Panagia Ekatontapiliani Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 (edited) Το Αιολίς είναι ένα μικρό επιβατηγό οχηματαγωγό που δουλεύει μεταξύ της Λήμνου και του Αι Στρατη, παρέχοντας σημαντικές υπηρεσίες στους κατοίκους του ακριτικού νησιού. Επειδή το πλοίο έχει περάσει την ηλικία των 35 ετών, πλέον δουλεύει ως Φ/Γ-Ο/Γ δηλαδή μεταφέροντας μονο 12 επιβάτες (σε αυτό πιστεύω να είναι λιγάκι ελαστική οι αρμόδιοι) , οχήματα και χύμα φορτίο στο μικρό του γκαράζ. Για να καταλάβετε για το μέγεθος του Αιολίς, μπορείτε να το συγκρίνετε με το μέγεθος του Κρήτη ΙΙ Edited February 15, 2018 by Nick the Greek tag
polmyt Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 To ΑΙΟΛΙΣ πρωτοηρθε στα μεσα του 80 και δουλευε αναμεσα σε Μυτιληνη και Αιβαλι.Στην εποχη του και για τη γραμμη που εκανε ηταν βασιλιας και το μεγαλυτερο.Το αλλο που υπηρχε ηταν το ΕΡΕΣΣΟΣ ΙΙ(σημερινο ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ αλλα χωρις την επιμηκηνση) και νομιζω και το ΛΕΣΒΟΣ. Το θυμαμαι να δενει παντα στο μεσα λιμανι της Μυτιληνης και να ξεχωριζει απο τα αλλα της γραμμης μπροστα στα οποια εδειχνε τεραστιο.Στη Λημνο πηγε σιγουρα πριν το 1998 αλλα δεν θυμαμαι ακριβη χρονια. Νομιζω οτι ειναι Δανεζικης κατασκευης και ειναι περιπου 10 μετρα.Τα sponsons δεν τα ειχε και τα εβαλε αρκετα χρονια μετα τον ερχομο του στην Ελλαδα. Πλεον οπως ειπε και ο Panagia Ekatontapiliani ειναι RoRo.Δεν ξερω παντως ποσες φορες το χρονο χρειαζεται να παρει πανω απο τους 12 επιβατες που πρεπει να περνει.Ελαχιστος ειναι ο πλυθησμος του Αι Στρατη(150-200 κατοικοι) οποτε ελαχιστοι ειναι και οσοι περνανε Λημνο. Δεν ξερω αν εχει αλλαξει κατι παντως παλαιοτερα ειχε καθημερινα δρομολογια. Απο ταχυτητα ποτε δεν ειχε κατι φοβερο και αν βγαζει 11-12 μιλια ειναι θεμα
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 (edited) Στον Σουηδό μπορούμε να δούμε κάποια επιπλέον στοιχεία για το πλοίο. Ναυπηγήθηκε το 1968 στην Ολλανδία και το πρώτο του όνομα ήταν ULLA GRAU. Το ΙΜΟ του είναι 7117632 (για τον τίτλο του thread ), ενώ βλέπω ακόμα ότι πριν ονομαστεί ΑΙΟΛΙΣ λεγόταν ΕΠΙΣΚΟΠΗ (γνωρίζουμε άραγε κάτι για αυτό ???). Τέλος, σαφώς φίλε polmyt έχεις κάνει ένα μικρό λάθος στις διαστάσεις του πλοίου (10 μέτρα ??? ), μιας και οι διαστάσεις του (από το FAKTA) είναι 39,50 x 8,12 x 2,80 m. Edited May 24, 2009 by ΣΕΙΡΙΟΣ Ορθογραφικό λάθος.
