Jump to content
Shipfriends

Η ναυτιλιακή κρίση στην Ποντοπόρο


Recommended Posts

Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του περιοδικού FORBES η περιουσία των τριών πλουσιοτέρων ανθρώπων του πλανήτη (Gates, Buffet και Slim) μειώθηκε κατά $ 68 δις μέσα σε 12 μήνες. Μέσα στο ίδιο διάστημα οι δισεκατομμυριούχοι στο πλανήτη μειώθηκαν από 1.125 σε 793.

Δεν έχω διαβάσει το περιοδικό ακόμα, αλλά σας θυμίζω ότι στην περσινή έκδοση είχαν συμπεριληφθεί οι κύριοι Κούστας (Danaos), Παναγιωτίδης (Excel), Οικονόμου (Dryships), Λάτσης (Eurobank) και κανά δυό ακόμα Έλληνες μέσα στη λίστα των δισεκατομμυριούχων του πλανήτη, αν θυμάμαι καλά.

Warren Buffett Loses "World's Richest Billionaire" Title

Posted By: Alex Crippen

Topics:Warren Buffett

Companies:Berkshire Hathaway Inc.

Warren Buffett: Not the world's richest billionaire this year

Warren Buffett has lost the title of "World's Richest Billionaire" along with $25 billion dollars in the wake of the global financial crisis.

The 2009 rankings, just released by Forbes magazine, put Microsoft founder, and Buffett bridge partner, Bill Gates in the top position with an estimated wealth of $40 billion. That's a drop of $18 billion from last year's $58 billion, when Gates was number three.

Buffett is number two, with $37 billion, a decline of $25 billion from last year's $62 billion, or just over 40 percent. Forbes notes that Berkshire Hathaway's stock is down 45 percent over the twelve months.

Mexico's Carlos Slim stays in the top three with $35 billion. He also lost $25 billion on paper compared to last year's list.

The total amount of wealth (on paper) erased for Gates, Buffett and Slim is a stunning $68 billion.

They're not alone. The prominent headline of the Forbes cover is "Billionaire Bust." Its coverage begins:

"The richest people in the world have gotten poorer, just like the rest of us. This year the world's billionaires have an average net worth of $3 billion, down 23 percent in 12 months. The world has 793, down from 1,125 a year ago."

Having Buffett at the top of the Forbes list last year was something of an anomaly. Gates had been number one for 13 straight years before his friend passed him.

Buffett joked with us last year that he had topped Gates because he "spends less." It hardly seems possible, unless he gives up his jet, but Buffett may have to become even thriftier to stay competitive.

Παντελή έστω και ετεροχρονισμένα θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω σε αυτό το σημείο αν και ελπίζω να κάνω λάθος. Οι γιάρδες της Νότιας Κορέας ειδικά την τελευταία τριετία έλεγαν στους πλοιοκτήτες, ιδού το deisgn, ιδού η τιμή , ιδού τα refund guarantees. Στα κοντράτα λοιπόν οι refund guarantors είναι stated και δεν γίνετε αναφορά στο credit rating. Και έστω αν πέσει το credit rating τότε είναι πάλι θέμα αν οι οροι του δανείου το θετουν ως θέμα. Και έστω και αν δεν υπάρχει δάνειο τότε δεν ακυρώνεται το συμβόλαιο του ναυπηγείου. Γιατί απλά δεν είναι ορος ότι πρέπει να έχω δάνειο τάδε προϋποθέσεων για να παραλάβω το πλοίο.

Αν υπάρχει βεβαια τέτοιο back το back συμβόλαιο στην Ελληνική αγορά τότε τυχερός ο principal αν και δεν βλέπω φως ούτε έτσι.

Εκεί που έχιε πάει το WON και σύμφωνα με το hedging που έχουν κάνει δεν συμφέρει να ακυρώσουν ούτε ένα.

Άγγελε μόλις είδα την απάντησή σου.

Όσον αφορά τη στάση των ναυπηγείων συμφωνώ, άλλωστε είναι ευρέως γνωστή. Πιστεύω πως αυτό που ανέφερα θα χρησιμεύσει στις διαπραγματεύσεις με τα Ν.Κορεάτικα ναυπηγεία, ανάλογα βέβαια με τους όρους που έχει συμφωνήσει ο εκάστοτε πλοιοκτήτης.

Ζημιές ύψους 1,1 δισ. δολαρίων αναμένει για τον κλάδο των κοντέινερ το 2009 ο δανέζικος κολοσσός μεταφοράς AP Moller Maersk. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κλάδος κοντέινερ της Maersk είναι εκτεθειμμένος κατά 40% στα δρομολόγια Ασία- Ευρώπη, όπου οι ναύλοι βρίσκονται σε απελπιστικά χαμηλά επίπεδα.

www.reporter.gr

Orestis, προς ενημέρωσή σου η Maersk ανακοίνωσε χθες πρόβλεψη για $ 1.9 δις ζημιές από τα container της για το 2009, (βλέπε θέμα Maersk στις "Εταιρίες Ποντοπόρου").

