Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Πιστεύω ότι η αύξηση τιμών που επιβάλει στα δρομολόγια της είναι για να είναι ασφαλής σε μια επάνοδο των τιμών των καυσίμων, να είναι λίγο πιο άνετη στα δρομολόγια που δεν έχει μεγάλη κίνηση ( πχ ΒΑ Αιγαίο) και όλα αυτά για να μαζέψει χρήματα για να βάλει τα scrubbers με όσο το δυνατόν μικρότερο δάνειο γίνετε (αποκλείω το ενδεχόμενο να έχει το 100% του ποσού που χρειάζεται)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Απαντηση α λα Θωμας Ματσιος :D απο τη διοικηση προς την επιτροπη κεφαλαιαγορας στα δημοσιευματα των τελευταιων ημερων.

Quote

Με μία σύντομη ανακοίνωσή της η Attica Group απαντά σε ερώτημα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, η οποία αφορά δημοσίευμα, που έκανε λόγο για συμφωνία της εταιρείας να πωλήσει τον ακτοπλοϊκό στόλο της. 

«Κατόπιν ερωτήματος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς σχετικά με δημοσίευμα του τύπου που αναφέρεται σε «συμφωνία για την πώληση του ακτοπλοϊκού στόλου της Attica Group», η «ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» ενημερώνει ότι συμφωνίες με αντικείμενο τις εκδομένες μετοχές της εταιρείας αφορούν τους μετόχους, οι οποίοι προβαίνουν στις προβλεπόμενες ανακοινώσεις προς το επενδυτικό κοινό κάθε φορά που συντρέχει περίπτωση» αναφέρει η ανακοίνωση.

naftemporiki.gr

maxresdefault_(5).jpg

Link to comment
Share on other sites

Παντως δεν εχει κλεισει τιποτα ακομα.Με τον πηχη να βρισκεται στα 340 εκατομυρια ευρω και τις τελευταιες προσφορες των Αμερικανων να κινουνται στα 300 αν δεν γινει καποιο γερο παζαρι τους βλεπω και αυτους να σαλπαρουν συντομα.Να θυμισουμε οτι τα ομολογιακα δανεια της εταιρειας που ληγουν στο αμεσο μελλον αγγιζουν το ποσο των 257 εκατ ευρω.:ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Λιγες ωρες μετα την παραπανω ανακοινωση,η μητρικη MIG αυτη τη φορα εβγαλε και δικη της στην οποια αναφερει οτι δεχεται προσφορες αλλα μεχρι τωρα τις εχει απορριψει ολες.Η Ναυτεμπορικη εχει περισσοτερα σημερα.Ο δευτερος Ιταλικος ομιλος που κατεθεσε αυτες τις μερες προσφορα ειναι κατα κατα το Liberal.gr η Moby :D 

Quote

Ο όμιλος ανακοίνωσε ότι μέχρι τώρα έχουν απορριφθεί όλες οι προσφορές

Η πώληση της Attica Group είναι ένα από τα ενδεχόμενα που εξετάζει η Marfin Investment Group (MIG), με το ενδιαφέρον να έχει εκδηλωθεί από πολλές πλευρές, ωστόσο η όλη υπόθεση βρίσκεται ακόμη μακριά από το στάδιο της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών.

Αυτό αναφέρουν πηγές κοντά στη διαδικασία, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει χθεσινή ανακοίνωση της MIG, βασικού μετόχου της Attica Group, σύμφωνα με την οποία οι προτάσεις και προφορές που έχουν κατά καιρούς κατατεθεί έχουν απορριφθεί.

Χθες, η MIG, απαντώντας σε επιστολή της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και σχολιάζοντας δημοσιεύματα, εξέδωσε δύο ανακοινώσεις με τις οποίες πιστοποίησε ότι υπάρχει διάθεση πώλησης της εταιρείας στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης των δανείων της, ωστόσο στη δεύτερη ανακοίνωση πρόσθεσε μία φράση ακόμη που αναφέρει ότι μέχρι τώρα έχουν απορριφθεί όλες οι προσφορές για την ακτοπλοϊκή.

