Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Metrostar η εταιρεία συμφερόντων Θόδωρου Αγγελόπουλου, παρέλαβε από τα Hundai το Suezmax δεξαμενόπλοιο «Crude Beta». Με την παραλαβή αυτή, ο εν ενεργεία στόλος της εταιρείας φθάνει τα έξι πλοία αποτελούμενος από ένα capesize, από τρία VLCC και δύο Suzemax.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Η METROSTAR εχει να παραλαβει ακομα 3 αδελφα suezmax m/t απο τη HHI και πολλα αλλα πλοια απο Κορεατικα ναυπηγια, μεταξυ αλλων και 2 πλωτες πλατφορμες εξορυξης πετρελαιου. Πολλοι ειναι αυτοι που εκτιμουν πως η εταιρια εχει σοβαρες οικονομικες δυσκολιες να υλοποιησει το ναυπηγικο της προγραμμα. Ηδη ζητησε και πηρε 6 μηνες παραταση για την πληρωμη των δοσεων των 2 Oil Rigs διοτι ειχε ταμειακο προβλημα...

Το καλοκαιρι του 2008 η METROSTAR προσπαθουσε να πουλησει τα Crude Alpha και Crude Beta για $ 125 εκατ εκαστο, τον Ιανουαριο του 2009 για $ 82 εκατ. εκαστο!!!

Απ' οτι φαινεται στον Θ. Αγγελοπουλος εμεινε ο μουτζουρης... και κατα πολλους οχι τυχαια.

Edited by Pantelis
Link to comment
Share on other sites

Παντελη, ξερουμε ποσα απο αυτα τα πλοια ειναι παλιοτερες και ποια νεοτερες παραγγελιες? Νομιζω για παραδειγμα πως μια παλιοτερη σειρα παραγγελιων capesize που ειχε κανει η εταιρεια, εχει πουληθει en bloc στην Genco Shipping and Trading. Παραδειγμα η τελευταια παραδοση του περασμενου Δεκεμβριου οπου το πλοιο παραδοθηκε απο το Ναυπηγειο Sungdong στην Metrostar και ακολουθως την ιδια μερα απο την Metrostar στην Genco. Θελω να πω οτι μηπως καποια απο αυτα τα πλοια εχουν ηδη πουληθει και μαλιστα σε καλες τιμες?

Link to comment
Share on other sites

Παντελη, ξερουμε ποσα απο αυτα τα πλοια ειναι παλιοτερες και ποια νεοτερες παραγγελιες? ... Θελω να πω οτι μηπως καποια απο αυτα τα πλοια εχουν ηδη πουληθει και μαλιστα σε καλες τιμες?

Συμφωνα με ανεξαρτητη βαση δεδομενων η METROSTAR εχει παραγγελιες 2.302.245 dwt, χωρις τα drill ships και τα πλοια που πουλησε στην GENCO, QUINTANA.

Τα τελευταια χρονια ο Θ.Αγγελοπουλος αγοραζε πλοια φτιαχνοντας ενα στολο πλοιων και στη συνεχεια τα πουλουσε σε καποια εισηγμενη εταιρια με κερδος (βλεπε πωλησεις προς GENMAR, QUINTANA, GENCO). Καθε φορα αγοραζε περισσοτερα πλοια παντα στις τρεχουσες τιμες της αγορας.

Ετσι τωρα εχει το μεγαλυτερο στολο που ειχε ποτε με πολυ ηψηλο κοστος.

Ειδικοτερα με τη GENCO το deal δεν εχει ολοκληρωθει, μιας και μενουν αρκετα capesize να παραδοσει ακομα η METROSTAR και εχει εισπραξει μονο την προκαταβολη (ισως 20%) μεχρι τωρα. Απ'οτι ακουσα το τελευταιο cape που παρελαβε η GENCO απο τη METROSTAR (οπως αναφερεις παραπανω) στο τσακ δεν εχασε το cancelling το ναυπηγειο.

