Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Αντιλαμβάνομαι πόσο εργονομικά μπορεί να αποδειχτούν (μια μανούβρα στο Douvres δε θα γλιτώνουν σε σχέση με τα Spirit class; ), μα ναι, πραγματικά πανάσχημα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Το θέμα με μια πιθανή χρεοκοπία της P&O λόγω των επιπτώσεων του κορωνοιού έχει πάρει διαστάσεις με δημοσιεύματα τόσο στον αγγλικό αλλά και στον γαλλικό τύπο. Σε γενικές γραμμές αναφέρεται πως η μαμά εταιρεία(Dubai Ports) είναι διατεθειμμένη να ρίξει πετροδόλλαρα στην εταιρεία, πλήν όμως και η κυβέρνηση του ΗΒ πρέπει να κάνει το κάτι τις της για να βοηθήσει την κατάσταση. Συνήθως η κυβέρνηση δεν μπαίνει σε αυτή τη διαδικασία σε εταιρείες και industries που είναι ακόμη πιο κρίσιμα για την Αγγλία, πόσω μάλλον για μια εταιρεία που κατήντησε να είναι υποσημείωση. Για να δούμε τι θα γίνει.

 

Ο όμιλος της P&O, μια εταιρεία που κάποτε είχε τεράστιο portfolio εταιρειών και δραστηριοτήτων, είναι δυστυχώς υπόδειγμα κάκιστων στρατηγικών αποφάσεων τα τελευταία 25 χρόνια τουλάχιστον. Μια εταιρεία που κάποτε ήταν η ναυαρχίδα του Αγγλικού shipping, κατήντησε έτσι. Αυτό βέβαια δεν εξηγεί και το ότι ξαφνικά πάει για φούντο, αν είναι τα πράγματα όπως παρουσιάζονται. Ναι μεν έχει 2 πλοία υπό παραγγελία αλλά τα τελευταία της νεότευκτα είναι πίσω στο 2012. Θέλω να πω ότι αν μου έλεγε κάποιος να πιθανολογήσω ποιές εταιρείες θα έχουν πρόβλημα, η P&O θα ήταν στο τέλος της λίστας.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

H P&O Ferries ανέστειλε τα δρομολόγια του στη γραμμή Dublin-Liverpool, μιας και πριν λίγες ημέρες έγινε κατάσχεση του Norbay στις 16 Απριλίου, εξαιτίας οικονομικής διαφοράς ύψους 689.000,00€ μεταξύ του λιμανιού του Livσηerpool και της P&O Ferries. Το Norbank έκανε μια δοκιμαστική προσέγγιση στο λιμάνι του Mostyn στη Βόρεια Ουαλία ως εναλλακτική λύση. Αλλά μάλλον σήμερα ήρθαν σε συμφωνία οι δυο πλευρές και θα ξεκινήσει πάλι τα δρομολόγια η P&O Ferries στη γραμμή Dublin-Liverpool

Link to comment
Share on other sites

Εγώ νομίζω γενικά πως είναι ξεφτίλα να έχει καταλήξει μια εταιρεία που κάποτε ήταν royalty και συνώνυμο της Βρεταννικής αυτοκρατορίας να διασύρεται έτσι. Ας την πουλήσουν κάπου να τελειώνουμε, το μάνατζμεντ που έχουν έχει αποδειχθεί διαχρονικά ανεπαρκές απέναντι στο σύγχρονο ανταγωνισμό.

 

Τέλος πάντων, από το στόλο της εταιρείας ακινητοποιημένα είναι το Pride of York στο Hull και το Pride of Burgundy στο Dover. Το Pride of Canterbury έχει κι αυτό να κάνει από χτές δρομολόγιο αλλά μπορεί να είναι και απλά ρεπό. Φυσικά υπάρχει και το European Seaway παρατημένο στο Tilbury αλλά αυτό είναι άσχετο με τον κορωνοιό.

Link to comment
Share on other sites

Παροπλίστηκε και το Pride of Bruges στο Rotterdam, οπότε παύει να υφίσταται από προχτές και η γραμμή Hull - Zeebrugge. Είναι προφανές πως τα Pride of Hull και Pride of Rotterdam της γραμμής Hull - Rotterdam φτάνουν και περισσεύουν για όση κίνηση υπάρχει μεταξύ των 2 χωρών. Υπενθυμίζω πως και η DFDS έχει κλείσει πρό πολλού το Newcastle - Ijmuiden.

