Jump to content
Shipfriends

Οι επιπτώσεις της κρίσης στην ακτοπλοΐα


Recommended Posts

οι αυξανομενες ζημιες στην ακτοπλοια προβληματιζουν τους παντες. το euro2day υποστηριζε χτες οτι θα γινουν παρεμβασεις στα εργασιακα και στην κατευθυνση της μειωσης του κρατικου παρεμβατισμου για να στηριχτει ο κλαδος και να μην καταρρευση.

με αλλα λογια μειωση συνθεσεων καταργηση 10μηνης (7μηνης στα ταχυπλοα) ναυτολογησης κλπ.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 403
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

το ναυτικο επιμελητηριο ελλαδος προτεινε μια σειρα απο μετρα για τη στηριξη της ακτοπλοϊας.

σωστη η προταση για μειωση του Φπα, αλλα λιγο παραδοξη η προταση για καταργηση της υποχρεωτικης ελληνομαθειας των πληρωματων, ειδικα μετα τα γεγονοτα του concordia

Link to comment
Share on other sites

Xωρίς να θέλω και να μπορώ να αμφισβητήσω τη κρίση στην οποία όλο και πιο βαθιά μπαίνει η ακτοπλοϊα, παρέα με την υπόλοιπη Eλλάδα, κάτι μου λέει ότι όλος αυτός ο θόρυβος των τελευταίων ημερών είναι ευκαιρία να ξεπετάξουν μια σειρά από θέματα ταμπού του παρελθόντως.

Tελικά φαίνεται ότι δε φταίει μόνο η ανικανότητα της πολιτικής ηγεσίας, ή ο φόρτος εργασίας κάποιων που δε διάβασαν τι υπόγραφαν. Kαι στον θεωρητικώς πιο προοδευτικό-δυναμικό ιδιωτικό τομέα η συνταγή μοιάζει να είναι λάθος.

Mάλλον πρέπει να το ρίξουμε στις θείες επικλήσεις. O θεός να βάλει το χέρι του..

Link to comment
Share on other sites

Όλα αυτά που βλέπουμε να γίνονται τις τελευταίες εβδομάδες, είναι απόλυτα αναμενόμενα και αποτελούν μονάχα την αρχή των αλλαγών & περικοπών που θα γίνουν στην ακτοπλοΐα. Η κατακόρυφη μείωση της ζήτησης είναι δεδομένη και αφορά όλους τους κλάδους. Η διαφοροποίηση των ακτοπλοϊκών εταιρειών είναι πως αντιμετωπίζουν ταυτόχρονα μια υπερβολική αύξηση του κόστους (λόγω των καυσίμων), ενώ παράλληλα δεν μπορούν να διαχειριστούν το εργατικό κόστος με την ίδια ευελιξία που το διαχειρίζονται άλλοι κλάδοι (νέες συμβάσεις, μειωμένα ωράρια, μερική απασχόληση κλπ).

Για να μπορεί να συνεχίσει τη λειτουργία της μία εταιρεία, θα πρέπει να λειτουργικά της κέρδη να είναι τέτοια που να μπορεί να πληρώνει τουλάχιστον τους τόκους και τα χρεολύσια της. Αυτό σε πολύ γενικές γραμμές σημαίνει ένα EBITDA της τάξεως των 20-40 εκ., όταν στις μέρες μας (12μηνο 2010) το EBITDA όλων των εταιρειών ήταν αρνητικό... Συνεπώς αποτελεί μονόδρομο για όλες, η πώληση πλοίων, η δραστική περικοπή δρομολογίων (ή και η πλήρης αποδρομολόγηση από κάποιες γραμμές) καθώς και η αύξηση των ναύλων.

Στην πράξη, η ραγδαία αύξηση της τιμής των καυσίμων σε σχέση με τις τιμές που ίσχυαν πριν από δύο χρόνια (250 €), σημαίνει πως ανάλογα με το πλοίο το δρομολόγιο κλπ, σε κάθε κυκλικό ταξίδι, ένα πλοίο θα πρέπει να μεταφέρει 500-1.500 παραπάνω επιβάτες από τότε, μόνο για να καλύψει το κόστος των καυσίμων του. Έχοντας αυτό το νούμερο στο μυαλό σας, ξανασκεφτείτε τις προτάσεις σας για βιώσιμα πλοία, νέες γραμμές κλπ.

