Jump to content
Shipfriends

Βιτσέντζος Κορνάρος (IMO 7358327)


Recommended Posts

Ας δούμε τον Βιτσέντζο Κορνάρο σε καλύτερες μέρες(όπως του αρμόζει άλλωστε )δεμένο στην Ανάφη.Σε μια συνάντηση κορυφής των 2 καραβιών της ΛΑΝΕ.Το Κορνάρος είχε ημέρευση και το Ιεράπετρα ανέβαινε απευθείας από Κασοκαρπαθία.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • Replies 423
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Νεότερες πληροφορίες μου λένε ότι ο πλειστηριασμός έχει γίνει και βρέθηκε αγοραστής για το πλοίο. Αλλά από ότι καταλαβαίνω ο αγοραστής το προορίζει για ένα τελευταίο ταξίδι προς τη Τουρκία.

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά, κοιτάχτε τι βρήκα ψάχνοντας για το Aqua Blue...
Σούπερ σπάνια φώτο!!!
Στο προσωρινό λιμάνι στου Καρακάσι στο Φρύ της Κάσου, το Βιτσέντζος Κορνάρος την πρώτη του χρονιά στην γραμμή της Κασοκαρπαθίας με την χαρακτηριστική μπλε φορεσιά της Ρ&Ο και την ανοιχτή πρύμνη χωρίς της μετέπειτα υπερκαταστκευή!!
Εντύπωση μου κάνει ο κόσμος στα καταστρώματα, ένα σωρό σαν τα μερμύγκια..! Το πλοίο είχε φέρει πραγματική επανάσταση στην γραμμή τότε.

Καρακάσι.jpg

Link to comment
Share on other sites

Τι είδους επανάσταση έφερε ο Κορνάρος στην γραμμη? Εσωτερικά δεν ηταν τίποτα ιδιαίτερο, ταχύτητα μεγάλη ποτε δεν είχε, στο μονο που διακρινόταν ηταν το ταξίδεμα του.

Link to comment
Share on other sites

Ήταν ένα αξιοπρεπές και ιδιαίτερα αξιοπιστο βαπόρι το οποίο εξυπηρετούσε με υποδειγματικο τρόπο την γραμμή για όσα χρόνια ήταν εκεί. 

Link to comment
Share on other sites

Ωραία φωτογραφία, την έχω ξαναδεί, μάλλον από το Πάσχα του 1995.

Τα πρώτα δρομολόγια τα έκανε μάλλον στα τέλη Αυγούστου του 1994. 

Νομίζω θα μείνει στην ιστορία ως ΤΟ βαπόρι της άγονης και ειδικά της αγαπημένης και θρυλικής Κασοκαρπαθιας.

Τα 14 χρόνια (8/1994 - 10/2008) που ήταν το βασικό βαπόρι της γραμμής, προσφέρε ασφάλεια, σταθερότητα, αξιοπιστία , προσέγγισεις σχεδόν με κάθε καιρό (ειδικά εφόσον τότε δεν είχε γίνει το κλείσιμο του λιμανιού της Κάσου), εξαιρετική συμπεριφορά στον καιρό, σωστή αναλογία σαλονιών, κρεβατιών και γκαράζ.

Το εσωτερικό του ήταν απλό, χωρίς λουσα, όπως ταίριαζε στο ρόλο και στο ύφος του αγονόπλοιου αλλά οι κοινόχρηστοι χώροι ήταν μπόλικοι και φιλόξενοι. 

Επίσης ήταν ice class με δύο προπελακια και μελετημένο στο μηχανολογικό σχεδιασμό του. Είχε πολλά εφεδρικά συστήματα στο μηχανοστάσιο που σε συνδυασμό με τις 3 μηχανές, τις 3 προπέλες και την πολύ δυνατή shaft generator του έδιναν πολλές εναλλακτικές για να μπορεί να συνεχίζει τα ασταμάτητα μακρινά ταξίδια του. Σχεδόν κανένα βαπόρι της γενιάς του δεν είχε αυτές τις εναλλακτικές.

Πιστεύω ότι αυτό το πλεονέκτημα έγινε μειονέκτημα τα τελευταία χρόνια της καριέρας του, γιατί ακόμα και σχετικά αφημένος από τη ΛΑΝΕ στις μηχανές μπορούσε έστω πιο αργά, να βγάζει τα ταξίδια. Αν ήταν άλλο θα έμενε με μια μηχανή ή οριακά επαρκείς ηλεκτρογεννητριες οπότε θα αναγκάζονταν να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να συνεχίσει να ταξιδεύει. Ο Κορνάρος μπορούσε νόμιμα να ταξιδεύει με δύο από τις τρεις μηχανές/προπελες του, μάλιστα στα καλά του έβγαζε άνετα 15.5 - 16 κόμβους με αυτές, ενώ μόνο η shaft έφτανε για όλο το ηλεκτρικο φορτίο του βαποριου. Οπότε οι εναλλακτικές του στέρησαν φροντίδα στα τελευταία του. 

Όσον αφορά την ταχύτητα δεν ήταν αργό, απλά ποτέ δε χρειαζόταν στην άγονη να πηγαίνει ανοιγμένο. Δεν ήταν λίγες όμως οι φορές που είχε ανοίξει λόγω καλοκαιρινων καθυστερήσεων στους 19.5+, ενώ μάλλον το 2006 που μια κυρία από Κάρπαθο γέννησε εν πλω με τη βοήθεια του υπάρχου Βασίλη Ράλλη πήγαινε ακατέβατους 20+  κόμβους από Κάρπαθο για Ρόδο.

