Jump to content
Shipfriends

Το Χρονοντούλαπο της Ιστορίας


Recommended Posts

εκεινη την περιοδο ετσι ηταν παντου στην Ελλαδα @Nick the Greek

ισως και χειροτερα απο την ινδονησια.

αντιστοιχες μνημες εχω απο το θιακι, οπου ξυλινα καϊκια ερχονταν πατρα ή αστακο και φορτωναν καθε ειδους προμηθειες, με τον τροπο που βλεπουμε στη φωτο

Link to comment
Share on other sites

Να προσθέσω πως την ίδια εικόνα τη συναντούσε κανείς στα νησιά του Αιγαίου ακόμα και τη δεκαετία του 80 ίσως και 90.Το χειρότερο ήταν τα τσιμέντα,πολύ βάρος και όλα με τα χέρια.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
6 hours ago, Neptune said:

Μια καλή ευκαιρία να μοιραστούμε μια φωτό από το αρχείο του παππού μου τον οποίο και κατέκλεψα 

Το Παναγία Τήνου αναχωρεί από Μύκονο με ανάποδα. Δε ξέρω ποτέ ακριβώς είναι, λογικά είναι πριν το 1984 αφού δεν έχει γράμματα στο πλάι

 

 

Αν περιορίστηκες στο να κλέψεις μόνο φωτογραφίες κι όχι τη σύνταξή του, μπράβο σου :D.

 

Βάζοντας κανείς την φωτογραφία σε πλήρη ανάλυση, μπορεί να διακρίνει και ορισμένα άλλα πραγματάκια. Είμαστε στις αρχές της δεκαετίας του 80, ήδη 40 χρόνια πρίν δηλαδή και βλέπουμε την προβλήτα των Δηλιανών. Μπορεί να διακρίνει κανείς πως πλήν ενός, όλα τα άλλα πλοιάρια που πάνε στη Δήλο την εποχή εκείνη είναι ξύλινα καίκια, κάποια από αυτά χτισμένα γι αυτόν το σκοπό, κάποια άλλα ίσως μετασκευασμένα ψαράδικα. Μπορεί επίσης κανείς να διακρίνει πίσω από αυτά ένα στολίσκο από βάρκες, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι στην άγκυρα. Κάποιες σχετικά λίγες από αυτές είναι ψαρόβαρκες και μικρά ψαράδικα.

 

Η μεγάλη πλειοψηφία όμως είναι βάρκες/λάτζες μεταφοράς επιβατών, παλιά παραδοσιακά σκαριά σαν το Άγιος Δημήτριος και το Μαρία που έχουμε κατά καιρούς δεί στην gallerie. Αυτά γνώρισαν μεγάλες δόξες στη δεκαετία του 60 και του 70 μεταφέροντας επιβάτες από και πρός τα πλοία της γραμμής ενώ αργότερα η συμβολή τους περιορίστηκε στα κρουαζιερόπλοια που έρχονταν αρόδου αλλά και σε "λεωφορειακή γραμμή" από τον Πλατύ Γυαλό πρός τις νοτινές παραλίες του νησιού. Προφανώς και η Μύκονος δεν διεκδικεί την πατρότητά τους, παρόμοια σκαριά συναντάμε σχεδόν σε κάθε νησί μας. Αποτελούν κατά τη γνώμη μου ένα ξεχωριστό κομμάτι της ναυτικής μας παράδοσης και της τέχνης των καραβομαραγκών.

 

Τέλος, στο γυαλό της Χώρας μπορεί κανείς να διακρίνει κάμποσες βάρκες τραβηγμένες στην παραλία επάνω σε βάζα και τάκους. Τω καιρώ εκείνω αφ' ενός μεν υπήρχε περισσότερη παραλία σ' εκείνο το σημείο, αφ' ετέρου δε αυτή η παραλία χρησιμοποιούταν σαν καρνάγιο. Με τη βελτίωση των υποδομών του νησιού οι δραστηριότητες αυτές μεταφέρθηκαν στον Τούρλο κυρίως και έτσι ο σημερινός επισκέπτης που θα καθήσει στα μαγαζιά του γυαλού, έχει απρόσκοπτη θέα πρός το παλιό λιμάνι.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Τις προάλλες είχαμε δει ενα βίντεο με την παντόφλα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.

