Jump to content
Shipfriends

Διεθνή Δελτία - Shipfriends International


Recommended Posts

Αμα σαι τυχερος καμια φορα εκει που πας για Σιφνο μπορει να βγεις και στο Βελγιο. Βεβαια μη σου τυχει οταν θα πηγαινεις διακοπες αυτο :eek:

Εκει μπορεις να δεις απο το γνωστο Blue Star 1 και τα βαπορια της P&O στο τερμιναλτης μεχρι το roro Calibur και το roro Ursine

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ενα απο τα ωραιοτερα πραγματα στο να δουλευεις για το ελληνικο δημοσιο οπως ο Νικ, ειναι οτι με τα λεφτα των εισφορων στα ασφαλιστικα ταμεια κι αφου τα εχεις παιξει στο χρηματιστηριο και στα commodity/paper markets, μπορεις να σουλατσαρεις ανα την Ευρωπη στο τζαμπα:D. Παμε να δουμε μερικες απο τις φωτογραφιες που εφερα πισω, ξεκινωντας απο τα Βορεια προς τα Νοτια.

Εν αρχη ην το αμφιδρομο Prinsesse Benedikte το οποιο και κροσσαρισα λιγο εξω απο το δανεζικο τερμιναλ του Rodbyhavn και ενω εκεινο ερχοταν απο το λιμανι στο οποιο πηγαινα εγω, το Putgarden. Προκειται για ενα απο τα 4 αδελφια που κανουν αυτην τη γραμμη καθε 15 λεπτα φορτωνοντας ταυτοχρονα απο δυο επιπεδα. Το ταξιδι διαρκει 45 λεπτα και γλιτωνει περιπου 1.5 με 2 ωρες οδηγηση σε αυτοκινητοδρομο. Το πλοιο ειναι γεματο με καφετεριες και σελφ σερβις ενω υπαρχει και καταστημα αφορολογητων ειδων που ανοιγει για 25 περιπου λεπτα και ενοσω το πλοιο βρισκεται σε διεθνη υδατα. Συνισταται η γραμμη, πολλα κροσσαρισματα και ανοιχτα ντεκ για παρατηρηση και φωτογραφια. Στη μεση του ταξιδιου, συναντησαμε και το Holger Danske το οποιο και αποτελει την παλαιοτερη γενια πλοιων σε αυτην τη γραμμη.

Λιγο πιο κατω βρισκουμε το γραφικοτατο χωριουδακι του Travemunde που φιλοξενει ενα ιδιαιτερα συγχρονο φερρυ τερμιναλ. Σε αυτο το φερρυ τερμιναλ μπορουμε να δουμε μεσα στο χιονι και την πολικη θερμοκρασια το Nils Dacke το οποιο περιμενει να φορτωσει για το Trelleborg της Σουηδιας. Περνωντας πια στη νοτια Ευρωπη και ενω τωρα πια ζω και πορευομαι με τα λεφτα του ΛΑΦΚΑ:D, παμε για φαγητο στη Genova στο La Torcchia. Με το prosciutto στο στομα παμε στη Savona οπου στη ραδα βλεπουμε το Italroro Two να περιμενει τη σειρα του να φορτωσει. Γνωστο σκαρι οπως βλεπετε αλλα δεν εχει ερθει ποτε Ελλαδα. Βλεποντας αυτο το Corsica Express Seconda στο Vado Ligure, ειχε σαν συνεπεια να μου φυγει το capuccino απο τα χερια,(μιλαγα και στο κινητο, αλλαζα και σταθμο στο ραδιοφωνο ταυτοχρονα, καταλαβαινετε) στη σκεψη οτι μπορει και αυτο να κατηφορισει στα μερη μας. Τελος του ταξιδιου με το Regatta στη ραδα του Μονακο:D και δεσμευομενος δημοσια στην Κλελια Χατζηιωαννου οτι την επομενη φορα που θα ερθω στο Πριγκηπατο θα μεινω σπιτι της κι οχι στο Παλατι με την Καρολινα.:D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 5 months later...

