Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

....ήτοι τιποτένιος αισθάνομαι που όχι μόνο από το παρόν forum, αλλά και από υπερτριακοντατετή προσωπική εμπειρία βλέπω το Ναυτικό Μουσείο να εξαφανίζεται. Αντιθέτως χώρες με πιό ολιγόχρονη ναυτική παράδοση, φτιάχνουν μουσεία-υποδείγματα που όχι μόνο βλέπεις την ιστορία αλλά και την ζώσα εξέλιξη αλλά ταυτόχρονα σε βάζουν σε ένα γοητευτικό tripάκι lifestyle :D. Βεβαίως με έχει ήδη προλάβει ο Nick the Greek, αλλά όποιος shipfriend πάει στην Βαρκελώνη και δεν αφιερώσει ένα πλήρες οκτάωρο στο Museo Maritim, να του καεί το DVD recorder του :P. Για του λόγου το αληθές, ιδού τι άλλα καράβια έχει αυτός που θα μας πάρει το καμάρι του Τυμπακίου και της Χερσονήσου, την Εταιρεία με σήμα τον Μινωϊτη Πρίγκιπα (που μακάρι Παναγιά μου να τον υποχρεώσουν-τον Grimaldi, όχι τον Πρίγκιπα-κάνει δημόσια προσφορά γιατί έχω μιά πορτάδα μετοχές που τις αγόρασα το 2001 λιγότερο από τρία κατοστάρικα-δραχμές έ ;))

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Τι να πω και εγώ αδελφέ που η απόπειρά μου να δω το Ναυτικό Μουσείο της Άνδρου εστέφθη από πλήρη αποτυχία και έμεινα μαζί με κάμποσους άλλους κάτω από τον Αφανή Ναύτη να αναρωτιόμαστε πως είναι δυνατόν μια καθημερινή πρωί, Αύγουστο μήνα, να είναι κλειστό το Ναυτικό Μουσείο της Άνδρου, που όπως πήρε το αυτί μου είναι το δεύτερο λιμάνι της Ελλάδας σε νηολογήσεις πλοίων μετά τον Πειραιά. Μια πόρτα κλειστή, χωρίς καν μια πινακίδα με το ωράριο λειτουργίας. Και φυσικά "την νύφη την πλήρωνε" ο διπλανός που είχε την πόρτα ανοικτή και όλοι νόμιζαν ότι ήταν η πόρτα του Μουσείου. Και ο οποίος διπλανός, σε εντελώς Μεξικάνικο στυλ, απαντούσε: "η πόρτα του μουσείου είναι δίπλα....εάν είναι ανοικτή, το μουσείο είνια ανοικτό....εάν όχι είναι κλειστό":eek::P

Συμπέρασμα: βαρέθηκα την κλάψα...κλείνει το ένα ...κλείνει το άλλο. Να κλείσουν όλα...μέχρι να βρεθούν κάποιοι που θα τα λειτουργήσουν χωρίς να χρειάζεται να ζητιανεύουν από το ένα ή το άλλο υπουργείο. Και να βάλουν όλοι μια ταμπελάρα στην είσοδο που να λέει:"αυτό το μουσείο στήθηκε και λειτουργεί...χωρίς δεκάρα βοήθεια από το κράτος".

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Για να πουμε και κατι καλο το ναυτικο μουσειο στο Γαλαξειδι οχι μονο ανακαινιστικε πριν 4-5 χρονια και λειτουργει κανονικοτατα αλλα εχουν τοποθετησει σε διαφορα σημεια του χωριου ταμπελες που δειχνουν προς τα που πρεπει να πας για να το βρεις αλλα και το ωραριο λειτουργειας

post-15-12832697673_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος: Κλείνει το 2009 60 χρόνια λειτουργίας

Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Τιμητική διάκριση απένειμε η διοίκηση του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος στον εφοπλιστή Πάνο Λασκαρίδη για τη συνεχή προσφορά του σε αυτό, στη διάρκεια της εκδήλωσης για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.

Η πρόεδρος του Μουσείου, Αναστασία Αναγνωστοπούλου - Παλούμπη, τόνισε στο χαιρετισμό της ότι: «Σήμερα, σε αυτή τη γιορτή του Μουσείου, το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα να απονείμει τιμητική διάκριση στο επίτιμο μέλος του και εξέχουσα προσωπικότητα της ελληνικής και διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, τον εφοπλιστή κο Παναγιώτη Λασκαρίδη, καθώς στο πρόσωπό του το ίδρυμα μας έχει βρει έναν πολύτιμο φίλο και συμπαραστάτη».

