Jump to content
Shipfriends

Ελληνικός Νηογνώμονας


Recommended Posts

Και να διευκρινησουμε βεβαιως οτι οντως μεσα στον τροπο με τον οποιο τα ΜΜΕ επαιξαν το θεμα, δεν εχει τονιστει αρκετα οτι προκειται για μια Ανωνυμη Εταιρεια, μια καθαρα ιδιωτικη επιχειρηση δηλαδη, διοτι εχουν δημιουργηθει παρανοησεις οτι προκειται για κρατικη υπηρεσια η κατι τετοιο.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Εχω την αισθηση (την 6η αισθηση που λεει και η Χριστινα Κολετσα) οτι ο Ελληνικος Νηογνώμονας θα τη σκαπουλαρει και θα παρει τελικα τα απαραιτητα εγγραφα. Οπως παντα οι ΕΛ νικανε στο τελος εστω και πολυ αργα :D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Συμφωνα με σημερινο πρωτοσελιδο δημοσιευμα της Lloyd's List, η Ευρωπαικη Επιτροπη σκοπευει να απαγορευσει στον Ελληνικο Νηογνωμονα το να παρει καινουρια πλοια υπο την εποπτεια του μεχρι να επιλυθουν τα "quality issues" που εχει η εν λογω εταιρεια, συμφωνα με την Ευρωπαικη Επιτροπη. Προφανως και ο Νηογνωμονας σκοπευει να αντιταχθει σε ενα τετοιο ενδεχομενο, οποτε η ιστορια εχει ακομα ψωμι.

Link to comment
Share on other sites

Aπ' ό,τι κατάλαβα από το άρθρο, αγαπητέ Π100 φαίνεται πως ο ΕΝ πάει να γίνει μέτοχος στην Ολλανδική πoδοσφαιρική ομάδα του AJAX ή κάνω λάθος ;

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι "κοιτώντας το δένδρο χάσαμε το δάσος". Μήπως μπορεί κάποιος να μας πει σε αυτούς τους 17 μήνες τι θα γίνεται? Θα συνεχίσει ο ΕΝ να λειτουργεί κανονικά (έστω και υπό επιτήρηση) ή θα συνεχισθεί η υπάρχουσα απαγόρευση και μετά το 17μηνο θα αποφασισθεί πάλι η τύχη του?

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνα με σημερινο πρωτοσελιδο δημοσιευμα της Lloyd's List, η Ευρωπαικη Επιτροπη σκοπευει να απαγορευσει στον Ελληνικο Νηογνωμονα το να παρει καινουρια πλοια υπο την εποπτεια του μεχρι να επιλυθουν τα "quality issues" που εχει η εν λογω εταιρεια,
αυτο το αρθρο εχει αντιγραψει περιληπτικα το δημοσιευμα που ψαρεψε ο π100.
BRUSSELS is planning to prevent Greece’s Hellenic Register from taking on new business while it seeks to regain full European Union recognition, it has been revealed.

European Union member states decided last week to give the classification society 17 months to resolve “quality” issues and to forbid it from classing new ships.

Link to comment
Share on other sites

Μάλιστα! Εάν κατάλαβα καλά θα συνεχισθεί (περίπου) η σημερινή κατάσταση...και ίσως τον αναγνωρίσουν μετά από 17 μήνες...όταν θα του έχουν φύγει όλα τα κοινοτικά πλοία. Εν αναμονή λοιπόν της επίσημης απόφασης...σε κανένα μήνα.

ΥΓ Thanks -για το γρήγορο service- Mr proud_ξερολionian:D

Link to comment
Share on other sites

Βρεθηκα προχτες σε μια παρουσιαση σχετικη με τη ναυτιλια και την ποιοτητα, και ο ομιλων παρουσιασε ενα γραφημα με στοιχεια του 2007 οπου απο τη μια ειχαμε τους Νηογνωμονες μελη του IACS και απο την αλλη μεμονωμενους Νηογνωμονες οπως τον Κινεζικο, Βουλγαρικο, Ελληνικο, Κροατικο κλπ. Συμφωνα με στοιχεια που παρουσιαστηκαν, ο Ελληνικος ειχε περιπου τα διπλασια περιστατικα για το 2007 σε σχεση με τα περιστατικα που ειχε ο μεσος ορος των Νηογνωμονων του IACS.