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

το ναυτικο επιμελητηριο ελλαδος προτεινε μια σειρα απο μετρα για τη στηριξη της ακτοπλοϊας.

σωστη η προταση για μειωση του Φπα, αλλα λιγο παραδοξη η προταση για καταργηση της υποχρεωτικης ελληνομαθειας των πληρωματων, ειδικα μετα τα γεγονοτα του concordia

Xωρίς να θέλω και να μπορώ να αμφισβητήσω τη κρίση στην οποία όλο και πιο βαθιά μπαίνει η ακτοπλοϊα, παρέα με την υπόλοιπη Eλλάδα, κάτι μου λέει ότι όλος αυτός ο θόρυβος των τελευταίων ημερών είναι ευκαιρία να ξεπετάξουν μια σειρά από θέματα ταμπού του παρελθόντως.

Έχοντας αυτό το νούμερο στο μυαλό σας, ξανασκεφτείτε τις προτάσεις σας για βιώσιμα πλοία, νέες γραμμές κλπ.

Παρόλο που ανήκω στους "προσγειωμένους", θα συμφωνήσω με τον gtogias ότι αυτή η κρίση αποτελεί την χρυσή ευκαιρία για να υπάρξουν ριζικές αλλαγές σε όλα τα επίπεδα, ακόμα και για αλλαγές που δεν έχουν σχέση με την κρίση, απλώς η κρίση αποτελεί τον "παπά" που "μιας και τον βρήκαμε , ας θάψουμε πεντέξι-έξι". Δεν υποστηρίζω ότι δεν υπάρχει κρίση, απλώς έχω επιφυλάξεις ως προς το εμφανιζόμενο μέγεθος...και ως προς ορισμένες προτάσεις που ορισμένοι παρουσιάζουν σαν λύσεις. Και φυσικά πολλοί είναι αυτοί που θέλουν να ξεχνάνε τις δικές τους λανθασμένες επιχειρηματικές επιλογές...και να αποδίδουν όλα τα κακά στην απρόσωπη κρίση.

Όπως είπε και ο proud, τι σχέση έχει η κατάργηση της ελληνομάθειας με την κρίση? Δηλαδή άμα έρθουν κακοπληρωμένοι Βούλγαροι και Ρουμάνοι ναυτες που δεν ξέρουν ούτε λέξη ελληνικά, θα λυθούν τα προβλήματά μας? Προσωπικά, αυτό θα ήταν το τελευταίο που θα ήθελα να δω να καταργείται, γιατί πλέον θα αισθάνομαι μεγάλη ανασφάλεια ταξιδεύοντας με πληρώματα που σε μια στιγμή ανάγκης θα μπερδεύουν το δεξιά με το αριστερά και το πάνω με το κάτω.

Link to comment
Share on other sites

Φυσικά και υπήρξαν λανθασμένες επιχειρηματικές επιλογές, όπως άλλωστε σε όλους τους κλάδους και στο συγκεκριμένο forum τις έχουμε αναφέρει επανειλημμένος.

Όσο αφορά την ελληνομάθεια, η λογική είναι πως όσοι δεν συμμετέχουν στο safety δεν είναι ανάγκη να γνωρίζουν τη γλώσσα, όπως γίνεται χρόνια τώρα στην κρουαζιέρα. Δεν είναι ανάγκη όμως να δουλέψει Βούλγαρος, μπορεί να δουλέψει και Έλληνας, αλλά με μισθό παρόμοιο με αυτό των άλλων κλάδων και όχι με την υποχρέωση έκδοσης ναυτικού φυλλαδίου και ότι αυτό συνεπάγεται.

Όταν ο εργαζόμενος στα Goudys πληρώνεται 750 € και ο ίδιος εργαζόμενος σε ένα πλοίο πληρώνεται 2.500, αυτό όχι μόνο αποτελεί στρέβλωση της αγοράς αλλά αυξάνει και υπερβολικά το κόστος, όπως και όταν ένα πλοίο έχει υποχρεωτικά πλήρωμα 120 ατόμων, είτε όταν μεταφέρει 2.000 επιβάτες είτε όταν μεταφέρει 500.

