Jump to content
Shipfriends

Οι επιπτώσεις της κρίσης στην ακτοπλοΐα


Recommended Posts

δεν αφορα αμεσα την οικονομικη κριση, αλλα σιγουρα θα εχει εμμεσο αντικτυπο (και) στην ακτοπλοϊα.

7 μηνες ψαχνει η Τραπεζα Ελλαδος και εξωτερικοι ελεγκτες, τα κιταπια της πειραιως και εχουν βρει λαγους με πετραχηλια.

η περιοδος 2014-2016 ειναι υπο εξεταση.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 400
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Just now, proud_ionian said:

καλα δε λεει κατι καινουργιο, ουτε για τις τραπεζες, ουτε για την εξαγορα της  hsw.  τα εχουμε αναφερει πολλες φορες και σε αυτο το θεμα και σε αυτα για την κριση, την εξαγορα της hsw απο attica και στις οικονομικες καταστασεις.

και ο δικος του ομιλος εχει επεκταθει με τραπεζικη χρηματοδοτηση, αλλα και καθε ειδους, φανερες και αφανεις επιδοτησεις απο ιταλια και ΕΕ.

 

 

το εχουμε ξαναπει, το λεμε παλι. οι τραπεζες, οχι μονο στην ελλαδα, χρηματοδοτουν ζημιογονες εταιρειες (καθε ειδους), για, 3 κυριως, λογους.

α) πιθανες προνομιακες σχεσεις με τους μετοχους ή τη διοικηση καποιας εταιρειας.

β) πολιτικες παρεμβασεις (αμεσες ή εμμεσες), i) ειτε για μικροπολιτικους λογους, ii) ειτε λογω καποιας στρατηγικης επιλογης (να μη χαθει ο εθνικος ελεγχος καποιου κλαδου).

γ) για να προστατεψουν οι ιδιες οι τραπεζες στοιχεια του ενεργητικου τους (μετοχικη τοποθετηση ή χρηματοδοτικη εκθεση), ωστε να μπορεσουν να αντιδρασουν και να παρουν οριστικες αποφασεις με πιο ευνοϊκες συνθηκες.

το α) & το βi) ειναι λαθος το βii & το γ) ειναι σωστες κινησεις.

φανταστειτε να ειχαν βγαλει οι τραπεζες ολα τα ξενοδοχεια, τις ιχθυοκαλλιεργεις και τις ακτοπλοϊκες στη σεντρα, απο το 2011. θα ειχαν χαθει σημανικοι κλαδοι της οικονομιας για ενα κομματι ψωμι, ενω και οι ιδιες θα ειχαν γραψει πολυ μεγαλυτερες ζημιες, απο αυτες που εγραψαν εν τελει.

Link to comment
Share on other sites

On 19/9/2017 at 10:37 PM, proud_ionian said:

δεν αφορα αμεσα την οικονομικη κριση, αλλα σιγουρα θα εχει εμμεσο αντικτυπο (και) στην ακτοπλοϊα.

7 μηνες ψαχνει η Τραπεζα Ελλαδος και εξωτερικοι ελεγκτες, τα κιταπια της πειραιως και εχουν βρει λαγους με πετραχηλια.

η περιοδος 2014-2016 ειναι υπο εξεταση.

δανεια €1,2δις, πουληθηκαν σε αμφιβολου προελευσεως και συμφεροντων fund, για €300εκ, εκ των οποιων τα €200 τα δανεισε η πειραιως:rolleyes: απο τα πωληθεντα δανεια, το €1,1δις, ειναι κοκκινα ναυτιλιακα δανεια της Marfin.

α, δεκα στελεχη, μοιραστηκαν 30εκ

Link to comment
Share on other sites

Η αναμονή της απόφασης της επιτροπής ανταγωνισμού για την εξαγορά της HSW, τα νέα πλοία της Sea Jets και της Golden Star, η επιστροφή (?) του Νήσος Χίος και το μπάχαλο της Ραφήνας καθιστούν τα δρομολόγια του 2018 ένα πραγματικό γρίφο!