Edited by polmyt
3 σε 1
Link to comment
Share on other sites

Περισσότερα για τους δισεκατομμυριούχους του πλανήτη που σχετίζονται με τη ναυτιλία:

Shipping stars

Shipping may have been hammered by a financial storm over the past year but the industry’s big hitters are still competing with the world’s most decorated names when it comes to the depth of their pockets.

Lakshmi Mittal.

John Fredriksen, Robert Kuok and the Ruia brothers all have more money in the bank than Star Wars creator George Lucus and fashion designer Giorgio Armani according to Forbes magazine.

Its latest of list of billionaires, however, turned up a few surprises with Maersk McKinney Moller and Gianluigi Aponte failing to make an appearance. McKinney Moller was worth $5.3bn only three years ago.

Lakshmi Mittal was the top ranked shipowner and the only industry name to make it inside the top 10 despite his shares in steel company ArcelorMittal slumping to a four-year low. He claimed eighth place thanks to his $19.3bn.

Port Tycoon Li Ka-Shing, which the magazine confirmed last month as the richest man in Hong Kong, came in 16th overall with a personal wealth of $16.2bn, comfortably ahead of Chelsea FC owner Roman Abramovich and Italian premier Silvio Berlusconi.

Hedge fund manager George Soros, who holds a 20% stake in Global Ship Lease, claimed 29th place with an $11bn fortune, with Malaysian Bulk Carriers chief Robert Kuok, worth $7bn, finishing 62nd.

Essar shipping owners Ravi and Shashi Ruia also made it into the top 100, with their $5.6bn bank balance good enough for 86th position. Forbes says their funds have been damaged after its Algoma Steel business was hit hard by falling demand from US carmakers.

Klaus-Michael Kuhne, now part owner of Hapag-Lloyd, was placed 107th ahead of TUI investor Alexi Mordashov in 122nd.

Seaspan backer Dennis Washington, worth $4.2bn, was listed joint 124th, piping Frontline owner John Fredriksen, who finished five places behind in equal 132nd alongside Sammy Ofer with $4.0bn to their names.

Fredriksen and Ofer have also been hurt by falling stock values, with Frontline 60% off from its 2008 peak and Israel Corp worth two thirds less than a year ago, Forbes says.

Sammy Ofer (left) and John Fredriksen.

Greece’s richest man and only billionaire Spiro Latsis also snuck inside the world’s top 150 despite his oil, shipping and real estate shares shedding two thirds of their value. Latsis’ wealth of $3.8bn was good enough to see his placed ahead of Formula One founder Bernie Ecclestone.

Carnival Cruises chief Mickey Arison saw his fortune reduced to $2.9bn due to a fall in the line’s market value. He finished 221st narrowly ahead of Giorgo Armani.

Bill Gates topped the Forbes list with $40bn to his name ahead of Warren Buffett who boasts $37m.

Forbes says the world’s billionaires have an average net worth of $3bn, down 23% in the past 12 months. It lists 793 billionaires, compared to 1,125 a year ago.

By Andy Pierce in London

Link to comment
Share on other sites

Και ένα παραοικονομικό...χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί.

Τα στραβά μάτια

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗ

Οι τράπεζες που έχουν δώσει δάνεια σε ναυτιλιακές εταιρείες και οι ιδιοκτήτες των τελευταίων έχουν βρει έναν κώδικα συνεννόησης. Ο κώδικας εμπεριέχεται στη φράση «μη μου τηλεφωνάς (τράπεζα) για να μη σου τηλεφωνήσω». Κοινώς, οι τράπεζες θα έπρεπε να τηλεφωνήσουν στους πελάτες τους και να τους ζητήσουν επιπλέον εξασφαλίσεις, π.χ. ρευστό κ.τ.λ., επειδή η αξία των πλοίων έχει βουτήξει και ο λόγος του δανείου που χορήγησαν προς την αξία πλοίου έχει ανέβει. Ομως, κάνουν τα στραβά μάτια και δεν το κάνουν όσο οι πελάτες πληρώνουν τις δόσεις τους ελπίζοντας ότι έχει ο θεός.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 10/03/2009

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Σε τεντωμένο σχοινί ισορροπούν οι σχέσεις των τραπεζών με τις ναυτιλιακές εταιρείες. Οι περισσότερες τράπεζες γυρνούν την πλάτη στους εφοπλιστές που ζητούν νέα χρηματοδότηση, ενώ την ίδια ώρα, προκειμένου να μην τραβήξουν το χαλί κάτω από τα πόδια των εταιρειών, επιβάλλουν μεγαλύτερη επιτοκιακή επιβάρυνση στα χρέη που τις βαραίνουν.

Η πλειονότητα σήμερα των τραπεζών έχει αποσυρθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου από τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση παρέχοντας πλέον ελάχιστα δάνεια. Μάλιστα, οι νέες επενδύσεις του έτους που διανύουμε είναι τουλάχιστον κατά 90% μειωμένες από τις περασμένες χρονιές.

Τα προβλήματα όμως για τις εταιρείες δεν αφορούν μόνο στην έλλειψη νέας τραπεζικής χρηματοδότησης, αλλά και στις παλαιότερες δανειακές υποχρεώσεις που συνεχίζουν να τις βαραίνουν.