Σημερα θα δουμε αλλο ενα βιντεο απο την ιδια εποχη ,το οποιο περιλαμβανει εκτος απο το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και αλλες παντοφλες της Θασου.Περα απο καθαρα καραβολατρικο κομματι με τις παντοφλες υπαρχουν πλανα απο την Κεραμωτη ,αλλα και τo Λιμενα Θασου.Περνουμε ετσι μια μικρη γευση απο το πως ηταν εκεινη την εποχη και οι δυο περιοχες

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Προσφορά φίλου μου, ένα εκπληκτικό βιντεάκι. Κομμάτι ενός ντοκιμαντέρ από το 1979. Μας μεταφέρει στη Σχοινούσα με προσέγγιση από το Σκοπελίτη σε έκδοση καικιού και καπετάνιο τον Μήτσο Σκοπελίτη. Σκηνές μιας άλλης εποχής που για τους μεγαλύτερους εξ' ημών είναι τόσο κοντα αλλά και τόσ μακριά.

 

 

Link to comment
Share on other sites

το καλύτερο κομμάτι του φόρουμ είναι ότι ποτέ δεν ξέρεις πότε θα ανακαλύψεις καινούργια τοπικ 😎

On 2/18/2021 at 11:45 AM, Nick the Greek said:

Καλοκαίρι 1995 και η Ceres διαφημίζει την καινούρια της γραμμή. Ποιά είναι αυτή? Είναι η γραμμή Θεσσαλονίκη - Χορευτό Πηλίου. Το παραθαλάσσιο χωριό αυτό βρίσκεται στην ανατολική πλευρά του Νομού Μαγνησίας στο ύψος της Ζαγοράς και η απόσταση καλύπτεται σε 2.5 ώρες με τα υδροπτέρυγα της εταιρείας. Τιμή εισιτηρίου στις 7,394 δραχμές ή περίπου 22 ευρώ σε σημερινά λεφτά.

 

Δε στέκομαι στο τι γραμμές υπήρχαν τότε και στο χρηματικό της υπόθεσης. Στέκομαι στο πως υπήρχαν ιδέες για νέες γραμμές και πως οι επιχειρηματίες τολμούσαν να κάνουν κάτι διαφορετικό και να δοκιμάσουν τι μπορεί να δουλέψει και τι όχι.

Αυτό έγινε ποτέ; Ξέρουμε καθόλου λεπτομέρειες; Ομολογώ πως πρώτη φορά το βλέπω. 

Link to comment
Share on other sites

Δε γνωρίζω για τη συγκεκριμένη γραμμή, αλλά η Ceres είχε πολλές πρωτοποριακές γραμμές που εξυπηρετούσαν πολύ κόσμο!

Link to comment
Share on other sites

Όντως είχε, πχ στον Αργοσαρωνικό έφθανε μέχρι τον Τυρό Κυνουρίας αλλά αυτές οι γραμμές δεν μακροημέρευσαν κ σίγουρα δεν υπήρχαν μέχρι την εξαγορά της εταιρείας.

 

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ένας ακόμη μικρός θησαυρός από το Aylon Film Archives, αναχώρηση από τον Πειραιά με το Φαιστός εν έτη 1965

 

Μπορούμε να δούμε, έστω και φευγαλέα, τα εξής από πλοία:

- Με χρονική σειρά μάλλον το Τουρκικό Ankara(στην μετέπειτα παγόδα) που αργότερα το βλέπουμε και στην αναχώρησή του

- Ένα από τα Messapia/Enotria της Adriatica(πλαγιοδέτηση στο Τελωνείο)

- Ένα ρυμουλκό του Βερνίκου να πλέει πρός τα έξω

- Ένα από αυτά των επανορθώσεων με σινιάλα Θηραικής Ατμοπλοίας του Πέτρου Νομικού

- Γενικά βλέπετε τα πλοία πρυμάτσα στου Ξαβέρη μέχρι και το ντόκ Ξυλείας. Σε αυτό που σήμερα είναι το Π3 Δυτικά πρέπει να είναι κάποιο μεγάλο πλοίο του Τυπάλδου αν κρίνω από το χρώμα του φουγάρου, ίσως το Ατλάντικα.

