Jump to content
Shipfriends

Λαθρεμπόριο πετρελαίου ναυτιλίας


Recommended Posts

Το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε τα νέα μέτρα για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου του πετρελαίου ναυτιλίας. Η επιχείρηση φέρει τον τίτλο ΠΟΣΕΙΔΩΝ.

Μεταξύ άλλων προβλέπει την εγκατάσταση πομπών ΑΙS σε όλα τα εφοδιαστικά πλοία, και την δημιουργία κέντρου ελέγχου – θαλάμου επιχειρήσεων στην διεύθυνση τελωνείων, από όπου θα παρακολουθούνται τα εφοδιαστικά.

Αυτό που με μπερδεύει είναι ότι αυτό το κέντρο θα μπορεί να ελέγχει την αναγκαιότητα της χορηγούμενης ποσότητας καυσίμου. Πως μπορεί κάποιος να γνωρίζει και να καθορίζει αν σήμερα πχ το Ροβέντα θέλει 50 τόνους και σε τέσσερις μέρες 100;

Επιπλέον, (αντιγράφω αυτούσια) , κρατάμε το γεγονός ότι ναυπηγούνται ήδη μετά από διαγωνισμό, στα Ναυπηγεία Ελευσίνας τα 2 πρώτα αντιλαθρεμπορικά πλοία της Τελωνειακής Υπηρεσίας και έτσι πολύ σύντομα οι τελωνειακοί υπάλληλοι θα μπορούν να επιχειρήσουν και πάλι στις ελληνικές θάλασσες. :D

Παράλληλα, προετοιμάζεται νέος διαγωνισμός για κατασκευή άλλων πέντε πλοίων (τριών ανοικτής θαλάσσης και δύο εντός και πέριξ λιμένων).

Τώρα αν ο μπαρμπα Μήτσος ο τελωνειακός καταφέρει να μάθει και το ΑΙS και καποια τελειωμένα μπονκεράδικα του Πειραιά εφαρμόσουν τα νέα μέτρα, θα είναι κατόρθωμα.

Link to comment
Share on other sites

Τι θεμα ανοιξες τωρα...

Δηλαδη θα ελεγχουν οι τελωνειακοι:eek: τι ποσοτητες καυσιμων παραγγελνουν/εφοδιαζονται τα πλοια? Δηλαδη αν το επομενο λιμανι του πλοιου ειναι η Ραβεννα και για εκει το πλοιο χρειαζεται 200 τοννους πχ. θα υπαρχει υποψια λαθρεμποριας αν το πλοιο εφοδιαζεται με 1000 τοννους? Ρε πλακα κανουμε? Μηπως να βαλουνε και Τελωνειακο Επιτροπο σε καθε εταιρεια για να ελεγχει τους operators τι πετρελαια παραγγελουν? Ολες αυτες οι -αντε μην πω- το μοναδικο αποτελεσμα που θα εχουν θα ειναι να αποτρεψουν τα πλοια απο το να πιανουν Πειραια για καυσιμα, τοσο απλο.

Κατα την ταπεινη μου γνωμη τη λαθρεμπορια μπορει να θελουν να την καταπολεμησουν οι Υπουργοι και οι γραφειοκρατες των Υπουργειων, δε νομιζω ομως πως θελει να γινει κατι ουσιαστικο κανενας απο οσους εμπλεκονται σε αυτο το κυκλωμα(συμπεριλαμβανομενων και των Τελωνειακων). Και ο λογος ειναι απλος, τα λεφτα ειναι παααρα πολλα και μαυρα.

Οσο για τα ταχυπλοα περιπολικα του Τελωνειου, θα προστεθουν κι αυτα στα ταχυπλοα περιπολικα του Λιμενικου που αρμενιζουν στη ραδα του Πειραια και προσεγγιζουν τα πλοια ζητιανευοντας τσιγαρα και οινοπνευματωδη.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

Στις 14 Μαίου 2009 παραδόθηκαν στο υπουργείο οικονομικών τα 2 αντιλαθρεμπορικά σκάφη Α/Λ 01 ΕΡΜΗΣ και Α/Λ 02 ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ.

