Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Το Νordland στις 29/8/2000 αφού άφησε τον πιλότο πουείχε πάρει στην Νεάπολη έβαλε πορεία προς νότια στον αυτόματο και τελικά βρέθηκε πάνω σε μια βραχονησίδατο Πρασονήσι η οποία βρίσκεται έξω από το Διακόφτι το νέο λιμάνι των Κυθήρων.

Το πλοίο από ότι δείχνει η πλώρη του ήταν και για πάγους και μετέφερε περλίτη για πορσελάνες ο οποίος διέρευσε στα νερά κι έκανε αρκετή ζημιά στην αλιεία.

Κάποια στιγμή βρέθηκε αγοραστής γι αυτό το πλοίο:eek: ο οποίος ήταν από την Κρήτη .Το αγόρασε από ότι μου είπαν 300.000 ευρω επειδή του είπαν ότι δεν έχει κοπεί κι όταν έστειλε συνεργείο για να εκτιμήσει το πως θα ανελκυσθεί του ειπαν οι δύτες ότι ήταν κομμένο κι έτσι το παράτησε κι αυτός.

Αν κάποιος γνωριζει καατι ακομα ας προσθέσει

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

To Nordland είχε ναυπηγηθεί το 1986 για Γερμανούς. Από ό,τι λέγεται, το πλοίο το κυβερνούσε Ρώσος πλοίαρχος που είτε ήταν σκνίπα είτε κοιμόταν.

Πάντως είναι ένα εντυπωσιακό θέαμα που όποιος περνάει από το Διακόφτι σίγουρα θα το προσέξει.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Και δυο λόγια για το ιστορικό της προσάραξης και όσων ακολούθησαν από τις ανακοινώσεις του γραφείου τύπου του ΥΕΝ.

30/8/2000

Προσάραξε στις 23.00 χθες, στην θαλάσσια περιοχή νότια της νησίδας Μακρόνησος Κυθήρων, το υπό σημαία Αγ. Βικεντίου Φ/Γ πλοίο "NORDLAND" με 14μελές πλήρωμα (3 Πολωνοί, 4 Κροάτες και 7 Κιριμπάτι) οι οποίοι είναι καλά στην υγεία τους.

Μόλις έγινε γνωστό το συμβάν στο ΕΚΣΕΔ του ΥΕΝ εστάλησαν στην περιοχή τα αλιευτικά σκάφη "ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ" και "ΜΙΧΑΛΑΚΟΣ", περιπολικό και ναυαγοσωστικό σκάφος του Λιμενικού Σώματος, ενώ αναμένεται και ρυμουλκό από τον Πειραιά.

Από την προσάραξη παρουσιάστηκε εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο του πλοίου, ενώ εννέα (9) από τα μέλη του πληρώματος αποβιβάσθηκαν στην ακτή.

Το "NORDLAND" είχε αποπλεύσει από το λιμάνι του Πειραιά έμφορτο με PERLITE με προορισμό το Βέλγιο.

Οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή είναι καλές (4 BF).

01/09/2000

Από άνδρες της Λιμενικής Αρχής Αγ. Πελαγίας Κυθήρων συνελήφθη χθες ο BURUCKI MARAUSZ πλοίαρχος του με σημαία Αντίγκουας Φ/Γ πλοίου "NORDLAND", ως υπεύθυνος για το ναυτικό ατύχημα και την θαλάσσια ρύπανση που προκάλεσε στην θαλάσσια περιοχή ΔΙΑΚΟΦΤΙ Κυθήρων.

Ο παραπάνω θα προσαχθεί σήμερα στον αρμόδιο Εισαγγελέα Πειραιά κατά την αυτόφωρη διαδικασία..

Το έργο της απορρύπανσης συνεχίζεται από ιδιωτικά συνεργεία.

03/09/2000

Συνεχίστηκαν και σήμερα οι εργασίες απορρύπανσης στην περιοχή Διακοφτίου Κυθήρων από την ρύπανση που προκλήθηκε λόγω της προσάραξης του M/V NORDLAND σημ. Αντίγκουα. Βρίσκεται σε εξέλιξη ο καθαρισμός βραχώδους ακτογραμμής , η οποία είχε προσβληθεί από πετρέλαιο, ενώ παραδόθηκε ήδη στις τοπικές κοινότητες για χρήση των παραθεριστών αμμώδης ακτή κολύμβησης που είχε αρχικά ρυπανθεί.

Ολοκληρώθηκε η ανάκτηση όλων των ποσοτήτων καυσίμων diesel και fuel που υπήρχαν στο σκάφος και ενώ συνεχίζεται και η απάντληση των εμμενόντων πετρελαιοειδών από το μηχανοστάσιο του πλοίου και των επιπλεόντων ποσοτήτων πετρελαίου που έχουν εγκλωβισθεί στα πλωτά φράγματα.

Οι εργασίες απορρύπανσης συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό .

15/01/2001

Με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Χρήστου Παπουτσή επιβλήθηκε πρόστιμο 20.000.000 δραχμών στον BORUCKI MARIUSZ πλοιάρχου του Φ/Γ "NORDLAND" σημαίας Αντίγκουα καθώς και στη εταιρεία "SCANSCOT SHIPPING SERVICES" πλοιοκτήτρια εταιρεία αυτού, ως συνυπεύθυνη σε ολόκληρο για την καταβολή ,διότι την 29-08-2000 ενώ το πλοίο έπλεε στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά των Κυθήρων δεν τήρησε την πρέπουσα οπτική και ακουστική παρατήρηση με αποτέλεσμα την προσάραξή του στη βραχονησίδα Πρασονήσι και την πρόκληση ρύπανσης έκτασης 2 ν.μ από μαύρα πετρελαιοειδή .

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Ας δούμε πως φαίνεται το ναυάγιο του Nordland πέρυσι το καλοκαίρι, όπου βλέπουμε έχει σκουριάσει η πλώρη, ενώ έχει υποχώρηση ένα τμήμα από την αριστερή πλευρά με αποτέλεσμα το ένα κρένι να μην φαίνεται πλέον.

Ένα βίντεο από το TV Kythera για το ατύχημα του Nordland.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ο salvage master του Matsas Star ανέφερε ότι όταν θα απαντληθούν τα πετρέλαια από το σκάφος, το πλοίο θα αποκολληθεί και θα ρυμουλκηθεί με ασφάλεια. Από ότι φαίνεται δεν έγινε ποτέ αυτό και το σκάφος βούλιαξε επί τόπου.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...