Jump to content
Shipfriends

Κρατήσεις (ή καλύτερα επιβαρύνσεις) υπέρ τρίτων


Recommended Posts

Μπορεί το κράτος να μειώσει τη φορολογία και τις κρατήσεις υπέρ τρίτων στα εισιτήρια..

Στα 10 ευρώ που πληρώνουμε για εισιτήριο έρχεται το κράτος-νταβατζής και αρπάζει τα 4!!

μαλλον ειναι λιγο αναποδα το πραγμα. στα 6 ευρω ναυλου που ζητα ο πλοιοκτητης/operator, ερχεται το κρατος και βαζει αλλα 4, τα οποια ειναι ο ΦΠΑ (που ισχυει παντου και το μονο που μπορει να συζητηθει ειναι η αλλαγη σε μικροτερο συντελεστη) και καποιες χαζες αναγκαστικες επιβαρυνσεις (λεμβουχικα κλπ) που μπορει να καταργηθουν.

οι πλοιοκτητες το παρουσιαζουν σαν να ερχεται το κρατος και να τους βαζει φορο 40% στις εισπραξεις τους. αυτο ειναι ψεμα. στα 6 ευρω ναυλου (που ειναι ολος λαχταριστος και αφορολογητος), μπαινουν αλλα 4 που ειδαμε παραπανω.

αν λοιπον η ολη κλαψα ειναι για να μειωθουν οι κρατησεις υπερ τριτων και ο ΦΠΑ και στα 6 ευρω ναυλου να μπαινουν καπελο αλλα 2 αντι για 4 και ο επιβατης να πληρωνει 8 αντι για 10 παω πασο. αν ειναι ομως, στα 10 ευρω που πληρωνει ο επιβατης, οι επιβαρυνσεις απο 4 να γινουν 2, αλλα ο ναυλος απο 6 να γινει 8 και ο επιβατης να πληρωνει το ιδιο και τη διαφορα να την εισπραξουν οι εταιρειες, εχω ενστασεις.

ξαναλεω: να εχουμε ομως στο μυαλο μας, οτι το κρατος στα 6 που πληρωνουμε για ναυλο, μας λεει δωσε αλλα 4 (2 σε μενα ενα στο νατ και 1 σε διαφορους). δεν παει στον πλοιοκτητη να του πει πληρωσε 40% των εισπραξεων. οσο και αν μοιαζει το ιδιο εχει διαφορα και η διαφορα ειναι οτι παρουσιαζεται το θεμα ετσι ωστε οποιαδηποτε μειωση των επιβαρυνσεων, να αντισταθμιστει απο αυξηση των ναυλων.

Link to comment
Share on other sites

οι πλοιοκτητες ζητουν μειωση των επιβαρυνσεων για να κανουν αυξηση των ναυλων και να μη φανει στον κοσμο. ζητουν με αλλα λογια να εισπρατουν αυτοι λεμβουχικα, αχθοφορικα και μερος το ΦΠΑ.
Και έστω κόπηκαν όλες οι κρατήσεις ακόμα και ο ΦΠΑ (λέμε τώρα). Πιστεύει κανένας ότι θα μειωθούν ισόποσα τα εισιτήρια?

Μα ποιοί είμαστε...ο ΥπΘΥΝΑΛ? :rolleyes:

