Jump to content
Shipfriends

Λαύριο - Ψαρά - Άη Στράτης - Σίγρι - Λήμνος - Καβάλα


Recommended Posts

  • Replies 434
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Quote

Η Λήμνος θα μείνει σχεδόν μια εβδομάδα χωρίς σύνδεση από το Λαύριο και στις 4 Μαρτίου, αναμένεται να ξεκινήσει τα δρομολόγια του το «Aqua Blue» της SeaJets, το οποίο αρχικά θα «πατήσει» πάνω στα δρομολόγια του «Πήγασος» τουλάχιστον μέχρι το καλοκαίρι.

Πηγή: https://www.limnosfm100.gr/limnos/item/45913-to-aqua-blue-sti-grammi-tis-limnou-pote-ksekinaei-dromologia.html

Link to comment
Share on other sites

Σύμβαση πάντως για τη γραμμή δεν έχει αναρτηθεί ακόμα, ενδεχομένως να περιμένουν το αποτέλεσμα του δοκιμαστικού για να πάρουν τα απαραίτητα χαρτιά;

Link to comment
Share on other sites

Προς το παρόν το σημερινό ανεκτέλεστο, σύμφωνα με το πρακτορείο της Λήμνου, όπως αναφέρει το limnosfm100.

Ε/Γ – Ο/Γ AQUA BLUE

Τα δρομολόγια σήμερα Τετάρτη 4.3,2020 από Λαύριο στις 21:00 για Άγιο Ευστράτιο, Λήμνο και Καβάλα, καθώς και αύριο Πέμπτη 5.3.2020 από Καβάλα στις 16:00 για Λήμνο, Άγιο Ευστράτιο και Λαύριο δεν θα πραγματοποιηθούν. Εφόσον βελτιωθούν οι καιρικές συνθήκες το πλοίο θα αναχωρήσει από το λιμάνι του Λαυρίου την Παρασκευή 6.3.2020 στις 14:30 ως εγκεκριμένα.

ΥΓ. Βλέπω τη δήμαρχο Αη Στράτη σύντομα στα κάγκελα.

Link to comment
Share on other sites

Quote

Πριν από λίγη ώρα κατέπλευσε το επιβατικό, οχηματαγωγό πλοίο Aqua Blue με καθυστέρηση μίας ώρας (21:30 αντί για 20:25).

η μέση ταχυτητά του σύμφωνα με το marine traffic κατα την διάρκεια του ταξιδιού του ήταν 14,2ν.μ.

Πηγή: https://www.limnosreport.gr/limnos/160040/symvainei-tora-me-kathysterisi-i-proti-afixi-toy-aqua-blue-stin-limno/

14.2 μέση ταχύτητα χάλια... Τώρα ταξιδεύει με 13,8

Σύνολο 5 ώρες Καβάλα - Λήμνος... Εποχές Θεόφιλου και Ταξιάρχη θυμηθήκαμε... Έφυγε 16.30 αντί για 16.00. Το καλοκαίρι να δω που θα πιάνει και Μεστά και μπορεί να βάλουν και Άνδρο τι θα κάνει... Βέβαια και στον Πήγασο έλεγε η σύμβαση για Άνδρο, αλλά το απέρριψαν...

Quote

με τη δυνατότητα προσέγγισης στην Άνδρο

Η παρούσα σύμβαση ισχύει για το χρονικό διάστημα από 06/03/2020 μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού και τη σύναψη της σχετικής συμβάσεως

Πηγή: https://diavgeia.gov.gr/doc/ΨΨΨΡ4653ΠΩ-ΠΒ8?inline=true

Τι εννοεί "μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού και τη σύναψη της σχετικής συμβάσεως"; Μπορεί απλά να ξαναγίνει διαγωνισμός;

Edited by tasos123
Link to comment
Share on other sites

Είναι κάτι σύνηθες, δίνεται η γραμμή στον μειοδότη με προσωρινή σύμβαση μέχρι να ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες κατακύρωσης του διαγωνισμού.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Επιστολή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και κοινοποίηση στην εταιρεία SeaJets με θέμα «Προβληματική μετακίνηση νησιωτών» σχολιάζοντας το γεγονός πως το πλοίο Aqua Blue έχει αυξήσει τη διάρκεια του ταξιδιού προς Λαύριο σε 10+ ώρες και προς Καβάλα σε 5 ώρες. Η επιστολή του Επάρχου Λήμνου Άγγελου Βλάττα Λαμπρινού αναφέρει:

Quote

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Ως νησιώτες είναι στην μοίρα μας οι θαλάσσιες μετακινήσεις μας να παρομοιάζουν με το «ταξίδι του Οδυσσέα» που αναζητούσε την Ιθάκη.

