Jump to content
Shipfriends
ΝΗΡΕΑΣ

Οι επιπτώσεις της κρίσης στην ακτοπλοΐα

Recommended Posts

6 hours ago, Annivas said:

Επιδοτούμενο που ;;; Συρο Τήνο μυκονο ;;; Ανδρο Τήνο μυκονο ;;; Ικαρια Σάμο ;; Σαντορίνη ;;; Σποραδες ;; Δυτικές μέχρι Μήλο ;; Πάρο -Νάξο ;;; Οι επιδοτήσεις ειναι μετα την Νάξο για φωκλαντς , Αμοργο Αστυπάλαια , ειναι μετα την μήλο για Σικινο Φολεγανδρο Κ.ο.κ

Και ειναι λύση  αν δέσουν τα πλοία;;, οι ναυτικοί που τα επανδρώνουν τι θα γίνουν ;; Τα τραπεζικά δάνεια και οι δοσεις πως θα αποπληρωθούν ;;;
Παγια κι ανελαστικά έξοδα δεν έχουν ;; 

 


 

Έχει μπει πλαφόν στις απολύσεις οπότε δεν θα απολυθεί κανείς. Και όποιος εργαζόμενος πλήττεται από αυτήν την ιστορία θα πάρει επίδομα 800 ευρώ, όχι μόνο οι ναυτικοί το σύνολο των εργαζόμενων της χώρας, όπως και οι επιχειρήσεις οπότε δεν νομίζω να υπάρχει τόσο πρόβλημα όσο περιγράφεται. Έχουμε και αναστολή όλων των φόρων για 6 μήνες. Εκτός όλων αυτών τόσος κόσμος κατέβηκε στα νησιά τις τελευταίες ημέρες σαν να ήταν 15Αύγουστος και με τις τιμές του πετρελαίου στον πάτο του βαρελιού είναι μια πολύ σημαντική βοήθεια.

Edited by lostromos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι ακτοπλοοι δημοσιευουν στατιστικα κινησης της περασμενης εβδομαδας ανα γραμμη και σε συγκριση με την αντιστοιχη περιοδο περυσι. Μιλαμε για πτωση που ξεπερναει σχεδον παντου το 75% και απορώ που ακόμα δεν εχουμε δει περικοπη δρομολογιων με εξαιρεση τη σημερινη του Superferry. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν καταλαβαίνω γιατί μας το λένε ξανά και ξανά. Τι θέλουν; Να περιφέρουμε δίσκο στην Ακτή Μιαούλη προς ενίσχυση των ταμείων τους; Σαν δεν ντρέπονται λίγο.

Ας μην ξεχνάμε ότι μέσα στην απρόσμενη αυτή συγκυρία, τους ήρθε ως δώρο η απρόσμενη πτώση στις τιμές των καυσίμων. Ας κάνουν λίγο υπομονή και θα περάσει.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, AQUA JEWEL said:

τους ήρθε ως δώρο η απρόσμενη πτώση στις τιμές των καυσίμων

σε ένα μικρό βαθμό θα έλεγα ότι έχεις δίκιο, αλλά τι να τα κάνεις τα φτηνά καύσιμα αν το βαπόρι πηγαινοέρχεται άδειο και παράλληλα τρέχουν τα πάγια έξοδα ;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Υπαρχει περιπτωση Με αυτά τα νουμερα  να ενοποιηθούν πολλές γραμμες και να γίνονται απο μόνο ένα  πλοίο..;

Πχ συροτηνομυκονο με παροναξια σαντορινη;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μη ξεχνάμε ότι πέρυσι έπεσε η 25 Μαρτίου ημέρα Δευτέρα.. Αξου και η αυξημένη κίνηση έως τις 22/03

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, proud_ionian said:

ας βαλουν και τα φορτηγα μεσα για να εχουμε πληρη εικονα

Πως θα σώσουν τη κίνηση τα φορτηγά, όταν δεν υπάρχει ζήτηση στα νησιά πέρα από τις απαραίτητες ανάγκες των κατοίκων των νησιών. Όταν συνήθως αυτή τη περίοδο υπήρχε η έναρξη της τουριστικής σεζόν για τα δυνατά χαρτιά του τουρισμού (Κρήτη, Κω, Ρόδο, Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο, Νάξο, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Ζάκυνθος, Σκιάθος), οπότε υπήρχε μεγάλη ζήτηση για προμήθειες στα νησιά, πέρα από την αυξημένη κίνηση της Άνοιξης.

Share this post


Link to post
Share on other sites

δεν διαφωνω, αλλα το δελτιο τυπου μονο με την επιβατικη κινηση ειναι λειψο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επιπλέον πρέπει να πάρουμε στα υπόψη μας ότι πλέον οι κρατήσεις για το καλοκαίρι έχουν σχεδόν σταματήσει και πολλές κρατήσεις ακυρώνονται και τα χρήματα πρέπει να επιστραφούν στους ταξιδιώτες. Ενώ η κίνηση συνηθισμένη αυξημένη κίνηση τη περίοδο του Πάσχα δεν θα υπάρξει φέτος.