- Στο Π3 Ανατολικά υπάρχει επίσης ένα μεγάλο liner που είναι σκουρόχρωμο. Να είναι κανένα Αυστραλίς του Χανδρή που είχε γκρίζο hull για κάποιο διάστημα?

- Στην πλώρη του Φαιστός είναι ένα του Τυπάλδου, κάποιο από τα Αιγαίον/Αγγέλικα.

- Κατά την έξοδο έχουμε εικόνες από του Ξαβέρη, διακρίνεται σε πρώτο πλάνο κάποιο της Ηπειρωτικής, υποπτεύομαι το Ατρεύς ενώ πιο αριστερά διακρίνεται και ένα σινιάλο της ΕΛΜΕΣ, μάλλον είναι το Απολλωνία

 

Από τοπία και κτήρια, σε συνέχεια όσων έχουμε πεί στο topic του Πειραιά:

- Προσέξτε πως η Τρούμπα αποτελείται από 4-5 μεγάλα μέγαρα/πολυκατοικίες ενώ το υπόλοιπο είναι ακόμη τα παλιά σπίτια

- Διακρίνεται ακόμη το κτίσμα που βρίσκεται φάτσα από το μέγαρο του ΝΑΤ, στην άκρη του Τινάνειου Κήπου. Παλιά εκεί ήταν το Ρολόι, τώρα αυτό το κτίσμα τι ήταν δε το γνωρίζω.

- Το υπό ανέγερση τότε μέγαρο γραφείων στη συμβολή των οδών Ακτής Ποσειδώνος και Γούναρη

- Τα υπόστεγα στου Τζελέπη

- Την προβλήτα που σήμερα ξέρουμε σαν Λεμονάδικα που τότε ακόμη φιλοξενούσε καίκια και μαούνες, είχε μάλιστα και κτήρια κι αποθήκες

 

Εννοείται η φόρτωση των ΙΧ με τις μπίγες και οι μανούβρες επάνω στο ντέκ είναι απίστευτες σκηνές, βλέπουμε ανάμεσα στα αυτοκίνητα και ένα Citroen-βάτραχο που μάλλον τότε ήταν ολοκαίνουριο.

 

Διορθώσεις και περαιτέρω παρατηρήσεις από τους παλαιότερους, δεκτές με ευχαρίστηση.

Link to comment
Share on other sites

On 3/17/2022 at 4:19 PM, Ssiap21 said:

το καλύτερο κομμάτι του φόρουμ είναι ότι ποτέ δεν ξέρεις πότε θα ανακαλύψεις καινούργια τοπικ 😎

Αυτό έγινε ποτέ; Ξέρουμε καθόλου λεπτομέρειες; Ομολογώ πως πρώτη φορά το βλέπω. 

Νομίζω ότι η προσέγγιση στο Χορευτό ήταν μέσα στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη- Σποράδες. Επίσης, σε άλλη χρονική στιγμή έπιανε σε Αη Γιάννη Πηλίου και Νέα Μουδανιά.

Edited by express skiathos
Link to comment
Share on other sites

Το Χανδρόπλοιο στο 1:22 του φιλμ είναι το Αυστραλίς, όχι βαμμένο γκρι, αυτό έγινε τη δεκαετία του 1970. Έχει ακόμα τα χρώματα του ως America, πλην των φουγάρων. Έτσι ήρθε στον Πειραιά στις 30 Νοεμβρίου 1964, εκεί έδεσε, εκεί έγιναν οι εργασίες για την προσαρμογή του στις απαιτήσεις της εταιρείας των Χανδρήδων. Υπάρχουν φωτογραφίες στην ίδια θέση τα Χριστούγεννα του 1964 καθώς και τον Φεβρουάριο του 1965, όταν ήρθε στον Πειραιά το πυρηνοκίνητο Savannah.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Σαν σήμερα, πριν από 500 χρόνια, ολοκληρώθηκε ο πρώτος περίπλους της Γης, ο οποίος είχε ξεκινήσει υπό τον Φερδινάνδο Μαγγελάνο το 1519.

Από την αρμάδα των πέντε πλοίων και των περίπου 270 ανδρών που ξεκίνησαν τον περίπλου, επέστρεψε ένα μόνο πλοίο με 18 άνδρες.

Ο ίδιος ο Μαγγελάνος σκοτώθηκε σε μάχη κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, τον Απρίλιο του 1521.