Ειδικότερα η MIG ανέφερε στη δεύτερη ανακοίνωση ότι «εξετάζει διάφορες εναλλακτικές για την αναδιάρθρωση ή/και τη μείωση των δανειακών υποχρεώσεων μέσω και της πώλησης μετοχικών συμμετοχών της σε επενδυτές που εκδηλώνουν σχετικό ενδιαφέρον

Πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι το ενδιαφέρον είναι ικανοποιητικό για τον όμιλο Attica, χωρίς όμως ακόμη να υπάρχει κάτι δεδομένο, όπως π.χ. η κατάληξη σε συγκεκριμένη δεσμευτική προσφορά. Προφανώς οι όροι υπό τους οποίους εκδηλώνεται αυτό το ενδιαφέρον δεν κρίνονται ικανοποιητικοί.

Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από fund σύμφωνα με πληροφορίες ενδιαφέρον για συνεργασία με την Attica Group εκδηλώθηκε και από άλλο ιταλικό ακτοπλοϊκό όμιλο πέραν του ομίλου Grimaldi, ο διευθύνων σύμβουλος του οποίου Emanuele Grimaldi σε ανύποπτο χρόνο είχε δηλώσει ότι εφόσον τεθεί προς πώληση ο όμιλος Attica θα εξετάσει τα δεδομένα.

 

Quote

- Στη διαδικασία για την Αttica Group, που έχει εξελιχθεί σε μονομαχία μεταξύ των DK και Goldman Sachs-Lone Star, επιχείρησε να εμπλακεί εκδηλώνοντας όψιμα ενδιαφέρον, η Μοby Lines. Πρόκειται για ιταλική ακτοπλοϊκή εταιρεία, βασικός ανταγωνιστής του ομίλου Γκριμάλντι.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Τα σχέδια για ναυπήγηση πέντε νέων πλοίων

Ενώ η μάχη για το ιδιοκτησιακό της Attica Group μαίνεται εδώ και σχεδόν έξι μήνες, το management της ακτοπλοϊκής έχει καταφέρει να παραμείνει απερίσπαστο στο έργο της ανάπτυξης της εταιρείας και της λειτουργικής ενοποίησης της Hellenic Seaways, που εξαγοράστηκε πέρυσι την άνοιξη ύστερα από μια δύσκολη αντιπαράθεση με τον ιταλικό όμιλο Γκριμάλντι. Τώρα έχει έτοιμο ένα νέο ναυπηγικό πρόγραμμα για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις των νέων κανονισμών για τα καύσιμα, αλλά και για να διατηρήσει την υψηλή ποιότητα του στόλου και των παρεχόμενων υπηρεσιών που την ανέβασαν στην κορυφαία θέση της Ανατολικής Μεσογείου και σε μία από τις υψηλότερες της ευρωπαϊκής ακτοπλοΐας εν γένει, καθ’ ομολογίαν ανταγωνιστών της όπως ο Εμανουέλε Γκριμάλντι. Ετσι, κάθε εξέλιξη που θα φέρει ένα ισχυρό σε κεφαλαιακή επάρκεια μέτοχο ευνοεί τα σχέδια της εταιρείας.

Πηγή: www.kathimerini.gr

Edited by proud_ionian
link
Link to comment
Share on other sites

Με τόσα πλοία στο ενεργητικό της μετά και την ενσωμάτωση της Hellenic στον όμιλο μου ακούγεται τραβηγμένο. Εδώ καλα καλα δεν έχει ξεχρεώσει τον δανεισμό για το Patmos. Αν σκέφτεται το μέλλον μετά το 2020 για ανανέωση στόλου λόγω scrubbers κτλ, εντάξει, αλλά και πάλι 5 πλοία μου ακούγεται υπερβολικό. Οι εποχές 95’-00’s έχουν παρέλθει με τις μαζικές ναυπηγήσεις.

Link to comment
Share on other sites

Το μέλλον μας επιφυλάσσει πολλά...Για να δούμε τι θα δούμε!

 

4 hours ago, Superfast XI said:

 η Attica σχεδιάζει τη ναυπήγηση ΕΩΣ και 5 νέων πλοίων, για την Αδριατική και την Κρήτη.

