Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • 1 year later...
  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

συμφωνα με δημοσιευματα στον ινδικο τυπο, το Alang τραβαει ζορια

περιπου τα 3/4 του εξειδικευμενου εργατικου δυναμικου (απο 10.000 συνολικα) ειναι αλλοδαποι και εχουν επιστρεψει στις πατριδες τους (λογω ιου), με αποτελεσμα καθυστερουν σημαντικα οι εργασιες διαλυσης των πλοιων που ειναι ηδη εκει.

απο την αλλη εχουν μειωθει κατα πολυ οι αφιξεις νεων πλοιων για διαλυση λογω του lockdown στις ανεπτυγμενες χωρες.

το alang ειχε κλεισει για εναν μηνα απο τελη μαρτιου. απο τα τελη απριλιου εχει επανελθει περιπου το 70% των συνεργειων

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 5 weeks later...

Το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, ζητάει την δημιουργία διαλυτηρίου, απαριθμώντας τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας κίνησης και κάνοντας αναφορά στις αντίστοιχες μπίζνες των Τούρκων. Πολύ ξαφνικό αυτό, δεν ξέρω τι -ή ποιός- τους ώθησε να ανακινήσουν αυτό το θέμα. Γιατί βέβαια για να το ζητάει το ΕΒΕΠ, δεν το ζητάει για να γίνει κάτι τέτοιο στη Ζαχάρω ή στην Αλεξανδρούπολη. 

Link to comment
Share on other sites

Ας πάνε να αναρωτηθούν γιατί δεν αφήνουν οι εκάστοτε δήμοι ... κάτι για όχληση κτλ ενώ υπάρχουν άδειες ...

και κάθονται και θυμούνται μερικοί ότι απλά ανανέωνονται άδειες που δεν μπορούν οι έχοντες να τις χρησιμοποιήσουν 

και πάλι να γίνουν , το πολύ πολύ μέχρι κανένα ΠΗΝΕΛΟΠΗ να μπορούμε να διαλύσουμε και όχι τα κρουαζιερόπλοιο 

Link to comment
Share on other sites

Πάντως δε νομίζω ότι η διάλυση ενός πλοίου απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις.Δεν είναι και καμιά επιστήμη το κόψιμο μιας λαμαρίνας και το γδύσιμο ενός πλοίου.Το κυριότερο που χρειάζεται είναι πολύς χώρος τουλάχιατον 2 χιλιόμετρα παραλία.Θεωρώ ότι μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα.Απλά εδώ πρέπει να πάρουμε και άδεια από οικολόγους και σια που είναι δεδομένο ότι θα αντιδράσουν σε μία τέτοια κίνηση.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Και σε ντοκο μπορεις να το κανεις. Αλλα με τις προυποθεσεις και τα περιβαλλοντολογικα, αν πας by the book, δε ξερω κατα ποσο συμφερει και τι κερδος θα σου αφησει στο τελος.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως δεν είναι τυχαίο πως σε καμιά χώρα του Δυτικού κόσμου δεν υπάρχει διαλύτηριο σε με μέγεθος και δυναμική χωρών της Ασίας. Σκεφτείτε πως όσα υπάρχουν περιορίζονται στη διάλυση μικρών πλοίων και κυρίως αλιευτικών, ρυμουλκών και κανένα motorship στην καλύτερη των περιπτώσεων.

