Jump to content
Shipfriends

Άδωνις | Ατλαντίς (ΙΜΟ 6411471)


Recommended Posts

Σε ενα παλαιοπολειο στη Μυτιληνη βρηκα σε καδρο την φωτογραφια του ΑΔΩΝΙΣ.

Με τα παλια βαπορια δεν ειμαι και τοσο σχετικος και για να ειμαι ελικρινην δεν θυμαμαι να ποτε.Μηπως ξερει κανεις την ιστορια του και να μας δωσει καμια πληροφορια παραπανω?

Edited by polmyt
Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Θυμάμαι οτι είχα ταξιδέψει μ'αυτό από την Χίο γιά Πειραιά,γύρω στά τέλη τού '60/αρχές '70 καί μού είχε κάνει εντύπωση η πολυτέλειά του,σπάνιο πράγμα εκείνη την εποχή γιά πλοίο ακτοπλοϊας-καί ειδικά τού Αιγαίου.Είχε μάλιστα και πισίνα (που όμως όταν ταξίδεψα εγώ ήταν άδεια και κλεισμένη από πάνω μέ ένα δίχτυ).

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
...se kapoia fasi apektise garage kai den thymamai kapou mesa sto 80.. epiase fotia...

Μιας και δεν το έχουμε αναφέρει μέχρι τώρα, να πούμε βέβαια ότι πρόκειται για το μετέπειτα κρουαζιερόπλοιο ΑΤΛΑΝΤΙΣ του Καβουνίδη. Το πλοίο έπιασε φωτιά τον Μάρτιο του 1983 στο λιμάνι του Πειραιά και βγήκε ολική απώλεια. Κόπηκε αν δεν κάνω λάθος ένα - δύο χρόνια αργότερα.

Το είχα επισκεφθεί κάπου στο 1980, όταν και ήταν για επισκευή στον ΝΜΔ, μιας και είχα ...μέσον :D τότε κάποιο μέλος του πληρώματος.

Link to post
Share on other sites

Ο Άδωνις ήταν μαζί με το Αιολίς τα πρώτα καθαρόαιμα ferry που δρομολογήθηκαν στο Αιγαίο. Όταν ξεκίνησαν στο Βόρειο Αιγαίο ήταν πραγματική επανάσταση συγκρινόμενα με τα μέχρι τότε δρομολογημένα ιταλιάνικα.

Και βέβαια το μόνο από τα τρία αδερφάκια που πέρασε από την ακτοπλοϊα που ήταν και ο σκοπός για τον οποίο παραγγέλθηκαν από τον ΕΟΤ.

Link to post
Share on other sites
Σε ενα παλαιοπολειο στη Μυτιληνη βρηκα σε καδρο την φωτογραφια του ΑΔΩΝΗ...Μηπως ξερει κανεις ... να μας δωσει καμια πληροφορια παραπανω?

Ο γηράσκων άνθρωπος, θυμάται τα παλαιότερα και λησμονεί τα πρόσφατα.

Η ίδια φωτογραφία υπήρχε σε ένα τυροπιττάδικο (δεν υπάρχει πλέον :(), γωνία Τσαμαδού και Πραξιτέλους στον Πειραιά.

Το ίδιο το καράβι πλαγιοδετούσε μπροστά στον Άγιο Σπυρίδωνα με την πρύμη προς την Αγία Τριάδα. Άστραφτε το εκθαμβωτικό λευκό του και φάνταζε θεόρατο.

(Και ως ένδειξη σεβασμού στην μνήμη του, γράφετέ το 'Άδωνις", και αφήστε τις δημοτικές :rolleyes:)

Link to post
Share on other sites
Ο Άδωνις ήταν μαζί με το Αιολίς τα πρώτα καθαρόαιμα ferry που δρομολογήθηκαν στο Αιγαίο. Όταν ξεκίνησαν στο Βόρειο Αιγαίο ήταν πραγματική επανάσταση συγκρινόμενα με τα μέχρι τότε δρομολογημένα ιταλιάνικα.

Και βέβαια το μόνο από τα τρία αδερφάκια που πέρασε από την ακτοπλοϊα που ήταν και ο σκοπός για τον οποίο παραγγέλθηκαν από τον ΕΟΤ.

Δέν νομίζω ότι τό Αιολίς ήταν "καθαρόαιμο" ferry γιατί,απ'όσο θυμάμαι (είχα ταξιδέψει και μ'αυτό στην Χίο μερικές φορές) τό "σουλούπι" του έδειχνε γιά μετασκευασμένο τάνκερ (κάτι σάν το "Κύδων" δηλαδή).

