Jump to content
Shipfriends

Αρκάδι (IMO 8319081)


Recommended Posts

Με αφορμη τα προσφατα προβληματα στη γραμμη του Ρεθυμνου και επειδη το βαπορακι δεν εχει θεμα ας θυμιθουμε το βαπορι που πριν χρονια αποτελεσε την αρχη της Ρεθυμνιακης με σκοπο την αυτονομη εξυπηρετηση του νομου που μεχρι τοτε δεν ειχε και την καλυτερη μεταχειριση απο Ανεκ και Μινωικες.

Εδω ειναι μια φωτογραφια του προσφατη απο το picasaweb.google.com και παρακατω μια φωτο σκαναρισμενη απο το Guide 89 της Shippax και μας δειχνει πως ηταν πριν ερθει στην Ελλαδα. Με καταπελτη πλωρα..
 

post-23-12832697667_thumb.jpg

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Ήταν κάποιο απόγευμα Ιουνίου του 2002 που βρισκόμουν στην γέφυρα κάποιου πλοίου που ήταν αραγμένο στο ντοκ 3 κι έπινα καφεδάκι.Τότε το ΑΡΚΑΔΙ μετονομασμένο πλέον σε Pella ξεκόλαγε από τα 200αρια κι αναχωρούσε για πάντα από τον Πειραιά.Σφύραγε συνέχεια καθώς προχωρούσε προς την μπούκα και όλα τα πλοία της ΑΝΕΚ που ήταν δεμένα εκείνη την ώρα στον Πειραιά ανταπέδιδαν.

Ηρωική έξοδος για έναν τίμιο αγωνιστή ήταν.

Μάλιστα θυμάμαι την ίδια ημέρα μία ώρα αργότερα περνούσε εξω από την μπούκα το ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ πρώην ΚΑΜΙΡΟΣ κι αυτό για τελευταία φορά ρυμουλκούμενο με προορισσμό τον τόπο του μαρτυρίου.Την ίδια ημέρα χάασαμε δύο αγααπητά μας πλοία

Το ΑΡΚΑΔΙ ήταν το δεύτερο πλοίο της ΡΕΘΥΜΝΙΑΚΗΣ (το πρώτο ήταν το καταμαράν ΝΕΑΡΧΟΣ μετέπειτα ΚΕΡΑΥΝΟΣ) που ουσιααστικά με αυτό έδωσε λύση στην συγκοινωνία του Ρεθύμνου.Όταν αγοράστηκε υπέστει εκτεταμένη μετασκευή και όταν δρομολογήθηκε ήταν το νεώτερο πλοίο του Πειραιά μόλις 6 χρόνων

Η ταχύτητά του δεν ήταν και το μεγάλο του προτέρημα αφού η υπηρεσιακή του έφτανε τα 15 μίλια αλλά αυτό όμως είχε σαν αποτέλεσμα να κατεβαίνει στο ρέθυμνο με 2 κουβάδες πετρέλαιο το οποίο σήμερα θα έπαιζε μεγάλο ρόλο.

Τελευταίος και επί πολλά χρόνια πλοίαρχος του ήταν ο εξαιρετικός καπτα Μπάμπης Πετράς ο οποίος σήμερα πρέπει να είναι πλοίαρχος του ΛΑΤΩ.

Edited by Earl Granville
Link to comment
Share on other sites

.

Τελευταίος και επί πολλά χρόνια πλοίαρχος του ήταν ο εξαιρετικός καπτα Μπάμπης Πετράς ο οποίος σήμερα πρέπει να είναι πλοίαρχος του ΛΑΤΩ.

Πραγματικα αξιολογοτατος Πλοιαρχος, αν δεν κανω λαθος ειναι στο ΚΡΗΤΗ ΙΙ

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 1 year later...

Στο Pella πριν λίγο καιρό πρέπει να είχε ξεσπάσει πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο αλλά το πλοίο επισκευάστηκε. Πρόσφατα άλλαξε ηλεκτρομηχανές και είχαν πραγματοποιηθεί αρκετές λαμαρινοδουλειες στα έγκατα του πλοίου. Το πλοίο όπως μαθαίνω πλέον θα διατίθεται προς πώληση έτσι ώστε να αντικατασταθεί με κάποιο άλλο πλοίο νεότερο που ψάχνουν να κατασκευάσει ή να αγοράσει η εταιρεία του.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Στην παρακατω φωτο απο το facebook βλεπουμε το Αρκαδι οπως ειναι σημερα... Σιγουρα οι Ρεθυμνιωτες δε θα χαρουν και πολυ με την τωρινη του εμφανιση

