Jump to content
Shipfriends

Βιτσέντζος Κορνάρος (IMO 7358327)


Recommended Posts

  • Replies 423
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 weeks later...
2 hours ago, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

Από τις ελάχιστες σωστές αγορές της Σάος (μετά από του Εξπρές Αθηνά).Εσωτερικά ήταν ανώτερο από το Κορνάρο με καλής ποιότητας αεροπορικά, με παιδότοπο και πολλά σαλόνια αλλά με λιγότερες καμπίνες.Όπως και να χει ήταν ένα αξιόλογο βαπόρι ιδανικό για το Αιγαίο.Όταν αγοράστηκε από τη Fred Olsen ήταν σε αρκετά καλή κατάσταση.Η συνέχεια γνωστή..


Με αφορμη το παραπανω ποστ του @ΝΟΜΙΚΟΣ παραθετω μερος σχολιου που ειχα κανει παλαιοτερα στο facebook και στο nautilia για τη συγκριση των εσωτερικων χωρων των δυο βαποριων.

Αρχικα παραθετω το αρχικο σχεδιο των δυο, πριν τις μετατροπες που δεχθηκαν και παμε βημα βημα να καταλαβουμε τις διαφορες.

http://hhvferry.com/svikings83dpx.jpg

svikings83dpx.jpg


Στο deck D τα βαπορια ηταν σχεδον ιδια. Παροτι ο Κορναρος φαινεται να εχει παντου παραθυρα καμπινων αυτο δεν ισχυει. Το ανω γκαραζ ιχ του υπαρχει, απλα εχουν κλειστει τα μεγαλα ανοιγματα και εχουν μπει παραθυρα καμπινων μαλλον γιατι καποιος μερακλης θεωρησε, πολυ σωστα κατα τη γνωμη μου, οτι το βαπορι ετσι θα δειχνει ομορφοτερο. Το μονο αρνητικο σε αυτο ειναι οτι ο εξαερισμος δεν ειναι παντα επαρκης, αλλα τα παραθυρα ανοιγουν και η κατασταση δεν ειναι τοσο ασχημη. Σε αυτο το ντεκ απο τη μεση και πλωρα και στα δυο υπαρχουν καμπινες. Απλα στον Κορναρο αυτες οι μεγαλες τουαλετες στις τεσσερις γωνιες πρεπει να εχουν φυγει, στην πλωρη τουλαχιστον σιγουρα, ενω οι εσωτερικες καμπινες εχουν αναδιαρθρωθει-ανασχεδιαστει ωντας μεγαλυτερες και ολες με τουαλετα.

