Jump to content
Shipfriends

Απόστολος Π (ΙΜΟ 8329907)


Recommended Posts

Εαν το νουμερο 3500 επιβατες ειναι σωστο, τοτε ενας φιλος μου γιατρος που ειχε παει εκει κατω στην ζανζιβαρη πριν χρονια ειχε δικιο.Οι ανθρωποι δεν ειναι και πολυ στα καλα τους ειναι ξεκαθαρο.

Link to comment
Share on other sites

Τα νούμερα των 3.500 επιβαινόντων και 2.800 αγνοουμένων είναι πράγματι ασύλληπτα και εξοργιστικά, αλλά οπωσδήποτε πολύ κοντά στις Αφρικάνικες συνήθειες και τους "τρόπους χρήσης" των ακτοπλοικών τους μέσων.

Σίγουρα δεν μπορούσα ούτε για μία στιγμή να πιστέψω τα πρώτα ανακοινωθέντα, το ότι δηλαδή είχαν χαθεί μόνο 200 άτομα στο ναυάγιο σε σύνολο 600 - 800 - 1000 επιβαινόντων, όταν το τραγικό περιστατικό είχε ως συνισταμένες του την μεγάλη θαλασσοταραχή που επικρατούσε, την ανοιχτή θάλασσα και την ώρα που συνέβη (νύχτα), τα ελλειπή έως και ανύπαρκτα μέσα διάσωσης, τόσο αυτά που ...διέθετε το πλοίο όσο και αυτά που μπορούσαν να συνδράμουν από στεριάς στην όποια επιχείρηση.

Αλλά ούτε βέβαια μπορούσα καν να φανταστώ τόσο μεγάλο αριθμό απωλειών.

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Η αληθεια ειναι οτι δεν μπορω να φανταστω που χωρανε 3500 κοσμος στον ΑΠΟΣΤΟΛΟ οσο φορτωμενος και να ειναι,απο τη στιγμη μαλιστα που το γκαραζ του ηταν γεματο με αυτοκινητα και χυμα φορτιο.Ειτε βεβαια ισχυει το νουμερο,ειτε οχι, το θεμα ειναι οτι θα μπορουσε αυτη η τραγωδια να αποφευχθει αν τηρουταν τα βασικα μετρα ασφαλειας.

Παρακατω μπορουμε να δουμε και

απο το youtube που δειχνουν τον τροπο που δενουν οι παντοφλες στη Ζανζιβαρη και γινεται η αποβιβαση.Συμπτωματικα ειναι ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Π η παντοφλα που φαινεται στο βιντεο
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ακόμη, φαίνεται το πλοίο αμα τη κατασκευή του να πήρε το όνομα μαριάννα και να μετονομάστηκε σε απόστολος π το 1988(. μπορεί κανείς να το επιβεβαιώσει αυτό, το θυμάται κάποιος να ταξιδεύει σαν μαριάννα και αν ναι πού?

κυριε nick the greek, εγω θυμαμαι τον αποστολο βαμμενο μπλε στις μπαντες χαμηλα και μετα μπεζ (85-88)

οπου μετα εγινε ασπρος, αλλα το ονομα τοτε ηταν σιγουρα αποστολοσ π. οποτε αν ειχε αλλο ονομα πρεπει να ηταν αρκετα παλαιοτερα.

συμφωνα με το παρακατω κειμενο που βρηκα εδω το πλοιο ονομαζοταν MAPIANNA μεχρι το 1988.δεν μπορω να ξερω που το βρηκανε αλλα επιβεβαιωνεται η πληροφορια οτι το πλοιο ονομαζοταν ετσι.Tωρα για τις ημερομηνιες κραταω μια πισινη κυριως επειδη υπαρχει η μαρτυρια του φιλου PIANOMAN που θυμαται το πλοιο σαν Aποστολος μεχρι το 1988

post-1819-0-24742800-1326357372_thumb.jp

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Στην ταινια "Οι γενναιοι πεθαινουν δυο φορες" εμφανιζεται σε κανα δυο πλανα το ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Π κατα τη διαρκεια της κατασκευης του.Ολα ωραια καλα αλλα το προβλημα ειναι οτι η παντοφλα ειναι κατασκευης 1967 και η ταινια ειναι γυρισμενη το 1973.Και επειδη δεν προκειται για 1-2 χρονια διαφορα αλλα για 6 η μονη λογικη εξηγηση που μπορω να δωσω ειναι ή οτι ξεκινησε να χτιζεται το 1967 αλλα τελικα η κατασκευη του ολοκληρωθηκε αρκετα χρονια αργοτερα ή οτι κανω λαθος και η παντοφλα δεν ειναι το ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Π

