Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Θεωρητικά η έκδοση του ομολόγου έγινε για 2 λόγους για refinance και για αγορά Scrubbers. Τώρα αν γίνει γαργάρα και πάνε στο 0.1 θα δείξει (φυσικά εξαρτάται και από το spread των καυσίμων) 

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Το πρωτο πλοιο που θα βαλει scrubbers oπως ολα δειχνουν θα ειναι το blue star patmos αρχες Ιανουαριου και θα ακολουθησει το blue star delos το που ομως παραμενει ακομα αγνωστο.

Link to comment
Share on other sites

το ενα κουιζ, ειναι αυτο που εβαλε ο @Nikos_Chania. που θα βαλει τα scrubbers.

το αλλο κουιζ ειναι σε ποια θα τα βαλει

On 4/13/2019 at 10:35 AM, proud_ionian said:

μενει κανα 25ρι εκατομμυρια. διαιρεστε το με 3-4 εκ που ειναι το κοστος για τοποθετηση scrubbers ανα πλοιο και καταληγουμε οτι σε πρωτη φαση, υπολογιζει να βαλει scrubbers σε 5-6, αντε 7 πλοια.

 

On 7/18/2019 at 3:04 PM, Αναερόβιος said:
BS1/2, SF XI, SF I, SF II, BS Naxos, BS Paros, BS Delos, BS Patmos, Νήσος Μύκονος και Νήσος Χιος.

Εως 26 εκατομμύρια Ευρω για scrubbers με μέσο κόστος ανά πλοίο τα 3-5 εκατομμύρια σημαίνει πως πάνω κάτω 7 πλοία θα τα "φορέσουν".
 

7 πλοια. τα 2 μας τα ειπε ο @kwstasa41990 ψαχνουμε τα αλλα 5 απο τη λιστα του αναεροβιου (ρητορικη η ερωτηση ;) )

Link to comment
Share on other sites

ΧιοΜυτιληνιά και Κρητικά δεν θα φορέσουν. Θα καίνε low στα λιμάνια και στα περιξ τους, και στο εν πλω θα γυρίζουν στο βαρυ για οικονομία.

Τα superfast 1 & 2 θα καίνε αναγκαστικά low, καθώς και τα ναξος/παρος.

Μπλου σταρ 1, 2, δήλος, πατμος θα είναι τα 4 της μπλου, Σουπερφαστ 11 από τα κόκκινα και Μύκονος, Χίος από την χελένικ.

Για τα υπόλοιπα δεν υπάρχει λόγος να τα συζητήσουμε, από μένα είναι όχι :D

Βέβαια θα μπορουσαμε να λεμε άπειρα σενάρια για το ποιά. Με βάση το 7 πλοία που έχουμε υπολογίσει είναι το σκεπτικό που ανέλυσα.

Link to comment
Share on other sites

περα απο ονοματα, στα παλιοτερα, ανω των 20 δεν συμφερει, γιατι θα κανουν αποσβεση μετα θανατο. στα υπολοιπα, σε αυτα που ταξιδευεουν τη μιση μερα και την αλλη μιση ειναι στο λιμανι, επισης μακραινει ο χρονος αποσβεσης (με μετρο συγκρισης τα γκαφρα που γλυτωνεις σε καυσιμα). στα  μικροτερα δε βγαινει και ο χωρος.

με δεδομενα τα παραπανω, οπως και τα διαθεσιμα... τάλαντα, ο συλλογισμος οδηγει σε αυτα που ανεφερε ο @Nikos_Chania

τωρα κατα ποσο θα μπορουν να κανουν μαϊμουδιες (να καινε βαρυ χωρις scrubbers κλπ), μενει να το δουμε

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Nikos_Chania said:

ΧιοΜυτιληνιά και Κρητικά δεν θα φορέσουν. Θα καίνε low στα λιμάνια και στα περιξ τους, και στο εν πλω θα γυρίζουν στο βαρυ για οικονομία.

Τα superfast 1 & 2 θα καίνε αναγκαστικά low, καθώς και τα ναξος/παρος.

Μπλου σταρ 1, 2, δήλος, πατμος θα είναι τα 4 της μπλου, Σουπερφαστ 11 από τα κόκκινα και Μύκονος, Χίος από την χελένικ.

Για τα υπόλοιπα δεν υπάρχει λόγος να τα συζητήσουμε, από μένα είναι όχι :D

Βέβαια θα μπορουσαμε να λεμε άπειρα σενάρια για το ποιά. Με βάση το 7 πλοία που έχουμε υπολογίσει είναι το σκεπτικό που ανέλυσα.

Πήραμε exemption στο Αιγαίο και δε το ξέρω? Δεν θα έχουν την επιλογή για βαρύ πετρέλαιο (aka 3,5%) χωρίς Scrubbers... Οπουδήποτε εκτός ECA ο κανονισμός από 01/01/2020 λέει 0,5% η Scrubbers.. 

