Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

υπενθυμιζω οτι το blue star ithaki ειχε παραγγελθει απο την τοτε strintzis lines για τι γραμμη κυλληνη πορος. για αυτο δεν εχει κρεββατια

σκοπος ηταν να κανει 4 δρομολογια τη μερα. Θα εδενε με την πρυμη κυλληνη και με την πλωρη στον πορο. Γι'αυτο και ειναι το μονο της σειρας με πλωριο καταπελτη. Αυτος ειναι και ο λογος που εχει το ονομα του ιστορικου νησιου :)

κεφαλονια υπηρχε ηδη οποτε αναγκαστηκα επαιρνε το ονομα αυτο.

Υπηρχε σκεψη τοτε ολα τα πλοια της strintzis να γινουν superferry κατι (superferry atlantic, superferry pacific, superferry ithaki superferry mykonos, superferry santorini) θαλεγοταν τα 5 νεοτευκτα.

οταν εγινε η εξαγορα και η μετονομασια σε blue star οι νεοι ιδιοκτητες αποφασισαν το κεφαλονια και πολυ σας. οποτε μετα απο μια συντομη σκεψη να παει δυτικες κυκλαδες βρεθηκε ραφηνα για λιγο και εκτοτε απο πειραια. Το τελευταιο 5μηνο πριν παραδοθει εγιναν καποια μερεμετια της τελευταιας στιγμης στα σαλονια για να ανταποκριθει στις αναγκες του αιγαιου.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ετσι είναι όπως το λές και κάθε χρόνο το διαφημίζει η superfast με καταχωρήσεις στις εφημερίδες. Περιλαμβάνει το ταξίδι (καμπίνα εισητήριο γευμα) και κάποιες διανυκτερευσεις σε συνεργαζόμενα ξενοδοχεία στην Ιταλία(Ρώμη, Φλωρεντία) ή Γαλλία (Παρίσι) Ελβετία.

δεν ειναι ιδεα της attica ξεκινησε απο την strintzis lines και τις μινωικες παραλληλα (αλλα χωριστα) στις αρχες της 10ετιας του 90.

η sl το ελεγε hotel and ferry και αφορουσε και πακετακια (απο 4-7 ημερες μεταβαση και διαμονη) και στο εσωτερικο. συνεχιζεται απο την blue star ακομη.

τα κοκκινα το κανουν απο τοτε που ξεκινησαν. συνηθως πεμπτη με δευτερα σε περιοδους "off season"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
20% εκπτωση στα εισητηρια επιστροφης των ΙΧ (οταν εκδιδονται ταυτοχρονα με τη μεταβαση), κανει η strintzis ferries στη γραμμη της πατρας. προσωπικα δε θυμαμαι εκπτωσεις στα ΙΧ ξανα

οταν υπηρχαν τα παλια εισιτηρια με τα πολλα χρωματιστα αντιτυπα, οταν ηταν strintzis lines και δεν ειχε αγοραστει απ' την blue star(δηλ σιγουρα πριν το2000) οταν ισχυε η εκπτωση με τις πολλαπλες διαδρομες και εκεινη για το οικογενειακο εισιτηριο,κι αν το μινι αλτσχάιμερ (που παθαινει καθε φυσιολογικος ανθρωπος καθως περναν'τα χρονια) δεν εχει διαβρωσει τελειως τη μνημη μου, θυμαμαι οτι υπηρχε και μια εκπτωση μετ' επιστροφης με ταυτοχρονη εκδοση εισιτηριων γυρω στο20%.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αγαπητοι συναδελφοι εχω μια απορια.

Γιατι το Νησσος Μυκονος και το Νησσος Χιος εχουνε ιδια/παρομοια σχεδιαση με αυτη του Παρος Ναξος και Ιθακη της Μπλου Σταρ???

Link to comment
Share on other sites

Τα έχει σχεδιάσει το ίδιο ναυπηγικό γραφείο, η Delta Marine αν δε κάνω λάθος. Ήταν τα πλοία που θα ανανέωναν τον στόλο της τότε Strintzis Lines, που με την εξαγορά της από την Attica πέρασαν στη Blue Star και στη συνέχεια τα δύο τελευταία (Μύκονος-Χίος) αφού δε κατασκευάστηκαν από τη Blue Star λόγω καθυστερήσεων των ναυπηγείων, τα πήρε ο Γ.Στρίντζης, ο εμπνευστής τους, στην Hellenic.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Με τον τιτλο Ένας ασυμβίβαστος Κεφαλονίτης :D υπαρχει ενα αφιερωμα του Σαββα Αθανασιου στα εργα και τις ημερες του Γερασιμου Στριντζη στο mediashipping

Αρκετα αναλυτικο. Θα μπορουσε να ειναι και περιληψη της βιογραφιας του :rolleyes:

Ο Γεράσιμος Στρίντζης είναι από τις μεγαλύτερες φυσιογνωμίες της ελληνικής ακτοπλοΐας, αφού ήταν ο άνθρωπος που για τρεις δεκαετίες ως πλοιοκτήτης γιγάντωσε την Strintzis Lines, ενώ τα τελευταία χρόνια ως μάνατζερ χάραξε με το δικό του προσωπικό του στίγμα την πορεία και της Blue Star Ferries και της Hellenic Seaways.