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Στάσιμη παρέμεινε η επιβατική κίνηση τον Ιούλιο στα λιμάνια του Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο διακινήθηκαν συνολικά 1.899.152 επιβάτες, έναντι 1.846.070 πέρυσι

Quote

Στασιμότητα εμφανίζει η επιβατική κίνηση τον Ιούλιο φέτος σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώνει το υπουργείο Ναυτιλίας από τα λιμεναρχεία Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου και αφορούν τις μεγάλες ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου, αλλά και τον Αργοσαρωνικό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα η «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ», κατά το διάστημα από 1η έως 30ή Ιουλίου διακινήθηκαν φέτος συνολικά στον Αργοσαρωνικό και στις γραμμές του Αιγαίου -από Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο- 1.899.152 επιβάτες, έναντι 1.846.070 επιβατών το αντίστοιχο περσινό διάστημα, γεγονός που συνεπάγεται αύξηση κατά 2,87%.

Η άνοδος οφείλεται κυρίως στην αύξηση της κίνησης στον Αργοσαρωνικό και από το λιμάνι της Ραφήνας, ενώ οι ακτοπλοϊκές γραμμές από τον Πειραιά κατέγραψαν μικρή μείωση κατά περίπου 10.000 επιβάτες.

Τι δείχνουν οι αριθμοί
Αναλυτικότερα, τον Ιούλιο διακινήθηκαν από τον Πειραιά προς όλα τα νησιά του Αιγαίου (εκτός από τον Αργοσαρωνικό) 1.025.446 επιβάτες, 132.357 ΙΧ, 35.120 φορτηγά και 25.264 δίκυκλα, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2017 είχαν διακινηθεί από τον Πειραιά 1.035.111 επιβάτες, 133.831 ΙΧ, 37.376 φορτηγά και 26.339 δίκυκλα.
Σημειώθηκε, δηλαδή, πτώση κατά 0,93%.

Αντιθέτως, στον Αργοσαρωνικό παρατηρήθηκε σημαντική άνοδος της επιβατικής κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, τον φετινό Ιούλιο ταξίδεψαν στη γραμμή 404.359 επιβάτες, έναντι 353.1165 επιβατών πέρυσι, δηλαδή σημειώθηκε αύξηση κατά περίπου 50.000 επιβάτες.

Άνοδος, αν και μικρότερη, κατά 11.000 επιβάτες, καταγράφηκε και στις ακτοπλοϊκές γραμμές από τη Ραφήνα, καθώς φέτος τον Ιούλιο ταξίδεψαν από το συγκριμένο λιμάνι 371.625 επιβάτες έναντι 360.825 επιβατών πέρυσι.

Από το λιμάνι του Λαυρίου η επιβατική κίνηση παραμένει σταθερή, καθώς πέρυσι ταξίδεψαν από το συγκεκριμένο λιμάνι 97.019 επιβάτες και φέτος τον Ιούλιο αυξήθηκαν ελαφρώς στους 97.722 επιβάτες.

Οι εκτιμήσεις του ΣΕΕΝ
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλη Σακέλλη, ενώ το 2017 η κίνηση ήταν αυξημένη κατά 8%, για το 2018 αναμένονται μόνο οριακές αυξήσεις. «Ο εισερχόμενος τουρισμός εξυπηρετείται κυρίως από τις αεροπορικές συγκοινωνίες, συνεπώς η σημαντική του αύξηση δεν επηρέασε ανάλογα και το μεταφορικό έργο των εταιρειών μας. Ουσιαστικά, η αύξηση του εξωτερικού τουρισμού αντισταθμίζει τη μείωση του εσωτερικού τουρισμού την οποία παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια» αναφέρει ο κ. Σακέλλης.

Τέλος, ο ίδιος επισημαίνει ότι, παρά το γεγονός ότι το μεταφορικό έργο έχει σταθεροποιηθεί, η ακτοπλοΐα μπαίνει σε μία κρίσιμη περίοδο: «Το 2017 οι τιμές των καυσίμων, τα οποία αποτελούν σήμερα το 40% των εξόδων εκμετάλλευσης των πλοίων μας, έχουν αυξηθεί κατά 28% και υπολογίζουμε ότι η επιβάρυνση στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών μας τη διετία 2017/2018 θα ξεπεράσει τα 90 εκατ. ευρώ. Επίσης, αναμένουμε το 2020 μία νέα, θεσμοθετημένη πλέον, αύξηση περίπου 30%, λόγω της υποχρέωσής μας για την κατανάλωση οικολογικότερων καυσίμων». 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

μια αναρτηση στο euro2day, που συνομιζει ολα τα προβληματα του κλαδου. τιμη πετρελαιου, περιβαλλοντικες απαιτησεις (ECA κλπ), γηρανση στολου, ανταγωνισμος απο αεροπλανα κλπ.