Link to comment
Share on other sites

καπου πηρε το ματι μου, σε αγγλοφωνο site, οτι ο Sultan Ahmed bin Sulayem, επικεφαλης της DP World (Dubai Ports), ιδιοκτητριας της P & O, τα χωνει στην Κυβερνηση της Αυτης Μεγαλειοτητος, γιατι δεν τα εχει σταξει ακομη και ξεκαθαριζει οτι δεν σκοπευει να χρησιμοποιησει κερδη απο αλλες δραστηριοτητες του ομιλου (1δις£ περσυ), για να στηριξει την πολυπαθη

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Και γιατί να τη στηρίξουν εδώ που τα λέμε, μιλάμε για μια εταιρεία που από το 2001 που βγήκαν τα Pride of Rotterdam/Pride of Hull η μοναδική της επένδυση είναι τα Spirit of Britain/ Spirit of France, έχει κάνει δηλαδή 2 νεότευκτα σε 20 χρόνια σχεδόν. Δεν μετράω τις πρόσφατες παραγγελίες που είναι μάλιστα στην ίδια γραμμή με τα Spirit. Όλα τα άλλα πλοία του  στόλου είναι 20+ ετών ή ρορό. Σε αγορές που το τοννάζ ανανεώνεται συχνά και οι βασικοί σου ανταγωνιστές ανανεώνουν το στόλο ήδη λόγω των περιβαλλοντικών κανονισμών.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Οι αντιδράσεις συνεχίζονται όσον αφορά τις απολύσεις και μάλιστα όχι μόνο για τις απολύσεις αυτές καθαυτές αλλά για το γεγονός πως λαμβάνουν χώρα μετά την λήψη από την εταιρεία του κυβερνητικού πακέτου ενίσχυσης. Με λίγα λόγια πρώτα πήραν τα λεφτά για να μην κάνουν απολύσεις, και μετά τις έκαναν. Οι ληστές του τρένου από το Abu Dhabi όμως δεν καταλαβαίνουν από τέτοια.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Και ενώ όπως βλέπουμε όλες οι υπόλοιπες εταιρείες κάνουν κάποιες κινήσεις σαν αποτέλεσμα του Brexit, στην P&O δεν βλέπω καμία κίνηση. Επηρρεάζεται σαφώς η γραμμή τους Δουβλίνο - Λίβερπουλ(με τα Norbay και Norsun) αλλά και η γραμμή Larne - Cairnryan(με τα European Highlander και European Causeway). Αλλά αυτοί ασχολούνται με τις επιδοτήσεις.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Διαβάζω στο ferries, για τα δυο νεότευκτα για το Dover Calais, το πρώτο εκ των οποίων είναι σε προχωρημένο στάδιο ναυπήγησης. P & O Liberte και P & O Pioneer. Ναυπηγουνται στην Κίνα και το Pioneer ήδη ήρθε σε επαφή με το νερό.

Εδώ ξανβλέπουμε ότι θα είναι αμφιπλωρα, με αρκετούς εξωτερικούς χώρους, συγκριτικά με τους προκατόχους τους.

Θα έχουν azipods, θα καίνε πετρελαίο  εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και θα έχουν δυνατότητα να το γυρίσουν σε ηλεκτροκίνηση, όταν υπάρξουν οι απαραίτητες υποδομές.

Αλλάζει και η ονοματολογία. Πάνε τα spirit και τα pride.

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Οι φήμες λένε πως πρόκειται να απολύσουν όλους τους άγγλους εργαζομένους και να τους αντικαταστήσουν με ανατολικοευρωπαίους.

Τώρα που έχουμε και αφθονία από ουκρανούς που ψάχνουν εργασία στην ΕΕ ... (συγγνώμη για τον κυνισμό, αλλά πρόκειται για διαβολική σύμπτωση εάν επαληθευτεί).

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με τον Guardian η εταιρία απέλυσε όλα τα πληρώματα της

44 minutes ago, Ariadne said:

Οι φήμες λένε πως πρόκειται να απολύσουν όλους τους άγγλους εργαζομένους και να τους αντικαταστήσουν με ανατολικοευρωπαίους.

Τώρα που έχουμε και αφθονία από ουκρανούς που ψάχνουν εργασία στην ΕΕ ... (συγγνώμη για τον κυνισμό, αλλά πρόκειται για διαβολική σύμπτωση εάν επαληθευτεί).

 

Link to comment
Share on other sites

Τα πληρώματα μένουν πάνω στα πλοία με την υποστήριξη των κατοίκων των λιμανιών.

Η εταιρεία απειλεί με την αστυνομία με τα πλοία να έχουν σηκώσει τους καταπέλτες και οι δημοτικές αρχές να έχουν στείλει δικηγόρους στα λιμάνια.