Link to comment
Share on other sites

Δε πρέπει να συμφέρει και οικονομικά καθόλου.Αλλιως είναι στην ΕΕ που έχεις να πληρώσειςπεριβαλλοντικά τέλη, ανθυγιεινή εργασία ,ασφαλίσεις και μισθούς(συν τις διαμαρτυριες απ οτι γκρουπ οικολόγων υπαρχει) σε σχέση με την aalang που δεν υπάρχει τίποτα από αυτά και οι εργάτες πληρώνονται ένα πιάτο φαΐ κυριολεκτικά 

Link to comment
Share on other sites

Η Ευρωπαική Ένωση όπως γνωρίζουμε έχει αυστηρούς περιορισμούς για τα πλοία που φέρουν σημαίες κρατών μελών της και που οδηγούνται στα διαλυτήρια. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που τα περισσότερα αλλάζουν σημαία πριν πάνε για διάλυση. Με αφορμή αυτόν τον κανονισμό και της λίστας των αποδεκτών διαλυτηρίων ανά την υφήλιο για την διάλυση πλοίων υπό σημαία ΕΕ, βρίσκουμε μεταξύ άλλων αρκετά διαλυτήρια στην Ευρώπη με αρκετή δυναμική. Για παράδειγμα στην Δανία, διάλυση πλοίων έως και 415 μέτρα εντός δεξαμενής, άλλο διαλυτήριο επίσης στην Δανία με δυνατότητα διάλυσης πλοίων έως 290 σε ακτή, στην Εσθονία πλοία έως 197 μέτρων σε δεξαμενή ή σε προβλήτα και πολλά άλλα σε Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία κ.ο.κ. Η λίστα αναλυτικά εδώ. Βέβαια εδώ διαβάζουμε πως στην πραγματικότητα πολύ λίγα από αυτά δουλεύουν επειδή είναι στη λίστα απλά και μόνο λόγω "εντοπιότητας" χωρίς να πληρούν απαραίτητα τις προδιαγραφές. Βέβαια από τότε (2019) έχουν ενταχθεί αρκετά όπως θα δούμε στην λίστα της ΕΕ με πρόσφατο της Δανίας. Η έγκριση επίσης βλέπουμε οτι έχει και συγκεκριμένη διάρκεια με συχνές επαναξιολογήσεις.

Συμπεραίνουμε λοιπόν οτι υπάρχει δυνατότητα και στην Ευρώπη, ωστόσο προφανώς τα διαλυτήρια στην Ινδία π.χ. προσφέρουν αρκετά καλές τιμές έναντι των Ευρωπαικών λόγω και διαφορετικής συμμόρφωσης σε συγκεκριμένες οδηγίες, πρωτόκολλα, διαδικασίες κλπ.

Η Τουρκία και ο Αλι αγάς βρίσκονται στα αποδεκτά διαλυτήρια (γιατί όμως ακόμα αλλάζουμε σημαίες @Petros P?) αλλά λογικά ελέω φθηνότερων εργατικών χεριών (πιθανολογώ), δίνουν και καλύτερες τιμές στον τόνο.

Edited by Nikos_Chania
Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς η Τουρκία, στο συγκεκριμένο κομμάτι, είναι μια μαύρη τρύπα!! 

Λόγω της γεωγραφικής της θέσης, έχει όλα τα οφέλη (την αγορά) της ΕΕ αλλά χωρίς τους κοινοτικούς περιορισμούς εξαιτίας του ότι δεν είναι χώρα μέλος της ΕΕ και λειτουργεί σαν τριτοκοσμική χώρα. Τι Αλιάγ τι Αλάγκ δλδ. Στην ουσία λειτουργεί παρασιτικά εις βάρος μας και σε αυτό το κομμάτι..! Γιατί δε νομίζω όλα αυτά που ρίχνουν στη θάλασσα του Αιγαίου τα μεμέτια, δεν μεταφέρονται μέσω των έμβιων θαλάσσιων όντων σε κοινοτικές περιοχές και Ευρωπαίους πολίτες. Έχουν φάει με λίγα λόγια χημικά και δηλητήρια οι Χιώτες και οι Μυτιληνιοί..ουουου..με το κιλό... 

