Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Σχέδιο 7+1 σημείων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν καταγραφεί στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με τα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη ενέκριναν οι πρόεδροι των επιμελητηρίων της νησιωτικής χώρας (Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου, Λασιθίου, Δωδεκανήσου, Κυκλάδων, Σάμου, Χίου και Λέσβου), σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Παρασκευής στη Θεσσαλονίκη, με πρωτοβουλία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, παρουσία και του προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας (ΚΕΕΕ), Γιώργου Κασιμάτη.

Στο υπόμνημα που υπέγραψαν όλοι οι πρόεδροι και το οποίο θα τεθεί το Σάββατο προς επικύρωση και στη Γενική Συνέλευση της ΚΕΕΕ, που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, τίθενται τα εξής ζητήματα:

- Ζητείται η δρομολόγηση αξιόπλοων, σύγχρονων, γρήγορων και ασφαλών πλοίων.

- Στους διαγωνισμούς ζητείται να υπάρχει όρος η ηλικία των πλοίων να μην είναι μεγαλύτερη των δέκα ετών και ότι θα εκτελούν τα δρομολόγια σε συγκεκριμένους χρόνους.

- Ο υπολογισμός της επιδότησης να γίνεται με την αρχή του μεταφορικού ισοδύναμου, δηλαδή το ποσό που θα καταβάλλεται για κάθε διανυόμενο χιλιόμετρο να είναι ίσο με το ποσό που ισχύει στη στεριά.

- Στη σύναψη συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας να έχουν προτεραιότητα τοπικές ναυτιλιακές εταιρείες στις οποίες μετέχουν φορείς του Δημοσίου, όπως δήμοι και επιμελητήρια.

- Να δοθεί προτεραιότητα στη σύναψη συμβάσεων μακράς διάρκειας, δηλαδή 12 ετών, για να έχει συμφέρον ο κάθε επιχειρηματίας να δραστηριοποιηθεί στις γραμμές γενικού οικονομικού ενδιαφέροντος.

- Οι γραμμές γενικού οικονομικού ενδιαφέροντος να προκηρύσσονται μετά την υποχρεωτική σύμφωνη γνώμη ενός οργάνου κοινωνικού ελέγχου ναυτιλιακής πολιτικής.

- Να αξιοποιηθούν υπέρ της χρηματοδότησης των γραμμών γενικού οικονομικού ενδιαφέροντος οι κρατήσεις υπέρ τρίτων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας υπολογίζει το ποσό σε 175 εκατ. ευρώ.

«Τα δεδομένα έχουν αλλάξει τελείως, δεδομένου ότι η διακίνηση τόσο των επιβατών όσο και των εμπορευμάτων είναι πολύ μεγαλύτερη από τα προηγούμενα χρόνια και η βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης κρίνεται απολύτως αναγκαία» παρατήρησε ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ.

Στη σύσκεψη παρευρέθη και ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Ψωμιάδης, ο οποίος επανέλαβε ότι «η Θεσσαλονίκη είναι ακρωτηριασμένη από τον υπόλοιπο ιστό της χώρας», ενώ δήλωσε πως, σε περίπτωση που οι προτάσεις δεν εισακουστούν, η Νομαρχία είναι έτοιμη να συμμετάσχει σε μία ενδεχόμενη σύσταση -από τα Επιμελητήρια, τις τοπικές αρχές και τον επιχειρηματικό κόσμο- Ναυτιλιακής Εταιρείας Συνεταιριστικής Βάσης.Στο «πακέτο» των επτά προτάσεων που εισηγήθηκε το ΕΕΘ προστέθηκε και η πρόταση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕΘ) για την καταγραφή -μέσα από έρευνες των κατά τόπους νησιωτικών επιμελητηρίων- των αναγκών και του ενδιαφέροντος της επιχειρηματικής κοινότητας των νησιών του Αιγαίου για τη βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσής τους με τη Θεσσαλονίκη.Πηγή:ΕΒΕΘ

Edited by proud_ionian
[b][/b]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συγνώμη, αλλά αυτό θεωρείται σχέδιο και μάλιστα εκπονηθέν από επιχειρηματίες?:confused:

Τέτοια "σχέδια" να σου εκπονήσω καμιά 100στή μέχρι αύριο το πρωί...

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....απλά για να δικαιολογήσουν τα έξοδα της παρουσίας τους και της αυτοπροβολής τους στην ΔΕΘ,πήγαν στον Ψωμιάδη και αυτός άρπαξε την ευκαιρία και νά τα αποτελέσματα:

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΧΙΟΥΣΤΟ ΝΟΜΑΡΧΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Χίου Αντώνη Ζαννίκο δέχθηκε το πρωί της Παρασκευής, 5/9, ο Νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης, στο γραφείο του.

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της συζήτησης βρέθηκε το θέμα της προβληματικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που αντιμετωπίζουν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

«Πρέπει να πάψει επιτέλους η Θεσσαλονίκη να είναι αποκλεισμένη από στεριά, αέρα και θάλασσα», υπογράμμισε ο Νομάρχης, ο οποίος αναφέρθηκε στις πρόσφατες πρωτοβουλίες του για την ανάδειξη του σοβαρού ζητήματος του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και την αναβάθμιση των συγκοινωνιακών συνδέσεων της ηπειρωτικής Ελλάδας με τους νησιωτικούς προορισμούς της χώρας, με στόχο την τόνωση της τουριστικής κίνησης και την αύξηση Ελλήνων και ξένων επισκεπτών.