Απ' οτι μου τηλφώνησε ο butler μου, ο πιστος Cavendish, απο το εξοχικο μου πανω στον Βραχο του Γιβραλταρ, τις τελευταιες μερες στην περιοχη ο καιρος εχει μπαχαρίσει πολυ ασχημα. Αυτο εχει σαν συνεπεια το λιμανι να κλεισει επανειλημμενα τις προηγουμενες ημερες και να ξανανοιξει αργα χθες το βραδυ. Μοιραια λοιπον εχει δημιουργηθει μια τεραστια ουρά πλοιων που περιμενει να παρει καυσιμα, ο αριθμος πρεπει να ειναι πανω απο 25 και κατα συνεπεια εχουμε καθυστερησεις στις πετρελευσεις απο μια μεχρι και 3 μερες(διοτι τα εφοδιαστικα οταν αδειασουν πρεπει να πανε στο διυλιστηριο να ξαναγεμισουν). Τα ιδια συμβαινουν και σε εναλλακτικες περιοχες πετρελευσης για ποντοπορα πλοια, οπως τα Καναρια Νησια(Τενεριφη και ΛαςΕ ΠαλμαςΕ).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...
και το OCEAN NOVA το οποιο αν δεν κανω λαθος κανει κρουαζιερες μεχρι τη Γροιλανδια κλπ παρομοια μερη.

To OCEAN NOVA φυσικά και το θυμόμαστε, αφού πριν από μερικούς μήνες είχε πάρει μέρος στο casting για την νέα ταινία του Τιτανικού, αλλά δεν το πήραν.

Για οσους αναρωτιουνται τι εχει απογινει το παλιο FINNMARKEN να πουμε οτι βρισκεται πανω σε βαζα και γινονται σε αυτο εκτεταμενες επισκευες.

Μάλλον είναι μόνιμος χώρος έκθεσης του πλοίου, αφού διακρίνονται αριστερά κάτω και οι προβολείς.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Όπως έχω διαμηνύσει κατ' ιδίαν σε διακεκριμένο μέλος του Forum, o Πρόεδρος (και σύζυγος της Michelle), με έχει προσκαλέσει αυτές τις ημέρες στην χώρα του, καθότι αντιμετωπίζει ορισμένα προβλήματα με το Healthcare reform :D. Παρά το βαρύ πρόγραμμα (του υποσχέθηκα να τον βοηθήσω, τι να έκανα?), ξέκλεψα λίγη ώρα και βρέθηκα στο λιμάνι όπου είδα την προσέγγιση ενός από τα γνωστά FB-λεωφορεία που πάνε και έρχονται στο Staten Island.

Από κρουαζιερόπλοια είχαμε το γνωστό μας Aida Aura που μπόρεσα να φωτογραφήσω και στην άλλη πλευρά του ντόκου το Carnival Triumph το οποίο όμως από εκεί που ήταν μόνο την τσιμινιέρα του είδα. Οποιαδήποτε προσπάθεια να πάρω κατάλληλη θέση να βγάλω μία φωτογραφία προσέκρουε στην άτεγκτη εφαρμογή του ISPS από πλευράς των αρμοδίων οργάνων με τα οποία ως γνωστόν δεν παίζεις, καθόσον και αγριεμένα λόγω επετείου 09/11 ;).

Τέλος, δίπλα στις προβλήτες των κρουαζιεροπλοίων, είναι μόνιμα δεμένο το αεροπλανοφόρο-Μουσείο Intrepid το οποίο σαφαλώς παραδειγματίσθηκε από την επιτυχία των καθ' ημάς Πλοίων-Μουσείων B).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Και το καλοκαιρι δεν εχει τελειωσει, μεινετε συντονισμενοι

Δανειζόμενος την φράση του Νick the Greek θέλω να επισημάνω βασικά οτι το καλοκαίρι δεν έχει ξεκινήσει ακόμη και σας μεταφέρω νοτιοδυτικά της Νίκαιας, στην Βαλένθια της Ισπανίας.

Με την γεύση και τη λαδίλα του πασχαλινού οβελία ακόμη στο στόμα έπρεπε να βρεθώ στην Ισπανία προσκεκλημένος της Βασίλισας Σοφίας στη θαλαμηγό που ήταν δεμένη στη μαρίνα της Βαλένθια. Όμως το μόνο γνώριμο στοιχείο της πόλης σε εμένα ήταν η γνωστή ποικιλία πορτοκαλιών που καλλιεργείτε στην περιοχή. :D

