Jump to content
Shipfriends

Grecia Express (IMO 6525909)


Recommended Posts

Και μια carte postale, όχι παλιά, αλλά με ενδιαφέρον θέμα:

το "Grecia Express" διασχίζει τη Διώρυγα της Κορίνθου.

Ένα πλοίο που έπεσε θύμα της μισαλοδοξίας και των αντικρουόμενων συμφερόντων.

post-360-128326967988_thumb.jpg

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Χθες χαζευοντας φωτογραφιες στο Naviearmatori επεσα πανω σ αυτη τη φωτογραφια και μου θυμισε τα νιατα μου
Οταν ειχε πρωτοερθει το Ιταλια (σημαια Ονδουρας παρακαλω) ειχε δεσει στο ΝΜΔ. Επειδη οπως ειναι αντιληπτο ο καταπελτης ηταν πολυ ψηλα δεν εφτανε να πατησει κατω. Ετσι το βαπορι ηταν δεμενο, ο καταπελτης ανοιχτος οπως φαινεται στη φωτογραφια, και υπηρχε μια σιδερενια σκαλα για να ανεβαινεις στο πλοιο. Ο μικρος Νεπτουν ανεβηκε να επιθεωρησει το νεο πλοιο που ηρθε στην Ελλαδα (η αληθεια ειναι οτι δεν ενθουσιαστηκε κιολας :D) Απο συμπτωση εκεινη τη μερα εφτασε και το Αθενς απο την Αυστραλια και εδεσε εκει που εκαναν τη μετασκευη τα Αριαδνη και Ελυρος.
Ποιο περα στο Περαμα το Γκρετσια ειχε ξεκινησει ηδη τη μετασκευη του σε υπερπολυτελες Jumbo Ferry :D. Ιδια μετασκευη θα γινοταν και στο Ιταλια αλλα πουληθηκε στην ΑΚ Ventouris και η συνεχεια ειναι γνωστη
Το Γκρετσια δουλεψε 6 χρονια, στην αρχη απο Πατρα και μετα απο Ηγουμενιτσα, κυριως μεταφεροντας οικογενειες και αυτοκινητα. Απο δρομο 16 μιλια στον κατηφορο. Τους χειμωνες τους εβγαζε δεμενο στο Αιγιο και ενω το φθινοπωρο του 1993 ετοιμαζοταν να ανοιξει τη γραμμη Δυρραχιο-Μπαρι το βρηκε το κακο. Μπαταρε και κολλησε στο βυθο του Αιγιου. Ανελκυστηκε και πηγε Τουρκια για κοψιμο. Υπαρχει ο μυθος που λεει οτι το προηγουμενο καλοκαιρι τα λεφτα που εβγαλε το Γκρετσια ηταν τα περισσοτερα απο καθε αλλο βαπορι της εταιριας. Η αληθεια ειναι οτι δε στεναχωρεθηκαν και πολλοι για το χαμο του (απο καραβολατρικης αποψης) γιατι εδω που τα λεμε δεν ηταν και κανενα αριστουργημα. Τοτε δεν υπηρχε ιντερνετ και ψηφιακη φωτογραφια γι αυτο και το αρχειο απο τα δυο πλοια ειναι ελαχιστο και πολυ σπανιο. Και οι αεροφωτογραφιες της εταιριας απο εκεινη την εποχη χαθηκαν σε μια μετακομιση :(

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Δυο πανεμορφα αδερφακια :P που θα μπορουσαν ακομα να κανουν καριερα στην Ελλαδα ειτε στην Αδριατικη ειτε σε καμια αγονη αλλα δυστυχως ηταν ατυχα. Ιταλια Εξπρες που δεν υπαρχει πουθενα σε φωτογραφια στην Ελλαδα :mad: και Γκρετσια Εξπρες οπως ταξιδευαν με τα παλια σινιαλα της North Sea Ferries. Κριμα τετοια σκαρια.. Μονο σε δρομο υστερουσαν, κατα τα αλλα ηταν 100 χρονια μπροστα :D

Link to comment
Share on other sites

Απο την προσωπικη μου συλλογή 4 φωτό του Grecia Express, απο τα χρόνια του στην Ελλάδα.

Οι 3 προέρχονται απο τις προσπάθειες ανελκυσης του πλοίου στο Αίγιο, ενώ στην 4η , τις μέρες δόξης, είσέρχεται στο λιμάνι της Πάτρας, πλήρες φορτίου.

Για το Italia Express πρέπει να ψάξω καλύτερα, για να δώ εάν υπάρχει διαθέσιμη στο αρχείο.

Αφιερωμένες εξαιρετικά στο φίλο Neptune;).

post-61-128326998454_thumb.jpg

post-61-128326998459_thumb.jpg

post-61-128326998461_thumb.jpg

post-61-128326998467_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Αν εβρισκες και ενα Ιταλια θα ησουν κουκλος :D Βλεπω το Γκρετσια σουζαριζε λιγακι :D

Δυστυχως το 1994 τα μεσα που διεθετα ηταν πενιχρα ως εκ τουτου το μονο που εχω ειναι το παρακατω απο ενα ταξιδι στην Ηγουμενιτσα καπου στα μεσα του Σεπτεμβρη. Αν δεν κανω λαθος το Ventouris Ferries δεν υπαρχει πια ;)

post-23-12832699847_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Χθες χαζευοντας φωτογραφιες στο Naviearmatori επεσα πανω σ αυτη τη φωτογραφια και μου θυμισε τα νιατα μου

Οταν ειχε πρωτοερθει το Ιταλια (σημαια Ονδουρας παρακαλω) ειχε δεσει στο ΝΜΔ. Επειδη οπως ειναι αντιληπτο ο καταπελτης ηταν πολυ ψηλα δεν εφτανε να πατησει κατω. Ετσι το βαπορι ηταν δεμενο, ο καταπελτης ανοιχτος οπως φαινεται στη φωτογραφια, και υπηρχε μια σιδερενια σκαλα για να ανεβαινεις στο πλοιο. Ο μικρος Νεπτουν ανεβηκε να επιθεωρησει το νεο πλοιο που ηρθε στην Ελλαδα (η αληθεια ειναι οτι δεν ενθουσιαστηκε κιολας :D) Απο συμπτωση εκεινη τη μερα εφτασε και το Αθενς απο την Αυστραλια και εδεσε εκει που εκαναν τη μετασκευη τα Αριαδνη και Ελυρος.

