Jump to content
Shipfriends

Οργανισμός Λιμένος Πειραιά


Recommended Posts

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. διενεργεί ανοικτούς πλειοδοτικούς διαγωνισμούς για την εκποίηση και απομάκρυνση εκτός Λιμένος Πειραιά, διαφόρων επικίνδυνων και επιβλαβών πλοίων

 

Το Ε/Γ «ΔΕΛΦΙΝΙ IV»,Ν.Π. 9792 που βρίσκεται δεμένο στα Ναυπηγεία Αμπελακίων Σαλαμίνας (KOPOY)

Το E/Γ «ΔΕΛΦΙΝΙ Χ», Ν.Π. 9782 που βρίσκεται ημιβυθισμένο στα Ναυπηγεία Αμπελακίων Σαλαμίνας (ΚΟΡΟΥ)

Το «Φ/Γ-ΧΡΗΣΤΟΣ 1» που βρίσκεται στο θαλάσσιο χώρο του όρμου Αμπελακίων Σαλαμίνας.

Το «Φ/Γ-Ο/Γ ΝΗΣΟΣ ΥΔΡΑ» που βρίσκεται εγκαταλειμμένο στο μόλο της Ιχθυόσκαλας Κερατσινίου.

Της φορτηγίδας «ΔΙΑΥΛΟΣ ΙΙ», το οποίο βρίσκεται στο θαλάσσιο χώρο στα Αμπελάκια Σαλαμίνας

Των ιδιόκτητων παροπλισμένων υδροφόρων ΑΡΓΩ Νο 2 και ΑΡΓΩ Νο 3, που βρίσκονται στη λιμενική περιοχή αρμοδιότητας του ΟΛΠ (Περιοχή Αμπελάκια Σαλαμίνας) , με τιμή εκκίνησης – προσφοράς το ποσό των 10.000,00 € και για τις δύο υδροφόρες μαζί.

Το Ρ/Κ «ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΙΒΑΖΟΓΛΟΥ»,Ν.Π. 4439 που βρίσκεται δεμένο στα Αμπελάκια Σαλαμίνας

Της φορτηγίδας «ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΙΙ», το οποίο βρίσκεται ακινητοποιημένο στο θαλάσσιο χώρο του Αγίου Γεωργίου Κερατσινίου – ΔΕΗ.

Του Δ/Ξ «ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Τ», το οποίο βρίσκεται ακινητοποιημένο στο θαλάσσιο χώρο στο Λιμανάκι Περάματος.

Του Θ/Γ-Τ/Ρ «ΚΡΟΝΑΝ», το οποίο βρίσκεται ακινητοποιημένο στο θαλάσσιο χώρο του όρμου Αμπελακίων Σαλαμίνας.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 281
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

επισκευαζονται οι δεξαμενες βασιλειαδη.
 


Την επισκευή και συντήρηση των δύο πέτρινων δεξαμενών που βρίσκονται στο κεντρικό λιμάνι του ΟΛΠ Α.Ε., αποφάσισε το Συμβούλιο Δ/νσης του Οργανισμού.
Οι εργασίες ανάθεσης των υλικών και εργασιών δαπάνης 241.820 Ευρώ πλέον ΦΠΑ ανατέθηκαν μετά από διαγωνισμό και διαπραγματεύσεις στην εταιρία “ΝΕΜΕΠ” του Περάματος.
Όπως είναι γνωστό οι πέτρινες δεξαμενές αποτελούν στην ουσία μνημείο της βιομηχανικής περιοχής του Πειραιά, ξεκίνησαν να κατασκευάζονται το 1897 και λειτούργησαν το 1906, με ιδιότυπο μηχανισμό “θυροπλοίων” ανέλκυσης-καθέλκυσης.
Παρά την παλαιότητα τους χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα από εμπορικά και επιβατικά πλοία, ενώ μετά την οριστικοποίηση των πολιτικών της ΝΑΥΣΟΛΠ για νέα δεξαμενή στο Πέραμα θα παραχωρηθούν στην Πολιτιστική Ακτή Πειραιά ως βιομηχανικό μνημείο, άμεσα συνδεδεμένο με τα Μουσεία που κατασκευάζονται στον χώρο αυτό. Με την απόφαση αυτή, ο ΟΛΠ στηρίζει τις πολιτικές ναυπηγοεπισκευής και ταυτόχρονα διατηρεί και προετοιμάζει την ένταξη των βιομηχανικών εγκαταστάσεων των χερσαίων χωρών του λιμανιού στις πολιτικές μετατροπής του λιμανιού σε Πύλη Τουρισμού και Πολιτισμού.

Link to comment
Share on other sites

Ένα σύγχρονο διεθνή επιβατικό σταθμό (Cruise Terminal) απέκτησε και έθεσε σε λειτουργία ο ΟΛΠ Α.Ε. Τα εγκαίνια του Σταθμού έγιναν χθες, ο οποίος ονομάστηκε Διεθνής Σταθμός Επιβατών Κρουαζιέρας “Θεμιστοκλής”. Ο παλιός επιβατικός σταθμός Κρουαζιερόπλοιων ονομάζεται “Μιαούλης”. Τέλος προγραμματίζεται μέχρι το τέλος του 2013 θα έχει ολοκληρωθεί ο Γ’ Σταθμός Επιβατών Κρουαζιέρας “Άγιος Νικόλαος” έκτασης 3.500 τ.μ.