Ομολογω πως δεν αναγραφοταν πηγη για τα στοιχεια αλλα θεωρω τον ομιλητη αξιοπιστο, οποτε και δεν εχω λογο να αμφισβητησω τα στοιχεια. Αν τα πραγματα ειναι ετσι, ορισμενοι θα πρεπει να κοιταχτουν και στον καθρεφτη και να μην ασχολουνται μονο με τις κακες Βρυξελλες και τους ανθελληνες Ευρωπαιους..

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω κανένα λόγο να πω ότι δεν είναι σωστά τα στοιχεια. Σαν ένα μικρό ελαφρυντικό μονο θα πω πως τα στατιστικά πρέπει να είαμστε σίγουροι ότι τα μετράμε. Δηλαδή τα κρούσματα μετρήθηκαν ως προς τον αριθμό των πλοίων εγγεγραμμένων στον Ελληνικό Νηογνωμονα? Γιατί έχουμε πολύ πιο πολλά από Κορεάτες κλπ. Όσο για τους κινέζους δεν νομίζω να δηλώνουν βλάβες με την ίδια πιστη όσο οι Έλληνες (στις περισσότερες των περιπτώσεων)

Τέλος για τι είδους περιστατικά μιλάμε?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Μήπως μπορεί κάποιος να μας πει σε αυτούς τους 17 μήνες τι θα γίνεται?

Η περιορισμένη αναγνώριση του Ελληνικού Νηογνώμονα έγινε υπό την προϋπόθεση ότι η διοίκησή του θα ακολουθήσει τους παρακάτω 15 όρους:

1. Ο οργανισμός πρέπει να εφαρμόζει τα διορθωτικά και προληπτικά μέτρα που χρειάζονται για την αντιμετώπιση όλων των ελλείψεων που παρατηρήθηκαν κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής.

2. Ο οργανισμός πρέπει να διενεργήσει, με τη βοήθεια εξωτερικών εμπειρογνωμόνων με τα ανάλογα προσόντα, έρευνα, η οποία να καλύψει πέντε έτη πριν από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης και θα περιλαμβάνει το σύνολο του οργανισμού, έτσι ώστε:

(α) Να προσδιοριστούν τα βαθύτερα αίτια και η έκταση των ελλείψεων που παρατηρήθηκαν κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής.

(β) Να αξιολογηθούν οι κίνδυνοι που προκύπτουν ως αποτέλεσμα των ελλείψεων και, ειδικότερα, στο βαθμό στον οποίο η ασφάλεια των πλοίων μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο.

(γ) Να τεθεί σε εφαρμογή, από την 1η Οκτωβρίου 2009, επιπλέον από τα διορθωτικά μέτρα που αναφέρονται στην πρώτη παρατήρηση, ένα ειδικό σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση των κινδύνων που αναφέρονται στα πλοία, συμπεριλαμβανομένης και μίας νέα επιθεώρησης των πλοίων, όπου είναι αναγκαίο.

3. Ο οργανισμός πρέπει να επικουρείται από εξωτερικούς εμπειρογνώμονες με τα κατάλληλα προσόντα, προκειμένου να συμμορφωθεί πλήρως με τις απαιτήσεις που προβλέπονται στο άρθρο 15 (2) και (5) της οδηγίας 94/57/ΕΚ και όπως και στα κριτήρια A.4, B.6 (α) και Β.7 (α) του παραρτήματος της εν λόγω οδηγίας.

4. Ο οργανισμός πρέπει να επικουρείται από κατάλληλα ειδικευμένους εξωτερικούς εμπειρογνώμονες για την κατάρτιση των επιθεωρητών. Εως την 1η Ιουλίου 2009, τα πιστοποιητικά, που θα χορηγούνται στους επιθεωρητές, θα βασίζονται αποκλειστικά και μόνο σε αυτά τα πιστοποιητικά που έχουν εκδοθεί από τους εξωτερικούς εμπειρογνώμονες.

5. Τα ανώτερα στελέχη του Οργανισμού θα υποβληθούν από την 1η Αυγούστου 2009, σε ένα ειδικό πρόγραμμα κατάρτισης διαχείρισης της ποιότητας, το οποίο θα παρασχεθεί από κατάλληλα ειδικευμένους εξωτερικούς εμπειρογνώμονες.