«Για να μειώσω το εισιτήριο για τα λεμβουχικά, τα αχθοφορικά, πρέπει να γίνει με την προϋπόθεση ότι αυτή η μείωση θα πάει υπέρ του πολίτη, υπέρ του ταξιδιώτη. Για να γίνει αυτό, πρέπει να συμφωνήσω με τους ακτοπλόους. Απέναντί μου όμως έχω δύο και τρεις οργανώσεις ακτοπλόων, οι μεν συμφωνούν, οι δε δεν συμφωνούν. Τους είπα συμφωνήστε μεταξύ σας, να έρθει ένας αξιόπιστος ομιλητής στο τραπέζι, να συμφωνήσουμε και να το κάνω. Όταν δεν μου δίνουν εγγυήσεις ότι η μείωση θα πάει υπέρ του πολίτη, γιατί να προχωρήσω;», διερωτήθηκε στη ραδιοφωνική του συνέντευξη του ο κ. Διαμαντίδης.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σχεδον ολα τα μεσα ενημερωσης μιλανε για καταργηση των κρατησεων υπερ τριτων μεσα στο καλοκαιρι(σε ενα μηνα δηλαδη).Ειναι σιγουρο οτι θα γινει συντομα αυτη η ρυθμιση η μηπως θα παρει κανα 6μηνο με βαση τους ρυθμους της γραφειοκρατιας στο Ελλαδισταν? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Πέρα από την γραφειοκρατία, νομίζω ότι υπάρχουν και αντικειμενικά προβλήματα για την κατάργηση/μείωση των άλλων κρατήσεων...εκτός των αχθοφορικών και λεμβουχικών. Για το ΦΠΑ το ξεκαθάρισαν ότι δεν τίθεται θέμα και όσοι τόλμησαν και να το σκεφθούν μάλλον είναι εκτός και τόπου και χρόνου. Για τις υπέρ ΝΑΤ κρατήσεις, ναι μεν θα μπορούσαν να καταργηθούν ως μη ανταποδοτικές, έλα όμως που είναι περί τα 50 εκ ετησίως και με τα οποία μπαλώνει συνταξιοδοτικές τρύπες το ΝΑΤ...και δεν έχει περιθώρια να του λείψουν. Για τα Λιμενικά τέλη που είναι τα μόνα έσοδα των ΛΤ, δεν μπορούν να κοπούν χωρίς ταυτόχρονη κατάργηση των ΛΤ και ένταξη των αρμοδιοτήτων τους σε άλλον φορέα. Για τον επίναυλο που είναι κάπου 25 εκ, δεν μπορούμε εύκολα να πούμε ότι δεν είναι ανταποδοτικός, καθώς χρηματοδοτεί τις άγονες...και δεν νομίζω ότι το ΥΠΟΙΚ θα τα χαρίσει τόσο εύκολα. Τελικά έχω την εντύπωση ότι γίνεται τεράστιος ντόρος για μιά μείωση της τάξης του 5% και πολύ είναι...που και αυτή σε κανένα τρίμηνο θα εξανεμισθεί...γιατί θα ανέβει το άτιμο το πετρέλαιο που "ως γνωστόν επιβαρύνει κλπ.κλπ.κλπ..."

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Απομενει πλεον να ψηφιστει το νομοσχεδιο

Κατατέθηκε στη βουλή για ψήφιση η τροπολογία για την κατάργηση τελών και δικαιωμάτων υπέρ τρίτων που βαρύνουν σήμερα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στο σχέδιο νόμου «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Υπηρεσιών και Προμηθειών στους τομείς της Άμυνας και της Ασφάλειας – Εναρμόνιση με την Οδηγία 2009/81/ΕΚ – Ρύθμιση θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας».

Mε τις προτεινόμενες διατάξεις καταργούνται ορισμένα τέλη και δικαιώματα υπέρ τρίτων, τα οποία έχουν επιβληθεί με διάφορα νομοθετήματα επί της τιμής του εισιτηρίου των επιβατών που μετακινούνται και των οχημάτων που μεταφέρονται με πλοία της ακτοπλοΐας. Ειδικότερα, καταργούνται :

(α) Τα ασφάλιστρα επιβατών και οχημάτων, που αποτελούσαν πόρους του Κεφαλαίου Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (Κ.Α.Ε.Ο.) και κάλυπταν τον κίνδυνο από ναυτικά ατυχήματα. Ήδη, όμως, με νεότερες διατάξεις, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες ασφαλίζονται υποχρεωτικά για τον ίδιο κίνδυνο σε μεγάλους ασφαλιστικούς οργανισμούς. Κατά συνέπεια οδηγούμαστε σε διπλή ασφάλιση επιβατών και οχημάτων και ως εκ τούτου σε διπλή χρέωση των εισιτήριων με δεδομένο ότι το συγκεκριμένο κόστος μετακυλύετε από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες στον επιβάτη. Συνακόλουθα καταργούνται και οι διατάξεις με τις οποίες συστάθηκαν ο κλάδος ασφάλισης επιβατών και οχημάτων και το Κ.Α.Ε.Ο.

(β) Τα αχθοφορικά δικαιώματα και

(γ) τα δικαιώματα για διαφυγούσα αμοιβή εργατών, λόγω απώλειας εργασιών φορτοεκφόρτωσης σε λιμένες.

