Jump to content
Shipfriends

Shipfriends: Ανασκόπηση 2008


Shipfriends: Ανασκόπηση 2008  

1 member has voted

  1. 1. Shipfriends: Ανασκόπηση 2008

    • Η αγορά, η παραλαβή και η δρομολόγηση του ΕΓ/ΟΓ SUPERFAST I
    • Η δρομολόγηση του ΕΓ/ΟΓ ΕΛΥΡΟΣ
    • H αγορά των μετοχών που κατείχε ο κ. Πάνος Λασκαρίδης στην Hellenic Seaways, από την Sea Star
    • Η έξαρση των πειρατικών επιθέσεων
    • Ο απροσδόκητος θάνατος τρίων πλοίαρχων της ακτοπλοίας μας
    • Οι επιπτώσεις της χρηματοοικονομικής κρίσης στην ναυτιλία
    • Η παραίτηση του κ.Μιχάλη Σακέλλη από την προεδρία της ΕΕΑ
    • H προσάραξη του ΕΓ/ΟΓ ΘΕΟΦΙΛΟΣ έξω από τις Οινούσσες


Recommended Posts

Φέτος για πρώτη φορά και κατόπιν μιας εξαιρετικής πρότασης ενός μέλους μας ,το shipfriends.gr επιχειρεί στην δύση της χρονιάς μια ανασκόπηση στα γεγονότα που σημάδεψαν τα ναυτιλιακά δρώμενα του 2008.Η επιλογή βασίστηκε στο ενδιαφέρον που έδειξαν τα μέλη μας στις συζητήσεις του εκάστοτε θέματος, στις ψηφοφορίες για το θέμα του μήνα και στην αντικειμενική σπουδαιότητα και ιστορικότητα κάποιων γεγονότων.

Για την άμεση κι εύκολη πρόσβαση των μελών μας αλλά και των επισκεπτών, ο τίτλος κάθε γεγονότος μπήκε σαν link το οποίο παραπέμπει αυτόματα είτε στο θέμα είτε στην σελίδα κάποιου θέματος από όπου ξεκινάει το γεγονός που περιγράφει ο τίτλος. Μπορείτε να κάνετε ποστ και να σχολιάστε ποια γεγονότα θεωρείτε πιο σημαντικά. Τα πέντε που θα συζητηθούν περισσότερο αυτήν την εβδομάδα θα μπούν σε ψηφοφορία για να βγεί το γεγονός της χρονιάς. Καταλαβαίνετε ότι ψηφοφορία με 60 ψηφίζοντες και 35 επιλογές δεν γίνεται:)

1)Η αγορά, η παραλαβή και η δρομολόγηση του ΕΓ/ΟΓ SUPERFAST I

2)Η δρομολόγηση του ΕΓ/ΟΓ ΕΛΥΡΟΣ

3)H ολοκλήρωση της μετασκευής και η επικείμενη δρομολόγηση του ΕΓ/ΟΓ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ στην Παροναξία

4) Η αγορά και η δρομολόγηση του Ε/Γ Ο/Γ ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ

5)Η αγορά του ΕΓ/ΟΓ STENA SEATRADER από την Ventouris Ferries

6)Ο πλους της Αργούς και η συνοδεία της από το ΕΓ/ΟΓ ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ

7)Η επαναδρομολόγηση του Blue Star 1 στην ακτοπλοία

8)Η δρομολόγηση του ΕΓ/ΟΓ ΛΙΣΣΟΣ στην γραμμής Χίος - Μυτιλήνη

9)Η δρομολόγηση του ΕΓ/ΟΓ ΠΡΕΒΕΛΗΣ στην Παροναξία

10)Η αποτυχημένη προσπάθεια πώλησης του ΕΓ/ΟΓ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ για σκραπ και η προσπάθεια διάσωσής του ως πλωτό ναυτικό μουσείο που θα καλύψει την ιστορία της ακτοπλοίας.

