Jump to content
Shipfriends

Εισαγωγή της ποντοπόρου στο ΧΑΑ


Recommended Posts

συμφωνα με την Ναυτεμπορικη της 21/04/05:

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ για την εισαγωγή και επιχειρήσεων της ποντοπόρου ναυτιλίας στο Χρηματιστήριο Αθηνών προωθεί η κυβέρνηση θέλοντας να συμβάλει στη βελτίωση το επενδυτικού κλίματος στην ελληνική χρηματιστηριακή αγορά και έχοντας ως στόχο την ανάδειξη της χώρας μας σε περιφερειακό ναυτιλιακό κέντρο.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, μέσα από τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου επιδιώκεται η ανάπτυξη του ΧΑ μέσα από την είσοδο σε αυτό υγιών ελληνικών και ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων, αλλά και επιχειρήσεων διαχείρισης (holding) που θα τηρούν τους ελληνικούς νόμους και θα έχουν και σχετική πιστοποίηση.

Ειδικότερα για την εισαγωγή στο ΧΑ των επιχειρήσεων της ποντοπόρου ναυτιλίας μεταξύ άλλων θα απαιτούνται:

· Η εταιρεία θα πρέπει να έχει τουλάχιστον πλοία συνολικής χωρητικότητας 3.000 κοχ. και κατά το χρόνο εισαγωγής στο ΧΑ τουλάχιστον 29.350.000 ευρώ ίδια κεφάλαια.

Η προϋπόθεση αυτή είναι απαραίτητη ώστε η επιχείρηση να έχει έναν ελάχιστο κύκλο εργασιών και σχετική οικονομική επιφάνεια.

· Τα πλοία θα πρέπει να έχουν ασφαλιστική κάλυψη από οίκο διεθνούς κύρους και να παρακολουθούνται από αναγνωρισμένο νηογνώμονα από το ελληνικό κράτος. Με την προϋπόθεση αυτή διασφαλίζονται τα συμφέροντα των μετόχων από τυχόν επιχειρήσεις μειωμένου κύρους και αξιοπιστίας στην αγορά.

· Ως συνεκτιμώμενα στοιχεία μπορούν να ληφθούν η βιωσιμότητα της επιχείρησης, η ηλικία των πλοίων, οι αυστηροί κανόνες ασφαλείας, η πιστοποίηση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών από αναγνωρισμένο οίκο, οι συνθήκες αγοράς του κλάδου, η δυνατότητα ρευστοποίησης, το ύψος του συνολικού δανεισμού, το είδος και η διάρκεια των ναυλοσυμφώνων.

Οι παραπάνω προϋποθέσεις φανερώνουν τη συνολική εικόνα της υπό ένταξη επιχείρησης μέσα στον κλάδο και συνάμα αποτελούν απαραίτητα στοιχεία του δυναμισμού της εταιρείας που θα πρέπει να γνωρίζουν τόσο το ΧΑ όσο και οι επενδυτές.

· Στο ΧΑ μπορούν να μπουν και οι εταιρείες διαχειρίσεως πλοίων (holding) που θα λειτουργούν με διεθνείς συμβάσεις και θα είναι εφοδιασμένες με προβλεπόμενο Κώδικα Ασφαλούς Διαχειρίσεως.

Οι εταιρείες αυτές στο μέτρο που λειτουργούν με τα παραπάνω πιστοποιητικά καλύπτουν τις προϋποθέσεις διαφάνειας και αποτελεσματικότητας που είναι αναγκαίες για την εισαγωγή τους.

· Στο ΧΑ θα μπορούν να εισέλθουν και μετοχές εταιρειών που εδρεύουν σε κράτη εκτός Ελλάδος. Αυτό γίνεται με δήλωση υπαγωγής της αλλοδαπής εταιρείας στο δίκαιο της Ελλάδος και στη δικαιοδοσία των δικαστηρίων της Αθήνας. Η αλλοδαπή εταιρεία σε κάθε περίπτωση διορίζει αντίκλητο που εδρεύει στην Ελλάδα.