 

Πηγή: ΟΛΠ

Link to comment
Share on other sites

στην κοντρα με το ΥΠΕΚΑ, για την αδειοδοτηση της νεας βασης κρουαζιερας.
 


«Σκληρή» απάντηση δίνει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά - ΟΛΠ ΟΛΠ-2,10% Α.Ε. στις αιτιάσεις της γενικής γραμματείας του υπουργείου Περιβάλλοντος, που, αντί να εκδώσει, εφόσον ο φάκελος είναι πλήρης, την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου για την ανάπτυξη της νέας βάσης κρουαζιέρας στον ΟΛΠ, «πετάει την μπάλα στην εξέδρα», βάζοντας θέμα εκπόνησης ευρύτερου σχεδίου ανάπτυξης υποδομών κρουαζιέρας στην Αττική.
Ο ΟΛΠ καλεί άμεσα το ΥΠΕΚΑ να απαντήσει στο αίτημά του για την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αφού, όπως τονίζει, είναι πολύ πιθανόν να έρθει αντιμέτωπος με το παράδοξο να διασφαλισθεί από τη μία η έγκριση από την Ε.Ε. για την κατασκευή του έργου με χρηματοδότηση, που μπορεί να φτάσει και το 90%, και από την άλλη το έργο να μη γίνει, επειδή η γενική γραμματεία του ΥΠΕΚΑ ζητεί μελέτη αξιολόγησης εναλλακτικών θέσεων για την κρουαζιέρα, συμπεριλαμβανομένης και της Ελευσίνας, που είναι βιομηχανική περιοχή.
Μάλιστα, ο ΟΛΠ αφήνει αιχμές και για διγλωσσία από πλευράς του υπουργείου, αφού, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, υπάρχει η σύμφωνη γνώμη όλων εμπλεκόμενων φορέων για το έργο της κρουαζιέρας στο Πειραιά. Μεταξύ των φορέων αυτών, είναι και το ΥΠΕΚΑ με τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Αττικής (ΟΡΣΑ), αφού στο σχέδιο νόμου «ΡΣΑ Αθήνας/Αττικής 2012» ρητά αναφέρουν ότι ο Πειραιάς αποτελεί το κεντρικό λιμάνι κρουαζιέρας της Αττικής και δευτερευόντως το Λαύριο.
Επίσης, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά στέλνει μήνυμα προς όλα τα αρμόδια υπουργεία ότι, αν δεν εγκριθεί η μελέτη περιβαλλοντικών όρων, δεν θα έχει άλλη επιλογή, από το να βάλει θέμα για οριστική απένταξη του έργου αυτού στη γενική συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί στις 28 Ιουνίου 2013.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ρεκόρ αφίξεων κρουαζιερόπλοιων σημειώθηκε χθες 19.06 στο λιμάνι κρουαζιέρας του ΟΛΠ Α.Ε.

 

Ρεκόρ αφίξεων κρουαζιερόπλοιων σημειώθηκε χθες 19 Ιουνίου στο λιμάνι κρουαζιέρας του ΟΛΠ Α.Ε., αφού κατέπλευσαν ταυτοχρόνως 8 κρουαζιερόπλοια, εκ των οποίων 5 “νέας γενιάς”. Τα πλοία μετέφεραν 15.000 επιβάτες, οι οποίοι εξυπηρετήθηκαν από τους 2 διεθνείς σταθμούς επιβατών, χωρίς κανένα πρόβλημα. Το δείγμα αυτό έρχεται να προστεθεί στα αισιόδοξα μηνύματα για την αύξηση της φετινής τουριστικής διακίνησης στον χώρο της κρουαζιέρας.
Το χθεσινό νέο “ιστορικό υψηλό” διακίνησης πλοίων και επιβατών στο πρώτο λιμάνι της χώρας, δικαιώνει τις προσπάθειες της διοίκησης του ΟΛΠ Α.Ε. για νέες επενδύσεις, ποιοτική εξυπηρέτηση (ISO), ασφάλεια (νέο ISPS) και υποδομές (νέος Σταθμός “Θεμιστοκλέους”).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

To ΔΣ του ΟΛΠ ΑΕ ενέκρινε την εκτέλεση του έργου για τη συντήρηση των εγκαταστάσεων του