Το λιμάνι βρίσκεται στα ανατολικά της πόλης δίπλα απο τις απέραντες παραλίες για τους ντόπιους και του τουρίστες. Το λιμάνι είναι εμφανές απο μεγάλη απόσταση μιας και το πρώτο πράγμα που διακρίνει είναι οι μεγάλοι γερανοί του εμπορευματικού σταθμού. Με το που περνάς την παραλία εισέρχεσαι στην La Marina Real Juan Carlos I γεμάτη με διάφορα ιστιοπλοικά και όπου οι υπάλληλοι μετακινούνταν με ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα του γκόλφ. Συνεχίζοντας προς το κεντρικό λιμάνι διαπιστώνει κάποιος εύκολα ότι δεν είναι ένα λιμάνι φιλικό προς τους shipfriends λόγω της υψηλής τσιμεντένιας περίφραξης που υπάρχει περιμετρικά. Υπάρχουν όμως 2 ψηλά κτίρια που φιλοξενούν κάποια μπαράκια και προσφέρουν μια καλύτερη θέα στο εμπορευματικό κομμάτι με τα αμέτρητα κοντέινερ στιβαγμένα. Τυχερός μέσα στην ατυχία μου έτυχα στην άφιξη του ξάδερφου των Superfast I/II, το Audacia. To Audacia με μια δεξιά στροφή ήρθε και πλαγιοπρυμοδέτησε.

Θέλοντας να βρω μια καλύτερη θέση για φωτογράφιση πήγα κοντά στον τερματικό επιβατικό σταθμό και συγκεκριμένα στην είσοδο στο χώρο που σταθμεύαν φορτηγά και αυτοκίνητα πριν την επιβίβαση στα πλοία. Οφείλω να ομολογήσω ότι προσπάθησα να μπω μέσα παριστάνοντας τον κινέζο τουρίστα ώστε να αποφύγω το εμπόδιο της πεζογέφυρας που θα δείτε παρακάτω αλλά στα μισά της διαδρομής με μάζεψε ένας σεκιουριτάς λέγοντας ότι δεν επιτρέπεται να προχωρήσω παραπέρα. :o Βρήκα και εγώ μια τρύπα στο συρματόπλεγμα και αποθανάτισα το Audacia να φορτώνει, την αναχώρηση του Aida Bella και το κίτρινο Isabel del Mar το οποίο είχε έρθει λίγο μετά του Audacia και είχε χαρίσει ενα μεγαλοπρεπές ντουμάνι κατα την πρόσδεση. Όλα αυτά δυστυχώς με φόντο πάντα την πεζογέφυρα.

Ξέχασα να αναφέρω και όμορφη παρουσία ενός ξύλινου ιστιοφόρου λίγο πιο πέρα απο τη μαρίνα, του Sulawesi Star, το οποίο ήταν φρουρούμενο και με ένα μεγάλο κόκκινο χαλί απλωμένο μπροστά του.

Κάπου εκεί άρχισε να βραδυάζει και ήταν ώρα να αποχωρήσω προς αναζήτηση τροφής και του κρεβατιού για ξεκούραση. Η Βαλένθια είναι πραγματικά πανέμορφη, πολύ άνετη για να κυκλοφορήσεις και πάνω στο θέμα θάλασσα, προσφέρει ατελείωτες διαδρομές για βόλτα πεζός δίπλα στο υγρό στοιχείο αλλά και μέσα στην πίστα της F1 μιας και βρίσκεται εντός του γενικότερου χώρου του λιμανιού. B)

Εις το επανιδείν, ποιος ξέρει απο που την επόμενη φορά. ;)

Edited by thanosp
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Περαστικός από το λιμάνι του Suez μου έστειλε τις ακόλουθες φωτό. Στην δεύτερη φωτό διακρίνονται τα ADRIATICA-DAHAB-WADI ALNEEL ενώ στην πρώτη το νέο απόκτημα της εταιρείας ΑΒ Μaritime, που έχει και το Αρκάδι, AMMAN (ex ισπανικό MANUEL AZANA). Στην δεξαμενή απέναντι είχε κατι που δεν είναι της παρούσης.B)

post-24-128326989655_thumb.jpg

post-24-128326989657_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Με τη βοηθεια του Διαβολου λοιπον να πουμε οτι στο λιμανι του Σουεζ (μαλλον για επισκευες) βρισκονται το Adriatica, το Al Huda I και το Pella (το γνωστο μας Αρκαδι, πλακα θα χει να κοψει κι αυτο τον ανηφορο :D)

Λιγο ποιο κατω οπως εχουμε ξαναπει το Αλκυονη ετοιμο να μπει στο καναλι και αρκετααα παρακατω το Winner 11 (Athens) με blackout περιμενει το τελος του...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Πάμε να δούμε λίγες πρόσφατες, σκόρπιες φωτογραφίες από ορισμένες τοποθεσίες.