Με τη ρύθμιση αυτή δίνεται η δυνατότητα και σε εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που εδρεύουν στην αλλοδαπή να μπουν στο ΧΑ και να συνεισφέρουν περαιτέρω στην διεθνοποίηση του.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Πρόσκληση Καπράλου προς τις εταιρείες ποντοπόρου ναυτιλίας

Απο το Κέρδος

Πρόσκληση για εισαγωγή των μετοχών τους στο Χρηματιστήριο της Αθήνας απευθύνει μέσω του «Κ» ο πρόεδρος του ΧΑ κ. Σπ. Καπράλος για τις μεγάλες εταιρείες της ποντοπόρου ναυτιλίας. Χαρακτηριστικά, σήμερα πραγματοποιείται στον Πειραιά σχετική εκδήλωση και με δεδομένο ότι εδώ και ένα χρόνο υπάρχει το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο που δίδει το «πράσινο φως» για την εισαγωγή εταιρειών του κλάδου στη Σοφοκλέους, η χρηματιστηριακή αγορά, παρά τη διόρθωση των τελευταίων τριών εβδομάδων, φαίνεται να ξαναβρίσκει τη θετική της τάση και η ναυλαγορά γεμίζει με έσοδα τα ταμεία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, δεν έχει γίνει ακόμα κάποια κίνηση. Καλά ενημερωμένες πηγές αναφέρουν ότι υπάρχουν επαφές με τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες, με αρκετούς να δείχνουν και την Tsakos Εnergy Navigation, oι μετοχές της οποίας διαπραγματεύονται στο NYSE, αλλά για την ώρα δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη πρόθεση. Η κεφαλαιοποίηση της εν λόγω ναυτιλιακής κινείται στα επίπεδα των 702 εκατ. ευρώ με p/e κοντά στο 4,4, όταν στον κλάδο διαμορφώνεται περί το 9 και στον S&P 500 πάνω από το 17.

Κατάπλου στη Σοφοκλέους για τις μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις της ποντοπόρου ναυτιλίας προτείνει ο πρόεδρος του ΧΑ κ. Σπ. Καπράλος. Ο κ. Καπράλος επιβεβαιώνει ότι υπάρχουν διαρκείς συζητήσεις με εταιρείες του κλάδου, αλλά για την ώρα δεν υπάρχει καμία ειλημμένη απόφαση. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους επιχειρήσεις - κολοσσοί της ελληνικής ναυτιλίας, όπως η Tsakos Energy Navigation, οι μετοχές της οποίας, ως γνωστόν, διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Οι πωλήσεις το 2005 άγγιξαν τα 295,6 εκατ. ευρώ και τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 161,8 εκατ. ευρώ. Ο πρόεδρος του ΧΑ υποστηρίζει ότι «οι εταιρείες του κλάδου θα πρέπει να εκμεταλλευθούν την καλή χρηματιστηριακή συγκυρία αλλά και τις συνθήκες αγοράς που δραστηριοποιούνται, αφού η ναυλαγορά εξακολουθεί να δίδει σημαντικά έσοδα στις επιχειρήσεις του κλάδου». Διαβεβαιώνει ότι με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο δεν υπάρχει θέμα από ενδεχόμενη διπλή διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης και της Αθήνας, υπενθυμίζοντας το παράδειγμα της Εθνικής Τράπεζας. «Επειδή όμως», αναφέρει ο κ. Καπράλος, «ο κλάδος της ναυτιλίας διέπεται από μεγάλους κύκλους, καλό θα είναι για τις επιχειρήσεις να εκμεταλλευθούν τη θετική συγκυρία».

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Εθνικής Τράπεζας, προβλέπεται σχετικά για την πορεία της ναυλαγοράς ότι οι καθαρές εισπράξεις από θαλάσσιες μεταφορές θα αυξηθούν κατά 2% το 2006, προσεγγίζοντας τα 8,5 δισ. ευρώ (4,5% του ΑΕΠ). Ως εκ τούτου, η θετική επίδραση (άμεση και έμμεση) στον ρυθμό ανάπτυξης του ελληνικού ΑΕΠ εκτιμάται ότι θα είναι της τάξης των 0,2 ποσοστιαίας μονάδας το 2006 (1/6 του μέσου όρου της τελευταίας τριετίας).

