Jump to content
Shipfriends

Κρατήσεις (ή καλύτερα επιβαρύνσεις) υπέρ τρίτων


Recommended Posts

[...]Δηλαδή συνολικά το εισιτήριο του επιβάτη επιβαρύνεται με 23,5% (14,5% +9% ΦΠΑ) + (1,03 έως 1,27) Ευρώ.

Και στα οχήματα 33,5%(14,5%+19%ΦΠΑ) + (1,03 έως 1,27) Ευρώ.

Επειδή ΦΠΑ έχουν όλες οι πωλήσεις προϊόντων και οι παροχές υπηρεσιών (εκτός ελαχίστων, των οποίων έρχεται και αυτών η ώρα) δεν μπορώ να θεωρήσω ότι ο ΦΠΑ του εισιτηρίου είναι κάτι που επιβαρύνει ειδικά τα ναύλα ούτε μπορεί να μπεί στην ίδια μοίρα με τα αχθοφορικά και τις άλλες κρατήσεις.

Κατά την γνώμη μου οι πραγματικές επιβαρύνσεις των ναύλων είναι οι παραπάνω χωρίς τον ΦΠΑ, δηλαδή 14,5%+1,15 (περ.)Ευρώ για τους επιβάτες. Ενδεχομένως να μπορούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ για τα οχήματα από το 19% στο 9%, αλλά είναι μάλλον απίθανο. Εδώ βαδίζουμε για αυξήσεις συντελεστών ΦΠΑ, για μειώσεις θα συζητούμε?

Όπως και να έχει 32% επιβαρύνσεις (όπως ισχυρίζεται οκ. Βαρβιτσιώτης) δεν υπάρχουν στα ναύλα. Εκτός και εάν, όταν με το καλό γίνει Υπ.Ε.Ν., ζητήσει την απαλλαγή των ναύλων από τον ΦΠΑ.

...

Σήμερα η Ναυτεμπορική (16/10/06) δημοσιεύει 5 προτάσεις του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας για την ακτοπλοϊα, μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και τα παρακάτω:

Μείωση ΦΠΑ για φθηνότερη μεταφορά

* Τιμολογιακή πολιτική, απάλειψη φόρων:

Ολα τα εισιτήρια βαρύνονται με μη ανταποδοτικούς φόρους υπέρ τρίτων, οι οποίοι ανέρχονται στο 30% περίπου, εκ των οποίων ένα ποσοστό αντιπροσωπεύει ΦΠΑ. Επιβαρύνονται δε με 3% επίναυλο (Ν. 2932/01). Αντίστοιχο τέλος δεν επιβαρύνει τα εισιτήρια των λοιπών μεταφορικών μέσων της χώρας. Οι φόροι αυτοί κάνουν τα εισιτήρια ακριβότερα. Οι κρατήσεις υπέρ τρίτων στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο που αντιπροσωπεύουν μη ανταποδοτικά τέλη πρέπει άμεσα να καταργηθούν. Σήμερα υπάρχουν τέλη επί του εισιτηρίου όπως λεμβουχικά, αχθοφορικά που αναφέρονται σε μη παρεχόμενες ουδόλως υπηρεσίες, τα οποία στην πραγματικότητα έχουν καταργηθεί από τη δεκαετία του 1960 και εισπράττονται από 5-10 άτομα που πλουτίζουν από μη παρεχόμενη εργασία. Ο ΦΠΑ στα οχήματα είναι 19%, με αποτέλεσμα να αυξάνεται υπέρμετρα το κόστος μεταφοράς προϊόντων από και προς το νησιωτικό σύμπλεγμα, πράγμα πού δεν βοηθάει την τουριστική ανάπτυξη των νησιών. Υφίστανται επίσης μη ανταποδοτικά τέλη υπέρ ΝΑΤ 6,5%, υπέρ Οργανισμών Λιμένων και Λιμενικών Ταμείων 5%, επίναυλος 3% τα οποία ομοίως πρέπει να καταργηθούν. Εχει υπολογισθεί από την Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ) πως οι ανωτέρω κρατήσεις υπέρ τρίτων αντιστοιχούν σε συνολικό ποσοστό επιβάρυνσης 14,5% επί των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, και τούτο ισοδυναμεί σε ευρώ στην αξία ενός νεότευκτου πλοίου ταχύτητας 23 ν.μ./ω., μήκους 120 μέτρων, μεταφορικής ικανότητας 1.500 επιβατών και 500 Ι.Χ. οχημάτων ετησίως.

Έστω και έτσι, 13 μήνες μετά, δικαιώθηκα - όταν έλεγα ότι δεν υπάρχουν 30-32-35-40% επιβαρύνσεις στα εισιτήρια -

...και μάλιστα με την βούλα της ΕΕΑ!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Στο άρθρο των Νέων που ανέβασε ο Π100, διαβάζουμε πως:

τα περιθώρια κέρδους στην Αδριατική είναι κατά πολύ μεγαλύτερα σε σύγκριση με τις γραμμές του Αιγαίου. Τα ναύλα στην Αδριατική δεν επιβαρύνονται με το 33% των φόρων υπέρ τρίτων που υπάρχουν στα ναύλα των γραμμών του Αιγαίου.

Προφανώς ο συντάκτης δεν έχει ιδέα σχετικά με αυτό που γράφει, αφού ως γνωστών εδώ και χρόνια συμβαίνει εντελώς το αντίθετο. Ενδεικτικά για το 2008, το περιθώριο EBITDA του ομίλου Attica ήταν 27% στην ακτοπλοΐα και μόλις 8% στην Αδριατική, ενώ αντίστοιχα για τις Μινωικές ήταν 37% στην ακτοπλοΐα και 11% στην Αδριατική.

Link to comment
Share on other sites

Και με την ευκαιρία...αυτή η καραμέλα για το 33% που επιβαρύνουν οι υπέρ τρίτων κρατήσεις...πότε θα σταματήσει...? Το 19% του ΦΠΑ δεν είναι φόρος υπέρ τρίτων..είναι ΦΠΑ. Μιλάει κανένας ότι τα τηλέφωνα επιβαρύνονται με 19% ΦΠΑ...τα κινητά 19% ΦΠΑ και φόρο υπέρ πίστεως και πατρίδος...Η ΔΕΗ με 1002 φόρους, τέλη και εισφορές υπέρ πάντων? Ας σταματήσει επιτέλους αυτή η καραμέλα...αηδία κατάντησε πιά...

By the way...βλέπουμε ότι με τα τόσο υψηλά περιθώρια κέρδους που έχουν οι εταιρείες στην ακτοπλοϊα...μπορούν να τα μειώσουν γενναία και να φθηνύνουν κατά πολύ τα εισιτήρια...αντί να φωνάζουν να κοπούν τα λεμβουχικά που είναι ασήμαντα;)

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Το 19% του ΦΠΑ δεν είναι φόρος υπέρ τρίτων..είναι ΦΠΑ. Μιλάει κανένας ότι τα τηλέφωνα επιβαρύνονται με 19% ΦΠΑ...τα κινητά 19% ΦΠΑ και φόρο υπέρ πίστεως και πατρίδος... Η ΔΕΗ με 1002 φόρους, τέλη και εισφορές υπέρ πάντων?

