Jump to content
Shipfriends

Πορτοκαλής Ήλιος (ΙΜΟ 5264039)


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Κάθε φορά που τα τελευταία τρία χρόνια ανέβαινα στην Θεσσαλονίκη, και τράβαγα προς τα ναυπηγεία στην Καλαμαριά, με υποδεχόταν από μακρυά στο ναυπηγείο Κοντογούρη η αγαπημένη φιγούρα του ΠΟΡΤΟΚΑΛΗΣ ΗΛΙΟΣ των παιδικών μου χρόνων.

Οχι όμως αυτή την φορά. Το θρυλικό καραβάκι του Αργοσαρωνικού, όπως πριν λίγες ημέρες μας είχε πληροφορήσει ο arberi, βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο της διάλυσης του, και λίγα πια έχουν μείνει να το θυμίζουν. Πλησίασα στο σημείο όπου βρισκόταν δεμένο τα τελευταία χρόνια, και όπου 4-5 εργάτες "κόβανε λαμαρίνες".

gallery_2102_278_374149.jpg

"Το ΠΟΡΤΟΚΑΛΗΣ ΗΛΙΟΣ δεν είναι ???" ρώτησα τυπικά έναν που φαινόταν ο υπεύθυνος.

"Μπα", μου απάντησε, "κάποιο ΓΙΩΡΓΗΣ νομίζω ότι ήταν αυτό......"

"Το ΠΟΡΤΟΚΑΛΗΣ ΗΛΙΟΣ είναι", του απάντησα. "Έτσι το γνωρίζαμε οι παλιότεροι. Όταν το "66 το είχε φέρει ο Κώστας ο Λάτσης, ο παππούς μου είχε φτιάξει πάνω του ότι ξύλινη κατασκευή είχε. Από κουπαστές, μέχρι μπουλμέδες και σαλόνια."

"Ελπίζω ο παππούς σου να μην είχε βάλει χέρι και σε αυτές τις κατασκευές" μου απάντησε, και μου έδειξε μία σιδηροκατασκευή που προσπαθούσε να διαλύσει με κάτι σαν κομπρεσέρ χειρός. "Αναθεματισμένα καράβια" πρόσθεσε, "πως τα φτιάχνανε εκείνα τα χρόνια, ολόκληρα από ατόφιο μαντέμι ήτανε ???"

gallery_2102_278_381514.jpg

Παραδίπλα, στεκότανε ένας ηλικιωμένος κύριος με φόρμες, που όπως αργότερα μου είπε, ήταν ο μηχανικός που είχε φέρει το ΒΙΚΤΩΡΙΑ από την Τουρκία. "Καλά τα λέει βρε ο άνθρωπος, δίκιο έχει" είπε απευθυνόμενος στον διαλυτή. "Το ΠΟΡΤΟΚΑΛΗΣ ΗΛΙΟΣ ήταν αυτό, είχα ταξιδέψει μαζί του όταν είχε πρωτοέρθει στον Πειραιά, και ο Λάτσης ο ίδιος καθότανε στην προκυμαία, ο ίδιος ακούς, και έκοβε τότε τα εισιτήρια."

gallery_2102_278_75961.jpg

Link to comment
Share on other sites

Κριμα το βαπορι ειχε ζωη,ειχε πεσει περιπου 1δις δραχμες το 1996 σε αυτο και το ειχαν κανει τελειο.Θα θυμαμαι παντα ενα ταξιδι που ειχα κανει με αυτο το 1976 στην υδρα με το βαπορακι γεματο κοσμο,οχι σαν σημερα βεβαια

Link to comment
Share on other sites

Πρέπει να είχα ταξιδέψει μ'αυτό όταν ήμουν 14-15 χρονών,γιατί θυμάμαι το σαλόνι του που ήταν σκέτη χλίδα γιά την εποχή εκείνη.Οι γονείς μου,που πήγαιναν συχνά στην Αίγινα,ήταν όλο χαρά κάθε φορά που επρόκειτο να πάνε με τον ΠΟΡΤΟΚΑΛΗ ΗΛΙΟ γιατί ήταν το ανάλογο τού ΦΟΙΒΟΥ την εποχή εκείνη-γρήγορο και πολυτελές.