Με την κίνηση του να θέσει τον εαυτό του εκτός της HSW δεν ξάφνιασε τους παροικούντες στην Ακτή Μιαούλη. Είναι ένας άνθρωπος που πάντοτε διατυπώνει ευθέως και με παρρησία την άποψή του και το κυριότερο είναι ασυμβίβαστος με τις αρχές του. Ένας ασυμβίβαστος Κεφαλονίτης όπως επισημαίνουν οι φίλοι του που τον γνωρίζουν από μικρό παιδί. Ο Γεράσιμος Στρίντζης, που είναι γιος του Δημητρίου Στρίντζη και της Μαρίας Λούζη, ήταν μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ναυτικού Επιμελητηρίου, καθώς επίσης και αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας και αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων. . Γεννήθηκε στο Ληξούρι της Κεφαλονιάς και φοίτησε στο London School of Foreign Trade. Εργάσθηκε για πρώτη φορά στην εταιρεία το 1971. Ακολούθως έγινε διευθύνων σύμβουλος και μετά πρόεδρος της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης. Ο Γεράσιμος Στρίντζης είναι από τα φωτισμένα μυαλά της Ακτή Μιαούλη. Διακρίνεται για την ευγένεια και για τις πρωτοποριακές ιδέες του.

Το πρώτο ναυτικό κειμήλιο της η οικογένεια Στρίντζη το απόκτησε το 1897. Πρόκειται για ένα έγγραφο εθνικότητας του πρώτου πλοίου του προπάππου του Κωνσταντίνου Αντωνίου Στρίντζη. Πρόκειται για το ιστιοφόρο «Αγία Βαρβάρα», το οποίο μετέφερε εμπορεύματα και ταξιδιώτες στον Πειραιά, στην Πάτρα, στα νότια νησιά και στην Ιταλία. Το «Άγιος Γεράσιμος» μπορούσε να μεταφέρει 40 IX αυτοκίνητα ή 9 μικρά φορτηγά, είχε ταχύτητα 14 μίλια και εκτελούσε δρομολόγια μεταξύ Πάτρας - Σάμης σε 4 ώρες. Η καταγωγή της οικογένειας Στρίντζη είναι από το Ληξούρι της Κεφαλονιάς. Πιθανόν οι προγονοί να ήρθαν από την Ιταλία γιατί το όνομα έχει ιταλική ρίζα.

Στην ακτοπλοΐα οι Στριντζαίοι μπήκαν το 1960, δρομολογώντας το επιβατηγό πλοίο «Άγιος Γεράσιμος» στη γραμμή Πάτρα - Σάμη Κεφαλονιάς - Ιθάκη. Εμπνευστής της ιδέας ήταν ο πατέρας του Δημήτριος και ο θείος του Αντώνιος. Πέντε χρόνια αργότερα, η εταιρεία, το 1965 ναυπηγεί το φέριμποτ «Κεφαλληνία». Το σκάφος αυτό ήταν το πρώτο επιβατηγό — οχη¬ματαγωγό — πλοίο κλειστού τύπου και δρομολογήθηκε στις ακτο¬πλοϊκές συγκοινωνίες.

Το 1972 κατασκεύασαν το Ferry boat «Ιόνιον». Το ένα πλοίο ερχό¬ταν μετά το άλλο. Το 1976 αγοράσθηκε το «Ionian Star». To 1978 το «Αίνος». Το 1981 το «Ionian Victory».

To 1985 το «Επτάνησος», το 1986 το «Δήλος» και το «Ionian Sun». To 1987 το «Ionian Galaxy». To 1988 η εταιρεία απόκτησε δύο πλοία το «Ionian Fantasy» και το «Ionian Harmony». To 1990 απόκτησε το «Ionian Island». To 1991 η εταιρεία αγόρασε το F/B «Ishikari», το μεγαλύτερο σε μήκος πλοίο τότε της Ευρώπης. Το πώλησε όμως σχεδόν αμέσως στις «Μινωικές Γραμμές». Το ίδιο έτος δρομολόγησε το «Superferry», το 1992 δρομολόγησε το «Superferry II». To 1993, ίδρυσε τη θυγατρική εταιρεία «Strintzis Lines Ireland Limited» και εξαγοράζει την Ιρλανδική ακτοπλοϊκή εταιρεία «Swansea - Cork Car Ferries Limited».