«Δυστυχώς προσπαθούμε να βρούμε λύση στο τεράστιο πρόβλημα της ακτοπλοΐας στο Βόρειο Αιγαίου από το Νομάρχη Θεσσαλονίκης. Ξεπεράσαμε όλες τις καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες, που δεν μας έδωσαν σημασία, και απευθυνθήκαμε στο Νομάρχη Θεσσαλονίκης και στη φωνή που διαθέτει, με την πίστη ότι θα δώσει λύση στο πρόβλημα, ταρακουνώντας όλες τις εν υπνώσει υπηρεσίες», δήλωσε ο κ. Ζαννίκος, ο οποίος κατέθεσε πρόταση στο Νομάρχη για τη δημιουργία ναυτιλιακής εταιρείας μεταξύ φορέων της Θεσσαλονίκης, του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, από τη Σαμοθράκη μέχρι την Κρήτη. Ο κ. Ζαννίκος ευχαρίστησε το Νομάρχη για το ενδιαφέρον του και τις σημαντικές παρεμβάσεις του προς την κεντρική κυβέρνηση για την αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και τον συνεχάρη για το θερμό ενδιαφέρον του για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας.

2)Σε αναζήτηση λύσης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση με το Αιγαίο

Να προχωρήσουν σε επίσημη καταγραφή, μέσα από έρευνες και μελέτες, των αναγκών της επιχειρηματικής κοινότητας των νησιών του Αιγαίου και των δυνητικών οφελών που θα προκύψουν από τη βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσής τους με τη Θεσσαλονίκη συμφώνησαν σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή, 5/9, στη Θεσσαλονίκη με πρωτοβουλία του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕΘ) οι διοικήσεις των Επιμελητηρίων Χίου, Σάμου, Λέσβου και Κυκλάδων.

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με δεύτερη, νεώτερη έρευνα του ΕΒΕΘ για την καταγραφή των απόψεων των μελών του για τα προβλήματα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, μόνο το 5% κρίνει την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου «πολύ ικανοποιητική», ενώ το 13% «καθόλου ικανοποιητική» και το 52% «λίγο ικανοποιητική».

Στα κυριότερα προβλήματα που εντοπίζουν είναι ότι δεν υπάρχουν επαρκή δρομολόγια (το για 68% των επιχειρήσεων), δεν καλύπτονται αρκετοί προορισμοί (για το 60% των επιχειρήσεων), ενώ για το 44% των επιχειρήσεων μεγάλο πρόβλημα είναι η μεγάλη ηλικία των πλοίων και για 33% η μεγάλη διάρκεια των δρομολογίων.

Το 52% των επιχειρήσεων που απάντησαν θεωρεί ότι η έλλειψη ακτοπλοϊκής σύνδεσης επηρεάζει πάρα πολύ την τουριστική κίνηση της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας γενικότερα, ενώ το 78% εκτιμά ότι η υφιστάμενη κατάσταση επηρεάζει «πάρα πολύ», «πολύ» και «αρκετά» την οικονομική ζωή της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.

Τα επιμελητήρια

Σε ό,τι αφορά στην συμφωνία καταγραφής των προβλημάτων των νησιών, θα πραγματοποιηθεί σε κάθε νησί με πρωτοβουλία των τοπικών Επιμελητηρίων και θα αποτυπώνει τους όγκους των εμπορευμάτων -από και προς τη Θεσσαλονίκη- που θα μεταφέρονται στην περίπτωση της ενίσχυσης των γραμμών.

Θα ακολουθήσει μελέτη η οποία θα καταγράψει με ακρίβεια τα κόστη και τα οφέλη της ενδεχόμενης αύξησης των δρομολογίων, ενώ αποφασίστηκε η από κοινού διεκδίκηση της επίλυσης του προβλήματος. Στην ατζέντα των Επιμελητηρίων περιλαμβάνονται συναντήσεις με τους αρμόδιους υπουργούς αλλά και με τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιριών.Σήμερα, όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ, Δημήτρης Μπακατσέλος η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Αιγαίου κρίνεται ανεπαρκέστατη τόσο από τους κατοίκους του πολεοδομικού συγκροτήματος και των νησιών του Βορείου Αιγαίου όσο και από τους τουριστικούς πράκτορες.

Επίσης, αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έχει πάρει τα τελευταία χρόνια το Επιμελητήριο για την επίλυση του προβλήματος αλλά και στην έρευνα την οποία ανέθεσε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ) σε εταιρία Δημοσκοπήσεων-Ερευνών, προκειμένου να αποτυπώσει την υφιστάμενη κατάσταση.

Ο κ. Μπακατσέλος ανακοίνωσε ακόμη ότι η συγκεκριμένη έρευνα απεστάλη και στον πρωθυπουργό, Κώστα Καραμανλή ο οποίος κάλεσε τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας να ασχοληθεί με το θέμα.:::::::::::

Την πρωτοβουλία του ΕΒΕΘ χαιρέτησαν με ιδιαίτερη ικανοποίηση ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Σάμου, Θεμιστοκλής Παπαθεοφάνους, ο β΄αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου, Ιωάννης Αθηναίος, ο β΄ αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Λεονάρδος Ρούσσος, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χίου, Αντώνης Ζαννίκος και το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Επιμελητηρίου Χίου, Κυριακή Μυργιάγκου.

ΠΗΓΗ:aegaioblogspot.com

...εσύ ΝΗΡΕΑ μου ΔΕΝ είσαι ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΒΕ για να ασχολείσαι ως θεσμικός με την ακτοπλοία!!!

Edited by ΜΥΚΗΝΑΙ
πηγή

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΤΡΙΤΗ, 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2008

Ειδικές πολιτικές για την ανάπτυξη των νησιών

H EΛΛAΔA, μετά από πρότασή της, έχει τεθεί επικεφαλής της πρωτοβουλίας για τα Eυρωπαϊκά Nησιά στο πλαίσιο του Πρώτου Προγράμματος Δράσης για την υλοποίηση της Xωρικής Aτζέντας, που υιοθετήθηκε στην υπουργική συνάντηση στις Aζόρες της Πορτογαλίας,τονNοέμβριο2007.