Έχεις εν μέρει δίκιο, αλλά υπάρχουν 4 επιπλέον παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη:

1. Τα αεροπορικά εισιτήρια που λειτουργούν ανταγωνιστικά ως προς τα ακτοπλοϊκά, δεν έχουν καθόλου ΦΠΑ.

2. Ο ΦΠΑ υπολογίζεται και πάνω σε όλες τις κρατήσεις υπέρ τρίτων, συνεπώς σαν επιβάρυνση επί του καθαρού ναύλου, ο ΦΠΑ για τα εισιτήρια των επιβατών φτάνει το 10,5% και για τα εισιτήρια των οχημάτων το 21,4%.

3. Είναι διαφορετικό να έχεις μία τιμή που να διαφέρει από τα δικά σου έσοδα κατά 9 ή 19% και άλλο να διαφέρει από 25 έως 34%.

4. Το παράδειγμα με τη ΔΕΗ δεν έχει καμία σχέση με την ακτοπλοΐα καθώς οι φόροι, το ΤΑΠ, τα δημοτικά τέλη κλπ που εισπράττονται μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ, δεν υπολογίζονται ως ποσοστό επί της κατανάλωσης αλλά είναι πάγια (βάσει τετραγωνικών, τιμή ζώνης κλπ). Συνεπώς είναι χρεώσεις που θα πληρωθούν ανεξάρτητα από τη χρήση του προϊόντος και έτσι δεν επιδρούν αρνητικά στην κατανάλωση του ρεύματος.

By the way...βλέπουμε ότι με τα τόσο υψηλά περιθώρια κέρδους που έχουν οι εταιρείες στην ακτοπλοϊα...μπορούν να τα μειώσουν γενναία και να φθηνύνουν κατά πολύ τα εισιτήρια...αντί να φωνάζουν να κοπούν τα λεμβουχικά που είναι ασήμαντα

Τα ποσοστά που αναφέρω είναι τα περιθώρια EBITDA και όχι το περιθώριο καθαρού κέρδους, το οποίο για την μεν Minoan ήταν μόλις 1,5% για τη δε ATTICA ήταν 7% (αλλά μόλις 2% χωρίς τα έκτακτα αποτελέσματα). Συνεπώς ακόμα και τα λεμβουχικά, παίζουν το ρόλο τους….

Link to comment
Share on other sites

Ορέστη, ξεκινώντας από το τέλος, να ξεκαθαρίσω ότι αστειευόμουνα. Δεν είναι δυνατόν κάποιος να ζητάει μείωση κερδών από τις εταιρείες με ταυτόχρονη διατήρηση των λεμβουχικών. Ίσως, έπρεπε να το κάνω περισσότερο σαφές.

Επί της ουσίας τώρα και αφού πρώτα ξεκαθαρίσω ότι:

α) Δεν είμαι "λεμβούχος" και ούτε προβλέπεται να γίνω στο ορατό μέλλον...και πράγματι δεν διακρίνω καμιά ανταποδοτικότητα των λεμβουχικών.

β) Δεν είμαι σε κανένα ΔΣ ΛΤ και ούτε προβλέπεται στο ορατό μέλλον...και έχω πολλές απιφυλάξεις για την ανταποδοτικότητα των κρατήσεων υπέρ αυτών.

γ) Δεν κατοικώ σε κανένα νησί της άγονης γραμμής, ώστε να έχω άμεσα οφέλη από τον επίναυλο.

Συνεπώς, θα ήμουν ο τελευταίος που θα αντιδρούσα σε τυχόν μείωση ή κατάργηση των υπέρ τρίτων κρατήσεων...και ο πρώτος που θα είχα άμεσα οφέλη από την μείωση των ναύλων.

Ομολογώ ότι δεν είχα προσέξει ότι ο ΦΠΑ επιβάλλεται και στις υπέρ τρίτων κρατήσεις. Εάν όντως συμβαίνει, το θεωρώ απαράδεκτο, γιατί δεν βλέπω καμιά προστιθέμενη αξία. Ο επίναυλος πχ στην ουσία είναι ένας φόρος που εισπράττεται για συγκεκριμένο σκοπό...είναι δυνατόν να επιβάλλεται ΦΠΑ πάνω σε φόρο?

Για τα αεροπλάνα δεν ξέρω, μπορεί να μην έχουν ΦΠΑ, αλλά νομίζω ότι εκεί έχουν άλλους φόρους...

Για την ΔΕΗ, θα διαφωνήσω...καθώς χωρίς να πληρώνεις τα υπέρ τρίτων τέλη...δεν έχεις ρεύμα. Για να έχεις ρεύμα να μαγειρέψεις και να ζεσταθείς...θα πρέπει να πληρώνεις την ΕΡΤ και να χρηματοδοτείς τις φραπελιές και τα χοροπηδητά του Ρουβά. Συμφωνώ βέβαια ότι στην ΔΕΗ ο ΦΠΑ επιβάλλεται μόνο στην κατανάλωση και όχι στα τέλη. Όμως δεν γίνεται να πληρώσεις μόνο την ΔΕΗ....όπως ήθελε να κάνει το πάλαι ποτέ η Μελίνα...πριν γίνουν κυβέρνηση. Εξάλλου εάν σε ρωτήσω: πόσα πληρώνεις για την ΔΕΗ?...θα μου πεις πχ 200 ευρώ...και όχι 100 για την ΔΕΗ και 100 για τέλη υπέρ πάντων. Αυτό δεν είναι εις βάρος της ΔΕΗ...τα τέλη αυτά δεν "επιδρούν αρνητικά στην κατανάλωση του ρεύματος"?

Επί της ουσίας τα έχουμε πει παλαιότερα και αναλυτικότατα εδώ ... και με τη βούλα του ΝΕΕ και της ΕΕΑ.;)

Και νομίζω ότι συμφωνήσαμε στα νούμερα. Εκεί που διαφωνώ είναι να μπερδεύονται οι υπέρ τρίτων κρατήσεις με το ΦΠΑ και να λέγεται (για επικοινωνιακούς λόγους) ότι οι υπέρ τρίτων κρατήσεις επιβαρύνουν τα ναύλα κατά 33-35%. Αυτό είναι παραπληροφόρηση.

Αντιθέτως, ορθή θεωρώ την τοποθέτηση του ΝΕΕ που διαχωρίζει τα τέλη από τον ΦΠΑ και ζητάει την κατάργηση των τελών και την μείωση του ΦΠΑ. Σωστό ή λάθος δεν έχει σημασία, αλλά το ΝΕΕ με αυτή την τοποθέτηση δεν παραπληροφορεί.

Εν κατακλείδι...δεν θα είχα αντίρρηση για την κατάργηση όλων των τελών και όποιος κάνει χρήση μιας υπηρεσίας να πληρώνει γι΄αυτή. Όχι βρήκαμε τον εύκολο τρόπο να βάζουμε επιπλέον τέλη στο εισιτήριο, όπως στη Ρόδο για το λεωφορείο του λιμανιού.

Δεν θα είχα αντίρρηση για την κατάργηση των τελών εάν ήμουνα βέβαιος ότι:

α) Θα βελτιωθούν τα πράγματα, στις λιμενικές εγκαταστάσεις και στις άγονες

β) Αυτή η μείωση των τελών θα περάσει όλη στο εισιτήριο και δεν θα γίνει κερκόπορτα για αυξήσεις των ναύλων που θα περάσουν απαρατήρητες.