Η κατάσταση έχει ως εξής: Έχοντας η κρίση στη ναυτιλία προκαλέσει καθίζηση στις τιμές των πλοίων, οι εγγυήσεις που έχουν στα χέρια τους οι τράπεζες για τα δάνεια που έχουν εκχωρήσει στις ναυτιλιακές εταιρείες, έπαψαν να καλύπτουν τα υπόλοιπα των δανειακών υποχρεώσεων τους.

Όπως μας ανέφερε προ ημερών ναυτιλιακός παράγοντας της Ακτής Μιαούλη, «οι τράπεζες πιέζουν πολύ, αλλά το τελευταίο που θέλουν είναι να βρεθούν με στόλους πλοίων στα χέρια τους. Χρειάζεται μεγάλη ψυχραιμία και από τις δύο πλευρές, διότι πάλι μαζί θα συνεργαστούν και στο μέλλον».

Οι τράπεζες ζητούν πρόσθετες εξασφαλίσεις και ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις με τους εφοπλιστές. Οι εφοπλιστές ναι μεν έρχονται σε συμφωνία με τις τράπεζες, αλλά το κόστος δανεισμού παύει να είναι ίδιο με πριν. Με τις συμφωνίες αυτές μπορεί οι ναυτιλιακές εταιρείες να διευκολύνονται με μεταθέσεις πληρωμών και να αποδεσμεύονται από την υποχρέωση της προσθήκης επιπλέον εγγυήσεων στα τρέχοντα δάνεια, ωστόσο η αναδιάρθρωση του δανεισμού φέρνει μεγαλύτερα επιτόκια και μεγαλύτερες δανειακές επιβαρύνσεις.

Κάτι αντίστοιχο συνέβη και στην περίπτωση της Excel Maritime Carriers του εφοπλιστη Βίλλυ Παναγιωτίδη, τα τραπεζικά χρέη της οποίας ξεπερνούν το 1,5 δισ. δολάρια. Η ναυτιλιακή εταιρεία ήρθε σε συμφωνία με τις πιστώτριες τράπεζες, για την αναδιάρθρωση των δανείων, επιτυγχάνοντας την άρση των πρόσθετων εξασφαλίσεων από τα δύο κοινοπρακτικά σχήματα με επικεφαλής της Nordea και Credit Suisse.

Μάλιστα, στο πλαίσιο της συμφωνίας με τη Nordea, μετατέθηκε για το 2016 η καταβολή 151 εκατ. δολαρίων που επρόκειτο να πληρωθούν το 2009 και το 2010.

Προϋπόθεση βέβαια για όλα αυτά ήταν η αναπροσαρμογή προς τα πάνω των επιτοκίων δανεισμού και κυρίως η οικονομική ενίσχυση της εταιρείας με ίδια κεφάλαια του εφοπλιστή της τάξεως των 45 εκατ. δολαρίων με ανταλλαγή μετοχών.

Όπως ακριβώς μας είχε αναφέρει και παλαιότερα ανώτατο στέλεχος μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας, όσο υπάρχει “cash flow”, καμία τράπεζα δεν θα τραβήξει το χαλί κάτω από τα πόδια των εταιρειών.

capital

Link to comment
Share on other sites

Απ' οτι επιασαν οι κεραιες μου σημερα μεσα στο Ασιατικο μαγαζι για αισθησιακο massage:p που ειχα παει, οι κοπελες ελεγαν πως χθες εγινε κατι σημαντικο που μπορει να προκαλεσει αλυσιδωτες αντιδρασεις. Λεγεται λοιπον πως στην Ινδια χτες εγινε arrest ενα πλοιο που ανηκει στην κινεζικη Glory Wealth για απαιτησεις υψους 50 εκατομμυριων δολλαριων. Η ειδηση δεν ειναι αυτη, η ειδηση ειναι πως αυτοι που το εκαναν arrest φαιρονται να ειναι η Korea Line και η Panocean. Κοινο σημειο των τριων εταιρειων ειναι το οτι στην αγορα θεωρουνται και οι τρεις "τοξικες" με τεραστιο κυκλο εργασιων. Οποτε αν μια εξ' αυτων αρχισει να εχει προβληματα, σας αφηνω να φανταστειτε τη συνεχεια.

Link to comment
Share on other sites

Διαβάζω, από ΤΟ ΒΗΜΑ online :

Μποτιλιάρισμα στη Σιγκαπούρη από τα παροπλισμένα πλοία.

Αυξημένους κινδύνους συγκρούσεων πλοίων που προσεγγίζουν στο λιμάνι της Σιγκαπούρης καταγράφουν οι ναυτασφαλιστικοί οργανισμοί Αmerican Ρ&Ι Club και West of Εngland Ρ&Ι Club, εξαιτίας των εκατοντάδων πλοίων που βρίσκονται παροπλισμένα στην εν λόγω περιοχή, τα οποία σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς ανέρχονται σε περισσότερα από 1.000 αυτή τη χρονική στιγμή.

Ηδη έχουν αυξηθεί τα περιστατικά, ακόμη και ελαφρών συγκρούσεων, μεταξύ πλοίων που προσπαθούσαν να αγκυροβολήσουν.