Οπότε η βάζουν Scrubbers η τα σκάνε για 0,5.. 

 

 

25 minutes ago, proud_ionian said:

@Nikos_ChaniaΤωρα κατα ποσο θα μπορουν να κανουν μαϊμουδιες (να καινε βαρυ χωρις scrubbers κλπ), μενει να το δουμε

Ο κανονισμός είναι ξεκάθαρος.. Αν σε πιάσω να κουβαλάς βαρυ χωρις scrubber φέτες ο πωπος.. 

Μακάρι να ήταν όπως έως και σήμερα στις ECA που γράφεις ότι καις 0,1 και ξερναει  ντουμανι το φουγάρο.. (ώσπου να σε πιάσει κάνα drone η αεροπλάνο) 

Link to comment
Share on other sites

Ειχαμε πει και παλαιοτερα:

-θα υπαρχει καταγραφέας καυσαεριων

-θα μπορει να γινεται έλεγχος για τις εκπομπες στο εν πλω

-Προβλέπεται να μην εχεις καν βαρύ καυσιμο στις δεξαμενες σου αν δεν εχεις σκραμπερ;

Είναι πολλά @Nereus που δεν έχουν διευκρινιστεί, οπότε μην είμαστε απόλυτοι. 

Στο εν πλω το βαρυ, ξερουμε ολοι οτι μπορει να γίνει, και ως παρατυπια γραφτηκε φυσικά.

Αλλά η άττικα αγόρασε μία εταιρεία με γερασμένο στόλο, και αυτός ήταν και είναι ο σκόπελος (θες οικονομικός, θες περιβαλλοντικός) που πρέπει να αποφύγει εν όψει πρωτοχρονιάς του 2020.

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα καταλαβαίνω τι λες, αλλά μη ξεχνάμε τα πάντα έγιναν στο πόδι.. Αλλά το κείμενο είναι ξεκάθαρο (άσχετα που πολλοί ήλπιζαν να υπάρξουν παραθυράκια η παράταση..) έξω από ECA 0,5 worldwide! Και για να απαντήσω στο ερώτημα σου ναι προβλέπεται να μη κουβαλάς βαρυ αν δεν έχεις Scrubber. Παραθέτω το κείμενο από τον IMO:

————————

"What  additional  measures  are  being  or  have been  developed to  support  the implementation  of  the  0.50%  sulphur  limit?  " 

IMO  has  adopted  a  MARPOL amendment  to  prohibit  the  carriage  of  non-compliant  fuel  oil  for combustion  purposes  for  propulsion  or  operation  on  board  a ship  -  unless  the  ship has  an exhaust  gas  cleaning  system  ("scrubber")  fitted.     Read  more  here.   The  PPR  Sub-Committee has  prepared  further  draft  amendments  to MARPOL Annex  VI,  for approval  at  MEPC  74,  including  amendments  covering  fuel  oil  sampling  and testing.   This  will  be  for  the  IMO  Member  States  to decide,  through  the  work  in the  PPR  SubCommittee,  which in  turn  will  report  to  the  MEPC.     

————————

Η Αττικα αγόρασε μία εταιρεία με γερασμένο στόλο συμφωνώ.. αλλά νομίζω πάνω στη χαρά τους ότι θα γίνουν μονοπώλιο μάλλον δεν τρεξαν τα νούμερα με τιμή βαρελιού πάνω από 70$.. Γιατί αν πιστεύει κανεις ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μη πέσει έξω μέσα σε ένα χρόνο τι να πω. 

 

Να δω το Πήγασο με Scrubber και τπτ άλλο.. 

Παραθέτω και ένα guide από τον IMO για όποιον ενδιαφέρεται. 

2020 sulphur limit FAQ 2019.pdf

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Όλα δείχνουν πως το deal της Farallon για την αναχρηματοδότηση της MIG ναυάγησε και η Πειραιώς θα χρειαστεί να σώσει για ακόμα μία φορά την παρτίδα. Έτσι αντί να μειώσει την έκθεση της κατά 86 εκ. όπως προβλεπόταν από τη συμφωνία αναχρηματοδότησης, θα την αυξήσει κατά 142 εκ. αναλαμβάνοντας και τα δάνεια της Fortress.

Quote

Ελάχιστες πιθανότητες έχει να ολοκληρωθεί το deal αναχρηματοδότησης δανεισμού της τάξης των 230 εκατ. ευρώ της Marfin Investment Group (MIG) από την κοινοπραξία των επενδυτικών κεφαλαίων Farallon Capital Europe και Oak Hill Advisors, εξαιτίας των αξιώσεών τους για επιτόκιο 11%, υπερδιπλάσιου δηλαδή του υφισταμένου. Με τη συμφωνία να θεωρείται από πολλές πλευρές ουσιαστικά νεκρή, οι εν λόγω υποχρεώσεις της MIG προς τη Fortress (142 εκατ.) και την Τράπεζα Πειραιώς (86 εκατ.) θα αναχρηματοδοτηθούν τελικά, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», από την ίδια την Πειραιώς με ελκυστικό κόστος αλλά και ιδιαίτερα επαρκείς εξασφαλίσεις.