εχει και ενα σχολιο, που μαλλον του το εχουν σερβιρει και δειχνει οτι οι εγχωριοι παικτες, πιθανον να ρισκαρουν την προβλεψη οτι θα μειωθει η τιμη του πετρελαιου μειωμενης περιεκτικοτητας σε θειο και δεν θα βαλουν scrubbers.

Quote

Τα νέα πλοία ναυπηγούνται εξαρχής με τις νέες προδιαγραφές. Οπότε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες καλούνται να αποφασίσουν για τα πλοία που έχουν ήδη στη διάθεσή τους.

Οι εναλλακτικές που έχουν στη διάθεσή τους είναι δύο: είτε να χρησιμοποιήσουν τονέο καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο είτε να εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν τα ίδια καύσιμα, τοποθετώντας συστήματα «φίλτρων» (scrubbers) προκειμένου να μειώσουν τα επίπεδα ρύπων που θα εκπέμπουν τα πλοία.

Προφανώς και οι δύο λύσεις κοστίζουν. Το μεν νέο καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο υπολογίζεται πως θα κοστίζει 50% ακριβότερα από αυτό που χρησιμοποιούν σήμερα. Η τοποθέτηση «φίλτρων» (scrubbers), από την άλλη πλευρά, κοστίζει αρκετά (περί τα 4 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με στελέχη του χώρου).

Την ίδια στιγμή, διεθνείς ναυτιλιακοί αναλυτές εκτιμούν πως το κόστος νέου καυσίμου θα μειωθεί πλησιάζοντας την τιμή του σημερινού καυσίμου. Σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις, μάλιστα, η τιμή του θα διαμορφωθεί σε επίπεδα 20-30% υψηλότερα από το σημερινό καύσιμο των πλοίων.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Αν, πράγματι, η τιμή του νέου καυσίμου μειωθεί, ενδέχεται πολλές εταιρείες να επιλέγουν αυτό (πληρώνοντας σε… δόσεις την επιβάρυνση κάθε φορά που προμηθεύονται καύσιμο) αντί να καταβάλουν σοβαρά ποσά για την εγκατάσταση των δαπανηρών φίλτρων.

τα μαυρα bold του συντακτη, τα κοκκινα δικα μου ;) 

Link to comment
Share on other sites

Όταν όλες (ή σχεδόν όλες) οι εταιρείες προσαρμόζουν τα δρομολόγια τους, ώρες αναχώρησης-άφιξης, χρόνοι ταξιδιού, κλπ, στις απαιτήσεις και τις ανάγκες των μεταφορικών, γιατί χαλιούνται που μεγάλο τμήμα των δυνητικών επιβατών προτιμά το αεροπλάνο? Σε πολλές περιπτώσεις είναι πιο φθηνό από το πλοίο. Ας σκεφτούν λίγο out of the box, μπας και τους ξανακερδίσουν. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, gtogias said:

Ας σκεφτούν λίγο out of the box, μπας και τους ξανακερδίσουν. 

Συμφωνώ απολύτως και μου δίνεις μια καλή πάσα. Βλέπουμε παντού στην Ευρώπη πως παρά την άνθηση εταιρειών τύπου Ryanair κλπ, οι εταιρείες φέρρυ βρίσκουν διάφορους τρόπους να διατηρούν ή και να επεκτείνουν την πελατεία τους. Αντιθέτως εν Ελλάδι, ειδικά στην Αδριατική, η τιμολογιακή τους πολιτική σε οδηγεί στη σκέψη πως μάλλον στοχεύουν στους πελάτες που απλά δεν έχουν άλλη εναλλακτική λύση από το να ταξιδέψουν με πλοίο.

 

Και για να το πάω και λίγο παραπέρα, εκτός από την Seajets στο Αιγαίο και λίγο την Golden Star Ferries, ποιός είναι αυτός που έχει προσπαθήσει να δημιουργήσει καινούρια κίνηση, να επενδύσει σε μια καινούρια γραμμή? Να ξεφύγει τέλος πάντων από τα τετριμμένα.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ σωστά όσα αναφέρετε και οι δύο .

