Jump to content
Shipfriends

Φήμες αγοράς/πώλησης ΕΓ/ΟΓ


Recommended Posts

  • Replies 705
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Τα αίτια της κρίσης λίγο πολύ τα γνωρίζουμε. Απλώς ήθελα να δω που στηρίζεται το άρθρο και μιλάει για πώληση του ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ που θεωρώ εντελώς παράλογη και όχι του ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ που είναι απολύτως λογική. Και βεβαίως η πώληση του SFII δεν μπορεί να θεωρηθεί σαν αποτέλεσμα της κρίσης, αλλά ως ανανέωση του στόλου της BSF.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Για αυτό εδώ πρόκειται...

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Δυσλειτουργίες προκαλεί η συνεχιζόμενη αύξηση της τιμής των καυσίμων στα συμβατικά και κυρίως στα ταχύπλοα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία. Σύμφωνα με τις τρέχουσες τιμές ο τόνος πετρελαίου διαμορφώθηκε στα 468 ευρώ, όταν πέρυσι, η μέση τιμή ήταν στα 390 ευρώ και το 2009 ήταν στα 290 ευρώ. Επισημαίνεται ότι η τιμή των καυσίμων που χρησιμοποιούν τα ταχύπλοα πλοία (catamaran και highspeed) ανήλθε στα 680 ευρώ. Οι δυσάρεστες αυτές εξελίξεις οδηγούν το μάνατζμεντ και τους βασικούς μετόχους των ακτοπλοϊκών εταιρειών να προβούν σε άμεσες διορθωτικές και αποτελεσματικές κινήσεις προκειμένου να εξορθολογίσουν τα οικονομικά τους και να μειώσουν δραστικά τις δαπάνες των πλοίων τους.

ΖΗΜΙΕΣ

Επισημαίνεται ότι οι εταιρείες κατέγραψαν ζημίες την περυσινή οικονομική χρονιά που υπερέβησαν τα 200 εκατ. ευρώ, ενώ για τέταρτη συνεχή χρονιά, οι εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία στην Αδριατική είχαν ζημίες. Εξάλλου και οι προβλέψεις για την εφετινή χρονιά δεν είναι θετικές. Εκτιμάται ότι η μείωση της επιβατικής κίνησης θα κυμανθεί από 7 μέχρι και 15% σε ορισμένες γραμμές. Οι εταιρείες ήδη προχώρησαν σε επιχειρηματικές κινήσεις με στόχο τον περιορισμό των ζημιών στην τρέχουσα περίοδο και αρκετές από αυτές πούλησαν ή σχεδιάζουν να πουλήσουν πλοία τους. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία τουλάχιστον δεκαπέντε επιβατηγά πλοία θα πουληθούν μέσα στις επόμενες ημέρες, ώστε οι εταιρείες, με τα χρήματα που θα εισπράξουν, να επιχειρήσουν να ρυθμίσουν τις δανειακές τους υποχρεώσεις και να εξορθολογίσουν τα οικονομικά τους.

Τα πλοία αυτά είναι σύμφωνα με πληροφορίες: Το «Νήσος Χίος», το «Αριάδνη», το «High speed 1», το «Φαίδρα», το «Σούπερ Φέρρυ», το «Αχαιός», «Αριστόβουλος», «Φλάινγκ Ντόλφιν Ερμής» και άλλα μικρότερα πλοία. Βέβαια, να αναφέρουμε ότι ναυπηγούνται δύο πλοία από την Blue Star Ferries, ενώ είναι υπό κατασκευή άλλα οκτώ μικρά πλοία, που όταν θα καθελκυστούν - μάλλον το 2012 - θα δρομολογηθούν στις τοπικές γραμμές, Θάσου - Καλαμωτής (πλοιοκτήτρια εταιρεία ΝΕΑΕ) , Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας («Αγία Παρασκευή», πλοιοκτήτρια εταιρεία Ανοδος ΑΕ), Πέραμα - Παλούκια («Γλυκοφιλούσα», της ΘΕΟΣΙΠ ΝΕ, «Φιλόθεος» της εταιρείας Λειβαδάς ΝΕ και «Δημήτριος Σ» της «Αγιος Δημήτριος ΝΕ»), Πειραιά - Αίγινα, («Εμπεδοκλής» της Αιαντειακή ΝΕ), Πόρου - Γαλατά («Ιωάννης VR», της εταιρείας Πορθμείου Πόρου ΝΕ), Αιδηψού - Αρκίτσα («Ωκυρροή» της Ωκυρροής ΝΕ).