Καθώς οι ναυλαγορές της Απω Ανατολής είναι αυτές που κινούν πλέον τα νήματα σε μια ασθενική και αβέβαιη ναυλαγορά που ήδη περνά από σαράντα κύματα, οι περισσότερες εταιρείες διαχείρισης πλοίων εκδηλώνουν την τάση να μην απομακρύνουν τα πλοία τους από την περιοχή ευελπιστώντας ότι σύντομα θα βρουν έναν ναύλο για τα πλοία τους.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Η «βουτιά» στην παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου αφήνει πλέον τα σημάδια της στην αγορά των τάνκερ. Μετά τη σημαντική πτώση στα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου και τα κοντέινερ, στο «στόχαστρο» της κρίσης μπαίνουν και οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια.

Αυτό που έσπρωξε προς τα κάτω τη ναυλαγορά τις τελευταίες εβδομάδες, όπως αναφέρουν ναυτιλιακοί παράγοντες, είναι ένα report το οποίο επεσήμανε ότι τα παγκόσμια αποθέματα πετρελαίου στις ανεπτυγμένες χώρες έχουν διογκωθεί σε επίπεδα που μπορούν να καλύψουν ζήτηση για 59 ημέρες και πως αν οι συνθήκες της αγοράς παραμείνουν ως έχουν, φαντάζει απίθανο να μειωθούν κάτω από τις 55 ημέρες πριν από το πρώτο τρίμηνο του 2010.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Η κρίση έχει περάσει, έχουμε δει τον πάτο της, η κρίση είναι ακόμα στην μέση, την κρίση δεν την είδαμε ακόμα και ένα σωρό παρόμοιους τίτλους διαβάζουμε καθημερινά. Ένα report λέει το ένα, ένα το άλλο..... αν είχαν τέτοιες προβλέψεις ας τις κράταγαν για πάρτη τους και ας επένδυαν προς όφελος τους.

Πρόπερσι το καλοκαίρι με έναν τέως συνάδελφο κάναμε το εξής: κρατήσαμε ενδιεκτικά 2-3 market reports τόσο για τους ναύλους και τις τιμές πλοίων, όσο και για τα νομίσματα.

Πρόσφατα θυμήθηκα την κούτα τους και τα χάζευα. Καλύτερα και από κόμιξ.

Στην οικονομία είναι θέμα ισορροπίας και μονο ισορροπία δεν είχαμε. Στην ναυτιλία δε η ισορροπία θέλει πιο πολλούς παράγοντες k μάλιστα ανεξέλεγκτους.

Τι σας έχω πει ως τώρα? Τίποτα! Παρα μονο να μην ακούτε μεμονωμένα τις μπούρδες των τέως ειδημόνων.

Η αγορά ανεβαίνει στο dry λένε αυτές τις μέρες? At which basis Ι ask... πια είναι η αλλαγή εκείνων των fundamentals που μιλάει για κάτι σταθερό? Το ίδιο και στα χρηματιστήρια.

Αποτέλεσμα? Μέχρι να δούμε τα foreclosing των τραπεζών (αλλα και τα αποτελέσματα του loss που θα γράψουν οι ίδιες) δεν έχουμε δει τίποτα (στην ναυτιλία)....

Cash is king και καλές αντοχές!

Link to comment
Share on other sites

Αν και καθημενος, ορθως εμιλησες. Οντως τις τελευταιες ημερες εχουμε μια σημαντικη ανοδο η οποια ομως κατα τη γνωμη μου ειναι καθαρα τεχνητη και θα την ακολουθησει μαλλον σημαντικη πτωση. Οταν ας πουμε στα capesize παραδιδεται μεσα στο 2009 ενα πλοιο καθε 2 ημερες περιπου χωρις την αντιστοιχη αυξηση του μεταφορικου εργου, δεν βλεπω απο που μπορει να ειναι κανεις αισιοδοξος. Ιδωμεν.

Link to comment
Share on other sites

Μια είδηση που δείχνει πως μάλλον πάμε στα τελικά στάδια συμφωνίας τιμών στο iron ore και μετά από εκεί θα ξεμπλέξουμε, είναι και μια ανακοίνωση ότι βρέθηκε τεραστιο μετάλλευμα/ορυχείο στην κίνα με 2 δις τόνους και grade 35%

στο Benxi.

Και σε συνεχεια της προηγουμενης κουβέντας μας 2 ακόμα χαρακτηριστικά:

1. Πόσοι στην Κορέα λένε πως δεν ακυρώνουν αλλα ακυρώνουν και δεν το λένε?

2. Πόσες τράπεζες έχουν ήδη κατασχέσει πλοία και επίσης δεν το λένε?