Οσο γιά τό Αδωνις,έχω την εντύπωση ότι δέν είχε κάν καταπέλτη,γιατί την μοναδική φορά που ταξίδεψα μ'αυτό,από την Χίο,δέν θυμάμαι να είδα να μπαίνουν μέσα αυτοκίνητα).

Συγκριτικά πάντως θυμάμαι ότι εσωτερικά τό Αδωνις ήταν πιό "πολυτελές" από το Αιολίς καί βέβαια,όπως έχω ξαναπεί,υπήρχε η περίφημη πισίνα (στην πρύμνη,άν θυμάμαι καλά).Κι'επειδή εκείνες τίς εποχές όση "χλίδα" και να είχε ένα ταξίδι μέ πλοίο στά νησιά,δέν ήταν και κρουαζιέρα,να μείνη κανείς πάνω από μιά μέρα μέσα,έχω την εντύπωση ότι ο λόγος που υπήρχε η πισίνα ήταν πως το πλοίο προοριζόταν εξαρχής γιά κρουαζιερόπλοιο καί τά ακτοπλοϊκά δρομολόγια τά έκανε ώς "αρπαχτή".

Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα φίλε Hastaroth.

Και το Αιολίς και το Άδωνις ήταν κατασκευασμένα ως ferry boat.

Το μεν Αιολίς ήταν το πρώτο γιαπωνέζικο που ήρθε στη Μεσόγειο ενώ στην προηγούμενη του καριέρα ήταν τρενάδικο.

Το Άδωνις ένα από τα τρία που παραγγέλθηκαν από την Ελληνική κυβέρνηση (με ενδιάμεσο τον ΕΟΤ) για την ενίσχυση της ακτοπλοϊας. Μπορούσε να μεταφέρει συνολικά 40 ΙΧ με πλαϊνό καταπέλτη.

Edited by proud_ionian
quote
Link to post
Share on other sites

Σχετικό με τα τρία αδερφάκια του ΕΟΤ δημοσίευμα όταν έφτασε το πρώτο εκ των τριών, το Αφροδίτη, με φωτογραφίες και χαρακτηριστικά όπου φαίνεται και το γκαράζ και οι δυνατότητες αυτού από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο της 24ης Ιουνίου 1965:

post-1041-128326997671_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Το πλοίο έπιασε φωτιά τον Μάρτιο του 1983 στο λιμάνι του Πειραιά και βγήκε ολική απώλεια. Κόπηκε αν δεν κάνω λάθος ένα - δύο χρόνια αργότερα.

Ανακαλυψα και μερικες φωτογραφιες με το βαπορι καμενο στην ντανα.

post-15-128326998522_thumb.jpg

post-15-128326998528_thumb.jpg

Προτιμαω φυσικα να το βλεπω οπως ηταν πριν την καταστροφικη πυρκαγια

Αυτο που δεν εχω καταλαβει ειναι απο που φορτωνε τα ΙΧ.Σε καμια απο τις φωτο δεν διακρινεται καταπελτης.Εκτος και αν μετεπειτα ο καταπελτης κλειστικε που ειναι και το πιο λογικο

Οι φωτογραφιες ειναι του A.SCRIMALI απο εδω

post-15-128326998518_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
Καρτ ποστάλ του πλοίου τα χρόνια που έκανε ακτοπλοϊα στο λιμάνι της Χίου. Είναι από τη μεριά της θάλασσας οπότε πάλι δε φαίνεται ο πλαϊνός του καταπέλτης.

Αν δεν με απατά η μνήμη μου (που μπορεί και να με απατά μετά από 35 χρόνια :D), ήταν ένας μικρός καταπέλτης-μπαρκαρίζο, κάτω από το αριστερό φτερό της γέφυρας.

Link to post
Share on other sites

Το καράβι, αγαπητοί φίλοι, προ της μετασκευής του σε κρουαζιερόπλοιο, διέθετε πρυμνιό καταπέλτη για την φορτοεκφόρτωση των ΙΧ αυτοκινήτων που μπορούσε να φορτώση στο μικρό γκαράζ του. Με την μετασκευή του όμως άλλαξε η πρύμνη και καταργήθηκε το γκαράζ.

Ο καταπέλτης του δε ήταν μικρός στο ύψος, γύρω στα 2.50 μέτρα.

Link to post
Share on other sites

Φίλε marittimo μου κάνει εντύπωση αυτό που λες μιας και σε όλες τις φωτογραφίες/καρτ ποστάλ που έχω δει το πλοίο ως Άδωνις ο τρόπος με τον οποίο έδενε (ιδιαίτερα στη Χίο) δεν επέτρεπε τη χρήση πρυμνιού καταπέλτη.