Απ'ότι φαίνεται μέχρι σήμερα τα πλοία βρίσκονται σε υπόστεγο των ναυπηγείων Ελευσίνας και δεν έχουν αναλάβει δραση γιατί κανεις δεν μερίμνησε να τα επανδρώσει...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Το λαθρεμπόριο πετρελαίου στον Πειραιά, θα το καταπολεμήσουν όταν ξαναπάρει Άγγλος τενίστας το Wilmbledon :D. Τώρα μάλιστα θυμήθηκα μια ιστορία εν έτει 2004-2005 όποτε και συνταξιοδοτηθείς τελωνειακός επέστρεψε στην γενέτειρά του μετά τη συνταξιοδοτησή του. Η συνταξιοδότησή του κράτησε λίγο μια και σύντομα βρέθηκε πάλι ενεργός σαν ιδιοκτήτης πρατηρίου γνωστής ελληνικής πετρελαικής εταιρείας την οποία και υποτίθεται ότι ήλεγχε κατά τη διάρκεια της καρριέρας του στο Τελωνείο. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Αντιγράφω από το δελτίο τύπου του ΥΕΝ:

Λαθρεμπόριο καυσίμων ναυτιλίας στο λιμάνι του Πειραιά

"Σε αιφνιδιαστικούς ελέγχους που διεξήγαγαν στελέχη Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ., σε δεξαμενόπλοια εφοδιασμού πλοίων με καύσιμα στη θαλάσσια περιοχή του λιμένα Πειραιά, κατελήφθησαν ως ύποπτα λαθρεμπορίας δύο (02) δεξαμενόπλοια με ελληνική σημαία.

Συγκεκριμένα τις πρώτες πρωινές ώρες της 31/08/2011 δεξαμενόπλοιο που κινείτο στη ράδα Περάματος βρέθηκε να μεταφέρει στις δεξαμενές του σημαντικές ποσότητες πετρελαίου που διατίθενται ατελώς σε ποντοπόρα πλοία, χωρίς αυτές να δικαιολογούνται από τα παραστατικά φορτίου και τις καταμετρήσεις του.

Ειδικότερα το πλεόνασμα πετρελαίου στο πρώτο πλοίο ανερχότανε σε 40,05 κυβικά μέτρα Marine Gas Oil και σε 72,37 κυβικά μέτρα Fuel Oil.

Σε περαιτέρω ελέγχους διαπιστώθηκε ότι ο Πλοίαρχος του πλοίου δεν έφερε και δεν τηρούσε σωστά τα προβλεπόμενα βιβλία φορτώσεων με σκοπό τη λαθραία διάθεση των ανωτέρω ποσοτήτων στο εμπόριο για παράνομο κέρδος.

Τις απογευματινές ώρες τις ίδιας ημέρας, μετά από συντονισμένες ενέργειες του Κέντρου Επιχειρήσεων (ΚΕΠΙΧ) και των αρμοδίων Διευθύνσεων Ασφαλείας και Επιχειρησιακών Μέσων του Αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. σε συνεργασία με τη Λιμενική Αρχή Πειραιά σε έλεγχο που διενεργήθηκε στις δεξαμενές δεύτερου δεξαμενόπλοιου στην περιοχή Περάματος, που είχε δηλώσει μηδενικό υπόλοιπο φορτίου, βρέθηκε αυτό να μεταφέρει 125,38 κυβικά μέτρα αφορολόγητου Fuel Oil, χωρίς να διαθέτει κανένα παραστατικό που να δικαιολογεί τη νόμιμη μεταφορά τους.

Επιπλέον, βρέθηκε στο πλοίο μάνικα που παρ’ ότι δεν μετάγγιζε πετρέλαιο τη στιγμή του ελέγχου ήταν συνδεδεμένη σε παρακείμενο πλοίο με σκοπό την μεταφόρτωση φορτίου.

Το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή προχώρησε στη σύλληψη των εμπλεκομένων και σε κατάσχεση των πλοίων και των φορτίων τους, κατόπιν σχετικών εισαγγελικών εντολών. Παράλληλα, από τη Λιμενική Αρχή Πειραιά κινείται η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών και πειθαρχικών κυρώσεων κατά των υπευθύνων. Η ποινική διερεύνηση της υπόθεσης συνεχίζεται και η Εισαγγελία Πειραιά ζήτησε από τη Λιμενική Αρχή Πειραιά την ολοκλήρωση της έρευνας και την υποβολή της στην Εισαγγελία μαζί με τις εκθέσεις της Τελωνειακής Υπηρεσίας Πειραιά και του Γενικού Χημείου του Κράτους για την ταυτοποίηση του φορτίου και τον υπολογισμό των διαφυγόντων δασμών.

Οι ανωτέρω έλεγχοι θα συνεχιστούν με αμείωτη ένταση και εντάσσονται στις δράσεις του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής στο πλαίσιο του Εθνικού Επιχειρησιακού Προγράμματος καταπολέμησης της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς 2011-2013".