Αλλά περισσότερο το θυμάμαι ώς ΓΙΩΡΓΗΣ,τίς Κυριακές τού καλοκαιριού την δεκαετία τού 95,να έρχεται στον Πόρο λίγο μετά την άφιξη τού πρωινού δρομολογίου με το οποίο ταξίδευα.Κάποιες φορές το προσπερνούσαμε λίγο μετά τα Μέθανα (αυτό ερχόταν κατ'ευθείαν απ'τον Πειραιά,περνώντας ανοιχτά απ'την Αγία Μαρίνα στην Αίγινα,αλλά μάς προλάβαινε επειδή έφευγε το πρωί πιό αργά) και μάλιστα κάπου πρέπει να έχω κάτι φωτογραφίες που το έβγαλα.Κάποιες φορές επίσης το πετύχαινα στον γυρισμό μου (γιατί πήγαινε στην Υδρα μετά τον Πόρο και επέστρεφε πάλι κατευθείαν).

Πιστεύω πως άν δέν είχε εκείνο το ατύχημα έξω από τον Πόρο,θα ήταν ακόμη ενεργό.Δυστυχώς το εξωστράκισε το νεώτερο ANNA MARU και η απαρχή τών δύσκολων εποχών και τών ανύπαρκτων χρημάτων......

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Στην πρώτη σελίδα του θέματος υπάρχει πολλές φορές η αναφορά σε πιθανή μετασκευή του πλοίου σε θαλαμηγό.

 

Προσφατα εμαθα οτι πραγματι υπαρχε η σκεψη να γινει θαλαμηγος αλλα λογω της κρισης η ιδεα αυτη εγκαταλειφτηκε.
 

 

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του ναυπηγικού γραφείου shipinvestigation , υπάρχει σχέδιο του πλοίου όπως θα γίνονταν.

 

Επισυνάπτω το σχέδιο γιατί το link υπάρχει ενδεχόμενο να χαθεί.

post-1827-0-30440500-1386409748_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Πρέπει να είχα ταξιδέψει μ'αυτό όταν ήμουν 14-15 χρονών,γιατί θυμάμαι το σαλόνι του που ήταν σκέτη χλίδα γιά την εποχή εκείνη.Οι γονείς μου,που πήγαιναν συχνά στην Αίγινα,ήταν όλο χαρά κάθε φορά που επρόκειτο να πάνε με τον ΠΟΡΤΟΚΑΛΗ ΗΛΙΟ γιατί ήταν το ανάλογο τού ΦΟΙΒΟΥ την εποχή εκείνη-γρήγορο και πολυτελές.

Αλλά περισσότερο το θυμάμαι ώς ΓΙΩΡΓΗΣ,τίς Κυριακές τού καλοκαιριού την δεκαετία τού 95,να έρχεται στον Πόρο λίγο μετά την άφιξη τού πρωινού δρομολογίου με το οποίο ταξίδευα.Κάποιες φορές το προσπερνούσαμε λίγο μετά τα Μέθανα (αυτό ερχόταν κατ'ευθείαν απ'τον Πειραιά,περνώντας ανοιχτά απ'την Αγία Μαρίνα στην Αίγινα,αλλά μάς προλάβαινε επειδή έφευγε το πρωί πιό αργά) και μάλιστα κάπου πρέπει να έχω κάτι φωτογραφίες που το έβγαλα.Κάποιες φορές επίσης το πετύχαινα στον γυρισμό μου (γιατί πήγαινε στην Υδρα μετά τον Πόρο και επέστρεφε πάλι κατευθείαν).

Πιστεύω πως άν δέν είχε εκείνο το ατύχημα έξω από τον Πόρο,θα ήταν ακόμη ενεργό.Δυστυχώς το εξωστράκισε το νεώτερο ANNA MARU και η απαρχή τών δύσκολων εποχών και τών ανύπαρκτων χρημάτων......

 

 

Όμορφο πλοίο, όντως, για κρουαζιέρες στο Σαρωνικό. Εκεί που έχασε πολύ, κατά τη γνώμη μου, ήταν όταν δρομολογήθηκε (αρχές δεκαετίας '80) στη γραμμή Ηρακλείου - Σαντορίνης, για ημερήσιες κρουαζιέρες. Το τι γινόταν δεν περιγράφεται, όσον αφορά το ταξίδεμά του σε τόσο ανοιχτή θάλασσα σε σχέση με τις γραμμές που είχε πρωτοδρομολογηθεί. Ο κόσμος ταλαιρορείτο και ολοι έλεγαν τα χειρότερα, που επέλεξαν το συγκεκριμένο πλοίο, σε μια εποχή που μπορούσαν να κάνουν το ταξίδι αυτό με το ΜΙΣΤΡΑΛ 2, για παράδειγμα (το μετέπειτα ΜΑΡΙΑ Π.). Ας μην περιγράψω άλλα, διότι πραγματικά αδικήθηκε το πλοίο από αυτή την ...αψυχολόγητη δρομολόγηση.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Αν θυμάμαι καλά,μετά το φιάσκο τής δρομολόγησης απ'το Ηράκλειο,είχε μείνει αρκετό καιρό παροπλισμένο στον Φλοίσβο,όπου και το είχα δεί μιά μέρα που είχα πάει να επισκεφτώ το ΑΒΕΡΩΦ.