6. Οι εμπειρογνώμονες, που αναφέρονται παραπάνω, πρέπει να έχουν επιλεγεί σε συμφωνία της ελληνικής διοίκησης και της Επιτροπής, επικουρούμενη από τον EMSA.

7. Ολοι οι επιθεωρητές με έδρα εκτός Ελλάδας πρέπει να είναι εκπαιδευμένοι και τα προσόντα τους να πιστοποιούνται με βάση το παραπάνω σημείο 4. Μέχρι την πιστοποίησή τους, δεν μπορούν να ασκήσουν καμία ταξινόμηση πλοίου, παρά μόνο σε συνεργασία με επιθεωρητή από το γραφείο στην Ελλάδα ή με επιθεωρητή από άλλο αναγνωρισμένο οργανισμό.

8. Με την επιφύλαξη του σημείου (9) του παρόντος παραρτήματος, ο οργανισμός δεν μπορεί να δεχθεί νέα πλοία για ταξινόμηση κατά τη διάρκεια της περιόδου που αναφέρεται στο άρθρο 1 του παρόντος κανονισμού.

9. Εως την 1η Οκτωβρίου 2009, η μέγιστη διάρκεια, για την οποία τα πλοία μπορούν να συναλλάσσονται με τα προσωρινά πιστοποιητικά, θα πρέπει να μειωθεί στους τρεις μήνες.

10. Η κατάσταση ελέγχων του οργανισμού για δημόσια έργα θα πρέπει να εγκριθεί από την ελληνική διοίκηση ή από άλλο αναγνωρισμένο οργανισμό.

11. Εως την 1η Ιουλίου 2009, οι καταστάσεις ελέγχου του οργανισμού θα πρέπει να αντικατασταθούν από νέες λίστες ελέγχου, με τη βοήθεια των εμπειρογνωμόνων που αναφέρονται στο σημείο (3).

12. Μέχρι την 1η Μαΐου 2009, το νέο Πληροφορικό Σύστημα Διαχείρισης, που ανέπτυξε ο οργανισμός, θα πρέπει να αρχίσει να λειτουργεί με τις ακόλουθες δυνατότητες:

(α) την παροχή ακριβών και πλήρως ενημερωμένων πληροφοριών σχετικά με την κατάρτιση και τα προσόντα των επιθεωρητών εργασίας,

(β) την παροχή ακριβών και πλήρως ενημερωμένων πληροφοριών για το καθεστώς ελέγχου πλοίων,

(γ) τον έλεγχο όλων των εκθέσεων επιθεώρησης πριν από την είσοδο των σχετικών στοιχείων στο σύστημα,

(δ) την παροχή στη διοίκηση του οργανισμού προειδοποιήσεων σε περίπτωση υπερβολικών καθυστερήσεων στην παραγωγή αρχείων ερευνών.

13. Σε δύο μήνες μετά την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης, ο οργανισμός θα πρέπει να υποβάλλει, στις ελληνικές αρχές και στην Επιτροπή, έκθεση για την πρόοδο στην εκπλήρωση των όρων που προβλέπονται στα σημεία (1) έως (5 ) και στα σημεία (7) έως (12).

14. Ο οργανισμός πρέπει να λάβει τα αναγκαία μέτρα, για να βελτιώσει σημαντικά τις επιδόσεις.