Από Νίκαια όπου και νωρίτερα είδαμε το NGV Liamone II, ας δούμε και μια επίσκεψη-έκπληξη που είναι το μικρό φορτηγό Andre Michel 1. Ένα καλό ερώτημα είναι ο λόγος για τον οποίο βρέθηκε εκεί μια και πουθενά δεν φαίνεται να υπάρχει κανένας γερανός εκεί δίπλα για να το φορτώσει ή να το εκφορτώσει. Δυό τσιγάρα δρόμο πιο κάτω στο αγαπημένο μου Villefranche-sur-Mer, συναντάμε το επιβλητικό Sovereign της ισπανικής Pullmantur, κλασσικό design της Royal Caribbean με το μπάρ να περιτριγυρίζει την τσιμινιέρα. Αρκετά τσιγάρα - για να μην πω πακέτα- δρόμο πιο κάτω, μια σύντομη γεύση απο το Catherine δεμένο στη Μασσαλία, δυστυχώς δεν πρόκειται για ό,τι καλύτερη φωτό έχω βγάλει ποτέ λόγω φυσικών εμποδίων. Ελπίζω πως προσεχώς θα έχουμε περισσότερο ρεπορτάζ από κεί.

Τέλος να πάρουμε μια μικρή γεύση απο τη Μαρίνα τση Καρράρας, εξαιρετικό καραβολατρικό σημείο. Σε επίπεδο εμπορικής κίνησης έχουμε το πολύ όμορφο general cargo BBC Karan που φόρτωνε γενικό φορτίο ενώ στην απέναντι πλευρά είχαμε το Ιρλανδέζικο Clonmore που έπαιζε μπάλα με containers. Επίσης είχαμε το ρο-ρο Delfino Grigio (το Γκρί Δελφίνι δηλαδή) το οποίο προσφέρει τακτική συγκοινωνία μεταξύ Marina di Carrara και Σαρδηνίας, ενώ επιβλητική η παρουσία του Tenacia που όπως μας έχει πεί και αλλού ο φίλος Νήσος Χίος και όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, προσέθεσε ένα κουβούκλιο με κομοδέσιο(που λένε και οι ειδήμονες). Εδώ μάλιστα μπορούμε να το δούμε πρό της επεμβάσεως του Φουστάνου:P, όπως και σε μια κατάπλωρη.

Την επόμενη φορά πάμε είτε για Γένοβα, είτε για Λιβόρνο.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Το αποτέλεσμα του να αγγαρεύεις φίλους και γνωστούς όταν πάνε σε εξωτικά μέρη. Το Coral Princess κατα τη διέλευση από τη διώρυγα του Παναμά. Μαζί με τη φωτογραφία της Bridge Las Americas ήταν ένα δώρο που δέχτηκα πριν κάποιους μήνες απο τον καλό φίλο Apostolos C. B)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Δελτίο US West Coast

Ας πάρουμε μια γεύση από την Δυτική Ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών και το τι βλεφαριάζουν οι Yankee Shipfriends. Ξεκινάμε από Νότο προς Βορρά με τον Μακρύγιαλο Καλιφόρνιας (Long Beach δηλαδή) όπου και συναντάμε το ιστιοφόρο American Pride να εισέρχεται στο λιμάνι. Πραγματοποιεί εκπαιδευτικά ταξίδια αλλά και ταξίδια αναψυχής για πιο μεγάλα γκρούπ ανθρώπων με μια σύντομη ματιά που έριξα στο web site του. Κροσσάρεται με το ταχύπλοο Starship Express που κάνει δρομολόγια στην γύρω περιοχή. Αξιοσημείωτο το ταχύπλοο είναι Αμερικανικής κατασκευής στα Ναυπηγεία Pequot River Shipworks του New London. Λίγο παραπέρω το τάνκερ Maya πλοιοκτησίας Τσάκου περιμένει αρόδου για να ξεφορτώσει στοoil terminal του Long Beach. Είπα oil terminal? Ας το δούμε πως δείχνει, είτε το πιστεύετε είτε όχι είναι καμουφλαρισμένο σε τροπικό νησί για να μην χαλάει την αρμονία του -πολύ όμορφου είναι η αλήθεια- τοπίου.