11)Η απόσυρση του ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ

12) Η απόσυρση του ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ

13)Η δρομολόγηση του ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι στην άγονη των ενδοκυκλαδικών σε αντικατάσταση του ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ

14)Η δρομολόγηση του ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ ΙΙ στην άγονη των ενδοκυκλαδικών σε αντικατάσταση του ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ

15)Η πρόσκρουση του ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ ΙΙ στο ΡΟΔΑΝΘΗ

16)H προσάραξη του ΕΓ/ΟΓ ΘΕΟΦΙΛΟΣ έξω από τις Οινούσσες

17)Η πρόσκρουση του SUPERFERRY 2 στο ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π στο Γαύριο

18)Η προσάραξη του ΕΓ/ΟΓ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ σε βραχονησίδα πλησίον του Διακόφτι Κυθήρων

19) Η πρόσκρουση του Aquamarine στο λιμάνι του Ηρακλείου και η δημιουργία μικρού ρήγματος

20)Η προσάραξη του Κ/Ζ ΓΙΩΡΓΗΣ στη νησίδα Πλατειά έξω από τον Πόρο

21)Το ναυάγιο του ΕΓ /ΟΓ MUSTERU (ex-ΠΑΝΑΓΙΑ ΨΑΡΙΑΝΗ)

22)Η απόσυρση του Queen Elizabetsh 2

23)Η διάλυση του Norway

24)H διάλυση του The Topaz

25)Η διάλυση τοιυ ΕΓ/ΟΓ Da Vinci γνωστότερου κι ως Finnjet

26)H συνταξιοδότηση του cpt Κώστα Τζώρτζη

27)Ο απροσδόκητος θάνατος τρίων πλοίαρχων της ακτοπλοίας μας του cpt Απόστολου Ψυχούλη, του cpt Σπύρου Βατίστα και του cpt Χρήστου Παπούλια

28)H αγορά των μετοχών που κατείχε ο κ. Πάνος Λασκαρίδης στην Hellenic Seaways από την Sea Star

29)Πλήρης έλγχος της MINOAN LINES από τον κ.Grimaldi ο οποίος κατέχει το 84,7 των μετοχών

30) Οι καταγγελιες του Φ.Μανουση κατα του Α.Παυλιδη για δωροληψια

31)Τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρία SAOS FERRIES τα οποία υποχρεωνούν τα πλοία της να βρίσκονται δεμένα

32)Η έξαρση των πειρατικών επιθέσεων

33)Οι επιπτώσεις της χρηματοοικονομικής κρίσης στην ναυτιλία

34)H διόγκωση του μεταναστευτικού προβλήματος ιδιαίτερα σε περιοχές όπως η Πάτρα και η Σάμος

35)Η παραίτηση του κ.Μιχάλη Σακέλλη από την προεδρία της ΕΕΑ και η αντικατάστασή του από τον κ.Α.Βεντούρη

36)Η άρση της αναγνώρισης του Ελληνικού Νηογνώμονα και των Πιστοποιητικών που εκδίδει, από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

τι μας κανεις earl:(. αντε να διαλεξεις απο 34 γεγονοτα, το γεγονος της χρονιας.

πιστευω πως 4 ειναι τα γεγονοτα που μου κεντρισαν το ενδιαφερον περισσοτερο:

  • η πωληση της συμμετοχης του πανου λασκαριδη στη HSW (και οχι μονο). η εξελιξη αυτη φρεναρε το δυναμισμο της HSW και εδωσε στη διοικηση της ΑΝΕΚ τεραστια δυναμη που ακομη δεν την εχει αξιοποιησει δημιουργικα.
  • η αποσυρση του QE2 και η μετατροπη του σε πολο τουριστικων δραστηριοτητων. οσο και αν μας λυπει που δεν θα ξαναταξιδεψει, δεν παυει να ειναι ευχαριστο οτι δεν θα εχει τη μοιρα τοσων αλλων που συναντησαν τη φλογα του διαλυτη.
  • το κρεμασμα των παπουτσιων:D του χοζοβιωτισσα. γερναμε γ@@ωτο:mad:. σαν χτες μου φαινεται που πηγαινα με αυτο στο θιακι.
  • ο ερχομος του SFI. δεν ειναι Περικλης, ειναι ομως Superfast και ειναι το πρωτο νεοτευκτο που ερχεται στα δυτικα μετα απο χρονια

Link to comment
Share on other sites

Για να κάνω κι εγώ την αρχή , το γεγονός που θεωρώ πιο σημαντικό είναι το 27 , η απώλεια τριών πλοίαρχων μας. Θα μπορούσε να ήταν και η δρομολόγηση του ΕΛΥΡΟΣ και του ΣΟΥΠΕΡΦΑΣΤ Ι που σε χαλαιπούς καιρούς οι εταιρίες τους ξόδεψαν σημαντικότητα κεφάλαια αλλά επειδή τα πλοία όσο όμορφα κι αν είναι , όσο κι αν είναι το αντικείμενο του χόμπυ μας είναι μεταφορικό μέσον το οποίο βασίζεται η λειτουργία του κατα αποκλειστικότητα στους ναυτικούς μας.

