Jump to content
Shipfriends

Οι επιπτώσεις της κρίσης στην ακτοπλοΐα


Recommended Posts

Αυτό το διάστημα οι εταιρείες έχουν δύο συμμάχους: τη σημαντική μείωση των τιμών των καυσίμων (περίπου κατά 35-40%)

Μπορεί στο πρώτο τρίμηνο του έτους οι τιμές των καυσίμων να ήταν σύμμαχος των εταιρειών, αλλά το τελευταίο διάστημα έχει ξεκινήσει ένα τρελό ράλι. Οι τιμές είναι περίπου 70% αυξημένες σε σχέση με τα χαμηλά του Δεκεμβρίου, η μείωση σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο βαίνει μειούμενη και όλα αυτά τη στιγμή που αρχίζουν τα καλοκαιρινά (αυξημένα) δρομολόγια.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 400
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Τα πράγματα πάνε εξίσου άσχημα παντού. Ο Vincenzo Onorato της Moby δήλωσε στο Lloydslist ότι στη Δυτική Μεσόγειο υπάρχουν πολλές εταιρείες και ήδη επικρατεί ο νόμος της ζούγκλας. Και σε συνδυασμό με την πτώση της ζήτησης προβλέπει ότι κάποιες εταιρείες δεν θα τη βγάλουν την χρονιά.

Link to comment
Share on other sites

Αυτο που 'καιει' τους παντες που δραστηριοποιουνται στην δυτικη ιταλια,ειναι η υπαρξη της κρατικης Τirrenia,που υπαρχει δεν υπαρχει κριση,ολο και καποια φραγκα 'ρουφαει' απ τον κρατικο προυπολογισμο.Νομιζω βεβαια,πως σε συντομο χρονικο διαστημα,θα ιδιωτικοποιηθει(οπως και η ολυμπιακη:P)αλλα δεν θυμαμαι ποιος ιταλος ακτοπλοος θα την παρει(παιζει να ειναι ο Onorato).Ο ιδιος παντως,κυριξε 'πολεμο' τις προηγουμενες μερες εναντιον της corsica,με την αποφαση του να βαλει δρομολογια πανω σε γραμμες των 'κιτρινων'.

Επισης ο Aldo Grimaldi(θειος του μανωλη?δεν θυμαμαι παλι)πουλησε προσφατα τις μετοχες που ειχε στην Grande Navi Veloci με σκοπο να αφιερωθει αποκλειστικα στην Grimaldi Holding...

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

Και μια άλλη ματιά που εξηγεί τις μάλλον ανεξήγητες αθρόες προσεγγίσεις Κ/Ζ σε Ελληνικά λιμάνια και των αντιστοίχων πανηγυρισμών. Το ζήτημα όπως πάντα είναι όχι πόσοι τουρίστες έρχονται, αλλά το πόσα ξοδεύουν αυτοί που έρχονται.

ΥΓ Τώρα που μας ανακάλυψαν οι ξενοδόχοι...εμείς τους έχουμε γραμμένους κανονικότατα...όπως μας έχουν γραμμένους τόσα χρόνια όλους εμάς τους Έλληνες τουρίστες.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Παρά τους αρχικούς φόβους λόγω της γενικότερης οικονομικής κρίσης φαίνεται ότι το φετινό καλοκαίρι είναι καλύτερο από το περσινό για την ελληνική ακτοπλοΐα ή τουλάχιστον για όσες εταιρείες συνεχίζουν απρόσκοπτα τη δραστηριότητά τους.

Αυτό δείχνουν τα στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής για την ακτοπλοϊκή αγορά του Αιγαίου πελάγους (δεν περιλαμβάνονται οι γραμμές του Αργοσαρωνικού).

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του ΥΕΝΑΝΠ, κατά το διάστημα 1 Ιουλίου μέχρι 9 Αυγούστου -την καρδιά ουσιαστικά του θέρους- διακινήθηκαν από τα τρία μεγάλα λιμάνια της Αττικής (Πειραιάς, Λαύριο, Ραφήνα) 2.439.076 επιβάτες έναντι 2.305.751 επιβατών πέρυσι, γεγονός που σημαίνει μία αύξηση κατά 5,78%.

