Jump to content
Shipfriends

Αρκάδι (IMO 8319081)


Recommended Posts

Με 15-16 κόμβοι που να πάει σε μακρινή άγονη;Μόνο για Ρέθυμνο ταίριαζε,λόγω χαρακτηριστικών και λόγω του ότι έκαιγε ένα κουβά πετρέλαιο.Οικονομικό,ταχύτητα για νυχτερινό ταξίδι,πολύ καμπίνα,μέγεθος σχετικά μικρό.Πάντως ακόμα και σήμερα αυτό το Αρκάδι είναι καημός μεγάλος..Αγαπησιάρικο βαπόρι...

Link to comment
Share on other sites

Ούτε 15 δεν πήγαινε, 14.5 για την ακρίβεια. Θυμάμαι το 1996 το Μιλενα σε ταυτόχρονη αναχώρηση από τον Πειραιά να τα ρίχνει στο Αρκάδι άνετα κιόλας.Του είχαν κάνει πολύ ωραία μετασκευή και για το μέγεθος του έδειχνε μεγαλύτερο.

Προσεγμένο βαπορακι τότε αλλα για σήμερα δεν θα έκανε για πουθενά.

Link to comment
Share on other sites

Προσεγμένο βαποράκι, ήρθε στην Ελλάδα σε μικρή ηλικία  , πολύ οικονομικό αλλά αυτο σήμαινε και αργό !!! Κι απο συμπεριφορά στη θάλασσα , δραμα ήταν !!

Link to comment
Share on other sites

Πάντως, αξίζει να τονιστεί ότι άνθρωποι που ίδρυσαν τη Ρεθυμνιακή και δεν είχαν και τις κατάλληλες γνώσεις επέλεξαν ένα πλοίο, το οποίο με τη μετασκευή του ταίριαξε απόλυτα με τις ανάγκες της γραμμής του Ρεθύμνου την εποχή εκείνη.

Και σε μένα άρεσε πολύ αυτό το βαποράκι, τουλάχιστον εξωτερικά, μια και δεν το ταξίδεψα ποτέ.

Λίγο off topic εδώ, αλλά είχα την τύχη να γνωρίσω έναν εκ των ιδρυτών και πρόεδρο της Ρεθυμνιακής, τον αείμνηστο Γιάννη Χαλκιαδάκη το 1999. Ο άνθρωπος αυτός είχε μια "ολιστική" προσέγγιση για τα πράγματα, συμφωνούσες ή διαφωνούσες μαζί του. Έχω την αίσθηση ότι κάτι τέτοιοι άνθρωποι σπανίζουν στην εποχή μας.

Παραθέτω και μια σύντομη συνέντευξή του στα "Νέα" το 2001.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Το εξώφυλλο του περιοδικού Safety at sea, όπως ανασύρθηκε από τα σεντούκια δέκα χρόνια μετά, και μία λήψη από αέρος στο άρθρο του εκείνη την εποχή, αναφερόμενο στην φωτιά του πλοίου.

 

DSC_1819_.jpg

DSC_1821_.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Οτι πρεπει για τη γραμμη που αγοραστηκε και μετασκευαστηκε. Αν δεν ειχε αγοραστει το Πρεβελη τοτε ισως δεν χρειαζοταν μετα να πουληθει η εταιρια.

Link to comment
Share on other sites

Οντως ειχε κλειστει λιγο προχειρα η πλωρια πορτα που ειχε στην Ιαπωνια. Χαμηλα ηταν σχεδον φλατ και οσο ανεβαινε επαιρνε καμπυλη. Στις φωτο δεν φαινοταν τοσο εντονα οσο απο κοντα. 

Link to comment
Share on other sites

Eίχε καταπέλτη πλώρα αντί  visor όπως συνηθίζεται στην Ιαπωνία Πρόχειρα δεν θα έλεγα,απλώς αντί φλατ έδωσαν κούρμπα όπως το περιγράφεις
Δεν βοηθούσε κ η πλώρη γιά κάτι καλύτερο Διαφορετικά θα μπορούσε να γίνει όπως ο Δ ΣΟΛΩΜΟΣ.

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
On 12/30/2023 at 11:43 PM, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

BIZAN MARU
επιβατηγό/οχηματαγωγό
Κyodo Kisen,Ιαπωνία
Κochi Jyuko,Kochi 1983
4097 grt  123.1x20.0x5.0 m
2 Pielstick 5582 kw  17.0 kts
700 επιβάτες  180 ΙΧ

γραμμή Osaka- Komatsushima
1988 πώληση ΡΕ.ΝΑ.ΤΟΥΡ. όνομα ΑPKAΔΙ
επίσημη κάρτα

bizan maru.jpg

και εδώ

Link to comment
Share on other sites

On 12/30/2023 at 11:43 PM, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:


2 Pielstick 5582 kw  17.0 kts

Φαντάζομαι 17 ήταν η μέγιστη. Δυστυχώς η ταχύτητα δεν ήταν το ατου του.