Link to comment
Share on other sites

Κορέα: Βοήθεια μαμούθ προς τράπεζες και ναυπηγεία

Ποσό-μαμούθ ύψους 8.8 δισ. δολαρίων (11.5 τρισ. γουάν) θα διοχετεύσει προς τις τράπεζες της η κυβέρνηση της Κορέας, προκειμένου να διευκολύνει πλοιοκτήτες να χρηματοδοτήσουν τις υφιστάμενες παραγγελίες τους και να προχωρήσουν σε νέες.
Link to comment
Share on other sites

Κι αυτο ειναι καλο δηλαδη? Οσο κυνικο κι αν ακουγεται, πιστευω πως για τη ναυτιλια θα πρεπει να κρατησει ακομα η κριση ωστε να απαλλαγει η αγορα απο εταιρειες Β' διαλογης, ειδικα στην Απω Ανατολη, που το μονο που κανουν ειναι να την καταστρεφουν και να αποτινασσουν απο πανω τους οποιαδηποτε ευθυνη και δεσμευση με το που ξεσπασει μια κριση οπως εγινε και τωρα. Μακροχρονια Contract of Affreightment και ναυλωσεις πεταχτηκαν εν μια νυκτι απο το παραθυρο. Χαρακτηριστικη μια πολυ προσφατη περιπτωση πλοιου απο μεγαλη Τουρκικη εταιρεια με 5ετη ναυλωση στην Glory Wealth για εξαψηφιο νουμερο δολλαριων την ημερα, για το οποιο προτου ακομα παραδωθει απο το Ναυπηγειο φροντισαν οι συμπαθεις Ασιατες ναυλωτες να διαμηνυσουν πως δεν υπαρχει περιπτωση να παραλαβουν. Ακομα και μεγαλα ορυχεια οπως η FMG που εκαναν αναλογες κινησεις, θεωρω οτι ειναι απλα bad for business να υπαρχουν.

Link to comment
Share on other sites

Στα χαμηλότερα επίπεδα όλων των εποχών βρίσκονται οι ναύλοι στην αγορά των κοντέινερ, ενώ την ίδια ώρα «βουτιά» κάνουν και οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Τα παροπλισμένα κοντέινερ προσεγγίζουν σε αριθμό τα 500 πλοία, που αντιστοιχούν σε 1,4 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, με τους εφοπλιστές να επιλέγουν ο ένας μετά τον άλλο να ρίξουν άγκυρα, βλέποντας τα πλοία τους να πηγαινοέρχονται σχεδόν άδεια και χωρίς τίποτα να προμηνύει κάποια διαφοροποίηση της σημερινής εικόνας για τη τόνωση του παγκόσμιου εμπορίου.

Χαρακτηριστικά της κατάστασης που επικρατεί στην παρούσα φάση στην αγορά είναι τα λόγια υψηλόβαθμου στελέχους ναυτιλιακής εταιρείας που δραστηριοποιείται στα containerships: «σήμερα τα εμπορευματοκιβώτια βιώνουν τις συνθήκες που επικρατούσαν τον περασμένο Οκτώβριο στο ξηρό φορτίο. Η αγορά βρίσκεται στο χειρότερο της σημείο, δεν πουλιέται τίποτα, δεν κινείται τίποτα. Ακόμα και οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων γνωρίζουν μεγάλη πτώση. Σε τιμές scrap πωλούνται σήμερα πλοία του ΄87».

capital.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ακύρωσε δύο πλοία ο Πόλυς Β. Χατζηϊωάννου με ζημιά

Πηγη: MEDIASHIPPING

Ο εφοπλιστής Πόλυς Β. Χατζηϊωάννου ακύρωσε την κατασκευή δύο νεότευκτων φορτηγών πλοίων τύπου Kamsarmax από τη νοτιοκορεάτικη STX Shipbuilding. Η εταιρεία του Safe Bulkers διευκρίνισε ότι τα δύο πλοία, χωρητικότητας 81.000 dwt, τα οποία θα αγοράζονταν έναντι 48,1 εκατ. δολ. έκαστο, είχε προγραμματισθεί να παραδοθούν στην εταιρεία το Μάρτιο και το Μάιο του 2010. Σύμφωνα με την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία, η ακύρωση της παραγγελίας σημαίνει ότι θα χάσει, εξαιτίας «ποινής», την προκαταβολή των 7,2 εκατ. δολαρίων για κάθε πλοίο.

Παρόλα αυτά, η Safe Bulkers αναμένει πως με την κίνηση αυτή θα μειωθούν κατά 89,5 εκατ. δολάρια οι υποχρεώσεις της για τη ναυπήγηση πλοίων.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Eclipsed

=======

Το νέο σκάφος του Abramovich. Συνολικό κόστος $490 εκατ.!

Περισσότερα από Tradewinds:

Russian oligarch Roman Abramovich’s latest plaything, the world’s biggest private yacht, has been launched at the Blohm+Voss shipyard in Germany.

The Eclipse, complete with its own swimming pool, mini-submarine and missile defense system, is costing $490m and appears to come straight out of a 1970s James Bond film.

The owner of UK football team Chelsea has had armour-plating installed in the master suite and bullet-proof windows.

Onlookers stared in awe as the 557-feet-long entered the water in Hamburg, the Daily Mail reported.

The vessel “eclipses” the 525-footer owned by Dubai’s Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum.