H συγκεκριμένη δράση στοχεύει στη διερεύνηση του πλαισίου των πολιτικών που θα διευκολύνουν την ανάπτυξη των νησιών, επικεντρώνοντας στην ιδιαιτερότητά τους, απεικονίζοντας έτσι με πρακτικό τρόπο την κοινή ευρωπαϊκή θεώρηση της χωρικής διάστασης.

Tον συντονισμό υλοποίησης της ειδικής δράσης έχει αναλάβει το υπουργείο Oικονομίας και Oικονομικών, σε άμεση συνεργασία με την εκάστοτε προεδρία του Συμβουλίου της EυρωπαϊκήςEνωσης.

Στην υλοποίηση της δράσης συμμετέχουν φορείς ενδιαφερομένων K-M και Περιφερειών (εννέα χώρες και έντεκα φορείς), η Διάσκεψη των Παράκτιων Περιφερειών της Eυρώπης (CPMR), το Δίκτυο Nησιωτικών Eμπορικών και Bιομηχανικών Eπιμελητηρίων της Eυρωπαϊκής Eνωσης (INSULEUR), το Δίκτυο Eυρωπαϊκών Mικρών Nησιών (ESIF), καθώς και εκπρόσωποι ελληνικών φορέων (YΠENANΠ, YΠEXΩΔE, YΠEΞ, Περιφέρειες Kρήτης και Nοτίου Aιγαίου, ENAE, KEΔKE, EΔMN). Eνα ευρύτερο δίκτυο εκπροσώπων από τις νησιωτικές Περιφέρειες και φορείς από όλη την Eλλάδα και την E.E. υποστηρίζουντηνόληπροσπάθεια.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας ανάδειξης του κρίσιμου για τη χώρα μας ζητήματος της «νησιωτικότητας», το YΠOIK ως επικεφαλής εταίρος και με τη συνεργασία και άλλων κρατών μελών, Περιφερειών και Oργανιμών, υπέβαλε πρόταση μελέτης με τίτλο EUROISLANDS στο Πρόγραμμα EPSON 2013. Στόχος της μελέτης η οποία έχει ήδη εγκριθεί είναι η διατύπωση στρατηγικών κατευθύνσεων και προτάσεων πολιτικής για την επίτευξη της αειφόρου ανάπτυξης των ευρωπαϊκών νησιών, με σκοπό την πλήρη και ισότιμη ένταξή τους στην ενιαία αγορά και την ανάδειξή τους σε ισότιμους εταίρους σε περιφερειακό και διεθνές επίπεδο.

Διακήρυξη του Aιγαίου

Yπό το φως των εισηγήσεων, της συζήτησης και των πορισμάτων του Συνεδρίου για την Eδαφική Συνοχή και τη Nησιωτικότητα στην Eυρωπαϊκή Eνωση, που πραγματοποιήθηκε στην Kω στις 28 Iουνίου, συμφωνήθηκαν τα εξής:1.

Oι εκπρόσωποι των νησιωτικών περιοχών που συμμετείχαν στο Συνέδριο:

α. Aντιλαμβάνονται τη νησιωτικότητα ως οριζόντιο θέμα που απαιτεί ειδική μέριμνα στο πλαίσιο πολλών πολιτικών της E.E.

β. Eκφράζουν την ικανοποίησή τους προς το Eυρωπαϊκό Kοινοβούλιο για την πρωτοβουλία του να υποστηρίζει ειδικές δράσεις υπέρ των νησιωτικών περιοχών μέσω επιπλέον χρηματοδότησης των απαιτούμενων μηχανισμών ή δημιουργίας ενός ειδικού Tαμείου που θα λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητές τους.

γ. Xαιρετίζουν τη συμβολή της Eπιτροπής των Περιφερειών στην παρουσίαση της Aτζέντας για την Eδαφική Συνοχή, για υιοθέτηση από τα αρμόδια όργανα.

δ. Xαιρετίζουν την πρωτοβουλία της Eυρωπαϊκής Oικονομικής και Kοινωνικής Eπιτροπής για την εκπόνηση γνωμοδότησης με θέμα «H βελτίωση της ενσωμάτωσης στην εσωτερική αγορά ως κύριος παράγοντας για τη συνοχή και την ανάπτυξη για τα νησιά».

ε. Xαιρετίζουν την ειδική Δράση για τα Eυρωπαϊκά Nησιά στο πλαίσιο του «Πρώτου Προγράμματος Δράσης για την Eφαρμογή της Aτζέντας για την Eδαφική Συνοχή της E.E.», που υιοθετήθηκε στην Aτυπη Yπουργική Συνάντηση για την Eδαφική Συνοχή και την Περιφερειακή Πολιτική (Aζόρες, Nοέμβριος 2007).

2. Yπογραμμίζουν τη σημασία της συμπερίληψης:

α. Eιδικής αναφοράς στα μειονεκτήματα και στις ιδιαιτερότητες των νησιωτικών περιοχών στην Πράσινη Bίβλο για την Eδαφική Συνοχή (η οποία εκπονείται αυτή τη στιγμή).

β. Eιδικών μέτρων για την αντιμετώπιση των επιδράσεων της κλιματικής αλλαγής.

γ. Eιδικής μέριμνας για τη βιώσιμη ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών στο πλαίσιο της εφαρμογής της Oλοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής της E.E. με τη χορήγηση μέσων και τη δημιουργία κινήτρων για την ικανοποίηση του στόχου αυτού.

δ. Eιδικής αναφοράς στο εξελισσόμενο έργο της Oλοκληρωμένης Διαχείρισης των Παράκτιων Zωνών, που δύναται να οδηγήσει στην αναθεώρηση της Σύστασης OΔΠZ της E.E. και σε μια νέα προσέγγιση θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού.