Προς το παρόν δεν είμαι απολύτως βέβαιος, για κανένα από τα παραπάνω...:rolleyes:

ΥΓ. Για τα ΛΤ, το ΝΑΤ και τον επίναυλο ξέρουμε ποιοί είναι οι αποδέκτες αυτών των κρατήσεων. Για τα λεμβουχικά/αχθοφορικά γνωρίζουμε σε ποιούς καταλήγουν? Ρωτάω, γιατί το ΝΕΕ μιλάει για "5-10 άτομα που πλουτίζουν από μη παρεχόμενη εργασία".

ΥΓ2 Μιάς και ξεφύγαμε εντελώς από αυτό το θέμα...ας ανοιχθεί ένα νέο για να συζητάμε για τις περίφημες "υπέρ τρίτων κρατήσεις" στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Link to comment
Share on other sites

Εξάλλου εάν σε ρωτήσω: πόσα πληρώνεις για την ΔΕΗ?...θα μου πεις πχ 200 ευρώ...και όχι 100 για την ΔΕΗ και 100 για τέλη υπέρ πάντων. Αυτό δεν είναι εις βάρος της ΔΕΗ...τα τέλη αυτά δεν "επιδρούν αρνητικά στην κατανάλωση του ρεύματος"?

Διαφωνώ: Η επιβολή εφάπαξ χρεώσεων που εισπράττονται μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ (οι οποίο συνδέονται με τα τετραγωνικά του σπιτιού, την περιοχή, τον Δήμο κλπ και δεν συναρτώνται με κανένα τρόπο με την ποσότητα του ρεύματος), δεν επηρεάζουν σε τίποτα την κατανάλωση ρεύματος.

Με σταθερό το ποσό των “υπέρ τρίτων” της ΔΕΗ, εξαρτάται από εσένα πόσο ρεύμα θα καταναλώσεις, αντίθετα, το αν θα πας 3 ή 5 Σαββατοκύριακα στη Χίο έχει άμεση σχέση με το εάν θα πληρώσεις για το αυτοκίνητο σου 100 ή 65 ευρώ.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Συνέντευξη εφ ‘όλης της ύλης έδωσε σήμερα ο Απ. Βεντούρης.

Η συνέντευξη που αναφέρει ο φίλος Orestis σε προκαλεί να ξεκινήσεις την αποδόμηση της σε ένα ένα τα επιχειρήματα που περιέχει. Δυστυχώς δεν ξέρω αν έχει νόημα αφού στην πραγματικότητα δεν μπορεί να γίνει διάλογος.

Ενδεικτικά αναφέρω:

Την επιχειρηματολογία περί passenger terminals. Και τα ΚΤΕΛ και ο ΟΣΕ επιβαρύνονται και με τη κατασκευή και με τη λειρουργία των δικών τους σταθμών. Οπου υπάρχουν και δεν είναι καφενεία.

Κρατήσεις υπέρ τρίτων. Σχεδόν όλοι σε αυτήν την χώρα πληρώνουμε έμμεσους φόρους και φυσικά ΦΠΑ για ότι αγορές προϊόντων ή υπηρεσιών. Γιατί πρέπει να εξαιρεθεί η ακτοπλοϊα? Το ίδιο συμβαίνει με φόρους αεροδρομίων, κρατήσεις υπέρ διαφόρων ταμείων στα εισιτήρια κινηματογράφου κλπ κλπ κλπ.

Τώρα για την καλύτερη ακτοπλοϊα των τελευταίων ετών τι να πω. Οι φωνές, ενίοτε άδικες, από τα νησιά διαψεύδουν τα λεγόμενα στη συνέντευξη. Όσον αφορά την προστασία των νησιών και του τουρισμού η περίπτωση της Χίου τα λέει όλα. Σχεδόν 30% κάτω οι αφίξεις. Μήπως φταίει γιαυτό και η καταδίκη με τις άθλιες ώρες άφιξης?

Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

Την επιχειρηματολογία περί passenger terminals. Και τα ΚΤΕΛ και ο ΟΣΕ επιβαρύνονται και με τη κατασκευή και με τη λειρουργία των δικών τους σταθμών. Οπου υπάρχουν και δεν είναι καφενεία.

Τι εννοείς πως επιβαρύνονται; Ο κρατικός προϋπολογισμός επιβαρύνεται αφού για παράδειγμα ο ΟΣΕ παρουσιάζει τραγικά ελλείμματα που καλύπτονται από το κράτος. Αντίθετα στην ακτοπλοΐα, ο επιβάτης καλείται να χρηματοδοτεί τα λιμενικά ταμεία με ελάχιστα ανταποδοτικά οφέλη.

Κρατήσεις υπέρ τρίτων. Σχεδόν όλοι σε αυτήν την χώρα πληρώνουμε έμμεσους φόρους και φυσικά ΦΠΑ για ότι αγορές προϊόντων ή υπηρεσιών. Γιατί πρέπει να εξαιρεθεί η ακτοπλοϊα?

Για τις κρατήσεις υπέρ τρίτων έχουμε ανοίξει ειδικό θέμα στο οποίο μπορείς να δεις πως η ακτοπλοΐα παρουσιάζει πράγματι ιδιαιτερότητες.

Γενικά αν και δεν με βρίσκει σύμφωνο το ύφος αυτών των ανακοινώσεων, θεωρώ πως πολλά από τα επιχειρήματα έχουν βάση και πως η ακτοπλοΐα αντιμετωπίζεται με εντελώς διαφορετικά σταθμά σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς.

Link to comment
Share on other sites

Όσον αφορά τα ΚΤΕΛ αυτό έιναι σίγουρο. Τα ΚΤΕΛ πληρώνουν την κατασκευή και συντήρηση των όποιων σταθμών έχουν.

Για τον ΟΣΕ τώρα. Το Ελληνικό Δημόσιο υποχρεώνει τον ΟΣΕ να προσφέρει υπηρεσίες δημόσιας συγκοινωνίας χωρίς φυσικά να πληρώνει το κόστος αυτής. Αντί λοιπόν να πληρώνει, τον υποχρεώνει να δανείζεται αυξάνοντας το έλλειμα του.

Τα ελλείματα στα οποία αναφέρεσαι δεν αφορούν την εκμετάλλευση αλλά σε ποσοστό άνω του 90 % την υποδομή, που ήταν και είναι υποχρέωση του κράτους. Ασχέτως αν κάνει το κορόιδο και αναγκάζει τον ΟΣΕ να ξαναδανειστεί για την κατασκευή/συντήρηση της.

Ναι, σήμερα ο ΟΣΕ (η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να είμαστε ακριβείς) δεν πληρώνει για την χρήση της υποδομής, όπως πχ κάνουν οι αερπορικές εταιρείες στα αεροδρόμια και τα πλοία στα λιμάνια, αλλά μην ξεχνάμε ότι έχει πληρώσει για την κατασκευή και φυσικά πληρώνει για την συντήρησης και λειτουργία αυτής.