To 1994, η «Strintzis Lines» αγόρασε το πλοίο «Via Ligure», το οποίο ονόμασε «Ionian Star». To πλοίο αυτό ανήκε στην εταιρεία Viamare. To σκάφος αυτό αγοράσθηκε έναντι 31,5 εκατομμυρίων δολαρίων και ήταν ναυπηγημένο το 1992. Τον Ιούνιο του 1995 δρομολογεί το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Κεφαλονιά» στη γραμμή Πάτρα, Σάμη, Ιθάκη. Το πλοίο αυτό μετασκευάσθηκε στην Ελλάδα. Το συνολικό κόστος της αγοράς και της επισκευής του έφθασε τα 13 εκατομμύρια δολάρια. Το πλοίο μετέφερε 1.000 επιβάτες, 250 IX, 60 φορτηγά. Ένα μήνα αργότερα, τον Ιούλιο του 1995 η εταιρεία δρομολόγησε το νεότευκτο catamaran, το οποίο ονομάσθηκε «Seajet 1». Το ταχύπλοο αυτό σκάφος συνέδεσε τη Ραφήνα με τα νησιά της Άνδρου, της Τήνου, της Μυκόνου, της Πάρου, της Νάξου και της Αμοργού.

Το πλοίο κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Oskarshanns VARY AB της Σουηδίας έναντι 6,5 εκατομμυρίων δολαρίων και αναπτύσσει ταχύτητα 40 μιλίων, έχει μήκος 42 μέτρα, πλάτος 10 μέτρα και χωρητικότητα 400 επιβάτες.

To Δεκέμβριο του 1992 ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος αγόρασε ένα σημαντικό πακέτο της εταιρείας Strintzis. Τότε το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας αυξήθηκε κατά 3 δισεκατομμύρια δραχμές. Τον επόμενο χρόνο, τα μέλη της οικογένειας αγόρασαν και πάλι το σύνολο των μετοχών της εταιρείας. Το 1994 η εταιρεία κάνει ένα μεγάλο άλμα. Ο Γεράσιμος Στρίντζης πρωτοστατεί ώστε να εισαχθούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες στο Χρηματιστήριο Αξιών. Με ενέργειες του διαμορφώνεται το θεσμικό πλαίσιο. Στις 5 Απριλίου 1994 η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε την εισαγωγή της εταιρείας στο Χρηματιστήριο.

Με απόφαση της η εταιρεία αύξησε το μετοχικό της κεφάλαιο κατά 3.720.000 νέες μετοχές. Η τιμή διάθεσης της κάθε μετοχής ήταν 1.250 δραχμές. Το ίδιο έτος η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο και τον Ιούνιο άρχισε η διαπραγμάτευση της μετοχής της.

Ήταν η πρώτη ακτοπλοϊκή εταιρεία που άνοιξε την πόρτα της Σοφοκλέους. Μετά ακολούθησαν η ΔΑΝΕ και ΝΕ Λέσβου. Στο τέλος του 1994, η εταιρεία Strintzis Lines έρχεται σε επαφή με την Minoan Lines, βασική ανταγωνίστρια εταιρεία στη γραμμή της Αδριατικής και αποφασίζουν να συνεργασθούν.

Έτσι την 1η Ιανουαρίου του 1995 ξεκίνησαν ενιαία δρομολόγια και κοινή συνεκμετάλλευση έντεκα πλοίων τους, κυριαρχώντας στη γραμμή αυτή.

Το 1989 τάραξε τα νερά διατυπώνοντας την άποψη να επεκταθεί το λιμάνι του Πειραιά προς την περιοχή του Νέου Φαλήρου. Προηγουμένως ζήτησε την απομάκρυνση όλων των φορτηγών πλοίων από τον Πειραιά και την μετεξέλιξή του σε καθαρά επιβατηγό λιμάνι. Η δεύτερη του αυτή σκέψη υλοποιήθηκε μετά από έξι περίπου χρόνια.

Αργότερα, βλέποντας ότι τα επιβατηγά πλοία φορτώνονται από τις άδειες σκοπιμότητας με πολλά άγονα νησιά, προκαλώντας δυσλειτουργίες στα πλοία και οικονομικά αδιέξοδα, διατυπώνει την ιδέα για τη δημιουργία εφεδρικών πλοίων.