(15) Η Επιτροπή, επικουρούμενη από τον EMSA, εξετάζει σε συνεχή βάση την πορεία υλοποίησης των όρων που τίθενται σε αυτό το παράρτημα. Τυχόν μη εκπλήρωση κάποιων όρων μπορεί να οδηγήσει στην ανάκληση της απόφασης προσωρινής αναγνώρισης.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Αυτή τη στιγμή τα πλοία της G.A Ferries που είναι δεμένα (Ροδανθη, Νταλιανα, Ρομιλντα, Μαρίνα), είναι δεμένα επειδή έχουν λήξει τα πιστοποιητικά τους και ενώ έχουν περάσει τις επιθεωρήσεις από τον Ελληνικό Νηογνώμονα, αλλά δεν μπορεί να τους ανανεώσει τα πιστοποιητικά λόγω του μπλεξίματος του Ελληνικού Νηογνώμονα (παράταση 15 μηνών με όρους). Τα μόνα πλοία της εταιρείας που έχουν άλλο νηογνώμονα είναι το Άνθη Μαρίνα και το Jet Ferry 1 (Lloyds Resister)
συγνωμη αλλα δεν μπορω να κρατηθω. μηπως τελικα ενας απο τους λογους που εχουν ληξει τα πιστοποιητικα του... ελληνικου νηογνωμωνα, ειναι οτι περναγαν τις επιθεωρησεις απο αυτον πλοια που στο πρωτο λιμανι του εξωτερικου μαζευαν παρατηρησεις με το κιλο; δεν ειναι λεπτομερεια. ας μην τα ισοπεδωνουμε ολα. ο Ελληνικος Νηογνωμωνας αυτη τη στιγμη ειναι μη νηογνωμωνας. τα πλοια που θα μπορουσαν να πανε σε αλλο νηογνωμωνα απο ολες τις εταιρειες, την εχουν ηδη κανει. πολλα την εκαναν και πριν την αρπαξει ο Ε.Ν. επειδη αρκετοι πλοιοκτητες μυριζονταν τι θα γινει. τα μονα που απεμειναν ειναι οσα εχουν πιστοποιητικα που ληγουν σε βαθος χρονου και οσα δεν τα δεχεται κανεις αλλος
Link to comment
Share on other sites

Μη λέμε ότι μόνο τα πλοία με Ελληνικό νηογνώμονα βγαίνουν στο εξωτερικό και γεμίζουν παρατηρήσεις. Υπάρχουν και αλλά πλοία, όπως το νεότευκτο Superfast I με τον Ιταλικό Νηογνώμονα (RINA) και το Ελ. Βενιζέλος με τον Ιταλικό Νηογνώμονα (RINA). Και όπως ίδιος αναφέρεις ότι το θάβει η Ιταλική επιθεώρηση και μας εξηγεί ο

Earl Granville που κατέχει την Ιταλική διάλεκτο.;):rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

για τα "θαυματα" και τα ρεκορ του Ελληνικου Νηογνωμωνα τα εχουμε πει μεχρι βαρεμαρας. Για τον RINA ενταξει, ας μην μπω σε λεπτομερειες. εχει αρκετους σκελετους και αυτος. ποιο γνωστος ειναι ο Βοκκακιος.

απο εκει και περα το να συγκρινουμε παρατηρησεις που αφορουν την υπαρξη manual, ενδεικτικων πινακιδων ή την ετοιμοτητα του πληρωματος και οι οποιες δεν προκαλεσαν απαγορευση αποπλου (αυτο ηταν το θαψιμο του sfI), με σοβαρες παρατηρησεις που αφορουν hull and machinery (διαβαστε τα links που εβαλα παραπανω για μιλενα νταλιανα) ειναι τουλαχιστον σοφιστεια. (οπως λεγαμε και στο δημοτικο: ο γαιδαρος ειναι ζωον, ο ανθρωπος ειναι ζωον, αρα ο δασκαλος ειναι γαιδαρος).

ειλικρινα δεν καταλαβαινω τι προσπαθεις να αποδειξεις (οτι δηλαδη το ιδιο πραμα ειναι sfI & τα GA ships), αλλα απο οποια μερια να το δει κανεις το να εχει σημερα ενα πλοιο καινουργια πιστοποιητικα απο τον Ελληνικο Νηογνωμωνα, ειναι σαν να εχει πιστοποιητικα που του τυπωσα εγω στο PC. αυτο προσπαθησα να εξηγησω και παραπανω, συμπληρωνοντας οτι επειδη υπηρχαν παρα πολλα κρουσματα σε πλοια του ΕΝ (απο ναυαγια, μεχρι σοβαροτατα deficiencies σε psc) αυτο ηταν ενας απο τους παραγοντες που εφεραν την αρση της αναγνωρισης του.