ΝΗΡΕΑΣ Posted May 24, 2009 Posted May 24, 2009 Δείτε και μια καταπληκτική φωτογραφία του ΑΙΟΛΙΣ (από τα Χαμογελαστά παιδιά ) στον Άη Στράτη με Δυτικούς ανέμους. Το πλοίο μόλις που διακρίνεται κάτω από το κύμα που καβαλάει τον κυματοθραύστη. ΥΓ Ναι, αυτό είναι το λιμάνι που σκοπεύουν να βάλουν την Θαλασσινή.
sasha Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 Βαπόρι-διεκπεραιωτής των κάθε είδους αγγαρειών, τίμιος δουλευτής, που ανήκει στην κλάση σκαριών «μικρά αλλά θαυματουργά». Θυμίζει κάτι ανάμεσα στο πάλαι ποτέ ΘΙΑΚΙ και στο ΣΑΜΟΣ ΣΠΙΡΙΤ (με ανοιχτή πρύμνη). Αν βρεθεί κάποιος στη Λήμνο, υπάρχει η δυνατότητα να επιβιβαστεί στο πλοίο για Άη Στράτη?
Panagia Ekatontapiliani Posted May 26, 2009 Author Posted May 26, 2009 Απο ταχυτητα ποτε δεν ειχε κατι φοβερο και αν βγαζει 11-12 μιλια ειναι θεμα Εάν δε κάνω λάθος εκείνη την ημέρα το είδα με 9 μίλια να ταξιδεύει.
thanosp Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 Όσες φορές το παρατηρώ στο AIS πηγαίνει με μέγιστη ταχύτητα 9,9. Φαινεται στα 10 μίλια υπάρχει κόφτης Ιδιοκτήτρια πρέπει να είναι μια γυναίκα. Μου είχαν αναφέρει κάποια πράγματα αλλά δεν τα θυμάμαι. Θα ρωτήσω και θα μάθω ξανά αν υπάρχει τίποτα το ενδιαφέρον να αναφερθεί.
nomikos Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 Σε ένα αφιέρωμα στον 'Εφοπλιστή' ανέφερε πως ιδιοκτήτης είναι ένας ηλικιωμένος κύριος ο οποίος αγαπούσε και ενδιαφερόταν αρκετά το πλοίο.Η κόρη του ήταν πράκτορας του πλοίου στη Μύρινα της Λήμνου.Ίσως το πλοίο να πέρασε στην ιδιοκτησία της συγκεκριμένης κοπέλας.Θα ανατρέξω στο συγκεκριμένο τεύχος για να βρω επιπλέον πληροφορίες.
Panagia Ekatontapiliani Posted May 26, 2009 Author Posted May 26, 2009 Εάν θυμάμαι το όνομα του λεγόταν Καραϊσκάκης (??).
nomikos Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 Ακριβως,το όνομα του ιδιοκτήτη είναι Ελευθέριος Καραισκάκης.Μάλιστα το καπετάνευε για αρκετά χρόνια.Το άρθρο στο συγκεκριμένο περιοδικό αναφέρει πως είναι κατασκευασμένο το 1968 και εκτελούσε δρομολόγια μεταξύ Δανίας Σουηδίας ως ΕΓ/ΟΓ.Δρομολογήθηκε το 1980 στη γραμμή Μυτιλήνη Αιβάλί όπως μας είπε ο φίλος Polmyt.Τους χειμώνες δούλευε ως ΦΓ/ΟΓ στη Μαύρη θάλασσα στη Μεσόγειο και στο Δούναβη.Το 1996 το Αιολίς δρομολογήθηκε στη γραμμά Μύρινα Λήμνου-Άγιος Ευστράτιος αντικαθιστώντας το καίκι που εκτελούσε μέχρι τότε δρομολόγια.Το πλοίο έχει δύο σαλόνια ένα κάτω από το γκαράζ χωρητικότητας 100 ατόμων και ένα πάνω,χωρητικότητας 52 ατόμων.Έχει δύο μηχανές ισχύος 250 hp η κάθε μία και έχει (είχε) μέγιστη ταχύτητα 12 κόμβων. Πραγματικά είναι ένα πλοίο 'εργάτης' που μαζί με το πλήρωμα του εξυπηρετούν σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες των κατοίκων του Αη στράτη.
ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 Πριν δύο χρόνια επισκέφτηκα τον Αη Στράτη με ιστιοπλοικό σκάφος.Την ώρα που έφτανα στο λιμάνι ερχόταν το ΑΙΟΛΙΣ από Λήμνο.Το περίμενα να μπεί πρώτο να δω που θα πάει να δέσει για να δω που θα δέσω και γω (μιλάμε για λιμανάκι που μετά βίας χωράει εκτός του ΑΙΟΛΙΣ τέσσερα-πέντε ιστιοπλοικά).Ο καιρός ήταν το πολύ 5 μποφόρ νοτιάς και το καραβάκι πραγματικά αγκομαχούσε έχοντας τον καιρό στην μάσκα.(Εγώ ήμουν άνετος αφού ανέβαινα από Βόλο και τον είχα δευτερόπρυμνα).Αφού πέρασε από μπροστά μου μπαίνοντας κυριολεκτικά έπαθα την πλάκα μου βλέποντας το όχι τόσο για τον όγκο του όσο για την παλαιότητά του που ήταν εμφανής σε όλο το πλοίο.Αφού πλαγιοπρυμνοδέτησε μπήκα και γω και πλαγιοδέτησα μπροστά του μετά από άδεια του λιμενικού που ήταν στο "καλωσόρισμα" αφού δεν επρόκειτο και όντως έτσι έγινε να έρθει άλλος.Στη συνέχεια πήγα να επεξεργαστώ το πλοίο που τόσο μου έκανε εντύπωση.Το γκαράζ ήταν πολύ μικρό και διαμορφωμένο έτσι ώστε να μεταφέρει περισσότερο εμπορεύματα παρά αυτοκίνητα (ψυγεία-παλέτες-κασάκια).Σε κουβέντα με ντόπιο (το πλήρωμα πήγε σπίτι του στο πι και φι) μου είπε ότι έχει καθημερινά δρομολόγια εκτός Κυριακής για Λήμνο για να μεταφέρει εμπορεύματα περισσότερο παρά αυτοκίνητα και κόσμο.Ο λόγος ήταν ότι τρείς φορές την εβδομάδα έκανε τις ίδιες σχεδόν ώρες το δρομολόγιο το πλοίο που ερχόταν από Λαύριο και είχε και προέκταση ως Καβάλα.Οπότε όλοι διαλέγαν το καράβι της ΣΑΟΣ το οποίο για να απαντήσω και στον φίλο πιο πάνω δεν πιάνει μέσα στο λιμάνι αλλά απ έξω στο κεφάλι που δημιουργεί η προβλήτα.Βέβαια όλοι αναγνωρίζαν την προσφορά του πλοίου στο νησί τους στον τομέα που προανέφερα και μάλιστα στηρίζαν τον ιδιοκτήτη-συντοπίτη τους στα γραφειοκρατκά προβλήματα που είχε κάθε λίγο και λιγάκι να εισπράξει την επιδότηση από το κράτος για το κοινωνικό λειτούργημα που ασκούσε (τα έσοδα εκμετάλευσης ήταν μηδαμινά για τους λόγους που προανέφερα).Συμπερασματικά πρόκειται για έναν πραγματικό αγωνιστή που αναφέρατε πιο πάνω ο οποίος όμως έχει τα μαύρα του τα χάλια και δεν μπαίνουν μέσα ούτε οι ντόπιοι παρόλο που τον σέβονται για το λειτούργημα που κάνει.