Σημείωση: Δεν συμφωνούν όλες οι πηγές για την ημερομηνία επιστροφής. Άλλες λένε ότι ήταν η 12η Σεπτεμβρίου και άλλες η 5η Σεπτεμβρίου του 1522.

 

Link to comment
Share on other sites

12/9 είναι η ανακάλυψη της Αμερικής από τον Κολόμβο, εθνική εορτή της Ισπανίας.
Ο Ντελ Κάνο,αυτός που γύρισε με το μοναδικό πλοίο διαπίστωσε ότι σύμφωνα με τους υπολογισμούς του έλειπαν κάποιες μέρες κ αυτό γιατί ο περίπλους της γης έγινε προς Δυσμάς.

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

O φίλος @ΚΡΗΤΗμοιράστηκε μαζί μας ένα διαμαντάκι από το αρχείο του.

Τέλη 70s, η Ηγουμενίτσα μόνο με το παλιό λιμάνι, έναν μώλο στην ουσία και τρια πολύ γνωστά ferries από τα οποία το ένα ταξιδεύει ακόμη.

Εγνατία της ΕΛΜΕΣ, Οινούσσαι των Καρρά Ποντικού και Ήπειρος 2 του Πολέμη, το σημερινό Μακεδών

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Μια που έχουμε τόσες νέες αγορές τις τελευταίες ημέρες, εγώ λέω να γυρίσουμε ακριβώς 27 χρόνια πίσω, στον Ιανουάριο του 1995. Το τεύχος του Εφοπλιστή εκείνου του μήνα μας ενημερώνει για μια καινούρια αγορά για την οποία στις 20 Δεκεμβρίου του 1994 υπεγράφη προσύμφωνο ανάμεσα στους συμβαλλόμενους. Η ακριβής τιμή αγοράς δεν είναι γνωστή, θεωρείται όμως βέβαιο πως ήταν μικρότερη από 25 εκατομμύρια δολλάρια. Ο αγοραστής κατέληξε στο συγκεκριμένο πλοίο αφού πρώτα είχε βολιδοσκοπήσει τη Strintzis Lines για το Superferry και την GA Ferries για το Ροδάνθη. Αυτές οι αγορές δεν προχώρησαν και έτσι ο αγοραστής στράφηκε αλλού, με την εταιρεία να "ισχυροποιείται στις γραμμές της όσο της χρειάζεται για να αποτρέψει άλλα εφοπλιστικά συμφέροντα που παρασκηνιακά μεθόδευαν την κατάργηση του μονοπωλίου της. Επόμενα βήματά της η αγορά ενός ακόμη πλοίου και φυσικά το Χρηματιστήριο", όπως ενημερώνει ο ρεπόρτερ της εποχής.

 

Πρόκειται φυσικά για τη ΝΕΛ και την αφορά του Pollux από την Ventouris Ferries, πλοίο που φυσικά μετά γνωρίσαμε απ΄ την καλή κι απ' την ανάποδη, σαν Θεόφιλο. Κατ' αρχήν βλέπει κανείς πόσες εταιρείες υπήρχαν τότε, που είχαν στην κατοχή τους πλοία μεγάλου μεγέθους για την εποχή τους. Μετά βλέπουμε τη νοοτροπία της εποχής των μονοπωλίων των εταιρειών λαικής βάσης, περιχαράκωση στη γραμμή μας και δε μας κουνάει κανείς. Και το καλύτερο είναι το κομμάτι όπου ο ρεπόρτερ λέει για το επόμενο βήμα της εταιρείας που είναι "φυσικά":rolleyes: το Χρηματιστήριο. Ώρες-ώρες βλέποντας τι έχει μεσολαβήσει από τότε, δεν πιστεύω πως ζήσαμε αυτές τις εποχές. Αυτό το "φυσικά" μου θυμίζει μια σειρά του Mega που έπαιζε στα 90s μέσα στην τούρλα του Χρηματιστηρίου και των Λαναρόχαρτων, και λεγόταν "Οι Χρηματιστές". Σε κάποια σκηνή, δύο από αυτούς βγαίνουν έξω από ένα σπίτι και πάνε στο αυτοκίνητο του ενός. Ο άλλος το βλέπει και τον ρωτάει τι μάρκα αυτοκίνητο είναι. Και ο πρώτος απαντάει "Μα TVR Griffith, ανόητε" :D. Σε στύλ πόσο βλάχος είσαι που δεν αναγνωρίζεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Έτσι και τότε, όποιος δεν όδευε πρός το Χρηματιστήριο..