Παράλληλα, η πρόεδρος αναφέρθηκε στο έργο που έγινε το 2008, επισημαίνοντας ότι «ολοκληρώθηκε το σοβαρότερο έργο για το Μουσείο, το ευρωπαϊκό πρόγραμμα 'Κοινωνία της Πληροφορίας', με το οποίο ψηφιοποιήθηκαν 2.500 εκθέματα του Μουσείου.

Παράλληλα, ολοκληρώθηκε και η ηλεκτρονική πύλη του Μουσείου, ενώ, σε ό,τι αφορά τη νέα χρονιά, επεσήμανε:

«Το 2009 είναι μια δύσκολη, αλλά παράλληλα και μια ιδιαίτερη χρονιά, καθώς το Μουσείο κλείνει τα 60 χρόνια της λειτουργίας του. Το δεύτερο είναι ένα ιστορικό λεύκωμα, αφιερωμένο στο χρονικό της Ναυτικής Αεροπορίας, ένα κεφάλαιο της ιστορίας του Πολεμικού Ναυτικού πολύ λίγο ιστορημένο.

Τέλος, θεωρούμε πως ο πλέον χαρμόσυνος προγραμματισμός είναι η πραγματοποίηση, με την ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, έκθεσης, στα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτώβρη, με τίτλο 'Κωνσταντίνος Βολανάκης. Ο ποιητής της θάλασσας'».

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ευγνωμονώ εκ του μακρόθεν όσους με θυμήθηκαν, αλλά θα στεναχωρήσω κάποιους άλλους-δεδομένου ότι εγώ έχω ήδη στεναχωρηθεί. Λοιπόν γκρίνιαξα προ εξαμήνου που η Βαρκελώνη έχει ένα θεϊκό Ναυτικό Μουσείο,ενώ το δικό μας κινδύνευσε να κλείσει. Που να ήξερα τι με περίμενε τον δυστυχή. Έστω, οι Καταλανοί, Καστιγιάνοι κλπ, έχουν την Ιστορία τους (θαλασσοπόροι, κατακτητές, κουρσάροι, κλπ). Οι Αμερικανοί, με εξαιρετικά περιορισμένη Ιστορία και ιστορική μνήμη (2 αιώνων το πολύ B)), τι είχαν και κατάφεραν να φτιάξουν στο San Diego ένα (ακόμα) υπέροχο Ναυτικό Μουσείο που το λειτουργούν υπερήφανοι εθελοντές :confused:. Δεν υπάρχει πολλή Ιστορία στο Μουσείο, αλλά μια επιμελημένη προσπάθεια (έστω και μέσω διαδικασιών Hollywood) να μυηθούν και οι αμύητοι και να έρχονται και λεφτά, ούτως ώστε το Μουσείο να είναι αύταρκες. Οι χαζοί Αμερικάνοι λοιπόν, πιάνονται από το τίποτα και δημιουργούν ένα υπέροχο παραμύθι που σε βάζει στο χθές και το σήμερα. Τρία ιστιοπλοϊκά ανοικτής θαλάσσης (ένα από αυτά, το America, έχει λάβει μέρος στο Αmerica's Cup), μπορούν να παραλάβουν groups οργανωμένων επισκεπτών (π.χ. Εταιρείες) και να ανοιχτούν για έναν τετράωρο ιστιοπλοϊκό αγώνα για αρχαρίους που μετά συνοδεύεται από buffet lunch, ξενάγηση κλπ. H πορεία του αγώνα διέρχεται από τον τεράστιο Ναύσταθμο του ΠΝ με αποτέλεσμα οι μανούβρες να γίνονται ανάμεσα σε φρεγάτες που μεθορμίζουν, ΠΠΚ που ασκούνται, ελικόπτερα Ναυτικής Συνεργασίας που κάνουν βυθίσεις κλπ. Πιό δίπλα, το παροπλισμένο αεροπλανοφόρο Midway προσφέρει την δική του εκδοχή της Ιστορίας του ΠΝ των ΗΠΑ.

Την επόμενη φορά λοιπόν, πριν λοιδωρήσετε τους Αμερικάνους, θυμηθείτε την τριήρη "Ολυμπιάς", το Hellas Liberty, τα wannabe "preservations societies" και αφού μετρήσετε μέχρι το 100 (σιγά-σιγά, να σας περάσει ο θυμός), δώστε την απάντησή σας.

Edited by georgios express
Link to comment
Share on other sites

Που να ήξερα τι με περίμενε τον δυστυχή. Έστω, οι Καταλανοί, Καστιγιάνοι κλπ, έχουν την Ιστορία τους (θαλασσοπόροι, κατακτητές, κουρσάροι, κλπ). Οι Αμερικανοί, με εξαιρετικά περιορισμένη Ιστορία και ιστορική μνήμη (2 αιώνων το πολύ B)), τι είχαν και κατάφεραν να φτιάξουν στο San Diego ένα (ακόμα) υπέροχο Ναυτικό Μουσείο..