Σε ό,τι αφορά τα φορτηγά παρουσιάζεται μία ανεπαίσθητη μείωση κατά 0,5% καθώς το ίδιο διάστημα από τα τρία λιμάνια μεταφέρθηκαν 62.740 φορτηγά έναντι 62.973 πέρυσι το διάστημα 1 Ιουλίου - 9 Αυγούστου 2008.

Θετική η εικόνα και για τα Ι.Χ. τα οποία εμφανίζουν μία αύξηση κατά 10,42% σε σύγκριση με πέρυσι πάντα το ίδιο διάστημα, καθώς φέτος μεταφέρθηκαν με τα πλοία της ακτοπλοΐας 362.934 Ι.Χ. έναντι 328.681 το διάστημα 1 Ιουλίου - 9 Αυγούστου 2008.

Ανάλογη είναι και η αύξηση στα δίκυκλα (9,66%). Φέτος μεταφέρθηκαν 73.633 δίκυκλα έναντι 67.141 πέρυσι.

Τα παραπάνω στοιχεία έχουν ιδιαίτερη αξία αν συνυπολογιστεί ότι ο αριθμός των δρομολογίων μειώθηκε κατά τι φέτος σε σύγκριση με πέρυσι. Ειδικότερα σύμφωνα με το ΥΕΝΑΝΠ το διάστημα 1 Ιουλίου - 9 Αυγούστου 2009 πραγματοποιήθηκαν 4.080 δρομολόγια έναντι 4.116 πέρυσι, γεγονός που σημαίνει μεγαλύτερες πληρότητες στα πλοία.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Μήπως το φέσι που του άφησε μια άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία είναι ο λόγος?? Που ίσως τους οδηγησούν στα δικαστήρια για πάρουν τα λεφτά που τους χρωστάει η συγκεκριμένη εταιρεία. Και σιγουρα δεν η οικονομική κρίση!!

Link to comment
Share on other sites

Οι λόγοι που οδήγησαν στο λουκέτο μπορεί να είναι πράγματι τα χρέη της εταιρείας Ga Ferries, αλλά το φέσι που άφησε είναι ένα ακόμα πλήγμα προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Γενικά οι επισφάλειες (που στις ακτοπλοϊκές εταιρείες προέρχονται είτε από πρακτορεία είτε από αυτοκινητιστές), αυξάνονται πάντοτε σε περιόδους οικονομικής ύφεσης.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Κλειστή η γραμμή Dover - Calais μετά απο αποκλεισμό του λιμανιού του Calais απο εργαζομένους της Seafrance διαμαρτυρόμενοι για τις πρόσφατες απολύσεις απο την εταιρεία. Ελπίζουν σε άνοιγμα της γραμμής αύριο Σάββατο.

SeaFrance suspended its services for 24 hours until Saturday as workers undertook a strike in protest over job losses at the firm.

P&O Ferries also announced it had suspended all crossings after one of its sailing ships from Dover, the Pride of Burgundy, was prevented from docking at Calais earlier on Friday.

P&O spokeswoman Michelle Ulyatt said: "We are currently in a situation where ferry services are suspended. Around 300 SeaFrance workers are congregating around the berths at Calais and they have a dinghy blocking one of the berths.

Περισσότερα εδώ.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Όσο περνάνε οι μέρες και αρχίζουν να ανακοινώνονται και να εξειδικεύονται οι μειώσεις στα εισοδήματα και οι αυξήσεις στους φόρους..πιστεύω ότι τόσο θα αυξάνεται και ο φόβος (για να μην πω βεβαιότητα) για την πιό μαύρη χρονιά στις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις. Νομίζω ότι θα πρέπει να μιλάμε για χρονιά, ή μάλλον για χρονιές, επιβίωσης των εταιρειών. Και καλό είναι να το έχουμε υπ΄όψη μας όταν μιλάμε για νέες επενδύσεις, για νέα πλοία και "ναυμαχίες" των εταιρειών...

Link to comment
Share on other sites

άστα να πάνε ΝΗΡΕΑ και με τα μέτρα τώρα μόνο κανένα καλοκαίρι έμεινε !