Ολη η ακτοπλοΐα στην Ελλάδα είναι για τις μεταφορικές , ενώ στην Αδριατική βγάζουν προσφορές μετά τον Γενάρη για 2 μήνες , ενώ θα μπορούσαν να έχουν από τον Οκτώβριο μέχρι τον Απρίλιο . Μάλιστα τώρα που ολοκληρώνεται και ο Α/Δ στην Σερβία και εκεί έχεις και την επιλογή της φτηνής βενζίνης , το πέρασμα για την κεντρική Ευρώπη είναι το μισό και λιγότερο από το να πας μέσω Αδριατικής , ειδικά αν πηγαίνεις από Γερμανία και ανατολικότερα ή βόρεια .

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

αλλη μια μελετη της xrtc. ποιος μας πιανει τωρα, που ειναι και οι δικοι μας στο γκουβερνο.

μειωση μεταφορικου εργου απο το 2009, μειωση χωρητικοτητηας στολου, νεοι παικτες, αναγκη ανανεωσης κλπ. ολες οι γνωστες ατακες, με αλλη διαταξη και... καλολογικα στοιχεια

Link to comment
Share on other sites

  • proud_ionian changed the title to Οι επιπτώσεις της κρίσης στην ακτοπλοΐα
  • 4 months later...
On 8/9/2019 at 10:53 AM, proud_ionian said:

αλλη μια μελετη της xrtc. ποιος μας πιανει τωρα, που ειναι και οι δικοι μας στο γκουβερνο.

μειωση μεταφορικου εργου απο το 2009, μειωση χωρητικοτητηας στολου, νεοι παικτες, αναγκη ανανεωσης κλπ. ολες οι γνωστες ατακες, με αλλη διαταξη και... καλολογικα στοιχεια

το αυτον και για το 2020.:rolleyes:

μη φοβαστε. φετος θα ζησει η ακτοπλοϊα. το 2021 ειναι κρισιμο, ισως γιατι θα εχει τις γιορτες η Γιάννα:P

εχει και swot analysis το φετεινο πονημα

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

οι εξελιξεις στην τραπεζα πειραιως, θα εχουν αμεσο αντικτυπο στην ακτοπλοϊα.

επικειται νεα κρατικοποιηση της τραπεζας και εκ νεου ιδιωτικοποιηση, μεσα στο 2021, οι οποιες θα επιβαλουν, απαιτουν για την ακριβεια, επικαιροποιηση του business plan και επισπευση αναμενομενων παρεμβασεων (ξεκαθαρισμα κοκκινων δανειων, αξιοποιηση στοιχειων του ενεργητικου, πωληση μη τραπεζικων συμμετοχων κλπ).

τα ακουμε χρονια, αλλα μαλλον φτασαμε στο μη περεταιρω

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Φρέσκια μελέτη του ΙΟΒΕ για την επιβατηγό ναυτιλία, πολλά στατιστικά και γραφήματα, κάποια ενδιαφέροντα, πχ η επίδραση της ακτοπλοϊας στην τοπική οικονομία των νησιών (πρώτες οι Κυκλάδες και το Τζάντε), στοιχεία επιβατικής κίνησης κτλ. Τα συμπεράσματα και οι προτάσεις σε γνωστά - τετριμμένα πλαίσια.

 

Για όσους είναι σε mood τηλεδιασκέψεων, υπάρχει και συζήτηση στο youtube.

Δεν έχω ακούσει όλη τη συζήτηση, αλλά προς το τέλος παιζουν ερωτήσεις από δημοσιογράφους και έπιασα ότι ο (his master voice κατά proud) Σακέλλης στο 51:30 αναφέρει (κλαίγεται) ότι τα μισθώματα από το κράτος δεν καλύπτουν τα έξοδα όυτε στο 50%. 

Edited by rantanplan
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
On 8/9/2019 at 10:53 AM, proud_ionian said:

 

On 8/23/2020 at 11:36 PM, proud_ionian said:

και το 2021. η ακτοπλοΐα σε περιβααλλον ανατροπών.