Η απόλυτη ξεφτίλα και παρακμή της κοινωνίας. Αλλά έτσι τα θέλαμε, έτσι τα παθαίνουμε ...

Link to comment
Share on other sites

Η Tradewinds αναφέρει πως επειδή ήταν προφανώς προμελετημένη η κίνηση, η P&O είχε ήδη φροντίσει να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες μιας ομάδας 16 επαγγελματιών σεκιουριτάδων, ειδικών στη χρήση χειροπέδων(!!) οι οποίοι από την προηγουμένη βρίσκονταν στο Dover. Προφανώς αναμένοντας πως η κατάσταση θα κλιμακωνόταν. Η εφημερίδα μάλιστα λέει πως έχει δεί το συγκεκριμένο email. Αυτή είναι και η κορύφωση μιας διελκυνστίδας ανάμεσα στην μαμά εταιρεία Dubai Ports και την κυβέρνηση, ορισμένα στοιχεία για την οποία μπορείτε να δείτε στα προηγούμενα post του θέματος. Ανίκανο μανατζμεντ λέω εγώ, είδαμε τι γινόταν με το Brexit και πως οι άλλες εταιρείες κινήθηκαν για να επωφληθούν. Αυτές ναύλωναν ρορό για να εξυπηρετήσουν την κίνηση και η P&O είχε παροπλισμένο το δικό της στον ποταμό Fal. Ό,τι έγινε, όπως έγινε είναι για μένα ικανό ώστε να μην ξαναπατήσω σε πλοίο τους.

Link to comment
Share on other sites

Διάβαζα πρίν από λιγο τον Guardian και απ' ότι φαίνεται οι αντιδράσεις στη Βρεταννία είναι μεγάλες και σε πολύ υψηλό επίπεδο. Όπως πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις η αντιπολίτευση πιέζει αφόρητα για δράσεις ενώ συνδικάτα και διάφοροι δικηγόροι είναι πεπεισμένοι πως οι απολύσεις είναι παράνομες υπό την έννοια πως δεν έχουν τηρηθεί οι διαδικασίες που προβλέπονται μέσα στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Γενικά όμως και το κοινό φαίνεται πως έχει σοκαριστεί, νομίζω μπορούμε όλοι μας να φέρουμε τους εαυτούς μας στη θέση των εργαζομένων στην P&O και σε αυτό που τους ξημέρωσε ξαφνικά. Στην κουβέντα μπαίνει και κάποια κρατική επιδότηση ύψους 10 εκατομμυρίων λιρών που έχει κάνει συρμαγιά η P&O και το ζήτημα της επιστροφής της ενώ φυσικά γίνεται κουβέντα και για το πως είναι δυνατόν να γίνονται τέτοιες μαζικές απολύσεις, ειδικά από την στιγμή που οι αντικαταστάτες των απολυμένων είναι ξένοι.

 

Προτάσσεται επίσης και το θέμα της ασφάλειας, κάτι που με βρίσκει σύμφωνο. Αν δεν γινόταν ό,τι έχει γίνει, θα έμπαιναν πληρώματα 100% καινούρια επί των πλοίων, κατά πάσα πιθανότητα χωρίς να γνωρίζουν επαρκώς ούτε Αγγλικά, ούτε Γαλλικά και θα καλούντο να δουλέψουν τα πλοία κροσσάροντας έναν από τους πιο πολυσύχναστους και επικίνδυνους λόγω καιρικών συνθηκών, διαδρόμους ναυσιπλοίας στον κόσμο. Κι αν γινόταν κάποιο δυστύχημα, τα ρίχνουμε στον Πλοίαρχο και καθαρίζουμε.

 

Καυτή, πολύ καυτή πατάτα ετούτη εδώ για την κυβέρνηση του παιδιού της Bebelac.

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα έχει σοκάρει την κοινή γνώμη γιατί η απόλυση των εργαζομένων έγινε μέσω βίντεο και με άμεση ισχύ και μιλάμε για εργαζόμενους κάποιοι με 22 χρόνια υπηρεσία. Από την άλλη η πρόσληψη ξένων πληρωμάτων είναι αντίθετη με τις αξίες του brexit. Να επισημάνουμε πως η εταιρεία πήρε σχεδόν 15 εκ.λιρες λόγω Covid, δηλώνει πως έχει ζημιές 100 εκατ.τον χρόνο τα οποία καλύπτονται από την μητρική Dp world αλλά έδωσε και 270 εκ. μέρισμα στους μετόχους το 2020.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...