post-1826-0-29236900-1305192646_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Συμμετέχοντας κι εγώ στις παλλαϊκές εκδηλώσεις μνήμης και λατρείας :rolleyes: του πλοίου να προσφέρω σε όλους τους φίλους του πλοίου ένα πρόσφατο βίντεο με το πλοίο όπως είναι τώρα με τα εύμορφα sponsons και κάτι άλλες σκαλωσιές που δεν καταλαβαίνω τι είναι...και μιά ωραιότατη μανούβρα με την βοήθεια ρυμουλκού...και όλα αυτά στη στη φορτηγομάνα :D Nuweiba της Αιγύπτου.

Όλο το βίντεο με το οδοιπορικό ενός ζευγαριού τουριστών στην χερσόνησο του Σινά είναι ενδιαφέρον...αλλά οι ανυπόμονοι φίλοι του πλοίου μπορούν να πάνε κατ' ευθείαν στο 5΄55΄΄. Και για όσουν έχουν αντοχές...μετά το Αρκάδι έχει υπέροχες σκηνές με φόρτωση φορτηγών στο ομόσταυλο Σεχραζάτ και ωραία σκηνικά με μελαψούς νταλικέρηδες. :P

Link to comment
Share on other sites

Από καραβολατρική και συναισθηματική άποψη έχει τεράστιο ενδιαφέρον αυτή η αναπαλαίωση. Ελπίζω οι σκαλωσιές στο πλάι να ξηλωθούν, αν τελικά ξαναρθει Ελλάδα. Άραγε θα μπορέσει να σταθεί εμπορικά το βαπόρι γιατί τα δεδομένα στις γραμμές της Κρήτης έχουν αλλάξει σε σχέση με τη δεκαετία του 90 που ταξίδευε το ΑΡΚΑΔΙ. Οι καραβολάτρες που θα το προτιμούσαμε για να πάμε Κρήτη αντί για κάποιο παλάτι ή κόκκινο είμαστε πολλοί λίγοι επί του συνόλου των θερινών επιβατών. Ούτε 3% δεν θα πιάναμε ως κόμμα και θα μέναμε εκτός Βουλής..! :P

Edited by gpap2006
Link to comment
Share on other sites

Πάνω που ετοιμαζόμουνα κι εγώ να ρωτήσω για τις σκαλωσιές. Ας μας πει όποιος γνωρίζει, είναι παντελώς αντιαισθητικές πάντως.

Link to comment
Share on other sites

Στο ζουμαρισμα που κανει η καμερα στο βιντεο φαινεται οτι αυτες οι κατασκευες/σκαλωσιες υπαρχουν για να προστατευεται το συγκεκριμενο σημειο του πλοιου απο πλευρικες 'συγκρουσεις'(ισως σε καποιο λιμανι που πιανει).Τουλαχιστον αυτη την εντυπωση εχω εγω.Τα sponson βεβαια κλεβουν την παρασταση B)

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

τώρα θα την πω την κακκία μου

απ ότι είδα στο βιντεάκι χωρίς αέρα χωρίς τπτ ήρθε ρυμουλκό για βοήθεια

τώρα αυτό οφείλεται στον καπετάνιο ή στο ότι το πλοίο δεν έχει την ΄΄δύναμη΄΄ να δέσει μόνο του ?? :confused:

Link to comment
Share on other sites

κάτι άλλες σκαλωσιές που δεν καταλαβαίνω τι είναι

Αν εννοειτε τις μπαρες που φαινονται κατω απ'τις λεμβους στη φωτο που μας εδειξε ο Neptune, πιστευω πως μπηκαν για να διευκολυνουν την καθαιρεση τους και να μη βρισκουν στα sponsons ή για να μη "σκαλωνουν" κάτω απ'το deck

Link to comment
Share on other sites

Πολυ σωστος ο Σταθης.;)

Το βαπορι εχει πολυ μικρη ιπποδυναμη (γι αυτο και ειναι οικονομικο οπως εχει πει και ο Earl αλλου) και ειναι μονοτιμονο. Το προπελακι του ηταν για κλαματα οταν δουλευε στην Ελλαδα οποτε τωρα αποκλειεται να ειναι καλυτερο. Οτι το δαμασανε οι Ελληνες για Πειραια-Ρεθυμνο δε σημαινει οτι εμαθε να μανουβραρει μονο του οπου πηγαινει :D

Link to comment
Share on other sites

απο ταχύτητα πως πάει έχοντας αυτά τα καλοσχεδιασμένα και πλήρως βελτιστοποιημένα sponsons :P

το εσωτερικό του επίσης σε τι κατάσταση βρίσκεται άραγε

πάντως μπράβο φωνάζει ότι είναι οικομοτεχνικά μια πολύ καλή αγορά.............. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Πράγματι είναι λογική η εξήγηση που μας δίνει ο stathis για τις μπάρες. Οπότε αφού αυτές τοποθετήθηκαν για να μην εμποδίζεται η καθαίρεση των λέμβων από τα sponsons...δεν μπορούν και να αφαιρεθούν.