Στο deck C υπηρχαν διαφορες, σαφεις αλλα οχι μεγαλες. Εξωτερικα στον Κορναρο εχει γινει η μονη προσθηκη που κατα τη γνωμη μου του παει πολυ. Η κλασικη επεκταση του εξωτερικου ντεκ πανω απο το πρυμιο ρεμετζο, η οποια και πολυ ομορφη θεα προσφερει και κανει πιο ομοιγενες το πρυμιο τελειωμα του βαποριου γιατι χωρις αυτο ειναι αποτομο-καθετο σε υψος δυο ντεκ.
Απο τη μεση και πρυμα τα βαπορια ειναι ακριβως ιδια στους εσωτερικους χωρους, καταπρυμα υπαρχει και στα δυο το εστιατοριο (οι δυο πρυμιοι κοκκινοι τομεις) που χρησιμοποιειται και ως ενα πολυ ανετο, σε αποστασεις θεσεων, σαλονι και ακριβως πλωρα απο αυτο το self service, ο τελευταιος μεγαλος κοκκινος τομεας.
Μετα αρχιζουν οι διαφορες. Αυτοι οι δυο μικροι τομεις στις ακρες των φουγαρων που γραφει lounge, στο Σαμοθρακη ηταν δυο μικρες αιθουσες με αεροπορικες, ενω στον Κορναρο εχουν μετατραπει σε 4-5 καμπινες ανα καθε πλευρα εχοντας διατηρησει το μεγαλο παραθυρο αλλα με ξυλινο τοιχο μπροστα του ωστε απο μεσα να φαινεται μικροτερο.
Κατοπιν και τα δυο εχουν τους κεντρικους κοινοχρηστους χωρους.
Στον Κορναρο εχει μπει ενα ξυλινο τοιχειο-διαχωριστικο με τζαμια κατα το διαμηκη αξονα και στο δεξι μερος εχει αεροπορικες, καποιες απο αυτες κοιτανε μονο μπροστα ενω καποιες ειναι αντικριστες ανα τριαδες με τραπεζι στη μεση και εξαιρετικες για παρεα και κουβεντα.
Για να μεγαλωσει ο χωρος εχει αφαιρεθει το αχρηστο duty free supermarket ενω εχει παραμεινει το gift shop.
Στο αριστερο μερος εχει ανετα διατεταγμενους καναπεδες και πολυθρονες, ενω καταπλωρα διαχωρισμενο με ιδιου τυπου διαχωριστικο, ειναι το πλωριο σαλονακι με τεραστιες πολυθρονες και φανταστικη θεα.
Συνολικα ο χωρος ειναι ποικιλομορφος, λειτουργικος και με σωστη πυκνοτητα ωστε να παιρνει αρκετο κοσμο χωρις να τον πηζει πολυ. 
Στο Σαμοθρακη ο χωρος εκει ηταν ολος ενιαιος, χωρις διαχωριστικα, με πολυθρονες και καναπεδες, πολυ ανετος χωρος, αλλα ισως υπερβολικα χαλαρος σε πυκνοτητα ενω ειχαν αφησει το duty free supermarket και εχαναν χωρο χωρις λογο.

Στο deck Β και τα δυο βαπορια διεφερουν απο το παραπανω σχεδιο αλλα και μεταξυ τους.
Ολο το γκρι σημειο και στα δυο ειναι καμπινες για μερος του πληρωματος και ενδιαιτησεις.
Ο εσωτερικος χωρος πρυμα απο το πλωριο μπαλκονι στο Σαμοθρακη ειχε δυο μεγαλες αιθουσες με αυτες τις υπεροχες τεραστιες αεροπορικες με το διπλο ποδοστηριο και τη μεγαλη αποσταση μεταξυ τους.
Ο Κορναρος σε αυτο το σημειο εχει μονο καμπινες εσωτερικες και εξωτερικες, με τις τελευταιες να εχουν το μεγαλο παραθυρο αλλα απο μεσα, ειναι με παρομοιο ξυλινο τοιχο ωστε να φαινεται μικροτερο.
Στο πλωριο μπαλκονι στον Κορναρο εχουν αφαιρεσει τους πολυ ψηλους και θαμπους τζαμενιους ανεμοθραυστες και ετσι η θεα προς πλωρα ειναι φανταστικη, ενω ο αερας δεν ενοχλει ιδιαιτερα, μαλλον σε ανανεωνει. Αν εχει καιρο ετσι και αλλιως δεν θα πας εκει...
Επισης ο Κορναρος εχει ομορφη ξυλινη κουπαστη περιμετρικα σε αυτο το σημειο.

Στο τελευταιο deck A, της γεφυρας, πρυμα υπηρχαν και στα δυο, δυο κλειστες αιθουσες.
Η πλωρια που λεει couchette berths στον Κορναρο εχει αυτες τις υπεροχες τεραστιες αεροπορικες με το διπλο ποδοστηριο, ιδιες με αυτες που εχει ενα deck πιο κατω το Σαμοθρακη, ενω στο Σαμοθρακη ειχε λιγοστα τραπεζια με καρεκλες πολυ αραια μεταξυ τους.
Η πρυμια που λεει cinema και στα δυο βαπορια εχει αεροπορικες αλλα στον Κορναρο ειναι παλι αυτες οι τεραστιες, ενω στο Σαμοθρακη καινουριες μεν αλλα κανονικες, πιο πολλες αλλα πιο στεναχωρες και με μικρες αποστασεις.
Εξωτερικα εκει που λεει sundeck ο Κορναρος εχει τις κλασικες βιδωτες θεσεις των ντεκ με τραπεζακι και ειναι σκεπαστος ο χωρος, ενω το Σαμοθρακη εχει θεσεις χωρις τεντα.