Χώρια που σε καμμιά από αυτές τις φωτογραφίες δε φαίνεται τέτοιος. Αντίθετα πιο πιθανή φαίνεται η ύπαρξη πλαϊνού.

Link to post
Share on other sites

Αγαπητέ gtogias

Μία φωτογραφία από το Ιταλικό site ''museo della cantieristica'' με την καθέλκυση του ΑΔΩΝΙΣ στο Monfalcone τον Απρίλιο του 1964.

Κοίταξε την καλά και θα ανακαλύψεις και τον πρυμνιό καταπέλτη αλλά και τον πλευρικό αριστερό. ( Δυστυχώς η φώτο είναι σε χαμηλή ανάλυση ).

Είναι αλήθεια ότι ο πρυμνιός παρέμενε ανενεργός ενώ δούλευαν οι δύο πλευρικοί και αυτό γιατί η αποεπιβίβαση των επιβατών γίνοταν από τον γκανγκουέ και όχι από την πρύμη όπως γίνεται σήμερα. Έτσι βόλευε το πλευρικό άραγμα και η χρήση των πλευρικών καταπελτών και όχι του πρυμνιού.

post-558-12832699871_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Ενα επιπλεον λογος που δεν χρησιμοποιουσε τον πρυμνιο καταπελτη ισως να ηταν και το μικρο μηκος του.Με τοσο μικρο καταπελτη φανταζομαι οτι θα ηταν ιδαιτερως δυσκολη η φορτωση απο πρυμα

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Αν κ συνήθως χρησιμοποιύσε τον πρυμιό καταπέλτη γιά εξαερισμό (με τα νύχια σηκωμένα) υπήρχαν ελάχιστες φορές που τον χρησιμοποίησε αναγκαστικά λόγω πρυμνοδέτησης. Το είχα δει 2 φορές μιά στου Τζελέπη στη γωνία που είναι δεμένο το HS4 κ την άλλη στη Χίο. Κάπου στα 1966-67 είχε συνωστισμό στο λιμάνι του νησιού κ έδεσε πρυμάτσες παράλληλα με την θέση που πέφτουν τα ΕΓ/ΟΓ σήμερα όπου όμως τότε στη λεγόμενη "φτωχειά" προκυμαία δεν συνηθίζοταν.

Edited by ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ
Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...
1 hour ago, polmyt said:

Αλλη μια φωτο του πλοιου στο λιμανι του Πειραια, πιθανοτητα τον πρωτο καιρο που ηταν στην Ελλαδα μιας και δεν βλεπουμε το σινιαλο της ΝΕΛ στην τσιμινιερα

Ομορφο βαπορι αλλα και ατυχο

 

Ευχαριστούμε για την φωτογραφία! Το μικρό κρουαζιερόπλοιο κάτω αριστερά ποιό είναι;

Edited by polmyt
μεταφορα ποστ
Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, ΟΡΙΩΝ said:

Ευχαριστούμε για την φωτογραφία! Το μικρό κρουαζιερόπλοιο κάτω αριστερά ποιό είναι;

Είναι το Άδωνις του Καβουνιδη. Στο βάθος φαίνεται και η πλώρη του Αθενς Εξπρές

Link to post
Share on other sites
  • proud_ionian changed the title to Άδωνις | Ατλαντίς (ΙΜΟ 6411471)

Το πλοίο δεν το γνώριζα μέχρι εχθές,  αλλά παρατηρώντας την παραπάνω φωτογραφία διαπιστώνω πως έχει σχεδόν ίδιες ναυπηγικές γραμμές με το Εξπρές Πήγασος . Έχουν κάποια σχέση ?

Link to post
Share on other sites

Ο Άδωνις στο Monfalcone(ναυπηγείο Adriatico, 1881), ο Πήγασος στο Livorno(ναυπηγείο Luigi Orlando, 145)

 

Για την ιστορία, να τι λένε οι Lloyds για την φωτιά που το καταδίκασε:

Quote

CAUGHT FIRE IN PASSENGER ACCOMMODATION WHILST REPAIRING AT PIRAEUS AT 1940 HRS ON 7/3/83. TOWED FROM BERTH AT 0230 HRS ON 8/3/83 AND BEACHED AT KAMATERO, SALAMIS ISLAND, WHERE FIRE BURNT ITSELF OUT. ALL ACCOMMODATION AND SHELL PLATING TO WATERLINE HEAT AFFECTED. PORT BRIDGE AND PORT SIDE OF FUNNEL DECK COLLAPSED. DURING NIGHT OF 25-26/3/83 IN HEAVY WEATHER, VESSEL REFLOATED AND DRIFTED BUT WAS SUBSEQUENTLY REBEACHED IN FORMER POSITION.

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...