θα σφύξουν...λουριά γι αυτό πιστεύω θα δούμε κάποια αλλαγή η καμιά συγχώνευση ώστε να θωρακιστούν

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Στα πλαισια της οικονομικης κρισης εχουμε joint service μεταξυ Grandi Navi Veloci & Corsica Ferries.Ηδη η συνεργασια εχει περασει στο online booking των εταιριων(κλεινεις εισητηριο με το πλοιο της αλλης εταιριας)και αφορα 27 γραμμες-6 χωρες και συνολο στολου 25 πλοια.Απο το shippingonline.it

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Το δικό τους «Γολγοθά» της κρίσης εξακολουθούν να ανεβαίνουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μετά τα άσχημα μαντάτα που έλαβαν από τη σημαντική πτώση της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης των ημερών του Πάσχα.

Η μείωση της κίνησης που προσεγγίζει το 15% σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά αποδίδεται ως ένα βαθμό στο γεγονός ότι φέτος το Πάσχα ήταν νωρίτερα κατά 15 ημέρες (η Κυριακή του Πάσχα το 2009 ήταν στις 19 Απριλίου), ωστόσο όπως εκτιμούν ακτοπλοϊκοί κύκλοι δεν είναι «άμοιρη» της φετινής απογοητευτικής εικόνας η γενικότερη κρίση και η οικονομική στενότητα που αντιμετωπίζει πλέον ο επιβάτης. «Φέτος κοιτάμε να δούμε αν θα είμαστε πάνω από το νερό» σχολίαζε με σκεπτικισμό στέλεχος μεγάλης ακτοπλοϊκής εταιρείας, αναφερόμενος στις προοπτικές για τη θερινή περίοδο.

Η κατάσταση για τα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών αναμένεται να επιδεινωθεί λόγω και της μεγάλης ανόδου που σημειώνει το κόστος των καυσίμων. Οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων τις τελευταίες ημέρες είναι υψηλότερες κατά 65-70% σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο. Πολλοί είναι αυτοί που εκτιμούν ότι, αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά, το 2010 θα είναι χειρότερο από ό,τι το 2009, έτος κατά το οποίο οι μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες που ανακοίνωσαν αποτέλεσμα εμφάνισαν σημαντικές λειτουργικές ζημιές.

Σε ό,τι αφορά την επιβατική και μεταφορική κίνηση τις ημέρες του Πάσχα, τα στοιχεία από το κεντρικό λιμεναρχείο Πειραιά, από όπου διακινείται ο κύριος όγκος επιβατών και φορτίων δείχνουν μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 13,6%. Τα στοιχεία αφορούν αφιξοαναχωρήσεις όλων των πλοίων για τα νησιά του Αιγαίου (εξαιρουμένου του Αργοσαρωνικού) το διάστημα από την Παρασκευή 27 Μαρτίου (πριν τη Μεγάλη Εβδομάδα) μέχρι την Τρίτη μετά το Πάσχα (6 Απριλίου) και συγκρίνονται με τις αντίστοιχες εορταστικές ημέρες πέρυσι (Παρασκευή 10 Απριλίου μέχρι και Τρίτη μετά το Πάσχα 21 Απριλίου.

Ειδικότερα στη διάρκεια του εξεταζόμενου διαστήματος από λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν με 439 δρομολόγια, 255.024 επιβάτες έναντι 295.381 επιβάτες με 437 δρομολόγια, το Πάσχα του 2009. Το ίδιο διάστημα το 2010 μεταφέρθηκαν 32.206 ΙΧ αυτοκίνητα , 11.196 φορτηγά και 6.910 δίκυκλα έναντι 36.195 ΙΧ, 11.756 φορτηγών και 7148 δικύκλων το 2009. Η μείωση είναι αντίστοιχα 11,02%, 4,76% και 3,32% για ΙΧ, φορτηγά και δίκυκλα.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι πτώση της επιβατική κίνησης κατεγράφη και το Πάσχα του 2009 σε σύγκριση με την πασχαλινή έξοδο του 2008. Τέλος πρέπει επίσης να υπογραμμισθεί ότι ακτοπλοϊκοί κύκλοι εκτιμούν ότι η πτώση της κίνησης είναι ακόμη μεγαλύτερη και φθάνει στα επίπεδα του 20%-25% σε ορισμένες επιμέρους γραμμές.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

18-04-10_398063_1.gif

Σήμερα η Καθημερινή έχει ένα ενδιαφέρον δημοσίευμα για την φετινή καμπάνια του ΕΟΤ με σλόγκαν "Καλημέρα!". Μιλούν και κρίνουν την καμπάνια 4 διαφημιστές και ένας παράγων του τουρισμού, ο κος Παπαγαπητός της Travel Dynamics που έχει και το CLELIA II. Κοινή τους διαπίστωση είναι ότι η καμπάνια είναι χωρίς έμπνευση και πολύ λίγη για την πολύ κακή συγκυρία της χώρας. Ακόμα και εάν αγνοήσεις τις επικρίσεις για την καμπάνια...οι προβλέψεις τους για μια πολύ κακή τουριστική χρονιά...δεν μπορούν να αγνοηθούν.

