Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Δεν ανεφερα Ευβοια και Λευκάδα διοτι έχουν οδική σύνδεση. 

Δηλαδή τα κριτήρια του Μ.Ι. είναι το ΑΕΠ; Εγώ δηλαδή γιατί να πρέπει έχω βαθύτερη τσέπη από τον κάτοικο της Ρόδου ή της Σύρου;

Link to comment
Share on other sites

Έχω την αίσθηση ότι η Κρήτη έχει πιο φθηνά εισιτήρια, σε σχέση με την απόστασή της από τον Πειραιά, από ότι η Ρόδος και η Σύρος πάντως

Link to comment
Share on other sites

Το μεταφορικό ισοδυναμο εχει ως αρχή του την σύγκριση με τις μετακινησεις των στεριανων και οχι των νησιων μεταξυ τους!!!

Όταν η αποσταση Πειραιάς-Σούδα είναι όσο το Αθήνα-Αγρίνιο και ο Αγρινιώτης πληρώνει 30 ευρώ στο κτελ κι εγώ 38 στον Βενιζέλο, τοτε πληρώνω παραπάνω και με το Μ.Ι. θα επρεπε να παρω τα 8 ευρώ πισω. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Nikos_Chania said:

Το μεταφορικό ισοδυναμο εχει ως αρχή του την σύγκριση με τις μετακινησεις των στεριανων και οχι των νησιων μεταξυ τους!!!

Όταν η αποσταση Πειραιάς-Σούδα είναι όσο το Αθήνα-Αγρίνιο και ο Αγρινιώτης πληρώνει 30 ευρώ στο κτελ κι εγώ 38 στον Βενιζέλο, τοτε πληρώνω παραπάνω και με το Μ.Ι. θα επρεπε να παρω τα 8 ευρώ πισω. 

Και λοιπόν;Γιά να σε πάη εσένα το βαπόρι απ'τον Πειραιά στη Σούδα θα κάψη τα ίδια καύσιμα μ'αυτά που θα κάψη το ΚΤΕΛ γιά να σε πάη απ'την Αθήνα στο Αγρίνιο;

Συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα μού φαίνεται...

Link to comment
Share on other sites

οχι δεν συγκρινουμε ανομοια πραγματα.

η λογικη του μεταφορικου ισοδυναμου, ειναι να υπαρχει μια αντισταθμιση, στις απομακρυσμενες (κυριως) νησιωτικες περιοχες, που τις επιβαρυνονται απο το αυξημενο μεταφορικο κοστος.

χωρις να ξερω λεπτομερειες η κρητη πιθανοτατα εξαιρειται, γιατι με ολους τους οικονομικους δεικτες, ειναι πολυ πανω απο τον εθνικο μεσο ορο. (δεν ξερω αν ειναι σωστο ή λαθος, αλλα αν ειναι σωστο, ισως να επρεπε να εξαιρεθουν και αλλοι)

Link to comment
Share on other sites

Φίλε @Hastaroth θα πρότεινα να μελετήσεις τι είναι το Μ.Ι. και θα σου λυθούν όλες οι απορίες.

@proud_ionian θα έπρεπε σίγουρα να εξαιρεθούν κι άλλα νησιά, αλλά για σκέψου έναν κάτοικο Αγίας Γαλήνης πόσα χιλιόμετρα πρέπει πχ να κανει για να πάει στο κοντινότερο λιμανι ή ένας κάτοικος Ιεράπετρας. 

Μην θεωρούμε δεδομένο οτι στην Κρήτη ρέει άφθονο το χρήμα και πως όλοι οι κάτοικοι έχουν το βαπορι δίπλα τους. Η Κρήτη είναι ένα μεγάλο νησί. Νησί.

Βέβαια ο τοπικός τύπος σχολιάζει εντόνως την αδιαφορία των 4 βολευτών του Ν. Χανίων του κυβερνών κόμματος οι οποίοι δεν έκαναν ουτε ερώτημα για να εξηγηθούν οι λόγοι που η Κρήτη εξαιρείται από την νησιωτικώτητα.

Link to comment
Share on other sites

Το μελέτησα ολίγον αυτό το Μεταφορικό Ισοδύναμο.

Ταπεινή μου γνώμη είναι ότι αποτελεί μιά επιδοματική πολιτική που με τους φόρους όλων ημών τών φορολογουμένων καλύπτονται τα έξοδα μετακίνησης τών νησιωτών-η,έστω,ωρισμένων ομάδων νησιωτών,από και πρός τα νησιά τους.

Δέν ξέρω άν υπάρχουν τέτοιες πολιτικές σε άλλες χώρες με νησιά.Ας πούμε,στην Ιαπωνία.