ε. Eιδικών μέτρων για τη συγκέντρωση και τη διανομή στοιχείων και πληροφοριών για τα νησιά, για τις ανάγκες της ανάπτυξης και της εφαρμογής των πολιτικών, στο πλαίσιο του Δικτύου του Eυρωπαϊκού Παρατηρητηρίου για τον Xωρικό Σχεδιασμό (EPSON).

3.Θέτουν προβληματισμούς οι οποίοι απαιτούν περαιτέρω επεξεργασία, σε σχέση με:

α. Tον καθορισμό χρηματοδοτικών εργαλείων στο πλαίσιο των νέων δημοσιονομικών προοπτικών αναθεώρησης του κανοτικού προϋπολογισμού, που θα λειτουργούν, μεταξύ άλλων, ως φορολογικά και κοινωνικά κίνητρα προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε νησιωτικού περιβάλλοντος. H δημιουργία μιας ενδο-υπηρεσιακής ομάδας για τις νησιωτικές περιοχές στην Eπιτροπή, ώστε να διασφαλιστεί η εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης για την αντιμετώπιση των δυσκολιών, θα ήταν ένα θετικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.

β. Tην ενσωμάτωση μιας «νησιωτικής κατηγορίας» στη διαδικασία εκτίμησης των επιπτώσεων, ως μηχανισμού επαλήθευσης της αποτελεσματικότητας των πολιτικών. Mε τον τρόπο αυτό, θα λαμβάνονται υπόψη οι επιδράσεις των πολιτικών στις νησιωτικές περιοχές, ιδιαιτέρως όταν πρόκειται για νομοθετικές προτάσεις σε σχέση με την εσωτερική αγορά.

γ. Tη χορήγηση ενισχύσεων σε νησιωτικές περιοχές που είναι επιλέξιμες de facto στο πλαίσιο της εσωτερικής αγοράς σύμφωνα με τους όρους και τις κατηγορίες που περιλαμβάνει η Συνθήκη της Λισαβόνας.

δ. Tην προώθηση επαρκούς προσβασιμότητας σε κοινωνικές και άλλες υπηρεσίες γενικού συμφέροντος, ώστε να διασφαλιστεί η ισότητα και να αποφευχθούν οι διακρίσεις μεταξύ των Eυρωπαίων πολιτών.

ε. Tη σύνδεση των νησιών με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, με στόχο τη βελτίωση της προσβασιμότητας λαμβάνοντας όμως υπόψη την ευαισθησία του οικοσυστήματος κάθε νησιού. Oι αεροπορικές και θαλάσσιες συνδέσεις θα πρέπει να χρηματοδοτούνται ώστε να επιτευχθούν ισότητα μεταχείρισης και συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού.

στ. Tην ανάπτυξη ενός νέου Tαμείου που θα καλύπτει τις ιδιαίτερες ανάγκες των νησιωτικών περιοχών που οφείλονται στην κλιματική αλλαγή, με έμφαση στην έρευνα, τη συνεργασία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών, στρατηγικών άμβλυνσης των προβλημάτων και προσαρμογής, και στη στήριξη της μετάβασης σε καθεστώς περιορισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και ενεργειακής αποτελεσματικότητας στις πιο σημαντικές και εξαρτώμενες από το κλίμα οικονομικές δραστηριότητες αυτών των περιοχών. Eναλλακτικά, η προσαρμογή των υφιστάμενων Tαμείων, και ειδικότερα των Διαρθρωτικών Tαμείων, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για την αντιμετώπιση των εν λόγω αναγκών.

Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2008

Η ωμή αλήθεια

Από την 1η Σεπτέμβρη έχουν ακινητοποιηθεί 9 καράβια και πάνω από 500 ναυτεργάτες έχουν χάσει τη δουλειά τους

ΑΚΤΟΠΛΟΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ

Με πλάτες ΥΕΝ - ΠΝΟ δένουν παράνομα τα πλοία.

Στο έλεος των ακτοπλόων εφοπλιστών έχει παραδώσει η κυβέρνηση της ΝΔ και η υποταγμένη πλειοψηφία της ΠΝΟ τους νησιώτες και τους ναυτεργάτες. Από την 1η Σεπτέμβρη μέχρι και χτες οι εφοπλιστές έχουν δέσει παράνομα 9 πλοία, έχουν πετάξει στην ανεργία περίπου 500 ναυτεργάτες και μάλιστα απλήρωτους, εγκαταλείποντας ταυτόχρονα δεκάδες νησιά στην τύχη τους! Στο πλευρό των εφοπλιστών βρίσκεται η κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και η πλειοψηφία - ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ - της ΠΝΟ. Στα πλαίσια της μόνιμης συνδιαλλαγής της με τους εφοπλιστές και το ΥΕΝ, η πλειοψηφία σπεύδει να υπονομεύσει κάθε μορφής αγωνιστική κινητοποίηση που αναπτύσσεται.

Χτες ο εφοπλιστής Αγούδημος έδεσε το «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» απολύοντας κατ' αρχήν 15 ναυτεργάτες, ενώ το περασμένο Σάββατο έδεσε το «ΜΑΡΙΝΑ» απολύοντας όλο το πλήρωμα, δηλαδή περίπου 50 ναυτεργάτες. Τα πλοία αυτά, που είναι και επιδοτούμενα, είχαν δρομολογηθεί το Μάρτη. Δηλαδή, η ακινητοποίησή τους παραβιάζει το νόμο για τη 10μηνη επάνδρωση και δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων. Επιπλέον οι ναυτεργάτες και των δύο πλοίων απολύθηκαν χωρίς να τους έχουν καταβληθεί τα ελάχιστα από αυτά που προβλέπει η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 2008!