Eclipse, the fourth yacht in Abramovich’s private fleet, will be completed next year.

post-2639-128326981523_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Μετά τη Γερμανία, και η Γαλλία φαίνεται να εξετάζει σχέδια στήριξης της ναυτιλιακής της βιομηχανίας, προκειμένου να αντεπεξέλθει της κρίσης. Οι Γάλλοι εφοπλιστές επιδιώκουν να συμφωνήσουν με τη γαλλική κυβέρνηση για τη δημιουργία ενός fund ύψους τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ, το οποίο, ως εγγυητικό κεφάλαιο, θα μπορέσει να καλύψει τις απαιτήσεις που έχουν οι τράπεζες από γαλλικές ναυτιλιακές εταιρείες για πρόσθετες εγγυήσεις στα δάνειά τους.

Ο πρόεδρος της Γαλλικής Ενωσης Εφοπλιστών (Αrmateurs de France-ΑDF), Christian Garin, δήλωσε στους LloydsList ότι ελπίζει να αρχίσει σύντομα και πάντως μέχρι τέλους του μήνα συζητήσεις με την κυβέρνηση για το θέμα αυτό.

Οπως αναφέρει η εφημερίδα, η εξέλιξη αυτή έρχεται ύστερα από ανάλογες εξελίξεις σε άλλες χώρες, όπως η Γερμανία, η οποία εξετάζει τη δυνατότητα παροχής βοήθειας στη Hapag-Lloyd, καθώς και σε άλλες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες, λόγω της πτώσης του διεθνούς εμπορίου, απειλούνται με κατάρρευση.

Στην Ακτή Μιαούλη, παρακολουθούν προσεκτικά τις εξελίξεις στη διεθνή ναυτιλία και, κυρίως, τις επιπτώσεις που προκαλεί η κρίση και σίγουρα προβληματίζονται από τις παρεμβάσεις των μεγάλων κρατών για τη στήριξη της ναυτιλίας τους. Αν και αναγνωρίζουν ότι τέτοιου είδους παρεμβάσεις δεν συνάδουν με τις αντιλήψεις περί ελεύθερου ανταγωνισμού, από την άλλη τις θεωρούν φυσικό επακόλουθο της κρίσης, καθώς εκτιμούν ότι οι μεγάλες χώρες δεν θα αφήσουν χωρίς στήριξη κλάδους που προσφέρουν σημαντικά στην εθνική τους οικονομία.

Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, προς το παρόν τουλάχιστον, τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες με τα δάνειά τους αντιμετωπίζονται στο πλαίσιο της σχέσης που έχουν οι πλοιοκτήτες με τις τράπεζες.

Ωστόσο, ο ελληνικός εφοπλισμός επισήμως έχει τοποθετηθεί στο θέμα των σχέσεων ναυτιλιακών εταιρειών και τραπεζών, επισημαίνοντας ότι, όσες τράπεζες δεν στάθηκαν δίπλα στη ναυτιλία σε προηγούμενες κρίσεις, βγήκαν εκτός της συγκεκριμένης αγοράς και σημειώνει της ανάγκη εξεύρεσης της βούλησης, αλλά και των κατάλληλων εργαλείων που θα στηρίξουν την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία στη συγκεκριμένη συγκυρία.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

Το είδαμε και αυτό:

Η OSG, το καμάρι της αμερικανικής ναυτιλίας και ταυτόχρονα η μεγαλύτερη εταιρία τάνκερ στον κόσμο που είναι εισηγμένη στο αμερικάνικο χρηματιστήριο, NYSE, υπέγραψε δάνειο ύψους $ 389 εκατ. με κινεζική τράπεζα για να χρηματοδοτήσει το ναυπηγικό της πρόγραμμα στην Κίνα.

Για περισσότερα παραθέτω το άρθρο όπως δημοσιεύτηκε στην Tradewinds:

Red debt

Overseas Shipholding Group (OSG) has sealed an almost $400m loan from a Chinese bank to help fund five newbuildings.

It is the first time that the Export-Import Bank of China has extended a loan to a US company, NYSE-listed OSG wrote in Wednesday’s statement.

The 12-year secured loan totals $389m and will be used to part finance three VLCCs being built at Chinese yards.

The funds will also go towards paying for a pair of aframaxes which were delivered from Chinese yard in the first half of this year.

OSG has a pair of 298,000-dwt units on order at Dalian Shipbuilding for delivery in 2011. Another same-sized unit is set to roll out of Jiangnan Changxing next year.

The owner also took delivery of two 113,000-dwt tankers – Overseas Yosemite and Overseas Yellowstone - from New Times Shipbuilding earlier this year.

The credit facility was signed in Beijing on 10 August.

Finance chief Myles Itkin said of the deal: “This facility not only solidifies OSG’s commitment to China in trade, finance and business development, it extends the maturity profile of our outstanding debt, providing ample resources to fuel growth.”