Για να σας φουντώσω ακόμη περισσότερο στο Portsmouth βρίσκεται το Portsmouth Historic Dockyard. Ο ανεπρόκοπος ακόμη δεν έχω καταφέρει να το επισκεπτώ αλλα μια μέρα δεν σου φτάνει για να το γυρίσεις όλο για αυτο και τα εισητήρια έχουν διάρκεια απο μερικούς μήνες έως ένα χρόνο. Λαμπρά εκθέματα, πλήρως ανακαινισμένα, όπως το Mary Rose του 1500+, HMS Victory του 1760 και το HMS Warrior του 1860 αλλά και πιο σύγχρονα πολεμικά πλοία μαζί με άλλα πολλά εκθέματα. Ελπίζω μέχρι το καλοκαίρι να έχω συγκινηθεί και να πάω ! :o

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Φθάνοντας στη Σύρο με την μεγάλη ιστορία, τα ναυπηγεία, τα καρνάγια, του ταρσανάδες, τους εφοπλιστές…το πρώτο που αναρωτιέσαι είναι που να βρίσκεται το ναυτικό μουσείο της Ερμούπολης. Μη κάνετε τον κόπο να ρωτήσετε, γιατί δεν υπάρχει. Θα έλεγα εξαιρετικά ντροπιαστικό για το νησί, όταν άλλα νησάκια της πλάκας (Μύκονος, Χίος κλπ:D) έχουν αξιόλογα ναυτικά μουσεία. Ίσως οι Συριανοί να μην πρόκαναν γιατί ήταν απασχολημένοι με τα καζίνα και τα σόου της Ρούλας στο Δημαρχείο.:rolleyes: Αλλά και πάλι…κάτι ξετρύπωσα.;)

Εάν βρεθείτε λοιπόν στην Ερμούπολη, απέναντι από το Νοσοκομείο (αχρείαστο νάναι) βρίσκεται το Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης που στεγάζεται στο ανακατασκευασμένο κτήριο του πρώην Χρωματουργείου Κατσιμαντή. Από εκθέματα, θα έλεγα σχετικά λίγα συγκρινόμενα με το μέγεθος της βιομηχανικής ιστορίας της πόλης. Τυπογραφικές πρέσες, παλιές εφημερίδες, σχέδια κτηρίων, κουβαρίστρες και κορσέδες, αργαλειοί, αντλίες, ντηζελομηχανές Συριανής κατασκευής κλπ.

Στα καθ΄ ημάς τώρα ξεχωρίζει το ομοίωμα του φορτηγού «Μαριγώ Ρ.» δωρεά της εταρείας Ρεθύμνη-Κουλουκουντή, όπως και μια μικρή ντηζελομηχανή για εκπαιδευτικούς λόγους. Μια πλήρης διάταξη μηχανής και πρόωσης ( μηχανή, ρεβέρσα, άξονας, προπέλα) μικρού σκάφους. Ένα μοντέλο πλοίου βραβευμένο στη Διεθνή Ναυτική Έκθεση του Μπορντώ του 1907. Επίσης, το ομοίωμα του Ρ/Κ «Φοίνιξ» του Νεωρίου που βρίσκεται ακόμα στο Νεώριο. Τέλος υπάρχουν και αρκετές ενδιαφέρουσες φωτογραφίες. Ξεχώρισα, κάποιες παλιές αεροφωτογραφίες του Νεωρίου…το ημιβυθισμένο καλωδιακό πλοίο «Αξιός» που βυθίσθηκε στο λιμάνι στον 2ο ΠΠ και ανελκύσθηκε από συνεργεία του Νεωρίου…μια φωτογραφία με τους 5 αδελφούς Μαυρίκου στον ταρσανά τους και από πίσω διακρίνονται 3-4 θεόρατα νεοναυπηγούμενα σκαριά…και βεβαίως η κορυφαία στιγμή του μουσείου είναι η σειρά 3 φωτογραφιών (του Δημήτρη Χαρισιάδη) από την καθέλκυση, στο Νεώριο, του θρύλου των θαλασσών…του θρυλικού ρυμουλκού «ΥΒ ΥΒ».:P

Εμφανώς λίγα τα ναυτικά εκθέματα. Κάπου πήρε το μάτι μου ότι σχεδιάζεται για το μέλλον αμιγές Μουσείο Ναυτιλίας. Ευελπιστούμε…