Καθε επιπλεον βοηθεια δεκτη

 

post-1819-0-65802600-1414524271_thumb.jp

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Φοβερο Ντοκουμεντο βρηκες φιλε polmyt! η παντοφλα ειναι σιγουρα το αποστολος π. Δεν υπηρξε κανενα διδυμο πλοιο με αυτο. Τωρα για  τις ημερομηνιες δε μπορω να βοηθησω δυστυχως... Γνωριζω οτι εχω διαβασει στο ιντερνετ, οτι ηταν κατασκευης 1967 δηλαδη οπως ολοι μας. Το μονο σιγουρο που γνωριζω ιδιοις ομμασι και θα επαναλαβω ειναι πως τον θυμαμαι βαμμενο μπλε αρχες 80'ς και μπεζ μεχρι το 88-89 χαμηλα μονο και μετα εγινε ασπρος οπως τον θυμομαστε, αλλα απο το '83 που  θυμαμαι καθαρα τουλαχιστον διατηρουσε το ονομα αποστολος π. Επισης θυμαμαι μια φορα που πηρε φωτια στο μηχανοστασιο και εκανε προσγιαλωση σε βορεια παραλια της αιγινας περιπου το 90 και το '98 που τρακαρε στο ντοκο της σουβαλας με ψιλοτραυματισμους επιβατων που ηταν στο καταπελτη και ετοιμαζονταν να αποβιβαστουν και απο το κραδασμο επεσαν.Εμεινε εκει καμια βδομαδα μεχρι να επιθεωρηθει κλπ η στραβομαρα που απεκτησε στη πλωρη και ουδεποτε την ισιωσαν εντελως!

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικα θυμαμαι οτι ειναι του 1974,οπως εγραφε και ο ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ ,τ.69 σελ 69 Ιουλιος 1999,σε αφιερωμα στην κοινοπραξια <Ποσειδων> που ανηκε ,εκτος αυτου θυμαμαι και αναγλυφη την ημερομηνια 1974 στον καταπελτη καθως και το ναυπηγειο Κουταλη  

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ας δουμε το πλοιο σε μια αναχωρησση του από το λιμανι του Πειραια, σε μια φωτογραφια που αγορασα προσφατα

Παρατηρούμε ότι από το διαδρομο επιβατων και κατω είναι βαμμενο θαλασσι που εμενα προσωπικα μπορω να πω ότι μου αρεσει αρκετα

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Παμε να δουμε το ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Π ξανα απο τη δεκαετια του 80 και συγκεκριμενα απο το 1987

Το θαλλασι εχει φυγει και εχει γινει ολη ασπρη ,ενω και το ονομα εχει σβηστει απο τον καθρεφτη και εχει γραφει στην πλωρη

Link to comment
Share on other sites

αρα το μπεζ που μεσολαβησε απο το μπλε μεχρι να γινει λευκος ηταν καπου 83-86 οχι 88 οπως εγραψα παλια επανω. επισης επαληθευεται πως πρακτικα σε ολη του τη θητεια στη γραμμη ονομαζοταν αποστολος.π

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Αποστολος Π ονομαζονταν απο την αρχη της καριερας του το μακρινο 1974 πρεπει να ηταν Καθαρη Δευτερα οταν το ειδα πρωτη φορα, ηταν μπλε μετα μπεζ κα ι στο τελος ασπρο.Και για να βαλουμε και κατι ακομα στη θεση του το Αγιος Διονυσιος ΔΕΝ συνηπυρξε ποτε στη γραμμη της Αιγινας με τον Αποστολο Π.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω, επειδη ειμαι μαλλον νεοτερος και εχω μνημες απο το 1983 και μετα, ο αποστολος ειχε ετος ναυπηγησης το 1967 εαν θυμαμαι καλα. νομιζω πως εκανε ολα τα 35 του χρονια στο σαρωνικο.

Link to comment
Share on other sites

Αυτο το κατασκευη του 1967 ειναι ενα θεμα μαις και οπως ειχαμε δει εδω και εδω μεχρι το 73-74 ακομα ηταν υπο κατασκευη

Θεωρω οτι για καποιο λογο καθυστερησε να ολοκληρωθει ,αλλα θεωρησαν σαν ετος ναυπηγησης τη χρονια που ξεκινησε

Σε καθε περιπτωση ηταν ιδιαιτερος ο σχεδιασμος του ,και ξεχωριζε σε σχεση με τις υπολοιπες παντοφλες που φτιχνονταν εκεινη την εποχη.Πρεπει επισης να ειναι απο τις παντοφλες που δεν μετασκευαστηκαν ποτε,κρατοντας την αρχικη μορφη τους

Να προθεσουμε στο θεμα και την ομορφη φωτο του @stathis απο μια απογευματινη αναχωρηση του

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 11 months later...

Ας ρίξουμε λίγο φως στο απ' αιώνων μυστήριο των γεννοφασκίων του πλοίου. 