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Μια πολύ ωραία και σημαδιακή εικόνα μπορεί να δεί κανείς στο site της Stena Roro. Μας ταξιδεύει 46 χρόνια πίσω, στο Μάρτιο του 1977 οπότε και δύο άνδρες ποζάρουν κρατώντας στα χέρια τους το μοντελάκι ενός πλοίου:

Sten_A_Olsson_and_Ingvar_Fast.jpeg

Οι δύο κύριοι δεν είναι άλλοι από τους Sten A. Olsson, ιδρυτή της εταιρείας και Ingvar Fast αφεντικό τότε του κλάδου των ferries μέσα στην εταιρεία. Η σιλουέτα στο μοντελάκι είναι από μια χαρακτηριστική σειρά πλοίων της οποίας εκπροσώπους έχουμε δεί όλοι, είτε διαδικτυακά, είτε ιδίοις όμμασι. Δεν είναι άλλη από τη σειρά των 11 πλοίων που ναυπήγησε η εταιρεία στη Hyundai Ulsan ανάμεσα στο 1977 και το 1978 και που θα μπορούσε ίσως να θεωρηθεί μια από τις πιό πολύπλευρες και ευέλικτες που έχουν ναυπηγηθεί, ίσως μάλιστα να αποτελεί και τον πρόδρομο των σημερινών ro-pax.

 

Το μοντελάκι ονομάζεται Stena Searunner, πλήν όμως κανένα εκ των πλοίων εκείνης της σειράς δεν ονομάστηκε στην πράξη έτσι, νομίζω πως το όνομα επάνω στο μοντελάκι αναφέρεται στην κωδική ονομασία της πορτάδας αυτής πλοίων. Βασικό γρανάζι αυτής της σειράς δεν θα μπορούσε παρά να είναι και η Knud E. Hansen, η οποία μας παρουσιάζει και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της κλάσης αυτής. Εγώ θα πω χαρακτηριστικά ότι από τα 11 κάμποσα άλλαξαν μορφή και χρήση, 4 εξ' αυτών υπέστησαν επιμήκυνση ενώ άλλα 3 διαπλάτυνση. Μια τρομερά επιτυχημένη σειρά που ακόμη και σήμερα έχει δύο εκπροσώπους της που δραστηριοποιούνται στην ανατολική Μεσόγειο.

 

Παραθέτω και πάλι την λίστα με τα πλοία, πρίν όμως να πούμε ότι είτε από τα ελληνικά νερά σε τακτικές γραμμές, είτε από απλά ελληνική πλοιοκτησία πέρασαν τα:

Αριθμός γιάρδας 643 ή 2ο της σειράς: Σαν Alpha Progress είχε ελληνική πλοιοκτησία(Αργύρης) ενώ σαν Hellas πέρασε από τη γραμμή Βόλος - Λαττάκεια.

Αριθμός γιάρδας 647 ή 6ο της σειράς: Ο γνωστός μας Πελαγίτης

Αριθμός γιάρδας 649 ή 8ο της σειράς: Σαν Alpha Enterprise πέρασε από την Arghiris Lines ενώ σαν Syria πέρασε και αυτό από το Βόλος - Λαττάκεια. Σήμερα και υπό τουρκική πλοιοκτησία, σαν Cenk T δραστηριοποιείται ανάμεσα σε Θεσσαλονίκη, Λαύριο και Λεμεσσό.

Αριθμός γιάρδας 651 ή 10ο της σειράς: Έλαμψε δια της συντόμου παρουσίας του και δια της πυρκαιάς που ξέσπασε επάνω του, όταν για λογαριασμό της Attica/Blue Star συνέδεε τα Δωδεκάνησα με τον Πειραιά σαν roro με το όνομα Med Star και ελληνική πλοιοκτησία.