Τα δύο τελευταία δικαιώματα διατηρούνται επί μακρό χρονικό διάστημα, χωρίς σήμερα να συντρέχει περίπτωση εκπλήρωσης του σκοπού για τον οποίο θεσπίσθηκαν, στερούνται ανταποδοτικότητας και επιβαρύνουν την τιμή των εισιτηρίων με ποσά δυσαναλόγως μεγάλα προς τον αριθμό των προσώπων που τα καρπώνονται.

Η κατάργηση των πιο πάνω τελών και δικαιωμάτων θα συμβάλει στη μείωση της τιμής του εισιτηρίου και κατά συνέπεια στην αύξηση της τουριστικής κίνησης, την τόνωση του κλάδου της ακτοπλοΐας, αλλά και την ενίσχυση της νησιωτικότητας και των τοπικών οικονομιών.

http://tidis.yen.gr/

Link to comment
Share on other sites

Ψηφίστηκε η διάταξη του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων για την κατάργηση τελών και δικαιωμάτων υπέρ τρίτων, στα εισιτήρια των επιβατών και των οχημάτων, που χρησιμοποιούν πλοία της Ακτοπλοΐας, η οποία - όπως είπε ο αρμόδιος υπουργός Γ. Διαμαντίδης - θα έχει άμεση επίδραση στους επιβάτες της Ακτοπλοΐας, καθώς θα μειωθούν οι ναύλοι πάνω από 10%. (Τουλάχιστον από τις εταιρείες της ΣΕΕΝ)!!
Link to comment
Share on other sites

Το 10% αφορά πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις (λιμάνια που έχουν αχθοφορικά, εργατικά κλπ) και αφορά το ποσοστό επί του καθαρού ναύλου και όχι του μικτού που πληρώνουμε. Έτσι όπως το υπολογίζω (ακόμα δεν έχουμε δει την τελική απόφαση με το τι καταργείται), η μείωση για τον τελικό μικτό ναύλο θα είναι της τάξεως του 6%.

Παράδειγμα: Εισιτήριο που κοστίζει στον επιβάτη 30 ευρώ, με τις σημερινές επιβαρύνσεις αναλύεται ως εξής: 21,75 € καθαρός ναύλος, 1,41 € ΚΑΕΟ (6,5%), 0,65 € επίναυλος (3%), 0,6 € ΟΛΠ (κεφαλιάτικο) και 5,6 € ΦΠΑ (23% σε όλα τα προηγούμενα μεγέθη).

Με την κατάργηση του ΚΑΕΟ και του ΦΠΑ που το επιβαρύνει, το εισιτήριο μπορεί να μειωθεί κατά 1,73 € περίπου, δηλαδή κατά 6%.

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

Πολυ κακο για το τιποτα τελικα :huh: Να μειωνονταν το εισητηριο(σε αυτη την περιπτωση)στα 20ευρω θα ειχε διαφορα αλλα απο τα 30 στα 28 δεν ειναι τιποτα B) Αστε που ερχεται καλοκαιρι τωρα οποτε τα εισητηρια παντα παιρνουν την πανω βολτα-αρα δεν νομιζω να δουμε καμια μειωση στα 'μαγικα χαρτακια' :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Για τις υπέρ ΝΑΤ κρατήσεις, ναι μεν θα μπορούσαν να καταργηθούν ως μη ανταποδοτικές, έλα όμως που είναι περί τα 50 εκ ετησίως και με τα οποία μπαλώνει συνταξιοδοτικές τρύπες το ΝΑΤ...και δεν έχει περιθώρια να του λείψουν.

Τελικά έχω την εντύπωση ότι γίνεται τεράστιος ντόρος για μιά μείωση της τάξης του 5% και πολύ είναι...που και αυτή σε κανένα τρίμηνο θα εξανεμισθεί...γιατί θα ανέβει το άτιμο το πετρέλαιο που "ως γνωστόν επιβαρύνει κλπ.κλπ.κλπ..."

Τα είπαμε και παραπάνω...δεν βλέπω κανένα ουσιαστικό κέρδος και κίνητρο για τον επιβάτη, αρκετό για να αυξήσει την ζήτηση.