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. ενέκρινε την εκτέλεση του έργου για τη συντήρηση των εγκαταστάσεων του προϋπολογισμού 922.000 Ευρώ (με ΦΠΑ). Το έργο θα ανατεθεί μετά από διακήρυξη ανοιχτής δημοπρασίας και θα αφορά κυρίως έργα αισθητικής αναβάθμισης και επισκευών του λιμένα.
Όπως είναι γνωστό οι εγκαταστάσεις του ΟΛΠ Α.Ε. επεκτείνονται σε έκταση κρηπιδωμάτων 37,7 χλμ. με τεράστιους χερσαίους χώρους κτιρίων και μηχανημάτων. Τα έργα θα αφορούν παρεμβάσεις για τα έτη 2013 και 2014.
Ήδη έχει ξεκινήσει η αισθητική και χρηστική αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του λιμένα με νέους χρωματισμούς, πινακίδες οδηγιών σε όλες τις Πύλες με σύγχρονα σύμβολα, εσωτερική ανάπτυξη πρασίνου με 1000 νέα φυτά, χρωματισμούς των κρηπιδωμάτων και νέες διαγραμμίσεις για την κίνηση αυτοκινήτων και πεζών.
Τέλος, το Δ.Σ. του ΟΛΠ Α.Ε. ενέκρινε το αποτέλεσμα του διεθνούς ανοιχτού διαγωνισμού:
(α) για την προμήθεια 18 καινούργιων περονοφόρων μηχανημάτων,
(β) το πρακτικό τεχνικής αξιολόγησης για τη μίσθωση με δυνατότητα εξαγοράς 5 μεταχειρισμένων λεωφορείων αστικού τύπου και
(γ) την εκ νέου προκήρυξη διαγωνισμού για την εκποίηση και απομάκρυνση του πλοίου «Τζετ Φέρρυ 1», το οποίο έχει κριθεί επικίνδυνο και επιβλαβές με 30% έκπτωση επί της τιμής του προηγούμενου διαγωνισμού.

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. διενεργεί επαναληπτικους ανοικτούς πλειοδοτικούς διαγωνισμούς για την εκποίηση και απομάκρυνση εκτός Λιμένος Πειραιά, διαφόρων επικίνδυνων και επιβλαβών πλοίων

Link to comment
Share on other sites

 Ολοκληρώθηκε το έργο του επιλιμένιου εμπορευματικού σταθμού μεταφοράς αυτοκινήτων στο car-terminal του Ν. Ικονίου από την ΕΡΓΟΣΕ

 

Την ολοκλήρωση του έργου του επιλιμένιου εμπορευματικού σταθμού μεταφοράς αυτοκινήτων από την ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., στο car-terminal του Ν. Ικονίου, πιστοποίησαν με αυτοπρόσωπη παρουσία τους ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ Γιώργος Ανωμερίτης και ο Δ/νων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. κ. Κώστας Σπηλιόπουλος συνοδευόμενοι από διοικητικά και τεχνικά στελέχη των δύο εταιριών και της «ΑΚΤΩΡ», η οποία κατασκεύασε το έργο.
Το έργο αποτελεί το επιστέγασμα των έργων της Σύμβασης μεταξύ ΟΣΕ Α.Ε. και ΟΛΠ Α.Ε. για την κατασκευή δύο επιλιμένιων σιδηροδρομικών σταθμών, έναν για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων και έναν για τη μεταφορά αυτοκινήτων.
Ο νέος σιδηροδρομικός σταθμός βρίσκεται στην απόληξη της μονής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 17 χλμ., η οποία συνδέει το Εμπορικό Λιμάνι του ΟΛΠ Α.Ε. με το Θρίασιο Εμπορευματικό Κέντρο του ΟΣΕ Α.Ε. και το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Για την αξιοποίηση και του νέου τερματικού σταθμού, σύμφωνα με τη Σύμβαση ΟΣΕ/ΟΛΠ υπεύθυνος κατ’ αποκλειστικότητα διαχειριστής εργασιών μεταφόρτωσης είναι ο ΟΛΠ Α.Ε.
Τα εγκαίνια του νέου επιλιμένιου σιδηροδρομικού σταθμού μεταφοράς αυτοκινήτων θα γίνουν το Σεπτέμβριο , οπότε μέσα από συμφωνίες των εταιριών αυτοκινήτων, του ΟΛΠ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αρχίσει και η λειτουργία του νέου σταθμού. Όπως είναι γνωστό σε σύσκεψη που έγινε στον ΟΛΠ πριν από 4 μήνες μεταξύ όλων των ενδιαφερόμενων χρηστών, εκδηλώθηκε σημαντικό ενδιαφέρον χρησιμοποίησης του νέου δικτύου. Με το έργο αυτό ο ΟΛΠ Α.Ε. και η θυγατρική του εταιρία «Συνδυασμένες Μεταφορές» (Logistics ΑΕ) αναμένεται να δραστηριοποιηθούν σε ένα ακόμα δυναμικό τομέα της λιμενικής βιομηχανίας. Όπως είναι γνωστό ο ΟΛΠ Α.Ε., παρά την κρίση, έχει επεκτείνει δυναμικά τις εργασίες του στο χώρο μεταφοράς αυτοκινήτων (car-terminal), καθιστώντας το Λιμάνι του Πειραιά διεθνή κόμβο car-terminal στη Μεσόγειο.

 

Πηγή: ΟΛΠ

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

H Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ΑΕ γνωστοποιεί ότι προτίθεται, να προκηρύξει δημόσιο διεθνή διαγωνισμό για την σύναψη Σύμβασης Παραχώρησης υπηρεσιών ευκολιών παραλαβής και διαχείρισης υγρών αποβλήτων πλοίου και υγρών καταλοίπων φορτίου των πλοίων που καταπλέουν στη Λιμενική Ζώνη του ΟΛΠ μέσω της δημιουργίας σταθερής (χερσαίας) λιμενικής εγκατάστασης βάσει της ισχύουσας Κοινοτικής και Εθνικής Νομοθεσίας.

