Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Πάμε να δούμε το deckplan του εντυπωσιακού αυτού πλοίου.Όσο όμορφο ήταν εξωτερικά τόσο προβληματική ήταν η διαρρύθμιση των εσωτερικών του χώρων.Το κεντρικό σαλόνι του στη πρύμνη δεν έπιανε όλο το πλάτος του βαποριού αφού κοβόταν από τα αεροπορικά.Το άλλο σαλόνι στο κέντρο του καταστρώματος ήταν μισό και πολύ μικρό στη δεξιά μεριά καταλαμβάνοντας στην ουσία εναν πλευρικό διάδρομο.Στον ίδιο χώρο ο πάτος της πισίνας και από την αριστερη μεριά self service ενώ το ala carte πρέπει να ήταν μια τρύπα.

Πιστεύω πως το πρόβήμα θα λύνονταν με τη προσθήκη ενός καταστρώματος γεμάτο με καμπίνες το οποίο θα εκτείνονταν πλώρα από τη τσιμινιέρα με τα καταστρώματα της πισίνας και της γέφυρας να πηγαίνουν ένα κατάστρωμα πάνω.Το κεντρικό κατάστρωμα με τους κοινόχρηστους χώρους να είχε ως το καθρέφτη σαλόνια και όχι καμπίνες.

Θα μου πείτε θα ανέβαινε το κόστος.Ας έφτιαχναν 2 πλοία αντί για 3 τα οποία θα ήταν πιο ολοκληρωμένα με περισσότερους χώρους και καμπίνες.

Link to comment
Share on other sites

Δεν ειναι το κοστος  μονο αλλα κ το βαρος γιατι μετα δε θα εβγαζε κ το δρομο που εβγαζε τοτε!

Τον πατο της πισινας ποιος  νους το σκεφτηκε να ειναι μεσα στο σαλονι!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Τα έχουμε πεί πολλές φορές για το πάλει ποτέ Τρίο Μπελκάντο των Μινωικών από την Κορέα και το πόσο όμορφα και καλλίγραμμα είναι στο μάτι. Το Mega Express Three το έχουμε δεί εκτενώς στο παρελθόν, ήρθε η ώρα να πάρουμε τζούρα κι από το Moby Tommy μετά την φιλότιμη προσπάθεια της Moby/Tirrenia να το μετατρέψει σε Θεοφιλάρα

 

Το πλαίσιο της επίσκεψής μας στο Moby Tommy είναι ένα πέρασμα από την Olbia της Σαρδηνίας για την Civitavecchia στην ηπειρωτική Ιταλία και από εκεί για το αεροδρόμιο Fiumicino όπου και μας περίμενε το σιδερένιο πουλί των Αερογραμμών Αιγαίου για την Ελλάδα. Βραδυνή αναχώρηση μήνα Σεπτέμβριο από την Olbia και οι επιλογές είναι το Moby Tommy από πλευράς Moby/Tirrenia και το AF Claudia από πλευράς Grimaldi(μιλάμε για το 2019 προφανώς), με μισή ώρα διαφορά στην αναχώρηση πρός όφελος του Moby Tommy. Όχι πέστε μου, εσείς ποιό θα διαλέγατε? Ακόμα και ο @MILTIADIS, με τον Onorato θα πήγαινε:D.

 

Επιβίβαση λοιπόν με το Zastava στο κυρίως γκαράζ του πλοίου το οποίο έχει έναν κεντρικό μπουλμέ και κατά τα άλλα είναι νέτο. Αυτό που δεν περίμενα να δώ και δεν ξέρω αν είναι εκεί από κατασκευής ή είναι πρόσθετο από την Tirrenia είναι τα μεγάλα πτυσσόμενα πατάρια για ΙΧ που περικλείουν την πλώρη του πλοίου. Άνοδος από την δεξιά πλευρά και κάθοδος από την αριστερή στην Civitavecchia, ενώ πρύμα στον ελεύθερο χώρο προφανώς μπαίνουν οι νταλίκες. Μελανό σημείο ένας Ιταλός συνάνθρωπός μας που είπε να τον πάρει λίγο παραπάνω(με την καλή έννοια, που λέει κι ο Ψινάκης) κι έτσι το πρωί η αποβίβαση καθυστέρησε για κανένα μισάωρο, μια και το ΙΧ του ήταν ακριβώς στο σημείο που έπεφτε η ράμπα για τα ΙΧ. Περιττό να σας μεταφέρω τι εξαπτέρυγα έπεσαν ομοθυμαδόν:D από Έλληνες και Ιταλούς όταν τον είδαμε να μπαίνει στο χαλαρό στο αυτοκίνητό του. Να τον κάνει ban το Instagram το @##%@##, παραλίγο να χάσουμε το αεροπλάνο:D.