Όσον αφορά τις κρατήσεις του ΚΑΕΟ, η ΠΝΟ θυμήθηκε μόλις λίγες μέρες πριν την ψήφιση της τροπολογίας ότι θα λείψουν τα λεφτά από το ΝΑΤ. Πάλι καλά που το θυμήθηκε κιόλας πριν την ψήφιση, γιατί για το ΠΔ με τις αλλαγές στην ενδιαίτηση θυμήθηκε να διαμαρτυρηθεί μετά την δημοσίευση του ΠΔ στο ΦΕΚ. Ίσως να μην το πήραν και χαμπάρι μιάς και ήταν στους καταπέλτες του Όλυμπος και μαλλιοτραβιόσανται με τη ΝΕΛ. :rolleyes:

Edited by proud_ionian
νται οχι νται :P
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Απόδοση στη ΔΟΥ ποσοστού 3% επί του καθαρού ναύλου

Πηγη: ΕΞΠΡΕΣ

Ο πλοιοκτητης κάθε δρομολογημένου πλοίου υποχρεούται να εισπράττει ποσοστό 3% επί του καθαρού ναύλου μεταφοράς επιβατών και οχημάτων στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορές και να το αποδίδει στην αρμόδια ΔΟΥ, στον ειδικό Κωδικό Αριθμό Εσόδου (ΚΑΕ) ταυτόχρονα με την απόδοση του Φόρου Προστιθέμενης Aξίας (ΦΠΑ) υπέρ του ειδικού Λογαριασμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που τηρείται στο Κεντρικό Κατάστημα της Τραπέζης της Ελλάδος στην Αθήνα.

Αυτό ορίζεται με την ΠΟΛ. 1134/8.6.2011 που εξέδωσε το Yπουργείο Οικονομικών, στην οποία διευκρινίζεται πως εάν μετά τη διαδικασία ελέγχου διαπιστωθεί ότι δεν αποδόθηκε ο οφειλόμενος επίναυλος από υπόχρεο πλοιοκτήτη ή δεν αποδόθηκε ορθά, η είσπραξη του τυχόν οφειλόμενου επίναυλου θα επιδιωχθεί κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ. Συγκεκριμένα εφόσον ο νόμος, στην προκειμένη περίπτωση, δεν προβλέπει την εν ευρεία έννοια βεβαίωση του χρέους (π.χ. έκδοση καταλογιστικής πράξης), αποτελεί νόμιμο τίτλο εισπράξεως του επίναυλου η απόδειξη της οφειλής εκ δημοσίου εγγράφου (π.χ. έκθεση ελέγχου) χωρίς να απαιτείται άλλη βεβαιωτική (ευρείας έννοιας) διαδικασία.

Link to comment
Share on other sites

Εντελώς λάθος τα λέει και θα αρκούσε μια ολιγόλεπτη έρευνα για να διαπιστώσει πως η πληροφορία που αναφέρει είναι μούφα. Οι διπλές τιμές την καλοκαιρινή περίοδο ισχύουν εδώ και χρόνια τις καλοκαιρινές περιόδους στα Highspeed και μειώθηκαν ισόποσα και οι δύο από την 1η Ιουνίου.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Στον Κ. Ζούλα της Καθημερινής δεν έχω και μεγάλη εμπιστοσύνη, καθόσον έχει διαπράξει μνημειώδεις πατάτες, αλλά εδώ μου φαίνεται ότι τα λέει ορθά, ή μήπως όχι;

Η απάντηση της HSW δημοσιεύτηκε σήμερα στην εφημερίδα.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...
  • 1 year later...
9 hours ago, MILTIADIS said:

Στα γραφεια τους παρτυ κανουν.Καυσιμα σε τιμες αραβοσιτου,αυξημενες αναγκες ανεφοδιασμου αρα πολλα φορτηγα,θα απολυσουμε απο βδομαδα και τα πληρωματα να δουλευουμε σαν ro/ro ε,να μην κλαφτουμε κ λιγο σου λεει να μας κοψουν κατιτις και απο το ΦΠΑ..