Επιπρόσθετα, η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία αποτελεί αναμφισβήτητα έναν από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας. Κατέχοντας το 16% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση διεθνώς στον ναυτιλιακό κλάδο - έναν κλάδο εξαιρετικά ανταγωνιστικό και σημαντικό (καθώς διακινεί το 95% του παγκοσμίου εμπορίου).

Οροι εισαγωγής

Ο κ. Καπράλος υποστηρίζει ότι πλέον το θεσμικό πλαίσιο είναι περισσότερο ευέλικτο και παράλληλα απλοποιημένο. Η νομική μορφή της προς εισαγωγή ναυτιλιακής εταιρείας θα πρέπει να την χαρακτηρίζει ως holding πλοιοκτητριών εταιρειών. Δύναται να είναι ελληνική ή αλλοδαπή ανώνυμη holding εταιρεία (συμπεριλαμβανομένων των offshore AE). Απαιτείται τριετής διάρκεια. Εταιρείες με βραχύτερο βίο εισάγονται μόνο με έγκριση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Επίσης, οι οικονομικές καταστάσεις θα πρέπει να είναι ελεγμένες από ορκωτό ελεγκτή και σε ενοποιημένη βάση και παράλληλα έχουν τη δυνατότητα σύνταξης των οικονομικών καταστάσεων και με βάση τα αμερικανικά λογιστικά πρότυπα.

Τα ίδια κεφάλαιά τους θα πρέπει να είναι 15 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων 12 εκατ. και όχι λιγότερο από 3 εκατ. ευρώ ανά έτος. Το EBITDA ορίζεται στα 16 εκατ. ευρώ και όχι λιγότερο από 4 εκατ. ανά έτος. Ως προς τη διασπορά των μετοχών στην πρωτογενή εισαγωγή θα πρέπει να διαμορφώνεται σε 25% και 2.000 άτομα και στη δευτερογενή σε 5% και 100 άτομα.

Υποχρεώσεις ενημέρωσης

Οι ναυτιλιακές υποχρεούνται να δημοσιεύουν πίνακα διάθεσης αντληθέντων κεφαλαίων, πρόγραμμα σκοπούμενων εταιρικών πράξεων και να ενημερώνουν τους αναλυτές τουλάχιστον μία φορά κάθε έτος ως προς τα οικονομικά αποτελέσματα. Επίσης, θα πρέπει να ενημερώνουν για την αλλαγή χρήσης αντληθέντων κεφαλαίων και οι ανακοινώσεις να γίνονται στα ελληνικά και στα αγγλικά.

Επιπλέον, εφόσον η δραστηριότητα των εταιρειών στις οποίες συμμετέχει η εκδότρια ασκείται χωρίς η διαχειρίστρια εταιρεία να εντάσσεται στον όμιλό της, η εκδότρια υποχρεούται να παρέχει επαρκή πληροφόρηση στο ΧΑ και το επενδυτικό κοινό σχετικά με την τυχόν υφιστάμενη σχέση της διαχειρίστριας με ιδρυτή, ελέγχοντα μέτοχο, μέλος του διοικητικού συμβουλίου, γενικό διευθυντή ή διευθυντή της εκδότριας εταιρείας ή θυγατρικής της, καθώς και με πρόσωπα που συνδέονται με τα προηγούμενα.

Η εκδότρια εταιρεία υποχρεούται επίσης να παρέχει επαρκή ενημέρωση για τη διοίκηση της διαχειρίστριας, τις υπηρεσίες που παρέχει προς την εκδότρια και προς τρίτους, την οικονομική της πορεία, καθώς και τα πλήρη στοιχεία των φυσικών προσώπων που έχουν αναλάβει τη διοίκησή της, καθώς και το ύψος της αμοιβής της διαχειρίστριας εταιρείας. Τυχόν περαιτέρω ανάθεση της διαχείρισης σε άλλη εταιρεία και οι όροι της αναθέσεως αυτής πρέπει επίσης να γνωστοποιούνται αμέσως στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Οι εταιρείες διαχειρίσεως πρέπει να λειτουργούν σύμφωνα με τις διεθνείς συμβάσεις, να είναι εφοδιασμένες με το προβλεπόμενο από τον Κώδικα Ασφαλούς Διαχειρίσεως Εγγραφο Συμμορφώσεως και να διαθέτουν επαρκή εμπειρία και εξειδίκευση για την παροχή υπηρεσιών διαχείρισης σε πλοιοκτήτριες εταιρείες.