Ο απροσδόκητος και συνάμα απρόσμενος θάνατος των τριων αγαπητών πλοιάρχων μας έρχεται να μας υπενθυμίσει ότι το νόμισμα έχει κι άλλη όψη.

Όλοι μας λίγο πολυ έχουμε ονειρευτεί έστω και μια φορά να γινόμασταν καπετάνιοι , πολλοί δε από εμάς καταφεύγουμε σε υποκατάστατα΄τύπου vs για να ξεδίνουμε.

Όμως όταν βλέπουμε τρεις πλοιάρχους σε μικρή ηλικία να φεύγουν συνειδητοποιούμε ότι παρότι είναι ένα όμορφο επάγγελμα , είναι εξίσου πολύ δύσκολο.

Το άγχος , οι δυσκολες συνθήκες εργασίας και οι ευθύνες είναι ικανες να φθείρουν την υγεία των πλοιάρχων μας και να την κλωνίσουν ανεπανόρθωτα όπως συνέβη με τον καπτα Αποστόλη, τον καπτα Σπύρο και τον καπτα Χρήστο.:(

Ένα άλλο γεγονός που μου κέντρισε το ενδιαφέρον είναι η απόσυρση και η πώληση για σκραπ του Finnjet ενός μοναδικού φέρρυ και πρωτοπόρου αφού λανσάρισε για πρωτη φορά την λογική της μεγάλης ταχύτητας. Όταν πρωτοβγήκε τα 30 μίλια ταχύτητα ήταν ένα νούμερο που προκαλούσε σοκ και δέος.Τώρα είναι μεν μια αρκετά υψηλή ταχύτητα αλλά όχι ασυνήθιστη.

Link to comment
Share on other sites

Θεωρώ πως το γεγονός που επηρέασε περισσότερο τις εξελίξεις στο ακτοπλοϊκό πεδίο ήταν η πώληση της συμμετοχής του Π. Λασκαρίδη (Μινωικές & HSW) στη Sea Star. Οι εξελίξεις/συνέπειες που ακολούθησαν ήταν πολύ σημαντικές:

1. Ενίσχυση της ΑΝΕΚ η οποία στην περίπτωση που δεν είχε προχωρήσει αυτή η συμφωνία θα ήταν πλέον η “μικρή” από τους “μεγάλους” με ότι αυτό συνεπάγεται.

2. "Ιταλοποίηση" των Μινωικών Γραμμών.

3. “Διχοτόμηση” της HSW, η οποία αν και είχε αλλάξει πολλές φορές management και ιδιοκτησιακό καθεστώς, πρώτη φορά βρέθηκε με δύο ισοδύναμους περίπου μετόχους, οι οποίοι είναι μεταξύ τους ανταγωνιστές.

4. Αποχώρηση (προσωρινή ή όχι) του Γεράσιμου Στρίντζη από τα ακτοπλοϊκά δρώμενα.

5. Ανακατανομή μεριδίων, δρομολογίων κλπ

Τέλος είναι κοινή πεποίθηση των περισσοτέρων που ασχολούνται με το χώρο πως ακόμα δεν έχουμε δει τις τελευταίες πράξεις αυτό του έργου.