Link to comment
Share on other sites

Όταν είχε τεθεί πάλι προ μηνών το ζήτημα της ελληνομάθειας, εάν δεν απατώμαι, είχα διαβάσει ότι στα ακτοπλοϊκά συμμετέχει στο safety όλο το προσωπικό, και άρα είναι εμμέσως απαραίτητη η ελληνομάθεια για όλο το πλήρωμα.

Όσον αφορά το προσωπικό των κυλικείων και των εστιατορίων, νομίζω ότι δεν μπορείς να βάλεις στην ίδια θέση κάποιον που δουλεύει πχ 8 ώρες με αυτόν που βρίσκεται και ταξιδεύει με ένα πλοίο πολλαπλάσιες ώρες, έστω και αν και αυτός δουλεύει 8 ώρες. πχ ένας εργαζόμενος στα goodys πχ του Ιθάκη, λογικά θα μπαίνει στο πλοίο στις 6-7 το πρωί και θα βγαίνει στις 8-9 βράδυ. Και ακόμα χειρότερα σε άλλες πιό μακρινές διαδρομές ή σε περιπτώσεις απροόπτων κλπ. Δεν ξέρω, αλλά μου φάινεται άδικο να παίρνει τα ίδια λεφτά με τον στεριανό. Εξάλλου, δεν μπορεί να είναι οι μισθοί στεριανοί και μόνον οι τιμές βαπορίσιες. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Μα το ένα παράδοξο είναι ακριβώς αυτό: σε όλες τις διεθνείς ή τις ξένες ακτοπλοϊκές γραμμές, το προσωπικό που συμμετέχει στο safety είναι πολύ συγκεκριμένο (και μόνο αυτό αποτελεί την υποχρεωτική σύνθεση), ενώ στην ελληνική ακτοπλοΐας συμβαίνει αυτό που αναφέρεις.
  • Εκτός από το γεγονός πως δεν είναι απαραίτητο από τους υπερτριπλάσιους μισθούς, να φτάσουμε στην εξίσωση τους, υπάρχουν και πολλοί εργαζόμενοι σε πλοία (δελφίνια, Highspeed, ημερόπλοια), που δουλεύουν τις ίδιες ή και λιγότερες ώρες από τους στεριανούς συναδέρφους τους (υπάρχουν πολλοί εργαζόμενοι στην εστίαση που εργάζονται τυπικά οκτάωρα ή που εργάζονται ασφαλισμένοι?).
  • Επίσης πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και το φορολογικό καθεστώς για τους συγκεκριμένους εργαζόμενους (φορολογικός συντελεστής 3%), που ενισχύει τις μισθολογικές διαφορές που αναφέραμε.

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

επισης και το φορολογικο καθεστως των ακτοπλοϊκων εταιρειων, σε σχεση με τους εργοδοτες της στεριας

οτι χρειαζονται διορθωτικες κινησεις, πιθανοτατα οχι επιφανειακα ημιμετρα, δε σημαινει οτι πρεπει να παμε στο αλλο ακρο (πχ σε συνθηκες carnival, οπου το περισσοτερο ξενοδοχειακο αμοιβεται μονο απο τα tips)

Link to comment
Share on other sites

Μα το ένα παράδοξο είναι ακριβώς αυτό: σε όλες τις διεθνείς ή τις ξένες ακτοπλοϊκές γραμμές, το προσωπικό που συμμετέχει στο safety είναι πολύ συγκεκριμένο (και μόνο αυτό αποτελεί την υποχρεωτική σύνθεση), ενώ στην ελληνική ακτοπλοΐας συμβαίνει αυτό που αναφέρεις.

Εάν υποθέσουμε οrestis ότι "εκσυγχρονίζεται" η ακτοπλοϊα μας και σε αυτό το ζήτημα, ποιό ποσοστό του πληρώματος θα βγει εκτός safety και άρα εκτός υποχρεωτικής σύνθεσης, και φυσικά δεν θα υποχρεούνται σε ελληνομάθεια....10-20-30%? Εννοείται ότι το ποσοστό δεν είναι σταθερό, αλλά εξαρτάται από το είδος του πλοίου και το δρομολόγιό του, απλώς ρωτάω για να έχουμε ένα ενδεικτικό μέγεθος.