Και μάλιστα ο κος Παπαγαπητός επικρίνει και την εικόνα που δίνει το site του ΕΟΤ. Όμως από την πλευρά μας θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι, γιατί επιτέλους έφυγαν οι παλαιολιθικές πληροφορίες και εισακούσθηκαν οι λογικές προτάσεις μας. Προφανώς, όχι γιατί τους το είπαμε εμείς (ποιός νοιάζεται τι λέμε)...αλλά γιατί θα ασχολήθηκε με το site κάποιος που διέθετε κοινή λογική.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Οι μάχες της Κρήτης θα έχουν και παράπλευρες απώλειες: Με τόσο μειωμένες τιμές και τόσο μεγάλη διαθεσιμότητα, είναι σίγουρο πως θα προσελκύσουν κόσμο και από άλλες γραμμές. Οι τιμές σε αντίστοιχης απόστασης προορισμούς (προορισμούς με βραδινό ταξίδι) είναι μη συγκρίσιμες.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Η οικονομική ύφεση, η μείωση του μεταφορικού έργου και η σημαντική αύξηση των τιμών των καυσίμων είναι οι εξωγενείς παράγοντες της κρίσης που διέρχεται αυτή την περίοδο ο ακτοπλοϊκός κλάδος. Από την άλλη, ο έντονος ανταγωνισμός, οι εξωφρενικές μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων και η αύξηση των δρομολογημένων πλοίων αποτελούν τις ενδογενείς αιτίες που επιδεινώνουν την κατάσταση

Link to comment
Share on other sites

Μέσα σε μια πολύ δύσκολη συγκυρία για την οικονομία και τον τουρισμό, σήμερα χάθηκαν μερικά εκατομμύρια ευρώ. Μεγάλο πλήγμα για την οικονομία των νησιών και σε δεύτερο βαθμό, για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Συμφωνοι Orestis αλλα για τις ακτοπλοικες εταιριες διαφωνω,εχουν βγαλει φραγκα και φραγκα τοσα χρονια,δεν θα χρεωκοπησουν με μια μερα ανεκτελεστων δρομολογιων

Θα διαφωνήσω καθέτως, οριζοντίως και ποικιλοτρόπως! :P

1. Με την ίδια λογική (με την οποία διαφωνώ), οι νησιώτες έχουν βγάλει πολλά περισσότερα, δεκαετίες τώρα, όταν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σήμερα, δεν υπήρχαν καν. Σημαίνει κάτι αυτό;

2. Η ύφεση στην οποία μόλις εισέρχεται η χώρα μας, είναι τόσο έντονη, που οποιαδήποτε σύγκριση και αναφορά στο παρελθόν, μπορεί και να είναι εντελώς άτοπη. Για παράδειγμα, μια υγιέστατη κατασκευαστική, φαρμακευτική ή εμπορική επιχείρηση το 2009, μπορεί φέτος να βρίσκεται ένα βήμα από το λουκέτο.

3. Δεν μίλησα για χρεοκοπία λόγω μίας ημέρας ανεκτέλεστων δρομολογίων, αλλά η εποχικότητα στον ακτοπλοϊκό κλάδο είναι τόσο έντονη και η φετινή κατάσταση τόσο δυσχερής, που κάθε απώλεια παίζει το ρόλο της.

Link to comment
Share on other sites

Αν και οι εφοπλιστές είναι γνωστοί κλαψιάρηδες και πράγματι έχουν βγάλει φράγκα με το παραπάνω (διαφορετικά θα άλλαζαν επιχειρηματική δραστηριότητα;))...η πραγματικότητα είναι σκληρή και το μέλλον αόρατον...για όλους μας. Με τους εφοπλιστές βεβαίως σε καλύτερη θέση από εμάς τους υπολοίπους.:rolleyes:

Από εκεί και πέρα..όταν δεν υπάρχει χρήμα και δεν υπάρχει κίνηση, τότε και εταιρείες θα κλείσουν....και καράβια θα πουληθούν...και καράβια θα παροπλισθούν...και τα δρομολόγια θα μειωθούν...και κόσμος θα απολυθεί...και...και...