Τέλος οι οικονομικές επιπτώσεις από τη πτώση της κίνησης στην Ακτοπλοΐα θα επηρεάσει και τις εταιρείες που κινούνται πέριξ των εταιρειών της ακτοπλοΐας (πράκτορες, προμηθευτές, συνεργεία κλπ)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συγγνώμη αν μια εταιρεία με το καλημέρα μιας κρίσης ψάχνει απελπισμένα λεφτά μόνο υγιή δεν τη λέω.. Όταν στη ποντοπόρο γίνεται σφαγή κάθε 4-5 χρόνια τη τελευταία δεκαετία δε βλέπω κανένα εφοπλιστή να βγαίνει με δίσκο..Παράπονα ακους αλλά όχι εκβιασμούς.. Η το περνάς η τα χάνεις.. Αυτό σημαίνει ελεύθερη αγορά.. Αλλιώς να ανοίξει το κράτος μια ανάλογη BC Ferries και να τελειώνει το έργο.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καμία μα καμία εταιρεία της ακτοπλοίας δεν είναι απολύτως υγιής. Οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου πλην των Μινωικών είναι υπερχρεωμένες με τραπεζικούς δανεισμούς πολλών εκατ. ευρώ και οι μικρότεροι έχουν και άλλες ενασχολήσεις που πιθανότατα μέσω αυτών να κάνουν ενέσεις όποτε χρειαστεί στην ακτοπλοική τους δραστηριότητα. Ο Θεοδόσης έχει την πολύ επιτυχημένη επιχείρηση Newsphone Hellas όπου από εκεί άντλησε και συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό , ο  Ευγενίδης είναι μαζί με τους Βενιάμηδες οι οποίοι έχουν μακρά κι επιτυχημένη πορεία στην ποντοπόρο, ο Ηλιόπουλος έχει δεκαετίες ενασχόλησης με τα tankers, οι Στεφάνου έχουν φορτηγά και πληρώματα και ο Παναγιωτάκης ναυπηγείο στη Σαλαμίνα που τα τελευταία χρόνια έχει μεγάλη ενασχόληση με τις ναυπηγήσεις αμφίδρομων κι όχι μόνον. Ακόμα όμως και οι ενέσεις που τυχόν μπορεί να κάνουν από μια υγιή εταιρεία σε μια πάσχουσα όποτε χρειάζεται, δεν αποτελεί πρότυπο υγιούς εταιρεία. Τώρα γιατί μπορεί να το κάνουν , αυτό έχουμε πει ότι πρέπει να ιδρυθεί κέντρο ακτοπλοικής απεξάρτησης για τους βαριά νοσούντες.

Όμως σύγκριση μεταξύ ποντοπόρου και ακτοπλοίας δεν μπορεί να γίνει. Η ποντοπόρος είναι μια πολύ υγιής δραστηριότητα σε παγκόσμιο επίπεδο , με λογικευμένα κόστη και χαμηλότερο ρίσκο. Έχεις μια ελπίδα ότι μόλις ξεπεραστεί η πανδημία , η ναυλαγορά θα πάρει την ανηφόρα. Η ακτοπλοία περιβάλλεται από υψηλά κόστη συντήρησης (δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι ένα annual survey ενός συμβατικού πλοίου αγγίζει σε κόστος ένα λογικό special survey ενός φορτηγού), από υψηλές καταναλώσεις και από έντονη εποχικότητα. Το οποίο σημαίνει ότι αν χαθεί η σεζόν στα ταμεία θα ξαναμπούν έσοδα που θα καλύπτουν τα κόστη μετά από 20-21 μήνες μεγάλης χασούρας (από Πέρυσι τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Ιούνιο του 2021).Επιπλέον στην ποντοπόρο , αν ζοριστεί κάποιος δίνει ένα παλιό βαπόρι αύριο για σκραπ και πέρνει 5-5,5εκατ η ακόμη και 9εκατ αν είναι cape size και αυτόματα  βάζει κασέρι στο παντελόνι για να διαχειριστεί μια δύσκολη κατάσταση. Από τα ποστάλια τί μπορεί να πάρει ? 1 -1,5 εκατ?? κι αν η πραγματική του αξία είναι πολλή μεγαλύτερη από το scrap value?? 

Μπορεί και η ποντοπόρος και η ακτοπλοία να ανήκουν στην ναυτιλία αλλά είναι δυστυχώς διαφορετικά πράγματα , μη συγκρίσιμα. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πατριώτη θα διαφωνήσω.. 