Για ποιο λόγο λοιπόν να μην πληρώνει η ακτοπλοϊα? Το μόνο δίκιο που υπάρχει είναι η αδυναμία ελέγχου από τον χρήστη (εταιρεία και επιβάτη) των προσφερώμενων υπηρεσιών που βασικά είναι ανύπαρκτες. Ακόμη όμως και όπου υπάρχουν κάποιος πρέπει να πληρώσει. Και αυτός πρέπει να είναι ο χρήστης.

Την σηματοδότηση και τον έλεγχο κυκλοφορίας στον μεν ΟΣΕ την πληρώνει ο ίδιος, στα αεροδρόμια μέσω των γνωστών φόρων και τελών η εταιρεία και ο επιβάτης. Στο λιμάνι ποιος πρέπει να πληρώσει?

Όσον αφορά την ανταποδοτικότητα των κρατήσεων/φόρων/τελών την ίδια ακριβώς αμφιβολία δικαούνται να έχουν όλοι οι χρήστες υπηρεσιών στην Ελλάδα. Το ζητούμενο είναι η απαίτηση για βελτίωση των υπηρεσιών και όχι η μετακύληση του κόστους χρήσης σε όλους.

Για να καταλήξω. Δεν πιστεύω ότι η ακτοπλοϊα έχει δυσμενέστερη μεταχείρηση από τα άλλα μέσα. Σίγουρα όμως επιβαρύνει εξίσου τον Ελληνα πολίτη με τον ένα τρόπο ή τον άλλο και φυσικά πολλή συζήτηση χωρά για τον επίπεδο των προσφερωμένων υπηρεσιών.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Δεν πιστεύω ότι η ακτοπλοϊα έχει δυσμενέστερη μεταχείρηση από τα άλλα μέσα. Σίγουρα όμως επιβαρύνει εξίσου τον Ελληνα πολίτη με τον ένα τρόπο ή τον άλλο

Με τις ζημιές του ΟΣΕ να είναι 850-950 εκ. ευρώ ετησίως και της Ολυμπιακής περίπου 1,5 δις ευρώ μόνο για τα τελευταία χρόνια (ξεχνάω λεωφορεία, ηλεκτρικό κλπ), δεν μπορώ να καταλάβω τι εννοείς λέγοντας πως η ακτοπλοΐα επιβαρύνει εξίσου με τα άλλα μέσα μεταφοράς τον έλληνα πολίτη.

Τα ελλείματα στα οποία αναφέρεσαι δεν αφορούν την εκμετάλλευση αλλά σε ποσοστό άνω του 90 % την υποδομή, που ήταν και είναι υποχρέωση του κράτους.

Αν και δεν αφορά το θέμα μας, αυτό που αναφέρεις δεν ισχύει: τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από μεταφορά επιβατών κυμαίνονται σε 60-70 εκ. όταν το κόστος μόνο του προσωπικού υπερβαίνει τα 118 εκ.

Όσον αφορά την ανταποδοτικότητα των κρατήσεων/φόρων/τελών την ίδια ακριβώς αμφιβολία δικαούνται να έχουν όλοι οι χρήστες υπηρεσιών στην Ελλάδα.

Επειδή μιλάμε για τα μέσα μεταφοράς και όχι γενικά, εγώ σαν επιβάτης, όταν πληρώνω φόρο αεροδρομίου, απολαμβάνω εγκαταστάσεις που ανταποκρίνονται σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό στις προσδοκίες μου: χώρους αναμονής, χώρους check in και πολλές άλλες ανέσεις. Σαν χρήστης ακτοπλοϊκών υπηρεσιών τι απολαμβάνω; Εδώ δεν μιλάμε για βαθμό ανταποδοτικότητας αλλά για ανυπαρξία προσφερόμενων υπηρεσιών και εγκαταστάσεων (για τις οποίες όμως χρεώνομαι μέσω της αγοράς των εισιτηρίων).

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

Πράγματι η γενικότερη αντίληψη είναι αυτή την οποία παραθέτεις. Να δούμε όμως και λίγο την άλλη άποψη.

Τα 850-950 εκατομμύρια ευρώ περιλαμβάνουν το κόστος κατασκευής και συντήρησης της υποδομής. Με την ίδια λογική θα πρέπει στο κόστος των άλλων μέσων να βάλουμε και αυτό, πχ στην Ολυμπιακή το κόστος του αεροδρομίου Μακεδονία, στην ακτοπλοϊα το κόστος κατασκευής των λιμανιών και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο. Αυτές όμως είναι εταιρείες παροχής υπηρεσιών και όχι κάτοχοι υποδμής οπότε δεν επιβαρύνονται άμεσα με το κόστος αυτής.

Τα έσοδα του ΟΣΕ περιλαμβάνουν μόνο τα έσοδα που εισπράτονται και όχι αυτά που αντιστοιχούν στο προσφερόμενο έργο μιας και ο οφειλέτης, που διορίζει και την διοίκηση αυτού, δεν πληρώνει. Προνόμιο που δεν αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μιας και κάποια στιγμή θα πάρουν τα οφειλώμενα. Αντίστοιχα στα έξοδα προσωπικού είναι και τα έξοδα υποδομής και συντήρησης.

Δεν αμφισβητώ τις άθλιες συνθήκες στα λιμάνια και την σχεδόν παντελή έλλειψη στοιχειωδών εγκαταστάσεων για τους επιβάτες. Στα ίδια λιμάνια ταξιδεύω και εγώ. Δεν είναι όμως μόνο αυτό το κόστος. Ο ΟΣΕ πληρώνει για την σηματοδότηση, για την τηλεδιοίκηση, τους φύλακες και οτιδήποτε χρειάζεται για να μετακινηθούν άνθρωποι και εμπορεύματα. Στην ακτοπλοϊα χρειάζονται μόνο τα passenger terminals? Όλα τα άλλα ποιος θα τα πληρώσει και πως.

Δεν προσπαθώ να σε πείσω ότι στα μέσα μεταφοράς της ξηράς λειτουργούν όλα καλά. Έχω άπειρες ενστάσεις και αμφιβολίες που δεν είναι για συζήτηση εδώ. Και γαι κακοδιαχείρηση, και για έλλειψη διαφάνειας και για "περίεργες" σπατάλες.

Ούτε θα προσπαθήσω να αποσείσω τις ευθύνες της πολιτείας γαι τα άθλια λιμάνια, τις απαράδεκτες συνθήκες που αντιμετωπίζουν πολλά νησιά ακόμη και το καλοκαίρι, και γενικότερα αυτό που λέμε χάλι της ακτοπλοϊας. Που αν για τους περισσότερους εξ ημών αποτελεί απλώς ενόχληση, για κάποιους άλλους είναι θέμα επιβίωσης.

Με ενοχλεί όμως να εμφανίζεται ως τιμητής κάποιος ο οποίος με τις πρακτικές τους απλώς επιτείνει το πρόβλημα. Στο ελάχιστο αμφιβάλλω για κίνητρα του, μιας και η ένταση αυξομειώνεται ανάλογα με τον βαθμό πρόσβασης στην πίττα.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Τα 850-950 εκατομμύρια ευρώ περιλαμβάνουν το κόστος κατασκευής και συντήρησης της υποδομής. Με την ίδια λογική θα πρέπει στο κόστος των άλλων μέσων να βάλουμε και αυτό, πχ στην Ολυμπιακή το κόστος του αεροδρομίου Μακεδονία, στην ακτοπλοϊα το κόστος κατασκευής των λιμανιών και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο.