Και μιάς και έγινε αναφορά στη σχέση sponsons και ταχύτητας...μήπως μπορεί να μας πει κάποιος και δυό πραγματάκια παραπάνω? Η τοποθέτηση των sponsons (γενικότερα , αλλά και ειδικά γι' αυτού του τύπου) επηρεάζει την ταχύτητα ενός πλοίου και την συμπεριφορά του στον καιρό...είτε θετικά, είτε αρνητικά?

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

'Οσο αφορά την ταχύτητα,σύμφωνα με το τοπικό κανάλι των Χανίων,το Κύδων,το Αρκάδι θα εκτελεί το δρομολόγιο σε 10 ώρες.Αν είναι έτσι, τα 158 μίλια γίνονται με 15,8.Είναι εφικτό όμως??? :confused:

Link to comment
Share on other sites

Και μιάς και έγινε αναφορά στη σχέση sponsons και ταχύτητας...μήπως μπορεί να μας πει κάποιος και δυό πραγματάκια παραπάνω? Η τοποθέτηση των sponsons (γενικότερα , αλλά και ειδικά γι' αυτού του τύπου) επηρεάζει την ταχύτητα ενός πλοίου και την συμπεριφορά του στον καιρό...είτε θετικά, είτε αρνητικά?

με δύο λόγια αλλάζει πολύ η υδροδυναμική του πλοίου και μεγαλώνει η αντίσταση λόγω της μεγάλης αύξησης του πλάτους κοντά στην ίσαλο,έτσι οι μηχανές που έχουν τοποθετηθεί για να αντιμετωπίσουν μικρότερη αντίσταση με την ισχύ τους,δεν μπορούν πλέον να πάνε το καράβι στη ταχύτητα που είχε πρίν

Link to comment
Share on other sites

Πάντως είναι κατάντια να περιμένουμε ενα τέτοιο πλοίο λες και έρχεται ο Μεσίας. Μπορεί για τα δεδομενα του 90' να ήταν αξιοπρεπές, για τώρα όμως είναι απαράδεκτο μετά μαλιστα και απο την 'περιποίηση' που θα εχει φάει εκεί όπου ταξιδεύει. (Δε νομίζω οτι θα ήταν χειρότερο να ξαναταξίδευε το Ροδάνθη π.χ.)

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απόλυτα με τον Superfast VI.Το 90 στο ξεκίνημα μιας λαικής βάσης εταιρείας,ενός παραμελημένου συγκοινωνιακά νομού το ΑΡΚΑΔΙ στεκόταν με αξιοπρέπεια.Το 2011 με 2 δεκαετίες στην πλάτη του ακόμη, με μια δεκαετία στην αραπιά που όλοι γνωρίζουμε ότι τα βαπόρια είτε πάνε να κολλήσουν τα τελευταία τους ένσημα , είτε αφήνονται στην τύχη τους κι όσο πάνε δεν μπορεί παρά να μοιάζει ένα κακής ποιότητας ξαναζεσταμένο φαγητό.

Κι επιπλέον στα Χανιά είναι το ΕΛΥΡΟΣ, στο Ηράκλειο τα παλάτια και το κόκκινο δεν είναι πλέον ούτε το ΚΑΝΤΙΑ , ούτε το ΑΠΤΕΡΑ ούτε το ΚΝΩΣΣΟΣ...

Η διαφορά ανάμεσα στα τωρινά πλοία με το ΑΡΚΑΔΙ είναι χαοτική ενώ τότε ήταν ισάξιο ή σχεδόν ισάξιο.

Και φυσικά το ΡΟΔΑΝΘΗ θα ήταν πολύ καλύτερη λύση από το ΑΡΚΑΔΙ.

Πάντως δεν νομίζω να το βλέπουν οι Ρεθυμνιώτες ως Μεσία. Περισσότερο ΄πιστεύω το παρουσιάζει έτσι η νεοσύστατη εταιρεία ώστε να μπορέσει να προσελκύσει επενδυτές.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...