Κατά την γνώμη μου όμως λίγο ενδιαφέρει τον επιβάτη εάν ο συγκεκριμένος καμαρώτος ή σερβιτόρος είναι ενταγμένος στο safety ή όχι. Σε μια στιγμή ανάγκης ο επιβάτης τον βλέπει σαν μέλος του πληρώματος και έχει απαίτηση να τον βοηθήσει και να τον καθοδηγήσει σωστά. Πρόσφατα στο ναυάγιο του concordia είδαμε ένα βίντεο που δημιούργησε αίσθηση και κακή εντύπωση, όπου κάποιος του πληρώματος έλεγε στους επιβάτες ότι δεν πρόκειται για κάτι σοβαρό και να πάνε στις καμπίνες τους...την ώρα που το πλοίο βούλιαζε. Είναι πολύ πιθανό ο συγκεκριμένος να μην ανήκε στο safety του πλοίου και εκείνη την ώρα να έλεγε ό, τι του κατέβαινε. Αυτό όμως θα πρέπει να ενδιαφέρει τον επιβάτη? Μήπως στο συγκεκριμένο ζήτημα θα πρέπει να είμαστε πιό προσεκτικοί?

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Δεν γνωρίζω να σου πω ακριβώς, θεωρώ πως αφορά ένα σημαντικό μέρος του ξενοδοχειακού πληρώματος . Αν κάποιος γνωρίζει τους κανονισμούς που ισχύουν στις διεθνείς γραμμές, ας μας πει περισσότερα.

Συμφωνώ πως πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, αλλά μου είναι δύσκολο να πιστέψω πως μόνο στην Ελλάδα δείχνουμε τόση ευαισθησία σε θέματα ασφαλείας. Εκτός από αυτό, υπάρχει και η δυνατότητα που ανέφερα πιο πάνω, να παραμείνουν όλοι Έλληνες, αλλά να αποχαρακτηριστεί μέρος του πληρώματος από την ιδιότητα του ναυτικού ή και από την υποχρεωτική σύνθεση.

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

Σήμερα η Ναυτεμπορική έχει ένα άρθρο σχετικό με αυτά τα ζητήματα και έχει και έναν ενδεικτικό πίνακα με την σύνθεση και το κόστος ενός ακτοπλοϊκού (υποθέτω του Δήλος). Και όπως φαίνεται εάν πέσει τσεκούρι στο κατώτερο πλήρωμα μπορεί να γλυτώνουν και 30-40-50 χιλιάδες τον μήνα. Προσωπικά όμως δεν πιστεύω ότι η περικοπή του προσωπικού, και συνεπώς του κόστους, πρόκειται να μειώσει τις τιμές των εισιτηρίων, όπως αναφέρεται. Και δεν το πιστεύω, γιατί δεν το είδα και σε άλλες περικοπές λειτουργικού κόστους (περικοπές ταχύτητας, δρομολογίων, παρατάσεις ακινησιών).

post-1833-0-74310600-1327952922_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Νηρέα αυτή της στιγμή δεν νομίζω πως τίθεται θέμα μείωσης των τιμών των εισιτηρίων, αυτό θα γινόταν εάν τα συγκεκριμένα μέτρα είχαν παρθεί πριν από 2-3 χρόνια. Με τα σημερινά δεδομένα, οποιοδήποτε τέτοιο μέτρο, απλά θα μείωνε τις τεράστιες ζημιές και θα βοηθούσε στην αποφυγή υπέρμετρων αυξήσεων στα εισιτήρια.

Οι κινήσεις που ανέφερες πως έχουν γίνει ήδη από τις εταιρείες, κινούνται ακριβώς προς την ίδια κατεύθυνση. Όταν για παράδειγμα η Attica θα κλείσει τη χρήση με αρνητικό EBITDA της τάξεως των 10 εκ. (δηλαδή τα έσοδα της δεν θα καλύψουν καν τα έξοδα λειτουργίας της, πόσο μάλλον τα χρηματοοικονομικά της), είναι αδύνατον να μειώσει τις τιμές της. Όποια κίνηση εξοικονόμησης και εάν υλοποίησε (μείωση δρομολογίων και ταχύτητας, παράταση ακινησιών, περικοπές προσωπικού κλπ), έγινε προκειμένου να περιορίσει τις ζημιές της.