Για όσους ήρθαν στην παρέα μας πρόσφατα και έχουν χάσει επεισόδια σχετικά με τις διαδοχικές μετοχικές εξελίξεις (ανταλλαγές και πωλήσεις μετοχών μεταξύ Π. Λασκαρίδη, Sea Star και Grimaldi) μπορούν να ενημερωθούν από τα παρακάτω θέματα:

Sea Star Capital και οι συμμετοχές της στις Ελληνικές Ακτοπλοϊκές

Όμιλος Grimaldi & ANEK

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα αυτό που δυστυχώς έκανε μπαμ αυτόν τον χρόνο προφανώς και είναι ο θάνατος των τριών πλοιάρχων και μάλιστα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Από κει και πέρα επειδή τα θέματα που αφορούν εταιρίες συγκεκριμένα και πρόσωπα με αφήνουν παγερά αδιάφορο κι επειδή πάνω από όλα μου αρέσει να ασχολούμαι με τα σκαριά, θεωρώ πως τα σηματικότερα γεγονότα ήταν η μετασκευή και δρομολόγηση του ΕΛΥΡΟΥ αλλά βεβαίως και η ναυπήγηση και δρομολόγηση του SUPERFAST I.:)

Link to comment
Share on other sites

Τα πέντε θέματα που κέντρισαν το δικό μου ενδιαφέρον φέτος, είναι (χωρίς να είναι κατά σειρά ενδιαφέροντος):

1. Προσάραξη του ΘΕΟΦΙΛΟΣ με τις ανακατατάξεις που επέφερε/επιτάχυνε τόσο στην εταιρεία όσο και την γραμμή μας.

2. Η έξαρση της πειρατείας με τις συνέπειες της.

3. Η κρίση και ο τρόπος αντιμετώπισης της στην ακτοπλοία.

4. Ο τρόπος αλλαγής του προέδρου της ΕΕΑ και τα όσα συνέβησαν μετά, με τα δελτία τύπου να πέφτουν σαν το χαλάζι.

5. Ο πλούς της Αργούς που μας ανέδειξε για άλλη μια φορά το μεγαλείο των Ελλήνων.:D

Link to comment
Share on other sites

Για μένα τα σημαντικότερα γεγονότα για το 2008 είναι τα έξι ακόλουθα γεγονότα.

1) H αγορά των μετοχών που κατείχε ο κ. Πάνος Λασκαρίδης στην Hellenic Seaways από την Sea Star

Γιατί άλλαξε ολοκληρωτικά η πολιτική μιας εταιρείας που τα τελευταία χρόνια έκανε σημαντικά βήματα προόδου, ενώ τώρα άρχισε η οπισθοδρόμηση.

2) Η πρόσκρουση του ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ ΙΙ στο ΡΟΔΑΝΘΗ

Επειδή το έζησα live, ήταν μια τρομερή εμπειρία;)

3) Τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρία SAOS FERRIES τα οποία υποχρεώνουν τα πλοία της να βρίσκονται δεμένα

Γιατί μια εταιρεία με τόσα πλοία οδηγείται προς τη καταστροφή, με ότι συνεπάγεται δηλαδή μείωση θέσεων εργασίας για τους ναυτικούς, χρέη σε συνεργάτες, νησιά που θα μείνουν χωρίς σύνδεση.

4) Η δρομολόγηση του ΕΓ/ΟΓ ΕΛΥΡΟΣ

Η ολική ανακαίνιση ενός πλοίου, που το είχα δει εσωτερικά από τη περίοδο που ήταν μόνο με τις λαμαρίνες μέχρι να το δω τελειωμένο, που πιστεύω ότι θα το έχουμε χρόνια στις θάλασσες μας.

5) Ο απροσδόκητος θάνατος τριών πλοίαρχων της ακτοπλοΐας μας του cpt Απόστολου Ψυχούλη, του cpt Σπύρου Βατίστα και του cpt Χρήστου Παπούλια

Επειδή οι δυο τελευτάει θάνατοι έπεσαν πολύ κοντά ο ένας με τον άλλον, και δεν είχες προλάβει να συνέλθεις από το ένα σοκ, ήρθε και ο δεύτερος θάνατος.