Όσοι έχουν εμπειρία από Αυγουστιάτικους πανικούς για καμπίνα και γκαράζ...ας ρίξουν μια ματιά στις κρατήσεις των εταιρειών. Κάποτε για να γυρίσεις τέλος Αυγούστου από τη Μυτιλήνη, έπρεπε να βγάλεις εισιτήριο από τέλος Μαϊου...και σήμερα (στην ουσία Ιούλιο) βρίσκεις να πάς και νάρθεις όποτε θέλεις...και με καμπίνα και με ΙΧ. Και δεν έχει μπει ακόμα στη γραμμή και το European. Τα ίδια πάνω κάτω ισχύουν και σε όλες τις γραμμές...σε Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη κα

Link to comment
Share on other sites

1. Με την ίδια λογική (με την οποία διαφωνώ), οι νησιώτες έχουν βγάλει πολλά περισσότερα, δεκαετίες τώρα, όταν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σήμερα, δεν υπήρχαν καν. Σημαίνει κάτι αυτό;.

Ε αμα ειναι να λυπομαστε και τον εφοπλιστικο κλαδο για την οικονομικη κριση,τοτε καλυτερα να πεσουμε ολοι στις προπελες του ΛΙΣΣΟΣ:D Δεν διαφωνω οτι αλλοι κλαδοι κερδισαν το ιδιο η περισσοτερα με τις ακτοπλοικες εταιριες(διαμαρτυρονται πχ πολλοι οτι υπαρχει υφεση στον τουρισμο ενω ταυτοχρονα η Ελλαδα ειναι απο τους ακριβοτερους προορισμους για διακοπες)αλλα αυτο δεν σημαινει οτι τα τωρινα οικονομικα δεδομενα θα μας κανουν να καταλαβουμε το 'δραμα' τους:rolleyes: (συμφωνω απολυτα με τα γραφομενα του ΝΗΡΕΑ)

2. Η ύφεση στην οποία μόλις εισέρχεται η χώρα μας, είναι τόσο έντονη, που οποιαδήποτε σύγκριση και αναφορά στο παρελθόν, μπορεί και να είναι εντελώς άτοπη. Για παράδειγμα, μια υγιέστατη κατασκευαστική, φαρμακευτική ή εμπορική επιχείρηση το 2009, μπορεί φέτος να βρίσκεται ένα βήμα από το λουκέτο.

Αληθεια υπαρχει καμια ακτοπλοικη εταιρια(που ταξιδευουν τα πλοια της)και βρισκεται ενα βημα απο το λουκετο η προς τα εκει την οδηγει η οικονομικη κριση?

3. Δεν μίλησα για χρεοκοπία λόγω μίας ημέρας ανεκτέλεστων δρομολογίων, αλλά η εποχικότητα στον ακτοπλοϊκό κλάδο είναι τόσο έντονη και η φετινή κατάσταση τόσο δυσχερής, που κάθε απώλεια παίζει το ρόλο της.

Συμφωνω αλλα πιστευω οτι εχουν τα περιθωρια οι εταιριες να εξισορροπησουν την 'ζημια' της μιας μερας.

Link to comment
Share on other sites

Δεν θα τολμήσω ούτε και εγώ να υπερασπιστώ τους όποιους ακτοπλόους αλλά και γενικότερα τους ασχολούμενους με τον ένα ή τον άλλο τρόπο με τον τουρισμό.

Από την άλλη όμως βλέπω ότι το επιχειρείν στο χώρο αυτό γίνεται όλο και πιο δύσκολο αφού και οι μετακινήσεις των Ελλήνων λιγοστεύουν και τα φορτηγά είναι λιγότερα αφού πέφτει δραματικά η κατανάλωση αλλά και οι επισκέπτες/τουρίστες λιγοστεύουν.