Link to comment
Share on other sites

Νηρέα, φαντάζομαι ότι ανάμεσα στα εκθέματα του Βιομ. Μουσείου υπήρχαν τα ευρήματα από το ναυάγιο του ατμόπλοιου Πατρίς. Το αναφέρω διότι είχε δημιουργηθεί ένα μικρό θέμα με την εγκατάλειψη των ανελκυσθέντων τμημάτων πριν από μερικούς μήνες. Επειδή είμαι βέβαιος ότι η Πολιτεία σέβεται την ιστορία της, ειδικά της ναυτιλίας, υποθέτω πως οι ταγοί της ιστορίας μας θα έχουν προχωρήσει στη συντήρηση και την αποκατάστασή των ευρημάτων του Πατρίς. Μετά και το ενδιαφέρον που εκδήλωσαν για το Γεώργιος Εξπρές και το λίμπερτυ, λέτε να δεήσουν να δούμε τα εκθέματα που αφορούν το ατμόπλοιο Πατρίς στο Μουσείο Ναυτιλίας της Σύρου; :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Μέσα στην έκθεση δεν υπήρχαν ευρήματα του ΠΑΤΡΙΣ, αλλά δεν ξέρω εάν υπήρχαν κάπου αλλού, καθώς δεν τα αναζήτησα. Πιθανώς να υπάρχουν σε κάποια αποθήκη, για συντήρηση και μελλοντική έκθεση...δεν το ξέρω και ούτε ρώτησα για να μάθω. Το μόνο που υπήρχε σχετικό με το ΠΑΤΡΙΣ ήταν ένα DVD από τις υποβρύχιες έρευνες κλπ, που πωλείται στην είσοδο. Παρόλο που ήξερα την υπόθεση και τα όσα ακούσθηκαν για την μέθοδο ανέλκυσης των ευρημάτων...δεν το αγόρασα γιατί εκνευρίσθηκα. Εκνευρίσθηκα καθώς ...για χιλιοστή φορά σε Ελληνικό μουσείο...δεν υπήρχε οδηγός του Μουσείου για να αγοράσω...πέραν ενός ενημερωτικού φυλλαδίου. Θα μου πεις τί ψάχνεις τώρα να βρεις? Δίκιο έχετε. Εδώ σε αρχαιολογικά μουσεία δεν έχουν οδηγούς ... το Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης μας μάρανε?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Επειδή πέρσι τέτοιες μέρες γκρίνιαζα, φέτος να πω έναν καλό λόγο για το Ναυτικό Μουσείο Κρήτης που έχει δυσανάλογα πολλά για την έκτασή του εκθέματα και πολλή αγάπη στην παρουσίασή τους. Ανάμεσα στα εκθέματα και ένα που θα συγκινήσει αρκετούς...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ένας ακομη καλός λόγος για να επισκεφθεί κάποιος το Portsmouth :D και το Historic Dockyard είναι η αναπαλαίωση 2 ταχύπλοων σκαφών του Β Παγκοσμίου Πολέμου, τα τελευταία που υπάρχουν στη κατηγορία τους και τα οποία είναι σε πλήρη λειτουργία.

Μερικές πληροφορίες απο το μουσείο και ένα βίντεο απο το BBC.

Μπράβο τους ακόμη μια φορά για τις προσπάθειες που καταβάλουν.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ν.Α ΣΑΜΟΥ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

12/03/2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στις 21 Μαρτίου 2010 θα γίνει στη Σάμο από τη σχετική μελετητική ομάδα υπό τον ναυπηγό κ. Κ. Δαμιανίδη η παρουσίαση της μελέτης του έργου «Μουσείο Ναυτικών και Ναυπηγικών Τεχνών Αιγαίου».

Στην εκδήλωση θα παρευρεθεί ο Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Ν. Σηφουνάκης.

Το «Μουσείο Ναυπηγικών και Ναυτικών Τεχνών του Αιγαίου» αποτελεί ένα συλλογικό έργο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Σάμου, του Δήμου Πυθαγορείου, του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Πνευματικού Ιδρύματος Σάμου «Νικόλαος Δημητρίου».