6)Η απόσυρση του Queen Elizabeth 2

Το τέλος των ταξιδιών ενός από εκ των διασημότερων πλοίων του κόσμου. Ας ελπίσουμε ότι θα μείνει για αρκετά χρόνια δεμένο ως πλωτό ξενοδοχείο

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Νομιζω το πιο σημαντικο γεγονος της χρονιας που μας εκανε να γραψουμε απειρα post σε πολλα θεματα αλλα και χαρακτηρισε τις μεγαλες 'αλλαγες':rolleyes: στην ακτοπλοια μας,ειναι η αγορα των μετοχων της HSW απο την SEA STAR...Απο κει και περα ξεχωριζω,με σειρα προτιμησης

2.Προσαραξη ΘΕΟΦΙΛΟΣ στις Οινουσες

3.Η Εξαρση των πειρατικων επιθεσεων

4.Η δρομολογηση του ΕΛΥΡΟΣ

5.Παραλαβη και δρομολογηση του SUPERFAST I

Link to comment
Share on other sites

Θα ήθελα με την σειρά μου να απαριθμήσω και εγώ τα γεγονότα που θεωρώ πιό σημαντικά στον χώρο της Ελληνικής Ακτοπλοίας για την χρονιά που μας πέρασε.

1. Η αποτυχημένη προσπάθεια πώλησης του ΕΓ/ΟΓ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ για σκραπ και η προσπάθεια διάσωσής του ως πλωτό ναυτικό μουσείο που θα καλύψει την ιστορία της ακτοπλοίας.

Σαν ένας απλός άνθρωπος που αγαπάει τα καράβια και την θάλασσα, θεωρώ την προσπάθεια διάσωσης του Γεώργιος Εξπρές ως πλωτό ναυτικό μουσείο, το σημαντικότερο γεγονός του 2008. Μία προσπάθεια που (είναι αλήθεια) ξεκίνησε πολύ ρομαντικά, και αν θέλετε τελείως ερασιτεχνικά, αλλά ωστόσο κατάφερε να μας κάνει σαν καραβολάτρες να σηκωθούμε λίγο από τους υπολογιστές μας, και να αναλάβουμε (την όποια) "δράση".

Δεν μπορώ να γνωρίζω αν θα διασωθεί τελικά το Γεώργιος Εξπρές, αλλά δεν είναι αυτό το (κυρίως) ζήτημα. Και ίσως να ήταν λάθος που το κεντρικό μήνυμα αυτής της προσπάθειας ήταν πρωτίστως η διάσωση του. Το κεντρικό μήνυμα μίας τέτοιας μελλοντικής προσπάθειας θα πρέπει να είναι η ΑΠΑΙΤΗΣΗ να αποκτήσει κάποια στιγμή το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας ένα μουσείο της ίδιας του της ιστορίας και κατά προέκταση της Ελληνικής Ακτοπλοίας μιας και είναι ένα αναπόσπαστο (και ίσως το μεγαλύτερο) κομμάτι της. Αν αυτό το μουσείο είναι και πλωτό και μάλιστα κάποιο αγαπημένο μας καράβι, ακόμα καλύτερα. Η (όποια) αρχή έγινε, κάποιες έστω και αδύναμες φωνές φτάσαν σε κάποια υψηλόροφα γραφεία. Στο χέρι μας είναι να συνεχιστούν και να ενταθούν οι προσπάθειες όλων των καραβολατρών.

2. H αγορά των μετοχών που κατείχε ο κ. Πάνος Λασκαρίδης στην Hellenic Seaways από την Sea Star.

Για όλους τους λόγους που μας ανέλυσε ο Orestis.

3. H προσάραξη του ΕΓ/ΟΓ ΘΕΟΦΙΛΟΣ έξω από τις Οινούσσες.

Όχι αυτό καθ' εαυτό το γεγονός, αλλά όσο οι εξελίξεις και η ατελείωτη σεναριολογία που επέφερε. (ΑΝΕΚ, ΝΕΛ, BLUE STAR κλπ. κλπ.)

4. Η δρομολόγηση του ΕΓ/ΟΓ ΕΛΥΡΟΣ.

Αντικειμενικά, ήταν ένα γεγονός που συζητήθηκε πάρα πολύ (μα πάρα, πάρα πολύ :() καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

5. Η προσάραξη του Κ/Ζ ΓΙΩΡΓΗΣ στη νησίδα Πλατειά έξω από τον Πόρο.