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

Ωστόσο, οι εταιρείες σχεδιάζουν να πουλήσουν πλοία, να τα αποσύρουν από διάφορες γραμμές και να μειώσουν τα δρομολόγιά τους για να μειώσουν τις δαπάνες. Για παράδειγμα, η Aegean Speed Lines θα δρομολογήσει δύο από τα τρία καταμαράν που διαθέτει. Επίσης, στη γραμμή Χίου - Μυτιλήνης, η ΑΝΕΚ απομακρύνει το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο της «Λισσός» και θα μείνουν στη γραμμή δύο εταιρείες. Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου με τα πλοία «Μυτιλήνη» και «European Express» και η Hellenic Seaways με το «Νήσος Χίος».

Εξάλλου, στη γραμμή των Δωδεκανήσων, η Hellenic Seaways αποφάσισε να πουλήσει το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Νήσος Ρόδος» και να μην το αντικαταστήσει με άλλο. Στη γραμμή αυτή θα μείνει μόνη της η Blue Star, που διαθέτει τρία πλοία. Επίσης, στη γραμμή των Χανίων, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, η Blue Star φέρεται αποφασισμένη να αποσύρει το μοναδικό πλοίο της από τη συγκεκριμένη γραμμή. Ετσι, η ΑΝΕΚ θα ωφεληθεί τα μέγιστα στη γραμμή των Χανίων. Επίσης, από τη γραμμή του Αργοσαρωνικού, θα φύγουν δύο πλοία. Πρόκειται για το πλοίο «Φαίδρα» του Γιάννη Ι. Λεφάκη που πουλήθηκε και για το «Πρωτέας» της ΑΝΕ Σύμης.

Μόνο στη γραμμή του Ηρακλείου Κρήτης η κατάσταση θα παραμείνει ως έχει, δεδομένου ότι είναι η πιο κερδοφόρα γραμμή. Υπενθυμίζεται ότι τη γραμμή εξυπηρετούν τρεις εταιρείες: Οι Μινωικές Γραμμές, η ΑΝΕΚ και η Superfast. Ο συνολικός τζίρος στη γραμμή του Ηρακλείου - Πειραιά είναι 70 εκατ. ευρώ, ποσό που διαμορφώθηκε ύστερα από τον ανταγωνισμό των τριών εταιρειών. Ο τζίρος το 2008, όταν ήταν δύο εταιρείες ήταν στα 100 εκατ. ευρώ.

ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΕΣ

Επίσης να αναφέρουμε όσον αφορά τις επιδοτούμενες γραμμές, ότι εξασφαλίσθηκαν 8 εκατ. ευρώ για τις «ορφανές» γραμμές από το υπουργείο Οικονομικών και μέσα στις επόμενες ημέρες θα γίνει προκήρυξη για την κάλυψη των αγόνων γραμμών: Ηράκλειο, Σητεία, Κάσος, Πηγάδια, Κάρπαθος, Ρόδος και επιστροφή. Θήρα, Κάσος, Πηγάδια, Κάρπαθος, Διαφάνι, Χάλκη, Ρόδος και επιστροφή. Θεσσαλονίκη, Σίγρι, Χίος, Καρλόβασι, Κάλυμνος, Κως, Ρόδος. Πυθαγόρειο - Αγαθονήσι και επιστροφή. Ψαρά ή Μεστά - Σίγρι, Λήμνος και επιστροφή. Η «ορφανή» γραμμή Θεσσαλονίκη, Σποράδες, Κυκλάδες, Ηράκλειο Κρήτης, κατά πάσα πιθανότητα δεν θα επαναπροκηρυχθεί ως ασύμφορη.

Τέλος, να τονίσουμε ότι η Blue Star Ferries θα αποδρομολογήσει το «Σούπερ Φέρρυ» από τη Ραφήνα, αλλά θα το αντικαταστήσει με το «Blue Star Ithaki». Ωστόσο, τον Ιούνιο θα έρθει ένα νεότευκτο πλοίο της Blue Star, το «Δήλος», το οποίο θα δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Ιος - Θήρα και θα αντικαταστήσει ένα από τα πλοία Blue Star Paros ή Naxos. To BS Paros προορίζεται για τη βασική γραμμή των Κυκλάδων και για τις άγονες, ενώ το BS Naxos θα δρομολογηθεί στη γραμμή Σύρος - Τήνος - Μύκονος.

Link to comment
Share on other sites

Διαβάζοντας το μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι έχει μπερδέψει το ΧΙΟΣ με το ΡΟΔΟΣ. Για το Αριάδνη δεν θα το απέκλεια, αφού δεν είναι σε θέση να του βρουν μια αποδοτική γραμμή.

Από εκεί και πέρα, τι δουλειά έχει η κρίση με τον Πρωτέα και τον Αργοσαρωνικό?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Απ'όσα βγάζει η αυτόματη μετάφραση από τα Τούρκικα, στο Σουδάν ενδιαφέρονται για αγορά 2 ΕΓ/ΟΓ πλοίων 10ετίας, έως 150μ, 18 κόμβων και 1000-2000 επιβατών. Αν έχετε κανένα δικό μας υπόψη στείλτε το εκεί κάτω.