Πρόκειται για ένα τεχνικό θεματικό Μουσείο που προγραμματίζουμε και ευελπιστούμε να κατασκευαστεί στο Ηραίο της Σάμου. Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκησης Σάμου έχει ολοκληρώσει το σύνολο των τεχνικών μελετών του έργου. Το Πνευματικό Ίδρυμα Σάμου «Νικόλαος Δημητρίου» συντηρεί και διαφυλάσσει σημαντικά εκθέματα και παραδοσιακά σκάφη που θα ενταχθούν στο νέο Μουσείο. Ειδικός χώρος ψηφιακής ναυτικής μοντελοποίησης θα λειτουργεί από το Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Το νέο Μουσείο θα περιλαμβάνει εκτεταμένο υπαίθριο χώρο με έκθεση μουσειακών σκαφών και ναυπηγικών εγκαταστάσεων. Ο εσωτερικός εκθεσιακός χώρος θα φιλοξενεί εκθέματα από διάφορες ιστορικές περιόδους. Θα υπάρχει επίσης εργαστήριο συντήρησης εκθεμάτων και αποκατάστασης σκαφών όπου θα εκπονούνται και αναπαραστάσεις παραδοσιακών ναυπηγικών εργασιών. Στο χώρο του Μουσείου θα λειτουργούν ακόμη εργαστήρια εκμάθησης παραδοσιακών ναυπηγικών και ναυτικών τεχνών. Προβλέπονται επίσης και άλλοι συμπληρωματικοί χώροι όπως βιβλιοθήκη, γραφεία ερευνητικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων, αίθουσα εκδηλώσεων, πωλητήριο και αναψυκτήριο. Με τους χώρους αυτούς θα καλύπτονται σημαντικές λειτουργίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες ενός σύγχρονου τεχνικού θεματικού Μουσείου.

Στους στόχους του Μουσείου θα συμπεριλαμβάνεται και η υποστήριξη της ξυλοναυπηγικής δραστηριότητας στον Άγιο Ισίδωρο Δρακαίων και σε άλλες περιοχές της Σάμου και ευρύτερα του Αιγαίου.

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πολυ καλη κινηση κατα την γνωμη μου και μακαρι να πραγματοποιηθει.Μην ξεχναμε και τις παραδοσεις μας:)

Link to comment
Share on other sites

Ανα και προεκλογική παπαραλογία μου μυρίζεται (άρα μηδέν εις το-μελλοντικό-πηλίκον), γιατί στην Κολώνα (κοινώς Ηραίο); Αν πρέπει κάπου να κατασκευασθεί, είναι ή στον Όρμο Μαραθοκάμπου (υφίσταται ακόμα σχολάζον καρνάγιο) ή ακόμα καλύτερα στον Άγιο-Ισίδωρο (αν και μακρυά) ή άντε στο Καρλόβασι. Τι χρέη πρέπει να αποπληρωθούν, αγνοώ.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...
Νηρέα, φαντάζομαι ότι ανάμεσα στα εκθέματα του Βιομ. Μουσείου υπήρχαν τα ευρήματα από το ναυάγιο του ατμόπλοιου Πατρίς. Το αναφέρω διότι είχε δημιουργηθεί ένα μικρό θέμα με την εγκατάλειψη των ανελκυσθέντων τμημάτων πριν από μερικούς μήνες. Επειδή είμαι βέβαιος ότι η Πολιτεία σέβεται την ιστορία της, ειδικά της ναυτιλίας, υποθέτω πως οι ταγοί της ιστορίας μας θα έχουν προχωρήσει στη συντήρηση και την αποκατάστασή των ευρημάτων του Πατρίς. Μετά και το ενδιαφέρον που εκδήλωσαν για το Γεώργιος Εξπρές και το λίμπερτυ, λέτε να δεήσουν να δούμε τα εκθέματα που αφορούν το ατμόπλοιο Πατρίς στο Μουσείο Ναυτιλίας της Σύρου; :rolleyes:

Μέσα στην έκθεση δεν υπήρχαν ευρήματα του ΠΑΤΡΙΣ, αλλά δεν ξέρω εάν υπήρχαν κάπου αλλού, καθώς δεν τα αναζήτησα. Πιθανώς να υπάρχουν σε κάποια αποθήκη, για συντήρηση και μελλοντική έκθεση...δεν το ξέρω και ούτε ρώτησα για να μάθω.

Έφθασε λοιπόν και η ώρα των εκθεμάτων του ΠΑΤΡΙΣ. Απ' ό,τι διαβάζω (ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ 17/9/10 σελ.9), φέτος τον Αύγουστο εκτέθηκαν ευρήματα του ΠΑΤΡΙΣ στο μουσείο και πριν λίγες μέρες τοποθετήθηκε και ο τροχός του πλοίου (τροχήλατο γαρ) στο προαύλιο του μουσείου.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

οντως ειναι εντυπωσιακο εξωτερικα.
οταν αποφασιστε να πατε, να πατε νωρις ;) . αν το αφησετε για το τελος της μερας, παιζει να φτασετε 10 λεπτα μετα το "περας προσελευσεων" και να το δειτε μονο απ'εξω. <_<

 

το αυτον B)<_<

να πατε νωρις, γιατι αν πατε αργαμισυ, θα χαζευετε να βγαινουν οι αλλοι που ειναι μεσα.