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

Αλλα αυτο ειναι φαυλος κυκλος. Τα εισιτηρια δεν πεφτουνε-η κινηση μειωνεται το πετρελαιο ακριβαινει-τα εισιτηρια αυξανονται-η κινηση ξαναμειωνεται και παει λεγοντας. Δε φταιει κανεις που οι Μινωικες η Αττικα κοκ κανανε παραλογες επιλογες η οποιες ηταν δυσκολο να κανουν αποσβεση στις καλες εποχες της ακτοπλοιας οχι στις μαυρες μερες που ζουμε τωρα.

Link to comment
Share on other sites

Νηρέα αυτή της στιγμή δεν νομίζω πως τίθεται θέμα μείωσης των τιμών των εισιτηρίων,

Αφού δεν τίθεται τέτοιο θέμα (που κι εγώ το αποκλείω), τότε τι νόημα έχουν οι μελέτες και τα δημοσιεύματα που μιλάνε για μειώσεις εισιτηρίων? Για να χρυσώσουν το χάπι των απολύσεων? Και βεβαίως συμφωνώ με τον neptune ότι έχουμε μπει σε ένα φαύλο κύκλο. Και δε νομίζω ότι με τέτοιες αμυντικές τακτικές θα βγούμε ποτέ από αυτόν. Καλές οι αμυντικές κινήσεις, αλλά χρειάζονται και επιθετικές που θα τονώσουν λίγο την κίνηση.

[...]Αντιθέτως το ΝΕΕ θεωρεί ότι πολύ λιγότεροι ναυτικοί (περί τους 1.500) θα χάσουν προσωρινά την εργασία τους, ωστόσο με τη μείωση της τιμής του εισιτηρίου (λόγω μείωσης του ΦΠΑ και του κόστους εργασίας) θα αυξηθεί η επιβατική κίνηση και συνακόλουθα θα παρατηρηθεί σημαντική αύξηση της απασχόλησης στα νησιά.

[...]Η σύνθεση αυξάνει το εισιτήριο

Η σύνθεση στα ακτοπλοϊκά πλοία καθορίζεται με βάση το Π.Δ. 177/1974 το όποιο συμπεριλαμβάνει και το ξενοδοχειακό προσωπικό. Η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι σε διάσταση με τη διεθνή σύμβαση STCW την οποία έχει κυρώσει η Ελλάδα και η οποία προβλέπει ασφαλή σύνθεση πληρώματος μόνο για ναυτικούς με αντικείμενο εργασίας τους στη γέφυρα και το μηχανοστάσιο.

[...] Με την εφαρμογή της STCW και του Κανονισμού 3577 η σύνθεση θα πλησίαζε τα ευρωπαϊκά επίπεδα και θα είχε ως αποτέλεσμα το συνολικό κόστος μεταφοράς, δηλαδή το εισιτήριο, να μειωθεί κατά περίπου 11,2% στα ταχύπλοα και περίπου 18,1% στα συμβατικά.

http://www.naftempor....asp?id=2128791

Link to comment
Share on other sites

1. Στις συνθήκες που διανύουμε αυτή τη στιγμή, οι περισσότερες επιχειρήσεις βρίσκονται στα όρια της επιβίωσης. Σενάρια του τύπου -50% στη ζήτηση, +50% στο κόστος ή στη φορολογία, μάλλον ξεπερνούν τις συνήθεις απαισιόδοξες προβλέψεις των εταιρειών (βάσει των οποίων εκτιμούν τις επενδύσεις τους).

2. Οι προτάσεις αυτές μπορούν να βοηθήσουν (δεν αναφέρομαι μόνο στο θέμα των συνθέσεων), καθώς θα επιτρέψουν σε πλοία που είναι απαγορευτική η συνέχιση της δρομολόγησης τους, να παραμείνουν ενεργά.