Τελείως συναισθηματικά. Ίσως γιατί αυτό το γεγονός κατά πάσα πιθανότητα (μακάρι να διαψευστώ) σήμανε το τέλος του θρυλικού "Πορτοκαλή Ήλιου", του πλοίου των παιδικών μου ονείρων. :(

Θά ήθελα τέλος να σταθώ στο γεγονός του θανάτου των τριών πλοιάρχων της ακτοπλοίας μας, χωρίς δυστυχώς να θέλω και να μπορώ να την αξιολογήσω. Μόνο θλίψη να νιώσω μπορώ, γι αυτό το τελευταίο και απροσδόκητο "μπάρκο" τους. Καλό τους ταξίδι.....

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Τα θεματα που προσωπικα πιστευω οτι πρεπει να ειναι στα θεματα της χρονιας ειναι τα εξης:

3)H ολοκλήρωση της μετασκευής και η επικείμενη δρομολόγηση του ΕΓ/ΟΓ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ στην Παροναξία

Πιστευω πως η κινηση μιας εκ των μικρων εταιρειων να λαβουν το θαρρος και να κανουν εισοδο στην αγορα των φιλετων δειχνει οτι πολωση δεν υφιστατε και η αγορα ειναι αρκετα δυναμικη. Τα fundamentals πρεπει να ειναι σωστα και μακαρι να εχουν κανει σωστες επιλογες.

29)Πλήρης έλγχος της MINOAN LINES από τον κ.Grimaldi ο οποίος κατέχει το 84,7 των μετοχών

Το μεγαλυτερο λαθος που εγινε στον χωρο της Ελληνικης ακτοπλοιας. Αυτο παει μαζι με τις συσωρευσεις μετοχων και στις υπολοιπες εισηγμενες εταιρειες και αποδυναμωνει τον Ελληνικο χαρακτηρα του χωρου. Ενας παρνομαστης παραπανω που δεν χρειαζοταν.

33)Οι επιπτώσεις της χρηματοοικονομικής κρίσης στην ναυτιλία

Ηταν μια αφορμη για να φανει η ηδη υπαρχουσα φουσκα και απληστια αρκετων. Μεγαλο θεμα και μαθημα για τις νεες γενιες.

35)Η παραίτηση του κ.Μιχάλη Σακέλλη από την προεδρία της ΕΕΑ και η αντικατάστασή του από τον κ.Α.Βεντούρη

Αλλο ενα μεγαλο λαθος. Η παραιτηση ηταν αναποφευκτη γιατι τα συμφεροντα εκπροσωπησης ειχαν αλλαξει αλλα ο νεος Προεδρος ηταν μια αποτυχια που εκανε το σωμα να χασει την σοβαροτητα και αξιοπιστια προς το κοινο που εδειχνε να αντιτιθετε στις κινησεις της καθε κυβερνησης για εξυπηρετηση λιγων. Ισως τωρα η ακτοπλοια να γινει πραγματικο ερμαιο των ΜΜΕ

36)Η άρση της αναγνώρισης του Ελληνικού Νηογνώμονα και των Πιστοποιητικών που εκδίδει, από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ενα θεμα που ακομα οι επιπτωσεις του δεν ειναι ευρεως γνωστες και που δειχνει την θλιβερη κατασταση που ζωνει εμας του επαγγελματος. Εκει που η τεχνογνωσια ειναι τοσο υψηλη και που ο Νηογνωμονας μας επρεπε να ξεχωριζει παγκοσμιως, καποιοι για να εξυπηρετησουν ισως καποιους, φροντισαν να μας κανουν ρεζιλι.

Link to comment
Share on other sites

Ας πω και εγώ την βαρύνουσα γνώμη μου:rolleyes: που την περιμένετε με κομμένη την ανάσα.:D

(28) H αγορά των μετοχών που κατείχε ο κ. Πάνος Λασκαρίδης στην Hellenic Seaways από την Sea Star...νομίζω ότι είναι το σημαντικότερο γεγονός εσωτερικού ενδιαφέροντος. Γιατί δεν αφορά μόνο την αλλαγή ιδιοκτησίας, αλλά πυροδότησε διάφορες ανακατατάξεις. Παράπλευρες επιπτώσεις μπορούν να θεωρηθούν:

α) "Η ψυχική προσέγγιση" Sea Star και ΝΕΛ μετά την πώληση του κρίσιμου 3% της HSW από την δεύτερη στην πρώτη

β) Η αποχώρηση Στρίντζη από το τιμόνι της HSW.