 

Περνάμε στη (γ)καμπίνα που ήταν δίκλινη εσωτερική στα χαρτιά αλλά στην πορεία μας προέκυψε τρίκλινη. Ωραιότατη και ευρύχωρη, από τις πολύ καλές που έχω δεί σε φέρρυ. Βρισκόταν πλώρα, ακριβώς στην απόληξη του πάνω γκαράζ και όχι πίσω στο αυθαίρετο οπότε δεν μπορώ να σας πω για κραδασμούς κλπ κατά τη διάρκεια του ταξιδίου. Εμείς δεν καταλάβαμε τίποτα ούτε από κραδασμούς, ούτε από θάλασσα, ύπνος του δικαίου μέχρι την άφιξη των 0630(δεμένοι) στην ηπειρωτική Ιταλία. Άξια αναφοράς και τα ευρύχωρα κλιμακοστάσια που βλέπουμε εδώ(όχι κύριε Π100, δεν προσπαθούσα να βγάλω φωτογραφία την κοπέλα στο βάθος:D). Το μαγαζάκι που βλέπετε στο κέντρο είναι το σημείο που το πλήρωμα μοίραζε τα κλειδιά των καμπινώνε, για να φτάσει κανείς στην καμπίνα του μέσω αυτού του διαδρόμου.

 

Περπατάμε στο δάσος της Βουλώνης(που δε βρίσκεται στην πραγματικότητα στη Βουλώνη αλλά στο Παρίσι:D) για να πάρουμε γεύση από τους βασικοί εσωτερικοί χώροι του πλοίου. Κεντρικό σαλόνι στα χρώματα της ποδοσφαιρικής ομάδας της Roma. Και σαν χώρος/χρωματισμός αδιάφορος αλλά κυρίως προσέξτε τα καθίσματα. Άντε να μην έχεις καμπίνα και να πρέπει να τη βγάλεις καθιστός όλη τη νύχτα εκεί. Απλά δεν πρέπει να παλεύεται. Δεύτερο σαλονάκι αυτό που βρίσκεται έξω από το εστιατόριο και το self service. Πολύ μικρότερος χώρος ο οποίος όμως τελικά για τους επιβάτες αποδείχτηκε πιο δημοφιλής από το κεντρικό σαλόνι, υποθέτω λόγω καλύτερης άνεσης. Στο συγκεκριμένο ταξίδι και όπως βλέπετε και στη φωτογραφία είχε μαζευτεί εκεί ένα γκρούπ Ιταλών που είχε μαζί του δεκάδες κοψίδια αν το πιστεύετε, και άρχισαν να τρώνε χύμα κρατώντας τα κρεάτα στο χέρι, σαν το τσούρμο του Μαυρογένη πειρατή στην Tortola το 1715:D. Χάβρα πραγματικά. Υπάρχει φυσικά και η επιλογή του σαλονιού με τα καθίσματα αεροπορικού τύπου, που βρίσκεται πρύμα και αριστερά αν δεν με απατά η μνήμη μου.