 

On 4/16/2011 at 12:26 AM, proud_ionian said:

μαλλον ειναι λιγο αναποδα το πραγμα. στα 6 ευρω ναυλου που ζητα ο πλοιοκτητης/operator, ερχεται το κρατος και βαζει αλλα 4, τα οποια ειναι ο ΦΠΑ (που ισχυει παντου και το μονο που μπορει να συζητηθει ειναι η αλλαγη σε μικροτερο συντελεστη) και καποιες χαζες αναγκαστικες επιβαρυνσεις (λεμβουχικα κλπ) που μπορει να καταργηθουν.

οι πλοιοκτητες το παρουσιαζουν σαν να ερχεται το κρατος και να τους βαζει φορο 40% στις εισπραξεις τους. αυτο ειναι ψεμα. στα 6 ευρω ναυλου (που ειναι ολος λαχταριστος και αφορολογητος), μπαινουν αλλα 4 που ειδαμε παραπανω.

αν λοιπον η ολη κλαψα ειναι για να μειωθουν οι κρατησεις υπερ τριτων και ο ΦΠΑ και στα 6 ευρω ναυλου να μπαινουν καπελο αλλα 2 αντι για 4 και ο επιβατης να πληρωνει 8 αντι για 10 παω πασο. αν ειναι ομως, στα 10 ευρω που πληρωνει ο επιβατης, οι επιβαρυνσεις απο 4 να γινουν 2, αλλα ο ναυλος απο 6 να γινει 8 και ο επιβατης να πληρωνει το ιδιο και τη διαφορα να την εισπραξουν οι εταιρειες, εχω ενστασεις.

ξαναλεω: να εχουμε ομως στο μυαλο μας, οτι το κρατος στα 6 που πληρωνουμε για ναυλο, μας λεει δωσε αλλα 4 (2 σε μενα ενα στο νατ και 1 σε διαφορους). δεν παει στον πλοιοκτητη να του πει πληρωσε 40% των εισπραξεων. οσο και αν μοιαζει το ιδιο εχει διαφορα και η διαφορα ειναι οτι παρουσιαζεται το θεμα ετσι ωστε οποιαδηποτε μειωση των επιβαρυνσεων, να αντισταθμιστει απο αυξηση των ναυλων.

εμενα προσωπικα με τρελαινει παντα η κλαψα για τον ΦΠΑ και γενικοτερα τις επιβαρυνσεις πανω στο εισητηριο.

ο ΦΠΑ δεν ειναι φορος που πληρωνει η εταιρια. ειναι ενας φορος που πληρωνει ο τελικος καταναλωτης και η εταιρια, ο επιχειρηματιας ανεξαρτητως κλαδου, κανει τον εισπρακτορα του κρατους.

ο μεγαλος ΦΠΑ ειναι γενικοτερο προβλημα στην ελλαδα. οποιαδηποτε κουβεντα για μειωση του, εχει νοημα μονο αν η μειωση περασει στον τελικο καταναλωτη και οχι αν αποτελεσει αφορμη για νεες αυξησεις ναυλων.

επισης η αμεση αποδοση του ΦΠΑ, ειναι υποχρεωση της επιχειρησης. ειναι εσοδο του κρατους. με το να καθυστερουν την αποδοση του ΦΠΑ, στερουν το κρατος απο απαραιτητα εσοδα.

Link to comment
Share on other sites

Και προσθετω, στερούν το κράτος απο απαραίτητα εσοδα, με το κρατος να προσπαθει να καλύψει τα κενά θεσπίζοντας νέους φόρους και εισφορές.

Συνεπώς, πρέπει να γίνει μία επανεκκίνηση. Μία εκ νέου θέσπιση των τιμών, των φορων κλπ.

Ο ΦΠΑ στις μεταφορές πρέπει να μειωθεί αρκετά. Αν μειωθεί ο ΦΠΑ τότε θα γλιτώσει λεφτά από το ΜΙ. Είναι δύο ασυμβίβαστα αυτά τα δύο. Διότι με την μη αποδοση του ΦΠΑ χανει λεφτα το κρατος, και δινει και λεφτα με το ΜΙ.

Αν μειωθει το ΦΠΑ, τότε με την ιδια μη απόδοση του ΦΠΑ θα χάνει λιγότερα χρήματα, αλλά δεν θα δίνει τα ίδια για το ΜΙ. 

Είναι μεγάλη κουβέντα και δυστυχώς πολλά οικονομικά μοντέλα θα ήταν καλύτερα στην παρουσα φάση, αλλά...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...