Η εξήγηση που δόθηκε από το ΥΕΝ ήταν, σύμφωνα με δήλωση του διευθυντή του Γραφείου Τύπου Αντρέα Θεοφίλου, ότι τα πλοία δεν είναι ακινητοποιημένα. Απλώς από τη Διεύθυνση Θαλάσσιων Συγκοινωνιών «εγκρίθηκε η αποδρομολόγησή τους στις γραμμές που εκτελούσαν δρομολόγια», επειδή «οι γραμμές αυτές καλύπτονται από άλλα πλοία». Τα δύο πλοία του Αγούδημου «παραμένουν εν ενεργεία», για να καλύψουν άλλες γραμμές.

Ωστόσο το «ΜΑΡΙΝΑ» 100 μέτρα από το ΥΕΝ δεν έχει «ψυχή» και από το «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» λείπουν 15 ναυτεργάτες, παρά και ενάντια σε ότι προβλέπει ακόμα και η ισχύουσα νομοθεσία. Εκτός από τον Αγούδημο, 7 από τα 11 πλοία της έχει ακινητοποιήσει αυθαίρετα η εταιρεία ΣΑΟΣ του εφοπλιστή Μανούση, απολύοντας μαζικά τους ναυτεργάτες χωρίς να τους έχουν καταβληθεί όλα τα δεδουλευμένα.

Οσο για την πλειοψηφία της ΠΝΟ, από τις 22 Αυγούστου τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ έχουν στείλει αίτημα, σύμφωνα με το καταστατικό, για άμεση σύγκλιση της Εκτελεστικής Επιτροπής, αλλά ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα. ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, έχουν ήδη αναλάβει πρωτοβουλίες. Χτες οργάνωσαν δυναμική παρέμβαση του πληρώματος του «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά. Η κινητοποίηση θα συνεχιστεί και σήμερα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ψήφισμα 12 επιμελητηρίων για την ακτοπλοΐα στον Παπαληγούρα

Μεταξύ άλλων επισημαίνεται να υπάρχει όρος στους διαγωνισμούς για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις η ηλικία των πλοίων να μην είναι μεγαλύτερη των δέκα ετών.

Καλύτερες ακτοπλοϊκές συνδέσεις, με «νεότερα» πλοία και σωστότερο υπολογισμό των επιδοτήσεων, ζητούν από τον νέο υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αναστάσιο Παπαληγούρα, 12 επιμελητήρια των νησιωτικής Ελλάδας και της Θεσσαλονίκης, υποστηρίζοντας - σε ψήφισμά τους - ότι τα προτεινόμενα μέτρα θα ρίξουν τις τιμές στο 1/10.

Πρόκειται για ψήφισμα των επιμελητηρίων Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου, Λασιθίου, Δωδεκανήσου, Κυκλάδων, Σάμου, Χίου Λέσβου και των τριών αντίστοιχων της Θεσσαλονίκης (Επαγγελματικού, Βιοτεχνικού, Εμποροβιομηχανικού), το οποίο υιοθετήθηκε και από την πρόσφατη γενική συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων. Το ψήφισμα έστειλε στον κ. Παπαληγούρα ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), Μιχάλης Ζορπίδης.

Στο ψήφισμα των επιμελητηρίων επισημαίνεται -μεταξύ άλλων- ότι στους διαγωνισμούς για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις πρέπει να υπάρχει όρος η ηλικία των πλοίων να μην είναι μεγαλύτερη των δέκα ετών, αλλά και τα δρομολόγια να εκτελούνται σε συγκεκριμένους χρόνους.

Επίσης, ο υπολογισμός της επιδότησης προτείνεται να γίνεται με την αρχή του μεταφορικού ισοδύναμου: με απλά λόγια, το ποσό που θα καταβάλλεται για κάθε διανυόμενο χιλιόμετρο να είναι ίσο με εκείνο που ισχύει στη στεριά. Επιστήμονες εκτιμούν ότι αυτός ο τρόπος θα κάνει ελκυστικότερες τις γραμμές και θα προκαλέσει ανταγωνισμό στους διαγωνισμούς. Βάσει μελετών, με την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου οι τιμές θα πέσουν στο 1/10. Η διαφορά θα καλύπτεται από το κράτος.

Στο ψήφισμα υπογραμμίζεται ακόμη ότι στη σύναψη συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας, πρέπει να έχουν προτεραιότητα τοπικές ναυτιλιακές εταιρείες, στις οποίες μετέχουν φορείς του Δημοσίου (πχ, δήμοι, επιμελητήρια). Παράλληλα, επιβάλλεται να δίδεται προτεραιότητα στη σύναψη συμβάσεων μεγάλης διάρκειας (12 ετών), αλλά και να αξιοποιούνται υπέρ της χρηματοδότησης γραμμών γενικού οικονομικού ενδιαφέροντος οι κρατήσεις υπέρ τρίτων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια (υπολογίζονται σε 175 εκ. ευρώ).

Οι φορείς προτείνουν, τέλος, να εκπονηθεί μελέτη για την πληρέστερη και πυκνότερη σύνδεση της νησιωτικής χώρας με τη Βόρεια Ελλάδα και αντίστροφα, αλλά και για τη διαμόρφωση επιχειρησιακού σχεδίου, με ενδεχόμενη την ανάπτυξη πρωτοβουλιών για την ίδρυση ναυτιλιακής εταιρείας.

Ο κ. Ζορπίδης επισημαίνει ότι η Θεσσαλονίκη είναι ακτοπλοϊκά αποκομμένη από τα νησιά, με αποτέλεσμα να είναι δυσχερής και οικονομικά ασύμφορη η μεταφορά προϊόντων και η μετακίνηση των τουριστών, ενώ ζητά συνάντηση στο ΥΕΝ ή στη Θεσσαλονίκη για να συζητηθεί το πρόβλημα, που «το επόμενο διάστημα θα λάβει εκρηκτικές διαστάσεις εάν δεν αντιμετωπισθεί».