Δυστυχώς σε μια εποχή που οι αποστάσεις έχουν εκμηδενιστεί, για τους νησιώτες της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, οι μετακινήσεις μας από και προς την ηπειρωτική Ελλάδα παρομοιάζουν σε χρονική διάρκεια με το ταξίδι του Οδυσσέα προς την Ιθάκη.

Λαύριο - Λήμνος 10+ ώρες.

Καβάλα - Λήμνος 5 ώρες.

Χρόνοι που μας θυμίζουν 10ετία του 80 και που κάνουν τα νησιά μας ακόμα πιο απόμακρα από τις στεριές και τα ταξίδια μας να μοιάζουν ατελείωτα. Οι τεχνικές προδιαγραφές του «γερασμένου» AQUA BLUE, μας έδωσαν κάποια ελπίδα για πιο γρήγορη και άνετη μετακίνηση μας, δυστυχώς οι πρώτοι μήνες δρομολόγησής του, απογοητεύουν τόσο εμάς όσο και τους επισκέπτες των νησιών μας. Ένα πλοίο πιο σύγχρονο από τον «Πήγασο», αλλά πολύ πιο αργό που κάνει τα ταξίδια μας πλέον, ταξίδια ταλαιπωρίας και την επιδιωκόμενη τουριστική μας ανάπτυξη, αποτρεπτική.

Το μόνο θετικό οι ώρες άφιξης και αναχώρησης στα λιμάνια, που εξυπηρετούν συγκοινωνιακά (ΚΤΕΛ) για την μετάβασή μας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η ανησυχία μας εκτός από τα πολύωρα θαλάσσια ταξίδια, τώρα τους καλοκαιρινούς μήνες είναι και οι νέες ώρες άφιξης στα λιμάνια του Λαυρίου και της Καβάλας. Ώρες άφιξης των προηγούμενων χρόνων, όταν δεν θα υπάρχουν δρομολόγια των ΚΤΕΛ, θα αναγκάζουν τους συμπατριώτες μας να μετακινούνται με ταξί ή να διανυκτερεύουν σε ξενοδοχεία του Λαυρίου και της Καβάλας, κάνοντας το κόστος της μετακίνησής μας δυσβάστακτο.

Επιθυμία και ελπίδα των συμπατριωτών μου είναι ότι στο εξής, τόσο ο χρόνος ταξιδιού να είναι ανάλογος των τελευταίων χρόνων (Λαύριο - Λήμνος, κάτω από 8 ώρες, Καβάλα - Λήμνος 4 ώρες) και πολύ περισσότερο, οι ώρες άφιξης στα λιμάνια της ηπειρωτικής Ελλάδας να είναι εντός λειτουργίας των ΚΤΕΛ, για την μετάβαση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η πολιτεία δεν θα μας αντιμετωπίσει ως πολίτες μιας κατώτερης κατηγορίας, αλλά θα αναγνωρίσει τον ρόλο Εθνικής σημασίας που επιτελούμε.

Δεν είναι παράλογο εν έτη 2020 να ζητάμε μια γρήγορη, άνετη, ασφαλή και έγκαιρη θαλάσσια μετακίνηση.

 

Link to comment
Share on other sites

Οι ώρες του ταξιδίου του Aqua Blue πάνω κάτω είναι ίδιες με τις ώρες του Εξπρές Πήγασος. Φέτος το καλοκαίρι, νομίζω ότι θα είναι διαφορετικά δρομολόγια του Aqua Blue, από ότι έκανε συνήθως το Εξπρές Πήγασος, έτσι ώστε να μην πέφτουν στα δρομολόγια του Νήσος Μύκονος στο τμήμα Λήμνος Καβάλα.

Link to comment
Share on other sites

Ναι με μισή ώρα παραπάνω μεν στο πρόγραμμα που είναι το ίδιο σχετικά, αλλά κυρίως οι ώρες τους ενοχλούν νομίζω. Παρόλα αυτά, οι χειμερινές ώρες που φτάνει είναι φυσιολογικές για να προλάβουν τα ΚΤΕΛ στο Λαύριο και στην Καβάλα, έτσι; Εδώ έφτανε το Πήγασος -που λογικά τα ίδια θα κάνει και το Aqua Blue- κάθε Τρίτη στις 22.30 στην Καβάλα (που μετά δεν υπήρχε ΚΤΕΛ) και 23.00 κάθε Δευτέρα και 23.45 κάθε Παρασκευή στο Λαύριο το Πήγασος (που και πάλι δεν είχε ΚΤΕΛ) και δεν διαμαρτυρήθηκαν...

