Jump to content
Shipfriends

Ευσταθής πλεύση, ερματισμός διαγωγή και κλίσεις


Recommended Posts

H εν λόγο κλίση θέλω να πιστεύω ότι οφείλεται περισσότερο στη στροφή που φαίνεται να κάνει το πλοίο, γιατί στον Πειραιά που το είδα χθες δεμένο δε μου φάνηκε να έχει κλίση καθόλου.

Βέβαια σε όλα τα πλοία όταν στρίβουν παρατηρούνται κλίσεις...

Link to comment
Share on other sites

το cristal λογικο ειναι να παιρνει κλιση οταν στριβει, μιας και ειναι αρκετα ψηλο για το πλατος του.

τωρα για τα ακτοπλοϊκα, ειδικα τα μεγαλης ηλικιας, η κλιση εξαρταται και απο την κατασταση των δεξαμενων ερματος. (ξερετε τωρα, σε ορισμενα... επικοινωνουν μεταξυ τους:confused:)

Link to comment
Share on other sites

Συγχωρέστε με παρακαλώ αν μερικές φορές γίνομαι κουραστικός με τις ερωτήσεις μου.

Θα ήθελα να μάθω (και ίσως μαζί με μένα και άλλοι shipfriends), τι εννοούμε λέγοντας : έμπρυμη και έμπλωρη διαγωγή.

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Όταν ένα πλοίο πλέει ισοβύθιστο σε μια απο τις ισάλους που είναι δυνατόν να επιπλέυσει τότε λέμε ότι παρουσιάζει μηδενική διαγωγή.Οταν όμως για κάποιο λόγο ας πούμε λόγω έρματος το βύθισμα της πρύμνης είναι μεγαλύτερο απο το βύθισμα της πλώρης δήλαδή η πλώρη βρίσκεται πιο έξω απο ότι η πρύμνη τότε το πλοίο παρουσιάζει εμπρυμνη διαγωγή.Αν ισχύει το αντίστροφο έχουμε εμπλωρη διαγωγή

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Τα ακτοπλοικα ταξιδευουν με εμπρυμνη διαγωγη κ τα ταχυπλοα με εμπλωρη γιατι ακουνε καλυτερα τα τιμονια τους...

Σε ποια ταχύπλοα αναφέρεσαι?Τα περισσότερα ταχύπλοα δεν έχουν τιμόνια

Link to comment
Share on other sites

Τα ακτοπλοικα ταξιδευουν με εμπρυμνη διαγωγη κ τα ταχυπλοα με εμπλωρη γιατι ακουνε καλυτερα τα τιμονια τους...

'Οχι αυτό είναι λάθος :(,

δεν υπάρχει κανόνας σ' αυτό αν και στην ακτοπλοία

η διαγωγή είναι πάρα πολύ μικρή και χωρίς σημασία ή κανόνα.

Αν ταχύπλοα ενοείς, ας πούμε τα highspeeds, ρίξε μια ματιά στο

5 να δείς τι διαγωγή έχει?

Αυτό το καιρό μόνο το highspeed 2 έχει ελαφρά διαγωγή με την

πλώρη (αυτό παρατήρησα απο μακρινή παρατήρηση, δεν διαβασα

βυθίσματα) και απ ότι έχω διαβάσει εδώ, μπορεί να είναι συγκυρία

της βλάβης πού έχει (είχε) στον ένα τζέτ ώστε να ταξιδεύει καλύτερα.

Δεν είμαι ειδικός και δεν γνωρίζω άν αυτό αληθεύει και άν έτσι γίεται στ ταχύπλοα :confused:

Όντως τα ταχύπλοα δεν έχουν τιμόνια, ο stefanos έχει δίκιο.:(

Link to comment
Share on other sites

Τα highspeed της AUSTAL 2-5, μετα απο προταση του καπτα Σπυρου Βατιστα, εχουν δυο μικρα τιμονια κατω απο τα waterjets τα οποια τιμονευουν οταν το σκαφος εχει ανοιξει ταχυτητα και τα jets παραμενουν κλειδωμενα. Αυτο εγινε για οικονομια καυσιμων, και μειωση καταπονησεων. Τα monohull δεν εχουν τιμονια.

Δεν εχω ακουσει ποτε για απαγορευση διαμηκους διαγωγης και δεν στεκει και πουθενα. Το εαν ενα βαπορι ειναι εμπλωρο, ισοβυθιστο ή εμπρυμο εχει να κανει με πολλες παραμετρους και στοχους, Υπαρχουν βαπορια που τρεχουνε περισοτερο εμπλωρα (τα catamran της Austal, και καποια monohull) αλλα που evenkeel πανε καλυτερα, και αλλα που το κανουν εμπρυμα. Παραμετροι εκτος ταχυτητας, ειναι η συμπεριφορα στην μανουβρα, περιορισμοι σε καποια οριακα λιμανια, ακομα και το στρωσιμο του καταπελτη σε αβολες ραμπες.