Link to comment
Share on other sites

Θεωρητικά μιλώντας, η Τουρκία, ως υποψήφια προς ένταξη χώρα στην Ε.Ε. δεν μπορεί να ενεργεί χωρίς περιορισμούς. Ειδικά στα περιβαλλοντικά μέτρα η Ε.Ε. ειναι αρκετά αυστηρή τουλάχιστον με τα κράτη μέλη και το ίδιο φαντάζομαι για της υποψήφιες προς ένταξη χώρες. Τώρα με το τι ακριβώς θα πρέπει να συμμορφώνεται, δυστηχώς δεν το γνωρίζω.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Η ηλεκτρονική έκδοση της Tradewinds αναφέρει πως το ανώτατο δικαστήριο της Αγγλίας αναγνώρισε σε χήρα θανόντος κατά τη διάρκεια εργασιών διαλύσεων στο Πακιστάν, το δικαίωμα του να προσφύγει σε Αγγλικό δικαστήριο. Η ιστορία ξεκινά από ένα πλοίο πλοιοκτησίας Αγγελικούση το οποίο πουλήθηκε για κόψιμο σε διαλυτήριο στο Πακιστάν. Κατά τη διάρκεια της διάλυσης προφανώς συνέβη κάποιο εργατικό ατύχημα και η οικογένεια του θανόντος στράφηκε εναντίον της Αγγλικής θυγατρικής του Έλληνα πλοιοκτήτη με την αιτιολογία πως παρά το γεγονός πως το πλοίο δεν ήταν πια στην ιδιοκτησία του, όφειλε να έχει φροντίσει ώστε το πλοίο να διαλυθεί με υψηλά κριτήρια ασφαλείας.

 

Διευκρινίζω πως δεν κρίθηκε η ερώτηση της αποζημείωσης αλλά το αν είναι αρμόδιο ένα Αγγλικό δικαστήριο να κρίνει. Η υπόθεση θα πάει στο ακροατήριο και θα δούμε τι θα βγεί. Το θέμα εδώ είναι πως ανοίγει ένας ασκός του Αιόλου γιατί θα μπορούν όσοι παθαίνουν εργατικό ατύχημα στα διαλυτήρια να προσφεύγουν εναντίον των πρώην πλοιοκτητών. Αν προχωρήσει κάτι τέτοιο θα δημιουργηθεί εμμέσως πίεση στους διαλυτήριους για καλύτερες συνθήκες ασφαλείας. Ή, όπως υποψιάζομαι εγώ, αντί να πωλούνται τα πλοία απ΄ ευθείας στους διαλυτές θα δημιουργείται μια ασπίδα ασφαλείας ενδιάμεσα.

Link to comment
Share on other sites

Είναι αρκετά άτοπο το θέμα. Είναι εργαζόμενος των διαλυτηρίων. Τις συνθήκες στα διαλυτήρια τις έχουν αυτοί που τα διοικουν.

Η εκάστοτε εταιρεία που στέλνει το πλοίο της για διάλυση δεν καθορίζει τιποτα οσον αφορά την διάλυση και δεν έχει καμία εμπλοκή σε αυτήν. 

Άρα η Αγγλία ειπε ναι στο οτι θα το εξετάσουν προφανως επειδή εκεί ανήκε η θυγατρική της πλοιοκτησιας, αλλα το αποτέλεσμα πιστευω θα είναι αρνητικό. 

Δηλαδή θα σπάει το κεφάλι του ο πλοιοκτήτης για το ποιός εχει καλες συνθήκες στο διαλυτηριο του για να στείλει το καραβι του και θα έχει και άγχος μεχρι να βγει και η τελευταία βίδα; No way...

Link to comment
Share on other sites

πολλές εταιρείες της κρουαζιέρας ακομη και να θέλουν να σκραπαρουν κάποιο βαπορι τους προτιμούν να το πουλήσουν σε κάποιον end buyer παρά να το στείλουν απευθείας οι ίδιοι στην πλαζ του μαρτυρίου .

