Jump to content
Shipfriends

Οι επιπτώσεις της κρίσης στην ακτοπλοΐα


Recommended Posts

Εκτός από το συγκεκριμένο, τα κανόνια στην αγορά αυξάνονται συνεχώς.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που μέχρι πρόσφατα θεωρούσαν ως βασικό τους όπλο έναντι του ανταγωνισμού το γεγονός πως "κρατούσαν" τους πελάτες τους με επιταγές (τρίμηνες, εξάμηνες, ή ακόμα και χρόνου), δεν πρέπει να αισθάνονται τόσο άνετα…

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 400
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Σημαντικά μειωμένη μεταφορική κίνηση για τους τελευταίους μήνες του έτους (ιδιαίτερα των φορτίων), περικοπές προσωπικού και κάμψη των οικονομικών μεγεθών είναι μερικά από τα μαντάτα των εταιρειών της Ευρώπης.

Link to comment
Share on other sites

Ορέστη, εάν η μείωση της κίνησης τον χειμώνα είναι της τάξης του 20%...δεν θα αποτελέσει έκπληξη εάν η μείωση το καλοκαίρι φθάσει (μήπως και το ξεπεράσει?) το 40%. Και το λέω με το σκεπτικό ότι τον χειμώνα δεν έχουμε μετακινήσεις αναψυχής, αλλά τον εφοδιασμό των βασικών προϊόντων και τις απαραίτητες μετακινήσεις. Οπότε λογικά η πτώση θα είναι μεγαλύτερη το καλοκαίρι που στηρίζεται κυρίως στον τουρισμό (εσωτερικό και εξωτερικό) και στον ανεφοδιασμό τον απαραίτητο για την εξυπηρέτηση των τουριστών. Υπάρχει καμιά τέτοια πρόβλεψη για το καλοκαίρι?

Και με αυτό το σκεπτικό, οι εταιρείες θα πρέπει να πάρουν τα μέτρα τους.

Είτε αμυντικά με περικοπές και συγχωνεύσεις δρομολογίων...είτε επιθετικά με πακέτα προσφορών, ακόμη και τον Αύγουστο.

Link to comment
Share on other sites

Έγω από την άλλη πιστεύω ότι το καλοκαίρι για την περιόδο 15/7-25/8 η κίνηση θα είναι συνηθισμένη τώρα 5% πάνω - 5 % κάτω δεν νομίζω να είναι τόσο τραγικά τουλάχιστον για αυτή την περίοδο.Θα βρεθεί κόσμος που θα πάει στα νησιά,θα πάει στις πατρίδες τους, θα ξεπέσουν και κάποιοι τουρίστες κάπως πιστεύω θα έρθει η κατάσταση στα ίσια.

Εκεί που θα πέσει βουτιά στην στατιστική το καλοκαίρι είναι τον Ιούνιο κι αρχές Ιουλίου που ο κόσμος πάντα συνηθίζει να κάνει 1-2 εξορμήσεις για ΣΚ στα νησιά κυρίως τα κοντινά.

Αυτά πιστεύω θα περιοριστούν ΄στο ελάχιστο και ίσως οι εταιρίες θα πρέπει να είναι έτοιμες για την πιθανότητα να παράσχουν προσφορές εάν τα αποτελέσματα δεν είναι ικανοποιητικά γι αυτές.

Όμως ο χειμώνας που έχει 9 μήνες αν έχεις μια πτώση της τάξεως των 25% είναι μεγάλη πληγή. Κι όντως δεν είναι υπερβολή αυτό που αναφέρει το δημοσίευμα , διότι αν κάνει κανείς μια βόλτα στο λιμάνι να δει πως πηγαινοερχονται τα βαπόρια κι έχει μια εικόνα των προηγούμενων ετών αμέσως θα αντιληφθεί την κατάσταση.

Πέραν όμως από την μεταφορά λαχανικών που αναφέρει το δημοσίευμα ότι υπήρξε μεγάλη πτώση, αντίστοιχη υπάρχει και στην μεταφορά των οικοδομικών υλικών.Οι οικοδομές στα νησιά λόγω της υφεσης ψαλλιδιστηκαν στο ελάχιστο κι έτσι ένας από τους βασικούς όγκους των μεταφερούμενων φορτίων περιορίστηκε κατά πολύ.

Κι αυτό έχει επιπτώσεις και στις διεθνείς γραμμές.