Πιστευω απλα, πως ηταν θεμα χρονου να αποδειχθει λανθασμενη η προσεγγιση που ειχε υοθετησει τα τελευταια χρονια αυτος ο επιχειρηματιας στη ναυτιλια και να μεινει τελικα με το "μουτζουρη" στο χερι.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνα με ανεξαρτητη βαση δεδομενων η METROSTAR εχει παραγγελιες 2.302.245 dwt, χωρις τα drill ships και τα πλοια που πουλησε στην GENCO, QUINTANA.

Πολυ ενδιαφερον αυτο, ειχα την εντυπωση πως οι παραγγελιες του συμπεριελαμβαναν και τα πωληθεντα. Αν δεν υπαρχουν ηδη καποιες συμφωνιες πωλησης σε συμφερουσα τιμη, "Houston, we got a problem" διοτι ακομα κι αν βρεθει η χρηματοδοτηση για την αποπερατωση, οπως ειπες κι εσυ θα πρεπει να γινει εκμεταλλευση ακριβων πλοιων με τη σημερινη αγορα.

Απ'οτι ακουσα το τελευταιο cape που παρελαβε η GENCO απο τη METROSTAR (οπως αναφερεις παραπανω) στο τσακ δεν εχασε το cancelling το ναυπηγειο.

Οι δικες μου πληροφοριες λενε εξελιχθηκε ενα απιστευτο θριλλερ με αυτην την υποθεση, κι οτι πολυς κοσμος κρατουσε την ανασα του(ναυπηγεια, τραπεζες, ιδιοκτητες, ναυλωτες). Το πλοιο λεγεται οτι παραδοθηκε στις 30 Δεκεμβριου με τελευταια μερα του laycan τις 31, προλαβε ετσι στο τσακ κερδοφορο ναυλωση με μεγαλο οικο του εξωτερικου.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Την πώληση των υπό ναυπήγηση πέντε δεξαμενόπλοιων τύπου Suezmax εξετάζει σύμφωνα με δημοσίευμα της Trade Winds, η Metrostar του κ. Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Τα πλοία είχαν παραγγελθεί για 80 εκ. δολάρια και σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες έχουν δοθεί διερευνητικά σε μεσίτες.

Η Metrostar διαχειρίζεται στόλο τεσσάρων VLCC, ενός suezmax, και ενός capesize. Πρόσφατα προχώρησε στην ακύρωση παραγγελίας ναυπήγησης δέκα πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, κλάσης handysize.

Η εταιρεία έχει υπό ναυπήγηση έξι φορτηγά handysize, πέντε δεξαμενόπλοια suezmax τα οποία ενδεχομένως να πουλήσει όπως προαναφέρθηκε και δύο γεωτρύπανα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ο κ. Θ. Αγγελόπουλος πωλεί επτά πλοία στον κ. Π. Γεωργιόπουλο

Πέντε δεξαμενόπλοια VLCC και δύο υπό ναυπήγηση suezmax φέρεται ότι θα πωλήσει, σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους, στην τιμή των 600 εκατομμυρίων δολαρίων ο εφοπλιστής κ. Θεόδωρος Αγγελόπουλος. Αγοραστής είναι και πάλι ο Ελληνοαμερικανός εφοπλιστής κ. Πίτερ Γεωργιόπουλος με την εισηγμένη εταιρεία του General Maritime.

Οπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η Genmar θα εκδώσει νέες μετοχές, αξίας ίση με την τιμή αγοράς των πλοίων.

Αναλυτικότερα, η πώληση αφορά το VLCC δεξαμενόπλοιο «Crudemed», συνολικής χωρητικότητας 318.000 τόνων κατασκευής 2010, τα πλοία «Crudesky» και «Crudesun», συνολικής χωρητικότητας 306.500 τόνων, τα οποία ναυπηγήθηκαν το 2007, το «Crudestar» 318.600 τόνων που ναυπηγήθηκε το 2003 και το «Crude Progress» χωρητικότητας 305.700 τόνων που ναυπηγήθηκε το 2002. Αξίζει να επισημανθεί ότι τα δύο suezmax είναι τα «Crude Ita» και «Crude Zita», χωρητικότητας 164.900 τόνων έκαστο και είναι υπό ναυπήγηση στα ναυπηγεία της Hyundai. Η αγοραπωλησία αυτή, αν πραγματοποιηθεί, θα είναι η τρίτη μεταξύ τους.

