Jump to content
Shipfriends

Alpha Tankers - Alpha Bulkers - Pantheon Tankers - Alpha Gas


Recommended Posts

Χρήστος Κανελλάκης, ένας δικηγόρος που έγινε εφοπλιστής

Πηγη: www.mediashipping.gr

Quote
Ο Χρήστος Κανελλάκης θεωρείται ένας από τους ισχυρότερους Έλληνες εφοπλιστές που διαχειρίζεται με την εταιρεία του Alpha Tankers φορτηγά πλοία και συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα στους εφοπλιστές που διαθέτουν χωρητικότητα άνω των 2 εκατομμυρίων τόνων γκρος. Τα περισσότερα από τα 30 πλοία του είναι νηολογημένα στο εθνικό νηολόγιο και η ελληνική σημαία κυματίζει στα ιστία τους. Σπούδασε νομικά στη Νομική Αθήνας. Ως νεαρός στα αμφιθέατρα λέγεται ότι «έκαψε καρδιές». Έγινε δικηγόρος και αργότερα εγκατέλειψε μια σπουδαία καριέρα στα δικαστήρια για να ασχοληθεί με τη ναυτιλία. Οι ρίζες του Χρήστου Κανελλάκη είναι χωμένες γερά στη γη της Ιωνίας. Ο πατέρας του Φραγκίσκος ήταν προσφυγόπουλο από τη Σμύρνη, που η μοίρα τον έφερε στη Χίο, Στα Καρδάμυλα, γνώρισε τη σύζυγό του.

Ο Χρήστος όμως γεννήθηκε, όμως στον Πειραιά. Από μικρός συνδύαζε το «άρωμα της Σμύρνης» με την «μαγκιά του Πειραιά». Στο τέλος της δεκαετίας του ’80 ο νεαρός νομομαθής Χρήστος γοήτευσε την κόρη του εφοπλιστή Αντώνη Αγγελικούση, Άννα. Παντρεύτηκαν και απέκτησαν ένα αγόρι, τον Φραγκίσκο. Στο διάστημα που ακολούθησε η ναυτιλιακή εταιρεία Anangel Shipping του πεθερού του – που στην Κατοχή συμμετείχε ως ασυρματιστής στην απαγωγή του Γερμανού διοικητή της Κρήτης Κράιπε – γιγαντώθηκε.

Το 1989, όμως, πέθανε ο Α. Αγγελικούσης και η εταιρεία πέρασε στα χέρια των παιδιών του Γιάννη και της Άννας. Το επόμενο έτος, στην αρχή της νέας χιλιετίας, η Άννα και ο Χρήστος αποφάσισαν να ανεξαρτητοποιηθούν επιχειρηματικά. Δημιούργησαν την Alpfa Shipping και έκτισαν ένα στόλο με νεότευκτα φορτηγά πλοία. Ο Χρήστος Κανελλάκης ανέλαβε ουσιαστικά τον έλεγχο την νέας ναυτιλιακής εταιρείας. Η σχέση του με τη διαχείριση πλοίων είχε ξεκινήσει στη δεκαετία του ’80 , ενώ και από το 1995 κατόρθωσε να εκλεγεί μέλος της μεγαλύτερης εφοπλιστικής ένωσης της χώρας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Μάλιστα στα πρώτα διοικητικά συμβούλια της ήταν ένας από τους ελάχιστους που διέθετε δίπλωμα Παναπιστημίου. Έτσι, αμέσως, ανέλαβε γενικός γραμματέας της.

Ο Χρήστος Κανελλάκης είναι άνθρωπος που αποφεύγει τη δημοσιότητα, τα «γκαλά», τις εκκωφαντικές εξόδους, τις φωτογραφήσεις, τις συνεντεύξεις. Ασχολείται κυρίως με τη διαχείριση της ναυτιλιακής του εταιρείας. Μάλιστα αυτή την περίοδο, που η ναυλαγορά ξηρού φορτίου είναι στα ιστορικά χαμηλά της, ο Χρήστος Κανελλάκης απασχολείται περισσότερες ώρες στο γραφείο του. Μαζί με τον γαμπρό του έχουν χτίσει ένα κτίριο γραφείων που δεσπόζει ανάμεσα στη οδό Δοϊράνης στην Καλλιθέα και στη λεωφόρο Συγγρού, δίπλα στο Ωνάσειο, που μαζί με τα γραφεία των Π. Τσάκου, Β. Κωνσταντακόπουλου, δημιούργησαν το νέο city στο Δέλτα του Φαλήρου.