Και βεβαίως ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχουν τα πρώτα στοιχεία της κίνησης των κρουαζερόπλοιων τα οποία τον Μάρτη θα ξεκινήσουν.Κι εκεί πιστεύω ότι η μείωση θα είναι εξίσου σημαντική.

Edited by Earl Granville
Link to comment
Share on other sites

Οπότε λογικά η πτώση θα είναι μεγαλύτερη το καλοκαίρι που στηρίζεται κυρίως στον τουρισμό (εσωτερικό και εξωτερικό) και στον ανεφοδιασμό τον απαραίτητο για την εξυπηρέτηση των τουριστών. Υπάρχει καμιά τέτοια πρόβλεψη για το καλοκαίρι?

Η ακτοπλοϊκή αγορά πάσχει από έγκυρη και έγκαιρη δημοσίευση στοιχείων σχετικά με την επιβατική κίνηση. Συνεπώς ούτε πρόσφατα στοιχεία υπάρχουν, πόσο μάλλον προβλέψεις. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική ίσως τις επόμενες εβδομάδες να έχουν κάποια εικόνα από τις κρατήσεις για την υψηλή περίοδο, κάτι που δεν συμβαίνει στην ακτοπλοΐα καθώς δεν γίνονται κρατήσεις από τόσο νωρίς.

Από τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης του Ελ Βενιζέλος προκύπτει πως ενώ μέχρι τον Οκτώβριο, η κίνηση του εξωτερικού ήταν αυξημένη κατά 1,7% σε σχέση με το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2007, το τελευταίο δίμηνο σημειώθηκε πτώση 7,1% .

Βέβαια η ακτοπλοΐα στηρίζεται σε μικρό βαθμό από τον εξωτερικό τουρισμό (σε αντίθεση με τις αεροπορικές εταιρείες, τα ξενοδοχεία και τις λοιπές τουριστικές επιχειρήσεις). Ο εσωτερικός τουρισμός είναι αυτός που θα παίξει τον καθοριστικό λόγο και ακόμα δεν μπορεί κανένας να προσδιορίσει ποιες θα είναι οι επιπτώσεις της κρίσης στην ελληνική οικονομία.

Link to comment
Share on other sites

Προβλέψεις σχετικά με τις επιπτώσεις της διεθνούς κρίσης αλλά και γενικότερα με το μέλλον του ακτοπλοϊκού κλάδου επιχειρεί να δώσει η ειδική μελέτη της διεύθυνσης σχεδιασμού και οικονομικής ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας, που δημοσιεύτηκε σήμερα.

Link to comment
Share on other sites

Διάβασα το ΔΤ, αλλά δεν μπορώ να πω ότι έγινα και σοφώτερος. Σα λίγο επιφανειακά να αντιμετωπίζει την κατάσταση και τα λέει και λίγο μπερδεμένα. Αυτό βέβαια είναι ΔΤ και όχι όλη η μελέτη. Αναμασάει τα ίδια για επιβαρύνσεις στα ναύλα (πάλι με το ΦΠΑ μαζί)...και βρίσκει ότι δραστηριοποιούνται πολλές εταιρείες ανά γραμμή. Πού να εννοεί άραγε? Στα Δωδεκάνησα, στη Μυτιλήνη (ουσιαστικά μιλάω, όχι τυπικά) ή στα Χανιά? Επίσης ενώ μιλάει για "ισχυρό πλήγμα" λόγω της όικονομικής κρίσης, λέει ότι θα υπάρχει πτώση τζίρου μόνο π. 4%. Αναφέρει ότι η απελευθέρωση δημιούργησε προϋποθέσεις για ανανέωση του στόλου, αλλά παραθέτει προς σύγκριση στοιχεία του 2007 και του 2000. Νομίζω ότι τα στοιχεία μεταξύ 2005 και 2008 δεν είναι και τόσο ενθαρρυντικά. Και τέλος μιλάει για ευκαιρίες στην Μαύρη και στην....Ερυθρά Θάλασσα!!! Δεν ξέρω και ειδικός δεν είμαι, αλλά αποκόμισα την εντύπωση ότι στέκεται στην επιφάνεια των πραγμάτων και δεν μπαίνει στην ουσία.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό βέβαια είναι ΔΤ και όχι όλη η μελέτη.

Ας δούμε λοιπόν ολόκληρη τη μελέτη η οποία περιλαμβάνει πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία. Δεν έχω προλάβει να τη διαβάσω, αλλά οι προβλέψεις που αναφέρονται στο δελτίο τύπου μου φάνηκαν αισιόδοξες.