Κλιση ενα πλοιο μπορει να εχει και να μη σημαινει τιποτα, αλλα και να σημαινει παρα πολλα.

Δεν ξεκιναμε να το αναλυσουμε γιατι θα πρεπει να κανουμε μαθημα ευσταθειας.

Η λογικη του φορτωνω με κλιση απο την παντα του καιρου ειναι -προσωπικα- λαθος εναντι στην καλη ναυτικη τεχνη, αλλα εφαρμοζεται ενιοτε στην ακτοπλοϊα.

Περι κυρτωματος ζυγων και Β/5, ας μην το μπερδευουμε παραπανω γατι παμε σε αλλα χωραφια.

Link to comment
Share on other sites

Τα είπες όλα σωστά Jerry.

Για τα τιμόνια στα AUSTAL 2-5 δεν το ήξερα.

Μια διευκρίνιση θα αναφέρω μόνο. Η έμπλωρη διαγωγή δεν απαγορεύεται αλλά και δεν συνιστάται.

Δυο παραδείγματα απο εμπειρίες της δουλειάς μου:

Aν έχει τέτοια (έμπλωρη διαγωγή) ένα πλοίο στην διέλευση του καναλιού του Παναμά και δεν μπορεί να την διορθώσει (με μεταβολή σαβούρας ή καυσίμων) του κοτσάρουν ένα ρυμουλκό στην πρύμη (για τιμόνι) σε όλον τον διάπλου.

Σε δεδομένο ατύχημα που ένα πλοίο εξώκειλλε σε στροφή, κατά τον διάπλου ποταμού, εξετάστηκε εξωνυχιστικά από το λιμεναρχείο, το γιατί είχε έμπλωρη διαγωγή 10 εκατοστών!!

Ακόμη 2 παρατήρησεις με απλά λόγια και όχι σε εξειδικευμένα χωράφια.

1. Πλοίο που φεύγει ισοβύθιστο απο το λιμάνι όταν ανοίξει "full sea speed" κάνει έμπλωρη διαγωγή (κανόνας για πλοία που έχουν βοβλό=μπάλα).

2. Πλοίο που ταξιδεύει σε θαλασσινό νερό ισοβύθιστο και μπεί σε γλυκό κάνει έμπλωρη διαγωγή (λόγω πυκνότητας..).

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω Leo

δεν ειθισται να ταξιδευουν εμπλωρα τα βαπορια, αλλα even ή by stern. Υπαρχουν ομως περιπτωσεις που υπαρχει ωφελος ταχυτητας και οχι μονο ειδικα σε ακτοπλοϊκα. Oσο για την αλλαγη διαγωγης δεν ειναι απολυτο στο θεμα του βολβου, περισοτερο εχει να κανει ε την γεωμετρια των υφαλων, το συντελεστη γαστρας αλλα κυριως την αρχικη διαγωγη, ιδιαιτερα για περιπτωσεις μειωμενου βαθους (shallow water effect).

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα της αύξησης της ταχύτητας με την έπλωρη διαγωγή είναι κάτι που φαίνεται να υπάρχει άλλα δεν νομίζω πώς έχει αποδειχθεί με μαθηματικό τρόπο ότι όντως το έμπλωρο βαπόρι πάει πιο γρήγορα οπότε πιστεύω πως είναι καθαρά θέμα πρακτικής και εμπειρίας, ίσως με την έμπλωρη διαγωγή να μειώνεται η αντίσταση όποτε βελτιώνεται η ταχύτητα και να εξηγήται κάπως έτσι αυτό το φαινόμενο, αλλά αυτά είναι περισσότερο υποθέσεις

Αυτό με τα τιμόνια στα highspeed και εγώ πρώτη φορά το ακούω και τώρα που το σκέφτομαι μου φαίνεται δύσκολο να κατανοήσω το μηχανισμό που λειτουργούν λογικά πρέπει να είναι σε σημείο που να μπορούν να συνεργαστούν με τα jets άλλα δε φανταζόμουν ότι μια περιστροφή του jet μπορεί να αλλάξει τη κατανάλωση

Link to comment
Share on other sites

.................περισοτερο εχει να κανει ε την γεωμετρια των υφαλων, το συντελεστη γαστρας αλλα κυριως την αρχικη διαγωγη, ιδιαιτερα για περιπτωσεις μειωμενου βαθους (shallow water effect).

Χαίρομαι που μιλάμε την ίδια γλώσσα .... κι εγώ μαζί σου ;)

Link to comment
Share on other sites

Μερικές σκέψεις,

1. Ταχύπλοα υπάχουν πολλά, ας τα ξεχωρίζουμε απο τον τρόπο πρόωσης

2. Ετσι, πλοία με σύστημα πρόωσης τις υδροτουρμπίνες δεν έχουν πηδάλια

3. Αλλά σε μικρότερα πλοία ανεξαρτήτως του συστήματος πρόωσης, είναι δυνατόν να μην υπάρχουν πηδάλια, όταν κινούνται οι άξονες ( αρνεσον ντραιβ) η και τα γνωστά ελικοπηδάλια.