 

Πράγματι,το ατύχημα στον Πόρο ήταν μοιραίο γιά το πλοίο.Αλλά ούτως ή άλλως,δέν νομίζω πως θα δούλευε γιά πολλά χρόνια ακόμη έστω κι'άν δέν είχε το ατύχημα,γιατί ήταν ήδη μεγάλης "ηλικίας".Είναι επίσης απορίας άξιο γιατί ο Λάτσης δέν το διατήρησε όπως έκανε και με το ΝΕΡΑΪΔΑ-θα μπορούσε να το κάνη κι'αυτό πλωτό μουσείο και να το έχη π.χ. στον Πόρο ή ακόμη και στίς Σπέτσες (η Υδρα δέν νομίζω να ήταν κατάλληλη,στο λιμάνι της ίσα που χώραγε έξω-έξω το συμβατικό τής γραμμής,πόσο μάλλον να υπήρχε εκεί κι'ένα άλλο πλοίο μονίμως.

 

Οσο γιά τα σχέδια τής μετασκευής,τέτοιες ώρες (κρίσης),τέτοια λόγια...

Link to comment
Share on other sites

Ως ΠΟΡΤΟΚΑΛΗΣ ΗΛΙΟΣ ηταν πλοικτησιας Κωστα Λατση (ΡΕΝΕΤΑ,ΜΙΜΙΚΑ) και οχι του αδελφου του Γιαννη Λατση.Ο δε Κωστας Λατσης αφου πτωχευσε ξαναεγινε καπετανιος και πεθανε φτωχος,ή φτωχοτερος και προφανως τα αδελφια δεν ειχαν τις καλυτερες σχεσεις

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Πάντως θυμάμαι ότι ώς ΠΟΡΤΟΚΑΛΗΣ ΗΛΙΟΣ είχε μεγάλο "σουξέ" στην γραμμή του Αργοσαρωνικού γιατί πρώτα γέμιζε αυτό και μετά τα υπόλοιπα.Μάλιστα σε μιά σχολική εκδρομή επρόκειτο να πάμε μ'αυτό στον Πόρο αλλά όταν οι αρμόδιοι τής τάξης πήγαν να βγάλουν εισιτήρια,τούς είπαν ότι το πλοίο ήταν "πλήρες" (παρ'όλο που τα παιδιά είχαν πάει αρκετά νωρίς) κι'έτσι πήγαμε με το ΑΥΡΑ.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Βρήκα αυτήν την φωτογραφία του "Πορτοκαλής Ήλιος" ως Orange Sun στο παλιό, "εσωτερικό" λιμάνι του Malmoe (Μάλμε), σε ένα βιβλίο που από τα άριστα σουηδικά που κατέχω περιέγραφε την αρχιτεκτονική της πόλης την δεκαετία του '60. 

 

 

Orange Sun in a SE book 20180319_151937.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 9 months later...
  • 8 months later...

Ας μεταφερθουμε στην Υδρα του 1968 για να δουμε το πλοιο να κανει αναποδα για να αναχωρησει

Αυτες οι πορτοκαλι πινελιες ταιριαζουν ωραια στο βαπορακι ενω και το backround με το γραφικη Υδρα δινει μια γενικοτερα ομορφη φωτογραφια

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Πορτοκαλής Ήλιος στον Πόρο, κάποια στιγμή τέλη δεκαετίας του 60, αρχές 70? Ποιός ξέρει. Είναι από τις εικόνες που ειδικά αν κατάγεσαι από το μέρος που απεικονίζεται, αναρωτιέσαι πως ήταν έτσι τότε και πώς έχουν αλλάξει τα πράγματα σε λίγες δεκαετίες. 

Link to comment
Share on other sites

Αλλη μια πανεμορφη φωτο με το ΠΟΡΤΟΚΑΛΗΣ ΗΛΙΟΣ να μπαινει στο λιμανι του Πειραια το καλοκαιρι του 68

Πανεμορφο και το πλοιο,ισως το ομορφοτερο απο οσα περασαν απο το Σαρωνικο

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...