On 8/23/2021 at 1:53 PM, nomikos said:

Με 15-16 κόμβοι που να πάει σε μακρινή άγονη;

Λίγο καθυστερημενα (έως πολύ😂) αλλά πιστεύω ότι θεωρητικά μπορούσε να βγάλει την άγονη των Κυθήρων. Χωρούσε σε όλα τα λιμάνια της γραμμής, όχι ιδιαίτερες απαιτήσεις για ταχύτητες (Τόσους πήγαινε το Ιονίς περίπου), πολύ πιο άνετο από όσα πέρασαν τα τελευταία χρόνια. Παντως συμφωνώ ότι για το Ρέθυμνο ήταν κομμένο και ραμμένο. Μακάρι να μην είχε πουληθει ποτέ...

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, JTEDimandix said:

Παντως συμφωνώ ότι για το Ρέθυμνο ήταν κομμένο και ραμμένο. Μακάρι να μην είχε πουληθει ποτέ...

Ηταν κομμενο και ραμμενο για την εποχή της οποια ηρθε, αλλα θεωρώ οτι εφυγε κιολας την καταλληλη εποχή. Το πλοιο δυσκολα μπορουσε να σταθει στις απαιτησεις που υπηρχαν στις αρχες του 2000 και επειτα κυριως λογο ταχυτητας αλλα και ελειψης γκαραζ. Σιγουρα θα ηταν οτι επρεπε για γραμμες οπως κυθηρα η αγονη Β.Α αιγαιου (αυτη του ιεραπετρα)που οι 16 κομβοι ειναι πολυτελεια αλλα τα δεδομενα στην κρητη πλεον ειναι άλλα. Και αυτο φανηκε νομιζω απο το ποσο πιο ανταγωνιστικη ηταν η γραμμη με το διδυμο απτερα πρεβελη, που ''κοντραρε στα ισια'' το αντιστοιχο των χανιων εκεινη την εποχη (λατο λισσος). 

Edited by iord
Link to comment
Share on other sites

Δε συμφωνω και τοσο. Απο θεμα εξοδων ειναι το μοναδικο που ισως μπορουσε να μακροημερευσει στο Ρεθυμνο την πρωτη δεκαετια του 2000 σαν μοναχοβαπορο. Το Πρεβελης ας πουμε δε μπορουσε να σταθει. Και αποδειξη οτι δεν πηγε ποτε, οπως και το οτι οποιος πηγε στο Ρεθυμνο μετα το καλοκαιρι την εκανε με ελαφρα

Link to comment
Share on other sites

ισως η απαντηση μου να ειναι ειναι πιο σχετικη με το τοπικ της γραμμης, ωστοσο δεν συμφωνώ τοσο σε αυτο. Το οτι εφυγε μετα το πρεβελη εχει να κανει με την στοχοθεσια της ΑΝΕΚ και οχι με την γραμμη (τα νουμερα της σεζον 2007 που υπηρχε συμβατικο ΚΑΙ ταχυπλοο στο ρεθυμνο ειναι χαρακτηριστικα). Τα νουμερα που ειχε κανει το ελλη τ. το 2012, για το λιγο διαστημα που εμεινε (παροτι λογο εκπροθεσμης δρομολογησης εχασε το 30% της κινησης εκεινη την σεζον) δειχνουν τον τυπο πλοιου που ταιριαζει στην γραμμμη, ενω η δρομολογιση του ιδιου πλοιου καποια χρονια αργοτερα σε δρομολογιο σιδηροδρομο δειχνουν οτι οι επιβατες θα προτιμησουν να πανε ηρακλειο η χανια απο το να κανουν  12-14 ωρες ταξιδι. δεδομενο οτι το αρκαδι επαιζε μεταξυ 11-11:30 ωρων στα δρομολογια του, ενω δεν θα μπορουσε να μεταφερει ιδιατερα πολλα φορτηγα, δεν θεωρω οτι θα μπορουσε να σταθει ανταγωνιστικα. 

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Φωτο του @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ, απο την πρωτη του χρονια στη χωρα μας θα δουμε σημερα

Το βλεπουμε μαλιστα χωρις τα σινιαλα της Ρεθυμνιακης στο πλαι.Αρκετα ομορφες και οι γραμμες που εχει στο πλαι

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...