Καβαλάμε τη Ford Mustang και πάμε πρός Βορρά για διανυκτέρευση στο Carmel By the Sea που βρίσκεται δίπλα στο Monterey με την μεγάλη Ναυτικη Βάση του US Navy από την οποία προφανώς δεν έχουμε φωτογραφίες:P. Ξεχωρίζει σε αυτήν την περιοχή η παράδοση αλιείας και ο ακόμα ενεργός στόλος τους, μαζί με το Aquarium του Monterey. Μια μικρή γεύση από την παροπλισμένη ψαρόβαρκα Monterey και από το σύγχρονο ψαράδικο Bainbridge που φεύγει προς τον ωκεανό. Τελειώνουμε(την αναδρομή:P) με μια μικρή γεύση από τον Άγιο Φραγκίσκο -βοήθειά μας ο Άγιος- που μας προσφέρει ασυνήθιστα για μας αμερικάνικα σκαριά στη μορφή τουHarbor Queen και των παρόμοιών του Royal Prince και Harbor Princess που εκτελούν τοπικά δρομολόγια μέσα στον Κόλπο του San Francisco. Ακριβώς δίπλα το Αμερικανικό υποβρύχιο του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου USS Pampanito που είναι ανοιχτό στο κοινό και επισκέψιμο. Μια πιο κοντινή φωτογραφία στον πυργίσκο και μια από πρύμα. Ξεχωριστή παρουσία το εντελώς ρετρό ποταμοπλοιο-ειδές California Hornblower.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Στις 19 Μαΐου ημέρα τις γιορτής μου πήρα γυναίκα και αεροπλάνα για ολιγοήμερες διακοπές σε Sri lanka και Malvides. Το ενδιαφέρων καραβολατρικα ήταν η τελευταία ημέρα μου στο λιμάνι του Κολόμπο. Ζήτησα από τον ξεναγό μας να μας πάει στο λιμάνι , το καλύτερο μέρος για να το δεις είναι ο τελευταίος όροφος και εστιατόριο του ξενοδοχείου Grand oriendal hotel. Η φωτογράφιση απαγορεύετε γιατί ακριβώς κάτω από το ξενοδοχείο είναι η βάση του πολεμικού ναυτικού (την επομένη φορά θα κλείσω και δωμάτιο εκεί να γεμίσω μια κάρτα μνήμης) . Το λιμάνι είχε μέσα 6 κοντέινερ και 2 μικρά φορτηγά . Η έκπληξη ήταν εκεί που έκανα το τσιγαράκι μου στο μπαλκόνι του ξενοδοχείου η είσοδος στο λιμάνι μια γνωστής φιγούρας στα γκρι . Όταν πλησίασε πιο κοντά άμεσος πήγε το μυαλό μου ότι στο faktaomfartyg είχα δει ότι το ταχύπλοο του καπτα Μάκη είχε ένα αδελφάκι χρόνια τώρα ξενιτεμένο στην Ασία . Πληροφορείς για το jetliner http://jetliner.navy.lk/ . Εύχομαι κάποιος από τους ποντοπόρους μας να μπορέσει να το φωτογραφίσει μιας και δεν μπόρεσα να το κάνω εγώ.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Η μαγική πέτρα και ο ναός του χαμένου θησαυρού δεν βρέθηκαν, όμως ο μπουφές των shipfriends είναι πλούσιος με μεζέδες από την Κέραλα της Ινδίας. Μέτα την επίσκεψη του σερβέγιορ των shipfriends στο νεοαποκτηθέν Άκουα Θήρα :P περιμένοντας καρτερικά τον επανατρισμό του στο Αιγαίο, εντοπίσαμε το ιδανικό δίδυμο για τα βραδινά της Παροναξίας με το επιβατηγό Bharat Seema σε αποκλειστική πόζα λίγο πριν φορέσουν το μπλε κουστούμι. :lol:B) Επίσης, θαυμάσαμε τον απογευματινό απόπλου του επιβλητικού Kavaratti και του μικρότερου Minicoy που συνδέουν την Ινδία με το αρχιπέλαγος Lakshadweep.

Από τις πιο ενδιαφέρουσες παρουσίες στο Κοτσίν ήταν το καλωδιακό Asean Explorer και η βυθοκόρος Kamal XXXV. Την παράσταση έκλεψε η παντόφλα CP 23 με το ετοιμοπόλεμο πλήρωμα της :P που κάνει τοπικά στη λιμνοθάλασσα του Κοτσίν. Να σημειώσουμε ότι η τοπική συγκοινωνία είναι πυκνή και διαθέτει ποικιλία για όλα τα γούστα.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Δελτιο δεν ειναι ακριβως αλλα νομιζω οτι αξιζει να δουμε μερικες φωτο απο την ραδα στον Αγιο Μαυρικιο.Υπαρχουν πλεουμενα για καθε γουστο αλλα αυτο που ξεχωρισα περισσοτερο ειναι αυτο το πανεμορφο ψυγειο το ονομα του οποιου ειναι HOYA BUILDER ή κατι τετοιο τελος παντων

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 1 month later...