Μάλιστα διευκρινίζοντας την έννοια του εφεδρικού πλοίου, υπογράμμιζε: «Η έννοια του εφεδρικού πλοίου είναι ότι ο πλοιοκτήτης δεν θα έχει την υποχρέωση επάνδρωσης και εκτέλεσης δρομολογίων επί εννέα μήνες, αλλά από όσο διάστημα οι ανάγκες το επιβάλλουν».

Αργότερα, συλλαμβάνει την ιδέα της εισδοχής των ακτοπλοϊκών εταιρειών στο Χρηματιστήριο. Μετά από πολύμηνες προσπάθειες και παρά τις επιφυλάξεις της η διοίκηση του Χρηματιστηρίου αποδέχεται και διαμορφώνει τελικά το πλαίσιο της εισαγωγής ακτο¬πλοϊκών εταιρειών στη Σοφοκλέους.

Ο Γεράσιμος Στρίντζης πρωτοστάτησε στη δημιουργία κοινοπραξιών. Πράγμα που πέτυχε στη γραμμή της Ραφήνας, μαζί με τους εφοπλιστές Μίμη Αγούδημο και Γιώργο Βεντούρη. Αργότερα ίδρυσε τη συνεκμετάλλευση των πλοίων με την Minoan Lines και τέλος βοήθησε στη συνεργασία των εταιρειών ΔΑΝΕ και G. A. Ferries στη γραμμή της Δωδεκανήσου.

Ο Γεράσιμος Στρίντζης είναι ένας από τους παλαιότερους και πιο έμπειρος μάνατζερ στην ελληνική ακτοπλοΐα. Θήτευσε πάνω από τρεις δεκαετίες στην ομώνυμη εταιρεία ως πλοιοκτήτης, επικεφαλής μιας οικογένειας από την Κεφαλονιά, η οποία επεκτάθηκε από το νησί της σε ολόκληρο το Αιγαίο και την Αδριατική. Η πολύχρονη εμπειρία του στη διαχείριση των ναυτιλιακών εταιρειών, αλλά και στα διοικητικά σχήματα της εκπροσώπησης του εφοπλισμού, τον καθιστούν πλέον «γκουρού» του χώρου του. Όταν στα τέλη της δεκαετίας του 2000, αποφάσισε να πωλήσει, μαζί με τους άλλους συγγενείς του, την Strintzis Lines, παρέμεινε ως κορυφαίος μάναντζερ στην εταιρεία, που μετέπειτα, ύστερα από πέντε χρόνια, ονομάσθηκε Blue Star Ferries. Ωστόσο, αποχώρησε τον Ιούνιο του 2004 από την εταιρεία και στη συνέχεια τόλμησε και ανέλαβε τις τύχες της Hellas Flying Dolphins, την οποία μετονόμασε σε Hellenic Seaways και την οδήγησε στην οικονομική ανάπτυξη και στον πλήρη εκσυγχρονισμό του στόλου της. Στις 10 Απριλίου του 2008 παραιτήθηκε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της HSW και τώρα οι θαλάσσιοι δρόμοι του είναι και πάλι ανοιχτοί…

Link to comment
Share on other sites

πολυ καλο το CV. εγκυκλοπαιδεια ο κ.Αθανασιου.

τα στοιχεια που εχει δεν ειναι δυσκολο να τα βρει κανεις αν ψαξει σωστα (οχι μονο στο web) ή αν εχει καλη μνημη, αλλα η διατυπωση του κειμενου και τα ιστορικα στοιχεια της οικογενειας που αναφερονται μου θυμιζουν πολυ, μα παρα πολυ;), την εισαγωγη του Εφοπλιστη, σε μια συνεντευξη που ειχε δωσει ο Μακης ο Στριντζης λιγους μηνες αφοτου ανελαβε την MFD/HFD/HSW.

εχει και τα ιδια λαθη ρε παιδι μου:rolleyes:: το πρωτο ionian victory (paloma) ηρθε το 1984. το 1981 ειχαν παρει το ionian glory (compiegne). η πρωτη κοινοπραξια που εκανε ηταν οι Γραμμαι Ιονιου. το superferry II δρομολογηθηκε αρχες του 1993, το αννα μαρια και οχι το κεφαλληνια, ηταν το πρωτο κλειστο ferry που ναυπηγηθηκε στην Ελλαδα. κορυφαια υπερβολη τα 250 αμαξια + 60 φορτηγα του Κεφαλονια:D.

Τελος παντων, αρκετα με το cp αρθρο.