 

εστω και απ'εξω, ειναι εντυπωσιακες οι δυο αγκυρες που στολιζουν τη κυρια εισοδο του

 

london national maritime museum @greenwich

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
  • 2 weeks later...
On 7/31/2021 at 5:52 PM, proud_ionian said:

αν βρεθειτε στα Χανια, βρειτε λιγο χρονο να επισκεφτειτε το Ναυτικο Μουσειο Κρητης, στο δυτικο ακρο του παλιου λιμανιου.

Και να μην κάθεστε μόνο απέναντί του, στους οίκους απωλείας δίπλα στο τέμενος Κιουτσούκ Χασάν, κοινώς Γιαλί Τζαμισί.

IMG_4754.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Oποιος βρεθει στη Χωρα Ανδρου αξιζει να κανει μια επισκεψη στο ναυτικο μουσειο

Αρκετα μικρο,χρειαζεται κανα μισαωρο το πολυ ωστε να το δεις ολο.Αποτελειται κυριως απο φωτογραφιες και μοντελα πλοιων ,κυριως φορτηγων ,τα οποια ανηκαν σε Ανδριωτες εφοπλιστες.Επισης εχει καποια παλια ναυτικα οργανα, εξαντες,ταχυμετρα κλπ, καθως και λιγες στολες

Η εισοδος ειναι δωρεαν.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Πάρκο για την ελληνική ναυτοσύνη στον Φλοίσβο. Το «Hellas Liberty» και το υποβρύχιο «Πρωτεύς» δίπλα στο «Γ. Αβέρωφ» και στην τριήρη «Ολυμπιάς»

Quote

Ένα πάρκο ναυτικής παράδοσης, στο οποίο θα ενταχθούν το θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ», η τριήρης «Ολυμπιάς», το εμπορικό πλοίο «Hellas Liberty» και το υποβρύχιο «Πρωτεύς» πρόκειται να δημιουργηθεί στον Φλοίσβο. Το πάρκο, που θα έχει την επωνυμία «Οδυσσέας – Οι Έλληνες και η θάλασσα» θα δημιουργηθεί με δωρεά ύψους 35 εκατ. ευρώ του εφοπλιστή Άρη Θεοδωρίδη. Η σύμβαση για την αποδοχή της δωρεάς προς το Δημόσιο κατατέθηκε χθες προς κύρωση στη Βουλή και καθορίζει αυστηρούς όρους για την υλοποίηση του έργου.

Το πάρκο θα κατασκευαστεί σε 26 στρέμματα δημοσίων εκτάσεων, οι οποίες είχαν παραχωρηθεί στο Πολεμικό Ναυτικό και στον Δήμο Παλαιού Φαλήρου, ενώ συμπληρώνεται με την παραχώρηση θαλάσσιας έκτασης σε βάθος ενός χιλιομέτρου. Οι εκτάσεις θα παραχωρηθούν στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, ενώ το κόστος κατασκευής όλης της εγκατάστασης θα αναληφθεί από την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία Κύκλωψ, του εφοπλιστή Άρη Θεοδωρίδη.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, η περιοχή θα περιλαμβάνει:

• Τέσσερα βασικά εκθέματα. Το θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ» και την τριήρη «Ολυμπιάς», που ήδη βρίσκονται εκεί και είναι επισκέψιμα. Επιπλέον θα μεταφερθεί από τον Πειραιά το εμπορικό πλοίο «Hellas Liberty», καθώς ήταν επιθυμία του δωρητή το πάρκο να μην αφορά μόνο το Πολεμικό Ναυτικό αλλά και την εμπορική ναυτιλία. Τέλος, το υποβρύχιο «Πρωτεύς», το οποίο αγοράστηκε από τον εφοπλιστή και θα εκτεθεί σε ειδική κατασκευή στην ξηρά, ώστε να είναι πλήρως επισκέψιμο το εσωτερικό του ως μουσείο.

• Καρνάγιο για την αναβίωση της ελληνικής παραδοσιακής ναυπηγικής τέχνης. Δεν θα πρόκειται για αναπαράσταση, αλλά για πραγματικό καρνάγιο, στο οποίο θα κατασκευάζονται μικρά ξύλινα σκάφη για εκπαιδευτικούς και εμπορικούς σκοπούς.

• Υπαίθρια έκθεση σκαφών.