Πηγή: ΥΕΝ

Edited by TankerShip
Link to comment
Share on other sites

Μη νόμιμη μεταφορά φορτίου καυσίμων Ναυτιλίας στο Δ/Ξ «ΚΑΠΤΕΝ ΓΙΑΝΝΗΣ»

Πηγή: ΥΕΝ

Σύμφωνα με χθεσινή αναφορά του αρμόδιου τμήματος Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, σε γενόμενο έλεγχο από κλιμάκιο του Τμήματος Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Κ.Λ.Π., απογευματινές ώρες της 02/09/2011, στο Δ/Ξ «ΚΑΠΤΕΝ ΓΙΑΝΝΗΣ» Ν.Π. 11751, το οποίο βρισκόταν στη θαλάσσια περιοχή του Περάματος, βρέθηκαν στις δεξαμενές φορτίου του πλοίου να υπάρχουν ποσότητες καυσίμου ναυτιλίας ενώ είχε δηλωθεί μηδενικό υπόλοιπο.

Συγκεκριμένα διαπιστώθηκε ότι στο βιβλίο πετρελαίου δεν υπήρχε ολοκληρωμένη εγγραφή για μηδενική ποσότητα καυσίμων στις δεξαμενές φορτίου του πλοίου, όπως είχε ανακοινωθεί στο Κέντρο Άμεσης Δράσης του Κ.Λ.Π., ενώ από καταμέτρηση που διενεργήθηκε στις δεξαμενές φορτίου, μετρήθηκε η ύπαρξη συνολικής ποσότητας 16.585 λίτρων καυσίμου FUEL OIL και 37.112 λίτρων καυσίμου DIESEL OIL.

Επίσης στο πλοίο δεν εντοπίστηκαν παραστατικά από τα οποία να προκύπτει η νόμιμη μεταφορά και ύπαρξη της προαναφερθείσας ποσότητας ενώ και ο Πλοίαρχος δεν επέβαινε επί αυτού.

Αμεσα και κατόπιν ενημέρωσης του αρμόδιου Εισαγγελέα, κινήθηκε η αυτόφωρη διαδικασία από το τμήμα Ασφάλειας του Κ.Λ.Π., η οποία παρήλθε χωρίς να καταστεί δυνατή η σύλληψη των κατηγορούμενων.

Προανάκριση διενεργείται από το τμήμα Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά

.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Γνωρίζει κανείς τι προβλέπει ο νόμος για τα κατασχεμένα πλοία λόγω λαθρεμπορίας καυσίμων? Πχ η κατάσχεση έχει κάποια συγκεκριμένη χρονική διάρκεια? Πάντως τα τελευταία 3 "θύματα" πρέπει ακόμα να βρίσκονται δίπλα στα αμφίπλωρα στο Πέραμα, και μάλιστα ανήγουν κατά καιρούς το AIS τους, με τελευταίο το "ΓΡΗΓΟΡΗΣ Π" σήμερα...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sύλληψη πλοιάρχου για παράβαση του Eθνικού Tελωνειακού Kώδικα στο Kερατσίνι

Aντιγράφω από το site της Eλληνικής Aκτοφυλακής:

Sυνελήφθη, μεσημβρινές ώρες σήμερα, στη δυτική προβλήτα «Bενιζέλου» του λιμένα Kερατσινίου από στελέχη της διοίκησης ασφαλείας του κεντρικού λιμεναρχείου πειραιά ο 47χρονος πλοίαρχος του δ/ξ «BLUE OCEAN» ν.π. 10768.

Yστερα από έλεγχο που διενεργήθηκε στις δεξαμενές καυσίμων του πλοίου διαπιστώθηκε αναντιστοιχία μεταξύ των ποσοτήτων που υπήρχαν στις δεξαμενές και σε αυτές που αναγράφονταν στο βιβλίο πετρελαίου.

Sυγκεκριμένα, προέκυψε πλεόνασμα 43 κυβικών fueloil και 40,38 dieseloilσύμφωνα και με το πρακτικό καταμέτρησης που συντάχθηκε από τα στελέχη του λ.σ.-Eλ.AKT. παρουσία του πλοιάρχου.

H πλεονάζουσα ποσότητα κατασχέθηκε από τη διοίκηση ασφαλείας του κεντρικού λιμεναρχείου πειραιά, η οποία διενεργεί την προανάκριση κατά την αυτόφωρη διαδικασία.