 

Πηγη: ΟΛΠ

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σύμβαση Παραχώρησης για την εγκατάσταση σε χώρους των Διεθνών Τερματικών Σταθμών Επιβατών Κρουαζιέρας στα κτίρια του Λιμένος Πειραιά, προσυπέγραψαν σήμερα ο ΟΛΠ Α.Ε. και η εταιρία «ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΩΝ ΕΙΔΩΝ Α.Ε».
 

Η Σύμβαση Παραχώρησης αφορά:
(α) την παραχώρηση χώρων εντός του Διεθνούς Σταθμού Κρουαζιέρας “Θεμιστοκλής” στην περιοχή Θεμιστοκλέους-Παλατάκι.
(β) Σύμβαση Παραχώρησης στους χώρους του Διεθνούς Σταθμού Κρουαζιέρας “Μιαούλης” στο Κεντρικό Κτίριο του ΟΛΠ Α.Ε. και
(γ) Σύμβαση Παραχώρησης στους χώρους του Διεθνούς Σταθμού Κρουαζιέρας “Άγιος Νικόλαος” προσωρινά στο κτίριο “Μεραρχίας και Μιαούλη” Dock 7 και μετέπειτα στο νέο υπό κατασκευή Σταθμό Κρουαζιέρας στον Άγιο Νικόλαο/Παγόδα.
Οι Συμβάσεις Παραχώρησης αφορούν χώρους πωλήσεων και Αποθηκών, ισχύος αρχικά μέχρι το τέλος του 2015 με μηνιαίο αντάλλαγμα 5% επί του κύκλου εργασιών των Σταθμών.

Link to comment
Share on other sites

Το Συμβούλιο Διεύθυνσης του ΟΛΠ Α.Ε. ενέκρινε:
 

α. Τις εργασίες συντήρησης και επισκευής των Μόνιμων Δεξαμενών στον Κεντρικό Λιμένα, προκείμενου να συνεχίσουν να λειτουργούν μέχρι την πλήρη ένταξή τους στην Πολιτιστική Ακτή Πειραιά, με πρόσθετες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.


β. Τις εργασίες επισκευής, συντήρησης, καθαρισμού και επιθεώρησης της Μικρής Πλωτής Δεξαμενής στη Ναυπηγοεπισκευαστική Βάση Περάματος.
Τα έργα αυτά θα εκτελεσθούν με ανοιχτούς πρόχειρους διαγωνισμούς, η δε συνολική δαπάνη ανέρχεται στο ποσό των 878.360 Ευρώ συν ΦΠΑ.
Στόχος του ΟΛΠ Α.Ε. είναι, δεδομένης της κρίσης της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας της περιοχής (Σκαραμαγκάς-Ελευσίνα), να διατηρηθούν και λειτουργήσουν ακόμα και οι παλαιές μονάδες της ΝΕΖ Πειραιά/Περάματος με πλήρη επιθεώρηση μιας 5ετίας, προς όφελος των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων της Ζώνης.


γ. Την κατακύρωση του προκυρηχθέντος διαγωνισμού για τη στελέχωση των ασθενοφόρων παροχής άμεσης βοήθειας, που διατίθενται σε 24ωρη βάση καθ’ όλη τη διάρκεια του στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (Ν. Ικόνιο) και στην Επισκευαστική Βάση Περάματος. Ο Προϋπολογισμός του έργου αντιμετώπισης έκτακτων περιστατικών και αναγκών επειγούσης προνοσοκομειακής φροντίδας, ανέρχεται για διάστημα 18 μηνών σε 294.120 Ευρώ.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Φαινεται δεν υπηρξε ενδιαφερον για τα ανενεργα πλοια που βρισκονται στο χωρο ευθυνης του ΟΛΠ και για να ξανα προκηρύσσει διαγωνισμους για 18 πλοια

 

Mε απόφαση του Συμβουλίου Διεύθυνσης του ΟΛΠ Α.Ε προκηρύσσονται ή επαναπροκηρύσσονται δεκαοχτώ (18) ανενεργά και εγκαταλελειμμένα πλοία, που βρίσκονται για μεγάλο χρονικό διάστημα στις περιοχές του Περάματος και του Όρμου Αμπελακίων.
Η εκποίηση των πλοίων αυτών, θα γίνει με ανοιχτή πλειοδοτική διαγωνιστική διαδικασία, βάσει των ποσών που έχουν καθορισθεί από την έκθεση επιθεώρησης που εκδόθηκε από την εκτιμητική εταιρεία.
Οι εκποιήσεις εντάσσονται στο πλαίσιο των φιλοπεριβαλλοντικών πολιτικών που ασκεί ο ΟΛΠ Α.Ε στην ευρύτερη λιμενική ζώνη του Πειραιά, με παράλληλο στόχο την παραχώρηση μέρους των χώρων στην Αυτοδιοίκηση ή σε ιδιώτες κατασκευαστές.
Τα σχετικά στοιχεία για κάθε πλοίο χωριστά θα δημοσιευθούν στα ΜΜΕ και θα αναρτηθούν στο διαδίκτυο.
Link to comment
Share on other sites