Link to comment
Share on other sites

Τρια πλοία της Αδριατικής ειναι ετοιμα να την κανουν για Απω Ανατολη συμφωνα με το δημοσιευμα της Ναυτεμπορικης.Αν υποθέσουμε οτι το ενα ειναι το BLUE HORIZON ψαχνουμε να βρουμε τα αλλα δυο

Ετοιμα να σαλπάρουν για τις θάλασσες της Απω Ανατολής είναι μία σειρά πλοίων της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Το έντονο ενδιαφέρον πλοικτητριών εταιρειών από Ιαπωνία και άλλες χώρες της Απω Ανατολής, όπως είναι η Κορέα, για «έτοιμα» για δουλειά πλοία αποτελεί μια διέξοδο για τις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες που βυθίζονται στις ζημιές λόγω της κρίσης, του ακριβού πετρελαίου, και των μεγάλων υποχρεώσεων.

Οι πωλήσεις πλοίων ή ακόμη και οι μακροχρόνιες ναυλώσεις στο εξωτερικό μεγάλων πλοίων, είτε νεώτερων είτε μεγαλύτερης ηλικίας, αποτελούν μια διέξοδο, όπως εκτιμούν ακτοπλοϊκοί κύκλοι.

Οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι η κατάσταση επιτείνεται από τα χαμηλά μισθώματα που προβλέπονται για ορισμένες μεγάλες άγονες γραμμές (π.χ. Θεσσαλονίκη-Κυκλάδες-Κρήτη ή Θεσσαλονίκη-Δωδεκάνησα) τα οποία δεν εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα του πλοίου.

Φέρνουν μάλιστα σαν παράδειγμα ακτοπλοϊκή εταιρεία η οποία στο παρελθόν προτίμησε να αποσύρει το πλοίο από άγονη γραμμή (Θεσσαλονίκη-Κρήτη) και να το πουλήσει αφού το δρομολόγιο δεν «έβγαινε» οικονομικά.

Ακτοπλοϊκοί παράγοντες επικαλούνται εκτιμήσεις διεθνών brokers σύμφωνα με τις οποίες η ανάπτυξη στην Απω Ανατολή δημιουργεί νέες ανάγκες για διεθνείς πλόες στην περιοχή. Τα ελληνικά επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία εξυπηρετούν πλήρως τις απαιτήσεις της νομοθεσίας και καθίστανται ελκυστικά είτε για αγορά είτε για μακροχρόνια ναύλωση.

Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, το τελευταίο διάστημα τουλάχιστον τρία ελληνικά πλοία με σημαντικό έργο στην ελληνική ακτοπλοΐα και τις γραμμές της Αδριατικής επιθεωρήθηκαν από εκπροσώπους πλοικτητριών εταιρειών από την Απω Ανατολή.

Σε κάθε περίπτωση η πώληση πλοίων είναι ένα από τα σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι όλων των ακτοπλοϊκών εταιρειών προκειμένου να βελτιώσουν τα οικονομικά τους αποτελέσματα, να αντεπεξέλθουν στην κρίση και να καλύψουν τα τραπεζικά τους ανοίγματα.

Υπενθυμίζεται ότι το 2010 ήταν ο χειρότερος χρόνος στη σύγχρονη ιστορία της ελληνικής ακτοπλοΐας καθώς οι ζημίες που θα παρουσιάσει ο κλάδος θα ξεπεράσουν τα 300 εκατ. ευρώ.

Παράγοντες των ακτοπλοϊκών εταιρειών επισημαίνουν στη «Ν» ότι το 2011 προβλέπεται ακόμη πιο δύσκολο καθώς και οι τιμές των καυσίμων συνεχίζουν να κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ και από πλευράς πολιτείας δεν φαίνεται να αναλαμβάνεται κάποια πρωτοβουλία που θα μειώσει το κόστος λειτουργίας του πλοίου.

Οι πωλήσεις πλοίων και η μείωση δρομολογίων μοιάζουν προς το παρόν ως η μόνη διέξοδος για τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.

Ηδη το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Λισσός» της ΑΝΕΚ, που μεταφέρει Βιετναμέζους πολίτες από τη Λιβύη στο Βιετνάμ, δεν πρόκειται να επιστρέψει, καθώς η εταιρεία εξετάζει είτε να το ναυλώσει στην περιοχή είτε να το πουλήσει για σκραπ

Link to comment
Share on other sites

Εδω και καποιες μερες εχω διαβασει στο shippax.se το παρακατω

''An effort to launch a new ferry service Tampa - Havanna is being presented in local Florida media. Behind the project is Bruce Nierenberg, with a long past in the cruise industry. Depicting the headlines is ANEK Lines' EL VENIZELOS.''
Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Τώρα που το έγραψες, έψαξα λίγο και είδα ότι οι Αμερικάνοι το έχουν προχωρήσει το θέμα...μέχρι και σινιάλα του άλλαξαν από τώρα.