Εξασφαλίσεις που κατά πάσα βεβαιότητα θα απαρτίζονται από την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου των θυγατρικών της MIG, Vivartia και Attica Group. Η σχετική συμφωνία βρίσκεται στα τελικά στάδια των διαπραγματεύσεων και δεν έχει ακόμα υπογραφεί.

 

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλό νέο. Το επιτόκιο που ζητούσε η Farallon δεν θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί ούτε απο τα καλύτερα EBITDA που θα μπορούσε να επιτύχει η ΑΤΤΙΚΑ.
Ήταν προσφορά που θα οδηγούνε εντός ενός χρόνου το πολύ σε στάση πληρωμών και άρα απόκτηση της ΑΤΤΙΚΑ από την Farallon. Και με αυτή την προοπτική άλλωστε είχε κατατεθεί.

Link to comment
Share on other sites

σΣχετικά με τον όρο στα πουλημένα Superfast να μην μπορούν να δραστηριοποιηθούν στις γραμμές τις Attica, εάν όλες οι εταιρείες που τα έχουν πάνε δικαστικά για να αναιρεθεί ο όρος ως αντισυνταγματικός και ότι περιορίζει την ελευθερία τους έχουν τύχη; Πρόσφατα ένας γνωστός μου κέρδισε αντίστοιχο δικαστήριο διότι του απαγορευόταν να πουλήσει το σπίτι που απέκτησε μέσω κληρονομιάς και σκέφτηκα εάν θα μπορούσε να γίνει και στα πλοία αυτό. Επίσης ο όρος πως είναι ακριβώς; Δεν μπορούν τα πλοία να δραστηριοποιηθούν στις γραμμές που ήταν το εκάστοτε πλοίο ή γενικά στις γραμμές της Attica; Δηλ εννοώ όταν πωλήθηκε το Superfast I η Attica δεν ήταν στην γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Δεν μπορεί το Superfast I να κάνει δρομολόγια για Χίο - Μυτιλήνη και γενικά ε όλες τις γραμμές της Attica ή μόνο από Πάτρα προς Ανκόνα και Μπάρι σε αντίθεση με το XII πού πήγαινε και Κρήτη, Δωδεκάνησα;

Edited by lostromos
Link to comment
Share on other sites

Αυτος που το πηρε δε μπορουσε να το βαλει στη ιδια γραμμη γιατι θα πληρωνε παραπνω λεφτα!αλλα τα περισσοτερα εχουν ξαναπουληθει οποτε μπορει οποιος θελει να τα βαλςι παντου οπως η ανεκ που ειχε ναυλωσει το Χ καποτε στην ιταλια

Link to comment
Share on other sites

νομιζω οτι υπηρχε και καποιος χρονικος περιορισμος, που δεσμευε και τον επομενο αγοραστη, οσον αφορα το να ξαναταξιδεψουν στις γραμμες που δραστηριοποιειτο η attica . δεν ηταν μεχρι να σβησει ο ηλιος.

για το Χ δεν ισχυει αυτο που λες μαργαριτη. η attica ειχε παει την SNCM στα δικαστηρια,

ΥΓ: αλλο πραγμα το κληρονομικο δικαιο και αλλο οι συμφωνιες αγοραπωλησιας.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 10/15/2019 at 8:15 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Είχαν ακουστεί αυτά τα Blue Star Patmos, το Blue Star Delos και το Superfast XI, ως τα πλοία του ομίλου που θα βάλουν scrubbers στην χειμερινή περίοδο. 

Όπως τα έχουμε πει τα τρία είναι σίγουρα ότι θα μπουν φέτος και το Νήσος Μύκονος εάν προλάβουν να τοποθετηθεί πριν τη καλοκαιρινή σεζόν. Για του χρόνου τα σίγουρα είναι το Blue Star 1, Blue Star 2 και μετά λογικά τα Superfast I/II και το Νήσος Χίος είναι τα υποψήφια. 

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, gtogias said:

Σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα, η πρώτη τετράδα που θα βάλει scrubbers είναι τα:

Blue Star Delos, Blue Star Patmos, Νήσος Μύκονος και στο Superfast XI

Ως τον Ιούνιο του 2020, και μετά ακόμα τέσσερα που δεν κατονομάζονται

Μιλουν για 26 εκατομμυρια αντι για τα 22 που είχαν αρχικα αναφερθεί στην αυξηση μετοχικού, και μιλουν φυσικα για 8 πλοία αντί για 7 που είχαμε υποθέσει.