By Eoin O'Cinneide in London

Link to comment
Share on other sites

Μιλώντας με γνωστο μου που βρισκεται στο industry εδω και πολλα χρονια, μου ελεγε οτι απο τον περασμενο Ιουλιο και μεχρι το τελος του χρονου παραδιδονται κατα μεσο ορο 15 πλοια μεγεθους cape απο τα ναυπηγεια καθε μηνα. Και απο το 2010 "it starts to pick up", που ελληνιστι σημαινει πως ο μηνιαιος μεσος ορος θα ανεβει ακομα περισσοτερο. Υπολογιζεται πως αν δεν εχουμε μεγαλη αυξηση στη δραστηριοτητα του scrapping, ο στολος των cape size πλοιων προκειται μεχρι το 2011 να διπλασιαστει(!!). Βλεπετε εσεις την παγκοσμια οικονομια σε θεση να απορροφησει αυτην την προσφορα? Κομματακι δυσκολο. Οποτε να μια ιδεα για το τι πιθανον να συμβει στο μελλον, τουλαχιστον σε αυτον τον τομεα.

Link to comment
Share on other sites

Η αγορά των tankers δεν πάει και πολύ καλά... δείτε το link παρακάτω:

The 'ghost fleet' near Singapore. The world's ship owners and government economists would prefer you not to see this symbol of the depths of the plague still crippling the world's economies

http://www.dailymail.co.uk/home/moslive/article-1212013/Revealed-The-ghost-fleet-recession.html#ixzz0RB01YIUD

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Ενδεικτική της κρίσης και των παρελκόμενών της είναι η μείωση των πωλήσεων που έχει σημειωθεί σε πολύ γνωστή εταιρεία που πουλάει χρώματα για τα βαπόρια.Στην Ελλάδα από 350.000 λίτρα μπογιας που πουλούσαν μηνιαίως έχει ΄φτάσει στα 120.000 λίτρα.

Μάλιστα το παράρτημά της στο Αμβούργο έκλεισε ΄λόγο αναδουλειών μιας και στα Γερμανικά ναυπηγεία πλέον λίγοι πλησιάζουν με τις παρούσες οικονομικές συγκυρίες.

Μετάφέρθηκε στην Τούζλα όπου λόγω φτηνότερου κόστους οι δουλειές ανεβαίνουν και κάνει πλέον πωλήσεις 800.000 λίτρων μηνιαίως.

Όλα αυτά είναι δείγματα των καιρών.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Πιέζεται η ναυλαγορά από τις καθημερινές καθελκύσεις

Ανοδος τιμών στα Supra/Handymax, χαλαρά στα Handysize και σταθερά στα δεξαμενόπλοια

Τρία νεότευκτα πλοία πέφτουν κάθε ημέρα στο νερό με αποτέλεσμα η ναυλαγορά να δυσκολεύεται να επανέλθει στα επίπεδα των 4.000 μονάδων.

Σε σχέση με την περίοδο 2008-2009, η προσφορά τονάζ είναι αυξημένη από παραδόσεις νεότευκτων με ρυθμό τρία περίπου πλοία την ημέρα, και γι' αυτό η ναυλαγορά δυσκολεύεται να επανέλθει στα μέσα επίπεδα της περιόδου 5/2009-5/2010 (πάνω από τις 3.200 μονάδες). Εάν τελικά αποφευχθεί το double dip των ανεπτυγμένων, όπως αισιοδοξεί και ο Strauss Kahn επικεφαλής του ΔΝΤ τότε μόνο θα δούμε πάλι τις 4.000 μονάδες και άνω στο δείκτη Baltic Dry Index, αναφέρει στην εβδομαδιαία ανασκόπηση του ο ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas.

Από τον περασμένο Ιούλιο που ο δείκτης BDI βρέθηκε στις 1.700 μονάδες, στη συνέχεια κινήθηκε ανοδικά, ωστόσο τις τελευταίες ημέρες μόλις πλησίασε τις 3.000 μονάδες μάλλον... ζαλίστηκε. Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν για τον BDI πτωτική, καθώς από τις 2.995 μονάδες της Παρασκευής 10/9 βρέθηκε την προηγούμενη Παρασκευή 17/9 στις 2.675 μονάδες (πτώση 10,65%).

Περισότερα στη Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

money-tap.jpg«Κλειστά τα στεγανά» της χρηματοδότησης και για τους εφοπλιστές, με τις τράπεζες να ζυγίζουν πια πολύ προσεκτικά τα οικονομικά στοιχεία των ναυτιλιακών.

Και όχι μόνο δεν εγκρίνουν μεγάλα ποσά, αλλά περνούν από κρησάρα συνολικά τα δάνεια, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα πλοία που έχουν παραγγελθεί στα ναυπηγεία, αλλά δεν υπάρχουν τα κεφάλαια για να ολοκληρωθούν οι συμφωνίες.

Η “αποστράγγιση” της ναυτιλιακής αγοράς από κεφάλαια κίνησης που ήρθε να προστεθεί στην γενικότερη φουρτούνα της κρίσης, ωθεί τους εφοπλιστές να αναζητήσουν εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης. Πηγές που ουσιαστικά είναι ανοικτές στην πλειονότητά τους κυρίως, για τους εισηγμένους, όπως τα μεγάλα ομολογιακά δάνεια, μετατρέψιμα σε μετοχές και μη, οι αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου, τα placement κλπ.