• Ενα κυρίως εκθεσιακό κτίριο, που θα περιλαμβάνει βιβλιοθήκη, όπου ο επισκέπτης θα έχει πρόσβαση σε ιστορικές και σύγχρονες πηγές του Πολεμικού και Εμπορικού Ναυτικού, αίθουσα συνεδρίων χωρητικότητας 400 ατόμων, αίθουσες εκπαιδευτικών προγραμμάτων με σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό. Το κτίριο θα έχει ράμπα η οποία θα ανεβαίνει έως την οροφή του.

• Εμπορικά καταστήματα μέχρι 1.500 τ.μ. συνολικά, με περιορισμό να συσχετίζονται με τον χωρικό προορισμό της περιοχής ως πάρκου ναυτικής παράδοσης, εστιατόρια και αναψυκτήρια.

Το έργο θα υλοποιηθεί με δωρεά ύψους 35 εκατ. ευρώ του εφοπλιστή Άρη Θεοδωρίδη και θα ονομαστεί «Οδυσσέας – Οι Έλληνες και η θάλασσα».

• Πλωτές υποδομές και εγκαταστάσεις θαλάσσιας αναψυχής.

• Στον θαλάσσιο χώρο που παραχωρείται επιτρέπεται η πόντιση πλοίων, παραδοσιακών πλοίων, ναυαγίων, πλωτών ναυπηγημάτων ή άλλων τεχνητών κατασκευών ή έργων τέχνης, όπως ελεύθερα τεχνητά υποβρύχια αξιοθέατα.

• Υπόγειες θέσεις στάθμευσης για 120 οχήματα.

• Στον περιβάλλοντα χώρο θα δημιουργηθεί πάρκο που θα ξεπερνάει τα 15 στρέμματα.

• Ο δρόμος που περνάει σήμερα μπροστά από τον χώρο του Φλοίσβου θα μεταφερθεί προς το εσωτερικό (προς το δημοτικό κολυμβητήριο), ώστε να δημιουργηθεί μια ενιαία έκταση.

Συνολικά, στην έκταση θα επιτραπεί η ανέγερση κτιρίων 12.000 τ.μ. (έναντι 10.500 τ.μ. που επιτρέπεται σήμερα) και κάλυψης 7,6 στρεμμάτων (από 6,5 στρ.). Να σημειωθεί ότι για τη δημιουργία του πάρκου θα τροποποιηθούν δύο διατάγματα που διέπουν την περιοχή, του 2004 για την παράκτια ζώνη και του 2013 για τον Φαληρικό όρμο, μια και τμήμα της έκτασης βρίσκεται στο άκρο της περιοχής ανάπλασης (στην περιοχή ανάμεσα στον σημερινό μόλο του Φλοίσβου και το γήπεδο του Τάε Κβον Ντο).

Πολιτισμός και αναψυχή

Σύμφωνα με τα σχέδια (τα οποία έχει διαμορφώσει το γραφείο «Θ. Παπαγιάννης και Συνεργάτες»), το πάρκο ναυτικής παράδοσης θα αποτελέσει έναν ισχυρό πολιτιστικό πόλο, που θα συμπληρώνει την ανάπλαση στον Φαληρικό όρμο και θα δημιουργεί συνέργειες με τις χρήσεις που ήδη βρίσκονται στην περιοχή. Ο χώρος του πάρκου θα είναι ανοιχτός και χωρίς εισιτήριο καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ μόνο ο εκθεσιακός χώρος θα έχει ωράριο λειτουργίας.

Ο «Κύκλωψ» θα φροντίσει για το λιμάνι του «Οδυσσέα»

Μια εταιρεία ειδικού σκοπού, η «Οδυσσέας, Οι Έλληνες και η θάλασσα Α.Ε.» θα διαχειρίζεται το Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης. Όπως συνέβη και στην περίπτωση του Κέντρου Πολιτισμού, το πάρκο θα κατασκευαστεί από τον «Οδυσσέα» (στον οποίο παραχωρείται η έκταση), ο οποίος θα ελέγχεται από τον δωρητή μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο και κατόπιν από το ελληνικό Δημόσιο (το υπουργείο Εθνικής Άμυνας). Όταν το έργο παραδοθεί, στο διοικητικό συμβούλιο του «Οδυσσέα» (που θα εποπτεύεται από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας) θα συμμετέχουν επτά μέλη, τέσσερα οριζόμενα από τα υπουργεία Εθνικής Άμυνας και Ναυτιλίας, δύο από την «Κύκλωψ» και ένα από τον εφοπλιστικό κλάδο.