Panagia Ekatontapiliani Posted February 24, 2010 Author Posted February 24, 2010 Από προχθές το Αιολίς πρέπει να είναι σε ναυπηγείο στο Βόλο, για τον ετήσιο δεξαμενισμό του.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted March 1, 2010 Posted March 1, 2010 (edited) Μερικές σημερινές φωτογραφίες του πλοίου από το ναυπηγείο Κουρή στην Αμαλιάπολη Μαγνησίας. Εξαιρετικά αφιερωμένες στον polmyt που το αγαπάει πολύ, και στους Π100, Earl Granville, και enas chiotis. Edited March 6, 2010 by proud_ionian τεχνικη βοηθεια
polmyt Posted March 2, 2010 Posted March 2, 2010 Με αυτο το καραβακι δεν εχω ταξιδεψει ποτε αλλα πραγματικα το εχω στην καρδια μου.Οσα χρονια θυμαμαι να πηγαινω στη Μυτιληνη παντα ανυπομονουσα να το δω στο λιμανι και οσες φορες δεν ηταν στεναχωριομουν γιατι νομιζα οτι ειχε πουληθει. Και τοτε ηταν οπως ακριβως το βλεπουμε τωρα.Δεν εχει αλλαξει απολυτως τιποτα.Τα παντα ειναι ιδια το αστερι στην πλωρη,τις γραμμες στο πλαι. Φαινεται παντως το μικρο βυθισμα που εχει που ειναι ενας απο τους λογους που ταλαιπωρειται στον καιρο Αυτο που δεν ηξερα εινια οτι διαθετει προπελακι το οποιο βεβαια δεν νομιζω να χρησιμευει και σε κατι καθως και visor. Αυτο που κουβαλαει παντως σε μεγαλο βαθμο ειναι χυμα φορτιο για τους κατοικους του Αι Στρατη.Πραγματικα σε αυτο γκαραζακι μπορει να δει κανεις οτιδηποτε Καλα ταξιδια να χει και για πολλα χρονια ακομα
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted March 6, 2010 Posted March 6, 2010 Αναχώρησε πριν λίγο από την Αμαλιάπολη το καραβάκι, με ανοιχτή την συσκευή AIS, μπλε στίγμα επιβατηγού (καιρός ήταν) και με αναγραφόμενο προορισμό : HOME Kαλά του ταξίδια και καλή δύναμη στο πλήρωμα του στην άγονη του Άι Στράτη.
enas chiotis Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Που οδηγεί η πορεία βορειο-δυτικά της Μύρινας που έχει πάρει το πλεούμενο;
Panagia Ekatontapiliani Posted October 5, 2010 Author Posted October 5, 2010 Ίσως να πηγαίνει σε κανένα ναυπηγείο στη Βόρεια Ελλάδα (πχ Καλαμαριά), εάν δεν είναι κανένα λάθος του AIS. Μιας και το θυμηθήκαμε το Αιολις, ας το δούμε σε μια άφιξη φέτος το καλοκαίρι στο λιμάνι της Μυρίνας
NHSOS XIOS Posted April 12, 2011 Posted April 12, 2011 Που οδηγεί η πορεία βορειο-δυτικά της Μύρινας που έχει πάρει το πλεούμενο; Χτες το πρωι παλι πηγε μεχρι το δευτερο ποδι(μπορει κ το πρωτο)της Χαλκιδικης και τα ξημερωματα επεστρεψε πισω.Υποψιαζομαι μηπως μεταφερει τιποτα οικοδομικα υλικα προς η απο Λημνο.
gpap2006 Posted October 20, 2011 Posted October 20, 2011 Έδεσε αρχές Σεπτέμβρη μαζί με τα υπόλοιπα λόγω Ρώσου και από τότε αγνοείται η τύχη του αφήνοντας φαντάζομαι κενό στις ανάγκες των κατοίκων του Αη Στράτη. Γνωρίζει κανείς αν πρόκειται να επιστρέψει, ή αν καταργούν το δρομολόγιο του 43χρονου μικρού ήρωα του Β.Αιγαίου?
express skiathos Posted October 20, 2011 Posted October 20, 2011 Ο ρουφ το εντόπισε σήμερα να φτάνει στην Μύρινα στις 10:30 και να αναχωρεί στις 12:30 για Αγ. Ευστράτιο.