Link to comment
Share on other sites

Η αλήθεια είναι ότι πήγαινε με ταχύτητες της τάξεως 14,5-15,5 το πολύ.Σήμερα από'τι βλέπω το πάνε με 15,5 και πάνω σε όλο το ταξίδι.Δεν μπορούν να το πάνε με 17-18;Θα μου πεις στην Ραφήνα όταν το ανοίξανε με 20 έβγαλε σοβαρές βλάβες αλλά στην Ραφήνα υπήρχε τεράστιος ανταγωνισμός και πολύ απαιτητικά δρομολόγια.Τώρα μονοπώλιο(σχεδόν)δεν μπορούν να το πάνε με 17-18;

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 5/27/2020 at 9:02 AM, enas chiotis said:

Καλά, από την πρώτη βδομάδα του Ιούνη που πρέπει να ξεκινήσει το Μεστά - Αη Στράτη - Λήμνο θα τους μειώσει το χρόνο. Seagull soup.

Εκεί που όλα τα νησιά πασχίζουν να αυξήσουν τις διαθέσιμες συνδέσεις τους, ο δήμαρχος Λήμνου προτείνει από την ερχόμενη δρομολογιακή περίοδο το πλοίο της Λήμνου να μην προσεγγίζει στα Μεστά το καλοκαίρι.

Link to comment
Share on other sites

Ε ναι, γιατι αφενος μεν τα Μεστα δεν ανηκουν στην Λημνο ,οποτε δεν τον νοιαζει και αφετερου δε με τα Μεστα αυξανεται ο χρονος στο δρομολογιο

Αν ομως κοπει ενα δρομολογιο προς Λημνο θα γινει επανασταση.Γενικοτερα οι Λημνιοι εχουν μια ταση να γκρινιαζουν ειτε δικαια καποιες φορες ,ειτε αδικα

 

Link to comment
Share on other sites

Συγνώμη, αλλά εδώ δεν είναι καθόλου άδικο.

1ον) Τα Μεστά δεν έχουν καθόλου κίνηση και μπορούν να εξυπηρετηθούν με ΚΤΕΛ από τη Χίο

2ον) Οι μεταφορικές και οι επιβάτες της Χίου δεν στηρίζουν καθόλου το λιμάνι των Μεστών

3ον) Το δρομολόγιο προς/από Λήμνο αυξάνει το χρόνο κατά 4 επιπλέον ώρες μόνο και μόνο για ελάχιστο κόσμο

4ον) Η Χίος συνδέεται ήδη με 9 δρομολόγια την εβδομάδα απευθείας χωρίς στάση από/προς Πειραιά, ενώ η Λήμνος μόλις με 4

5ον) Το πλοίο που ήδη έχει σφικτά δρομολόγια με μικρούς χρόνους παραμονής σε Λαύριο και Καβάλα καθυστερεί πολύ παραπάνω και κουβαλάει την καθυστέρηση σε όλα τα επόμενα δρομολόγια

Link to comment
Share on other sites

Χμ, δεν είναι έτσι:

1. Δεν ΄μένουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι-δυνητικοί επιβάτες στον άξονα Μεστά-Χώρα, ούτε είναι σε θέση το ΚΤΕΛ Χίου να καλύψει τέτοιες ανάγκες. Οι λόγοι έχουν να κάνουν με την οικονομική κατάσταση του ΚΤΕΛ.

2. Οι μεταφορικές δεν στηρίζουν, κυρίως λόγω Λαυρίου, όπως σε όλα τα νησιά που υπάρχει η επιλογή του Πειραιά, και όχι μόνο λόγω Μεστών. Οι επιβάτες, οι ελάχιστοι που γνωρίζουν την ύπαρξη του δρομολογίου, δυσκολεύονται λόγω της ώρας, αφού το δρομολόγιο έχει στηθεί με βάση τις απαιτήσεις της Λήμνου. Επιπλέον ανασταλτικός παράγοντας είναι η αδυναμία εξυπηρέτησης μη εποχούμενων επιβατών από και προς Λαύριο, λόγω της άθλιας οργάνωσης του ΚΤΕΛ Αττικής. Πρόβλημα που έχουν και οι Λημνιοί.

3. Ναι, πράγματι αυξάνει τον χρόνο από και προς Λήμνο κατά τρεις ώρες χοντρικά.

4. Εννέα δρομολόγια απευθείας με Πειραιά? Μάλλον όχι. Τα δυο (ίσως τρία αυτό το καλοκαίρι) του Ν. Σάμος είναι μέσω Ψαρών και Οινουσσών, που ναι, αυξάνουν το χρόνο. Τα δε του Ν. Μύκονος είναι κρουαζιέρα.

5. Ποιες καθυστερήσεις στα νυν δρομολόγια? Το πλοίο είναι στην ώρα του, πολλές φορές με αφίξεις νωρίτερα από τον καθορισμένο χρόνο, και με παραμονές μπόλικες, χρονικά πάντα.