Merzario Ausonia Class

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yard No

IMO

Year of Built

Engine

Loa (m)

Lane Metres (m)

Lorries

Passengers

Built As

Former Name 2

Former Name 3

Former Name 4

Former Name 5

Former Name 6

Former Name 7

Former Name 8

Former Name 9

Scrapped as

642

7528568

1977

Nippon Kokkan

156

1450

123

12

Merzario Ausonia

Stena Freighter

Jolly Giallo

Jolly Turchese

Stena Freighter

 

 

 

 

Global Freighter

643

7528570

1977

Nippon Kokkan

184

2382

180

166

Stena Runner

Alpha Progress

Hellas

Doric Ferry

European Tideway

Ideway

Stena Transfer

 

 

Transfer

644

7528582

1977

Nippon Kokkan

151

920

 

129

Norsky

Merzario Ionia

Constellation Enterprise

Stena Shipper

N&T 700

Graip

Chong Ming Dao

 

 

Kilmore

645

7528594

1977

Nippon Kokkan

163

1886

142

12

Elk

Tor Baltica

 

 

 

 

 

 

 

Balticum

646

7528609

1978

Nippon Kokkan

156

2150

143

12

Stena Prosper

Atlantic Prosper

Merzario Ionia

Stena Ionia

Stena Gothica

Bore Gothica

 

 

 

Finnbirch

647

7528611

1978

Nippon Kokkan

156

1650

123

12

Tor Felicia

Merzario Grecia

Stena Grecia

Atlantic Freighter

Pelagitis

 

 

 

 

 

648

7528623

1978

Nippon Kokkan

156

2150

143

12

Stena Project

Atlantic Project

Merzario Hispania

Stena Hispania

Kotka Violet

Stena Hispania

Stena Britannica

Bore Britannica

 

Finnforest

649

7528635

1978

Nippon Kokkan

185

2382

180

166

Alpha Enterprise

Syria

Stena Transporter

Cerdic Ferry

European Freeway

Freeway

Stena Partner

Sea Partner

 

 

650

7528647

1978

Nippon Kokkan

156

1450

123

12

Imparca Express I

Imparca Miami

Stena Carrier

Jolly Smeraldo

Stena Carrier

 

 

 

 

Global Carrier

651

7528659

1978

Nippon Kokkan

151

1850

160

80

Merzario Espania

Merzario Hispania

Nordic Ferry

Pride of Flanders

Flanders

Stena Transporter

Strada Corsa

La Paz Star

Med Star

Star

652

7528661

1978

Nippon Kokkan

151

1850

160

112

Stena Transporter

Finnrose

Baltic Ferry

Pride of Suffolk

European Diplomat

Diplomat

 

 

 

Pavillion

Hyundai Ulsan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18kn on 47mt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16kn on 38mt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2nd, 4th, 8th, 10th lengthened

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3rd, 5th, 7th unit widened

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 11/14/2021 at 7:56 PM, Nick the Greek said:

Ανοίγοντας το αποψινό χρονοντούλαπο, δεν πάμε πίσω και τόοοσο παλιά. Μόλις στο 1979, τόπος είναι η Κώς και στην ακόλουθη φωτογραφία από το flickr και το χρήστη fotogake, βλέπουμε πως γινόταν η τροφοδοσία του νησιού.

6046412614_03f8423e89_b.jpg

........Και στο βάθος το επιβατηγό Δελφίνι........

Το καραβάκι στην φώτο κατασκευαστηκε το 1964 στην Θεσσαλονίκη, στο ναυπηγείο Χωματα με το ονομα ΦΑΝΟΥΛΑ. Το 1969 πουλήθηκε στην Εύβοια όπου δούλεψε στην γραμμή Ραφήνα - Νέα Στυρα μεχρι το 1973.

Νέα πώληση τοτε στην Κω, μετονομασία σε ΔΕΛΦΙΝΙ, και σύμφωνα με τον καθηγητή κ. Παντελεήμονα Λελεκη ήταν το πρώτο επιβατηγό πλοιάριο μεταλλικής κατασκευής του νησιού. 

Πουλήθηκε στην Ζάκυνθο κάπου στις αρχές της δεκαετίας '90, όπου κατόπιν (αργότερα) εντυπωσιακής μετασκευής συνεχίζει μέχρι σήμερα ως τουριστικό.