Ο χρονος θα δειξει απο ποιο μετεριζι θα ξαναδουμε το Γερασιμο Στριντζη στα ακτοπλοϊκα πραγματα.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΑΠΟΡΙ ΤΟ 1993 ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟ ΣΤΕΙΛΟΥΝ ΔΩΔΕΚΑΝΝΗΣΑ, ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΡΑΦΗΝΑ -ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ- ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ...ΕΙΧΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΝΑ ΣΑΡΩΣΕΙ...ΑΛΛΑ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΣΤΡΙΝΤΖΑΙΩΝ (ΤΟ ΝΑ ΜΗ ΤΟ ΒΑΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ) :o
valencay οι στριντζαιοι ειχαν κανει αρκετα λαθη, αλλα δεν ξερω αν το συγκεκριμενο ειναι λαθος δικο τους ή συνεπεια του θεσμικου και πολιτικου status quo της εποχης.

τα δωδεκανησα τα λιγουρευονταν καιρο και προσπαθουσαν να μπουν, αλλα ο,τι αδειες τους εδωσαν (ειτε απο ραφηνα με το sun και για λιγο με το superferryII, ειτε απο πειραια με το sea) ηταν με ενα καρο προσεγγισεις σε αγονες.

το 1993 δεν υπηρχε περιπτωση αυτο το βαπορι (το superferry το original) να μπει δωδεκανησα. ζουμε στην εποχη των αδειων σκοπιμοτητας, της ΓΕΑΣ και της απολυτης εξουσιας του ΥΕΝ, για το που θα παει ποιος. μεχρι τον οκτωβρη κυβερνουσε ο επιτιμος και δεν υπηρχε περιπτωση να δωσει αδεια να μπει αλλος στα χωραφια της δανε (ο σολουνιας ηταν κουμπαρος του και τον ειχε βαλει και στην ολυμπιακη). μετα τον οκτωβρη ο αντρεας ειχε ταξει (ως γνωστον) στον καπτα μακη 2 αδειες στα δωδεκανησα (σε τοσα ταματα τον ειχε παει ο αρχοντας) και δεν υπηρχε περιπτωση να τον ριξει.

ασε που οποτε οι στρινταιοι θελαν να μπουν σε ξενα χωραφια, του απειλουσαν οτι θα χασουν το μονοπωλειο της κεφαλονιας. Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

αρχες σεπτεμβρη εκλεισαν 10 χρονια απο την πωληση της ιστορικης εταιρειας στις (τοτε) επιχειρησεις αττικης. αρχικα το 38% των μετοχων (οικογενεια στριντζη και φιλα προσκειμενοι μετοχοι) μεταβιβαστηκε στις ΕΠΑΤΤ. μεσα σε λιγο καιρο ο ομιλος παναγοπουλου εφτασε το 48% (οι φημες επεμεναν οτι ειχε κρατησει ενα μερος του ποσοστου που ειχε στις αρχες των 90s).

η συμφωνια ανακοινωθηκε σαν συνεργασια, με μελη της οικογενειας στριντζη να συμμετεχουν στο ΔΣ των ΕΠΑΤΤ και να παιρνουν και ενα μικρο ποσοστο σε αυτες. αμεσα ανακοινωθηκε οτι η εταιρεια θα μετονομαστει σε blue ferries και τα πλοια απο ionian sth σε blue sth. ενω τα νεοτευκτα που αναμενονταν, θα ονομαζονταν blue star 1, blue star2 & blue star ithaki και θα ταξιδευαν με το σημα blue star ferries.

σημερα 10 χρονια μετα, κανεις απο την οικογενεια στριντζη δεν ειναι στην attica. η εταιρεια (πρωην γραμμαι στριντζη και μετεπειτα blue star ferries ναυτιλιακη) εχει απορροφηθει απο την attica και υπαρχει μονο το brand name blue star ferries. απο τα πλοια της strintzis lines, μονο τρια ταξιδευεουν ακομη στην ελλαδα. το blue horizon και το superferry II στην ιδια εταιρεια συνεχως (οχι πια ως blue ferries) και το κεφαλονια στην strintzis ferries.

οι διαφημισεις του 2000 στην προσπαθεια να επιβαλλουν το νεο brand name, ελεγαν τα πιο δημοφιλη πλοια στη μεσογειο. σημερα 10 χρονια μετα, ειναι το πιο αναγνωρισιμο "προιον" της ακτοπλοιας μαζι με τα highspeed.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ο μύθος λέει ότι ο Περικλής Παναγόπουλος, τότε εκ των μεγαλομετόχων της Strintzis Lines με ποσοστό κοντά στο 20% , είδε το IONIAN STAR κι από αυτό δελεάστηκε κι αποφάσισε να αποχωρήσει από την μπλε εταιρεία για να ιδρύσει την Superfast Ferries και να χτίσει τα δύο πρώτα κόκκινα πλοία.