Στην Ολυμπιακή δεν χρειάζεται να συνυπολογίσουμε κανένα κόστος αεροδρομίου, αφού από μόνη της έχει ζημιές εκατοντάδων ευρώ ετησίως. Από την άλλη αν θέλεις να εξαιρέσουμε το κόστος των εγκαταστάσεων, ο ΤΡΑΙΝΟΣΕ που έχει την εκμετάλλευση και μόνο των δικτύων (αφού την συντήρηση την έχει αναλάβει η ΕΔΙΣΥ), είχε ζημιές 233 εκ. ευρώ το 2008. Μόνο ο προαστιακός είχε έσοδα 10 εκ. ευρώ, με κόστος καυσίμων 50 εκ. ευρώ.

Τρίτο παράδειγμα, πταίσμα σε σχέση με τα παραπάνω, τα μπλε λεωφορεία (ΕΘΕΛ) με ετήσιες ζημιές 254 εκ. για το 2007, ενώ ακολουθούν τα τρόλεϊ (ΗΛΠΑΠ) με 41 εκ. ζημιές για το 2008.

Τα έσοδα του ΟΣΕ περιλαμβάνουν μόνο τα έσοδα που εισπράτονται και όχι αυτά που αντιστοιχούν στο προσφερόμενο έργο μιας και ο οφειλέτης, που διορίζει και την διοίκηση αυτού, δεν πληρώνει.

Στα αποτελέσματα κάθε εταιρείας περιλαμβάνονται όλα τα έσοδα, ανεξαρτήτως αν εξοφλούνται ή όχι. Η μη εξόφληση τους επηρεάζει τις ταμιακές ροές των εταιρειών και όχι τα αποτελέσματα τους, συνεπώς οι ζημιογόνες χρήσεις δεν επηρεάζονται από τις οφειλές του κράτους.

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό πως από όποια σκοπιά και αν το δεις, όποια κόστη και αν λάβεις υπόψη σου, τα χρήματα που δαπανώνται στα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς είναι μη συγκρίσιμα με αυτά της ακτοπλοΐας.

Link to comment
Share on other sites

Στην Ολυμπιακή δεν χρειάζεται να συνυπολογίσουμε κανένα κόστος αεροδρομίου, αφού από μόνη της έχει ζημιές εκατοντάδων ευρώ ετησίως. Από την άλλη αν θέλεις να εξαιρέσουμε το κόστος των εγκαταστάσεων, ο ΤΡΑΙΝΟΣΕ που έχει την εκμετάλλευση και μόνο των δικτύων (αφού την συντήρηση την έχει αναλάβει η ΕΔΙΣΥ), είχε ζημιές 233 εκ. ευρώ το 2008. Μόνο ο προαστιακός είχε έσοδα 10 εκ. ευρώ, με κόστος καυσίμων 50 εκ. ευρώ.

Τρίτο παράδειγμα, πταίσμα σε σχέση με τα παραπάνω, τα μπλε λεωφορεία (ΕΘΕΛ) με ετήσιες ζημιές 254 εκ. για το 2007, ενώ ακολουθούν τα τρόλεϊ (ΗΛΠΑΠ) με 41 εκ. ζημιές για το 2008.

Στα αποτελέσματα κάθε εταιρείας περιλαμβάνονται όλα τα έσοδα, ανεξαρτήτως αν εξοφλούνται ή όχι. Η μη εξόφληση τους επηρεάζει τις ταμιακές ροές των εταιρειών και όχι τα αποτελέσματα τους, συνεπώς οι ζημιογόνες χρήσεις δεν επηρεάζονται από τις οφειλές του κράτους.

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό πως από όποια σκοπιά και αν το δεις, όποια κόστη και αν λάβεις υπόψη σου, τα χρήματα που δαπανώνται στα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς είναι μη συγκρίσιμα με αυτά της ακτοπλοΐας.

Δεν έχω λόγο να διαφωνήσω με τα δεδομένα που αναφέρεις, αλλά είσαι σίγουρος ότι ο προϋπολογισμός του Ελληνικού Δημοσίου επιβαρύνεται ετησίως με τα νούμερα που αναφέρεις?

Όι ζημιογόνες χρήσεις προφανώς και επηρεάζονται από την άρνηση του Ελληνικού Δημοσίου να πληρώσει μιας και το κενό καλύπτεται με δάνεια. Δάνεια με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου βέβαια, αλλά παρόλα αυτά δάνεια που πνίγουν μια επιχείρηση.

Επιμένω ότι δεν υπερασπίζομαι ούτε τον ΟΣΕ, ούτε τους διαχειριστές του. Ούτε θα ήθελα να σχολιάσω τις πρόσφατες προσπάθειες διαχωρισμού εκμετάλλευσης και υποδομής.

Γνωρίζω όμως καλά ότι σήμερα πληρώνει το Ελληνικό Δημόσιο 90-100 εκατομμύρια ευρώ επιδοτήσεις ετησίως για τις "άγονες" καθώς και κάποια ποσά (άγνωστα σε εμένα) για τις λιμενικές υποδομές και τη λειτουργία αυτών. Πόσα πληρώνει για τις σιδηροδρομικές μεταφορές? Όχι πόσα χρωστά ο ΟΣΕ.

Link to comment
Share on other sites

Γνωρίζω όμως καλά ότι σήμερα πληρώνει το Ελληνικό Δημόσιο 90-100 εκατομμύρια ευρώ επιδοτήσεις ετησίως για τις "άγονες" καθώς και κάποια ποσά (άγνωστα σε εμένα) για τις λιμενικές υποδομές και τη λειτουργία αυτών. Πόσα πληρώνει για τις σιδηροδρομικές μεταφορές? Όχι πόσα χρωστά ο ΟΣΕ.

Όχι "ετησίως", φέτος θα είναι η πρώτη φορά που θα δοθούν αυτά τα χρήματα και αυτό μόνο εάν κατακυρωθούν όλες οι άγονες που έχουν προκηρυχτεί). Τα προηγούμενα έτη οι επιδοτήσεις ήταν πολύ μικρότερες (για παράδειγμα: 12 εκ. το 2002, 25 εκ. το 2003, 43 εκ. το 2005).

Αναλυτικές πληροφορίες για τα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΣΕ μπορείς να βρεις εδώ.

Link to comment
Share on other sites

Ανακριβή χαρακτήρισε τα στοιχεία της ΕΕΑ για τα λιμενικά τέλη και την αξιοποίηση των χρημάτων αυτών και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Ν. Αναστασόπουλος, ο οποίος σημείωσε ότι τα λιμενικά τέλη είναι απολύτως ανταποδοτικά και χρησιμοποιούνται για να γίνονται διάφορα έργα στον λιμένα.

Θα είχε πολύ ενδιαφέρον να δημοσιοποιήσει το κάθε λιμενικό ταμείο, τα έσοδα που είχε κατά την τελευταία δεκαετία και τις επενδύσεις τις οποίες πραγματοποίησε.