Δέν λέω,καλή πολιτική αυτή,όταν η χώρα σου παράγη πολλά,ανταγωνιστικά και καινοτόμα προϊόντα.

Οταν όμως δέν......τότε τί γίνεται;

Link to comment
Share on other sites

Μην ξεχνάμε όμως ότι επιδοτούνται ήδη οι "στεριανοί", π.χ. αστικές συγκοινωνίες. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι ευρωπαϊκός θεσμός.

Link to comment
Share on other sites

Ανοίγει αύριο και η πλατφόρμα για το μεταφορικό ισοδύναμο. Η σχετική ανακοίνωση από το υπουργείο:

 

Quote

Από αύριο Τρίτη, 10 Ιουλίου 2018, ξεκινά η λειτουργία της πλατφόρμας του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Οι νησιώτες των 49 νησιών, που εντάσσονται στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου, θα μπορούν να μεταβαίνουν στον ιστότοπο www.metaforikoisodynamo.gr και να εγγράφονται, σύμφωνα με τις οδηγίες, ώστε να αποκτήσουν τον Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη που θα χρησιμοποιούν στα πρακτορεία έκδοσης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. 

  Η πλατφόρμα του ΜΙ είναι απλή, εύκολη στη χρήση και περιέχει κατανοητές πληροφορίες, ενώ η διαδικασία εγγραφής είναι σύντομη και δεν επιβαρύνει τον δικαιούχο με περιττές λεπτομέρειες. 

  Ο χρήστης της πλατφόρμας, για μια και μόνο φορά, θα χρειαστεί να ακολουθήσει 3 βήματα: 

1. κάνει εγγραφή με τους κωδικούς TAXIS 

2. συμπληρώνει τα προσωπικά του στοιχεία και δίνει έναν τραπεζικό λογαριασμό (iban) στον οποίο θα του πιστώνονται τα χρήματα που δικαιούται από την εφαρμογή του μέτρου

Στη συνέχεια:

3. Άμεσα εκδίδεται ο Μοναδικός Αριθμός Νησιώτη, ο οποίος είναι προσωπικός και ισχύει άπαξ.

  Ο νησιώτης, πέραν της επίδειξης του ΜΑΝ στα πρακτορεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών, δεν χρειάζεται να κάνει καμία επιπλέον ενέργεια, ώστε να λάβει στο τέλος κάθε μήνα, στο λογαριασμό του, τα χρήματα που λειτουργούν ως αντιστάθμισμα νησιωτικού κόστους και τα οποία, όπως έχει ήδη τονιστεί, είναι ακατάσχετα και αφορολόγητα. 

Για τις επιχειρήσεις: 

  Υπενθυμίζεται δε, ότι από την 1 Ιουλίου 2018 είναι επιλέξιμες, επίσης, και οι δαπάνες μεταφοράς προϊόντων για τις νησιωτικές επιχειρήσεις των νησιών της πιλοτικής εφαρμογής. Για αυτό το λόγο παρακαλούνται οι επιχειρήσεις, από την προαναφερόμενη ημερομηνία, να τηρούν αρχείο των σχετικών παραστατικών (φορτωτική, τιμολόγια και ναύλους επαγγελματικού οχήματος - στην περίπτωση ιδιομεταφοράς).

 

Link to comment
Share on other sites

On 7/5/2018 at 6:14 PM, kerkini said:

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι ευρωπαϊκός θεσμός.

Σωστά. Υπάρχει νομίζω και στη Σαρδηνία αλλά και στις Βαλεαρίδες, τουλάχιστον αυτά είναι τα παραδείγματα που γνωρίζω εγώ. Φυσικά μιλάμε για τεράστια νησιά με πολύ πλούτο, ανάλογη περίπτωση με την Κρήτη. Και νομίζω πως κακώς εξαιρείται η Κρήτη, ή γίνεται για όλους ή για κανέναν.

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω πόσο εύκολες είναι οι συγκρίσεις με άλλες χώρες, λόγω του μεγάλου αριθμού νησιών της Ελλάδος, με έντονες διαφορές τόσο στο μέγεθος όσο και στον πληθυσμό μεταξύ τους. Αλλά και στις αποστάσεις από μεγάλα κέντρα.

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να οδηγήσει σε αντιστάθμισμα του κόστους μεταφοράς των νησιωτών αλλά τελικά και των επισκεπτών τους.

