Jump to content
Shipfriends

Οργανισμός Λιμένος Πειραιά


Recommended Posts

 

μιας πολυ καλης θητειας η αληθεια ειναι

και με πολλες σκιες επισης

τρία πορίσματα του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης για ισάριθμες υποθέσεις κακοδιαχείρισης του δημοσίου χρήματος στον ΟΛΠ. Επρόκειτο για έργα τα οποία ανά περίπτωση είχαν υπερκοστολογηθεί ή για τα οποία είχε τηρηθεί στάση παράτυπα “ευνοϊκή” με ζημιά εκατομμυρίων ευρώ για τον ΟΛΠ και κατ'επέκταση το Δημόσιο.

 

 

 

Προσωπικά έχει ο Βαξέ με τον Ανωμερίτη??

ας αφησουμε λοιπον τον Bugs Ε Bunny και ας παμε στον επιθεωρητη δημοσιας διοικησης Λεανδρο Ρακιντζη και σε αναρτηση του (καθε αλλο παρα κοκκινου) Euro2day.

 

5 υποθεσεις της τελευταιας δεκαετιας ψαχνει ο κυρ Λεανδρος

 

Πρόκειται για το έργο κατασκευής προεντεταμένης τριώροφης αποθήκης Γ8-Γ9-Γ10 του ΟΛΠ ΟΛΠ -0,25% στο λιμένα Ηρακλέους, την κατασκευή του νέου κρηπιδότοιχου εξυπηρέτησης κρουαζιεροπλοίων στην περιοχή Αγίου Νικολάου του κεντρικού λιμένα, την κατασκευή του κτιρίου διοίκησης στον προβλήτα Ι, του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ ΟΛΠ -0,25% στο Νέο Ικόνιο, τη σύμβαση παραχώρησης χρήσης τμήματος λιμενικής ζώνης για τη λειτουργία, ανάπτυξη και εκμετάλλευση Διεθνούς Εκθεσιακού-Συνεδριακού Κέντρου και την παραγωγή μικρών έργων την περίοδο 2001 – 2004.

Σε εξέλιξη βρίσκεται ο έλεγχος του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης για την προμήθεια έξι RMG (Γερανογεφυρών Ανοικτού Πυλώνα), ανυψωτικής ικανότητας φορτίου 40 τόνων και για την προμήθεια τριών Γερανογεφυρών μεγέθους Super Post Panamax Ανοικτού Πυλώνα, ανυψωτικής ικανότητας φορτίου 65 τόνων.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Replies 281
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Από ότι μαθαίνω υπήρξαν διαμαρτυρίες από την εταιρεία στον ΟΛΠ για την ελλειπή σηματοδότηση της πύλης Ε2 (Νήσος Ρόδος),μετά από παράπονα επιβατών.

Link to comment
Share on other sites

Στα λεωφορεία του ΟΛΠ υπήρχε θέμα το καλοκαίρι. Θες η άγνοια των επιβατών, θέλεις το μπέρδεμα ή την ασάφεια των ερωτώντων, πολλοί οδηγοί αποβίβαζαν επιβάτες του Νήσος Ρόδος στην Ηετίωνα. Άντε μετά να πας με τα πόδια στη Βασιλειάδη. Και οι δύο προβλήτες Ε2.

Link to comment
Share on other sites

Εγω νομίζω οτι η προβλήτα αναχώρησης του Νήσος Ρόδος ταιριάζει περισσότερο σε Ε1, Την προηγούμενη εβδομάδα που είχα ραντεβού με ξένους, έψαχναν απεγνωσμένα να βρούν το πλοίο στην Ε2, οπου φεύγουν τα 2 πλοία για Χίο-Μυτιλήνη.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ανέβηκε στο scribd η τελική μάλλον Σύμβαση Παραχώρησης του ΟΛΠ. Αρχικά το βρήκα σε κάποιων συνδικαλιστών το blog που μου διαφεύγει το όνομα.