 

4 hours ago, George...f said:

αλλά και πάλι 5 πλοία μου ακούγεται υπερβολικό

Μπορει απο τα 5 που λενε να ναυπηγήσει 2 ή 3

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ομολογιακο δανειο €175εκ ετοιμαζει η attica, προκειμενου να αναχρηματοδοτησει με χαμηλοτερο επιτοκιο, περιπου το 50% του συνολικου δανεισμου της, που ανερχεται σε €357εκ. το μεσο επιτοκιο δανεισμου του ομιλου ανερχεαι σε 5,75% (οσο μιας μικρομεσαιας επιχειρησης;)). η αξια του στολου υπολογιζεται σε €600. περισσοτερα στην καθημερινη, .

το δημοσευμα τα λεει ομορφα, ενω καπου λεει οτι μερος των κεφαλαιων που θ α αντληθουν, θα παει σε γενικους επιχειρηματικους σκοπους B)

καμια αναφορα σε scrubbers, περιβαλλοντικες απαιτησεις για καυσιμα/καυσαερια απο 01.01.2020 και την επενδυση που θα απαιτηθει.

Link to comment
Share on other sites

Στο ρεπορτάζ του Capital.gr αναφέρει για το που θα πάνε τα χρήματα του ομολογιακού δανείου τα εξής:

 

Quote

Αναφορικά με την αξιοποίηση των κεφαλαίων που θα αντληθούν, εξετάζεται να διατεθούν για την αποπληρωμή παλαιότερου δανεισμού (της περιόδου 2002 και 2005), για την εγκατάσταση συστημάτων scrubbers σε πλοία του στόλου της εταιρείας καθώς και για κεφάλαιο κίνησης. Πέραν του σκέλους του δανεισμού (στο τέλος του πρώτου εξαμήνου 2018 ο καθαρός δανεισμός ανερχόταν στα επίπεδα των 307 εκατ.ευρώ), ιδιαίτερη σημαντική είναι η αξιοποίηση μέρους των κεφαλαίων με στόχο την προσαρμογή στα νέα δεδομένα που δημιουργεί η εφαρμογή του νέου κανονισμού για τις εκπομπές αερίων CO2 στη ναυτιλία και ακτοπλοΐα.

Συγκεκριμένα, εξετάζεται η αγορά και χρήση scrubbers (πλυντηρίδες αερίων), συστημάτων δηλαδή καθαρισμού καυσαερίου που μειώνουν τις εκπομπές οξειδίων του θείου και κατά συνέπεια τα καυσαέρια των πλοίων. Σημειώνεται πως ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός IMO όρισε την 1η Ιανουαρίου 2020 ως ημερομηνία εφαρμογής για τη χρήση ναυτιλιακού καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο 0,5%, για όλα ανεξαιρέτως τα πλοία.

Όλη η είδηση εδώ: Προς έκδοση εταιρικού ομολογιακού δανείου η Attica Group

Link to comment
Share on other sites

ειναι πιο κατατοπιστικο, αλλα δεν αλλαζει η ουσια. αν απο το νεο ομολογιακο, αφαιρεσουμε τις υποχρεωσεις που ληγουν το 2019 και τις αναγκες σε κεφαλαιο κινησης, μενει κανα 25ρι εκατομμυρια. διαιρεστε το με 3-4 εκ που ειναι το κοστος για τοποθετηση scrubbers ανα πλοιο και καταληγουμε οτι σε πρωτη φαση, υπολογιζει να βαλει scrubbers σε 5-6, αντε 7 πλοια.

___

YΓ: το ομολογιακο δεν λυνει τα προβληματα. η αναζητηση στρατηγικου επενδυτη και πιθανον η πωληση καποιων μοναδων του στολου, παραμενουν στο παιχνιδι

Edited by proud_ionian
ΥΓ:
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, proud_ionian said:

καμια 150ρα ειναι αυτα που ληγουν μεσα στο 2019 και πρεπει να αναχρηματοδοτηθουν. τα υπολοιπα δεν φτανουν ουτε για καφεδες

Νομίζω πως αναφέρεσαι στα δάνεια της MIG που λήγουν το φθινόπωρο, τα οποία έχουν ως εγγύηση μετοχές Attica αλλά δεν επηρεάζουν την χρηματοοικονομική κατάσταση της. Με 175 εκ. θεωρώ πως θα έχει και δυνατότητα για νέες επενδύσεις.