Link to comment
Share on other sites

1. Πρέπει όμως το πλοίο να επιδοτείται, γιατί τόσα χρόνια δε φτιάχτηκε ένας σωστός δρόμος ή γιατί δεν έχει δρομολόγια το ΚΤΕΛ; Τις ίδιες δικαιολογίες είχαν και οι Σαμιώτες, αλλά όταν είχαν μονοπώλιο το χειμώνα την ΝΕΛ και το καλοκαίρι πήγαινε το Μύκονος μόνο στο Καρλόβασι έβαλαν ΚΤΕΛ από/προς το λιμάνι στο Καρλόβασι προς/από Βαθύ. Στην τελική ας επιδοτηθεί μία γραμμή ΚΤΕΛ από τα Μεστά ως τη Χίο και να συμβαδίζει το δρομολόγιο του ΚΤΕΛ με την άφιξη/αναχώρηση του πλοίου.

2. Εννοούσα ότι οι μεταφορικές δεν στηρίζουν ούτε το δρομολόγιο από Πειραιά που προσπάθησε να κάνει η Blue Star με μόνη άφιξη τα Μεστά και όχι το κεντρικό λιμάνι, μία φορά την εβδομάδα. Λάθος κατ' εμέ, αλλά κάνουν ό,τι θέλουν. Αλλά πόσο μάλλον αυτό το δρομολόγιο από Λαύριο για Μεστά είναι μόνο για αυτούς τους κατοίκους που μένουν εκεί ή σε ακτίνα ελάχιστων χιλιομέτρων από το λιμάνι. Βασικά και αυτούς με μεγάλη δυσκολία καθώς και το Λαύριο έχει δύσκολη συγκοινωνία σε σχέση με τον Πειραιά. Τους κατοίκους της υπόλοιπης Χίου δεν τους βολεύει καθόλου. Αν έχεις να ψάχνεσαι για τα ΚΤΕΛ Αττικής και μετά για τα ΚΤΕΛ Χίου άστα βράστα. Μόνο αν έχεις αυτοκίνητο...

3. 4.5 ωρες για την ακρίβεια -> https://static.seajets.gr/seajets-files/docs/default-source/schedule/lavrio-chios-agios-efstratios-lemnos-kavala_el.pdf?sfvrsn=1d8c295_20

4. Ναι σόρι, λάθος μου.

5. Εννοώ ότι τα δρομολόγια του καλοκαιριού είναι πιεστικά με ελάχιστους χρόνους αναμονής. Μην κοιτάς φέτος που δεν έχει καθόλου κίνηση. Πέρυσι που είχε αρκετή κίνηση ο Πήγασος, καθυστερούσε να φύγει και αντί για 2 ώρες παραμονής στην Καβάλα για παράδειγμα καθόταν 4 ώρες και έπαιρνε αυτή την καθυστέρηση και σε όλα τα υπόλοιπα δρομολόγια, επειδή η παραμονή του σε Καβάλα, Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο είναι από 0.5 ώρα έως 2 ώρες. Άσε που έκανε και επιπλέον 1 ελεύθερο δρομολόγιο Λήμνος/Καβάλα.

Link to comment
Share on other sites

Τα Μεστά δυστυχώς  χαλάνε τα καλύτερα δρομολόγια από ημερολογιακής πλευράς ,που είναι τα δρομολόγια του Σαββάτου .Περαν αυτού είναι μια τελείως άγονη και «κουφή» θα έλεγα προσέγγιση γιατί η κίνηση είναι μηδενική έως στην καλύτερη των περιπτώσεων 15 αυτοκίνητα ...

Link to comment
Share on other sites

1. Το οδικό δίκτυο της Χίου είναι αρκετά καλό, πολύ πιο πάνω από το μέσο όρο. Ειδικά οι δρόμοι Μεστά-Χώρα και Μεστά-Βολισσός επιτρέπουν μεγάλες ταχύτητες με ασφάλεια. Οι δυνατότητες, ή μάλλον η έλλειψη αυτών, του ΚΤΕΛ είναι άσχετες με την ακτοπλοΐα.

2. To Δρομολόγιο των Μεστών βολεύει πολλούς κατοίκους-επισκέπτες της Χίου και όχι μόνο της γύρω περιοχής. Ακόμα και αυτή να ήταν μόνο, μιλάμε για μεγάλο όγκο της οικονομικής ζωής του νησιού. Οι μόνοι που "χάνουν" είναι οι μη έχοντες δικό τους μέσο και αυτοί που έχουν προορισμό την βορειοανατολική μεριά (Καρδάμυλα). Όλοι οι άλλοι έχουν οφέλη. Κυρίως το εξάωρο εν πλω, αλλά και τη χαώδη διαφορά τιμής, σχεδόν μισά χρήματα. Αν σε αυτά προσθέσεις το γεγονός ότι συνήθως το δρομολόγιο είναι ημερήσιο, σημαίνει ακόμα μεγαλύτερη οικονομία, άρα και κίνητρο, σε σχέση με τα πειραιώτικα. 