Είναι 82 σελίδες στα αγγλικά για όποιον θέλει να το διαβάσει.Στη σελίδα 30 πάντως είδα πως το passenger terminal παραμένει οσον αφορά τη χρήση του δημόσιο ,άρα απο θέμα shipfriend δεν θα έχουμε θέματα.Στις 21 είναι η καταληκτική των προσφορών με COSCO, APM Terminal (Maersk δηλαδή) και ICTS να συμμετάσχουν.

Φαβορί προφανές είναι οι Κινέζοι ,οι οποίοι όμως είναι σίγουρο πως Passenger,Cruise και Car Terminal θα το παραχωρήσουν σε τρίτους με δική τους σύμβαση.Το ίδιο θα συμβεί και λογικά και με τη Maersk αφου ουτε και αυτή έχει τεχνογνωσία.Συγνώμη φίλοι της ICTS αλλα δε νομίζω οτι έχει τυχη  :P

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς αντίπαλο η Cosco για τον ΟΛΠ

Παιχνίδι για έναν παίκτη αποδεικνύεται ο διαγωνισμός πώλησης του 51% συν 16% των μετοχών του ΟΛΠ, με την Cosco να αποτελεί τον μοναδικό όμιλο που κατέθεσε χθες δεσμευτική προσφορά.

Αν και ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε κάτω από συνθήκες πρωτοφανούς μυστικότητας, με το ΤΑΙΠΕΔ να ενημερώνει τους δημοσιογράφους ότι ο διαγωνισμός συνεχίζεται και ότι οι ανακοινώσεις θα γίνουν αφότου αποσφραγιστούν οι οικονομικές προσφορές στις 12 Ιανουαρίου, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» μέχρι τη λήξη της διορίας στις 5 το απόγευμα ώρα Λονδίνου, μόνο η κινεζική Cosco είχε καταθέσει προσφορά.

Οι Κινέζοι τήρησαν τις δεσμεύσεις τους απέναντι στην ελληνική κυβέρνηση και μέσω του μεγαλύτερου κρατικών συμφερόντων ναυτιλιακού ομίλου που διαθέτουν έκαναν ένα ακόμα βήμα εμπρός σε ό,τι αφορά το λιμάνι του Πειραιά. Αντίθετα η APM Terminals, που αποτελεί το «αντίπαλο δέος» των Κινέζων και είναι θυγατρική του μεγαλύτερου ναυτιλιακού ομίλου στον κόσμο, της Maersk Moller, δεν πήγε στο προγραμματισμένο «ραντεβού».

Η απουσία της εταιρείας με έδρα την Ολλανδία δεν αποτέλεσε έκπληξη, αφού το τελευταίο διάστημα είχε καταγραφεί μια αποστασιοποίηση. Για την επιλογή των Ολλανδών να απέχουν, η αγορά «βλέπει» δύο εκδοχές. Από τη μια επισημαίνεται ότι είναι πολύ πιθανόν να έχουν εστιάσει εξαρχής στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και να συμμετείχαν στον Πειραιά προκειμένου να διαπιστώσουν πώς λειτουργεί το σύστημα στη χώρα μας.

Η δεύτερη εκδοχή αναφέρει ότι σημαντικό ρόλο στην απόφασή τους ενδεχομένως να διαδραμάτισε η μειωμένη οικονομική απόδοση πολλών από τις δραστηριότητες του ΟΛΠ, όπως αυτή του προβλήτα Ι του ΣΕΜΠΟ. Από τα 18,74 εκατ. έσοδα που είχε πέρυσι στο εννεάμηνο έχει πέσει φέτος περίπου στα μισά και πιο συγκεκριμένα στα 9,83 εκατ. ευρώ.

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Μετά τα υποβρύχια που γέρνουν έχουμε και προβλήτες που γέρνουν.

 

Και αποτελεί μυστήριο να μην ξέρουν στον ΟΛΠ εάν έχει ανελκυσθεί το ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ, όταν στο θέμα του πλοίου έχουμε δει και φωτογραφίες από την ανέλκυση, καθώς και επίσημη ανακοίνωση του ΟΛΠ για την ανέλκυση

 

[...]Το θέμα έρχεται στην επικαιρότητα επειδή ο νέος ιδιοκτήτης του OΛΠ, αν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός (οι δεσμευτικές προσφορές, πιθανώς η μία που κατέθεσε η Cosco, ανοίγονται την Τρίτη) θα πρέπει στην ουσία να επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια για να ξαναφτιάξει την προβλήτα Ι, αλλά και να πληρώσει το δάνειο που πήγε στον βρόντο.