Αξίζει να αναφερθεί ότι είναι ένα από τα λίγα μέτρα ενίσχυσης της νησιωτικότητας που συμπεριλαμβάνει το Ιόνιο!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Παρά τις αναφορές του Κουρουμπλή οτι θα εξεταστεί και η Κρήτη για ένταξη στο Μ.Ι, ο ΠΘ δεν ανέφερε καν κάτι τέτοιο, αντιθέτως, το διέψευσε επαναλαμβάνοντας την πληρη εφαρμογη από 1.1.19 πλην Κρήτης, Εύβοιας και Λευκάδας. Όλα αυτά θεωρώντας πως στην Κρήτη δεν υπάρχει η έννοια της νησιωτικότητας αλλά σε άλλους τομείς, το γεγονός οτι η Κρήτη είναι νησί λαμβάνεται υπ' όψιν (στην εκπαίδευση ας πούμε, μοριοδότηση σχολείων, τοποθετήσεις αναπληρωτών κ.α.)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Αργήσανε λιγάκι αλλά ξεκουνάνε σιγά σιγά. Μαζεύει φορείς ο Περιφερειάρχης Σ. Αρναουτάκης για να δουν τι θα γινει με την Κρήτη.

Αφού κανένας δεν συγκινήθηκε απο την αρχή, τώρα ολα αυτά μοιάζουν ξεκάθαρες προεκλογικές κινήσεις του τύπου "εγώ προσπάθησα και ενδιαφέρθηκα".

 

Τίποτα δεν θα γίνει και η Κρήτη θα παραμείνει έρμαιο, τόσο στις θαλάσσιες μεταφορές όσο και στις οδικές (βλ. ΒΟΑΚ)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

οτι δεν καταφερε αρναουτακης και το παραπονο του @Nikos_Chania:P τον καταφερνουν οι αξιες του κοινοβουλευτισμου.^_^

εξι συριζαιοι βουλευτες και ενας σχεδον συριζαιος, κατεθεσαν επερωτηση στον Φωτακα τον Κουβελη και ζητουν να μαθουν ποτε προβλεπεται να εφαρμοσθει το μεταφορικο ισοδυναμο στην Κρητη.

να δειτε που το συμβολαιο μεταγραφης του Δανελη, περιλαμβανει και ρητρα μεταφορικου ισοδυναμου :P 

YΓ: λυπηθειτε τον ρε σεις τον κυρ-Φωτη. ακου επερωτηση απο τη συμπολιτευση:D

Link to comment
Share on other sites

Εγώ εργαζομαι για το σκοπό αυτο :D

Ο ΕΟΑΕΝ συναντηθηκε με τον Σαντορινιό και είπαν πως αν εκπονηθεί μελέτη από τα Επιμελητήρια της Κρήτης θα δει "αν η μελέτη είναι εμπρόθεσμη και συνάδει με τις προϋποθέσεις" να μπει απο 1.7.19 πιλοτικά και η Κρήτη. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

αλλαγες στο μεταφορικο ισοδυναμο προαναγγελει ο υπουργος, επικαλουμενος της χαμηλη ως τωρα απορροφητικοτητα.

πολλη αναπτυξη, πολλη επενδυση, πολλη επιχειρηματικοτητα, αλλα καθολου λεπτομερειες, για το τι σκεφτονται να κανουν.;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Προς το παρόν καλεί τους δικαιούχους του μέτρου να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους, ώστε να επιβεβαιωθεί ότι είναι (φορολογικά) κάτοικοι νησιών και το 2020. Πάντως έχει πάει αρκετά πίσω η καταβολή στους δικαιούχους, ακόμα δεν έχει πληρωθεί ο Οκτώβρης. 

Link to comment
Share on other sites

Μόλις ανακάλυψα ότι στο forum υπάρχει θέμα για το Μ.Ι.

On 1/18/2020 at 8:40 AM, enas chiotis said:

Πάντως έχει πάει αρκετά πίσω η καταβολή στους δικαιούχους, ακόμα δεν έχει πληρωθεί ο Οκτώβρης. 

Και οι επιχειρήσεις δεν πληρώθηκαν την δεύτερη φάση του '19 που η υποβολή έληξε μέσα Οκτωβρίου.

Για τα δε καύσιμα, ειδικά στα νησιά που υπάρχει μόνο ένα πρατήριο πλήρης αποτυχία - αστοχία. Η Σαμοθράκη βγήκε εκτός από τον Οκτώβριο και ένα ένα βγαίνει εκτός και κάποιο άλλο νησί όπως διαβάζω στο διαδίκτυο.

Έχω την εντύπωση ότι η νυν κυβέρνηση δεν αγκαλιάζει το Μ.Ι το οποίο ήταν ένα από τα ελάχιστα καλά της προηγούμενης, ψίχουλα ως αντιστάθμισμα στην κατάργηση των χαμηλών συντελεστών ΦΠΑ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Αν περιμένετε επιστροφές από ταξίδια του 2020, η υπόθεση έχει κολλήσει στην έγκριση του υφυπουργού οικονομικών για την εφαρμογή του μέτρου και αυτό το χρόνο. Λίγο πριν σκάσει ο covid.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...