Να το δούμε και σε χρόνους:

Από Πειραιά από 8 ώρες και πάνω, ως 9.30. Βραδινό, άρα σχεδόν αναγκαία η καμπίνα, οπότε το κόστος εκτοξεύεται.

Από Λαύριο προς Μεστά 6 ώρες. Ημερήσιο, άρα πλην ιδιαίτερων  περιπτώσεων, το σαλόνι ή το κατάστρωμα (καλοκαίρι) επαρκούν. Το κόστος ελάχιστο μπρος στον Πειραιά

Από Μεστά για Χώρα με μια λογική ταχύτητα, ένα ΙΧ φτάνει σε 30-35 λεπτά.

Από Μεστά για νοτιόχωρα, δίπλα

Από Μεστά για βορειοδυτική Χίο, όσο και από Χώρα, με ανάλογη ποιότητα δρόμου

Χαμένοι μόνο οι Καρδαμυλίτες και των γύρω χωριών.

 

Αναλογία επιβατών προς ΙΧ, περίπου 4 προς 1, μεγάλο μέρος κατοίκων ή καταγομένων από το νησί μετακινείται με το δικό του μέσο. Φαντάροι και φοιτητές προφανώς εξαιρούνται.

Ναι, το Λαύριο είναι μακρυά. Δε μένουμε όμως όλοι δίπλα στο λιμάνι του Περαιά. Σε πολλές περιπτώσεις, στο Λαύριο φτάνεις πιο εύκολα και γρήγορα απ' ότι στον Πειραιά. Εξαιρούνται οι μη έχοντες δικό τους μέσο, οι μετακινήσεις με ΚΤΕΛ είναι περιπέτεια. Το ίδιο ισχύει και για τους Λημνιούς, αυτό όμως δεν τους κάνει να διαλέγουν το Νήσος Μύκονος.

Οι μεταφορικές είναι θέμα, όπως σε όλα τα νησιά. Σαφώς προτιμούν, για εύλογους λόγους να φορτώνουν από Πειραιά.

Σχετικά με την εμπορική πολιτική και την αντίστοιχη προώθηση των επιλογών, όσο ήταν η ίδια εταιρεία και στα δυο λιμάνια, Πειραιά και Λαύριο, δεν είχε κάποιο λόγο να στείλει επιβάτες στο Λαύριο, το αντίθετο. Η νυν εταιρεία ακόμα ψάχνεται.

Σε κάθε περίπτωση, τα οφέλη από τα Μεστά είναι αρκετά και αφορούν πολλούς Χιώτες. Αν ήταν και πιο λογικές οι ώρες αναχώρησης από Μεστά, τότε θα ήταν ακόμα καλύτερα.

Οι της Λήμνου απαιτούν, λογικό, αλλά κάπου χάνουν το δίκιο τους, γιατί υπερβάλλουν.

 

 

Link to comment
Share on other sites

1. Αφού λοιπόν και το οδικό δίκτυο της Χίου είναι αρκετά καλό και το γεγονός ότι το ΚΤΕΛ είναι άσχετο με την ακτοπλοΐα, κάνουν επιβεβλημένη την ανάγκη το πλοίο να μην αντικαθιστά το ΚΤΕΛ. Αντί να υπάρχει ΚΤΕΛ από τη Χίο για τα Μεστά, είναι λογικό να υπάρχει το πλοίο που πιάνει Μεστά; Επίσης, κάτι άσχετο, αλλά πρέπει κάποια στιγμή σε αυτή τη χώρα με τα τόσα πολλά νησιά που τα μικρά στηρίζονται στα μεγάλα, να μπει ένας νόμος που να  υποχρεώνει τα ΚΤΕΛ να έχουν δρομολόγιο όταν φτάνει το πλοίο και όχι όταν θέλουν για να δουλέψουν τα ταξί.... Το ίδιο και για τα μικρά πλοία που ενώνουν τα νησιά μεταξύ τους. πχ το πλοίο που κάνει το Οινούσσες - Χίος, να έχει δρομολόγιο μετά την άφιξη του πλοίου στη Χίου ή έστω κάποιες ώρες μετά και όχι 14 ώρες μετά. 

2. To δρομολόγιο των Μεστών απαξιώνεται δυστυχώς από τους ίδιους τους κατοίκους της Χίου, πλην φυσικά των κατοίκων των Μεστών ή γενικά της δυτικής Χίου. Φαίνεται και από την μηδενική σχεδόν κίνηση ειδικά το καλοκαίρι που έπρεπε να γίνεται πανικός. Και ξαναλέω ότι ο λόγος είναι ότι μόνο ένας κάτοικος της δυτικής Χίου θα πάει και αυτός με δυσκολία αν πρέπει να πάει στο Λαύριο.