Η πρώτη αγοραπωλησία έγινε το 2001, όταν η εταιρεία Genmar αγόρασε από τον κ. Θ. Αγγελόπουλο 18 aframax έναντι 550 εκατ. δολαρίων. Το 2007 ο κ. Π. Γεωργιόπουλος αγόρασε πλοία από τον κ. Θ. Αγγελόπουλο έναντι 1,1 δισ. δολαρίων. Η αγορά αυτή έγινε με την εταιρεία Gencο, που είχε αγοράσει εννέα φορτηγά πλοία capesize, από τα οποία τα επτά πλοία ήταν υπό κατασκευή. Ουσιαστικά δηλαδή μιλάμε για τρεις αγοραπωλησίες αξίας 2,3 δισ. δολαρίων!

Link to comment
Share on other sites

Έχασε τραπεζικές εγγυήσεις 46,6 εκατ. δολ. ο Θ. Αγγελόπουλος

Τραπεζικές εγγυήσεις ύψους 46,6 εκατ. δολαρίων έχασε μετά από νομική διαμάχη, ο όμιλος Θ. Αγγελόπουλου, αναφέρεται στην ηλεκτρονική έκδοση της TradeWinds. Οι εγγυήσεις αφορούσαν την κατασκευή έξι πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου στα ναυπηγεία Jinse της Νοτίου Κορέας. Η κατασκευή τους δεν ολοκληρώθηκε, καθώς το ναυπηγείο χρεοκόπησε το 2008 κατά το ξέσπασμα της διεθνούς οικονομικής κρίσης. Αρχικά η Metrostar του Θ. Αγγελόπουλου, είχε κερδίσει την επιστροφή των εγγυήσεων από την πλευρά της κορεατικής τράπεζας Kookmin Bank, όμως τελικά έχασε την υπόθεση στο εφετείο με μία ψήφο διαφορά.

Η συγκεκριμένη παραγγελία είχε συμφωνηθεί μεταξύ των δύο πλευρών τον Μάιο του 2007 και η συμφωνημένη τιμή για κάθε πλοίο ήταν τα 33,3 εκατ. δολάρια.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Η αγορά - και δεν αναφέρομαι στη Βαρβάκειο:P- σιγοψυθυρίζει ότι αναμένεται ανακοίνωση καινούριου mega-deal, για να δούμε αν θα βγούν αληθινοί οι ψιθυρίζοντες..

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Όχι των τραπεζών στο Θεόδωρο Αγγελόπουλο;

Η GOLDEN CLOSE MARITIME, συμφερόντων κατά 60% του Θεόδωρου Αγγελόπουλου,

αναγκάστηκε να αναζητήσει χρηματοδότηση στη Νορβιγική αγορά ομολόγων για

να χρηματοδοτήσει ένα πλοίο εξόρυξης πετρελαίου. Το $460 εκατ. ομόλογο

δίνει απόδοση έως και 12.5%, δηλαδή μεγαλύτερη απόδοση από το ομόλογο του

Ελληνικού Δημοσίου! Αυτό σημαίνει ότι το ομόλογο του Θεόδωρου Αγγελόπουλου

έχει υψηλότερο ρίσκο που τα κρατικά ομόλογα της χώρας μας...

Πηγή: αμερικάνικο περιοδικό "MARINE MONEY International".

Η εταιρία και ο συνέταιρος:

...

Golden Close is a wholly owned subsidiary of Deep Sea Metro Ltd., a joint venture

between Metro Exploration Holding Corporation and Odfjell Drilling Ltd. Owned 60%

by Metro and 40% by Odfjell,

...