Υπόγεια οδική διασύνδεση του εμπορικού λιμένα στο χώρο του car-terminal του Ν. Ικονίου 

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. ενέκρινε την προκήρυξη και τα Συμβατικά τεύχη για την ανάθεση της μελέτης του έργου «Υπόγεια οδική διασύνδεση του εμπορικού λιμένα στο χώρο του car-terminal του Ν. Ικονίου με τον όμορο χώρο του πρώην ΟΔΔΥ, 75.000 τ.μ., προεκτιμώμενης αμοιβής 50.707 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.»
Στόχος του έργου είναι η επενδυτική αξιοποίηση του χώρου αυτού, είτε για επέκταση του car-terminal, είτε για εργασίες logistics.
Οι προμελέτες έχουν γίνει από τη Δ/νση Έργων του ΟΛΠ Α.Ε., ενώ οι γεωτεχνικές μελέτες γίνονται με ανοιχτή διαδικασία βάσει του Ν. 3316/2005 για την εκτέλεση δημόσιων συμβάσεων εκπόνησης μελετών.
Η υπόγεια διασύνδεση των δύο χώρων θα απαλλάξει την περιοχή από επίγεια κυκλοφοριακή κίνηση στο δρόμο Πειραιά-Σχιστού, σε μία ιδιαίτερα φορτωμένη κυκλοφοριακά περιοχή.
Πρόκειται για ένα ακόμα έργο του επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ Α.Ε., το οποίο αφορά την αναβάθμιση του εμπορικού λιμένα και ιδιαίτερα του car-terminal, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει μετεξελιχθεί στο μεγαλύτερο car-terminal της Αν. Μεσογείου.

Πηγη: ΟΛΠ

Link to comment
Share on other sites

Τα πλοία που βγαίνουν τελικά σε πλειστηριασμό από τον ΟΛΠ είναι τα ακόλουθα:

 

1) Ε/Γ "RASSA SAYANT"

2) Ε/Γ-Υ/Γ ΔΕΛΦΙΝΙ Χ

3) Ε/Γ-Υ/Γ ΔΕΛΦΙΝΙ IV

4) Φ/Γ ΣΠΕΡΧΕΙΟΣ

5) Ε/Γ-Ο/Γ ΜΑΡΘΑ

6) Κ/Δ ΔΙΔΥΜΑ

7) Θ/Γ-Τ/Ρ ΚΡΟΝΑΝ

8) Δ/Ξ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Τα

9) Ρ/Κ ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΙΒΑΖΟΓΛΟΥ

10) Φ/Γ ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΙΙ

11) Φ/Γ ΓΕΩΡΓΙΑ Μ

12) Ρ/Κ ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΑΜΟΣ

13) Π/Κ-Α/Κ ΑΓΙΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ

14) Φ/Γ ΔΙΑΥΛΟΣ ΙΙ

15) Φ/Γ ΧΡΗΣΤΟΣ 1

16) Φ/Γ ΝΗΣΟΣ ΥΔΡΑ

17) Ε/Γ BELLA MARIA

18) Ε/Γ MELODY

Link to comment
Share on other sites

Αύξηση 20,21% παρουσίασε η κίνηση επιβατών κρουαζιέρας τον Οκτώβριο 2013 σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2012 στο Λιμάνι του Πειραιά.
Στο γεγονός της σημαντικής αύξησης διακίνησης επιβατών κρουαζιέρας, σε μήνα μάλιστα εκτός των τυπικών καλοκαιρινών περιόδων, συνέτεινε η απρόσμενη αύξηση κατά 45,79% των επιβατών που επιβιβάσθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά (home). Για το ίδιο διάστημα οι διερχόμενοι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων (transit) αυξήθηκαν κατά 15,98%.
Στο επίπεδο των συγκριτικών στοιχείων 10μήνου 2013 (Ιανουάριος – Οκτώβριος) η γενική αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012 ανήλθε σε +13,71% (17,07% στο transit και -3,62 στο home).

Link to comment
Share on other sites

Σχέδιο Συμφωνητικού μεταξύ ΟΛΠ A.E και ΣΕΠ A.E. για επενδύσεις 230 εκατ. ευρώ στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ A.E.