Τα μισά χρήματα που λες, που δεν είναι μισά αλλά αντί 39 είναι 27 και δεν είναι τα μισά, αλλά 12 €, τα πληρώνουν σε ΚΤΕΛ/βενζίνες από Αθήνα για Λαύριο και στο αυτοκίνητο από Λαύριο για Μεστά. Και τα αεροπορικά δρομολόγια είναι ημερήσια πάντα αλλά απ' ότι φαίνεται δεν προτιμάει κάποιος το Λαύριο - Μεστά μόνο και μόνο για να μην ταξιδέψει την νύχτα. Επιπλέον, το δρομολόγιο του Σαββάτου ημερήσιο είναι.

Από Πειραιά από 7 ώρες και πάνω, ως 9.30. Το βραδινό δε σημαίνει υποχρεωτική καμπίνα, επειδή ακριβώς το κόστος εκτοξεύεται. Ο κάτοικος που θέλει να πάρει καράβι αντί αεροπλάνο, έχει συνηθίσει τόσα χρόνια τα βραδινά και θα κάνει υπομονή 9.5 ώρες να πάει στο σπίτι του να κοιμηθεί. Και η καμπίνα είναι από +20 έως +30 € που αν είναι να δώσω 80€, πάω και με το αεροπλάνο με +50€ αν το κλείσω τελευταία στιγμή.

Όλο όσα περιγράφεις δεν δικαιολογούν την ύπαρξη 2 λιμανιών σε κάθε νησί του ΒΑ Αιγαίου. Φτιάξανε οι δήμαρχοι/βουλευτές λιμάνια και δεν έφτιαξαν δρόμους -όπως στην Ικαρία- ή απλά παράτησαν τα ΚΤΕΛ. Εκεί πρέπει όλοι οι νησιώτες να πιέσουν. 

Στο Λαύριο δεν φτάνεις πάντα πιο εύκολα και γρήγορα απ' ότι στον Πειραιά. Άλλο 15 χλμ από Αθήνα και άλλο 61. Είναι και η βενζίνη και τα διόδια. Το Μύκονος δεν κάνει το δρομολόγιο Πειραιάς - Λήμνος, αλλά Πειραιάς - Σάμος και Σάμος - Καβάλα πιάνοντας και Λήμνο. Δεν είναι το ίδιο. Αν έκανε το δρομολόγιο Πειραιάς - Λήμνος, θα το συζητούσαμε. Και άλλο να κάνεις συνολικά 11 ώρες από Αθήνα και άλλο 25.

Επειδή οι περισσότεροι κάτοικοι έχουν αμάξι, ό,τι ώρα και ν' αναχωρεί το πλοίο προς Λαύριο δεν τους νοιάζει, γιατί αυτοί φεύγουν ό,τι ώρα θέλουν από το σπίτι τους.

Πρέπει ντε και καλά να πιάνει το πλοίο τα Μεστά και δεν μας νοιάζει ό,τι ώρα το πιάνει. Αυτή είναι η λογική όσων πίεσαν αυτό το δρομολόγιο. 

Για τους λημνιώτες συμφωνώ ότι σε πολλά υπερβάλλουν και ζητούν μη ρεαλιστικά πράγματα. αλλά εδώ έχουν κι ένα δίκιο. Θεωρώ ότι θα μπορούσε να υποχρεώνει το υπουργείο το πλοίο που παίρνει ελεύθερη δρομολόγηση από Πειραιά για Χίο, μία φορά την εβδομάδα το καλοκαίρι να πιάνει Μεστά αντί για Χίο.

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς διαφωνούμε και δεν είναι αναγκαστικά κακό.

Το δρομολόγιο δεν έχει ζήτηση κυρίως:

1. Παραμένει άγνωστο. Ένα δρομολόγιο κάνει καιρό να γίνει γνωστό και να τραβήξει κίνηση. Με 12 δρομολόγια το χρόνο είναι πρακτικά απίθανο να γίνει "συνήθεια".

2. Δεν βολεύει τις μεταφορικές

3. Δε συμφέρει πρακτορεία και λοιπούς επαγγελματίες που έχουν σχέση-οφέλη με τα δρομολόγια του Πειραιά.

4. Μένω Χαλάνδρι. Σε χρόνους η πρόσβαση στο Λαύριο είναι πιο σύντομη από τον Πειραιά οδικώς, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής. Σε ανάλυση που έγινε προ ετών, για τη βιωσιμότητα της γραμμής Λαύριο (ή Ραφήνα) - Μεστά, εκτιμήθηκε ότι ένα ποσοστό 40% των δυνητικών επιβατών βιώνει ανάλογες συνθήκες πρόσβασης.