Link to comment
Share on other sites

Έχω την αμυδρά αίσθηση ότι τα Εξπλορερ 2. Γρηγόρης Π αλλά και το μπλου Οσεαν ανήκουν εδώ και κάποιο καιρό (πριν γίνουν όλα αυτά τα ντου) στην ίδια εταιρεία (Nova Bunkering) Μπορεί να με διαφωτίσει κανείς αν ισχύει ; η μνήμη μου αρχίζει να εξασθενεί... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Απ' όσο ξέρω κι εγώ, όντως ήταν στην ίδια εταιρία. Και μέχρι να αλλάξει όνομα το BLUE IRIS σε CAPTAIN GIANNIS, ανήκε και αυτό στη Nova Bunkers (μετά την αλλαγή ονόματος δεν ξέρω αν άλλαξε και εταιρία). Αυτά σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας της Nova Bunkers, όταν το site της λειτουργούσε κανονικά (εδώ και λίγους μήνες δεν λειτουργεί το link "fleet" που παλιότερα είχε στοιχεία για το στόλο της).

Edited by TankerShip
Link to comment
Share on other sites

Μεταξύ μας μου κάνει εντύπωση όλο αυτό και επίσης μεταξύ μας εδώ κολλάει η φράση τυχαίο δεν νομίζω... ;) Κάποιο λάκο έχει η φαψ, ή κάποιων το τηλέφωνο έχει πάρει φωτιά... :D

Link to comment
Share on other sites

Επίσης, "σύμπτωση επαναλαμβανόμενη παύει να είναι σύμπτωση"!! :P Αλλά έχω μια μικρή υποψία (τελείως προσωπική εκτίμηση) πως είναι περισσότερο θέμα εταιρίας παρά καπετανέων, πληρωμάτων κλπ...

Link to comment
Share on other sites

Επίσης, "σύμπτωση επαναλαμβανόμενη παύει να είναι σύμπτωση"!! :P

Ακριβώς αυτό, και η δική μου προσωπική εκτίμηση είναι ότι μάλλον κάποια καρφωτή από αντίπαλη εταιρεία έχει γίνει ! :D

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Η περιπέτεια ίσως έλαβε τέλος σήμερα για ένα πλοίο εκ των κατασχεθέντων, καθώς το Blue Ocean θα ξεφορτώσει την "παραπάνω ποσότητα" (sic) :P οπότε υποθέτω και ελπίζω θα συνεχίσει τη δουλειά του...Για να δούμε για τα υπόλοιπα...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Συλληψη καπετανιου εφοδιαστικου ειχαμε σημερα στον Πειραια γιατι σε ελεγχο που εγινε διαπιστωθηκε ελλειμα καυσιμου σε σχεση με τα παρασταστικα

Συνελήφθη, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, από προσωπικό Πλωτού Ανοικτής Θαλάσσης Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., 53χρονος πλοίαρχος Δ/Ξ πλοίου υπό ελληνική σημαία, διότι σε έλεγχο που διενεργήθηκε στις δεξαμενές του φορτίου του κι έπειτα από καταμέτρηση, εντοπίστηκε έλλειμμα καυσίμου σε σχέση με τα παραστατικά του, το οποίο ανέρχεται στους 18,750 μετρικούς τόνους FUELOILΝο 3.

Προανάκριση, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, διενεργείται από τη Διοίκηση Ασφαλείας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.

Link to comment
Share on other sites

Πληροφορίες λένε πως άλλο ένα δεξαμενόπλοιο τελεί υπό κατάσχεση μετά από ελέγχους που έκανε το λιμενικό σώμα και προιον που βρέθηκε σε κρυφες δεξαμενές. Γνωρίζει μήπως κάποιος κάι περισσότερο?

Link to comment
Share on other sites

Μαλλον εχει σχεση με τα παρακατω.Πρεπει να γινεται κανονικο 'παρτι' B) απο αυτα που βλεπουμε τελευταια.

Συνελήφθησαν, μεσημβρινές ώρες χθες, από προσωπικό της Λιμενικής Αρχής Ελευσίνας, ο 33χρονος Πλοίαρχος και ο 52χρονος Υποπλοίαρχος Δ/Ξ -Ανεφοδιαστικού πλοίου υπό ελληνική σημαία, διότι σε έλεγχο που διενεργήθηκε στις 08/05/2012 στις δεξαμενές του φορτίου του, εντοπίστηκε πλεόνασμα καυσίμου σε σχέση με τα παραστατικά του, το οποίο ανέρχεται στα 3.480 κιλά FUELOIL.

Προανάκριση, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Ελευσίνας.

http://www.hcg.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Στο τελευταίο τεύχος του UNFOLLOW γίνεται μία έρευνα για το Λαθρεμπόριο Πετρελαίου και αναφέρεται ξεκάθαρα στις εταιρείες των κ. Μελισσανίδη και κ. Λάτση. 

post-2054-0-55542100-1359837686_thumb.jp

Σήμερα ο συντάκτης του ρεπορτάζ δημοσιοποίησε την είδηση για ένα απειλητικό τηλεφώνημα από κάποιον που συστήθηκε ως Δ. Μελισσανίδης, από τηλέφωνο που ανήκει στην εταιρεία AEGEAN OIL. 