δειτε τα γραφηματα 25 & 26, οπου αναλυεται η πιθανοτητα χρεωκοπιας των μεγαλων ακτοπλοϊκων ομιλων, αλλα και την ενοτητα 6, που εστιαζει στην αναγκη ανανεωσης του ακτοπλοϊκου στολου και στα κεφαλαια που απαιτουνται

Link to comment
Share on other sites

Θα σταθω σε δυο σημεια τα οποια αναφερονται και στην εκθεση αλλα ειναι και μια γενικη πραγματικοτητα που λιγο πολυ ολοι εμεις οι παροικουντες την Ιερουσαλημ την γνωριζουμε:

1)Η πρωτη χρονια της πανδημιας αφησε συνολικες ζημιες στην ακτοπλοια ανω των 100 εκατ ευρω.Αν συνυπολογισουμε οτι φετος ειχαμε λοκνταουν σε ολο το πρωτο εξαμηνο του ετους και οχι στο μισο οπως περυσι καθως και το οτι οι τιμες των καυσιμων φετος ειναι αρκετα ανεβασμενες σε σχεση με το 2020 καταλαβαινουμε ολοι που μπορει να φτασει το κοστουμι και για το 2021.Μιλαμε για ζημιες αναλογες της κρισης του 10 οπου ολοι θυμομαστε ποσες εταιρειας και ποσα πλοια χαθηκαν απο τα νερα μας.

2)Ο δεικτης χρεοκοπιας ο οποιος ειδικα για την ΑΝΕΚ εχει ξεπερασει καθε οριο συναγερμου στο 0,72 το 2019 στο 0,29 το 2020 πραγματικα αν δεν αλλαξει κατι αμεσα πιστευω οτι πολυ δυσκολα του χρονου θα υπαρχει η εταιρεια,τουλαχιστον με τη μορφη που την ξερουμε.

Link to comment
Share on other sites

Ορισμένα σχόλια και από αυτό το πληκτρολόγιο:

 

- Ξεκάθαρη η επίπτωση της πανδημίας στα αποτελέσματα του 2020, ελπίζουμε πως σε αυτά του 2021 δε θα είναι τόσο δύσκολα τα πράγματα. Από την άλλη αν το σκεφτεί κανείς, η συντριπτική πλειοψηφία του στόλου που αντιστοιχεί στον κλάδο, ΔΕΝ δημοσιοποιεί οικονομικά στοιχεία. Οπότε στατιστικά το δείγμα είναι μικρό και αφορά αποκλειστικά και μόνο μεγάλου μεγέθους εταιρείες και πλοία. Άρα εξακολουθούμε να μην έχουμε μια ξεκάθαρη εικόνα ως πρός τα πραγματικά μεγέθη της ζημιάς του 2020. 

 

- Καταπληκτικό το σημείο που έναντι μικρής αξίας αγροτεμάχια και βοσκοτόπια, η ΒΑΡΜΙΝ έλαβε τραπεζικό δανεισμό 90 εκατομμυρίων ευρώ. Σκεφθείτε πόσος κόσμος είχε/έχει/θα έχει αρνητικές επιπτώσεις από όλο το πρόβλημα της ΑΝΕΚ, ενώ την ίδια ώρα τα στελέχη της τράπεζας που σύνηψαν το δάνειο με αυτά τα ενέχυρα, θα έχουν σίγουρα πάρει και bonus στόχων:rolleyes:.

 

- Η ανάλυση του κόστους καυσίμων παίρνει σαν βάση την τιμή του Brent, πράγμα που νομίζω πως δεν είναι απαραίτητα αντιπροσωπευτικό. Οι εταιρείες αγοράζουν μόνο στην Ελλάδα και μόνο στον Πειραιά, οπότε με βάση τις τιμές από το Platts του Πειραιά για παράδειγμα, θα μπορούσε κανείς να κάνει ανάλυση με πιο ψαχνό.

 

- Τηρουμένων των αναλογιών, η ΑΝΕΚ έχει κάνει αρκετά καλή δουλειά στον τομέα του περιορισμού της επίπτωσης της πανδημίας. Σημειωτέον πως η option αγοράς του Αστερίωνα ΙΙ πήρε κυλυόμενη μηνιαία παράταση μέχρι την λήξη της ναύλωσης. Με άλλα λόγια η πλευρά Βαρδινογιάννη θέλει σίγουρα κάποια στιγμή να ξεφορτωθεί το πλοίο και δίνει το δικαίωμα στην ΑΝΕΚ να το αγοράσει όποτε θέλει. Αν έμπαινε νέος επενδυτής στην εταιρεία, ίσως αυτό να ήταν χρήσιμο.

 

- Τιμή και δόξα στις Μινωικές για τη μείωση της κατανάλωσης στα πλοία τους, επιβεβαιώνει αυτό που λέμε εδώ και χρόνια, το ότι ο Grimaldi είναι πολύ μπροστά από τους άλλους σε τεχνολογία και μείωση του opex.