Το Σαμοθρακη λοιπον ηταν ενα πλοιο που εστιαζε ακομα πιο πολυ στους κοινοχρηστους χωρους, ενω ο Κορναρος χωρις να ειναι ιδιαιτερα καμπιναδικος, ειχε πιο πολλα κρεβατια για να εξυπηρετησει καλυτερα τις γραμμες που ταξιδευε.

Για μενα οι κοινοχρηστοι χωροι του Κορναρου ηταν το ιδιο καλαισθητοι, αλλα με πιο καλη χωρικη εκμεταλλευση απο το Σαμοθρακη, χωρις ομως να κανουν τους επιβατες να ζοριζονται οσο σε ενα Μπλουσταρακι.

Επι της ουσιας ο Μανουσης δεν προσαρμοσε το Σαμοθρακη στο ρολο που του εδωσε στην ακτοπλοϊα μας, αφηνοντας το σχεδον ως ειχε, ενω θα μπορουσε, ακομα και αν δεν εβαζε καμπινες, να εκμεταλευοταν λιγο καλυτερα οποια σημεια των κοινοχρηστων χωρων ηταν ιδιατερα αραια.

Ο Κορναρος αν και με παλια διακοσμηση, χωρις ποτε να φρεσκαριστει ουσιαστικα, ειναι πιο μελετημενος και επομενως καλυτερος απο το Σαμοθρακη εσωτερικα, για το ρολο τους ως πλοια μεγαλων αποστασεων στη χωρα μας.

Δεν λεω οτι ειναι καλυτερος με μεγαλη διαφορα, αλλα φαινεται οτι οι αλλαγες που του εγιναν ειχαν αιτια και στοχο, ωστε να αποκτησει τα απαραιτητα περισσοτερα κρεβατια, αλλα ταυτοχρονα να διατηρησει πολλους κοινοχρηστους χωρους.

Edited by proud_ionian
τεχ βοηθεια
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 7 months later...

Έχοντας ολοκληρώσει τα λήμματα για τα ΝΕΛόπλοια (Όσα τουλάχιστον ήταν αξιοσημείωτα), πιάνουμε τον θρυλικό ποιητή. (Μην ανησυχείτε, δεν θα κάνω για το Ιεράπετρα.:P)

https://el.wikipedia.org/wiki/Ε/Γ_-_Ο/Γ_Βιτσέντζος_Κορνάρος

Πάντως, δεν ήξερα ότι έπιανε και Καλαμάτα. 

Link to comment
Share on other sites

Μεχρι περιπου το 2010 νομιζω ,τα βαπορια που κανανε την αγονη των Κυθηρων πιανανε σε σταθερη βαση Καλαματα

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Για να μπούμε σε κλίμα αγόνης γραμμής, στον πυρήνα της, στην καρδιά της...

Θυμάμαι εκείνο το απόγευμα της 15ης Φεβρουαρίου 2015, πλέοντας στο στενό Κάσου - Καρπάθου και στρίβοντας νωχελικά πιο δυτικά για το Φρυ της Κάσου.
Αγνάντευα, όντας στο πλωριό μπαλκόνι, από τη μία τον επιβλητικό ορεινό όγκο της Καλής Λίμνης της Καρπάθου
και από την άλλη τον περήφανο Πρίωνα της Κάσου, σε συνδυασμό με τον καθρέφτη και τη γέφυρα του Κορνάρου.
Με τον ήλιο σιγά σιγά να πέφτει και τα χρώματα να γίνονται πιο ζεστά.
Μετά από λίγο στο μεσαίο παράθυρο της γέφυρας εμφανίστηκε ο καπετάν Δημήτρης, έτοιμος για άλλη μία προσέγγιση στην Κάσο.