ΥΓ: αναφερθηκα στα milena & daliana επειδη ειναι πιο γνωστα εδω μεσα. επειδη ομως ναυτιλια υπαρχει και μετα το dock 3, περιστατικα τετοια υπηρχαν παρα πολλα και σε πλοια της ποντοπορου

Link to comment
Share on other sites

Παράταση έδωσε η Κομισιόν στον Ελληνικό Νηογνώμονα

Πηγη: Mediashipping

Ο Ελληνικός Νηογνώμονας ευρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει προς τη Ναυτιλιακή Κοινότητα και τους πελάτες του ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανανέωσε την αναγνώριση του Οργανισμού για δεκαεπτά επιπλέον μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σχετικής απόφασης την 30.03.2009. Η ανανέωση της αναγνώρισης χορηγήθηκε μετά τη διενέργεια επισταμένων και εξονυχιστικών ελέγχων στα Κεντρικά και περιφερειακά γραφεία του Οργανισμού από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Θαλάσσιας Ασφάλειας (ΕΜSA) κατόπιν της σύμφωνης γνώμης της επιτροπής για ασφαλείς θάλασσες και προστασίας της ρύπανσης από πλοία (COSS) που απαρτίζεται από τους εκπροσώπους των 27 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο Οργανισμός ανέλαβε την υποχρέωση εντός της περιόδου αναγνώρισης να βελτιώσει τις υποδομές και την απόδοσή του στα θέματα μηχανογράφησης, εκπαίδευσης και κανονισμών και να επαναεπιθεωρηθεί στα πλαίσια τoυ νέου Κοινοτικού Κανονισμού για τους αναγνωρισμένους Οργανισμούς προκειμένου να αποκτήσει μόνιμη αναγνώριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η αναγνώριση αφορά προς το παρόν πλοία υπό Ελληνική σημαία και αναμένεται να επεκταθεί στα πλοία άλλων κοινοτικών σημαιών μετά την υποβολή σχετικής αίτησης των κρατών αυτών προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όσον αφορά στα πλοία που φέρουν μη κοινοτική σημαία και είναι εντεταγμένα στην κλάση του ο Ελληνικός Νηογνώμονας εξακολουθεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε θέματα κλάσεως και κυβερνητικής πιστοποίησης.

Link to comment
Share on other sites

στον 19αιωνα, τα προιοντα β' διαλογης εγραφαν πανω: bon pour l'orient. ετσι και εδω. αναγνωριζεται για πλοια με ελληνικη σημαια. παλι καλα που δεν εβαλαν ορο να ταξιδευουν εντος ελληνικων χωρικων υδατων

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Υπαρχει ο πολωνικος και ο ρωσικος που δεν εχουν κανενα προβλημα και ειναι περιπου στην ιδια κλαση με τον ελληνικο οποτε δε θα εχουν ουτε απαιτησεις για μετασκευες ουτε υπαρχει περιπτωση να τα κοψουν λογω ηλικιας. Απλα οσοι ατυχοι εκαναν το 5ετες τους με τον ελληνικο νηογνωμονα απο πανω τους ισως χρειαστει να ξανακανουν καποιες εργασιες για το νεο νηογνωμονα που θα διαλεξουν

Σύναψη Διμερούς Συμφωνίας με το Ρωσικό Νηογνώμονα

Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, διοργανώνει τελετή, για την ενώπιον του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Αναστάση Παπαληγούρα, υπογραφή Διμερούς Συμφωνίας, μεταξύ του Αρχηγού Λιμενικού Σώματος, Αντιναυάρχου κ. Θεόδωρου Ρεντζεπέρη και του Γενικού Διευθυντή του Ρωσικού Νηογνώμονα, κ. Νικολάι Αλεξέγιεβιτς Ρέσετοφ, τη Δευτέρα 27 Ιουλίου 2009 και ώρα 12:00, στην αίθουσα 577 του κτιρίου ΥΕΝΑΝΠ.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 2 months later...

Πολλές εξελίξεις (δυσάρεστες) και μεγάλο παρασκήνιο εξελίσσεται την τελευταία εβδομάδα σχετικά με την τύχη του Ελληνικού Νηογνώμονα. Η ΕΕ με απόφασή της αναστέλλει τη λειτουργία του Ελληνικού Νηογνώμονα γεγονός που δημιουργεί πρόβλημα στα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία αλλά ακόμη και στα πλοία της ακτοπλοΐας.

Η απάντηση από τον Νηογνώμονα ήταν άμεση (η απάντηση μόνο γιατί οι ενέργειες που θα έπρεπε να έχουν γίνει, μόνο άμεσες δεν ήταν), το ΥΠΟΠΡΟ βιάστηκε να πάρει θέση, κάτι που προκάλεσε τη δυσαρέσκεια της άλλης πλευράς που εκφράστηκε στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τον υπουργό, η οποία έληξε χωρίς αποτέλεσμα.