Link to comment
Share on other sites

On 2/24/2019 at 2:27 PM, Orestis said:

Δεν είναι ακριβώς έτσι, τα 85 εκ. έσβησαν ισόποσo δάνειο της Fortress, συνεπώς απλά άλλαξε ο δανειστής και όχι το ύψος του δανεισμού, ενώ τα 142 εκ. αφορούν τη MIG (δάνειο της οποίας έχει ως collateral μετοχές της Attica). Συνεπώς νέος δανεισμός για την εταιρεία θα είναι μόνο το ποσό που χρειάζεται για τα scrubbers.

οποιος ποσταρει διαβαζοντας βιαστικά, χωρις να πιει καφε το πρωι, αυτα παθαινει...:)

εχεις δικιο και την εχουμε ξανακανει αυτην την κουβεντα

Link to comment
Share on other sites

Αν η οδηγία της Ε.Ε. περί scrubbers δεν πάρει κάποια αναβολή, η πώληση κάποιων μονάδων είναι αναπόφευκτη. Και φαντάζομαι πλοία της Hellenic καθώς η επένδυση σε αυτά ή η εκμετάλλευση τους χωρίς scrubbers με ακριβότερο καύσιμο θα κριθεί ασύμφορη. Με τον δανεισμό που έχει ο όμιλος και χωρίς την παρουσία κάποιου στρατηγικού επενδυτή η ναυπήγηση νέων πλοίων μου φαντάζει πολύ μακρινή. Δεν είμαστε μακρυά, καιρός γαρ εγγύς.

Link to comment
Share on other sites

Η εκμετάλλευση για 1-2 σαιζόν με ακριβό καύσιμο κάθε άλλο απο ασύμφορη είναι αλλά απαιτεί προγραμματισμό του phase out κάποιων υπερήλικων όχι απαραίτητα προς σκραπ, μπορεί με πώληση σε τρίτους, αλλα σίγουρα κάποιο πλάνο αντικατάστασης του κενού τους. Κακά τα ψέμματα και μτχ Japan να πανε να πάρουν με ηλικια 15-20 και αυτα scrubbers θέλουν οπότε είναι μια ή άλλη να βάλουν στα δικά τους

Link to comment
Share on other sites

Καθε αλλο απο συμφερουσα μαλλον εννοεις ;) η ετησια επιβαρυνση θα ειναι πανω απο 20 εκατ για μια εταιρεια με τοσα πλοια.Βεβαια οσοι ειτε δεν θα χουν για να βαλουν ειτε δεν θα προλαβουν να βαλουν θα πηγαινουν με ταχυτητες ro/ro :P απο του χρονου και εδω ειμαστε και θα το θυμηθειτε.

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Πάντως με τα μέχρι τώρα δεδομένα για ακόμα μία φορά ο προγραμματισμός της εταιρείας είναι το λιγότερο απογοητευτικός! Το Πάσχα επέλεξαν να μη δρομολογήσουν τα δύο Highspeed στις Κυκλάδες (γιατί;;), παρόλο που φέτος το Πάσχα πέφτει αρκετά αργά και προβλεπόταν αυξημένη κίνηση εκείνες τις μέρες (πόσω μάλλον σε συνδυασμό και με την Πρωτομαγιά) αλλά και χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για παραπάνω δρομολόγια που θα καλύπτανε την κίνηση των Highspeed (τα οποία ήταν γεμάτα εκείνες τις μέρες), την ημέρα της Πρωτομαγιάς που πέφτει μαζί με το Πάσχα δεν έχουν έχουν κάνει κανέναν απολύτως προγραμματισμό για να υπάρχουν πλοία ώστε να γυρίσουν όλοι όσοι θα είναι στα νησιά (καμία επιστροφή από Συρο/Τήνο/Μύκονο/Σαντορίνη και μόνο ένα μικρό Μπλουσταράκι από Μικρές Κυκλάδες και Πάρο/Νάξο) , και το αποκορύφωμα είναι τα δρομολόγια και ο μέχρι τώρα προγραμματισμός για το καλοκαίρι που είναι κατά 90% (ίσως και παραπάνω) ίδιος με πέρσι που υπήρχαν τα γνωστά προβλήματα συνέπειας και εξυπηρέτησης και η μόνιμη δικαιολογία ήταν "ήμαστε απροετοίμαστοι γιατί όλα έγιναν πολύ γρήγορα με την εξαγορά, του χρόνου θα γίνει καλύτερος προγραμματισμός" αλλά τελικά όλα ίδια είναι. Εξοργιστικό και απογοητευτικό... 😡

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...