3. Σε περίπτωση βελτίωσης της κατάστασης (από πλευράς ζήτησης, αυτό μπορεί να καθυστερήσει πολύ, αλλά για το κόστος πετρελαίου, κανείς δεν μπορεί να ξέρει με σιγουριά), οι παραπάνω κινήσεις θα επιτρέψουν τη μείωση του κόστους και κατ’ επέκταση στη μείωση των εισιτηρίων.

Πολλές άλλωστε από τις παραπάνω αλλαγές έπρεπε να έχουν πραγματοποιηθεί την τελευταία 10ετία βάσει των κυβερνητικών δηλώσεων/υποσχέσεων και αυτός ήταν ένας από τους παράγοντες που είχε ενθαρρύνει τις επενδύσεις στην ακτοπλοΐα.

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

Aναρωτιέμαι λοιπόν διότι αν κρίνω από τα €3Mio της Golden Star Ferres για το SFII, τις αλλεπάλληλες ναυλώσεις της Nel, την πρόθεση του Grimaldi να βάλει 2 καράβια στα Χανιά, κοκ, οι άνθρωποι που κάνουν κουμάντο στην ακτοπλοϊα ή βαθειά νυχτωμένοι είναι ή επί το λαϊκότερον είναι παρολιτζήδες.

Η NEL Lines αρχίζει και ξεναυλωνει τα πλοία που μάζευε πέρυσι!!! Η Golden Star Ferries επένδυσε το κέρδος, που έβγαλε πέρυσι στην «ανακαίνιση» του βαποριού της. Η MINOAN Lines προσπαθεί να πιέσει την ΑΝΕΚ Lines (εάν μπει στα Χανιά)

Link to comment
Share on other sites

Διαβάζοντας πολλές από τις δημοσιεύσεις σε διάφορα θέματα συνειδητοποιώ πως κάποιοι δεν έχουν αντιληφθεί το μέγεθος της κρίσης που διέρχεται η ακτοπλοΐα, όπως άλλωστε σχεδόν όλοι οι κλάδοι στη χώρα μας.

Κάποιοι θεωρούν πως η κρίση δεν θα φέρει περικοπές και δεν θα επηρεάσει τη συχνότητα και την ποιότητα των συνδέσεων, κάποιοι το πάνε και ακόμα πιο πέρα και επιθυμούν/προτείνουν νέες και καλύτερες συνδέσεις.

Για να μην πέφτουμε αργότερα από τα σύννεφα (συνήθης αντίδραση στη χώρα μας), ας περιμένουμε πρώτα να δούμε ποιες εταιρείες και σε ποια κατάσταση θα φτάσουν μέχρι το καλοκαίρι και μετά βλέπουμε τι δρομολόγια θα εκτελούν.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Με βαση την συζητηση στην Blue Star νομιζω οτι πανω κατω σε ολες τις γραμμες ισχυει η μειωση των ταχυτητων χωρις τα δρομολογια να ανταποκρινονται στα πραγματικα ωραρια.Ενταξει μπορει να μην ειναι 2ωρες οι καθυστερησεις αλλα την μια ωρα πιθανον αρκετες φορες την φτανουν.

Αν παντως τα 22μιλια ειναι απαγορευτικα για τις εταιριες τοτε τα πραγματα δεν ειναι καθολου καλα.Οι τιμες παραμενουν υψηλες,οι Ελληνες τα βγαζουν πολυ δυσκολα περα και η κατηφορα θα συνεχιζεται.Δεν πιστευω πια οτι το καλοκαιρι,το Πασχα κλπ μπορουν να σωσουν την παρτιδα μιας χρονιας.

Και ολα αυτα συμβαινουν μεσα σε ενα κρατος που ειναι ανυπαρκτο η στον αυτοματο και στην ουσια οι ακτοπλοικες εταιριες μπορουν να διαμορφωνουν τις τιμες και τα δρομολογια τους οπως θελουν ωστε να ξεζουμιζουν τους 10επιβατες που εχουν απομεινει να κυκλοφορουν.

Για τις αγονες χρειαζεται να πουμε κατι...?Μπα και εκει συνεχιζουμε να τους τα ακουμπαμε κανονικα B) Καλα ξεμπερδεματα σε ολους :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

.... στην ουσια οι ακτοπλοικες εταιριες μπορουν να διαμορφωνουν τις τιμες και τα δρομολογια τους οπως θελουν ωστε να ξεζουμιζουν τους 10επιβατες που εχουν απομεινει να κυκλοφορουν.....