Τέλος, η εκδότρια εταιρεία υποχρεούται να ενημερώνει το Χρηματιστήριο για κάθε αλλαγή της διαχειρίστριας εταιρείας, καθώς και κάθε αλλαγή σημαντικών όρων της συμβάσεως.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Όπως εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς, αυτό το θέμα άνοιξε πριν από 3 χρόνια… και ακόμα περιμένουν τους εφοπλιστές…

Ύστατη προσπάθεια-αντεπίθεση για να συγκινήσει τους έλληνες εφοπλιστές για να επενδύσουν τα κέρδη τους στην Ελλάδα και να δρομολογήσουν την είσοδό των ναυτιλιακών εταιρειών στο ελληνικό χρηματιστήριο ετοιμάζεται να κάνει η ελληνική κυβέρνηση.

Ήδη ο πρόεδρος του ΧΑ, Σπύρος Καπράλος έχει κάποιους άσους στο συρτάρι του, ενώ βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους εφοπλιστές προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή. Μπορεί το κλίμα στο ΧΑ να μην είναι πολύ καλό, όμως ο εφοπλισμός είναι ο μόνος τομέας που έχει ζεστό και πολύ χρήμα ακόμη. Η κυβέρνηση, μέσω του υπουργού Οικονομίας, Γιώργου Αλογοσούφη και ΥΕΝ, Γιώργου Βουλγαράκη, στις αρχές του καλοκαιριού ξεκίνησε μία πρώτη συζήτηση-επαφή με όλους του αρμόδιους φορείς της ναυτιλίας, με τη Μεσογειακή Ναυτιλία να αποτελεί αιχμή του δόρατος προκειμένου να δοκιμαστεί το σύστημα.

Οι προσπάθειες του Σπύρου Καπράλου προς τις ποντοπόρες εταιρείες για να εισέλθουν στο ΧΑ αντιμετωπίστηκαν έως τώρα με διστακτικότητα. Ο λόγος είναι προφανής: «Ήδη αυτές οι εταιρείες λειτουργούν σε χρηματιστήρια του εξωτερικού και κατά τα φαινόμενα η άντληση χρημάτων δεν αποτελεί πρόβλημα για αυτές. Συνεπώς, δεν υπάρχει και λόγος για να δείξουν ιδιαίτερη σπουδή για την είσοδό τους στο ελληνικό χρηματιστήριο, παρά τις σημαντικές απλοποιήσεις που έχει επιφέρει στο πλαίσιο του ΧΑ ο Σπ. Καπράλος» επισημαίνουν εφοπλιστικοί κύκλοι.

Οι έλληνες ενδιαφερόμενοι

Οι έλληνες πλοιοκτήτες έχουν βάλει κάτω από τον μεγεθυντικό τους φακό το ελληνικό χρηματιστήριο, αναλύοντας όλα τα δεδομένα και τις πιθανότητες. Ενδιαφέρον έχουν εκφράσει, εκτός από την οικογένεια Τσάκου, η οικογένεια Φράγκου, η οικογένεια Γουρδομιχάλη, ο Γιώργος Οικονόμου της Dryships, ο Γιάννης Κούστας της Danaos, οι Νίκος και Χάρης Βαφειάς του Ομίλου Stealth, o Πέτρος Παπάς αλλά και ο Ευάγγελος Μαρινάκης της Capital.

Στα θετικά της υπόθεσης είναι ο νέος χρηματιστηριακός κανονισμός που έχει λύσει τα χέρια των εφοπλιστών όσον αφορά την παράλληλα διαπραγμάτευση των ναυτιλιακών εταιρειών που διαπραγματεύονται τις μετοχές τους στα διεθνή χρηματιστήρια. Όμως, από μόνη της, η ελληνική αγορά δεν μπορεί να αντέξει το "βάρος" της κεφαλαιοποίησης των ναυτιλιακών εταιρειών, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορούν να "αντέξουν" και οι αμερικάνικες αγορές.

Πρώτο Θέμα

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...