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Πάμε τώρα στα 60s? Να είναι λίγο πιο αργά? Το μόνο σίγουρο είναι πως μιλάμε για την Ίο. Και εκεί βλέπουμε δύο πλοία. Στα αριστερά και σε διαδικασία κατάπλου είναι μάλλον ένα μικρό φέρρυ. Ίσως το Παντελής, ίσως το Αικατερίνη του Καβουνίδη, σε αυτά τα κυβικά και σουλούπι φαίνεται να είναι μάλλον. Στα δεξιά κι αγκυροβολημένο είναι κάτι που μοιάζει με πολεμικό αλλά και πάλι δεν είμαι σίγουρος, δε θα έπρεπε να έχει κάποιο διακριτικό? Όπως και να έχει οι ερευνητές παρακαλούνται να βοηθήσουν.

Link to comment
Share on other sites

Το πολεμικο, θα ελεγα οτι ειναι το πρωην USS Kilmington, το οποιο πουληθηκε το 1951 στην Ελλαδα και ταξιδεψε στο Αιγαιο ως Αθήναι και Τριάς.

Στη φωτο του @Nick the Greek το βλεπουμε μετα την πρωτη μετασκευη εν Ελλαδι.

Εδω στη wikipedia βλεπουμε ενα απο τα αδερφα του. Η πρυμη μοιαζει αρκετα.

Kαι αλλες φωτο της σειρας εδω.

Στο χερι τα παιζω τα US Ships ε:P;

Στα Σ:wub: Ships τα παω καλύτερα όμως;). Το Kilmington, αν ειναι αυτο στη φωτο, δεν ειναι αλλο απο το Άγιος Γεράσιμος.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Το πολεμικό είναι κλάσης ALGERINE ναρκαλιευτικά ανοικτής θαλάσσης Βρετανικής ή Καναδικής ναυπήγησης. Στην κλάση αυτή ανήκαν τα ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ, ΠΥΡΠΟΛΗΤΉΣ, ΑΡΜΑΤΟΛΟΣ κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Όλα τα πολεμικά εκείνης της περιόδου προέρχονταν από ένα σχεδιαστικό γραφείο γι'αυτό και δεν ξεχωρίζεις εύκολα την εκάστοτε σιλουέτα. Μόνο το αριθμόσημο (ο αριθμός στην μάσκα του) το σώζει, ειδάλλως χάνεσαι. Δυστυχώς ούτε εγώ μπορώ να καταλάβω..μου έρχονται αρκετά στο νου. 

Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Όσον αφορά το Πολεμικό, πιστεύω μάλλον έχει δίκιο ο marittimo, αν δούμε το σουλούπι της Algerine class, κολλάει περισσότερο. Σύμφωνα με τη wikipedia, στην Ελλάδα ήρθαν τα:

HMS Arcturus που έγινε το 1946 ο Πυρπολητής

HMS Aries που έγινε το 1947 ο Αρματωλός

HMS Gozo που έγινε το 1947 ο Πολεμιστής

HMS Lightfoot που έγινε το 1947 ο Ναυμάχος

HMS Postillion που έγινε το 1947 ο Μαχητής

 

Οπότε κάποιο από αυτά έχουμε στην φωτογραφία, έχω και άλλη μια φωτογραφία από τη Λήμνο με το ίδιο ή αδελφό πλοίο. Δυστυχώς όπως είπε και ο Strofalos δεν υπάρχει σε κανένα το αριθμόσημο.

 

Αυτά όμως όλα δε σημαίνουν ότι δεν μπορεί να έχει πέσει μέσα ο Proud στο επιβατηγό και να είναι το μετέπειτα Άγιος Γεράσιμος, είτε σαν Αθήναι, είτε σαν Τριάς. Ομολογώ εκεί δεν υπήρχε περίπτωση να πάει το μυαλό μου. Κι αν έχει δίκιο ο Proud, μπορούμε χρονικά να τοποθετήσουμε την φωτογραφία στη δεκαετία του 1950, με κυβέρνηση Πλαστήρα, Παπάγο ή Καραμανλή:D.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά υπέθεσα, λανθασμένα όπως αποδείχθηκε, ότι το πολεμικό είναι το μετέπειτα Άγιος Γεράσιμος όταν πρωτοταξίδεψε ως επιβατηγό στην Ελλάδα.

Το επιβατηγό της φωτό είναι αρκετά "χτισμένο", για το μέγεθός του, για να είναι το μετέπειτα καμάρι του Ιονίου.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...