Link to comment
Share on other sites

οι προβλέψεις που αναφέρονται στο δελτίο τύπου μου φάνηκαν αισιόδοξες.
Και δεν είσαι ο μόνος που τα βλέπει έτσι. Από Κρήτη ίσα με τη Μυτιλήνη άρχισαν να κλαίνε με μαύρο δάκρυ. Θα μου πεις: είδες ποτέ ικανοποιημένο ξενοδόχο? Φυσικά και όχι, αλλά όλα αυτά τα σημάδια συμβαδίζουν με μια πραγματικότητα που τη ζούμε. Επίσης, όπως προείπαμε, οι ξένοι έρχονται κυρίως αεροπορικώς. Σωστό, αλλά πιστεύει κανείς ότι το πρόβλημα θα αφορά μόνο τον ξένο τουρισμό? Εμείς (όλοι οι ιθαγενείς δηλαδή) φέτος θα πάμε κανένα τρίμηνο διακοπές σε σουίτες 5 αστέρων? Μάλλον όχι. Και βεβαίως παίζει ρόλο -όχι μόνο η κίνηση ως αριθμοί- και το πόσα θα ξοδέψει κάθε επιβάτης στο ταξίδι του. Μπορεί το ταξείδι να του κοστίσει πχ 500 ευρώ, μπορεί και 1000 ευρώ. Συνεπώς η προσέγγιση του προβλήματος μόνο από την σκοπιά της κίνησης είναι μόνο ενδεικτική. Ο συνολικός τζίρος είναι αυτός που θα μας δείχνει τις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος. Πάντως, μια πτώση κίνησης (και τζίρου) της τάξεως του 5% μου φαίνεται εντελώς εξωπραγματική πρόβλεψη.
Link to comment
Share on other sites

Τα trailers , ένας κύριος όγκος των φορτηγ΄ψν που μεταφέρουν είναι πλακάκια από την Ιταλία.Λόγω της οικονομικής κρίσης που δεν χτίζονται πλέον οικοδομές στην Ελλάδα με τον ρυθμό που χτίζονταν πριν έχει πέσει κατακόρυφα και η διακίνηση των φορτηγών.

Πολύ σωστή η επισήμανση σου, η πτώση στις οικοδομές θα επηρεάσει σημαντικά τα εισαγόμενα φορτία προς τη χώρα μας, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν σήμερα από την ΕΣΥΕ, το Νοέμβριο παρατηρήθηκε μείωση κατά 21,2% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, 29,5% στην επιφάνεια και κατά 30,2% στον όγκο.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
... έχεις και τα "σαϊνια" με τα μέτρα στήριξης του τουρισμού....Μα καλά, κανένας τους δεν έχει λίγο νιονιό...ακατοίκητο εντελώς?

Εκτός από πολιτική σκέψη, τα ως άνω "σαϊνια" έχουν και ορθή επιχειρησιακή προσέγγιση και είναι σε θέση να εμπνέουν τους υφισταμένους τους: "«Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι μόνοι που νιώθουν ασφαλείς είναι αστυνομικοί που υπηρετούν σε κτήρια «φρούρια» όπως είναι το Μέγαρο και το ΑΤ. Αερολιμένα. Οι υπόλοιποι αστυνομικοί κυρίως όσοι υπηρετούν στην ύπαιθρο, αισθάνονται ανασφάλεια και θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί»

Όπως έλεγε και ένα κουπλέ του Γ. Οικονομίδη στο θρυλικό "Κορόϊδο Μουσολίνι":

Βρέχει και κάτω από την τέντα

δεν κάνουν βήμα προς τα μπρός

και βγάζουν ανακοινωθέντα

πως φταίει ο κακός τους ο καιρός

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
τα εισητηρια... αν οι εταιρειες θελουν να δουλεψουν. και να νησια να εχουν τουρισμο.. πρεπει να μειωθουν

Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου, αλλά οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι μόνο ένας κρίκος του τουριστικού κυκλώματος. Τι γίνεται με τις τιμές των υπόλοιπων παραγόντων που συνθέτουν αυτό που ονομάζεται τουριστική βιομηχανία; (ξενοδοχεία, εστιατόρια, ποτά, ενοικιάσεις κλπ). Πόσο ανέβασαν τις τιμές τους αυτά τα χρόνια; (χωρίς μάλιστα να έχουν καμία επίπτωση από την 5ετή αύξηση των καυσίμων). Πόσο εκσυγχρόνισαν τις εγκαταστάσεις/υπηρεσίες τους; Τι μειώσεις τιμών κάνουν φέτος για να προσελκύσουν τουρισμό;