 

Ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις για το Σχέδιο Συμφωνητικού Β΄ Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης του 2008 μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε και ΣΕΠ Α.Ε στο οποίο κατέληξαν οι δύο πλευρές, μετά το Μνημόνιο Συνεργασίας και το Πρακτικό Διαδικασιών, τα οποία είχαν προσυπογράψει τον Ιούνιο και τον Αύγουστο του 2013.
Ήδη με απόφαση του Δ.Σ του ΟΛΠ Α.Ε. το Σχέδιο Συμφωνητικού αποστέλλεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο και γνωστοποιείται στη DG Comp της Ευρ. Επιτροπής. Στη συνέχεια, το κείμενο αυτό θα προωθηθεί στις Γενικές Συνελεύσεις των δύο εταιριών και κατόπιν στη Βουλή των Ελλήνων για ψήφιση.
Το Σχέδιο Συμφωνητικού, αφορά επενδύσεις ύψους 230 εκατ. Ευρώ για (α) την κατασκευή και εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. από τη ΣΕΠ Α.Ε, (β) την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και (γ) την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό των Προβλητών II και Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ.
Με την εκτέλεση των έργων αυτών και την εγκατάσταση Γερανογεφυρών Super- super Post Panamax, o Πειραιάς καθίσταται λιμάνι – κόμβος εξυπηρέτησης και πλοίων νέας γενιάς, ενώ η δυναμικότητα των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ Α.Ε αυξάνεται από 3.700.00 TEU σε 6.200.00 TEU.
Tα ανταλλάγματα στον ΟΛΠ Α.Ε (ενοίκιο) επί του τζίρου της ΣΕΠ παραμένουν αμετάβλητα (21% μέχρι το 2016 και 24,5% από το 2017), ενώ την αναστολή υπό όρους του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος, αντισταθμίζει η αυξημένη, ετήσια, εγγυημένη δυναμικότητα (4.750.000 TEU) των υπό διαχείριση Προβλητών από τη ΣΕΠ Α.Ε.
Όλα τα έργα θα κατασκευασθούν με αδειοδοτήσεις υπό την διευθύνουσα εποπτεία και τον έλεγχο του ΟΛΠ AE. Τα κύρια σημεία της εισήγησης του Προέδρου και Δ/ντος Σύμβουλου κ. Γιώργου Ανωμερίτη, το Σχέδιο Συμφωνητικού και το Τοπογραφικό Διάγραμμα στο www.olp.gr.

 

Πηγη: ΟΛΠ

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Έγκριση αποτελέσματος και κατακύρωση των διαγωνισμών για τις δύο πλωτές δεξαμενές πλοίων στο Πέραμα.

 

Με κύριο στόχο να διατηρήσει σε λειτουργία τις δύο πλωτές δεξαμενές πλοίων στο Πέραμα, το Συμβούλιο Διεύθυνσης του ΟΛΠ Α.Ε., αποφάσισε την έγκριση του αποτελέσματος και την κατακύρωση των διαγωνισμών για:
(α) την προμήθεια υλικών και (β) συντήρηση της Μικρής Πλωτής Δεξαμενής, συνολικής δαπάνης 526.071 Ευρώ με ΦΠΑ.
Παρά τη συνεχιζόμενη κρίση στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία και τα αρνητικά αποτελέσματα του τομέα αυτού, ο ΟΛΠ Α.Ε. αποφάσισε να επισκευάσει και να συντηρήσει και πάλι τις Δεξαμενές του, στις οποίες κατά κανόνα δεξαμενίζονται τα πλοία της ακτοπλοΐας και της μεσογειακής ναυτιλίας.
Με τις επισκευές και συντηρήσεις αυτές, που ανατέθηκαν στους μειοδότες (α) “METALUMIN CON” και (β) “ΧΙΛΙΟΣ ΕΠΕ”, θα επιτευχθεί η πενταετής νέα επιθεώρησή της από τους Νηογνώμονες, ώστε να συνεχίσουν να λειτουργούν για το καλό της Ναυπηγοεπισκευστικής Ζώνης Περάματος.

 

Πηγη: ΟΛΠ

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Δεκαέξι (16) ακόμα ανενεργά πλοία για απομάκρυνση ως επικίνδυνων και επιβλαβών ή λόγω ακινησίας από το Λιμάνι του Πειραιά αποφάσισε η Επιτροπή του Ν. 2881/01, απόφαση η οποία εγκρίθηκε από το Δ.Σ. του ΟΛΠ Α.Ε.       

Δεκαέξι (16) ακόμα ανενεργά πλοία για απομάκρυνση ως επικίνδυνων και επιβλαβών ή λόγω ακινησίας από το Λιμάνι του Πειραιά αποφάσισε η Επιτροπή του Ν. 2881/01, απόφαση η οποία εγκρίθηκε από το Δ.Σ. του ΟΛΠ Α.Ε.
Η απομάκρυνση των πλοίων αυτών γίνεται στα πλαίσια των πολιτικών του ΟΛΠ Α.Ε. για εκκαθάριση όλων των ναυπηγημάτων εκείνων που κρίνονται ως επικίνδυνα και επιβλαβή και των οποίων η κατάσταση δημιουργεί κίνδυνο βύθισης, κίνδυνο στη ναυσιπλοΐα και απειλούν να προσβάλλουν το περιβάλλον.
Ήδη βάσει του Ν. 2881/2001 κλήθηκαν όλοι οι κύριοι των πλοίων να τα απομακρύνουν και αν δεν το πράξουν εντός του μηνός, ο ΟΛΠ Α.Ε. θα προκαλέσει την εκποίησή τους μέσω ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης: “Ήδη έχουν απομακρυνθεί 35 πλοία, ενώ σε διαδικασία εκπλειστηριασμού βρίσκονται άλλα 14. Στόχος μας είναι η ευρύτερη περιοχή του Λιμανιού, από τον Πειραιά μέχρι το Πέραμα και την Κυνόσουρα της Σαλαμίνας να είναι απολύτως καθαρή. Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί για τον ΟΛΠ Α.Ε. κυρίαρχο θέμα των πολιτικών του”.