Το επόμενο ειναι να μάθουμε που θα πάνε τα 4 πρώτα.

 

Σε άλλα νεα, το theseanation μας εκπλησσει με την αρθρογραφια του:D

Quote

Με ορίζοντα ολοκλήρωσης των διαδικασιών τοποθέτησης το 2021 το Attica Group επέλεξε να τοποθετήσεις scrubbers σε πλοία του.

 

Link to comment
Share on other sites

και τα δυο δημοσιευματα ανακυκλωνουν φημες και βασιμες υποψιες που κυκλοφορουν εδω και καιρο, με μονη νεα ειδηση, την αυξηση του ποσου που θα διατεθει για scrubbers

ειχαμε υπολογισει 7 (δηλος, πατμος, ΧΙ, bs1, bs2, χιος και μυκονος)  που απο οτι φαινεται ειναι σιγουρα. θα μπει στα Ι  & ΙΙ? (παμε στα 9) θα μπει σε καποιο αλλο;

@Marios Superfast φαινεται οτι παμε βουρ για εξωτερικο. το που θα φανει

Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα ρισκάρω να πω ότι θα μπεί ό,τι είναι να μπεί φέτος, και του χρόνου βλέπουμε. Αν τα spreads έχουν αμβλυνθεί -όπως προβλέπουν όλοι οι αναλυτές- τότε όσο περνάει ο χρόνος η συγκεκριμένη επένδυση καθίσταται αχρείαστη, αν όχι προβληματική οικονομικά.

 

Και εδώ για μένα φαίνεται πόσο κουτουρού-μπουγάτσα λειτουργεί η εταιρεία. Όποιον αναλυτή κι αν διαβάσεις(όχι τώρα, εδώ και 2-3 χρόνια), από τη Goldman μέχρι τον Ξηραδάκη:D λένε πως το spread αναμένεται να αμβλυνθεί όλο και περισσότερο όσο περνάει ο χρόνος. Με αυτό στο μυαλό έχουν γίνει και οι επενδύσεις στα ποντοπόρα που οι κινητήρες δουλεύουν 24/7. Είναι λοιπόν βασικό ο εξοπλισμός να είναι εγκατεστημένος με την εισαγωγή των καινούριων κανονισμών προκειμένου η επένδυση να αποσβεστεί το δυνατόν γρηγορότερα. Αν το 2020 τα spreads είναι στα 200 δολλάρια και το 2021 έχουν πέσει στα 90 για παράδειγμα, θα χρειαστούν χρόνια παραπάνω για την απόσβεση.

 

Εδώ και 1.5 χρόνο επίσης(τουλάχιστον) ξέρουν όλοι στη ναυτιλία πως ο χρόνος παραγγελίας και παράδοσης έχει ξεφύγει διότι όλοι σπεύδουν να φορέσουν scrubbers το συντομότερο, για να εκμεταλλευτούν αυτό ακριβώς που αναφέρω παραπάνω. Αυτό έκανε κι ο Grimaldi, που έχει πολλές και σοβαρές παθογένειες αλλά σε τέτοια είναι sharp. Στην Attica ξύπνησαν πρόσφατα και αυτός είναι προφανώς ο λόγος που επί της ουσίας "φοράει όποιο προλάβει" φέτος το χειμώνα. Κι έχει ο Γιαχβέ του χρόνου. Να μην ξεχάσω να τους ψηφίσω κορυφαία εταιρεία στο τέλος του χρόνου:rolleyes:.

 

Έχει επίσης και ένα ενδιαφέρον το τι θα κάνουν με τα πλοία που δε θα βάλουν scrubbers. Βάζουμε το 0.5% S στα τάνκια του 3.5% S και πάμε? Θα κάνουν κάτι άλλο?

Link to comment
Share on other sites

On 10/31/2019 at 12:17 AM, proud_ionian said:

και τα δυο δημοσιευματα ανακυκλωνουν φημες και βασιμες υποψιες που κυκλοφορουν εδω και καιρο, με μονη νεα ειδηση, την αυξηση του ποσου που θα διατεθει για scrubbers

ειχαμε υπολογισει 7 (δηλος, πατμος, ΧΙ, bs1, bs2, χιος και μυκονος)  που απο οτι φαινεται ειναι σιγουρα. θα μπει στα Ι  & ΙΙ? (παμε στα 9) θα μπει σε καποιο αλλο;

@Marios Superfast φαινεται οτι παμε βουρ για εξωτερικο. το που θα φανει

Να κάνω μια ερώτηση. Αυτή είναι μια λογική 9αδα πλοίων Αλλά μήπως ξεχνάμε και το Αριάδνη; για όταν γυρίσει μιλάω 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...