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου, αλλά οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι μόνο ένας κρίκος του τουριστικού κυκλώματος. Τι γίνεται με τις τιμές των υπόλοιπων παραγόντων που συνθέτουν αυτό που ονομάζεται τουριστική βιομηχανία; (ξενοδοχεία, εστιατόρια, ποτά, ενοικιάσεις κλπ). Πόσο ανέβασαν τις τιμές τους αυτά τα χρόνια; (χωρίς μάλιστα να έχουν καμία επίπτωση από την 5ετή αύξηση των καυσίμων). Πόσο εκσυγχρόνισαν τις εγκαταστάσεις/υπηρεσίες τους; Τι μειώσεις τιμών κάνουν φέτος για να προσελκύσουν τουρισμό;

εχεις απολυτο δικαιο και συμφωνω μαζι σου. ευτυχως στο νησι οι τιμες ειναι ακομη καλες. αλλα συμφωνω ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ!

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απόλυτα κι εγώ με τον Orestis. Στα περισσότερα νησιά την τελευταία 5ετία έπεσαν γερές δαγκωνιές και δεν έγινε κανένας εκσυγχρονισμός που να υπαγορεύει τέτοιες αυξήσεις.

Δυστυχώς πολλοί ιδιοκτήτες τουριστικών επιχειρησεων στα νησιά (εστιατόρια δωματια καφετεριες κλαμπα) χωρίς να προσφερουν υποδομή ,σερβις κι άλλα τινα προσπαθούν να βγάλουν όλη την χρονιά με δουλειά 2 μήνων.

και δεν εννοώ μία υπερεπιχείρηση στην Μύκονο αλλά γενικότερα ένα εστιατόριο ή μια καφετερια σε ενα απλό νησί.

Πως θα την βγάλουν?θα βαρέσουν τιμές όπως και το έκαναν κι όπου σε τσακώσουν.

Μα δεν γίνεται όμως ο άλλος να δουλευει 11 μηνες τον χρόνο για να πάει μετά βίας διακοπές σε ενα νησι 10 ημερών κι ο αλλος να την βγάλει με 2 μήνες δουλεια άνευ επενδυσης ,εκσυγχρονισμού, ποιότητας και σερβις.

Δεν μπορεί για παράδειγμα να πουλάει την διανυκτέρευση 60 ευρω σε δωμάτιο 30ετιας με κοινόχρηστο μπάνιο.

Έτσι κι επειδή με αυτή την νοοτροπία κάθε χρόνο πάει και χειρότερα ο τουρισμός , αντί να κάτσουν να δουν τι φταίει και τι λάθος κάνουν οι ίδιοι πετάνε το μπαλάκι στο ότι δεν έχουμε γρηγορα πλοία , δεν φερνουν τον κόσμο τσάμπα,δεν έχουμε βολικά ωράρια , γενικότερα το μπαλάκι το στελνούν μόνο στα πλοία που όμως ,όπως είπε κι ο Orestis αυτά είναι βασικός μεν κρικος των εξόδων των διακοπών αλλά είναι ένας εξ αυτών.Ακολουθούν η διαμονή, η εστίαση, η ψυχαγωγία στις οποίες πέφτει δάγκωμα κανονικό σε πολλά νησιά.

Link to comment
Share on other sites

... Τι γίνεται με τις τιμές των υπόλοιπων παραγόντων που συνθέτουν αυτό που ονομάζεται τουριστική βιομηχανία; (ξενοδοχεία, εστιατόρια, ποτά, ενοικιάσεις κλπ)....

Ξέρετε τι γίνεται φέτος με τις τιμές στα ξενοδοχεία της Costa Brava, της Costa del Sol (ή έστω του Cascais?) Πάλι με βλέπω να φωτογραφίζω καράβια με Ισπανική σημαία (άντε, μπορεί και Πορτογαλλική). :mad:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Βάσει των δημοσιευμένων οικονομικών στοιχείων των 4 εισηγμένων εταιρειών (Αttica, Minoan, ANEK, NEL), τα στοιχεία του κλάδου για το περσινό έτος είναι άκρως απογοητευτικά:

Κύκλος εργασιών: 851,6 εκ. vs 811,6 εκ. το 2007 (μεταβολή: +4,9%).