Συγκεκριμένα η προβλεπόμενη από το Ν. 2881/01 Επιτροπή:

Α. Ενέταξε στα επιβλαβή κατά την έννοια του άρθρου 3 του Ν.2881/2001, τα παρακάτω αναφερόμενα πλοία:

1. Δ/Ξ “ΕΞΠΛΟΡΕΡ ΙΙ” Ν.Π. 9004,
2. Δ/Ξ “ΚΑΠΤΑΙΝ ΓΙΑΝΝΗΣ” Ν.Π. 11751,
3. Δ/Ξ “ΓΡΗΓΟΡΗΣ Π” Ν.Π. 10499,
4. Δ/Ξ “ΔΗΜΗΤΡΑ” Ν.Π. 10530,
5. Δ/Ξ “ΜΑΡΟΥΛΑ” ΙΜΟ 6415879, Ν.Π. 8710
6. Φ/Γ “ΠΑΡΑΛΟΣ” Ν.Π. 11729,
7. Φ/Γ “ΚΑΠΤΑΙΝ ΔΗΜΗΤΡΗΣ” Ν.Π.10941,
8. Ε/Γ- T/Ρ “SAMAHER 1” Ν.Π. 11711,
9. Δ/Ξ “ΝΙΚΟΛΑΟΣ” Ν.Π. 2124,
10. Δ/Ξ “ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ” Ν.Π. 12,
11. Δ/Ξ “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ V” Ν.Π. 9576.

Β. Ενέταξε στα επικίνδυνα επιβλαβή λόγω ακινησίας κατά το άρθρο 5 του εν λόγω νόμου τα παρακάτω πλοία – πλωτά ναυπηγήματα:

1. Καταδυτικό “Π. ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ” Ν.Π. 7786,
2. Θαλαμηγός “BIG BLUE” Ν.Π. 4008,
3. Καταδυτικό “ΠΑΝΩΡΑΙΑ ΙΙ” Ν.Π.2094,
4. Θαλαμηγός “ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ ΜΙΧΑΗΛ” σημαίας Παναμά,
5. Λάντζα “ΔΕΛΦΙΝΙ Ι” Ν.Π. 2198.

Link to comment
Share on other sites

Zημίες για τον προβλήτα Ι του ΟΛΠ.

 

 

«Βουλιάζει» η τελευταία μεγάλη επένδυση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε., ο προβλήτας Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Πιο συγκεκριμένα, χθες επιβεβαιώθηκαν με τα επίσημα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, οι φήμες που κυκλοφορούσαν στο λιμάνι και που έλεγαν ότι το τέρμιναλ, το οποίο στοίχισε περίπου 160 εκατ. ευρώ και για το οποίο ο ΟΛΠ ΟΛΠέλαβε δάνεια ύψους 90 εκατ. ευρώ, είναι ζημιογόνο.

Οπως μάλιστα υπογραμμίζουν στη «Ν» κύκλοι της Ακτής Μιαούλη που έχουν στα χέρια τους τα στοιχεία, για να καταστεί βιώσιμη η «αυτόνομη» λειτουργία του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ είναι απαραίτητη η άμεση συνεργασία με τους δύο γειτονικούς του προβλήτες, που διαχειρίζεται η Cosco, ώστε να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας. Κάτι που άλλωστε προβλέπεται και στη σύμβαση παραχώρησης του 2008 μεταξύ του ΟΛΠ και της Cosco.   

Τις φήμες επιβεβαίωσε ο ΟΛΠ, ο οποίος έδωσε στη δημοσιότητα αναλυτικά την οικονομική κατάσταση, ανά λιμενική δραστηριότητα του εννεαμήνου του 2013. Ειδικότερα ο ΟΛΠ στο εννεάμηνο έχει έσοδα από τον προβλήτα που διαχειρίζεται 19,11 εκατ. ευρώ, με τις ζημιές προ φόρων να φτάνουν τα 13,25 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημιές προ φόρων χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων φτάνουν τα 7,8 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες της «Ν» την ίδια εικόνα στα οικονομικά παρουσίαζε το λιμάνι του Πειραιά και το 2012.

Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», προβληματίζει έντονα τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. Σε μια περίοδο που αναμένεται να προχωρήσει η διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της εταιρείας, δεν έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να προσελκύσει, εκτός της Cosco, και δεύτερο υποψήφιο αγοραστή. Και αυτό διότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο ΟΛΠ χωρίς τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ που διαχειρίζεται ήδη η Cosco, ενδεχομένως να μην αποτελεί μια ιδιαίτερα αποδοτική επενδυτική ευκαιρία.