Σύμφωνα τέλος με τις τελευταίες εξελίξεις η διοίκηση του Ελληνικού Νηογνώμονα σε μία ύστατη προσπάθεια να πετύχει την αναγνώριση με το νέο κανονισμό 391/2009 προετοιμάζει τα σχετικά έγγραφα προς το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το θέμα του Ελληνικού Νηογνώμονα δεν θα συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση της αρμόδια επιτροπής της Ε.Ε. (Committee on Safe Seas and Prevention of Polution from Ships) η οποία έχει προγραμματιστεί για τις 13 Σεπτεμβρίου. Το γεγονός αυτό δίνει στη διοίκηση του Νηογνώμονα όπως εκτιμάται το περιθώριο να ζητήσει με σχετικό αίτημά του την επανεξέταση από Κομισιόν της προόδου που έχει κάνει για να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του νέου κανονισμού με βάση τις τελευταίες παρατηρήσεις που δέχθηκε από τα ευρωπαϊκή όργανα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Αίτημα άρσης του αδιεξόδου από τον Ελληνικό Νηογνώμονα

Σε αδιέξοδο φέρνει τον Ελληνικό Νηογνώμονα το κενό εξουσίας που υπάρχει την περίοδο αυτή στην ελληνική ναυτιλία. Ο Ε.Ν. ζητεί την άμεση (εντός πέντε ημερών) αλλαγή της απόφασης του τέως υπουργού Προστασίας του Πολίτη (ΥΠΡΟΠΟ), Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, που οδηγεί σε μακροχρόνια παύση την εταιρεία.

Ο αντιπρόεδρος του Ελληνικού Νηογνώμονα, Γιώργος Βερνίκος.

Ειδικότερα, τα αιτήματα που έθεσε χθες η διοίκηση του Ελληνικού Νηογνώμονα είναι:

- Τα πιστοποιητικά που έχει εκδώσει ο Ε.Ν. μέχρι τις 30 Αυγούστου 2010 με απολύτως νόμιμες διαδικασίες ζητείται να ισχύουν μέχρι τη λήξη τους και όχι μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου, όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο του ΥΠΡΟΠΟ.

- Το δεύτερο αίτημα είναι να αναγνωρισθεί άμεσα ο Ε.Ν. από την Ελληνική Αρχή για όλα τα πλοία εθνικής νομοθεσίας που δεν υπάγονται στην ντιρεκτίβα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η οποία αφορά πλοία διεθνών πλόων. Οταν μάλιστα, όπως επισημαίνουν τα στελέχη του Νηογνώμονα, το Λιμενικό Σώμα επιθεώρησε το Νηογνώμονα στη διάρκεια του καλοκαιριού με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου που έδωσε η διοίκηση του Ε.Ν., ο αντιπρόεδρος Γιώργος Βερνίκος επεσήμανε ότι η απόφαση αυτή δείχνει απουσία πολιτικής βούλησης και στρατηγικής. «Η ύπαρξη υποδομής (στην προκειμένη περίπτωση για τη ναυτιλία) είναι θέμα του εθνικού κέντρου», ανέφερε, ενώ για την καθυστέρηση που υπάρχει αναφορικά με τις αρμοδιότητες στη ναυτιλία τόνισε ότι «με κενό εξουσίας γίνεται πολύ δύσκολα η δουλειά μας».

Παράλληλα, απηύθυνε έκκληση προς όλους τους ενδιαφερομένους για τη στήριξη του Ελληνικού Νηογνώμονα. Σημειώνεται ότι στη συνέντευξη ήταν παρόντες και δήλωσαν τη στήριξή τους προς τον Ε.Ν. ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Γράτσος, ο πρόεδρος Ενωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού, Αντώνης Στελλιάτος, και ο κ. Αλκης Κορρές, εκπρόσωπος της Ενωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Νηογνώμονα, Δημήτρης Γούσης, ανέλυσε τη μεγάλη προσπάθεια που κάνει τα τελευταία χρόνια η εταιρεία για να μπορέσει να αναγνωριστεί και επεσήμανε ότι η απόφαση αυτή του ΥΠΡΟΠΟ όχι μόνο δυσχεραίνει την προσπάθεια αυτή, αλλά καθιστά αναμφίβολη τη λειτουργία του εν γένει.