Ο Χρ. Κανελλάκης είναι από τους πιο πιστούς υποστηρικτές της ελληνικής σημαίας και υπερασπιστής της ναυτολόγησης Ελλήνων ναυτικών στα ποντοπόρα πλοία. Μάλιστα, όταν ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης, πήρε το μέτρα για τα ποντοπόρα πλοία, ήταν από τους πρώτους που έσπευσαν να τον στηρίξουν και να ανακοινώσουν ότι θα φέρουν πλοία στην ελληνική σημαία. Σε επιστολή του, ο Χρ. Κανελλάκης επεσήμανε ότι «θα υψώσει σε τρία πλοία του στην ελληνική σημαία» συμπλήρωνε: «Δράττομαι της ευκαιρίας να σας ευχαριστήσω θερμώς για τις ιστορικές αυτές προσπάθειες που κάνατε και να συγχαρώ εσάς, όπως και τις υπηρεσίες του ΥΕΝ που ενήργησαν υπό τις εντολές σας, επί σκοπώ όπως επιτευχθεί το πιο δύσκολο, επαναλαμβάνω, ιστορικά επίτευγμα, αυτό του συνδυασμού της ανταγωνιστικότητας των υπό ελληνικής σημαίας πλοίων υπό την πραγματώσιμη προσδοκία της μη απώλειας θέσεων εργασίας στο μέλλον, σε περιβάλλον αγαθής και χρηστής διοίκησης, χωρίς την δημιουργία διακρίσεων μεταξύ των αξιωματικών, υπαξιωματικών και κατωτέρων πληρωμάτων των πλοίων».

Επίσης ο εφοπλιστής υπογράμμιζε: «τα μέτρα που λάβατε τα περιμέναμε πάνω από 10 χρόνια και επιτέλους τώρα είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας βεβαιώσουμε και εμείς ότι το ελληνικό πλοίο, στα πλαίσια των εθνικών συμφερόντων και όχι των σημαιών ευκαιρίας, θα είναι ανταγωνιστικό, ή τουλάχιστον ανταγωνιστικότερο από πριν, και θα αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός του στα ελληνικά νηολόγια». Ο Χρ. Κανελλάκης είναι ένας δυναμικός άνθρωπος, που οι νομικές του γνώσεις του δίνουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα να διατυπώνει με μεγαλύτερη ευχέρεια τις απόψεις του, σε άψογα ελληνικά

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Ο Χρ. Κανελλάκης είναι από τους πιο πιστούς υποστηρικτές της ελληνικής σημαίας και υπερασπιστής της ναυτολόγησης Ελλήνων ναυτικών στα ποντοπόρα πλοία. Μάλιστα, όταν ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης, πήρε το μέτρα για τα ποντοπόρα πλοία, ήταν από τους πρώτους που έσπευσαν να τον στηρίξουν και να ανακοινώσουν ότι θα φέρουν πλοία στην ελληνική σημαία. Σε επιστολή του, ο Χρ. Κανελλάκης επεσήμανε ότι «θα υψώσει σε τρία πλοία του στην ελληνική σημαία» συμπλήρωνε: «Δράττομαι της ευκαιρίας να σας ευχαριστήσω θερμώς για τις ιστορικές αυτές προσπάθειες που κάνατε και να συγχαρώ εσάς, όπως και τις υπηρεσίες του ΥΕΝ που ενήργησαν υπό τις εντολές σας, επί σκοπώ όπως επιτευχθεί το πιο δύσκολο, επαναλαμβάνω, ιστορικά επίτευγμα, αυτό του συνδυασμού της ανταγωνιστικότητας των υπό ελληνικής σημαίας πλοίων υπό την πραγματώσιμη προσδοκία της μη απώλειας θέσεων εργασίας στο μέλλον, σε περιβάλλον αγαθής και χρηστής διοίκησης, χωρίς την δημιουργία διακρίσεων μεταξύ των αξιωματικών, υπαξιωματικών και κατωτέρων πληρωμάτων των πλοίων».

Μμμ.. Κι εμενα γιατι μου ειπαν οι χαφιεδες μου οτι τουλαχιστον ενα φορτηγο πλοιο της εταιρειας, ετοιμαζεται να κατεβασει την ελληνικη και να υψωσει τη σημαια της Μαλτας?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ο Χρ. Κανελλάκης είναι από τους πιο πιστούς υποστηρικτές της ελληνικής σημαίας και υπερασπιστής της ναυτολόγησης Ελλήνων ναυτικών στα ποντοπόρα πλοία.