πηγή:ΕΒΕΘ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Προτάσεις για την ακτοπλοϊκή αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης

Στην εκδήλωση του Propeller Club για την Ακτοπλοϊκή Σύνδεση της Θεσσαλονίκης κος Ζορπίδης τόνισε την επιτακτική ανάγκη για την εξεύρεση λύσης στο τεράστιο πρόβλημα της απομόνωση της πόλης μας από την νησιωτική χώρα.Στην εκστρατεία που έχει ξεκινήσει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης εδώ και δύο χρόνια είναι ανάγκη να συστρατευθούν όλοι οι φορείς της πόλης για να επιτύχουν τον στόχο.Μεταξύ άλλων ο κος Ζορπίδης κατέθεσε θέσεις οκτώ σημείων, που έχει επεξεργαστεί η επιστημονική ομάδα του Επιμελητηρίου και υποβλήθηκαν ως υπόμνημα σ΄ όλους τους αρμοδίους Υπουργούς ακόμη και στο Πρωθυπουργικό γραφείο

1ο Είναι αναγκαία η δρομολόγηση αξιόπλοων, σύγχρονων, γρήγορων και ασφαλών πλοίων, που θα ακολουθούν συγκεκριμένες και τις δυνατόν συντομότερες και γι΄ αυτό το λόγο επιχορηγούμενες διαδρομές.

2ο Στους διαγωνισμούς να υπάρχει όρος η ηλικία των πλοίων να μην είναι μεγαλύτερη των δέκα ετών και ότι θα εκτελούν τα δρομολόγια σε συγκεκριμένους χρόνους. Στις υφιστάμενες προκηρύξεις δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη.

3ο Ο υπολογισμός της επιδότησης να γίνεται με την αρχή του μεταφορικού ισοδύναμου. Δηλαδή το ποσό που θα καταβάλλεται για κάθε διανυόμενο χιλιόμετρο να είναι ίσο με το ποσό που ισχύει στη στεριά. Αυτός ο τρόπος υπολογισμού της επιδότησης έχει προταθεί από επιστημονικούς φορείς και την ΚΕΔΚΕ και εφαρμόζεται στη Γαλλία. Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι αυτός ο τρόπος θα κάνει ελκυστικότερες τις γραμμές και θα προκαλέσει ανταγωνισμό στους διαγωνισμούς. Μελέτες εκτιμούν ότι με την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου οι τιμές θα πέσουν στο 1/10. Η διαφορά θα καλύπτεται από το κράτος.

4ο Στη σύναψη συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας να έχουν προτεραιότητα τοπικές ναυτιλιακές εταιρίες στις οποίες μετέχουν φορείς του Δημοσίου, όπως δήμοι και επιμελητήρια.

5ο Να δοθεί προτεραιότητα στη σύναψη συμβάσεων μακράς διάρκειας, δηλαδή 12 ετών, για να έχει συμφέρον ο κάθε επιχειρηματίας να δραστηριοποιηθεί στις γραμμές γενικού οικονομικού ενδιαφέροντος.

6ο Οι γραμμές αυτές θα προκηρύσσονται μετά την υποχρεωτική σύμφωνη γνώμη ενός οργάνου κοινωνικού ελέγχου ναυτιλιακής πολιτικής στο οποίο θα μετέχουν: από ένας εκπρόσωπος κάθε νησιωτικού δήμου – νομαρχίας και των ΟΤΑ – νομαρχιών ηπειρωτικών λιμένων, από ένας εκπρόσωπος των αντίστοιχων τοπικών επιμελητηρίων, ένας εκπρόσωπος των ναυτιλιακών εταιριών και ο πρόεδρος της ελληνικής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής. Η ίδια επιτροπή θα κρίνει την ποιότητα των παρέχομενων υπηρεσιών, θα προχωρεί σε συστάσεις και θα υποδεικνύει νέες γραμμές.

7ο Να αξιοποιηθούν υπέρ της χρηματοδότησης των γραμμών γενικού οικονομικού ενδιαφέροντος οι κρατήσεις υπέρ τρίτων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας υπολογίζει τα ποσό σε 175 εκ. ευρώ.

8ο Να εκπονηθεί ποιοτική μελέτη για τη διαμόρφωση ενός ΄΄ επιχειρησιακού σχεδίου ΄΄ και τη διατύπωση πρότασης για την πληρέστερη και πυκνότερη σύνδεση της Βόρειας Ελλάδας με τη νησιωτική χώρα σε συνδυασμό με την ορθολογική διαχείριση των κονδυλίων.

Υπενθυμίζεται ότι το Σεπτέμβριο του 2008 με πρωτοβουλία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου είχε πραγματοποιηθεί σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη στην οποία συμμετείχαν τα Επιμελητήρια Χανίων Ρεθύμνου Ηρακλείου Λασιθίου Δωδεκανήσου Κυκλάδων Σάμου Χίου Λέσβου το ΕΒΕΘ το ΒΕΘ, το Οικονομικό Επιμελητήριο, ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης, Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητήριων καθώς και φορείς των Μεταφορών και του Τουρισμού.

Τέλος ο κος Ζορπίδης δήλωσε: ΄΄ Το μεγάλο εργαλείο που έχει σήμερα στα χέρια της η Πολιτεία για να λύσει το πρόβλημα είναι η πολιτική εδαφικής συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η πολιτική αυτή αναγνωρίζει την ανάγκη οι διάφορες περιοχές της Ένωσης να επικοινωνούν, να συνδέονται μεταξύ τους. Η ευτυχής συγκυρία είναι ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανοίγει ένα διάλογο για τη διαμόρφωση νέων πολιτικών. Μάλιστα η Επιτροπή είναι έτοιμη να συζητήσει την ελληνική ιδιαιτερότητα των δεκάδων νησιών.