EBITDA: 100 εκ. vs 161 εκ. το 2007 (μεταβολή: -37,8%).

Καθαρά κέρδη: -10,2 εκ. vs 80,0 (μεταβολή: άστα να πάνε… ).

Οι προοπτικές για φέτος:

1. Σημαντική μείωση των τιμών των καυσίμων, με μικρές ανοδικές τάσεις τις τελευταίες εβδομάδες. Κρίσιμος παράγοντας θα είναι οι τιμές των καυσίμων την υψηλή περίοδο.

2. Φόβοι για σημαντική υποχώρηση της επιβατικής κίνησης. Με όσα έχω διαβάσει κατά καιρούς, το αισιόδοξο σενάριο θα είναι μείωση κατά 5-15%.

3. Σημαντικά αυξανόμενος ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών: αφού η αγορά βρίσκεται σε ύφεση και ο κλάδος συρρικνώνεται, μοναδικός τρόπος για να αναπτυχθούν οι εταιρείες είναι να αυξήσουν τα μερίδια τους εις βάρος των ανταγωνιστών τους.

Link to comment
Share on other sites

Οι χθεσινές ανακοινώσεις του ΣΕΕΝ και της ΕΕΑ έχουν ένα κοινό σημείο: Τονίζουν την ανισότητα με την οποία αντιμετωπίζονται από το κράτος οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σε σχέση με τους υπόλοιπους κλάδους συγκοινωνιών.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Δημοσιεύθηκε χθες από την ΕΣΥΕ η κίνηση επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων για το 3ο τρίμηνο 2008. Σαφώς πτωτική η τάση σε σχέση με το 2007, με διακυμάνσεις ανάλογα την γραμμή. Βέβαια από τότε έχουν περάσει 6 μήνες και τα πράγματα έχουν σφίξει περισσότερο.

Με μια γρήγορη ματιά που έριξα, μου έκανε εντύπωση η κίνηση του Περάματος-Παλουκιών...που διακινήθηκαν σε 1 τρίμηνο σχεδόν 4 εκ επιβατες και 1,4 εκ οχήματα! Επίσης, είδα ότι σταθερά πτωτική είναι η κίνηση στο Ρίο-Αντίρριο, που δείχνει ότι η γέφυρα κερδίζει μεγαλύτερα μερίδια. Τέλος στην σελ 11, μου έκανε εντύπωση η κίνηση του Γαυρίου που δείχνει ότι αποβιβάσθηκαν 80 χιλ περισσότεροι από όσους επιβιβάσθηκαν (226 έναντι 146)...μάλλον κάποιο λάθος θα έγινε.

ΥΓ Orestis, η μεγάλη πτώση στα Δωδεκάνησα και η μεγάλη άνοδος στις Ανατολικές Κυκλάδες, που φαίνεται (σελ 13) μεταξύ 2006-2007, πού οφείλεται? Είναι πραγματική ή άλλαξε ο τρόπος υπολογισμού?

Link to comment
Share on other sites

Σχεδόν σε όλες τις γραμμές η κίνηση είναι πτωτική.Το πάσχα σχεδόν όλες οι γραμμές είχαν πτώση.

Στην Ικαρία για παράδειγμα τις ημέρες του Πάσχα ήρθε σαφώς λιγότερος κόσμος από οποιοδήποτε άλλο Πάσχα της τελευταίας 10ετίας που θυμάμαι παρόλο που και οι δύο ναυτιλιακές που δραστηριοποιούνται στην γραμμή είχαν πολύ καλά τιμολόγια.Η μεν Hsw έχει πολυ μειωμένες τιμές από την αντιστοιχη περυσινη περίοδο για όλες τις κατηγορίες και η Kallisti Ferries είχε σχεδόν τσάμπα το ΙΧ με 29ευρώ.

Παρόλα αυτά ο κόσμος ήταν λιγότερος κι ένα ποσοστό που θα μπορούσα να προσδιορίσω με επιφύλαξη είναι της τάξης του 25%.

Βασικά ήρθαν οι ντόπιοι που έχουν σπίτια στο νησί κι άντε κανένας προσκεκλυμένος τους.Ξέμπαρκοι που απλά και μόνο θα ερχονταν για διακοπές σε ξενοδοχεια όπως άλλες χρονιές μειωθηκαν στο ελάχιστο για να μην πω μηδενίστηκαν. Το μεγαλύτερο ξενοδοχείο του Ευδήλου περυσι το Πάσχα είχε νοικιασμένα 15 δωμάτια και φέτος είχε 5.