Καλα μου τα σφυριξε μια ψυχη λοιπον, τα Alpha Action και Alpha Millennium αλλαξαν σημαια απο Ελληνικη σε Μαλτεζικη. Η υπερασπιση της ελληνικης σημαιας κρατησε λοιπον οσο να ερθει η πρωτη κριση?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Η ναυτιλιακή Pantheon Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Καννελάκη, φέρεται να έχει προχωρήσει στην εξαγορά του δεξαμενόπλοιου τύπου aframax Phoenix Advance (χωρητικότητας 114.024-dwt και κατασκευής 2011) από τη MOL για ένα ποσό που παράγοντες της αγοράς προσδιορίζουν στα περίπου στα 28,5 εκατ. δολ. Εάν η κίνηση αυτή επαληθευτεί, η τιμή του deal θα είναι αρκετά μεγαλύτερη από αυτή που θα περίμενε η πλειοψηφία των brokers το τελευταίο διάστημα, ενώ παράλληλα θα πρόκειται για την πρώτη αγοραπωλησία της Pantheon από το καλοκαίρι του 2016, όταν και είχε εξαγοράσει ένα VLCC από την Teekay.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Η Pantheon Tankers επωφελείται από την άνοδο στην αγορά των VLCCs

Quote

Σημαντική άνοδο κατέγραψε την περασμένη εβδομάδα η αγορά των τάνκερ VLCC, με την ναυτιλιακή Pantheon Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Κανελλάκη, να είναι μεταξύ των εταιρειών που έσπευσαν να εκμεταλλευτούν αυτό το βελτιωμένο κλίμα.

Η ελληνική ναυτιλιακή πέτυχε ναύλωση για το πλοίο της Sea Lion (χωρητικότητας 318.700 dwt,κατασκευής 2003) από την PTT για δρομολόγιο από τη Μέση Ανατολή προς την Ταϊλάνδη έναντιworld scale 72,5, που σύμφωνα με την Tankers International ισοδυναμεί με 28.221 δολάρια ημερησίως, συμπεριλαμβανομένων των ημερών χωρίς απασχόληση, και 27.968 δολάρια ημερησίως χωρίς αυτές.

Από τη βελτίωση στην αγορά των VLCCs επωφελήθηκε και η Cosco, που πέτυχε τη ναύλωση του πλοίου Xin An Yang (χωρητικότητας 297.500 dwt) από την BP για δρομολόγιο από τη Μέση Ανατολή προς την Κίνα έναντι world scale 70, που ισοδυναμεί με 27.376 δολάρια ημερησίως συμπεριλαμβανομένων των ημερών χωρίς απασχόληση και 27.342 δολάρια ημερησίως χωρίς αυτές.

Οι τιμές στην αγορά των VLCCs μόλις μία εβδομάδα νωρίτερα κυμαίνοντας γύρω στα 22.000 δολάρια ημερησίως. Ωστόσο, ναυλομεσίτες που επικαλείται το TradeWinds εμφανίζονται επιφυλακτικοί για το αν οι τιμές αυτές θα κρατήσουν για όλο τον χειμώνα.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

H Pantheon Tankers δίνει 86 εκ. δολ. για δύο νεότευκτα 

Quote

Επιστροφή στις γιάρδες και παραγγελία δύο tanker για την ελληνική ναυτιλιακή εταιρείαPantheon Tankers της οποίας ηγείται η Άννα Αγγελικούση. Σύμφωνα με πληροφορίες από το ναυλομεσιτικό τομέα η Pantheon, έφτασε σε συμφωνία με τα ναυπηγεία Hanjin Heavy Industries & Construction που βρίσκονται στην ακτή Subic στις Φιλιππίνες για την κατασκευή δύο καινούργιων aframax tankers.

Το ποσό που αναμένεται να δώσει η ναυτιλιακή της κας Αγγελικούση, ανέρχεται στα  43 εκατομμύρια δολάρια για το κάθε δεξαμενόπλοιο. Δηλαδή συνολικά 86 εκατομμύρια δολάρια και για τα δύο. Ως ημερομηνία παράδοσης έχει ορισθεί το 2019.

Τα πλοία θα είναι χωρητικότητας 114.700-dwt και αναμένεται να συμμορφώνονται πλήρως με τους περιορισμούς του Tier III του International Maritime Organization (IMO) σχετικά με τη ρύπανση του περιβάλλοντος με σκοπό τη μείωση των εκπομπών του CO2.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Nick the Greek changed the title to Alpha Tankers - Alpha Bulkers - Pantheon Tankers - Alpha Gas

Στο κομμάτι της Alpha Gas έχουμε εξελίξεις σε επίπεδο παραγγελιών. Σύμφωνα με την Tradewinds, η Hyundai πρόκειται να κατασκευάσει 2 VLACs(very large ammonia carrier) με παράδοση το πρώτο μισό του 2027, σε μια παραγγελία που αγγίζει τα 250 εκατομμύρια δολλάρια σε αξία. Μιλάμε για πλοία με χωρητικότητα 88 χιλιάδων κυβικών μέτρων. Την ίδια στιγμή η εταιρεία πιστεύεται πως ψήνει και δύο VLGCs(very large gas carrier) μαζί με το ναυπηγείο Hanwa Ocean, πλήν όμως δεν φαίνεται να έχει υπογραφεί ακόμη το συμβόλαιο. Και αυτά τα δύο πλοία είναι στα 125 εκατομμύρια έκαστο με παράδοση το 2027 και χωρητικότητα 93 χιλιάδων κυβικών μέτρων.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...