5. Η διαφορά κόστους είναι τραγική. Σε επίπεδο τετραμερούς οικογένειας μπορεί να είναι καθοριστική στο πάμε Χίο ή όχι.

6. 6 ώρες ημερήσιο περνά άνετα στην καρέκλα-κατάστρωμα, λόγος που επέτρεψε στην hsw να σαρώσει με τα Μύκονος και Χίος πριν 15 χρόνια. 9,5 ώρες όχι. Άντε αν είσαι από 15-25, βία 30. Στα 50 όχι. Εκεί θέλει τουλάχιστον αεροπορικό κάθισμα, άρα σχεδόν διπλή τιμή. Αν δε χρειαστεί καμπίνα, τότε άστα.

7. Το αεροπλάνο δεν βολεύει τους πάντες, ακόμα και αν βρεις εισιτήρια σε λογική τιμή μήνες πριν. Αν πρέπει να έχεις μαζί σου μέσο και μπαγκάζια η επιλογή απορρίπτεται. Αν πράγματι οι Χιώτες πρέπει να πάνε προς τα κει, μπορούν εξίσου και οι Λημνιοί.

Στο δια ταύτα. Η επιλογή της ένταξης των Μεστών στο υπάρχον δρομολόγιο είναι κατάλοιπο πιέσεων εταιρειών και τοπικών παραγόντων από το παρελθόν. Ως τέτοιο, ενσωματώνει μια σειρά από συμβιβασμούς. Μαξιμαλιστικές απαιτήσεις και υπερπροβολή ανύπαρκτων προβλημάτων δεν βοηθούν.

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, tasos123 said:

Όλο όσα περιγράφεις δεν δικαιολογούν την ύπαρξη 2 λιμανιών σε κάθε νησί του ΒΑ Αιγαίου. Φτιάξανε οι δήμαρχοι/βουλευτές λιμάνια και δεν έφτιαξαν δρόμους -όπως στην Ικαρία- ή απλά παράτησαν τα ΚΤΕΛ. Εκεί πρέπει όλοι οι νησιώτες να πιέσουν.

Να τονίσω εδώ πως τα δύο αυτά λιμάνια σε κάθε νησί του Β. Α. Αιγαίου εξυπηρετεί στρατιωτικούς σκοπούς και όχι κομματικούς. Αν γίνει κάτι με τους Toύρκους, τόσο το λιμάνι στην πόλη της Χίου όσο και αυτό στην πόλη της Μυτιλήνης, θα βληθούν από βολές του Τουρκικού πυροβολικού και χωρίς τα Μεστά και το Σιγρί στα δυτικά των νησιών αυτών, δεν θα μπορούμε να βρούμε λιμάνι να στείλουμε ενισχύσεις. Στην ίδια λογική είναι και τα λιμάνια του Καρλοβασίου, της Μύρινας και της Καμίρου σκάλας. 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Νομίζω οφείλουμε να ξεχωρίσουμε τα δρομολόγια του Χίος σε σχέση με αυτά του Διαγόρα το χειμώνα και το επίμαχο δρομολόγιο της Λήμνου που συζητάμε.

Χθες, το BS Chios έφερε στα Μεστά 347 επιβάτες και 107 ΙΧ στο πρώτο του δρομολόγιο.

Στα δρομολόγια του Διαγόρα το χειμώνα γίνεται δημόσια πόλεμος από τους μεταφορείς του νησιού, που είναι φυσικό να μη θέλουν να κάνουν πολλαπλάσια χιλιόμετρα και πολλές παραπάνω εργατοώρες για να πετύχουν το ίδιο αποτέλεσμα. Επιπλέον, ο κόσμος το χειμώνα είναι λιγοστός και έχω γίνει μάρτυρας όταν γίνεται προγραμματισμός ταξιδιού στην Αθήνα να κανονίζεται όχι Τρίτη, γιατί το δρομολόγιο από Μεστά είναι Δευτέρα και όντως είναι ταλαιπωρία. 

Το δρομολόγιο του aqua Blue αξίζει να θυμηθούμε πότε και για ποιον δημιουργήθηκε. Παραμονές ευρωεκλογών, για να υποστηρίξει οικονομικά ένα πλοίο που δε μπορούσε να ζήσει με επιδοτούμενα δρομολόγια μόνο Ψαρά - Μεστά. 

Τα ΚΤΕΛ Χίου έχουν δηλώσει ότι εξυπηρετούν τη γραμμή, και έχουν ανταπόκριση σε κάθε άφιξη.