Η επένδυση αφορά ένα πλοίο εξόρυξης πετρελαίου με κόστος κατασκευής $ 800 εκατ.:

Talk of the Town – A Market View

While in Oslo the week before last, the deal on everyone’s lips was the Golden Close

Maritime Corp.’s $460 million senior secured bond offering to finance the Deepsea Metro I,

a drillship capable of drilling in water depths of 10,000 feet. Scheduled for delivery on May

Marine Money Archives » Blog Archive » Talk of the Town – A Market View 25/03/2011 5:54 ΜΜ

http://www.marine-money.com/archive/talk-of-the-town-–-a-market-view Page 2 of 6

2011, the vessel is being constructed in Hyundai Heavy Industries at a contract price of

$668.39 million with an all-in delivered cost of approximately $800 million.

...

Οι τράπεζες απέρριψαν την χρηματοδότηση της επένδυσης!:

...

The drillship transaction is structured as a project financing, but without a contract in hand,

and was therefore deemed more suitable for the bond rather than the bank market. The latter

is no longer interested in taking asset risk and would likely advance a maximum of $250

million if at all. The terms would also be less flexible and would include more covenants as

well as restrictions against refinancing.

...

Η απόδοση του ομολόγου φτάνει το 12.5%:

...

As described in more detail in the Guts of the Deal below, the five-year $460 million senior

secured bond was sold at 100% to yield 11.0%, at the lower end of the projected range of

11.0% to 12.5%...

Οι μεγάλοι παίκτες του χώρου καραδοκούν να αγοράσουν μισοτιμής το ομόλογο και να αποκτήσουν

το πλοίο σε πολύ χαμηλότερη τιμή όταν η εταιρία χρεοκοπήσει:

...And, if the “too big to fail” rationale is incorrect, there is the strong likelihood that

any one of the big UDW players will buy the note to obtain control of the rig. In the interim,

the bondholders are getting paid to watch the outcome.

...

Η επένδυση είναι "non-bankable":

...

Has the world become foolhardy or are investors suffering from short-term memory loss? It

was just a year ago that the Norwegian bond market was in the midst of restructurings and

losses. The banks correctly passed on this transaction. But while non-bankable, it suited the

risk capital available in the capital markets and was done. Now all we can do is watch.

Edited by Pantelis
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Η Metrostar κέρδισε δικαστική κόντρα με Κορεατικά Ναυπηγεία

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Σημαντική δικαστική απόφαση για πλοιοκτήτες και ναυπηγεία εξέδωσε το ανώτατο δικαστήριο της Βρετανίας, δικαιώνοντας τη ναυτιλιακή εταιρεία Metrostar του Θεόδωρου Αγγελόπουλου.

Το ανώτατο δικαστήριο αποφάσισε ότι ο πλοιοκτήτες δικαιούνται της επιστροφής των εγγυήσεων, σε περίπτωση που το ναυπηγείο κηρύξει πτώχευση και δεν έχει ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του, έναντι του πλοιοκτήτη.

Refund guarantee

Ειδικότερα πέντε δικαστές του ανώτατου βρετανικού δικαστηρίου δέχθηκαν ότι η τράπεζα θα πρέπει να καταβάλει το refund guarantee, σε περίπτωση πτώχευσης των ναυπηγείων.

H απόφαση ήρθε ύστερα από ένα μεγάλο δικαστικό αγώνα του Ελληνα εφοπλιστή. Για το κορεατικό ναυπηγείο Jinse, το refund guarantee είχε εκδώσει η κορεατική τράπεζα Kookmin Bank, η οποία και υποχρεούται τελικά να καταβάλει στον Ελληνα εφοπλιστή περί τα 60 εκατ. δολ., συμπεριλαμβανομένων των τόκων.