τα κοκκινα ειχαν παραγγελθει απο το φθινοπωρο του 93 και ειχε ηδη αποχωρησει απο τα διοικητικα της strintzis. το star ηρθε ελλαδα κανα 6μηνο μετα.
(οι φημες επεμεναν οτι ειχε κρατησει ενα μερος του ποσοστου που ειχε στις αρχες των 90s).

o ΠΠ ειχε μπει στο μετοχικο κεφαλαιο της strintzis μετα απο συνεννοηση με τον μακη τον στριντζη, πριν ακομη η εταιρεια (strintzis lines) μπει στο χρηματιστηριο, την εποχη που ο ΠΠ ηθελε να κανει ενα comeback στη ναυτιλια και ο ΓΣ εψαχνε χρηματοδοτη για το σχεδιο του να ναυπηγησει πλοια για τις γραμμες που εξυπηρετουσε η εταιρεια του. ο λογος που αποχωρησε ο ΠΠ (απο οτι κυκλοφορουσε τοτε) ειναι οτι οι περισσοτεροι απο τους στριντζαιους (πλην μακη) ηταν επιφυλακτικοι απεναντι σε τοσο μεγαλα ανοιγματα (ναυπηγησεις κλπ), για δυο λογους, φοβουνταν τον υπερδανεισμο, αλλα και την απωλεια ελεγχου της εταιρειας.

οταν ειδε οτι δεν προχωρα το πραγμα, ο ΠΠ εξηγγειλε τη ναυπηγηση των Superfast, μεσω της εταιρειας επιχειρησεις αττικης (πρωην κυλλινδρομυλοι αττικης, που εξαγοραστηκε μονο και μονο επειδη ηταν εισηγμενη).

αργοτερα σε συνεντευξη του ο ΠΠ ειχε δηλωσει οτι στην strintzis ειχαν μπει για να αποκτησουν τεχνογνωσια στο operation μιας ακτοπλοϊκης εταιρειας

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

η strintzis lines  στα τελη των '80s και μεχρι την εναρξη του πολεμου στη γιουγκοσλαβια το 1991, ειχε αξιoσημειωτη και ενισχυομενη παρουσια στη γραμμη ancona split & ancona dubrovnik ηγουμενιτσα (ενιοτε και μεχρι πατρα).

 

ionian glory, ionian star (το πρωτο), ionian harmony (the calypso) & ionian fantasy (μετεπειτα λερος) περασαν καποια καλοκαιρια (οχι ολα ταυτοχρονα) κανοντας 1-2 φορες την εβδομαδα ancona dubrovnic ηγουμενιτσα και 5-6 φορες ancona split, σε κυλιομενα δρομολογια.

Edited by proud_ionian
link
Link to comment
Share on other sites

Πολύ σωστά. Από ότι θυμάμαι, τα δρομολόγια ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένα, ειδικά για το Ντουμπρόβνικ είχε πάντα πολλούς τουρίστες. Δεν είμαι σίγουρος, αλλά ενδέχεται να πέρασε από τη Γιουγκοσλαβία για ένα καλοκαίρι και το Ionian Galaxy καθοδόν από Πάτρα για Αγκώνα ... Proud, το θυμάσαι εσύ;

Η γραμμή από Πάτρα για Αγκώνα μέσω Γιουγκοσλαβίας, αποτελεί μια πολύ όμορφη κρουαζιέρα. Μακάρι να υπήρχε ακόμη ...

 

Γενικά μπορούμε να πούμε, πως ο συμπατριώτης μας, είχε πολλές καινοτομικές ιδέες (βλέπε και Swansea Cork Ferries) σε αντίθεση με πολλούς άλλους εφοπλιστές μας. Ήταν πρωτοπόρος για την εποχή του.

Edited by Ariadne
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

φιλος μου εδωσε προσφατα φυλλαδιο του 1999 της strintzis lines. συλλεκτικο ειναι η αληθεια γιατι ειναι το τελευταιο της εταιρειας. μαρτιος 1999 με μαρτιο του 2000, αλλα μας προλαβε ο σεπτεμβριος του 1999 και η εξαγορα. φιγουραρει η horizonαρα.

ξεχωριζουν τα express δρομολογια για ancona που πηραν μεριδιο απο τα φαστ και επεσπευσαν την εξαγορα. επισης οι παραδοσιακες προσφορες κυριως σε οσους συνεχιζαν τα ταξιδια τους για προορισμους του εσωτερικου.