Νομίζω ότι αυτή η εικόνα είναι η πιο χαρακτηριστική της ιστορίας του στην άγονη γραμμή.
Μεταξύ Κάσου και Καρπάθου, χειμώνα, σε υπέροχο τοπίο και χρώματα, πάντα εκεί, ταπεινά και διακριτικά, εξυπηρετώντας αυτούς που πραγματικά το είχαν ανάγκη.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Απο Κισσαμο για Αντικυθηρα στις 29/11/2012. Η πορεια μας ΒΔ και ο καιρος 8αρι ΝΝΔ.

Περιπου 2.5 ωρες αργοτερα φτανοντας στα Κυθηρα μας επιασε απαγορευτικο για 5 ωρες μιας που το εκανε 9αρι.

Παρα το γεγονος οτι ειχαμε τετοιο καιρο, με πολυ υψηλο κυματισμο, δευτεροπρυμα, που συνηθως ειναι ό,τι χειροτερο για τα περισσοτερα βαπορια, ταξιδευαμε καρφι για Αντικυθηρα, χωρις καμια αλλαγη στην πορεια, με ελαχιστους διατοιχισμους. Εννοειται με τα stabilizers σε λειτουργια.

 

Edited by Captain_Nionios
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ομορφο βιντεο με τη μανουβρα στο θρυλικο Ποταμο των Αντικυθηρων, οπως φαινεται απο το ντοκο.

Στο τελος (9:05) εχει και το κλασικο "καλησπερα" προς τους λιγοστους κατοικους.

Τυχεροι που απολαυσαμε αυτη τη μανουβρα τοσες φορες, πανω απο το βαπορι.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Στη χτεσινή ομαδική δοκιμασία του Masterchef, οι διαγωνιζόμενοι καλούνται να φτιάξουν ένα μενού που οι κριτές θα δοκιμάσουν επάνω σε ένα βαγόνι-εστιατόριο από το διάσημο Orient Express, που θα βρίσκεται σε κίνηση. Σε κάποια δόση ο Λεωνίδας Κουτσόπουλος πλησιάζει μια διαγωνιζόμενη, η οποία του λέει πως έκανε κάτι σε ένα από τα πιάτα γιατί "στο τρένο θα κουνάει λίγο". Και ο Θείος Λεωνίδας απάντησε "Γιατί θα κουνάει στο τρένο? Δε θα πάμε με το Βιτσέντζος Κορνάρος" :D. Γνώστης ο Σέφ:D.

 

Δείτε από το 1:08:25

https://www.star.gr/tv/psychagogia/masterchef/1852022-masterchef

 

Edited by Nick the Greek
ορθογραφια
Link to comment
Share on other sites

Ωραίος ο Λέω αλλά όχι και τόσο γνώστης. 😉

Γιατί ακόμα και όταν ήταν κουρασμένος μπάρμπας ο ποιητής και πολύ αργός στα τελευταία του, τουλάχιστον συνέχιζε να είναι ακλόνητος στον καιρό. 

Μέλη του πληρώματος του Πρέβελης που λόγω επισκευής του είχαν πάει στον Κορνάρο τέλη του 2016 - αρχές του 2017 στην Κασοκαρπαθία, έλεγαν ότι μπορεί να καθυστερούσαν με την ταχύτητα αλλά τουλάχιστον είχαν βρει το γλυκό τους ύπνο, πάρα τα χειμωνιάτικα μποφόρια...