Ποιο περα στο Περαμα το Γκρετσια ειχε ξεκινησει ηδη τη μετασκευη του σε υπερπολυτελες Jumbo Ferry :D. Ιδια μετασκευη θα γινοταν και στο Ιταλια αλλα πουληθηκε στην ΑΚ Ventouris και η συνεχεια ειναι γνωστη

Το Γκρετσια δουλεψε 6 χρονια, στην αρχη απο Πατρα και μετα απο Ηγουμενιτσα, κυριως μεταφεροντας οικογενειες και αυτοκινητα. Απο δρομο 16 μιλια στον κατηφορο. Τους χειμωνες τους εβγαζε δεμενο στο Αιγιο και ενω το φθινοπωρο του 1993 ετοιμαζοταν να ανοιξει τη γραμμη Δυρραχιο-Μπαρι το βρηκε το κακο. Μπαταρε και κολλησε στο βυθο του Αιγιου. Ανελκυστηκε και πηγε Τουρκια για κοψιμο. Υπαρχει ο μυθος που λεει οτι το προηγουμενο καλοκαιρι τα λεφτα που εβγαλε το Γκρετσια ηταν τα περισσοτερα απο καθε αλλο βαπορι της εταιριας. Η αληθεια ειναι οτι δε στεναχωρεθηκαν και πολλοι για το χαμο του (απο καραβολατρικης αποψης) γιατι εδω που τα λεμε δεν ηταν και κανενα αριστουργημα. Τοτε δεν υπηρχε ιντερνετ και ψηφιακη φωτογραφια γι αυτο και το αρχειο απο τα δυο πλοια ειναι ελαχιστο και πολυ σπανιο. Και οι αεροφωτογραφιες της εταιριας απο εκεινη την εποχη χαθηκαν σε μια μετακομιση :(

....Με πλοίαρχο το 1988 ενα πασίγνωτο στην Ελλάδα, τον κ. Μιχάλη Δεναξά, αρχιλογιστή τον κ. Μάκη Αρσένη, προερχόμενο από το ΚΡΗΤΗ της ΑΝΕΚ.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Μια και δεν εχουμε φωτο του εν πλω στη gallery, ας βαλουμε μια, απο τη φωτογραφιση του Γ. Κουρουπη για τα διαφημηστικα της εταιριας το 1988

Αυτο λιγο πιο τυχερο. Μετασκευαστηκε, ταξιδεψε καποιο διαστημα, αλλα τελικα ειχε κι αυτο ασχημη καταληξη.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 11 months later...
  • 1 year later...

Περίεργο σκαρί αυτό και το αδελφό του.Εσωτερικά πως ήταν;Είχε πολλές κλίνες μετά τη μετασκευή του;

Βλέπω για το μήκος τους μεγαλο βύθισμα και μεγάλο deadweight. Πρέπει να είχαν καλή πλεύση σε καιρούς.

Ιδανική γραμμή για αυτά;Ενδοκυκλαδικά..

Χωρίς το χτίσιμο φυσικά που έφαγαν στη μετασκευή πρυμα.

Link to comment
Share on other sites

Για το μεγεθος τους ειχαν καλο γκαραζ σε δυο επιπεδα. Μειον μεγαλο τα casing δεξια και αριστερα που δεν μπορουσε να γυρισει νταλικα μεσα, οποτε υποχρεωτικα επρεπε να δουλεψουν και το visor για να φορτωσουν πιο ευκολα. Ταχυτητα 14-15-16 χωροι επιπεδου Αθενς Εξπρες σε υλικα και γουστο. Μπομπες αδυναμες και αργες μονοτιμονο, αλλα με πιτς. Ουτε για κοντρα με το Σαμαινα δε θα πηγαινα. 😆

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Neptune said:

Πρεπει να ειναι στα τελευταια του εδω γιατι εχει φορεσει τα καλλιτεχνικα γραμματα και οχι τα χειροποιητα που ειχε στην αρχη

1992 η φωτο

14 hours ago, nomikos said:

Ιδανική γραμμή για αυτά;Ενδοκυκλαδικά..

Χωρίς το χτίσιμο φυσικά που έφαγαν στη μετασκευή πρυμα.

Ενδοκυκλαδικά...πλάκα κάνεις

Edited by proud_ionian
long quote short
Link to comment
Share on other sites

Είχε καμπίνες πολλές  και κάτω από το γκαράζ...πρώτα τις έβλεπαν, και μετά οι επιβάτες και μετά τις έκλειναν.Η αλήθεια είναι ότι σε αυτά τα μέτρα τέτοια εκμετάλλευση  χώρου δεν έχω ξαναδεί.Εαν είχε λίγο ταχύτητα παραπάνω....

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Είχε δύο επίπεδα γκαράζ για νταλίκες αν κατάλαβα καλά από το deckplan που είδα.

Όντως φοβερή εκμετάλλευση χώρου για τα μέτρα του.

Link to comment
Share on other sites

  • proud_ionian changed the title to Grecia Express (IMO 6525909)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...