Τέλος διευκρινίστηκε ότι τα ετήσια έσοδα του ΚΑΕΟ ανέρχονται στα 40 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων το 75% παραμένει ως πόρος ΝΑΤ και το 25% αξιοποιείται για την ασφαλιστική κάλυψη επιβατών και οχημάτων.

1. Όταν το 75% των εσόδων δεν κατευθύνεται προς τον σκοπό για τον οποίο συγκεντρώνoνται αλλά για να κλείσουν άλλες “τρύπες”, αυτό λέγεται ανταποδοτικότητα;

2. Όταν επιβάτες και οχήματα ασφαλίζονται υποχρεωτικώς από τις εταιρείες (με δικό τους κόστος), ποια η αναγκαιότητα της ασφάλισης τους και από το κράτος και μάλιστα με επιβάρυνση του επιβάτη τετραπλάσια από αυτή που δηλώνουν πως χρειάζεται;

Link to comment
Share on other sites

Όχι "ετησίως", φέτος θα είναι η πρώτη φορά που θα δοθούν αυτά τα χρήματα και αυτό μόνο εάν κατακυρωθούν όλες οι άγονες που έχουν προκηρυχτεί). Τα προηγούμενα έτη οι επιδοτήσεις ήταν πολύ μικρότερες (για παράδειγμα: 12 εκ. το 2002, 25 εκ. το 2003, 43 εκ. το 2005).

Αναλυτικές πληροφορίες για τα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΣΕ μπορείς να βρεις εδώ.

Φίλε Orestis σε ευχαριστώ για την διόρθωση σχετικά με τις επιδοτήσεις καθώς και την παραπομπή στα οικονομικά του ΟΣΕ.

Δεν ήταν αυτό που ψάχνω, μιας και είναι ήδη γνωστά τα νούμερα. Αυτό στο οποίο διαφωνούμε είναι η ερμηνεία αυτών και φυσικά το διαταύτα: Πόσα πληρώνει ο κρατικός προϋπολογισμός ετησίως (ή έστω τα τελευταία χρόνια) για τις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Ευχαριστώ πάντως για τον χρόνο σου μιας και με ενδιαφέρει ο αντίλογος, ιδιαίτερα δε όταν έρχεται από κάποιον που γνωρίζει.

Link to comment
Share on other sites

Πολυ σωστα. Ειδικα οσον αφορα το θεμα της ασφαλισης, αφου ασφαλιζει τους επιβατες το Κρατος τοτε ας απαλλαγουν οι εταιρειες απο την υποχρεωση να εχουν P&I Club:D

Link to comment
Share on other sites

Θα είχε πολύ ενδιαφέρον να δημοσιοποιήσει το κάθε λιμενικό ταμείο, τα έσοδα που είχε κατά την τελευταία δεκαετία και τις επενδύσεις τις οποίες πραγματοποίησε.
Παρόλο που δεν θέλω να ρίξω "νερό στον μύλο" του Ορέστη:D...δεν μπορώ να μην αναφέρω κάτι που διάβασα και μου έκανε εντύπωση. Την περασμένη Τρίτη (21/7), η ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ (σε δημοσίευμα σχετικό με τα έργα επισκευής του λιμανιου της Ερμούπολης και της έλλειψης πόρων) καταγράφει και δηλώσεις του Νομάρχη σχετικά με το ΛΤΣ.

post-31-128326982372_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Έχεις εν μέρει δίκιο, αλλά υπάρχουν 4 επιπλέον παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη:

1. Τα αεροπορικά εισιτήρια που λειτουργούν ανταγωνιστικά ως προς τα ακτοπλοϊκά, δεν έχουν καθόλου ΦΠΑ.

2. Ο ΦΠΑ υπολογίζεται και πάνω σε όλες τις κρατήσεις υπέρ τρίτων, συνεπώς σαν επιβάρυνση επί του καθαρού ναύλου, ο ΦΠΑ για τα εισιτήρια των επιβατών φτάνει το 10,5% και για τα εισιτήρια των οχημάτων το 21,4%.

3. Είναι διαφορετικό να έχεις μία τιμή που να διαφέρει από τα δικά σου έσοδα κατά 9 ή 19% και άλλο να διαφέρει από 25 έως 34%.

Τα ποσοστά που αναφέρω είναι τα περιθώρια EBITDA και όχι το περιθώριο καθαρού κέρδους, το οποίο για την μεν Minoan ήταν μόλις 1,5% για τη δε ATTICA ήταν 7% (αλλά μόλις 2% χωρίς τα έκτακτα αποτελέσματα). Συνεπώς ακόμα και τα λεμβουχικά, παίζουν το ρόλο τους….

Φίλε Ορέστη επίτρεψέ μου να κάνω μια μικρή παρέμβαση στα όσα ανέφερες.

1. Τα αεροπορικά εισιτήρια όντως δε χρεώνονται με ΦΠΑ αλλά πρέπει να λάβουμε υπόψη τα εξής:

Τα τέλη αεροδρομίου είναι φόροι που πληρώνουν όλοι οι επιβάτες και που δυστυχώς σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ειδικά για τις πτήσεις εσωτερικού, είναι πρακτικά πολύ παραπάνω από 9%. Αν εξαιρέσουμε το Βενιζέλος το οποίο διέπεται από ένα διαφορετικό καθεστώς, όλα τα άλλα αεροδρόμια εισπράττουν φόρους οι οποίοι πηγαίνουν κατευθείαν στα ταμεία του κράτους.

Θεωρώ λογικό να μην επιβάλλεται ΦΠΑ στα αεροπορικά ταξείδια για δύο λόγους. Ο ένας είναι ότι το κόστος καυσίμου στα αεροπλάνα είναι υπέρογκο. Αν διαμαρτύρονται οι ακτοπλόοι για την τιμή του πετρελαίου (ήμαρτον) τότε τί να πουν και οι αεροπορικές εταιρείες; Επειδή σε γενικές γραμμές τα πράγματα στις αεροπορικές μεταφορικές είναι πολύ στενά επιβλεπόμενα από την ΕΕ οι αεροπορικές εταιρείες λειτουργούν σε ένα σαφώς πιο υγιές θεσμικό πλαίσιο από τις ακτοπλοϊκές στις οποίες τα πράγματα είναι επιμελώς ανεξέλγκτα.

Ο άλλος λόγος είναι το κόστος συντήρησης και λειτουργίας όπως και το κόστος απόσβεσης και αγοράς αεροσκαφών. Θα ήταν άδικο, χωρίς να θέλω να υποστηρίξω τους ιδιοκτήτες των αεροπορικών εταιρειών, αυτές να επωμιστούν και το ΦΠΑ όταν τα κόστη για να αγοραστεί, να λειτουργήσει με ασφάλεια και να συντηρηθεί ένα αεροπλάνο είναι δυσθεώρητα σε σχέση πάντα με τα αντίστοιχα των πλοίων.