Η «Κύκλωψ» θα διατηρήσει μια μορφή ελέγχου στο πάρκο, καθώς η σύμβαση ορίζει ότι θα έχει το δικαίωμα να παρακολουθεί όλα τα βιβλία και στοιχεία του οργανισμού. Ως στήριξη στη δωρεά του εφοπλιστή, το Δημόσιο θα απαλλάξει τον «Οδυσσέα» από την καταβολή ΦΠΑ, τόσο κατά την κατασκευή όσο και κατά τη λειτουργία του. Επίσης, το υπουργείο Περιβάλλοντος δεσμεύεται να εγκρίνει όλες τις μελέτες σε ένα μήνα από την υποβολή τους και το Δημόσιο να μη σημειωθεί καθυστέρηση στην υλοποίηση του πάρκου πάνω από ένα έτος (ειδάλλως λύεται η σύμβαση δωρεάς και επιστρέφονται στον δωρητή όσα έχει ξοδέψει). Επίσης, θα επιτρέπεται στην «Κύκλωψ» να πραγματοποιεί εκδηλώσεις χωρίς εισιτήριο στις εγκαταστάσεις του.

Ο παρακείμενος σταθμός τραμ, αν δεν δημιουργηθεί νέος, θα μετονομαστεί από Τροκαντερό σε Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης. Η «Κύκλωψ» θα μπορεί να ονομάσει την αίθουσα εκθέσεων ή/και του αμφιθεάτρου με όνομα της επιλογής της και να τοποθετήσει τα διακριτικά της στο πάρκο. Δεν ζήτησε ωστόσο να συμπεριληφθεί η ονομασία της στον τίτλο του (όπως έγινε με το Κέντρο Πολιτισμού – Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος).

Το Δημόσιο, τέλος, θα είναι υπεύθυνο για τη συντήρηση και λειτουργία του πάρκου, δεν θα παρέμβει σε αυτό αρχιτεκτονικά, ούτε θα απομακρύνει τα εκθέματα παρά μόνο για συντήρηση. Να σημειωθεί ότι κατά την περίοδο της λειτουργίας θα δίνεται η δυνατότητα να υποστηριχθεί χρηματοδοτικά από ιδιώτες με μορφή χορηγίας, με το ποσό που θα προσφέρουν να εκπίπτει από τα έσοδά τους.

Όσον αφορά τις υποχρεώσεις του δωρητή, αυτός θα καλύψει το κόστος μελετών, κατασκευής και εξοπλισμού όλων των εγκαταστάσεων μέχρι το ποσό των 35 εκατ. ευρώ, ενώ τυχόν υπέρβαση του ποσού θα καλυφθεί από το Δημόσιο. Η οικονομική στήριξη του δωρητή ολοκληρώνεται με την κατασκευή και δεν θα συνεχιστεί κατά τη λειτουργία, που θα βαρύνει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, που θα είναι και ο ιδιοκτήτης του χώρου.

 

Link to comment
Share on other sites

Το διάβασα κι εγώ τις προάλλες και αναρωτήθηκα, "ποιός έχει άκρες με αυτόν τον άνθρωπο να του πει να βάλει κι ένα πλοίο με το κράνος του πυροσβέστη όπου θα συμβολίζει τη νεότερη ιστορία της Ελληνικης ακτοπλοΐας"..? 

Link to comment
Share on other sites

Τι σχέση έχει με την ελληνική ναυτική παράδοση ένα ξένο ferry;

Αντί για κάποιο ξύλινο αλιευτικό που καταστρέφονταν κατά δεκάδες θα τιμήσουμε τη ναυτική παράδοση της Αγγλίας.

Link to comment
Share on other sites

Γιατί το λίμπερτι ελληνικό σκαρί είναι? Πέρα από την Ολυμπιάς, όλα τα άλλα ξένα είναι. Την ιστορία που κουβαλούν, εν Ελλάς, τονίζουμε εδώ. Τέσπα, σαν ιδέα μου πέρασε αυτό..μπορεί να είναι και άσχετο. 

Link to comment
Share on other sites

Για αρχη ,κραταω την επιθυμια να γινει κατι πιο οργανωμενο και πιο ομορφο,ωστε να αναδειχτει η ναυτικη μας παραδοση.

Απο κει και περα και με δεδομενο πως οντως θα πραγματοποιηθει το σχεδιο, υπαρχουν πολλες επιλογες ,ωστε να αναβαθμιστει κι αλλο.Και ελληνικο ξυλινο αλιευτικο θα χωρουσε και θα ηταν απαραιτητο να υπαρχει μιας και αντιπροσωπευει ολοκληρη την ιστορια μας σε αυτο το τομεα ,και καποιο ferry, ακομα και παντοφλα

Το προβλημα βεβαια με τα επιβατικα ειναι πως ο καθενας μας θελει να σωθει και το δικο του αγαπημενο βαπορι

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...