Σιγά το δύσκολο NHSOS XIOS. Αντιγράφουν απλώς και επακριβώς το Ελληνικό Δημόσιο που αφαιμάσσει και διαλύει εκείνους τους υπηκόους του (πολίτες ή/και επιχειρήσεις) που είναι συνεπείς και εκόντες-άκοντες δηλώνουν και το τελευταίο λεπτό του εισοδήματός τους (όσο αυτό ακόμα υπάρχει).

Link to comment
Share on other sites

Παντως την πολιτικη αυτη,με αφορμη τα σημερινα περι Blue Star,εχει εφαρμοσει και το Αρτεμις στα ενδοκυκλαδικα μειον 1 με 1,5 μιλια παει.

Edited by TASOSNAXOS
Link to comment
Share on other sites

Πραγματικά είναι εντυπωσιακή η αδυναμία των ακτοπλοϊκών να κάνουν μια επιθετική κίνηση...μόνο άμυνα, όπως και το κράτος...περικοπές εξοδων και αυξήσεις...κι όποιος γουστάρει. Περικοπές συνεχώς, χωρίς την παραμικρή ανταποδοτικότητα για τον πελάτη. Μόνο που ξεχνούν ότι το 90% των επιβατών δεν ταξιδεύει υποχρεωτικά...και άνετα μπορεί να τους γυρίσει την πλάτη, έστω και με πόνο ψυχής.

Και βλέπω όλοι να κλαίγονται, ακτοπλόοι, ξενοδόχοι, εστιάτορες κλπ που ζουν από τον τουρισμό...και δεν βλέπω καμιά συντονισμένη προσπάθεια να τονώσουν λίγο την κίνηση. Έχουν βγάλει τα μπακαλοτέφτερα και κόβουν έξοδα. Δεν ξέρω από μάρκετινγκ, αλλά πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχει και καλύτερος τρόπος αντίδρασης.

Ένας φίλος μου λέει ότι στις δύσκολες εποχές "καλή είναι και η στάχτη του πελάτη", καλό είναι να μπει στο μαγαζί ο πελάτης να κάνει ένα τσιγάρο κι ας αφήσει μόνο την στάχτη του. Όταν θα έχει λεφτά, θα σου αφήσει και λεφτά. Εάν όμως τον χάσεις, δεν θα τον έχεις και στις καλές εποχές. Δεν ξέρω πως ονομάζεται στη γλώσσα του μάρκετινγκ αυτή η εμπειρική στρατηγική της "στάχτης του πελάτη", αλλά δεν μπορεί κάποιος αντίστοιχος βαρύγδουπος αγγλικός όρος θα υπάρχει.

Link to comment
Share on other sites

Κανείς δε διαφωνεί με τις εκτιμήσεις για αυτά που συμβαίνουν, αφού έχουμε την πολυτέλεια όχι να τα παρατηρούμε αλλά να τα ζούμε.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες συμμετέχουν και αυτές στον κατήφορο με το να σκοτώνουν την ζήτηση-κίνηση με όποιον τρόπο μπορούν. Αυξάνουν τις τιμές-κόστη ταξιδιού, αυξάνουν τους χρόνους, λιγοστεύουν τις επιλογές, χειροτερεύουν τις παροχές προς τους επβάτες. Πράγματι είναι άξιον απορίας σε ποιο επιχειρηματικό μοντέλο-θεωρία στηρίζονται.

Δε φτάνει να κόψεις μόνο τις δαπάνες σου ως επιχείρηση. Πρέπει να δώσεις και κάτι στον πελάτη.

Link to comment
Share on other sites

δε νομιζω οτι οι διοικουντες τις ακτοπλοϊκες (και οχι μονο) εταιρειες εχουν μακροπροθεσμους στοχους. του νοιαζει μονο να αντεξουν λιγο καιρο ακομη χωρις κανενα... "ατυχημα" μπας και ενδιαμεσα βρεθει αγοραστης, ειτε για καποιο πλοιο, ειτε για τις εταιρειες en block

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...