Τα ποιοτικά στοιχεία

Ο Ε.Ν. έδωσε στη δημοσιότητα τα συγκεκριμένα στοιχεία για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της εταιρείας:

- Τα πλοία που παρακολουθεί (παρότι δεν είναι μέλος του IACS και εκ των πραγμάτων έχει στη κλάση του μεγαλύτερης ηλικίας πλοία) δεν έχουν υποστεί σοβαρές υλικές ζημίες, ναυτικά ατυχήματα, απώλειες ζωής και περιουσίας, καθώς και ρύπανση θαλάσσης τα τελευταία 5 χρόνια, από υπαιτιότητά του.

- Βάσει των στοιχείων του Paris MOU, o E.N. κατέγραψε μία σημαντική βελτίωση στους δείκτες ποιότητας ασφάλειας για το 2009 και για το 2010 δεν έχει καταγραφεί ούτε μία κράτηση σε πλοία που ο Ελληνικός Νηογνώμονας έχει την ευθύνη.

- Ο Ε.Ν. είχε πάρει 17μηνη περιορισμένη αναγνώριση από την Ε.Ε. (απόφαση 2009/354/EC), με την υποχρέωση να ανεβάσει το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών, ικανοποιώντας 15 όρους, εκπληρώνοντας τις υποχρεώσεις του.

- Κατά την ιδία περίοδο, τέθηκε σε ισχύ νέος κανονισμός σχετικά με κοινούς κανόνες και πρότυπα για τους οργανισμούς. Μετά τους σχετικούς ελέγχους από την EMSA και την ανάλυση των αποτελεσμάτων, η Ε.Ε. αναφέρει ότι από τα 36 θέματα /άρθρα που επιθεώρησε, σε 6 υπάρχουν μη συμμορφώσεις, ενώ τα υπόλοιπα 30 καλύπτονται ικανοποιητικά.

- Για ορισμένες μη συμμορφώσεις, ο Ε.Ν. έχει καταθέσει στοιχεία για την υποβάθμισή τους και με άλλα θεωρεί ότι θα τις καλύψει στο εγγύς μέλλον.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Παράταση όλων των πιστοποιητικών του Ελληνικού Νηογνώμονα μέχρι 30 Αυγούστου 2011.

Πηγη: ΥΕΝ

Ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννης Διαμαντίδης υπέγραψε τις εγκυκλίους με τις οποίες 1ον χορηγούνται Πρωτόκολλα Γενικής Επιθεώρησης (πιστοποιητικά) στα πλοία (28) που λειτουργούσαν με προσωρινά πιστοποιητικά και τα οποία έληγαν στις 31 Οκτωβρίου και 2ον δίνεται εξάμηνη παράταση σε όλα τα πιστοποιητικά τα οποία έληγαν στις 28 Φεβρουαρίου 2011.

Στο διάστημα αυτό ο Ελληνικός Νηογνώμονας θα πρέπει να προσαρμοστεί σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές οδηγίες για την χορήγηση των πιστοποιητικών.

Link to comment
Share on other sites

"Σωσίβιο" από Lloyd’s για τον Ελληνικό Νηογνώμονα

Η θυγατρική εταιρεία του Lloyd’s Register στην Ελλάδα, η Hellenic Lloyd’s S.A., ήρθε σε συμφωνία συνεργασίας με τον ελληνικό νηογνώμονα με στόχο να βοηθήσει τον δεύτερο να αναπτύξει την ικανότητα διαχείρισης τόσο των επιβατηγών πλοίων που δραστηριοποιούνται στις ελληνικές θάλασσες όσο και των μικρών σκαφών. Βασικό σημείο της συμφωνίας είναι η έμφαση στην εγχώρια ναυτιλιακή βιομηχανία, με στόχο την αναβάθμιση της ασφάλειας, της ποιότητας των υποδομών και των περιβαλλοντικών κριτηρίων στον κρίσιμο για την ελληνική οικονομία τομέα της ναυτιλίας.

Επίσης, η Hellenic Lloyd’s θα συνδράμει τον ελληνικό νηογνώμονα στην ενδυνάμωση της τεχνικής υποστήριξης όπου παρέχεται στην ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία.

Πηγή:www.capital.gr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...