Μάλιστα, κύκλοι της αγοράς ανέφεραν στη «Ν» ότι ήταν και αυτός ένας από τους λόγους που το Ταμείο είχε εκφράσει αντιρρήσεις για την αναστολή του εγγυημένου  ανταλλάγματος (490 εκατ. ευρώ σε καθαρά παρούσα αξία χωρίς τα ενοίκια), ώστε να προχωρήσει η νέα επένδυση-επέκταση της Cosco στον προβλήτα ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ, αξίας 230 εκατ. ευρώ.

 

Σημειώνεται ότι σε περίπτωση που η συμφωνία ΟΛΠ και Cosco γίνει δεκτή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο ΟΛΠ δεν θα εισπράττει κάθε χρόνο ένα μίνιμουμ ποσό (για το 2013 ήταν περίπου 30 εκατ. ευρώ), αλλά το 24,5% του τζίρου της Cosco.

Ακόμα ένα στοιχείο που προβληματίζει είναι και η αποπληρωμή του δανεισμού, ύψους 90 εκατ. ευρώ, που έχει λάβει η εταιρεία για τον προβλήτα Ι, και ο οποίος θα ξεκινήσει να αποπληρώνεται στο σύνολό του από το 2016.

Τα υπόλοιπα στοιχεία

Οσον αφορά στις υπόλοιπες δραστηριότητες, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΛΠ, στο εννεάμηνο τα έσοδά του από τη διακίνηση αυτοκινήτων ανήλθαν σε 9,7 εκατ. ευρώ, με τα κέρδη προ φόρων να φτάνουν το 1,59 εκατ. ευρώ.

Στην ακτοπλοΐα τα έσοδα έφτασαν τα 8,34 εκατ. ευρώ με κέρδη 1,61 εκατ. ευρώ, ενώ στην κρουαζιέρα τα έσοδα έφτασαν τα 11,25 εκατ. ευρώ και τα κέρδη στα 2,5 εκατ. ευρώ.

Τέλος στη ναυπηγοεπισκευή τα έσοδα ανήλθαν σε 5 εκατ. ευρώ και οι ζημιές άγγιξαν το 1 εκατ. ευρώ.
Από την Cosco εισέπραξε 25 εκατ. ευρώ και είναι ο τομέας από τον οποίο έχει τα μεγαλύτερα έσοδα και κέρδη προ φόρων 17,19 εκατ. ευρώ.

Τα συνολικά έσοδα του ΟΛΠ για το εννεάμηνο του 2013 έφτασαν τα 87 εκατ. ευρώ, και η εταιρεία παρουσιάζει κέρδη προ φόρων χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων ύψους 20,26 εκατ. ευρώ.

Η άλλη εικόνα

Την ίδια στιγμή πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η Cosco που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ αναμένεται να ανακοινώσει κέρδη από τη δραστηριοποίησή της στον Πειραιά για το 2013. Και αυτό παρά το γεγονός ότι καταβάλλει περίπου 30 εκατ. ευρώ στον ΟΛΠ για το εγγυημένο αντάλλαγμα και τα πάγια ενοίκια.

Σημειώνεται ότι από τους προβλήτες της Cosco διακινήθηκαν το 2013 περίπου 2,5 εκατ. teu με την αναλογία τράνσιτ και εγχώριου φορτίου να είναι οκτώ προς δύο.

Ανοδος αλλά χωρίς κέρδη

Ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ, ο οποίος έχει μέγιστη δυνατότητα διακίνησης το 1 εκατ. teu ετησίως, παρουσιάζει διαρκή ανοδική τροχιά, αφού το 2011 διακινήθηκαν 490.000 teu, το 2012 625.000 teu και πέρσι έφτασαν τα 644.000 teu. Ωστόσο τα έσοδά του, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», καλύπτουν μόνο το εργασιακό κόστος. Κόστος το οποίο παρουσιάζεται αυξημένο λόγω της διαρκούς λειτουργίας του τέρμιναλ 365 ημέρες το χρόνο και 24 ώρες την ημέρα.

Από την άλλη πλευρά πάντως χρήστες του λιμανιού σημείωναν στη «Ν» ότι το εργασιακό κόστος αυξάνεται και λόγω της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού. Οπως εξήγησαν στη «Ν» όταν ένα πλοίο φτάνει στο λιμάνι στη μέση της βάρδιας, δεν μπαίνει μέσα για να ξεκινήσουν οι εργασίες. Πρέπει να περιμένει την επόμενη «πόστα» για να ξεφορτώσει ή να φορτώσει. Αντιθέτως, όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά στη ΣΕΠ (Cosco) «όποια στιγμή και αν φτάσει το πλοίο, μπαίνει μέσα». 

Αλλά και τα έσοδά του είναι ιδιαίτερα χαμηλά, αφού όπως επισήμαναν χαρακτηριστικά οι ίδιοι κύκλοι, η αναλογία τράνσιτ και εγχώριου φορτίου είναι 90 προς 10, δηλαδή για κάθε εννέα containers που έρχονται για να φύγουν με feeder για άλλο λιμάνι, ο ΟΛΠ διαχειρίζεται μόλις ένα εγχώριο container. Και η συνολική αναλογία εσόδων γενικότερα στη λιμενική βιομηχανία είναι τρία προς ένα για το εγχώριο και για το τράνσιτ φορτίο αντίστοιχα.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...