Το τελευταίο βέβαια δεν οφείλεται μόνο στο ΠΑΜΕ αλλά έχει να κάνει και με την κρίση που υπάρχει έντονη και σε άλλες χώρες αλλά και το γενικότερη εικόνα που έχουμε ως χώρα στο εξωτερικό. Αυτή δηλαδή του ακριβού προορισμού, κακής ποιότητας υπηρεσιών αλλά και πιθανών απρόβλεπτων λόγω της κρίσης που πλήττει την χώρα.

Link to comment
Share on other sites

Όσοι έχουν εμπειρία από Αυγουστιάτικους πανικούς για καμπίνα και γκαράζ...ας ρίξουν μια ματιά στις κρατήσεις των εταιρειών.
Τώρα, αν σου πω ότι δέκα μέρες πριν, έκλεισα εισιτήρια (όχι deck, καμπίνα δίκλινη+ΙΧ), allez-retour για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου θα με πιστέψεις?

Αλλά κια να μην με πιστέψεις, είναι φανερό ότι τα νούμερα (πιά) δεν βγαίνουν.

Εγώ τουλάχιστον, Γεώργιε, σε πιστεύω.;) Και μάλιστα μιλάς για το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ, που είναι το μοναδικό πλοίο της γραμμής, που κάνει νυκτερινό ταξίδι αρκετών ωρών...και επιπλέον έχει ελάχιστα κρεβάτια (περίπου 100 με πρωτόκολλο 1900 επιβατών).

Link to comment
Share on other sites

Αληθεια υπαρχει καμια ακτοπλοικη εταιρια(που ταξιδευουν τα πλοια της)και βρισκεται ενα βημα απο το λουκετο η προς τα εκει την οδηγει η οικονομικη κριση?

Δεν ανέφερα τον ακτοπλοϊκό κλάδο στο παράδειγμα μου. Αυτό που ήθελα να επισημάνω είναι πως τους επόμενους μήνες θα δούμε εξελίξεις που δεν τις φανταζόμαστε. Το κύμα περικοπών και απολύσεων που έχει ξεκινήσει (πριν καν ακόμα εφαρμοστούν τα νέα μέτρα που αφορούν το εργασιακό), δεν έχει προηγούμενο και αυτό με τη σειρά του θα συμπαρασύρει την οικονομία σε ακόμα μεγαλύτερη ύφεση. Όσο για τις ακτοπλοϊκές, προς το παρόν αναζητούν απεγνωσμένα cash, άλλες πουλώντας τα ασημικά και άλλες αναγκάζοντας τους μετόχους να (ξανα)βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη , προκειμένου να κερδίσουν χρόνο.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Οικονομικά αποτελέσματα α’ εξαμήνου 2010

Μπορεί τα οικονομικά αποτελέσματα του εξαμήνου να μην είναι αντιπροσωπευτικά για τον ακτοπλοϊκό κλάδο, καθώς το τρίτο τρίμηνο είναι το πλέον καθοριστικό, αλλά είναι ενδεικτικά για τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει όλες οι εταιρείες.

Από τα δημοσιευμένα αποτελέσματα των 4 εισηγμένων προκύπτει πως ο κύκλος εργασιών σημείωση πολύ μικρή μείωση κατά 4,5% (320 εκ. vs 335), αλλά αυτό οφείλεται κυρίως σε ANEK και NEL που δραστηριοποιήθηκαν αυτό το διάστημα με περισσότερα πλοία.

Τα αποτελέσματα σε επίπεδο EBITDA μειώθηκαν κατά 56,7 εκ. (-39,7 εκ. vs 17 εκ.) κάτι που δείχνει πως αυτό το διάστημα, το σύνολο του κλάδου δεν κάλυψε ούτε τα λειτουργικά του έξοδα.

Το χρηματοοικονομικό κόστος μειώθηκε κατά 26,5% (20,5 εκ. vs 28) κυρίως λόγω της μείωσης των επιτοκίων και οι ζημιές του κλάδου υπερδιπλασιάστηκαν και διαμορφώθηκαν στα -95,9 εκ από -44,2 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2009.

Αν λάβουμε υπόψη μας πως και οι 4 εταιρείες έκλεισαν το προηγούμενο έτος με ζημιές (η κερδοφορία των Μινωικών οφειλόταν αποκλειστικά στα έκτακτα κέρδη από την πώληση της HSW χωρίς τα οποία θα έκλεινε με ζημιές 16 εκ.), μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε τη δυσμενή θέση στην οποία έχει περιέλθει ο ακτοπλοϊκός κλάδος.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...