Jump to content
Shipfriends

Το Φαληρικό Δέλτα για Cruise Terminal??


Recommended Posts

Στο Φαληρικό Δέλτα προσβλέπουν για ελλιμενισμό τα κρουαζιερόπλοια

Σε πρώτη προτεραιότητα βάζει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών για την κρουαζιέρα στην περιοχή μεταξύ του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και του Φαληρικού Δέλτα.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Περικλής Παναγόπουλος, επιστρέφοντας άμεσα στην ενεργό δράση μετά το αίσιο τέλος που είχε η πρόσφατη περιπέτειά της απαγωγής του, έδωσε συνέχεια στην συνάντηση που είχαν στις αρχές Ιανουαρίου τα μέλη του Συνδέσμου με τον γενικό γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΕΝΑΝΠ, Γιώργο Βλάχο και στελέχη του υπουργείου για θέματα κρουαζιέρας.

Ο κ. Παναγόπουλος με επιστολή του με ημερομηνία 22 Ιανουαρίου 2009 προς τον κ. Βλάχο θέτει επί τάπητος το θέμα της δημιουργίας λιμενικών υποδομών κρουαζιέρας στην περιοχή του Φαλήρου και ζητάει την άμεση ενεργοποίηση όλων των φορέων, προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο το οποίο είχαν εξετάσει στην πρώτη σύσκεψη στο κτήριο του ΥΕΝΑΝΠ και το οποίο αναφερόταν από την μία στην εκμετάλλευση υπέρ της κρουαζιέρας της «παγόδας» του λιμανιού του Πειραιά, αλλά και στην ανάπτυξη υποδομών κρουαζιέρας στο παραλιακό μέτωπο του Φαλήρου.

Η επιστολή

Στην επιστολή του ο κ. Περικλής Παναγόπουλος αναφέρει: «Εις επιβεβαίωση των συζητήσεων στη συνάντησή μας στις 8 Ιανουαρίου 2009, σχετικά με το θέμα της περίληψης και της διαπίστωσης της ανάγκης εξέτασης, σε ευρύτερο χώρο, των δυνατοτήτων εξασφάλισης των νέων λιμενικών εγκαταστάσεων, για τις ανάγκες των επιβατηγών πλοίων στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, παρακαλούμε όπως προχωρήσετε, σε συνεργασία με τον ΟΛΠ Α.Ε., στις διερευνητικές καταρχάς προεργασίες για τα συζητηθέντα υποψήφια σημεία εκτελέσεως έργων», και προσθέτει:

«Στη συνέχεια θα πρέπει, όπως συμφωνήθηκε, να πραγματοποιηθεί ευρεία σύσκεψη υψηλού επιπέδου με αρμόδιους φορείς όπως, υπουργείο Δημοσίων Έργων, Ανάπτυξης, Οικονομίας, Τουριστικής Ανάπτυξης, με συμμετοχή εκπροσώπων του Συνδέσμου μας, ώστε να μεθοδευτούν οι εν συνεχεία ενέργειες και διαδικασίες».

Ο κατάλληλος χώρος

Σύμφωνα με τα όσα τονίστηκαν στην πρώτη συνάντηση, αναφέρει στην επιστολή του ο κ. Παναγόπουλος «για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων ο πλέον κατάλληλος χώρος για τη νέα λιμενική υποδομή θεωρείται η περιοχή μεταξύ του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και Φαληρικού Δέλτα, πρόταση που είχαμε κάνει και στο παρελθόν. Με τον τρόπο αυτό αντιλαμβάνεσθε ότι θα υπάρξουν πολύ θετικά αποτελέσματα όπως:

- Θα εξυπηρετηθεί άμεσα το κρουαζιερόπλοιο και οι χιλιάδες τουρίστες λόγω της απ΄ ευθείας μετακίνησης των προς τα αξιοθέατα της Αθήνας και το αεροδρόμιο χωρίς καθυστερήσεις.

- Θα ανακουφιστεί ο κεντρικός λιμένας και η πόλη του Πειραιά από την κυκλοφορία εκατοντάδων πούλμαν που αναγκάζονται σήμερα να διέρχονται για τη μεταφορά τουριστών προς και από το λιμένα. Παράλληλα θα ανακουφιστεί και το ατμοσφαιρικό περιβάλλον από τη ρύπανση που προκαλείται από την πολύ αργή κίνηση μέσα στη στενή πόλη του Πειραιά των ως άνω οχημάτων.