 

- Δεν ξέρω ποιά είναι η λογική της κατηγοριοποίησης της ηλικίας των πλοίων με βάση το μήκος τους αλλά τέλος πάντων η εικόνα είναι αυτή που έχουμε παρουσιάσει πέρυσι εδώ.

 

Διαβάζοντας στο τέλος της ανάλυσης τα συμπεράσματα και τις προοπτικές, διαπιστώνω με χαρά πως δεν υπάρχει ούτε ένα που να μην έχει αναλυθεί και συζητηθεί εκτενώς στο τίμιο φόρουμ τούτο από όλους μας. Θέματα όπως τα scrubbers και τα καινούρια καύσιμα, η έλλειψη επικέντρωσης σε νέες τεχνολογίες, οι λιμενικές υποδομές, η ανάγκη και ο τρόπος ανανέωσης του στόλου σε συνδυασμό με την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία και πάνω απ' όλα η ανάγκη ανανέωσης και της κουλτούρας αλλά και του τρόπου λειτουργίας των εταιρειών, είναι θέματα που έχουμε θίξει εδώ και πολλά χρόνια στις περισσότερες περιπτώσεις. Και αυτό είναι νομίζω πολύ κολακευτικό για το επίπεδο της κουβέντας μας.

 

Τέλος μην ξεχνάμε πως αν δεν βγάζουν οι πλοιοκτήτες κέρδος, ούτε καλή εξυπηρέτηση υπάρχει στα νησιά μας, ούτε βαπόρια "τουμπανάκια" θα βλέπουμε, ούτε θα ευχαριστιόμαστε την αριστερή μανούβρα με τριπλό τόλουπ:D του κάπτα-Μήτσου στην Ανάφη. Αυτό είναι το υγιές.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μπορεί να έχουμε μιλήσει για την πτώση στην κίνηση αλλά ο πίνακας με την ανάλυση της απώλειας του 53% της επιβατικής κίνησης ανά γραμμή (10 εκ επιβάτες!!) που περιλαμβάνεται στην έκθεση της XRTC, προκαλεί δέος.

Ας δούμε και μερικά φρέσκα στοιχεία από την πορεία της φετινής κίνησης.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι γιατί είμαι επιφυλακτικός με τα νούμερα, ειδικότερα με τα 100 εκατομμύρια ζημιά. Από τη μια δεν βλέπω το πως προκύπτουν, από την άλλη όλα όσα ακούγαμε τόσα χρόνια δεν συμφωνούν με αυτά.

Όλα τα χρόνια ακούγαμε ότι τα φορτηγά στο γκαράζ είναι αυτά που καλύπτουν τα έξοδα των πλοίων, και οι επιβάτες είναι το κέρδος. Αφού τα γκαράζ είναι γεμάτα, ή η μείωση είναι πολύ μικρή, συν το γεγονός ότι η κίνηση επιβατών, το ΄κέρδος δλδ, έχει επανακάμψει κατά 70%, η ζημιά από που προκύπτει? Εκτός αν η η συμμετοχή της μεταφοράς των φορτηγών στο τελικό αποτέλεσμα δεν είναι αυτή που ακούμε τόσα χρόνια.

Να μην αναφερθώ στο γεγονός ότι μπορεί να γνωρίζουμε τι γίνεται με τις εισηγμένες, αγνοούμε όμως πλήρως τα αποτελέσματα των υπολοίπων. Και έχουν αρκετά μεγάλο μερίδιο στην κίνηση, με πρώτες και καλύτερες τις Μινωικές και την Seajets.

 

Link to comment
Share on other sites

1.       Στην μελέτη συμπεριλαμβάνονται και οι Μινωικές Γραμμές. Οι 3 αυτές εταιρείες (Attica, ANEK, Minoan) έχασαν 200 εκ κύκλο εργασιών (472 εκ vs 671 εκ το 2019), 63 εκ λειτουργικής κερδοφορίας/EBITDA (49,6 εκ vs 112,4 εκ) και στα καθαρά τους αποτελέσματα κατέγραψαν ζημίες ύψους -78 εκ vs κερδών 17,8 εκ το 2019. Στα παραπάνω ποσά περιλαμβάνονται και οι ενισχύσεις που έλαβαν λόγω covid.

2.       Τα στοιχεία της μεταφορικής κίνησης δεν αφορούν τις συγκεκριμένες εταιρείες αλλά προέρχονται από την ΕΛΣΤΑΤ και αφορούν όλο τον κλάδο.