 

Σειρά έχουν οι χώροι εστίασης επί του πλοίου και ξεκινάμε με την αδιάφορη και μικρή pub που υπάρχει σαν επιλογή. Κλειστοφοβική, στενόχωρη και επάνω στον κεντρικό διάδρομο του συγκεκριμένου ντέκ, με συνέπεια να μην συγκεντρώσει(στο συγκεκριμένο ταξίδι τουλάχιστον) παρά ελάχιστους επιβάτες. Έστω κι έτσι καλύτερα από το a la carte εστιατόριο του πλοίου, το οποίο και παρέμεινε εντελώς κλειστό εκείνο το βράδυ. Πολύ συμπαθητικός χώρος βέβαια. Δίπλα του και εξυπηρετούμενο προφανώς από την ίδια κουζίνα, το self service του πλοίου που ήταν ανοιχτό και αυτό προτίμησαν οι περισσότεροι επιβάτες. Μπορεί στις φωτογραφίες να φαίνεται άδειο αλλά είχε τελικά αρκετή κίνηση. Από το συγκεκριμένο φαγητό δε θυμάμαι σχεδόν τίποτα, πράγμα που σημαίνει πως ποιοτικά δεν ήταν κάτι τρομερό αλλά από την άλλη δεν ήταν και ιδιαίτερα ακριβό. Κλασσική φάση βέβαια το πλήρωμα της Tirrenia, ύφος και γλώσσα σώματος που παραπέμπουν σε συνδικαλιστή του Ληξιαρχείου Πειραιώς που θέλει 1 μήνα για να βγεί στη σύνταξη:D. Δράμα η κατάσταση. Ο καλύτερος χώρος εστίασης επί του Moby Tommy πρέπει πάντως να είναι ο παλιός "εξώστης" του εξωτερικού μπάρ που έχει μετατραπεί σε pizzeria. Ο χώρος έχει γίνει πια κλειστός πιάνει όλο το πλάτος του πλοίου, ειδικά σε ημερήσια δρομολόγια πρέπει να είναι ωραίο να κάτσεις εκεί να γευματίσεις και να έχεις θέα 180 μοίρες γύρω από το πλοίο.

 

Ακριβώς από κάτω υπάρχει και ο χώρος της πισίνας με το μπάρ και τα πλευρικά open air παγκάκια αν θέλεις να πάθεις εγκαύματα τρίτου βαθμού από την ηλιοθεραπεία:D. Πισινάρα όμως, τι να λέμε τώρα. Βέβαια τα ξύλα θέλουν συντήρηση σε μια κανονική εταιρεία, τώρα στην κατάσταση της Tirrenia αυτό ακούγεται σαν ανέκδοτο. Από το ύψος της pizzeria βλέπουμε και τους πλαινούς αλουέδες αριστερά ενώ μπορούμε να δούμε και τους δεξιούς αλουέδες εδώ. Το πρυμνιό ντέκ για να δεί κανείς τη φόρτωση δείχνει κάπως έτσι, εδώ το καλοκαίρι την πέφτεις άνετα για ύπνο. Όσο για το αυθαίρετο είναι προφανώς το πιο εντυπωσιακό σημείο του πλοίου με θέα 360 μοίρες. Για το τέλος αφήνω τη φουγαράρα του Moby Tommy που με την προσθήκη του αυθαιρέτου είναι πιο εντυπωσιακή από ποτέ.

 

Η γενική εντύπωση του πλοίου κατά το ταξίδι μου ήταν αρκετά καλή, αν εξαιρέσεις τα πληρώματα της Tirrenia, ειδικά αυτά ηλικίας πλησίον της θεόσταλτης σύνταξης. Πουθενά δε φάνηκε κάποιο σημείο που το πλοίο να είναι παραμελημένο, χώροι καθαροί και χωρίς παραφωνίες σε επίπεδο συντήρησης, γενικά εξωτερικά τουλάχιστον δε σου έδινε την εντύπωση ενός πλοίου που είναι στο έλεος. Αντίθετα τους καλοκαιρινούς μήνες με την παραπάνω κίνηση, πρέπει να βγάζει λογικά πάααρα πολλά λεφτά στην εταιρεία του με όλες τις επιλογές εστίασης και τις πολλές καμπίνες που διαθέτει. Εδώ κολλάει αν θέλετε και η επιλογή της Grimaldi να στείλει τις Κρουιζάρες στην Σαρδηνία, τέτοιου είδους πλοία φαίνεται να δουλεύουν εκεί περισσότερο απ' ότι εδώ. Δεν έχω γνώμη για το ταξίδεμα/ευστάθεια μια και το ταξίδι μας έγινε με καλές καιρικές συνθήκες.