Panagia Ekatontapiliani Posted January 13, 2012 Author Posted January 13, 2012 Tέσσερις μήνες μετά, λύθηκε η εμπλοκή του Aιολις με το Pωσικό Nηογνώμονα! Tέσσερις μήνες μετά τη διακοπή των τοπικών δρομολογίων που συνέδεαν τον Aγιο ευστράτιο με τη Mύρινα, το πρόβλημα ξεπεράστηκε και το πλοίο «Aιολίς» άρχισε να συνδέει ξανά καθημερινά το ακριτικό νησί, πραγματοποιώντας τα επιδοτούμενα δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας.Xρειάστηκε να περάσουν τέσσερις ολόκληροι μήνες για να αποκατασταθεί το θέμα της εμπλοκής με το Pωσικό Nηογνώμονα. Aπό τις 3 σεπτεμβρίου τα καθημερινά δρομολόγια είχαν διακοπεί, με αποτέλεσμα το νησί να μείνει χωρίς συγκοινωνία. Eπανειλημμένως, ο δήμαρχος Aγίου Eυστρατίου, Xαράλαμπος Mακρής, είχε εκφράσει την έντονη διαμαρτυρία όλων των κατοίκων για την κατάσταση που είχε δημιουργηθεί. «Mετά από τέσσερις ολόκληρους μήνες κατάφερε το πλοίο “Aιολίς” να ξαναμπεί στα δρομολόγια και να αποκαταστήσει την τοπική συγκοινωνία, η οποία είχε διακοπεί μέσα σε μια νύχτα για λόγους καθαρά δυσλειτουργίας του ίδιου του Eλληνικού δημοσίου, και την πλήρωσαν οι κάτοικοι του δικού μας ακριτικού νησιού, καθώς και πολλών άλλων μικρών νησιών, αλλά και οι πλοιοκτήτες που δεν μπορούσαν να εκτελέσουν τις δημόσιες συμβάσεις», δήλωσε στο «EMPROSNET» ο δήμαρχος Aγίου Eυστρατίου. Oλους αυτούς τους μήνες, το πλοίο «Aιολίς» πραγματοποιούσε ανά τακτά χρονικά διαστήματα ελεύθερα δρομολόγια χωρίς να επιδοτείται, εξυπηρετώντας έτσι τους κατοίκους του ακριτικού νησιού και κυρίως στο θέμα της μεταφοράς των προϊόντων. «ως δήμαρχος θέλω να ευχαριστήσω τον πλοιοκτήτη του πλοίου “Aιολίς”, Eλευθέριο Kαραϊσκάκη, ο οποίος συνέχισε όλο αυτό το διάστημα να εκτελεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα ελεύθερα δρομολόγια, για τον εφοδιασμό του νησιού», δήλωσε ο κ. Mακρής. σχετικά με το θέμα της μεγάλης καθυστέρησης που παρουσιάστηκε για την απεμπλοκή του προβλήματος, ο δήμαρχος Aγίου Eυστρατίου ζήτησε την παρέμβαση του εισαγγελέα. «Yπήρξε μια δυστοκία και μια απαράδεκτη καθυστέρηση του Eλληνικού δημοσίου, γιατί, ενώ θα έπρεπε να λύσουν το θέμα της πιστοποίησης του Pώσικου Nηογνώμονα εσωτερικά, προτίμησαν να σταματήσουν τα πλοία και να μας δημιουργήσουν μεγάλα προβλήματα. O εισαγγελέας θα πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα για όλη τη ζημιά και την ταλαιπωρία που έχουμε υποστεί. Oι οικονομίες των νησιών μας δεινοπάθησαν, οι κάτοικοι καταταλαιπωρήθηκαν και κάποιος πρέπει να λογοδοτήσει. Oλα αυτά είναι τα αποτελέσματα της διάλυσης του Yπουργείου Eμπορικής Nαυτιλίας», τόνισε ο κ. Mακρής. πηγη: EMPROSNET
polmyt Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 Το ΑΙΟΛΙΣ απο σημερα το πρωι βρισκεται στην Αμαλιαπολη για επισκευες και δεξαμενη.Αν δεν χασαμε καποιο επισοδειο, περυσι δεν πρεπει να βγηκε για δεξαμενη
express skiathos Posted September 23, 2012 Posted September 23, 2012 Ολοκλήρωσε τις εργασίες συντήρησής του και το απόγευμα έφυγε από την Αμαλιάπολη.
alkisious Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 (edited) Και μιας που αναφερθήκαμε πιο πριν στις διαστάσεις του, το παρακάτω λινκ του Ρωσικού Νηογνώμονα, δίχνει ακριβώς όλα τα στοιχεία του πλοίου όπως το έχουν εγγράψει στην Κλάση του. http://www.rs-head.spb.ru/app/fleet.php?index=674917&type=book1&language=eng Edited June 12, 2014 by alkisious
express skiathos Posted February 12, 2016 Posted February 12, 2016 Με προορισμό την Αμαλιάπολη Μαγνησίας για τη συντήρηση και το δεξαμενισμό του αυτήν την ώρα το ΑΙΟΛΙΣ.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now