Πολύ ιδιαίτερες συνθήκες στην Κωνσταντινούπολη, με αυτά τα πλοία να αποτελούν βασικό πυλώνα συγκοινωνιών μεταξύ των δύο ακτών της πόλης, και με την κίνηση μεταξύ Μαύρης Θάλασσας και Μεσογείου να διαπερνά την πόλη. Από τα λίγα μέρη στον κόσμο που ένας πολίτης (κάτοικος πόλης) έρχεται τόσο κοντά στην πραγματικότητα της εμπορικής ναυτιλίας.

(καλή πρωτοχρονιά και καλή χρονιά!)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Επειδή επληροφορήθην πως ο Proud ξύπνησε σήμερα με έντονη φαγούρα :D, ας προσπαθήσουμε να επεκτείνουμε τους ορίζοντές μας λίγο παραπέρα απ' το κόκκινο και τη Δραπετσώνα, με μια σύντομη ματιά στο λιμάνι Nouadhibou, της ποδοσφαιρομάνας Μαυριτανίας.

 

Μια απ' τις πλέον φτωχές χώρες της Αφρικής, η Μαυριτανία, ολοκληρωτικά σχεδόν καλυμμένη από την άμμο της ερήμου και με πληθυσμό που απαρτίζεται από μαύρους της υποσαχάριας Αφρικής, βεδουίνους και βορειοαφρικάνους, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το συγκεκριμένο λιμάνι. Οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος(του οποίου η εξόρυξη γίνεται 600 χιλιόμετρα ανατολικά, στην ενδοχώρα, και μεταφέρεται στο λιμάνι με τρένα με ένοπλη συνοδεία όπως στις ταινίες), και η αλιεία είναι οι δραστηριότητες που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του ακαθάριστου εγχώριου προιόντος της χώρας.

 

Κι όταν λέμε για αλιεία, μιλάμε για πολλά ψαράδικα, δέστε τα εδώ δεμένα δίπλα-δίπλα. Απορώ πως φεύγει αυτός που είναι δεμένος δίπλα στον ντόκο. Εδώ βλέπουμε και τα μεγαλύτερα σκάφη στο αγκυροβόλιο. Εννοείται πως όπως και σε όλη την Αφρική, οι Κινέζοι είναι και εκεί παρόντες, έχοντας κατασκευάσει εργοστάσιο συσκευασίας και εξαγωγής ψαριών, φυσικά υπάρχουν και αρκετές τοπικές εταιρείες. Μαζί με αυτά, και ο καινούριος ντόκος του λιμανιού για γενικό φορτίο, με την παρουσία ακόμε και της AP Moller εκεί. Φόρτωση και εκφόρτωση προφανώς με ίδια μέσα(ship's gear). Κι εδώ ένα cape του επιφανούς George Οικονόμου, που περιμένει την σειρά του για φόρτωση σιδηρομεταλλεύματος.

 

Για το τέλος, εκτός θέματος, και χάριν σύγκρισης, να αναφέρω το εξής: η λεωφόρος από το καινούριο αεροδρόμιο της Nouakchott, πρωτεύουσας της Μαυριτανίας, κανένα μισάωρο έξω απ' την πόλη εώς το κέντρο της πόλης, είναι κατάφωτη κατά τη διάρκεια της νύχτας οπότε και την είδα. Ο λόγος? Μα φυσικά το ότι τα φώτα του δρόμου τροφοδοτούνται από ηλιακά panels που την ημέρα αποθηκεύουν την ενέργεια, και το βράδυ τη χρησιμοποιούν για να φωτίζεται άπλετα ο δρόμος. Κι εμείς στη χώρα του ήλιου και της θάλασσας, ανατινάσσουμε τα βουνά με δυναμίτη για να μαζέψουμε λιγνίτη.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Έχουν περάσει όντως, αυτή η σειρά πλοίων είναι χτισμένη για τη Flotta Suardiaz σε Ισπανικά ναυπηγεία, και επί σειρά ετών έρχονταν στην Ελλάδα όταν -νομίζω- η Suardiaz είχε κάποιου είδους joint service με την Grimaldi σε επίπεδο car carriers. Ήταν τα Cervantes, Sancho Panza, Valmont Express και Velazquez, μπορεί να ξεχνάω κάποιο βέβαια.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...