Αν το είχε πάρει κάποιος κοντραδορος της Παροναξιας, με πλαστικοποιησεις υφαλων, μηχανές στο 105% και ευφάνταστα σαβουρωματα θα ήταν ένα αρκετά γρήγορο βαπόρι, όχι πύραυλος βέβαια... 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μια εικονα χιλιες λεξεις δε λενε;

Εικονες σαν αυτη ηταν ουσιαστικα η ζωη του στην ακτοπλοϊα μας.

Ταξιδευοντας στην πραγματικη αγονη γραμμη, με 8+ μποφορ,
γραμμη (χωρις ψηλωματα) για καποιο ιδιαιτερα απομακρυσμενο νησι και δυσκολο λιμανι,
σε πελαγος με πολυ υψηλο υψος κυματος...

Απο Κισσαμο για Αντικυθηρα, στις 12/1/2012.
 

 

Link to comment
Share on other sites

Εύγε @Captain_Nionios αυτές είναι 9000 λέξεις εντέλει, αν το παρεμβαλουμε γραμμικως. 😁

Πραγματικά μας ταξιδεύουν σε μια γραμμή επιδοτούμενη, όχι άγονη όπως την έχουν βαπτίσει.

Ευχαριστιεσαι ταξίδι με το πλοίο, το διάδοχο του, ελπίζω και με τον τωρινό εξυπηρετητή. 

Η γραμμή αυτή, ειδικότερα το λιμάνι των Αντικυθήρων και το πέρασμα από εκεί για Κίσσαμο, με καιρό, προσφέρουν συγκινήσεις αντάξιες ενός ντέρμπι Παναθηναϊκού Ολυμπιακού.

Μη μου κρατήσετε κακία οι υποστηρικτές των άλλων ομάδων.

Τέλος πάντων, ευχαριστούμε για τις εικόνες θερμά.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Κλεισμενοι μεσα ολες αυτες τις μερες, εχουμε να θυμομαστε τις ομορφες στιγμες των ταξιδιων μας,
με την ελπιδα τα επομενα θαλασσινα ταξιδια μας να πραγματοποιηθουν οσο το δυνατον συντομοτερα.

Μανουβρα του βαπορα στην καρδια της αγονης, στην αγονη της καρδιας μας.
Κουρασμενος τοτε, αλλα παντα ανθεκτικος ο ποιητης.

Στο Διαφανι Καρπαθου, το Φεβρουαριο του 2015.
Εγινε περισσοτερο γνωστο φετος λογω της δημοφιλους τηλεοπτικης σειρας στην οποια το χωριο ονομαζεται Διαφανι.
Ενα πολυ ιδιαιτερο χωριο, με εντονη προσωπικοτητα και αγρια ομορφια.

Πολυ γελιο με ιστοριες του καπεταν Δημητρη απο παλιοτερες εποχες, που ζητουσε απο τον πολυ φιλοξενο πρακτορα να του βρει αμπελοφασουλα Διαφανιου.
 

 

Edited by Captain_Nionios
Link to comment
Share on other sites

Άχαρο να βρίσκομαι και να εμπλέκομαι στα στερνά του Κορνάρου και άλλων αγαπημένων πλόιων μας το τελευταί οκαιρό,αλλα όλα φτάνουν στο τέλος και όπως και οι άνθρωποι κάποτε πρέπει να ξεκουράσουν το "σιδερένιο τους κορμί". Δεν κρύβω οτι συγκινήθηκα σήμερα και ειδικά τους τελευταίους 4,5 μηνες που είχε αγοραστεί το πλοίο για σκράπ.Ομως η ζωή συνεχίζεται και τα σκαρια που εξυπηρετούν το Αιγαίο μας να ανανεώνονται.Αυτό ομως που δεν πρέπει να αλλάξει είναι το μεράκι με το οπίο έγιναν θρύλοι πλοία οπως το Κορνάρος,το Λατώ και το Δαίδαλος που έζησα τα στερνά τους απο κοντά. Ο Ελληνας μπορεί και ξέρει να κάνει "ανθρώπους" τα πλοία.

Εδώ η τελευταία του αναχώρηση

 

Link to comment
Share on other sites

Κρίμα πραγματικά, από τα πιο όμορφα βαπόρια. Στην καρδία όλων όσων το βλέπαμε συνεχώς και μας εξυπηρετούσε. Μεγάλη η προσφορά του στην Άγονη και συνδεδεμένο με την Κρήτη τα Δωδεκάνησα και την πάλαι ποτέ ΛΑΝΕ. Θα μας λείψει.😪

Link to comment
Share on other sites

Μετα απο τρία χρόνια εγκατάλειψης και κάμποσα πριν με ελλειπή συντήρηση (ισα να πεφτει η επιδότηση) το μέλλον ηταν προβλέψιμο. Ιδανικό για τις άγονες του Αιγαίου, οικονομικό, καλοτάξιδο, με ιδανικές διαστάσεις για τις στρούγκες.

Link to comment
Share on other sites

Παρέδωσε το 40 στα ρυμουλκα λιμενος,οδευει προς τα εξω,ελπιζω συντομα να εχω φωτογραφιες και βιντεο απο την προσαραξη.

On 4/11/2020 at 1:17 AM, Strofalos said:

Όντως,τέλος εποχής για την Λασιθιώτικη..! 

Σχετικο με αυτα που χρωστάει

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...