Να σημειώσουμε ότι σε περίπτωση που ένα αεροπλάνο υποστεί σοβαρό ατύχημα τότε η εταιρεία που το έχει βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για να κλείσει. Ας θυμηθούμε την κυπριακή εταιρεία Ήλιος για του λόγου το αληθές. Ποιος επιβάτης θα ήθελε να ταξιδεύει με μία τέτοια εταιρεία;

2. Πάμε τώρα στους ναύλους των πλοίων. Κάνοντας τις πράξεις οι αριθμοί μου βγαίνουν λίγο διαφορετικοί για το ΦΠΑ. Συγκεκριμένα 10,3 για τον επιβάτη και 21,8 για τα οχήματα. Με το δεδομένο πάντα ότι ο ΦΠΑ καπελώνει ΝΑΤ 6,5%, λιμενινικά Τέλη 5% και επίναυλο άγονων γραμμών 3%.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή έθιξες μια πλειάδα θεμάτων, όσα δεν έχουν σχέση με την παρούσα ενότητα, τα σχολιάζω στα ανάλογα θέματα (Οικονομικά Εταιρειών & Απελευθέρωση / Ανταγωνισμός).

Θα ήταν άδικο, χωρίς να θέλω να υποστηρίξω τους ιδιοκτήτες των αεροπορικών εταιρειών, αυτές να επωμιστούν και το ΦΠΑ

Το ΦΠΑ δεν το επωμίζεται καμία εταιρεία: οι εταιρείες απλά το εισπράττουν και αργότερα το καταβάλουν στο κράτος. Μπορεί να πλήξει όμως έμμεσα μια εταιρεία καθώς καθιστά τα προϊόντα της ακριβότερα και συνεπώς μπορεί να επηρεάσει τη ζήτηση τους (βάσει της θεωρίας περί προσφοράς και ζήτησης). Αυτή η επίπτωση όμως συνήθως δεν στρεβλώνει τον ανταγωνισμό (αφού ισχύει σε όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε μία αγορά), εκτός από την σπάνια εξαίρεση των μεταφορών, όπου ισχύει ο ΦΠΑ σε ένα κλάδο και όχι στον ανταγωνιστικό του.

Πάμε τώρα στους ναύλους των πλοίων. Κάνοντας τις πράξεις οι αριθμοί μου βγαίνουν λίγο διαφορετικοί για το ΦΠΑ. Συγκεκριμένα 10,3 για τον επιβάτη και 21,8 για τα οχήματα.

Τα νούμερα είναι περίπου αυτά, υπάρχουν διακυμάνσεις αφού για παράδειγμα τα λιμενικά του ΟΛΠ δεν είναι ποσοστιαία (όπως στα υπόλοιπα λιμάνια), αλλά ένα εφάπαξ κόστος ανά επιβάτη. Με τις αναλογικές (ποσοστιαίες) χρεώσεις επί των ναύλων (σε αντίθεση με την αεροπορία που ανέφερες), συμβαίνουν πολλά παράδοξα.

Πρώτο παράδειγμα: Ακριβαίνουν τα πετρέλαια, αυξάνονται τα εισιτήρια και ο επιβάτης επιβαρύνεται πολλαπλάσια, αφού χωρίς καμία λογική, αυξάνονται και όλες οι χρεώσεις υπέρ τρίτων.

Δεύτερο παράδειγμα: Επενδύει μια εταιρεία σε νεότευκτα πλοία που κατά τεκμήριο έχουν ακριβότερο εισιτήριο από τα παλαιά και αναγκάζεται να πληρώνει περισσότερα για να χρησιμοποιεί τις ίδιες υπηρεσίες με όλες τις υπόλοιπες εταιρείες…

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

Φίλε Ορέστη, σε ευχαριστώ για την παρέμβασή σου. Ασφαλώς και το ΦΠΑ δεν το καταβάλλουν οι εταιρείες, αλλά ο επιβάτης. Οι εταιρείες ουσιαστικά είναι διαμεσολαβητές του ΦΠΑ με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ενώ οι κρατήσεις υπέρ τρίτων αυξάνονται λόγω της αναπροσαρμογής του ΦΠΑ, ας δούμε μία από τις ακραίες περιπτώσεις, όπως αναφέρθηκε χθες από τον Μ. Σακέλλη:

Είναι πράγματι ντροπή ο ναύλος ενός φορτηγού από την Κρήτη να επιβαρύνεται συνολικά με 46% και είναι προκλητικό να επιβαρύνονται ακόμα και σήμερα τα εισιτήρια με αχθοφορικά χωρίς να έχουμε αχθοφόρους που σημαίνει επιβάρυνση στον μέσο ναύλο 3,5%, και με διαφυγούσα εργασία εργατών θαλάσσης χωρίς να ζουν οι δικαιούχοι που στην Κρήτη ανέρχεται σε 8% επί του ναύλου.
Link to comment
Share on other sites

Για να δούμε τι λέει και η άλλη πλευρά...οι Λεμβούχοι της Σύρου. Αυτή η πιστοποίηση ISO άραγε τί σημαίνει?:confused:

Προσωπικά πιστεύω ότι δεν θα πρέπει να χρεώνονται υπηρεσίες που δεν χρησιμοποιούν όλοι...εγώ τουλάχιστον ποτέ δεν έχω χρησιμοποιήσει αχθοφόρο...σε κανένα λιμάνι. Δεν λέω ότι δεν υπάρχουν...εγώ δεν έχω χρησιμοποιήσει. Αλλά μήπως βλέπω και τηλεόραση που την χρυσοπληρώνω είτε σαν ΕΡΤ/ΔΕΗ είτε σαν κόστος διαφήμισης του προϊόντος?

Τους καβοδέτες βέβαια τους βλέπουμε ότι βρίσκονται στο λιμάνι...κάθε ώρα και με κάθε καιρό.

Ανακοίνωση του Σωματείου Λεμβούχων Σύρου για τα αχθοφορικά δικαιώματα

4/3/2010

Με αφορμή περιπτώσεις ταξιδιωτών οι οποίοι αρνούνταν να καταβάλλουν τα αχθοφορικά δικαιώματα στην έκδοση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και πρακτόρων οι οποίοι τελικώς δεν τα επικολλούσαν στα εισιτήρια, το Σωματείο Λεμβούχων Σύρου εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση προς ενημέρωση του κοινού:

Φίλε ταξιδιώτη,

Τα αχθοφορικά δικαιώματα είναι κατοχυρωμένα από το νόμο (Φ.Ε.Κ. 115 Β/07-02-00) και οι πράκτορες είναι υποχρεωμένοι να τα επικολλούν πάνω στα εισιτήρια που εκδίδουν από το νησί μας και προς όλους τους προορισμούς. Από αυτά, τα 0,65 λεπτά πληρώνονται οι αχθοφόροι - καβοδέτες που εργάζονται στο λιμάνι (να σημειωθεί πως το 50% του ποσού αυτού καταβάλλεται στο Ι.Κ.Α.). Είναι γνωστό ότι οι αχθοφόροι στεγάζονται στο γραφείο που βρίσκεται ανάμεσα από τα δύο υπόστεγα αναμονής των επιβατών. Μέλη του σωματείου μας, μπορείτε να βρείτε σε αυτό το γραφείο κατά την ώρα άφιξης των πλοίων, όλο το 24ωρο, έτοιμους να εξυπηρετήσουν, μεταφέροντας τις αποσκευές σας, δίνοντάς σας κάποια πληροφορία, φυλάσσοντας κάποια προσωπικά αντικείμενα, ή ό,τι άλλο χρειαστείτε.