Την μεγάλη Πέμπτη και την μεγάλη Τετάρτη έγιναν δύο ντου από τα βαπόρια αλλά πέραν αυτών ουδέν.Τις υπόλοιπες ημέρες η κίνηση ήταν υποτονική.

Έτσι καταρίπτεται ένας μύθος πλέον που το ακριβό εισιτήριο αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για διακοπές. Είδαμε και με τα φτηνά τι έγινε.

Αυτός που είναι να πάει διακοπές δεν θα σκεφτει τα 50 ευρω παραπάνω αλλά το θέμα είναι να έχει η τσεπη του λεφτά για να πάει διακοπές.

Πάνω κάτω αυτή ήταν η πραγματικότητα στα περισσότερα νησιά κι επειδή το Πάσχα είναι ο προάγγελος του καλοκαιριού καλό θα είναι όλοι οι επιχειρηματίες και οι τοπικοί φορείς των νησιών να σκεφτούν πως θα προσελκύσουν, θα δελεάσουν και θα διευκολύνουν τον κόσμο να έρθει να κανει τις διακοπές του.

Γιατί η δικαιολογία ότι τα βαπόρια μας γδύνουν πλέον μόνο ως ανάχωμα στις ευθύνες τους μπορεί να λειτουργήσει.

Link to comment
Share on other sites

Ενα ενδιαφερον αρθρο βρισκεται στο τευχος 189 του εφοπλιστη.Ο Ελευθεριος Κεχαγιογλου προεδρος του Ελληνικου Δικτυου Μικρων Νησιων μιλαει για το μεταφορικο ισοδυναμο των εισητηριων.Η συνεντευξη βρισκεταικαι στο www.efoplistis.eu στο αρχειο τευχων του site.Τελικα ισως υπαρχει φως στο τουνελ με τις τιμες

Link to comment
Share on other sites

περσινα ξυνα σταφυλια. η ιστορια εχει ξεκινησει εδω και εναμισυ χρονο απο τον δημαρχο τηλου κ.Αλιφερη και παροτι φραστικα μεχρι και ο υφυπουργος ΕΝΑΝΠ εχει ταχθει υπερ, στην πραξη δεν εχουμε κατι αλλο

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Το πρώτο τρίμηνο του έτους είναι παραδοσιακά ζημιογόνο για όλες τις εταιρείες ενώ η βαρύτητα του για τις εταιρείες του ακτοπλοϊκού κλάδου είναι μικρή. Παρόλα αυτά, η ανάγνωση των αποτελεσμάτων προκαλεί ανησυχία για την πορεία των εταιρειών: Από τα στοιχεία των Attica, ANEK, Minoan, HSW και NEL προκύπτει πως τα συνολικά έσοδα υποχώρησαν κατά 15% (154,7 εκ. vs 181,4 εκ.) ενώ οι ζημιές αυξήθηκαν κατά 26% (-47,4 εκ. vs -37,5 εκ.).

Αυτό το διάστημα οι εταιρείες έχουν δύο συμμάχους: τη σημαντική μείωση των τιμών των καυσίμων (περίπου κατά 35-40%) και τη μείωση των επιτοκίων. Συνεπώς θα περίμενε κανείς πως θα παρουσίαζαν σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας τους. Αυτό όμως δεν συνέβη λόγω της σημαντικής μείωσης της κίνησης (ειδικά στην Αδριατική η μείωση παίρνει δραματικές διαστάσεις), της μείωσης των τιμών των εισιτηρίων, αλλά της αύξησης του μεταξύ τους ανταγωνισμού.

Η τελευταία παράμετρος δεν είναι ιδιαίτερα εμφανής στα αποτελέσματα του τριμήνου (αφού η μάχη της Κρήτης ξεκίνησε στις 12 Μαρτίου), αλλά στο επόμενο διάστημα θα επιφέρει σημαντικότατες απώλειες και για τους 3 μεγάλους παίκτες. Ειδικά στο β’ τρίμηνο του έτους, κατά το οποίο η αύξηση της χωρητικότητας της γραμμής, δεν αποτελεί λόγο για την αύξηση της συνολικής κίνησης, το πλήγμα για την κερδοφορία αναμένεται να είναι δυσβάσταχτο.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...