4. Ότι δεν συνιστάται, σιωπηρά απαγορεύεται.

5. Ετσι όπως θέτεται το θέμα της διαγωγής, είναι κάτι σαν να μπορεί να κάνει ο καθένας ότι θέλει.

6. Εάν τα τιμόνια είχαν κάποιο θετικό αποτέλεσμα, νομίζω θα τα έβαζαν σε όλα τα μετέπειτα, άρα τι τοπικό μπορεί να εξυπηρετεί αυτή η ενέργεια?

7. Το πως αρχίζει το ταξείδι του ένα πλοίο, είναι θέμα κατασκευής του, δηλαδή που είναι τοποθετημένες οι δ/ξ καυσίμων , νερού κλπ

8. Οταν Tο φόρτωμα γίνεται ανάλογα με τον καιρό, σημαίνει ότι δεν υπάρχουν περιθώρια στις δ/ξ , για να κρατάς το πλοίο σε μηδενική κλίση, και είναι παράνομο

όταν δεν υπάρχει αυτή η ευχέρεια. Συνήθως , οι μελέτες ευστάθειας, για συγκεκριμένα ταξείδια, αναφέρουν και τον ακριβή τρόπο φόρτωσης, μνημονεύουν δε

και την κλίση και τους λόγους που την προκαλούν

Ολες οι πράξεις γίνονται με γνόμονα την ναυτική τέχνη και την εμπειρία του καπετάνιου, άρα πολύ νοθεία μπορεί να γίνει, κ με λυπηρά αποτελέσματα στο παρελθόν.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...
  • 2 months later...
...Εντυπωσιακό
για το πως επηρεάζονται τα πλοία από του φαινόμενο του παραμετρικού διατοιχισμού (Parametric roll)...

τρομερο το videακι. μακαρι να βλεπαμε και τη συνεχεια, για το πως οι ναυπηγοι προσπαθουν να αντιμετωπισουν τις επιπτωσεις

Link to comment
Share on other sites

τρομερο το videακι. μακαρι να βλεπαμε και τη συνεχεια, για το πως οι ναυπηγοι προσπαθουν να αντιμετωπισουν τις επιπτωσεις

απο τα λίγα που γνωρίζω για το θέμα είναι ότι το πρόβλημα αφορά κυρίως τα conteinerships,αν όμως πάρεις υπ'όψιν την ομοιότητα στη γάστρα conteinership και σύγχρονων ro-pax,να που αφορά και αυτά,όπως βλεπουμε στο βίντεο,η γάστρα στο βιντεάκι πάντως είναι φτυστή nissos mykonos/chios μόνο το ducktail λείπει

Edited by Stefanos
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
- Παίζουμε με τα
και οι κλίσεις
τις 18 μοίρες.

- Τα πτερύγια ευστάθειας

στα δοκιμαστικά του Northern Expedition της BC Ferries (δείτε το κλινόμετρο).

Δεν καταλαβαινω πως γινεται ενα πλοιο να πηγαινει ετσι :huh: 'Παιζουν' συνεχεια με τα stabilizer η τα βαζουν σε αντιθετες γωνιες και υπαρχει αυτη η συμπεριφορα?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Έχει έμπλωρη (το λέω καλά; ) διαγωγή;

Αν παρουμε τους ορισμους Γεωργιε,τοτε μαλλον δεν εχει καποια ιδιαιτερη διαφορα στα βυθισματα πλωρης κ πρυμης.Απλα αυτα τα πλοια(οπως και τα ΝΗΣΟΣ η τα μικρα κορεατικα)εχουν ογκωδης βολβους(η εστω νεας τεχνολογιας-για να αναπτυξουν μεγαλες ταχυτητες)που σηκωνουν αρκετο νερο στην πλωρη οταν ειναι εν πλω και φαινεται σαν να εχουν εμπλωρη διαγωγη.Αν τα δεις στο λιμανι δεμενα,ειναι 'σουζα' με την πρυμη να εχει μεγαλυτερο βυθισμα απο την πλωρη.

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

Όλα τα καράβια έχουν έμπλωρη διαγωγή όταν ταξιδεύουν, ειδικά με υψηλές ταχύτητες. Είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό.

Link to comment
Share on other sites

χωρις να ξερω αν ισχυει 100%, καπου ειχε παρει το ματι μου παλιοτερα (οχι στο sf) οτι τα πλοια που ταξιδευουν με μεγαλες ταχυτητες σκοπιμως ειναι ετσι σαβουρωμενα για να ταξιδευουν με εμπρωρη διαγωγη, ωστα νε μην προκαλει αντιστασεις η γαστρα

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...