Οι αχθοφόροι - καβοδέτες του λιμανιού της Σύρου είναι πιστοποιημένοι με I.S.O. 9001:2000 ενώ έχουν πιστοποιημένες γνώσεις απορρύπανσης του θαλάσσιου χώρου καθώς και παροχής πρώτων βοηθειών.

Αγαπητέ ταξιδιώτη με το να αρνηθείς την επικόλληση των αχθοφορικών:

Αναγκάζεις τον πράκτορα να παρανομήσει

Δημιουργείς πρόβλημα στην ύπαρξη ενός σωματείου, του οποίου τους εργάτες μπορεί κάποια στιγμή εσύ ή κάποιος συγγενής σου να χρειαστείς.

Σε ευχαριστούμε για την συνεργασία σου και σου ευχόμαστε καλό ταξίδι.

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΛΕΜΒΟΥΧΩΝ ΣΥΡΟΥ

http://www.syrostoday.gr/News/1414-Avakoivwsn-tou-Swmateiou-Lembouxwv-Surou-gia-ta-ax8oforika-dikaiwmata.aspx

Link to comment
Share on other sites

Απορίαι ψαλτικού τύπου εις βου πλάγιον:

1.Οι καβοοδέτες είναι ΚΑΙ αχθοφόροι;Τουλάχιστον στον Πειραιά δέν έχω δεί κάτι τέτοιο.Οι καβοδέτες περιφέρονται μέ τά "παπάκια" τους στίς θέσεις πρόσδεσης τών πλοίων καί εκτελούν τό "καπέλλωμα" καί "ξεκαπέλλωμα" τών κάβων.Ενώ έχω δεί πολύ σπάνια έναν αχθοφόρο,στήν περιοχή τών Κρητικών πλοίων.Αυτός όμως δέν είναι καί καβοδέτης-άν θυμάμαι καλά,έχει ένα τρίκυκλο μέ τό οποίο μεταφέρει τίς αποσκευές όσων τόν καλέσουν.

2.Ποιός φορέας έχει εκπαιδεύσει τους Συριανούς καβοδέτες (που λένε ότι είναι ΚΑΙ αχθοφόροι) στην "απορρύπανση του θαλάσσιου χώρου καθώς και παροχή πρώτων βοηθειών";Ο Οργανισμός Λιμένος Σύρου;Κάποιος άλλος φορέας;

3.Εχει άραγε γίνει κάτι ανάλογο καί στον Πειραιά;Αν μή τι άλλο,θά έπρεπε να βλέπω τουλάχιστον τούς καβοδέτες να κυκλοφορούν μέ τό σχετικό κράνος (όπως έχω επανειλημμένως δεί νά φορούν οι ναύτες τής πλώρης στά Κρητικά βαπόρια όταν έρχονται ή φεύγουν) καί μέ φωσφορίζον γιλέκο (όπως έχω επίσης δεί να φοράνε όλοι οι ναύτες καί αξιωματικοί στά πλοία κατά τήν φορτοεκφόρτωση,στόν Πειραιά).

Λογικό είναι βέβαια να απαιτήται μιά τέτοια πιστοποίηση αφού -υποτίθεται- εφαρμόζεται ο ISPS σέ όλα τά Ελληνικά λιμάνια,αλλά πρώτη φορά βλέπω να το αναφέρουν κάποιοι αυτό.

Από την άλλη,εφ'όσον οι καβοδέτες είναι υπάλληλοι των λιμανιών στά οποία εργάζονται,δέν είναι λογικό να πληρώνωνται από αυτά και άρα οι μισθοί τους να προέρχωνται από τά έσοδα (τέλη ελλιμενισμού κλπ) τών εν λόγω λιμανιών;

Αντίθετα,οι αχθοφόροι θά πρέπη να πληρώνωνται από όσους επιβάτες χρησιμοποιούν τίς υπηρεσίες τους καί όχι από όλους.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Για να δούμε τι λέει και η άλλη πλευρά...οι Λεμβούχοι της Σύρου.

Τους καβοδέτες βέβαια τους βλέπουμε ότι βρίσκονται στο λιμάνι...κάθε ώρα και με κάθε καιρό.

Απορίαι ψαλτικού τύπου εις βου πλάγιον:

1.Οι καβοδέτες είναι ΚΑΙ αχθοφόροι;Τουλάχιστον στον Πειραιά δέν έχω δεί κάτι τέτοιο.

Αντίθετα,οι αχθοφόροι θά πρέπη να πληρώνωνται από όσους επιβάτες χρησιμοποιούν τίς υπηρεσίες τους καί όχι από όλους.

Ας δούμε και μία επιστολή-απάντηση στους λεμβούχους της Σύρου. Προφανώς, πρόκειται για συνωνυμία με τον Υπουργό.

Τελικά...μετά από τόση ενημέρωση...είμαστε ακόμα στα σκοτάδια.

Ποιός πληρώνει τους καβοδέτες? Ο επιβάτης, οι εταιρείες, ο ΟΛΠ, τα ΛΤ...ποιός? :confused:

Απάντηση του κ. Ιωάννη Ραγκούση

17/3/2010 20:55

Απαντώντας στο άρθρο σας σε ότι αφορά τα αχθοφορικά δικαιώματα σας λέω τα ακόλουθα:

Τα αχθοφορικά δικαιώματα λοιπόν σαφώς είναι κατοχυρωμένα σύμφωνα με το ΦΕΚ που αναφέρει το Σωματείο Λεμβούχων Σύρου, πλην όμως δεν αναφέρει το ΦΕΚ πουθενά ότι πρέπει υποχρεωτικά ντε και καλά στα εισιτήρια να κολλάνε τα χαρτάκια και να παίρνουν τα 0.65 ευρώ από όλους τους ταξιδιώτες!

Το ΦΕΚ λέει ότι πληρώνεις για τυχόν παροχή υπηρεσίας που θα σου παρασχεθεί από τον αχθοφόρο (μεταφορά αποσκευών ,βοήθεια στη φόρτωση κ.λ.π.) ή αν χρησιμοποιήσεις τα αμαξίδια που είναι υποχρεωμένοι να έχουν στο λιμάνι (βάσει του ΦΕΚ-υποχρέωση που απορρέει από την κατοχύρωση του αχθοφορικού δικαιώματος) για να μεταφέρεις με αυτά μόνος σου τις αποσκευές σου.

Για να πληρώσω πρέπει να μου παρασχεθεί κάποια εργασία. Όταν εγώ ταξιδεύω χωρίς να απασχολήσω κάποιον αχθοφόρο τότε γιατί να πληρώσω; Μήπως επειδή πιάνουν τους κάβους των καραβιών; Όχι γιατί για τη δουλειά αυτή πληρώνονται από τις αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρείες. Να μη τρελαθούμε στο τέλος.

Στο ΦΕΚ καθορίζεται το αντίτιμο της μεταφοράς και η απόδειξη που θα κοπεί ανάλογα με το βάρος της αποσκευής που θα μεταφερθεί από τον αχθοφόρο και όχι άντε στο σωρό πληρώστε όλοι.

Ευχαριστώ.

Ιωάννης Ραγκούσης

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...