Αυτά τα εργαλεία αξιοποιούν εδώ και αρκετό καιρό και οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να χρηματοδοτήσουν την αύξηση του στόλου τους.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Paragon Shipping, κ. Μιχάλης Μποντούρογλου επισήμανε από το βήμα του 12ου ετήσιου συνεδρίου Marine Money Money Greek Ship Finance Forum, πως η ναυτιλιακή αγορά θα χρειαστεί εφεξής περισσότερο τις εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης, πέρα από τα παραδοσιακά τραπεζικά δάνεια.

“Οι εισηγμένες έχουν προβάδισμα σε αυτά τα νέα χρηματοοικονομικά εργαλεία και θα αναπτυχθούν ταχύτερα”, ανέφερε χαρακτηριστικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι μεγάλοι μη εισηγμένοι εφοπλιστές δεν θα εξακολουθήσουν να λαμβάνουν χρηματοδότηση από τα πιστωτικά ιδρύματα.

Ωστόσο, δεν δίστασε να επισημάνει πως στην πλειονότητά του οι Έλληνες εφοπλιστές ξεκίνησαν με ένα πλοίο και ελάχιστη ρευστότητα και στην συνέχεια αναπτύχθηκαν. “Με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορείς να ξεκινήσεις έτσι”, ήταν το καταληκτικό σχόλιό του.

Σε ανάλογο μήκος κύματος και ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners, κ. Γιάννης Λαζαρίδης, σημείωσε πως ένα μέρος της αγοράς θα αποκλειστεί. Και όπως σχολίαζαν εφοπλιστικοί κύκλοι και παράγοντες της αγοράς, δεν είναι μόνο οι ναυτιλιακές που δεν μπορούν εύκολα να αντλήσουν κεφάλαια από το χρηματοπιστωτικό σύστημα, αλλά και οι ίδιες οι τράπεζες. Ειδικά, για τις δεύτερες, όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά, υπάρχουν δύο κατηγορίες τραπεζών, αυτές που ανέκαθεν χρηματοδοτούσαν την ναυτιλία και εκείνες που είδαν την είσοδο τους σε αυτήν την αγορά ως ευκαιρία. “Οι πρώτες θα επιστρέψουν στην ναυτιλία και θα ξαναδώσουν δάνεια”, σημείωσαν χαρακτηριστικά.

Ωστόσο, εφοπλιστικοί κύκλοι δεν παρέλειψαν να επισημάνουν πως τα προηγούμενα χρόνια οι ναυτιλιακές «τράβηξαν» πολλά κεφάλαια από τις χρηματαγορές προκειμένου να χρηματοδοτήσουν τις αγορές πλοίων, γεγονός που στενεύει σήμερα τα περιθώρια και λόγω της κρίσης, για μεγάλες αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου. Συν το γεγονός ότι οι διακυμάνσεις στην αγορά των ναύλων είναι έντονες, έχοντας αφήσει πίσω τις «χρυσές» εποχές μέχρι και το 2008, και καθιστούν τους εφοπλιστές πιο προσεκτικούς στην χάραξη της στρατηγικής τους.

Ωστόσο, τα πρόσφατα παραδείγματα της Crude Carriers και της Navios Maritime Acquisitions με τις απόλυτα επιτυχημένες εισαγωγές στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης δείχνουν πως εάν μια εταιρεία έχει τα εχέγγυα και μπορεί να παρουσιάσει μελλοντική ανάπτυξη, οι επενδυτές ανταποκρίνονται θετικά.

Χρηματοδοτούν το «όνομα»

Το πόσο έχει αλλάξει η στρατηγική των πιστωτικών ιδρυμάτων απέναντι στην χρηματοδότηση της ναυτιλίας καταγράφεται και από την έρευνα της XRTC Business Consultants, που διεξήχθη από τις 22 μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου και συμμετείχαν 24 τράπεζες.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, κ. Γιώργο Ξηραδάκη, εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα χορηγούν δάνεια με γνώμονα το όνομα του εφοπλιστή: το 100% των ελληνικών τραπεζών και το 82% των ξένων δήλωσαν πως το όνομα της ναυτιλιακής είναι από τα βασικά στοιχεία προκειμένου να εγκριθεί μια χρηματοδοτική πίστωση. Γεγονός φυσικά, που καθιστά και πολλούς μη εισηγμένους εφοπλιστές στην κορυφή της λίστας προτίμησης των τραπεζών.

Το 35% των ελληνικών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων μείωσε τους προϋπολογισμούς χρηματοδότησης της ναυτιλίας από 25% έως 50% σε σχέση με το 2008. Με δεδομένο ότι η ελληνική κρίση πλήττει περισσότερο τα εγχώρια ιδρύματα, υπάρχει ένα ποσοστό 11% που περιόρισε τα δάνεια προς τη ναυτιλία από 75% έως 90%, ενώ αντίστοιχο ποσοστό δεν άλλαξε την στρατηγική του καθόλου.

Στον αντίποδα, το 82% των ξένων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων δεν επηρεάζεται από την ελληνική κρίση και συνεχίζει την χρηματοδότηση της ναυτιλίας.

[email protected]

Πηγή:www.capital.gr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...