Η ναυπήγηση του ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 1967 στο ναυπηγείο Λουκα Κορωναίου στο Πέραμα (σημερινό Γιώργου Φραντζή). Στα Ναυτικά Χρονικά (τεύχος Οκτωβρίου 1967) αναφερόταν ως "πορθμειο κλειστού τύπου, μήκους 60μ. και πλάτους 10μ. με το όνομα ΜΑΡΙΑΝΝΑ, ιδιοκτησίας αδελφών Σ. Β. Δελιμητση και Γ. Μπάζα, το οποίο θα έφερε την ανώτατη κλάση του Αμερικανό Μπιρό, με δύο μηχανές Καμινς 500 ίππων εκάστη, μεταφορικής ικανότητας 15 φορτηγών αυτοκινήτων και 350 επιβατών". 

Τον Φεβρουάριο 1968, ξαναδιαβαζουμε για αυτό, σε άρθρο για την καθέλκυση του ΜΆΡΘΑ από το ναυπηγείο Κορωναίου, και τέλος, το ξαναβρίσκω για τελευταία φορά και πάλι στα Ν. Χ. του Ιανουαρίου 1969 ακόμα υπό κατασκευή.

Απο εκεί και μετά, τα ίχνη του χάνονται, καμία αναφορά αποπεράτωσης και καθέλκυσης του ούτε σε Ν. Χ. ούτε στο ΑΡΓΩ, ούτε βέβαια σε κάποιο άλλο έντυπο της εποχής. Μέχρι φυσικά το 1973, οπότε ολοκληρώνεται και καθελκυεται ως ΜΑΡΙΑΝΝΑ από το ναυπηγείο Ηλία Γκουμα (σημερινό Μπεκρή στα Αμπελάκια Σαλαμίνας), και το 1974 που μετονομάζεται ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Π και δρομολογείται στον Σαρωνικό. 

Μπορούμε λοιπόν να συμπεράνουμε, πέραν πασάς αμφιβολίας, ότι η επίσημα αναφερόμενη ως χρονιά κατασκευής του, το 1967, είναι προφανώς λάθος, πιθανόν της υπηρεσίας νηολογιου Πειραιά. Και διότι το πλοίο ολοκληρώθηκε και καθελκύσθηκε το 1973, αλλά και διότι το 1967 (Οκτώβριο) ξεκίνησε η κατασκευή του, και ακόμα και αν ολοκληρωνοταν "στην ώρα του", η χρονιά κατασκευής του (καθέλκυσης) θα ήταν το 1968.

Για την ιστορία, να θυμηθούμε άλλες δύο ακόμα ανάλογες περιπτωσεις ναυπηγησεων πλοίων ανοικτού τύπου. Του ΑΣΤΑΚΟΣ που ξεκινησε το 1973 στο ναυπηγείο ΝΑΥΣ Φιλίππου και ολοκληρώθηκε ως ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ το 1981 στο ναυπηγείο ΑΡΓΏ του Περάματος, και του ΕΛΕΝΗ που ξεκινησε το 1966 στο ναυπηγείο ΝΑΥΤΙΛΟΣ Σωτηριαδη του Περάματος και ολοκληρώθηκε ως ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΆΡΙΑ Ζ το 1976 από το ναυπηγείο Θ. Ζέρβα στην Σαλαμίνα. 

Τέλος, να δούμε το ΜΑΡΙΑΝΝΑ τον Φεβρουάριο 1968, την ημέρα της καθέλκυσης του ΜΑΡΘΑ στο ναυπηγείο Κορωναίου στο Πέραμα (δεξιά στην φώτο). 

Πηγή φώτο - Credits : Facebook, ομάδα Παντελή Φύσσα, Χαϊκάλης Αντώνης.

 

1682789405408_facebook_Χαϊκάλης Αντώνης_02.jpg

Link to comment
Share on other sites

Πολυ ενδιαφερουσα η ιστορια της παντοφλας

Καταρχας βλεπουμε οτι το 1968 ουσιαστικα ειχε χτιστει μονο η τροπιδα του πλοιου

Αυτο που μου κανει εντυπωση ειναι πως αποφασισαν να μεταφερουν οτι ειχε φτιαχτει μεχρι τοτε απο το Περαμα στη Σαλαμινα ωστε να ολοκληρωσουν την κατασκευη

Link to comment
Share on other sites

@polmyt

Πολύ εύκολα θεωρώ. Κατ' αρχάς δεν γνωρίζουμε σε ποιο σημείο είχε προχωρήσει η κατασκευή του πριν διακοπούν οι εργασίες. Αλλά ακόμα και να είχε παραμείνει στην μορφή που το βλέπουμε στην φώτο, άνετα μπορούσε να πάει στην Σαλαμίνα ρυμουλκουμενο. 

Προφανώς, ολοκληρώθηκε από άλλον πλοιοκτήτη, ο οποίος προτίμησε - συμφώνησε την αποπεράτωση του σε άλλο ναυπηγείο. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...