 

Αν το βάζαμε σε ελληνικό πλαίσιο, θα μπορούσα να το φανταστώ στη γραμμή των Χανίων με τα σινιάλα της Grimaldi που δεν χρειάζεται τόοοσα φορτηγά να γεμίζει τις καμπίνες και τα εστιατόριά του τους καλοκαιρινούς μήνες. Δεν ξέρω το αντίκτυπο που είχε η μετασκευή του στο dwt του και στο πόσα φορτηγά μπορεί να βάζει αλλά στην Ελλάδα τέτοιες λεπτομέρειες όπως η γραμμή φόρτωσης, ποτέ δεν απετέλεσαν πρόβλημα:rolleyes:. Αυτό όμως πρός το παρόν είναι σε επίπεδο φαντασίωσης. Εγώ το πλοίο το συνιστώ ανεπιφύλακτα για ταξίδι, πολύ καλή η ταξιδιωτική μου εμπειρία μαζί του. Ciao bambini :).

 

large.1838488827_MobyTommy_01-07-18_Olbi

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστούμε πολύ για την όμορφη παρουσίαση.Καταλαβαίνει κανείς πως το κυρίως κατάστρωμα κοινόχρηστων χώρων έχει μείνει ανέπαφο από την εποχή των Μινωικών.Μοκέτες ταπετσαρίες πρέπει να έχουν αλλαχτεί,η διαρρύθμιση πρέπει να είναι η ίδια βλέποντας και το deckplan του.Μοναδική προσθήκη η pub στο διάδρομο.Όντως,ο χώρος πάνω από τη πισίνα που έκλεισε και έγινε πιτσαρία πολύ καλός.

Edited by nomikos
Link to comment
Share on other sites

Εγώ, βλέποντας το εστιατόριό του, σα να έβλεπα τα Κνωσσός/Φαιστός Παλλάς. Ίδιο ξυλο, ίδιο μάρμαρο (ψευτομάρμαρο ξέρω'γω τι είναι), ίδια φιλοσοφία χώρου. Κρίμα που τα χάσαμε καθώς, έτσι όπως μας έκανε να το φανταστούμε ο Νίκος, θεωρώ πως στα Δωδεκάνησα θα ταίριαζε γάντι! 

Link to comment
Share on other sites

Τους εσωτερικους χωρους και στα Ιταλικα και στα Κορεατικα παλατια τους ειχε σχεδιασει το αρχιτεκτονικο γραφειο De Jorio και εχουν χρησιμοποιηθει τα ιδια υλικα.

Το Moby Tommy εχει αλλαξει αρκετα μεσα πλεον.

Για οσους θυμουνται το πλοιο προοριζοταν αρχικα για τα Χανια.

Link to comment
Share on other sites

Οντως το Ωκεανος τοτε θανκατεβαινε Χανια,αλλα!παντως το πλοιο εχει κανιβαλιστει πληρως πρυμα ειδικα,το εχτρα deck της πισινας βλεπεται τουλαχιστον..περιεργος ειμαι κ για τη διαγωγη του με το τοσο βαρος εκει πισω κ υψος

Link to comment
Share on other sites

O αρχικός προορισμός του moby tommy, όταν παραγγέλθηκε ως ariadne palace  ήταν η Δυτική Μεσόγειος και συγκεκριμένα η γραμμή της Τυνησίας που θα είχαν μαζί με τον θείο Aldo. Δεν θυμάμαι τώρα το όνομα της εταιρίας που θα το δούλευε.