- Θα υπάρξει αποσυμφόρηση στις εισόδους - εξόδους των πλοίων, από το λιμένα, που σήμερα προκαλείται μεγάλη καθυστέρηση, που μπορεί να ξεπερνά και τις δύο ώρες, ειδικά στις πρωινές αφίξεις, με αποτέλεσμα να χάνονται πτήσεις αναχωρήσεις των επιβατών - τουριστών».

Καταλήγοντας στην επιστολή του, που συνυπογράφει ο γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Μάρκος Φόρος, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ τονίζει: «Τέλος, επειδή πρόκειται για ένα σοβαρό έργο λιμενικής υποδομής, το οποίο θα απαιτήσει, όπως αντιλαμβάνεσθε, μεγάλο χρόνο για τη μελέτη και υλοποίησή του, είναι ανάγκη να αρχίσουν, χωρίς άλλη καθυστέρηση οι σχετικές διεργασίες διερεύνησης κατ΄αρχάς και συντονισμού για σχεδιασμό και εκτέλεση στη συνέχεια. Αναμένουμε να μας ειδοποιήσετε για τη πραγματοποίηση της πρώτης ευρείας, ως άνω, αναγκαίας σύσκεψης».

Τα προβλήματα στον Πειραιά

Χαρακτηριστικό είναι και το παράδειγμα που φέρνει ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Λάμπρος για την κατάσταση στη βάση κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά μιλώντας στη «Ν».

«Τις ημέρες της κοσμοσυρροής παρατηρούσε κανείς ότι δημιουργείτο μια χαώδης κατάσταση στο Κεντρικό Λιμάνι ιδιαίτερα στην Παγόδα διότι λόγω του περιορισμένου χώρου ήταν αδύνατον να εξυπηρετηθούν απρόσκοπτα τα δεκάδες πούλμαν που ανέμεναν να παραλάβουν τους εκδρομείς επιβάτες.

Σε ορισμένες περιπτώσεις λόγω της υπερβολικής καθυστέρησης και ταλαιπωρίας, πολλοί επιβάτες προτιμούσαν να παραμένουν στα πλοία παρά να βγουν στον Πειραιά. Εάν παραμείνει η παρούσα κατάσταση θα δημιουργηθεί τα αμέσως επόμενα χρόνια έμφραγμα στο λιμάνι του Πειραιά διότι οι υπολογισμοί της αύξησης των επιβατών της κρουαζιέρας μέχρι το έτος 2015 θα είναι αλματώδεις δεδομένου ότι η διεθνής οικονομική ύφεση θα αρχίζει να ανακάμπτει από το έτος 2010 και μετά».

Ο κ. Λάμπρος καταθέτει την προσωπική του άποψη την οποία, όπως τονίζει έχει επαναλάβει πολλές φορές στο παρελθόν και η οποία, αναφέρει ότι είναι απλή, άμεση και χωρίς περιπλοκές και καθυστερήσεις.

«Εάν πράγματι θέλουμε να στηρίξουμε και να αναπτύξουμε την κρουαζιέρα από τον Πειραιά είτε ως αφετηρία είτε ως ενδιάμεσο λιμάνι θα πρέπει να αλλάξομε άμεσα πολιτική. Θα πρέπει να μιμηθούμε ό,τι έχουν κάνει οι γείτονές μας στα λιμάνια του Kusadasi, της Κωνσταντινούπολης, της Βενετίας, της Γένοβας και λίγο πιο μακριά της Βαρκελώνης.

Είτε με τη μέθοδο της ανάθεσης σε ιδιωτικούς οργανισμούς είτε με τη μέθοδο της από κοινού εκμετάλλευσης έχουν πραγματοποιήσει σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα τεράστιες υποδομές που μπορούν να εξυπηρετούν συγχρόνως πολλά κρουαζιερόπλοια ιδιαίτερα της τάξεως των 2.000 επιβατών και άνω και να τους προσφέρουν πλήρη και ταχεία εξυπηρέτηση χωρίς τις γνωστές ουρές και καθυστερήσεις του Πειραιά», και προσθέτει:

«Επειδή όμως ο χρόνος τρέχει θα μπορούσαμε σαν άμεση ενέργεια να εκμεταλλευθούμε τις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις στο λιμάνι του Λαυρίου είτε για κρουαζιερόπλοια είτε για ακτοπλοϊκά πλοία ώστε να δώσουμε μια πνοή βοήθειας στο λιμάνι του Πειραιά».