Στη ακτοπλοΐα έχεις σταθερά έσοδα που μόνο αυξάνονται, έχεις επιδοτήσεις.. Και πάνω απ όλα έχεις "μονοπώλιο". Το κόστος κτήσης είναι σχεδόν πάντα σταθερό.. Στη ποντοπόρο σήμερα παίρνω ένα supra με 7 εκατομμύρια αύριο με 10 και μεθαύριο με 15..στην ακτοπλοΐα δεν έχεις πάντως είδους claim που σου κοστίζει εκατομμύρια.. Δεν έχεις προβλήματα με πληρώματα.. Ούτε περνάς PSC στην Αυστραλία που για πέντε λάμπες και μια πόρτα που δεν κλείνει θα φας detention και θα πρέπει να δώσεις κάτι χιλιαρικα η σε άλλες περιπτώσεις εκατοντάδες χιλιάδες.. 

Δεν έχεις να πας στο Novo με καινούργιο πλοίο και είσαι υποχρεωμένος να λαδωσεις 3 και 5 χιλιαρικα για να μη σε κάνουν επίτηδες detain.. 

Όσο για αυτό που λες ότι θα δώσω στη δύσκολη ένα βαπόρι scrap η τιμές είναι λίγο εκτός από αυτές που αναφέρεις.. 

Ο τόνος παίζει από 180 Τουρκία (300+στις καλές εποχές) και 300+ στο far East (550+ στις καλές εποχές) 

Έστω ότι έχεις τα εξής πλοια

Ένα handy θα σου δώσει από 5000 μέχρι 7000+ τόνους κοινώς κανένα 2πλο+ εκατ. 

Ένα supra από 7000 μέχρι 9000 τόνους βαριά.. Κοινώς κάτι λιγότερο από 3

Τα Panama και Cape υπολόγισε ότι θα πάρεις από 14 μέχρι 25 χοντρικα

Κοινώς κάτι λιγότερο από 9 εκατομμύρια στη καλή περίπτωση 

Αλλά πρέπει να βάλεις στην εξίσωση πόσο το αγόρασα.. Τι χρωστάω και άλλα πολλά.. 

Στην ακτοπλοΐα επίσης μπορείς να κόβεις βόλτες και να βγάζεις λεφτά με πλοία 35 40 και 50 ετών.. Στη ποντοπόρο μετά τα 20 αντε 25 πας για καρφίτσες.. 

Το ρίσκο στη ποντοπόρο είναι τεράστιο αλλά γιαυτό και οι αποδόσεις είναι ανάλογες.. 

Το νόημα μου ειναι ότι όταν κάνεις μια επιχειρηματική κίνηση παίρνεις και το ρίσκο.. Η βάζεις από τη τσέπη σου και το κρατάς η πας πάτο.. Αυτή είναι η έννοια της ελεύθερης αγοράς.. Αν πχ ο παναγιωτακης η οι στεφανου χωνουν από τα ποντοπόρο η τα ναυπηγεια η από οποιαδήποτε αλλού στα ποσταλια έχει καλώς αλλά όταν μου έρχεται η Αττικα η οποίος αλλος και ζητάει επιδότηση και άλλα από το κράτος συγγνώμη αλλά εγώ το λέω εκβιασμό.. 

Edited by Nereus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας αφήσουμε επιτέλους την καραμέλα με την εποχικοτητα για την κινηση των ακτοπλοϊκών.Η συντριπτική πλειοψηφία κουβαλάει απο τουλάχιστον 400 επιβάτες και πανω τους πιο δυσκολους μήνες, και τα υπόλοιπα πλοία στις δύσκολες γραμμές παιρνουν επιδοτήσεις.Διαρκως το κόστος εισιτήριων καθε χρονο ανεβαίνει βάζοντας συνεχως τον επιβάτη να απορροφά την οποια αύξηση βρισκουν μπροστά τους.Τελικα εφόσον μπαινουν μόνιμα μέσα και κλαίνε την μοίρα τους γιατι επενδύουν και ασχολούνται με την ακτοπλοΐα? Δεν γνώριζαν πριν εμπλακούν τις συνθηκες και τι κόστη υπάρχουν? Μήπως αναγκάζονται? Μήπως απο χόμπι? Έτοιμο το μοιρολόι μολις αρχίσουν τα ζόρια.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/23/2020 at 10:04 PM, basilis89 said:

Υπαρχει περιπτωση Με αυτά τα νουμερα  να ενοποιηθούν πολλές γραμμες και να γίνονται απο μόνο ένα  πλοίο..;

Πχ συροτηνομυκονο με παροναξια σαντορινη;

https://www.naxostimes.gr/naytilia/56111/blue-star-allages-perikopes-dromologion-stamataei-ta-dromologia-se-paro/

Τελικως εν μέρη επιβεβαιώθηκε αυτό που είχα αναφερει.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...