Μούρλια είναι το παπόρο με τη νέα κουστουμιά. :rolleyes:

post-1833-0-35894100-1299784790_thumb.jp

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

γενικα ο βενιζελος ειναι ενα πλοιο το κ αυτο πωλειται καθε χρονο αλλα τελικα παραμενει στο στολο της ανεκ...αλλα το 2002 που ειχε ερθει κοντα σε συμφωνια με την COTUVAN τα 50εκατ. ευρω ηταν πολλα πιστευω για μενα

Link to comment
Share on other sites

Το προηγούμενο ISHIKARI (2η γενιά) έκανε το τελευταίο του δρομολόγιο στις 7 Μαρτίου. Φέρεται επίσης να έχει συμφωνηθεί η πώληση του σε Κινέζους από το Φεβρουάριο

Το 'παλιο' ISHIKARI λοιπον για οσους ενδιαφερονται αλλα και το πρωην ΑΛΚΜΗΝΗ Α στα 9 μυρια.

Link to comment
Share on other sites

Τώρα που το έγραψες, έψαξα λίγο και είδα ότι οι Αμερικάνοι το έχουν προχωρήσει το θέμα...μέχρι και σινιάλα του άλλαξαν από τώρα.

Είπαμε σχετικά για την πιθανολόγηση του Ελ. Βενιζέλος...ας δούμε τώρα και το βίντεο που συνοδεύει ένα αμερικάνικο δημοσίευμα που έχει μια άλλη άποψη για το ποιό night ferry με γκαράζ 600 ΙΧ και πρωτόκολλο 1500 θα κάνει τη γραμμή. Μόνο καθήστε αναπαυτικά πριν το δείτε για να μη πάθετε τίποτε από γέλια. :P

Link to comment
Share on other sites

Να μας πουν οι Αμερικάνοι τους πληροφοριοδότες τους για να διασκεδάζουμε περισσότερο την επόμενη φορά... :P:lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Τί γίνεται...μοιράζουν δολλάρια στο Αμέρικα? Μετά από αυτά που λέμε παραπάνω για Φλόριδα-Κούβα και για το Βενιζέλο...είδα ότι και η Balearia θα βάλει από τον Ιούνιο το Patricia Olivia μεταξύ Φλόριδα-Μπαχάμες.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Το navigator ειναι ομορφουλι παντως και του 84 :P

Και είναι και πλήρως ανακαινισμένo πριν 2 χρόνια από τη Stena, όταν το πήρε από τη Seafrance. Μια χαρά θα ήταν για Ελλάδα, εάν εξαιρέσεις ότι δεν έχει καμπίνες και στην Ελλάδα δεν υπάρχει φράγκο για νέες αγορές. :rolleyes: Πάντως μέχρι το φθινόπωρο που θα τα δώσει μπορεί να πέσει σε καμιά εταιρεία το λαχείο και να το δούμε κατά τα μέρη μας. Αν και έχω την εντύπωση ότι είναι "λογοδοσμένα" και τα 2 πλοία που αναφέρεις. Κάτι/κάπου είχε πάρει το μάτι μου, αλλά δεν θυμάμαι ακριβώς.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Πράγματι, καλό θα ήταν να βλέπαμε νέο βαπόρι στα μέρη μας αλλά εδώ κοιτάνε να ξεφορτωθούν κι αυτά που έχουν οι Ελληνικές ακτοπλοικές (2 ΚΡΗΤΗ, HORIZΟN, N.ΡΟΔΟΣ, κλπ).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Τα Λευκά Όρη και το Σοφοκλής Β επιθεωρήθηκαν από Ασιάτες υποψήφιους αγοραστές (εάν δε κάνω λάθος είναι οι ίδιοι που είχαν αγοράσει παλιότερα το Άπτερα από την ΑΝΕΚ). Επειδή το λιμάνι λέει ότι πουλήθηκαν ήδη, απλώς να αναφέρω ότι προς το παρών η ΑΝΕΚ τα έχει στο πρόγραμμα της για επισκευή το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο. Επίσης επιθεωρήθηκε το Πρεβελης από ενδιαφερομένους από τη χώρα της «Βότκας»!!!

Link to comment
Share on other sites

Μου φαίνεται ότι από εδώ και πέρα θα ακούμε μόνον ειδήσεις για πωλήσεις, για παροπλισμούς και για διαλύσεις πλοίων...και παράλληλα πολλές φήμες για νέες αγορές.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...