Edited by Captain_Nionios
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Εδώ έχουμε μια σουπερ-σπάνια φωτογραφία του από το πρώτο του καλοκαίρι στη γραμμή με την χαρακτηριστική μπλέ 
φορεσιά της P&O και το λογότυπο LANE LINES το 1994 στην προσωρινή προβλήτα της Κάσου στου Καρακάση. 

 

IMG_20231002_134829.jpg

Η φωτό είναι του αγαπητού φίλου Μαστροπαύλου. 

Link to comment
Share on other sites

Ετσι οπως το βλεπω ο χρωματισμος του θυμιζει κατι αναμεσα σε CESLESTYAL JOURNEY (βαθυ μπλε το hull και θαλασσι η τσιμινιερα) και ΝΕΛοπλοια στα τελευταια τους.Για να ειμαι ειλικρινης απο ολες τις φορεσιες του προτιμω την λευκη

@marittimo ευχαριστουμε

Link to comment
Share on other sites

Σουλούπι για θάλασσα όμως..! Το βλέπεις και χαίρεσαι!! Κρίμα που δεν χτύπησε η ΛΑΝΕ λίγα χρόνια μετά και το αδερφάκι του..παίζει η ιστορία να γραφόταν αλλιώς... 

Link to comment
Share on other sites

Πολύ χαίρομαι που ο "ποιητής" έχει τόσο δυνατό fun club!

Δυο ταξίδια μαζί του, ένα από Πειραιά για Σητεία, καλοκαίρι του 1997, αν θυμάμαι καλά, και άλλο ένα κυκλικό από Πειραιά για Μήλο - Αγ. Νικόλαο - Σητεία - Κάσο και Κάρπαθο, φθινόπωρο του 1997.

Το δρομολόγιο μέχρι την Κάρπαθο γινόταν κάθε Παρασκευή με αναχώρηση το απόγευμα και άφιξη στην Κάρπαθο αργά το μεσημέρι του Σαββάτου και διανυκτέρευση, με αναχώρηση Κυριακή πρωί για Πειραιά με τα ίδια ενδιάμεσα λιμάνια.

Μου άρεσε πολύ σαν πλοίο! Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες, μια και έχουν αναφερθεί εκτενώς και οι άλλοι συμφορουμίτες παραπάνω.

Το πλοίο ήταν καλοθάλασσο και πολύ μαϊτζέβελο. Είναι γνωστό ότι οι Κασιώτες τίμησαν και με το παραπάνω τον πλοίαρχό του, Μανώλη Φραγκιαδάκη.

Μάλιστα, επειδή είχα φιλοξενηθεί από τον ίδιο σε αυτό το κυκλικό ταξίδι, με την άφιξη μας στην Κάσο είχαν έτοιμα οι Κασιώτες φρέσκα ψάρια για αυτόν και το πλήρωμα, κάτι που γινόταν σε τακτική βάση...

Επίσης, την καλή εποχή της ΛΑΝΕ, διοργανώνονταν και γάμοι! Συνήθως, αυτό γινόταν με ζευγάρια από τη Σητεία, των οποίων οι συγγενείς και οι καλεσμένοι επιβιβάζονταν στο πλοίο το Σάββατο το πρωί, έφταναν στην Κάρπαθο νωρίς το απόγευμα, παντρεύονταν στην εκκλησία και η δεξίωση γινόταν στο πλοίο!

Και, βέβαια, διανυκτέρευαν στις καμπίνες του και επέστρεφαν την Κυριακή στη Σητεία. Είχε τέτοιο γάμο στο κυκλικό μου ταξίδι, και μάλιστα με κάλεσαν και εμένα επιτόπου. Ωραίες εποχές και στιγμές. Από ότι έμαθα, είχαν γίνει αρκετοί γάμοι κατά αυτόν τον τρόπο. Δεν ξέρω, ωστόσο, αν ήταν κάτι που συνεχίστηκε και μετά.

Δεν το ξαναταξίδεψα έκτοτε, όμως ήταν πάντα ένα πλοίο που χαιρόμουν να το βλέπω στο λιμάνι.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...