 

Η τελευταία έχει ήδη πάρει κλίση καθώς στην ουσία κατασκευάστηκε πάνω σε ένα ναυάγιο, ένα πλοίο με την ονομασία «Αγιος Νεκτάριος». Επισημαίνεται, πάντως, πως επί διοικήσης Γ. Ανωμερίτη οι υπηρεσίες του OΛΠ δήλωναν άγνοια για το αν υπάρχει ή δεν υπάρχει ναυάγιο κάτω από την προβλήτα. Οσο για το υπουργείο Ναυτιλίας, οι υπηρεσίες του παραδέχονται πως μπορεί και να υπάρχει επειδή από πουθενά δεν προκύπτει πως έγινε ανέλκυση και απομάκρυνση τους «Αγιος Νεκτάριος». Η ανέλκυση του πλοίου είχε μάλιστα ανακοινωθεί στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, αλλά έκτοτε αγνοείται!

 

http://www.euro2day.gr/news/enterprises/article/1389315/olp-arhizoyn-ta-organa-gia-thn-provlhta-i-poy.html

 

 

Link to comment
Share on other sites

Οχι οτι κάνουν τα πάντα  και βγάζουν σκάρτο το Π1,για να κατεβάσουν το τίμημα ώστε να μη προκύψει κανενας αγονος διαγωνισμός και τρέχουν και δε φτάνουν...Λέω εγω τώρα ο αδαής  <_<

Link to comment
Share on other sites

Επειδή βγήκαν κάποια τμήματα του Άγιος Νεκτάριος δεν σημαίνει ότι μπορεί να είχαν μείνει υπολείμματα στο βυθό!! Εάν και θα πρέπει να είχε γίνει ένας έλεγχος με δύτεςαπό τον ΟΛΠ, όταν είχε τελειώσει το έργο από τον εργολαβο

Link to comment
Share on other sites

Συνοπτικά, οι επιθεωρητές της HPC αναφέρονται σε «ελλειπτικές» σιδηροτροχιές, σε σπασμένες και «χτυπημένες» ράγες, σε σπασμένες πόρτες και παράθυρα γερανογεφυρών, σε εκτεθειμένα καλώδια υψηλής τάσης (kVA) στο υπεριώδες φως του ηλίου, σε κατεστραμμένους μηχανισμούς ασφάλειας, σε πλημμυρισμένα μηχανοστάσια με λάδια κ.ο.κ.

 

 

Για όλα αυτά φταίει η καθίζηση 10 εκατοστών ή οι χειριστές του συστήματος; Και αν υπάρχει καθίζηση είναι σε τόσο μεγάλη έκταση που καθιστά απαγορευτική τη λειτουργία ολόκληρου του terminal; Κάτι δε μας λένε σωστά. 

Link to comment
Share on other sites

Βελτιωμένη προσφορά ζητάει λοιπόν το ΤΑΙΠΕΔ.

 

 

Βελτιωμένη προσφορά ζήτησε το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) από την κινεζική Cosco, την μοναδική που εκδήλωσε δεσμευτικό ενδιαφέρον για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου (51% συν 16%) του ΟΛΠ.

Σε ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρεται πως "το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ανακοινώνει ότι κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου ολοκληρώθηκε η διαδικασία αποσφράγισης της μοναδικής δεσμευτικής οικονομικής προσφοράς για την διάθεση ποσοστού 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ΟΛΠ Α.Ε., την οποία κατέθεσε η εταιρεία Cosco Group (Hong Kong) Limited". Σύμφωνα με τους όρους της ανωτέρω διαδικασίας, "ζητήθηκε η υποβολή βελτιωτικής προσφοράς, η οποία θα αξιολογηθεί σε επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, που προγραμματίζεται για την ερχόμενη εβδομάδα".