3.       Μιλάμε για τα αποτελέσματα του 2020 συνεπώς καμία κίνηση επιβατών δεν είχε επανακάμψει. Φυσικά και τα φορτηγά δεν καλύπτουν τα έξοδα των πλοίων, ειδικά όταν μιλάμε για την ελληνική ακτοπλοΐα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Οι μονοπωλιακές ή ολιγοπωλιακές καταστάσεις σε οποιονδήποτε τομέα της οικονομίας, πέραν από τις επιπτώσεις τους σε επίπεδο υπηρεσιών πρός τον πελάτη και σε επίπεδο τιμολογίων, έχουν και μια ακόμη δυσάρεστη συνέπεια: αυτό που λένε οι Άγγλοι, high cost of entry. Υψηλό κόστος εισόδου δηλαδή σε μια συγκεκριμένη αγορά. Ματώνεις τόσο δηλαδή για να μπείς που καθίσταται απαγορευτικό απλά και να προσπαθήσεις, αν δεν έχεις πολύ βαθειές τσέπες και μεγάλη υπομονή. Όταν μάλιστα ζείς σε μια χώρα όπως η Ελλάδα με ένα ξεβρακωμένο κράτος και ανύπαρκτους ελεγκτικούς μηχανισμούς, η μοναδική αντίδραση που μπορείς να έχεις σαν πολίτης είναι να μη στηρίζεις όσο μπορείς την μονοπωλιακή/ολιγοπωλιακή κατάσταση που σε επηρρεάζει.

Link to comment
Share on other sites

Bασικα Νικ συμβαίνει νομίζω το ανάποδο, δεν είναι συνέπεια αλλά αίτιο. Επειδή ακριβώς υπάρχει high cost of entry (λόγω πρακτικων περιορισμών) ορισμένες αγορές καταλήγουν από τη φύση τους να ειναι είτε "natural Monopoly" είτε ολιγοπωλιακες. Πχ η παροχή ηλεκτρισμού, πχ οι σιδηρόδρομοι, οι τηλεπικοινωνίες κ.α. Δηλαδή πχ για τις τηλεπικοινωνίες επειδή είναι εξωφρενικό το κόστος να φτιάξει πχ μια εταιρεία το δικό της δίκτυο και επιπρόσθετα δεν υπάρχει χώρος/δυνατότητα πολλές φορές σε μια περιοχή να υφίστανται πολλά δίκτυα, ως αποτέλεσμα καταλήγει η αγορά σε 1-2 άντε 4 εταιρείες. 

Νομίζω όμως πως η εμπειρία δείχνει ότι όποιος θέλει να μπει στην αγορά των ferries σοβαρα το κόστος δεν είναι απαγορευτικό (αν είσαι εφοπλιστής η επιχειρηματίας), θα έλεγα μάλιστα ότι και η επένδυση και τα κερδη είναι πολύ μικρά μπροστά στην ποντοπόρο....Δεν είναι σε καμία περίπτωση η ναυτιλία γενικώς (η η ακτοπλοια) φυσικό μονοπώλιο, η κρουαζιέρα πάλι ενδεχομένως. Τώρα το γεγονός ότι αν κάποιος επιχειρηματίας μπει στην ακτοπλοΐα θα έχει να παλέψει με τη διαπλοκή, τα συμφέροντα των ανταγωνιστών, την ηλιθιότητα η την σκόπιμη αδράνεια μερικών decision makers κλπ είναι κάτι άλλο.

Πιο πολύ συμβάλλει στην καθιέρωση μονοπωλίου ότι κάποιοι μπαίνουν σε μια αγορά χωρίς σοβαρότητα με σκοπό την αρπαχτη (πχ τα εγχειρήματα των παπάδων στις αερομεταφορές, που κοροϊδεύουμε στα μούτρα τους ομογενείς της Αμερικής) παρά το κόστος εισόδου...Η στην ακτοπλοΐα ότι κάποιοι θελουν να βγάλουν από τη μύγα ξιγκι αγοράζοντας χρεπια από την Ολλανδία (άλλοι την Ευρωπαϊκή και άλλοι τα υπερπόντια εδαφη μάλιστα 😝) η την Τουρκία η την Ιταλία κλπ σε τιμή σκραπ (για να κοντραρουν ανταγωνιστές που έχουν κάνει σεβαστές επενδύσεις)....Ε δεν πάει έτσι...

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...