Για τα μικρά νησιά που αναφέρθηκε, πχ το Οινούσσαι πάντα είχε ανταπόκριση με το πλοίο που έφτανε από Πειραιά - Χίο σε συγκεκριμένα δρομολόγια το καλοκαίρι, και το ήξεραν οι κάτοικοι. Πλέον, με τις απευθείας γραμμές από Πειραιά έχει εκλείψει αυτή η ανάγκη.

 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, gtogias said:

Προφανώς διαφωνούμε και δεν είναι αναγκαστικά κακό.

Ναι εννοείται δεν είναι κακό η διαφωνία μας. Εξάλλου εκφράζω προσωπική μου άποψη που ενδέχεται να μην είναι σωστή. Κυρίως μαθαίνω και αρκετά απ' όσα αναφέρουν όλοι εδώ μέσα.

Συμφωνώ σε όλα όσα προαναφέρεις. Μήπως τελικά το πρόβλημα είναι η κακή ή και καθόλου διαφήμιση και η κακή σχέση των τοπικών παραγόντων; Εννοώ να έβγαινε ένας τοπικός πολιτικός άρχοντας και με περισσότερη μείωση της τιμής του εισιτηρίου για Μεστά, να ζητούσε τη στήριξη των μεταφορικών στο εν λόγω δρομολόγιο.

Οι τουρίστες που θα έρθουν από το εξωτερικό ή από άλλη πόλη της Ελλάδας αν έχουν να πάρουν το ΚΤΕΛ με τα κακά δρομολόγια και να πληρώσουν στο τέλος το ίδιο σε σχέση με το αεροπλάνο, σίγουρα θα επιλέξουν το δεύτερο ή μέσω Πειραιά.

Για το 7 θα σου πω ότι μιλάμε για το αν κάποιος επιβάτης επιλέξει το λιμάνι στα Μεστά ή της Χίου και όχι γενικά το αεροπλάνο ή το πλοίο. Εξάλλου η άγονη αυτή γραμμή είναι της Λήμνου.

Να πω ότι δε λέω να κοπεί εντελώς, αλλά να έπρεπε να μπει η προσθήκη των Μεστών σε δρομολόγιο του Διαγόρα/Σάμος από Πειραιά, έστω και με επιδότηση, για να είναι πιο κερδοφόρο και όχι στη γραμμή του Λαυρίου για Λήμνο. Σε μία άσχετη δηλαδή γραμμή.

18 hours ago, Strofalos said:

Να τονίσω εδώ πως τα δύο αυτά λιμάνια σε κάθε νησί του Β. Α. Αιγαίου εξυπηρετεί στρατιωτικούς σκοπούς και όχι κομματικούς. Αν γίνει κάτι με τους Τούρκους, τόσο το λιμάνι στην πόλη της Χίου όσο και αυτό στην πόλη της Μυτιλήνης, θα βληθούν από βολές του Τουρκικού πυροβολικού και χωρίς τα Μεστά και το Σιγρί στα δυτικά των νησιών αυτών, δεν θα μπορούμε να βρούμε λιμάνι να στείλουμε ενισχύσεις. Στην ίδια λογική είναι και τα λιμάνια του Καρλοβασίου, της Μύρινας και της Καμίρου σκάλας. 

Ναι εδώ έχεις απόλυτο δίκιο και λάθος μου που δεν το σκέφτηκα.

18 hours ago, enas chiotis said:

Νομίζω οφείλουμε να ξεχωρίσουμε τα δρομολόγια του Χίος σε σχέση με αυτά του Διαγόρα το χειμώνα και το επίμαχο δρομολόγιο της Λήμνου που συζητάμε.

Χθες, το BS Chios έφερε στα Μεστά 347 επιβάτες και 107 ΙΧ στο πρώτο του δρομολόγιο.

 

Αυτό το δρομολόγιο μάλιστα. Κι εγώ το έλεγα ότι πρέπει να γίνει κάτι τέτοιο. Αλλά από Πειραιά και να μην μπλέκεται σε άλλη ήδη μεγάλη σε διάρκεια γραμμή.

Αν  τους μεταφορείς τους έδιναν μπόνους; πχ μεγαλύτερη μείωση εισιτηρίων.

Για τις Οινούσσες ήταν κάτι τυχαίο. Για Θύμαινα δεν φεύγει το καράβι από Ικαρία/Σάμο την ώρα που φτάνει το πλοίο από Πειραιά

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Μα το ζητούμενο είναι η μείωση του κόστους, επιβάτη και ναυτιλιακής. Από Πειραιά δεν υπάρχει διαφορά. Μόνο από Ραφήνα, άντε και Λαύριο, υπάρχει ελπίδα. Αλλιώς, κάθε χρόνο το νησί θα ξεμακραίνει. Οι ώρες συνέχεια αυξάνονται, όπως και οι τιμές. Τα λιμάνια της ανατολικής Αττικής είναι μονόδρομος, για όλους τους εμπλεκόμενους.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...