Οπως εξήγησε στη «Ν» εκπρόσωπος της Metrostar, η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, μέσω έξι μονοβάπορων ναυτιλιακών εταιρειών, είχε παραγγείλει, το 2007, έξι πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου τύπου handysize στα κορεατικά ναυπηγεία. Στο μεταξύ, τα ναυπηγεία κήρυξαν πτώχευση και οι παραγγελίες ακυρώθηκαν.

Η Τράπεζα αρνήθηκε να καταβάλει αποζημίωση στον Ελληνα πλοιοκτήτη, με το αιτιολογικό ότι το refund guarantee δεν καλύπτει την περίπτωση που το ναυπηγείο κηρύξει πτώχευση.

Η ελληνική πλευρά προσέφυγε στη βρετανική δικαιοσύνη και κέρδισε την υπόθεση στα τέλη του 2009. Το δικαστήριο όρισε την απαίτηση της ελληνικής πλευράς στα 46,2 εκατ. δολ. Ωστόσο, η κορεάτικη τράπεζα άσκησε έφεση, με αποτέλεσμα η υπόθεση να εξετασθεί εκ νέου από ανώτερο δικαστήριο, το οποίο, με μία απόφαση που συζητήθηκε πολύ μεταξύ των πλοιοκτητών, δικαίωσε την τράπεζα.

Τελικά, η Metrostar προσέφυγε στο ανώτατο δικαστήριο, το οποίο, χθες, εξέδωσε απόφαση, δικαιώνοντας την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία.

Νέα πορεία

Στο μεταξύ, η Metrostar υλοποιεί το επενδυτικό της πρόγραμμα που περιλαμβάνει τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα ναυπηγεία SSP Plant & Shipbuilding στη Νότιο Κορέα, με οψιόν για άλλα τέσσερα. Η τιμή εκτιμάται στα 53 εκατ. δολ., η μεταφορική τους ικανότητα στα είναι στα 3.450 TEU και η προθεσμία παράδοσης μεταξύ του Ιουνίου και Δεκεμβρίου του 2013.

Σήμερα, ο στόλος της Metrostar αποτελείται από πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 3.430 TEU το καθένα, με έτος ναυπήγησης το 2001 για όλα τα πλοία, εκτός από ένα που «κτίσθηκε» το 2000, τα οποία απέκτησε τον Αύγουστο του 2010, αντί 180 εκατ. δολαρίων, από τη γερμανική Claus-Peter Offen.

Η Metrostar δραστηριοποιείται ωστόσο και στα πλοία θαλασσίων γεωτρήσεων με δύο πλοία, μέσω κοινοπραξίας με τη νορβηγική Odfjell, στην οποία η ελληνική εταιρεία έχει το 60%. Το πρώτο, το «DeepSea Μetro I», παραλήφθηκε τον προηγούμενο Μάιο και έχει ναυλωθεί στην BG για ένα έτος με ναύλο 175 εκατ. δολαρίων, ενώ το δεύτερο το Deepsea Μetro II, ναυλώθηκε στην Petrobras για τρία έτη, με συνολικό ναύλο εκτιμώμενο στα 531 εκατ. δολ. και παραλαμβάνεται σε δύο εβδομάδες από τα ναυπηγεία της Hyundai

Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...

Ακόμη ένα LR2 tanker για τη Metrostar από τη Hyundai στο Vietnam, κόστος 67.5 εκατομμύρια και παράδοση 2026 σύμφωνα με την Tradewinds, και μάλιστα με option για άλλο ένα πλοίο ιδίου μεγέθους. Και λέω ακόμη ένα γιατί ήδη στο ίδιο ναυπηγείο υπάρχουν 3 επιβεβαιωμένες παραγγελίες για LR2, οπότε μιλάμε για 4+1 πλοία. Να δούμε αν και πόσα από αυτά τα πλοία φτάσουν να πλεύσουν με τα χρώματα της εταιρείας, μια εταιρεία που φημίζεται για πωλήσεις en bloc ολοκλήρων στόλων από πλοία που είτε διαχειριζόταν, είτε είχε υπό παραγγελία.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...