Στην Ελλάδα του 2009 δεν είναι δυνατό η χώρα να είναι χωρισμένη στα δύο. Δεν θα σταματήσουμε ούτε στιγμή να θέτουμε το ζήτημα. Είναι ώρα, επιτέλους ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του΄΄

πηγή:mediashipping

..δηλαδή παλεύω για εισιτήριο Πειραιάς-Σάμος:1/10 Χ 50= 5 ευρώπουλα

Για first class δεν είναι κι άσχημα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πλοία από το ΕΣΠΑ αναμένονται στην ακτοπλοία. ΕΝΘΕΡΜΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟΥ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΥ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

Νέα πλοία αναμένονται στο Αιγαίο μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς 2007 - 2013) ενώ στο μεταξύ η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην απρόσκοπτη επιδότηση όλων των άγονων γραμμών υπό νέες προϋποθέσεις.

Στο μεταξύ, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στο οποίο μάλλον υπάγονται πλέον οι άγονες γραμμές αλλά και το Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ασκούν έντονες πιέσεις προς την Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα η φιλοσοφία του Μεταφορικού Ισοδύναμου.

Μάλιστα, θερμός υποστηρικτής της εξίσωσης του χιλιομετρικού κόστους τρένων και πλοίων (Μεταφορικό Ισοδύναμο) με παράλληλη επιδότηση του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου είναι ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, όπως υποστήριξε στο AtticaPress.gr ο πρόεδρος του Δικτύου Μικρών Νησιών Λευτέρης Κεχαγιόγλου. Αναφερόμενος στα διάφορα προβλήματα που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν διάφορες νησιωτικές περιοχές της χώρα, ο κ. Κεχαγιόγλου δήλωσε ότι μέσα στις επόμενες 15 ημέρες αναμένεται να γνωστοποιηθούν νέες πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για την οριστική επίλυση του προβλήματος.

Εντός 15 ημερών οι ανακοινώσεις

Οι πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην άμεση έκθεση σε δημόσια διαβούλευση όλων των ακτοπλοϊκών γραμμών που αφορούν σε νησιά κάτω των 5000 κατοίκων. Κατά κύριο λόγο οι γραμμές αυτές αφορούν στα νησιά Ύδρα, Σπέτσες, Πόρο, Κύθηρα, Μήλο, Σαμοθράκη, Ιθάκη και φυσικά όλα τα μικρότερα νησιά του Αιγαίου. Οι γραμμές οι οποίες θα παραμείνουν στα «αζήτητα» θα επιδοτηθούν μέσα από τις εισπράξεις που διασφαλίζει ο επίναυλος ύψους 3% που βαραίνει τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια ο οποίος ας σημειωθεί για το 2008 ανήλθε σε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες θα γίνει γνωστή η πρόβλεψη για το 2009 μέσα από τον κρατικό προϋπολογισμό. Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένεται να γίνουν μέσα στις επόμενες 15 ημέρες.

Να σημειωθεί ότι ή προηγούμενη κυβέρνηση διέθετε ελάχιστα από τα χρήματα αυτά για την εξυπηρέτηση των μικρών νησιών ενώ το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων το διέθετε για να καλύψει άλλες ανάγκες όπως η καταβολή των ναυτικών συντάξεων.

Ο Κωδικός 31 Για την οριστική επίλυση του προβλήματος, ή κυβέρνηση θα προωθήσει πρόγραμμα ναυπήγησης πλοίων με τροποποίηση του ΕΣΠΑ. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες ήδη ζητήθηκε από όλες τις Επιτροπές παρακολούθησης να διαθέσουν κονδύλια στον κωδικό 31. Εκτιμάται όμως ότι η προσπάθεια αυτή θα φέρει καινούρια πλοία στο Αιγαίο περίπου σε τέσσερα με πέντε χρόνια. Μέχρι τότε η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην απρόσκοπτη επιδότηση των μειωμένης δραστηριότητας ακτοπλοϊκών γραμμών.

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο του αναπτυξιακού σχεδιασμού της χώρας και μέσω του ΕΣΠΑ προβλέπονται έργα προσπελασιμότητας και περιβάλλοντος τοπικής κλίμακας καθώς και πολιτικές ενίσχυσης, μειονεκτικών, νησιωτικών περιοχών και αυτά θα αξιοποιήσει η κυβέρνηση Παπανδρέου.

atticapress.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Μελέτες εκτιμούν ότι με την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου οι τιμές θα πέσουν στο 1/10. Η διαφορά θα καλύπτεται από το κράτος.
ΕΝΘΕΡΜΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟΥ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΥ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

Άπαντες είναι ένθερμοι, αλλά υποψιάζομαι ότι ο μόνος που δεν συμφωνεί είναι ο κρατικός προϋπολογισμός...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παρόμοια σκέψη υπήρχε κι επί υπουργείας Βασως Παπανδρέου όταν ήταν στο Ανάπτυξης. Σκεφτόταν την ναυπήγηση κρατικών πλοίων από την μια για να καλύψει ακτοπλοικές ανάγκες κι από την άλλη να σπρώξει λίγο τα Ελληνικά ναυπηγεία.

Μεταξύ μας όμως , ότι κρατικό εγχειρημα έχει ασχοληθεί στις μεταφορές (πλην του ΟΣΕ κι αυτό υπο διερευνηση) έχει αποτύχει παραγωδώς.

Στην ακτοπλοία βασικό παράδειγμα ήταν η Ε.Α

Share this post


Link to post
Share on other sites

ως γνωστον, στην ελλαδα ο πιο συνηθισμενος τροπος διασπαθησης και ιδιοποιησης του δημοσιου χρηματος, ειναι οι καθε ειδους μελετες (κυριως οι μελετες σκοπιμοτητας).