Η συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, κατά την οποία ανοίχτηκαν και οι δύο αποτιμήσεις των ανεξάρτητων συμβούλων που είχε προσλάβει το ΤΑΙΠΕΔ (Kantor και American Appraisal Hellas) υπήρξε μαραθώνια. Στην ίδια συνεδρίαση συζητήθηκε κατά πληροφορίες και ο διαγωνισμός για τις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO (εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ) οι δεσμευτικές προσφορές για τις οποίες επρόκειτο να υποβληθούν την Παρασκευή. Ολα δείχνουν πως οδεύει προς παράταση.

Οσον αφορά τον ΟΛΠ, η παρουσία των Κινέζων ήταν αναμενόμενη, αλλά πρόκειται για έναν ακόμα διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ όπου εμφανίστηκε μόνο ένας υποψήφιος. Αντίστοχη ήταν η εικόνα στους διαγωνισμούς για το Ελληνικό, τον ΟΠΑΠ ΟΠΑΠ +1,48%, τον ΔΕΣΦΑ, ενώ μόνο για τον Αστέρα Βουλιαγμένης εμφανίστηκαν περισσότεροι διεκδικητές στο τελικό στάδιο.
Η μία προσφορά, είναι, επίσης, ενδεικτική του γενικότερου επενδυτικού κλίματος αφού το λιμάνι του Πειραιά θεωρείται από τα πλέον ελκυστικά περιουσιακά στοιχεία του δημοσίου, κυρίως εξαιτίας της στρατηγικής των Κινέζων για μετατροπή του σε διαμετακομιστικό κόμβο.

Αν ο διαγωνισμός έχει αίσιο τέλος, η Cosco θα αποκτήσει καταρχήν το 51% των μετοχών του οργανισμού που διαχειρίζεται το λιμάνι του Πειραιά. Η απόκτηση του υπολοίπου 16% συνδέεται με την υλοποίηση επενδύσεων, ύψους περί τα 350.000.000 ευρώ στα επόμενα χρόνια. Ετσι, η διαφορά μεταξύ του 67% και του 51%, θα κατατεθεί σε ειδικό λογαριασμό και θα εκταμιευθεί μόνο στην περίπτωση που τηρήσει τις δεσμεύσεις του για επενδύσεις.
Εκτός από τους Κινέζους, οι Δανοί της APM Terminals και οι Φιλιππινέζοι της ICTSI εμφανίζονταν επί μήνες ως σφόδρα ενδιαφερόμενοι για τον ΟΛΠ, χωρίς τελικά να εμφανιστούν.

Η υπόθεση του ΟΛΠ αποτελεί το δεύτερο μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης, μετά την υπογραφή της σύμβασης με τη Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν πως θα κρίνει το επενδυτικό κλίμα στη χώρα για τους επόμενους μήνες.

Όσα, πάντως, συνέβησαν την Δευτέρα στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ δείχνουν πως στο ΤΑΙΠΕΔ θα έχουν και άλλες δύσκολες ημέρες. Το Δ.Σ του οργανισμού συνεδρίασε χωρίς την παρουσία του εκπροσώπου του ΤΑΙΠΕΔ που είχε αναχωρήσει λόγω τηλεφωνήματος – φάρσα για βόμβα (!) και θεώρησε «ομόφωνα ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της αλληλογραφίας μεταξύ ΟΛΠ και Ελληνικού Δημοσίου δεν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία αναδιαπραγμάτευσης της Σύμβασης Παραχώρησης». Σημειώνεται πως το Δ.Σ. δεν έχει λάβει οριστικές αποφάσεις αφού αναμένεται να συνεχιστεί την Πέμπτη. Η απόφαση αξιοποιείται, όμως, δεόντως από τους συνδικαλιστές και παράγοντες που δεν επιθυμούν την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.