γ) Η δρομολόγηση του ΕΓ/ΟΓ ΛΙΣΣΟΣ στην γραμμής Χίος - Μυτιλήνη και η "ημιμεταδρομολόγηση" του N. ΧΙΟΣ στις Κυκλάδες.

δ) Η δρομολόγηση του ΕΓ/ΟΓ ΠΡΕΒΕΛΗΣ στην Παροναξία και η "ορφάνια" του Ρεθύμνου

ε) Η διάσπαση της ΕΕΑ, η αποχώρηση Σακέλλη και η ανάδειξη του Α. Βεντούρη στην προεδρία.

(29) Ο πλήρης έλεγχος της MINOAN LINES από τον κ.Grimaldi. Αν και σε ένα βαθμό έχει σχέση με την προηγούμενη αγοραπωλησία...δεν παύει να έχει τη ιδιαίτερη βαρύτητα της.

(6) Ο πλους της Αργούς. Γιατί κατάφερε με θαυμαστό τρόπο και σε ελάχιστο διάστημα να αναδείξει όλες τις παθογένειες της Ελληνικής κοινωνίας. Και από ένα γεγονός που κανονικά θα έπρεπε να μιλάει όλος ο κόσμος με θαυμασμό...καταφέραμε να φθάσουμε στην απόλυτη ξεφτίλα.

(32) Η έξαρση των πειρατικών επιθέσεων Γιατί μας δείχνει και την άλλη μεριά του φεγγαριού. Ένα κόσμο ανομίας που μοιάζει να έρχεται από το παρελθόν, αλλά είναι τόσο κοντά μας. Και ίσως και να μας δείχνει και το μέλλον μας...

(33) Οι επιπτώσεις της χρηματοοικονομικής κρίσης στην ναυτιλία Και όταν λέμε κρίση στη ναυτιλία δεν εννοούμε μόνο τις μετοχές των εταιρειών που κατρακυλάνε στα χρηματιστήρια, αλλά και τα παροπλισμένα καράβια, τους άνεργους ναυτικούς, την συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευής κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Τα πιο σημαντικα γεγονοτα κατα την δικη μου αποψη χωρις σειρα προτιμησης ειναι τα εξης

1.Η προσαραξη του ΘΕΟΦΙΛΟΣ στις Οινουσες

2.Η δρομολογηση του SUPERFAST I

3.H διάλυση του The Topaz

4.Η παραίτηση του κ.Μιχάλη Σακέλλη από την προεδρία της ΕΕΑ και η αντικατάστασή του από τον κ.Α.Βεντούρη

5.Η έξαρση των πειρατικών επιθέσεων

Link to comment
Share on other sites

Τα πέντε που θα συζητηθούν περισσότερο αυτήν την εβδομάδα θα μπούν σε ψηφοφορία για να βγεί το γεγονός της χρονιάς.
5 ειπε ο Earl, αλλα τελικα ειναι 7 γιατι στην πεμπτη θεση "ισοβαθμουσαν" με 3 αναφορες, ο θανατος των 3 πλοιαρχων, η κριση και οι επιπτωσεις της και η αλλαγη στην ηγεσια της ΕΕΑ.

φανερη με multiple choice.;):)

Link to comment
Share on other sites

Το να θεωρηθει το πιο σημαντικο γεγονος του 2008 ενα καθαρα εγχωριο γεγονος οπως η προσαραξη του Θεοφιλου ή κατι που να εχει σχεση με καποια ελληνικη εταιρεια, ειναι για μενα απλα εκτος πραγματικοτητας υπο την εννοια οτι οι επιπτωσεις ενος οποιουδηποτε τετοιου γεγονοτος ειναι καθαρα για εσωτερικη καταναλωση(αντε, το πολυ-πολυ να εχει και ενα impact στην μεγαλη ακτοπλοια της Safaga).

Η μεγαλη κριση που ολοι γνωριζουμε και η πτωση των ναυλων αλλα και της διαθεσιμοτητας φορτιων γενικοτερα, εχει πολυ πιο σοβαρες, μακροπροθεσμες και καθοριστικες συνεπειες οχι μονο στην ακτοπλοια αλλα και γενικοτερα στη ναυτιλια, σε πολλους και διαφορους τομεις. Και αυτα θα τα δουμε μπροστα μας.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...