για να μη μεινει αμελετητο το μεταφορικο ισοδυναμο, η ελπιδα τσουρη (υπουργος τριων ιεραρχων και επιχορηγησεων), προκυρηξε διαγωνισμο, για να επιλεγει η εταιρεια που θα μελετησει και θα κοστολογησει ολες τις γραμμες, γονιμες και αγονες, για να εφαρμοστει το μεταφορικο ισοδυναμο.

Η εταιρεία που θα επιλεγεί, από τον μειοδοτικό διαγωνισμό, θα πρέπει μεταξύ άλλων να κοστολογήσει ξεχωριστά κάθε άγονη γραμμή. Η μελέτη θα βασισθεί στην αρχή της ίσης μεταχείρισης, σύμφωνα με την οποία, απαιτείται η δημιουργία ισοδύναμων μεταφορών με εκείνων της ηπειρωτικής Ελλάδας, για την επαρκή κάλυψη των αναγκών, αλλά και ως βάση ανάπτυξης για την νησιωτική χώρα.

Η εξέλιξη αυτή ανοίγει το δρόμο για την εφαρμογή του μέτρου που οι νησιώτες περιμένουν να θέσει τον τόπο τους σε μια νέα αναπτυξιακή τροχιά.

τη χαιρομαι την ελπιδα. πασοκαρα των 80s καργα

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν καταλαβαινω,αλλη ειναι η επιτροπη για τις αγονες κι αλλη για το ισοδυναμο? :blink:

Μου θυμιζει το γνωστο ρατσιστικο ανεκδοτο

'Πως φτιαχνουν οι ..... μια ομελετα'?

Βημα πρωτο:Κλεβουμε 2 αυγα :lol:

Edited by NHSOS XIOS

Share this post


Link to post
Share on other sites

αλλο η επιτροπη για τις αγονες, αλλο η εταιρεια που θα μελετησει το ισοδυναμο κ.ο.κ

οταν βγει το πορισμα αυτωνωνε, θα γινει μια μικτη επιτροπη, να αξιολογησει τα πορισματα τους. υποθετω θα εχει καμια 20ρια μελη, που θα παινουν ενα χιλιαρικο την παρασταση (με καθε ερμηνεια της λεξης).

ΥΓ: πως κλεβουμε το δημοσιο χρημα; αναθετουμε μια μελετη σε μια επιτροπη

Edited by proud_ionian
ΥΓ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ερωτηση στην βουλη του βουλευτη Κ.Μουσουρουλη για το μεταφορικο ισοδυναμο.Απο το σημερινο πρωτοσελιδο της εφημεριδας ΑΛΗΘΕΙΑ.

post-2049-0-11551300-1301405003_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

εξελίξεις και σε αυτό το θέμα! τέλη του γενάρη αναμένεται να κατατεθεί στο υπααν η έκθεση των συμβούλων για την εφαρμογή του ισοδύναμου στην ελληνικά ακτοπλοία.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σημειωτεον (μιας και το θυμηθηκαμε) πως ΑΝ καποτε εφαρμοστει το μεταφορικο ισοδυναμο, αυτοματως θα καταργηθει και ο μειωμενος ΦΠΑ στα νησια.

Φανταζομαι πολλους που θα ενοχλουνται με το 2ο σκελος, ιδιαιτερα στα πολυ τουριστικα νησια.

O συνδυασμος των 2 γεγονοτων κανει το κοστος για την εφαρμογη του "σχετικα" πραγματοποιησιμο.

(Tip: παρατηρηστε δηλωσεις/θεσεις συριζαιων το '12 που το 'χαν καραμελα καθε 3 κ λιγο, ενω τωρα το 'χουν σχεδον "ξεχασει")

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Το πρόγραμμα αναμένεται να τεθεί σε ισχύ το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και σε πρώτη φάση θα αφορά μόνον τα Δωδεκάνησα και το ανατολικό Αιγαίο. Ο πρωθυπουργός ωστόσο υποστήριξε ότι η κυβέρνηση στοχεύει στην επέκταση των επιδοτήσεων σε όλα τα νησιά της χώρας από το 2019

Με τη γνωστή διάκριση στη νησιωτικότητα ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βεβαίως βεβαίως, και με ορισμένα νησιά (ονόματα δε λέμε) να μη θεωρούνται πια καν νησιά για το κράτος των Αθηνών ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

δεν αφορα το ΥΕΝ μονο.

ειτε μεσω του ΑΦΜ, ειτε μεσω ενος αλλου αριθμου (μοναδικος αριθμος κατοικου νησων ή καπως ετσι), θα υποβαλλονται οι μεταφορικες δαπανες και θα επιστρεφεται ενα μερος συμψηφιστικα με τη φορολογια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Προβλέπεται η δημιουργία Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη (Μ.Α.Ν.).

Αυτο που δεν γίνεται σαφες στη νομοθεσία είναι αν το ποσό θα που θα επιστρέφεται θα επιστρέφεται μόνο αν ταξιδεύει ο νησιώτης οικονομική θέση ή θα επιστρέφεται το ίδιο ποσό ανεξαρτήτου θέσης που θα επιλέξει ο νησιώτης.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πρώτα από όλα (και ως μικρονησιώτης^2) να πούμε ότι είναι μια καλή αρχή. Αν η Πολιτεία μπορέσει να το εφαρμόσει με τέτοιο τρόπο ώστε να αποκλείσει τις γνωστές ελληνικές λαμογιές (από μη νησιώτες) αλλά και με μειωμένη γραφειοκρατία, τότε σαφώς θα έχει πετύχει το σκοπό της. Και φυσικά αναμένουμε και την επέκταση από 01/01/2019 στα υπόλοιπα νησιά

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στα υπόλοιπα νησιά ΠΛΗΝ της Κρήτης. Διότι ως γνωστόν η Κρήτη δεν είναι νησί.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×