Η καλύτερη λύση

«Η καλύτερη όμως λύση κατά την προσωπική μου άποψη θα ήταν μια ευρύτερη πολιτική που θα περιλάμβανε την κατασκευή λιμενικών εγκαταστάσεων στο στάδιο Ειρήνης και Φιλίας ή στο Δέλτα Φαλήρου για εξυπηρέτηση είτε των ακτοπλοϊκών γραμμών είτε των κρουαζιεροπλοίων όπως υποδεικνύει ο Σ.Ε.Ε.Ν, κάτι που θα έχει διπλό αποτέλεσμα», υπογραμμίζει ο κ. Μιχάλης Λάμπρος και σημειώνει:

«Την αποσυμφόρηση του Κεντρικού Λιμένα του Πειραιά ο οποίος θα δοθεί εξ' ολοκλήρου είτε μόνο στα κρουαζιερόπλοια είτε στα ακτοπλοϊκά και στα σκάφη εξυπηρέτησης του Αργοσαρωνικού, και παράλληλα τη λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος στους δρόμους του Πειραιά που μέρα με τη μέρα διογκώνεται και γίνεται για ορισμένες ημέρες πραγματικά αξεπέραστο».

Link to comment
Share on other sites

Γιατι εχω την εντυπωση οτι αυτο ειχε συζητηθει να γινει για τους Ολυμπιακους αγωνες?

Τοτε η προταση νομιζω οτι ηταν να φτιχτει terminal απο το ΣΕΦ εχρι και το Δελτα Φαληρου αλλα δεν προχωρησε λογω κοστους

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Λογικο κι επομενο. Ειναι θαυμα πως ενα λιμανι με εγκαταστασεις και εργασιακες πρακτικες της πλακας μπορει και ανταπεξερχεται στα συγχρονα δεδομενα. Και ειναι φυσικα απογοητευτικο να σκεφτεται κανεις ποσο καλυτερα θα μπορουσαν να ειναι τα πραγματα αν το λιμανι λειτουργουσε σωστα.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Τέρμιναλ στον Πειραιά θέλουν τρεις όμιλοι κρουαζιέρας.

Πηγη: ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Παράλληλα με την υιοθέτηση αυτών των ρυθμίσεων και τη θεσμοθέτησή τους, ο ΟΛΠ φέρεται έτοιμος να προχωρήσει σε συμφωνίες με τρεις διεθνείς ομίλους στον χώρο της κρουαζιέρας, προκειμένου να αναλάβουν μέσω παραχώρησης, μέρος των επενδύσεων σε υποδομές και τη διαχείριση των νέων τέρμιναλ που θα δημιουργηθούν. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη έχουν γίνει οι πρώτες συζητήσεις μεταξύ του ΟΛΠ και των εταιρειών: Carnival (αμερικανικών συμφερόντων), Royal Carribean (αμερικανικών και ελληνικών συμφερόντων) και MSC (ιταλοελβετικών συμφερόντων).

Και οι τρεις όμιλοι, λένε οι ίδιες πληροφορίες, ενδιαφέρονται να αναπτύξουν από ένα τέρμιναλ στον Πειραιά, το οποίο θα αποτελέσει τη βάση τους για τα ταξίδια των πλοίων τους στην περιοχή του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου. Η διοίκηση του ΟΛΠ εκτιμά ότι χωροταξικά με τις απαραίτητες επενδύσεις το λιμάνι του Πειραιά θα είναι σε θέση να απορροφήσει τη ζήτηση που θα δημιουργηθεί.

Μέσα στο 2010 προβλέπεται ότι θα έχουν εκδοθεί οι αδειοδοτήσεις για την επέκταση του νότιου λιμένα του Πειραιά, ένα έργο προϋπολογισμού 230 εκατ. ευρώ.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...