Φυσικα αυτό το κάνουν για εμπορικούς Λόγους - marketing κι όχι για να αποφύγουν ανάλογα μπλεξίματα με αυτά που έχει ο Αγγελικουσης . Όμως αν δικαιωθεί η παράλογη αξίωση απο το δικαστήριο κι επιδικασθεί αποζημίωση την οποία θα πρεπει να καταβάλει ένας πλοιοκτήτης που την ωρα του ατυχήματος δεν είχε την κυριότητα του πλοίου , τότε ίσως και οι ποντοπόροι θα πρεπει να σκεφτούν την λύση του end buyer 

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή σε περίπτωση που επιρριφθουν ευθύνες στον πλοιοκτήτη, τον διαλυτή τι ευθύνες θα τον βαραινουν;

Εχει κινηθεί η χηρευσασα εναντίον του διαλυτή;

Κινήθηκε εναντίον του διαλυτή και αθωώθηκε οπότε πηγε παραπερα;

Είναι πολλα που πρέπει να συμπληρώσουν το...παζλ

Link to comment
Share on other sites

Θα ειχε ενδιαφερον αν μαθαιναμε την επιχειρηματολογια της εναγουσας, αλλα και το σκεπτικο με το οποιο το Αγγλικο Δικαστηριο δεχθηκε οτι ειναι αρμοδιο.

Χωρις να γνωριζω λεπτομερειες, πιστευω οτι το θεμα εχει ουρα και θα μας απασχολησει στο μελλον αρκετα.

Στις περισσοτερες δυτικες χωρες (ΗΠΑ και ΕΕ σιγουρα και φανταζομαι το ιδιο και το UK), υπαρχει αυστηρη νομοθεσια για τη διαλυση των πλοιων που φερουν τη σημαια τους και γενικοτερα για τη διαχειριση επικινδυνων αποβλητων.

Εχουμε δει κατα καιρους διαφορες μεθοδευσεις για να παρακαμφθει αυτο: πχ πλοια που φευγουν για επισκευες στην Τουζλα και καταληγουν Aliaga και απο την αλλη διαλυτηρια με ηπιο περιβαλλοντικο αποτυπωμα, να ξεφυτρωνουν σε δυτικες χωρες.

Ενδιαφερον θα ειχε, αν μαθαιναμε και ποιος πληρωνει τα εξοδα της εναγουσας. Δεν μπορω να φανταστω οτι η χηρα ενος εργατη στο Alang, εχει τη δυνατοτητα να ξεκινησει δικαστικο αγωνα στα Αγγλικα Δικαστηρια, να προσλαβει και να πληρωνει Αγγλους δικηγορους και γενικως να σηκωσει το βαρος μιας τετοιας δικαστικης διαμαχης.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω θα ειναι αρκετά εύκολο για αυτού του επιπέδου δικηγόρους να στοιχειοθετήσουν ότι ο Αγγελικουσης και ο καθε Αγγελικουσης ειναι γνωστής των συνθηκών που επικρατούν σε αυτά τα μέρη...

 

Ποσο δύσκολο θα ηταν λοιπόν να κατηγορηθεί και να καταδικασθεί για συνέργια;

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Η ηλεκτρονικιά έκδοση της Tradewinds αναφέρει πως με την εξαίρεση ελαχίστων διαλυτηρίων στην Alang που πρόκειται κι αυτά να σταματήσουν σε 1-2 μέρες, έχει σταματήσει γενικά η διάλυση σαν αποτέλεσμα της απόφασης της κυβέρνησης που επιτάσσει όλες τις διαθέσιμες φιάλες οξυγόνου ώστε να χρησιμοποιηθούν στα νοσοκομεία εναντίον του Covid. Αναφέρεται δε πως ένα τανκεράκι των 5 χιλιάδων τόνων έφυγε στο Πακιστάν για 525 δολλάρια/ldt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Δύο νεκροί στον Αλίαγα σαν αποτέλεσμα έκρηξης κατά την διάλυση του Carnival Inspiration, τα αίτια διερευνώνται και οι ΜΚΟ έχουν ξεκινήσει το πάρτυ.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...