 

euro2day.gr

Link to comment
Share on other sites

Νέα «τορπίλη» από τον Θ. Δρίτσα στον διαγωνισμό 67% πώλησης του ΟΛΠ

 

 

Νέα εμπόδια στην πώληση του ΟΛΠ υψώνονται μια «ανάσα» πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας και ενόσω βρίσκονται σε εξέλιξη οι κρίσιμες διαπραγματεύσεις του ΤΑΙΠΕΔ με την Cosco για τη βελτίωση της δεσμευτικής προσφοράς που κατέθεσε η κινεζική εταιρεία. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ αποφασίσθηκε -χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της ηγεσίας του ΤΑΙΠΕΔ- να συσταθεί ειδική επιτροπή που θα επανεξετάσει τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του ΟΛΠ, η οποία αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης, παρότι η σύμβαση είχε εξασφαλίσει το «πράσινο φως» από τα συναρμόδια υπουργεία και ετοιμαζόταν να πάρει τον δρόμο προς τη Βουλή για την τελική έγκριση. Όπως αναφέρουν πηγές που γνωρίζουν πράγματα και καταστάσεις, η κίνηση αυτή έχει σκοπό να καθυστερήσει και άλλο την πώληση του Οργανισμού και αφήνουν να εννοηθεί ότι πίσω της κρύβεται ο υπουργός Ναυτιλίας, ο οποίος, όπως λένε, δεν είναι η πρώτη φορά που λειτουργεί με τρόπο υπονομευτικό. Η τελευταία ήταν προχθές, όταν μόλις μια ημέρα μετά την αποσφράγιση των δεσμευτικών προσφορών, με συνέντευξή του στην ΕΡΤ δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για την κατάληξη του διαγωνισμού και έσπευσε να πάρει αποστάσεις από την τακτική του ΤΑΙΠΕΔ.

«Για έναν διεθνή διαγωνισμό, με επίδικο το πρώτο λιμάνι της χώρας και ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου και της Ευρώπης, με τόσο μεγάλες προοπτικές, δεν είναι το καλύτερο, η τελική φάση του διαγωνισμού, να οδηγεί στο να υπάρχει μόνο μια προσφορά», σημείωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ναυτιλίας. Κάποιοι πάντως «βλέπουν» πολιτικά κίνητρα πίσω από την παρελκυστική τακτική του υπουργού, ο οποίος με τον τρόπο αυτό θέλει να εμφανίζεται πως υπηρετεί τα συμφέροντα του Δημοσίου, μένοντας πιστός στις θέση του.

Πηγές του ΤΑΙΠΕΔ δεν κρύβουν την ενόχλησή τους για την τροπή που παίρνουν τα πράγματα και τονίζουν πως το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί γύρω από την πώληση του ΟΛΠ, με ευθύνη και του υπουργού Ναυτιλίας «τορπιλίζει» την προσπάθεια που καταβάλλει το Ταμείο και προσωπικά ο πρόεδρός του, Σ. Πιτσιόρλας, να εξασφαλίσει τη μεγαλύτερη δυνατή προσφορά από τους Κινέζους έως την ερχόμενη εβδομάδα. «Όλο αυτό το κλίμα δίνει επιχειρήματα στην Cosco να μην ανεβάσει στα επιθυμητά για την ελληνική πλευρά επίπεδα την προσφορά της», υπογραμμίζουν, και τονίζουν πως προτεραιότητα του Ταμείου παραμένει η επίτευξη τιμήματος που να αντιστοιχεί με τις προοπτικές και τις δυνατότητες του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.

Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα 
Παράγοντες της αγοράς πάντως κρατούν «μικρό καλάθι» για το τίμημα που μπορεί να εξασφαλίσει το Ταμείο, δεδομένου του κλίματος που έχει δημιουργηθεί και αφήνουν ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για την κατάληξη του διαγωνισμού, χωρίς να αποκλείουν ακόμη και την ακύρωσή του. Όπως εξηγούν οι ίδιοι, στην περίπτωση που η σύμβαση παραχώρησης αλλάξει προς το χειρότερο για τα συμφέροντα της Cosco, για παράδειγμα εξαιρεθούν και άλλα περιουσιακά στοιχεία από τον ΟΛΠ, όπως έγινε με την έκταση στη Δραπετσώνα και ζητηθούν πρόσθετες δεσμεύσεις πέραν των προγραμματισμένων επενδύσεων είναι σχεδόν βέβαιο ότι η κινέζικη πλευρά, η οποία στις διαπραγματεύσεις εκπροσωπείται από το νούμερο τρία της Cosco, την κ. Sun Yueying θα αυξήσει ελάχιστα τη νέα προσφορά της, ενώ δεν αποκλείουν ακόμη και το ενδεχόμενο αποχώρησης των Κινέζων, εάν οι απαιτήσεις της ελληνικής πλευράς κριθούν ως υπέρογκες. Η αποχώρηση της APM Terminals, της θυγατρικής του κολοσσού Mearsk, προσθέτουν, δεν επιτρέπει εφησυχασμό.

Από την άλλη πλευρά, εκτιμούν ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να φέρει στη Βουλή τη σύμβαση, εάν αυτή δεν συνοδεύεται από ένα καλό τίμημα για την πώληση του 67% του ΟΛΠ (κάτω των 350 εκατ. ευρώ), καθώς υπάρχει πάντα ο κίνδυνος κάποιοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να μη δώσουν τη συγκατάθεσή τους. Να σημειωθεί ότι η νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ θα ορίζει, μεταξύ άλλων, τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος.

imerisia.gr

Edited by express skiathos
Link to comment
Share on other sites

飘柔的新港口 με 368,5 εκατ. ευρώ!!! 


 

Κατά τη συνεδρίαση της Τετάρτης, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ έκανε αποδεκτή την από 20 Ιανουαρίου 2016 βελτιωτική προσφορά της CoscoGroup (Hong Kong) Limited στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αξιοποίηση του 67% των μετοχών εκδόσεως της «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.».

Τo ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ ανακήρυξε την παραπάνω εταιρεία πλειοδότη και την κάλεσε να υποβάλει τα συμπληρωματικά δικαιολογητικά που απαιτούνται προκειμένου να ανακηρυχθεί «Προτιμώμενος Επενδυτής», σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού. 
Η Cosco Group (Hong Kong) Limited, ανταποκρινόμενη στο αίτημα του ΤΑΙΠΕΔ, κατέθεσε σήμερα βελτιωτική δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση του 67% της εταιρείας ΟΛΠ ΑΕ, προσφέροντας τίμημα  22 ευρώ ανά μετοχή, ήτοι 368,5 εκατ. ευρώ για το ποσοστό του 67%. Κατά την αξιολόγηση της βελτιωτικής οικονομικής προσφοράς, το ΤΑΙΠΕΔ έλαβε υπόψη καθεμία από τις αποτιμήσεις, τις οποίες εκπόνησαν δύο διαφορετικοί αποτιμητές για τον ΟΛΠ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας: "με την εξέλιξη αυτή επιτυγχάνεται, με απόλυτη επιτυχία, ένα ιδιαίτερα σημαντικό ορόσημο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, σύμφωνα και με τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Δημοκρατίας. 
 
Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανωτέρω προσφορά των 368,5 εκατ. ευρώ, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ την επόμενη δεκαετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ), αναμενόμενου συνολικού ύψους της τάξης των 410 εκατ. ευρώ. Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα και οι τόκοι που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2052.
Η συναλλαγή διαρθρώνεται σε δύο στάδια: Στο πρώτο στάδιο η Cosco Group (Hong Kong) Limited θα καταβάλει ποσό ύψους 280,5 εκατ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ και θα καταστεί μέτοχος 51% του ΟΛΠ. Εντός διαστήματος πέντε ετών, εφόσον έχει εκπληρώσει ορισμένους όρους που περιγράφονται στη Συμφωνία Αγοράς Μετοχών (SPA), συμπεριλαμβανομένης της επιτυχούς ολοκλήρωσης των υποχρεωτικών επενδύσεων, η Cosco Cosco Group (Hong Kong) Limited θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ επιπλέον 88 εκατ. ευρώ και θα αυξήσει το μερίδιό της στην ΟΛΠ από 51% σε 67% (δεύτερο στάδιο).
Το Ελληνικό Δημόσιο θα επωφεληθεί επίσης από πληρωμές μερισμάτων για το ποσοστό 16% μέχρι την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης καθώς και από τις πληρωμές τόκων για τα αντίστοιχα κεφάλαια που θα έχουν κατατεθεί από την Cosco Group (Hong Kong) Limited ως εγγύηση για την απόκτηση του υπολοίπου ποσοστού του ΟΛΠ, καθώς και από τη διανομή μερίσματος για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7%, το οποίο το ΤΑΙΠΕΔ θα συνεχίσει να κατέχει.
Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές και την ικανοποίηση ορισμένων περαιτέρω προϋποθέσεων που προβλέπονται στη σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών.
Η Morgan Stanley και η Τράπεζα Πειραιώς ενήργησαν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, οι Freshfields Bruckhaus Deringer LLP και οι Αλεξίου – Κοσμόπουλος Εταιρεία Δικηγόρων ενήργησαν ως νομικοί σύμβουλοι, οι Hamburg Port Consulting (HPC) και η Marnet ενήργησαν ως τεχνικοί σύμβουλοι, για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ". 
news247.gr
Link to comment
Share on other sites

Ο υπουργός σε απάντηση ερώτησης του Δ. Καμμένου στη βουλή, για το θέμα του κόκκινου φάρου, αναφέρει ότι ο ΟΛΠ έχει υπογράψει με το μειοδότη του διαγωνισμού από τις 18/12/2015 σύμβαση για την επισκευή. Για να δούμε.

Link to comment
Share on other sites

Εσεις παντως που καιγεστε απο καραβολατρικης αοψης για το φαρο κ οχι απο ναυτικης μην ελπιζετε οτι θα ξαναγινει στεκι εκει γιατι θα περιφρακτη κ θα κλειστει

Link to comment
Share on other sites

Δε νομίζω οτι θα κλειστεί , απο την έννοια οτι το επιβατικό λιμάνι ακομα και με το νέο ιδιοκτήτη παραμένει δημοσίου χαρακτήρα . Αναφέρεται κάπου στη σελίδα 80 η λιγο πιο μετα στη σύμβαση παραχώρησης που ειχα ανεβασει

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικα πιστευω ότι μπορουν ευκολα να βαλουν μια καγκελοπορτα και να αποκλεισουν την προσβαση εκει

Ας γινει βεβαια με το καλο γιατι ετσι όπως παει ευκολα μπορει να περασουν αλλα 2-3 χρονια χωρις να εχει φτιαχτει ο φαρος

Link to comment
Share on other sites

Εχθές πάντως που πέρασα από εκεί, στη πρύμνη του Ελ. Βενιζέλος είχαν βάλει κώνους και υπήρχαν και δύο ΙΧ με λιμενικούς μέσα οι οποίοι απαγόρευαν την είσοδο προς τη πλευρά του φάρου.

Link to comment
Share on other sites

Εσεις παντως που καιγεστε απο καραβολατρικης αοψης για το φαρο κ οχι απο ναυτικης μην ελπιζετε οτι θα ξαναγινει στεκι εκει γιατι θα περιφρακτη κ θα κλειστει

Μπορεί να καιγώμαστε από καραβολατρικής απόψεως,όμως αντιλαμβανόμαστε την επικινδυνότητα τού σημείου αυτού και ξέρουμε ότι προέχει η ασφάλεια,γενικώς.SAFETY FIRST,που γράφουν και στους καθρέφτες τών βαποριών.

 

Αν ο "παραχωρησιούχος" έχη μυαλό,θα φροντίση να φτιάξη σε κατάλληλο σημείο ένα observation terrace (προφέρεται "τέραιης" και όχι "τέρας" :lol: ) ένθα θα δύναται το φιλοθεάμον καραβολατρικό κοινό να πηγαίνη και να βλέπη/φωτογραφίζη/βιντεοσκοπή τα βαπόρια,πληρώνοντας ένα γλίσχρο αντίτιμο...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...