 

Ομολογώ, είναι η πρώτη φορά που βλέπω πλήρες ρεπορτάζ με ονόματα και αρκετά στοιχεία. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Συλλήψεις για παράνομη μετάγγιση καυσίμου στο Πέραμα

 

 Στο πλαίσιο των συστηματικών και εντατικών ελέγχων, που πραγματοποιούν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής για την καταπολέμηση της λαθραίας διακίνησης καυσίμων συνελήφθησαν, βραδινές ώρες της 09-05-2013, έξι (06) άτομα ημεδαποί μέλη πληρωμάτων δύο (02) Δ/Ξ πλοίων για διενέργεια λαθραίας διακίνησης πετρελαίου κατά παράβαση του Ν.2960/01 «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας».

Συγκεκριμένα, τις βραδινές ώρες της 09-05-2013, στην θαλάσσια περιοχή «Αρμού Περάματος» μετά από αξιοποίηση σχετικών πληροφοριών, κλιμάκιο ανδρών Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά / Διοίκησης Ασφάλειας διαπίστωσε την διενέργεια μετάγγισης πλεονάζοντος ποσότητας πετρελαίου από το ένα δεξαμενόπλοιο στο άλλο.

Μετά από μετρήσεις που ακολούθησαν, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν, ποσότητες υγρών καυσίμων άνευ παραστατικών, στο μεν πρώτο πλοίο 61,9 m3 (κυβικά μέτρα) fueloilκαι 90 m3 dieseloilκαι στο δεύτερο 388,43 m3 (κυβικά μέτρα) fueloilπου αντιστοιχούν σε 450 τόνους fueloilκαι 90 τόνους dieseloil.

Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο του Πειραιά, ενώ παράλληλα αναζητείται ο διαχειριστής της ναυτικής εταιρείας στην οποία ανήκουν τα δύο πλοία στο πλαίσιο του αυτοφώρου.

Πηγη:ΥΕΝ

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Σύλληψη για παράνομη ύπαρξη πετρελαιοειδών σε Δ/Ξ στον Πειραιά

 

 

Στο πλαίσιο των πάγιων εντολών του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, για την καταπολέμηση των οργανωμένων μορφών εγκληματικότητας συνελήφθη, πρωινές ώρες χθες, στο λιμένα Κερατσινίου ένας 60χρονος,  φερόμενος  να εμπλέκεται σε υπόθεση λαθρεμπορίου καυσίμων.

 

          Ειδικότερα,  κατόπιν  ελέγχου που διενήργησαν στελέχη του γραφείου Ασφάλειας, του Β΄ Λιμενικού Τμήματος και της Διεύθυνσης Προστασίας Περιβάλλοντος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, καθώς και προσωπικό του Δ’ Τελωνείου Επίβλεψης Συγκροτημάτων Πειραιά, στο υπό ιδιοκτησίας του δεξαμενόπλοιο, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν εντός κύτους της πρωραίας δεξαμενής συγκρούσεως (FOREPEAK), ποσότητες πετρελαιοειδών 6.000 λίτρων, χωρίς να συνοδεύονται από νομότυπα παραστατικά έγγραφα,που να δικαιολογούν την ύπαρξη τους.

 

          Επιπρόσθετα, στην κεντρική και δεξιά δεξαμενή βρέθηκαν και κατασχέθηκαν συνολικά 1.000 λίτρα πετρελαιοειδών χωρίς, επίσης, να υπάρχουν νομότυπα παραστατικά, ενώ στη δεξαμενή καυσίμων, 2.000 λίτρα πετρελαιοειδών, τα οποία, όμως, σύμφωνα με το βιβλίο πετρελαίων έπρεπε να είχαν παραδοθεί και εκτελωνισθεί με τον παροπλισμό του πλοίου, το οποίο τελεί σε αργία.

 

          Από τη Διοίκηση Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά που διενεργεί την προανάκριση, απεστάλησαν δείγματα των κατασχεθέντων πετρελαιοειδών στο Γενικό Χημείο του Κράτους, ενώ ο 60χρονος, μετά από προφορική εντολή του αρμόδιου Εισαγγελέα, αφέθη ελεύθερος.

 

Πηγή: ΥΕΝ

 

ΥΓ: Ποιο δεξαμενόπλοιο να εννοεί άραγε? Στο Κερατσίνι δεν έχει και πολλά σε αργία (σε αντίθεση με το Πέραμα)...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...