Jump to content
Shipfriends

Ηλικία απόσυρσης ποντοπόρων πλοίων και αύξηση εξόδων συντήρησης


Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους.Είμαι νέος στο forum και λίγο άσχετος με τον χώρο της ναυτιλίας.Θα ήθελα να μάθω αν υπάρχει νόμος που υποχρεώνει τα ποντοπόρα(φορτηγά,τάνκερ)να αποσυρθούν και να διαλυθούν μετά από ένα όριο ηλικίας.Και ακόμα με την πάροδο των χρόνων πέρα από τα αναμενόμενα αυξανόμενα έξοδα(ασφάλιστρα,επιδιορθώσεις βλαβών,αντικατάσταση εξαρτημάτων λόγω φθορών κτλ)τι άλλες οικονομικές επιβαρύνσεις έχουν τα παλιότερα πλοία;

Link to comment
Share on other sites

Τα παλαιότερα ποντοπόρα δεν υποχρεούνται αποσύρσης από τον νομο. Όμως οι οικονομικοί παράμετροι συντήρησης αλλα και η δυσκολία του να βρείς ναύλο κάνουν το καράβι ζημιογόνο οποτε και αποσύρεται για scrap.

Επίσης ανάλογα τον τύπο του πλοίου τα μεγαλύτερα των 15 ετών πλοία έχουν πιο βαριές επιθεωρήσεις.

Όσον αφορά τις άλλες οικονομικές επιβαρύνσεις πιστεύω ότι τις κάλυψες όλες.

Καλως ηρθες!

Link to comment
Share on other sites

Σε ότι αφορά τα παλιότερα πετρελαιοφόρα , κοινώς τα μονού τοιχώματος, πλέον δεν γίνονται δεκτά να προσεγγίζουν τις ακτές των περισσοτέρων κρατών.

Όμως μια παράμετρος για το τι αξίζει και το τί δεν αξίζει κυρίως στα φορτηγά πλοία είναι τα ναύλα.Την περασμένη περίοδο που τα ναύλα είχαν φτάσει σε αστρονομικά νούμερα δεν πετιόταν τίποτα.Ακόμα κι ένα χρέπι μπορούσε να φέρει χρήμα σε έναν πλοιοκτήτη.

Τώρα με την κρίση όπου τα ναύλα είναι στο ναδίρ τα παλιότερα πέρνουν την άγουσα για τα διαλυτήρια σε μια προσπάθεια μείωσης του στόλου, αποφυγή μεγάλων εξόδων συντήρησης που έχουν τα παλιά πλοία...

Link to comment
Share on other sites

Σε ότι αφορά τα παλιότερα πετρελαιοφόρα , κοινώς τα μονού τοιχώματος, πλέον δεν γίνονται δεκτά να προσεγγίζουν τις ακτές των περισσοτέρων κρατών.
με τα το ατυχημα του Exxon Valdez το 1989 στην Αλασκα, ξεκινησε μια μεγαλη συζητηση στις ΗΠΑ σχετικα με τα δεξαμενοπλοια και την αποτροπη παρομοιας μολυνσης στο μελλον. ψηφιστηκε ο νομος OPA 90 που αναμεσα σε αλλα οριζε οτι σταδιακα ως το 2010 (μια 20ετια μετα δηλαδη) θα εχει απαγορευτει τελειως η προσεγγιση δεξαμενοπλοιων μονου κυτους στα αμερικανικα λιμανια. αρχικα επιβληθηκε το double bottom ενω για το double skin υπηρχε μεγαλυτερο περιθωριο.

πριν την κριση πολλα δεξαμενοπλοια μονου τοιχωματος μετασκευαζονταν σε OBOs ή σε FPSOs, αλλα μετα την κριση οσα εχουν απομεινει πανε για ινδια.

για τα δεξαμενοπλοια εχουν μπει πολλοι περιορισμοι και απο τον ΙΜΟ, αλλα και απο την ΕΕ, ειδικα μετα το ναυαγιο του Erika το 1999.

βεβαια ενω στην Ευρωπαικη Ενωση της ΗΠΑ και ορισμενες αλλες ανεπτυγμενες χωρες η νομοθεσια γινεται αυστηροτερη και οι ελεγχοι συχνοτεροι με αποτελεσμα να μην μπορουν πολλα παλια πλοια να προσεγγιζουν, στην απω ανατολη και ειδικοτερα στην κινα, το θεσμικο πλαισιο ειναι ενα χωνι που χωρα τα παντα και μπορει να βρει κανεις να ταξιδευουν βαπορια που κατασκευαστηκαν πριν 50χρονια.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...