 

gallery_1817_9_620268.jpg

Link to comment
Share on other sites

Βλεποντας το πρωτο ποστ , να πουμε οτι το 1991 η Εταιρεια ειχε λαβει αδεια σκοπιμοτητας ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ  για Δωδεκανησα -αρχικα-, η οποια ομως "κοπηκε" περιεργως, και ετσι το Ionian Sun ,τον Μαρτιο του 1991 ξεκινησε απο Ραφηνα....Τωρα, τι εγινε, ....ρωτηστε τον Επαμεινωνδα και τον  ΥΕΝ  Αριστοτελη, ο οποιος ομως στον Αγιασμο του πλοιου στην Χωρα της Ανδρου, τα...ακουσε τα καλαντα απο γνωστο πλοιαρχο της  Ανδροτηνομυκονιας....

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που ήταν καταπληκτικό για εμάς τους ξενιτεμένους Κεφαλλονίτες και Θιακούς, ήταν η δωρεάν μεταφορά από Πάτρα/Κυλλήνη για τα νησιά μας, σε συνδυασμό με τα εισιτήrια του εξωτερικού :)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

αρχες σεπτεμβρη εκλεισαν 10 χρονια απο την πωληση της ιστορικης εταιρειας στις (τοτε) επιχειρησεις αττικης.

 

αλλα μας προλαβε ο σεπτεμβριος του 1999 και η εξαγορα.

δεκαπεντε χρονια χωρις τη strintzis lines. B)

μια εταιρεια που για μεγαλο χρονικο διαστημα συνδιαμορφωνε και πρωταγωνιστουσε στις εξελιξεις στην ακτοπλοϊα.

ταυτιστηκε τον καιρο της ακμης της με αρκετες γραμμες: πατρα σαμη ιθακη, κυλληνη πορος, πατρα ancona, ancona γιουγκοσλαβια, ραφηνα ανδρο τηνο μυκονο κ.α.. τις γραμμες της κεφαλονιας τις δημιουργησε και τη γραμμη της ραφηνας την ανεστησε.

μας χαρισε παρα πολλα ferries που τα περισσοτερα αγαπηθηκαν παρα πολυ στις γραμμες τους και οχι μονο: κεφαλληνια, κεφαλονια, επτανησος (original), superferry II, δηλος, sea jet, sea jet 2 κλπ.

επισης πλοια που φτιαχτηκαν απο την strintzis, αλλα εγιναν αγαπητα υπο αλλα σινιαλα: ιονιον, blue horizon, blue star ithaki.

σημερα την εταιρεια τη θυμονται λιγοι, κυριως οι παλιοτεροι που βλεπουν αρκετα πλοια της να ταξιδευουν ακομη.

ο αρχιτεκτονας της ανοδου της προτιμα δευτερους ρολους, ενω το ονομα στριντζης εχει χασει την παλια αιγλη του και εχει θαμπωσει, λογω της καταληξης του αντιγραφου.

Edited by proud_ionian
κεφαλληνια
Link to comment
Share on other sites

Κσι μη ξεχναμε και τα Bue Star 1 και 2 τα οποια κατασκευαστηκαν και σχεδιαστηκαν απο τη Strintzis.Ειχαν πολλες ομοιοτητες με το island(disco πρυμα κτλ).Γενικα τα δυο αυτα βαπορια εχουν αλλο αερα εσωτερικα απο τα υπολοιπα του ομιλου λογω της καταγωγης τους

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Αφου έμειναν πια 'αβάποροι', να πούμε οτι και στο πρακτορείο της Ανεκ στην Αμαλίας που έκλεισε στο τέλος του 2014, έχει μπεί πωλητήριο, το οποίο μου είχα μάθει οτι ανήκει στην οικογένεια. Αρα φαίνεται οτι όλα τα εναπομείναντα περιουσιακά στοιχεία πουλιούνται για να πούν στο τέλος μακριά και αγαπημένοι :unsure:

Παντως και αυτοι δεν ξεφυγαν απο την <καταρα της ακτοπλοιας> και μετα απο 60 χρονια δραστηριοτητας στην ακτοπλοια και αλλα τοσα απο ιδρυσεως με τα παναδικα  μεχρι τοτε, εσβησαν απο τον χαρτη, οπως παρα και ολοι οι  αλλοι οπως ,Τυπαλδοι, Ποταμιανος ,οικογενεια τογια, αγουδημοι, καραγιωργης, φραγουδακης,αγαπητοι,ευθυμιαδης ,βεντουρης κατα 80%,Αλλα ουτε και οι Λαικης βασης εταιρειας αντεξαν ουσιαστικα Μινοαν. Ναξιακη, Αντεσι, Νελ ουσιαστικα,παρολη την μονοπωλειακη εκματαλευση  δεν τα καταφεραν.Αρα η ακτοπλοια ειναι δυσκολη μπιζνα τελικα Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Συγνωμη αλλα οταν ειχαν την πιτα στα χερια τους προτιμησαν να παρουν κ απο την πιτα του γειτονα!η blue star δεν θα ειχε γινει αμα δεν ειχε τα πλοια τους κ θα αγωνιζονταν στην ιταλια με τα superfast κ με καλυτερες τιμες κ με καλα πλοια κ καινουργια..οταν επεσε τι χρημα ζεστο καλα ηταν..μετα χαθηκε το τοπι που λιγοστεψαν τα λεφτα η φαγωθηκαν καλυτερα..

Link to comment
Share on other sites

Αν καταλαβα καλα εννοεις οτι η μοιρα των Στριντζαιων θα ηταν καλυτερη αν δεν ειχαν πουλησει την εταιρεια τους στις επιχειρησεις Αττικης?Αν ναι,τοτε καλο ειναι να θυμηθουμε και τι ανταγωνισμος επικρατουσε την εποχη εκεινη στις γραμμες της Αδριατικης και φυσικα τη γενικοτερη κατασταση με το χρηματιστηριο κλπ

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Αν κατσεις και το σκεφτεις ομως ισως ηταν χαμενο το παιχνιδι για την blue star στην  ανκωνα καθως ειχε απεναντι της την ανεκ την μινοαν και την σουπερφαστ, με συνολικα τεσσερις ανχωρησεις την ημερα  αλλα θα ειχε το μπαρι το μπριντιζι, απο ηγουμενιτσα, και ενα μερος της βενετιας.Σε ολες αυτες τις γραμμες ειχε ενα καλο μερος της πιτας αλλα το χρηματιστηριο και το ζεστο χρημα σε κανουν να βλεπεις αλλιως τα πραγματα.

Link to comment
Share on other sites

επειδη μπερδευτηκαμε λιγο, ας τα ξεκαθαρισουμε:

 

α) η strintzis lines ηταν μια εξαιρετικη εταιρεια, που ειτε ανοιξε, ειτε ανεστησε γραμμες, που εφερε πλοια που αφησαν εποχη ακομη και με αλλους ιδιοκτητες στη συνεχεια και που θα μπορουσε να ειχε επιβιωσει, αν δεν ειχε παρει καποιες λαθος αποφασεις ή αν ειχε παρει καποιες σωστες νωριτερα (πχ να κραταγε τον ερωτοκριτο το '92, να ειχε παραγγειλει νεοτευκτα για αδριατικη, κεφαλονια και ραφηνα 5 χρονια νωριτερα κλπ) ή αν δεν την... πουλαγε η μπαλα (πχ ο πολεμος στη γιουγκοσλαβια, που εθαψε τις επιτυχημενες γραμμες ancona split & ancona dubrovnik ηγουμενιτσα)

 

β) η strintzis lines δεν εφυγε νυχτα οπως η strintzis ferries. πουληθηκε ακριβα. ο παναγοπουλος τα εσκασε χοντρα σε ολους τους μετοχους (οχι μονο στους στριντζαιους) για να βγαλει απο το παιχνιδι ενα δυνατο ανταγωνιστη, ενω η νεα εταιρεια (blue star) παρεμεινε για πολλα χρονια στις περισσοτερες γραμμες που εξυπηρερουσε η strintzis lines, ενω μπηκε και σε γραμμες που χρονια λιγουρευονταν (δωδεκανησα).

εννοειται οτι δεδομενων των συνθηκων, επραξαν αριστα και πουλησαν

 

γ) δεν χωρα συγκριση μεταξυ της strintzis lines και των υπολοιπων "παραδοσιακων". η strintzis lines, ουτε νεκρους απο ναυαγια εχει στην πλατη της, ουτε "αμφιλεγομενες" απωλειες πλοιων, ουτε επισχεσεις, ουτε απληρωτους ναυτικους, ουτε ηθελες αντιτετανικο ορο για να μπεις στα πλοια της

 

δ) δεν εχει σχεση η strintzis lines που τελειωσε το 1999, με τη strintzis ferries. μπορει να ειχαν καποιους κοινους μετοχους, αλλα απο την τελευταια ελλειπαν πολλα και κυριως ο ιθυνων νους. ;)

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...