Ο ωκεανός και ο Προμηθέας, νυν  mega express three και zeus palace παραγγέλθηκαν για τη γραμμή της Βενετίας, μα αρχική πρόθεση, να κάνουν Πάτρα Ηγουμενίτσα Βενετία σε 23 ώρες.τα έχουμε αναφέρει στο τοπικ της εταιρίας και των πλοίων

Link to comment
Share on other sites

Ο αρχικος  προορισμος του Αριαδνη Παλας ηταν Χανια-Πειραιας.Ειχε παρει κανονικα αδεια κ ειχε βγει και στο τοτε φυλλαδιο της εταιρειας η αναφορα.Δεν μπηκε ποτε-ισως-επειδη εκεινη την περοοδο ειχαν ξεκινησει κ τελειωσει λιηο αργοτερα συζητησεις για συγχωνευση ΑΝΕΚ κ Μινωικων.Μετα εκατσε η συμφωνια για Grimaldi οπου εν τελη πηγε το Ωκεανος.

Ακομα και η επιλογη ονοματος δεν ηταν τυχαια: Αριαδνη,ονομα πλοιου που εξυπηρετουσε χρονια τα Χανια αντιστοιχα με τα Κνωσσος κ Φαιστος στο Ηρακλειο και Παλας για να εντυπωσιαζει χωρις ουσιαστικα να εχει διαφορες στο ξενοδοχειο του απο τα αδερφια του της Βενετιας που δεν ηταν Παλας.

Μιλαμε για μια δοαφορα φασης 3 ετων αναμεσα στην παραγγελια και την παραλαβη 

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Το επιπλέον κατάστρωμα με καμπίνες στην πρύμνη μπήκε γιατί όταν ήταν ακόμα υπό κατασκευή αποφασίστηκε τελικά να Πάει από Γένοβα για Τυνησία. Θα υπήρχε και τέταρτο πλοίο αλλά ακυρώθηκε;

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, margaritis24 said:

παντως το πλοιο εχει κανιβαλιστει πληρως πρυμα ειδικα,το εχτρα deck της πισινας βλεπεται τουλαχιστον..περιεργος ειμαι κ για τη διαγωγη του με το τοσο βαρος εκει πισω κ υψος

 

Σκέψου το gross έχει αυξηθεί κατά 4000 τόνους ενώ το dwt έχει μειωθεί κατά 700 τόνους. Και όλο το έξτρα βάρος είναι πρύμα. Οπότε σίγουρα έχουν αλλάξει πολλά. Το άλλο που σκεφτόμουν, κοιτώντας πάλι τις φωτογραφίες του γκαράζ, είναι μήπως τα πλωριά πατάρια είναι μόνιμα. Αφού αναγκάστηκαν να μειώσουν το dwt, ίσως ο χώρος να γίνει για ΙΧ δεν ήταν επιλογή, αλλά ανάγκη. Αν τα πατάρια αυτά είναι μόνιμα, δημιουργείται και μια άλλη παράμετρος: Σε μια γραμμή που τα φορτηγά είναι ολόκληρα δεν τρέχει κάστανο, σε ελάχιστο χρονικό διάστημα αδειάζει το γκαράζ. Άντε τώρα να έχεις ΙΧ στα πατάρια της πλώρης και να πρέπει να αδειάσει ένα γκαράζ από ξεκοτσάριστα για να βγείς. Απελπισία.

Link to comment
Share on other sites

Έχει πέσει και πλωρα αρκετό βάρος. Τα 2 ντεκ καμπινες που χτίστηκαν στο πάνω γκαραζ και τα σταθερα πατάρια στο κυρίως , (που αν κρίνουμε από το zeus και me3 μπήκαν επί tirrenia) .Οπωτε δε πρέπει να είναι τόσο ανομοιόμορφη η κατανομή του βάρους θεωρητικά όταν είναι αδειο ,αλλά στο μάτι βέβαια χτυπάει πολύ άσχημα 

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Το πλοιο ειναι απο τον οκτωβριο παρατημενο στο Piombino. 

Αν θυμαμαι καλα, ειχε παθει σοβαρη μηχανικη βλαβη, ενω ειναι και στη λιστα των προς πωληση περιουσιακων στοιχειων του ομιλου.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Η Ρομίλντα της Moby/Tirrenia, φέτος παίζει μπάλα για πρώτη φορά στη γραμμή Genova - Porto Torres(βορειοδυτική Σαρδηνία). Σε μια τέτοια αναχώρηση από τη Γένοβα το βλέπουμε κι εδώ την περασμένη Παρασκευή:

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...