Jump to content
Shipfriends

Οι επιπτώσεις της κρίσης στην ακτοπλοΐα


Recommended Posts

Με πρόλαβες marioskef. Οι εταιρείες προμηθεύονται το πετρέλαιο σε Ευρώ και όχι σε δολάρια. Άρα εάν είναι η αύξηση πρέπει να είναι μικρότερη.

Όπως έχω διευκρινίσει και παλιότερα, όταν αναφέρομαι στις τιμές των καυσίμων, αναφέρομαι σε τιμές εκφρασμένες σε ευρώ.

Το Gas Oil αυτές τις ημέρες έχει 750 ευρώ από 500 που είχε τέτοια περίοδο πέρσι (αύξηση 50%) και το Fuel Oil έχει 465 ευρώ από 290 (αύξηση 60%).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 403
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Οι αυξήσεις παραμένουν στα ίδια περίπου επίπεδα με αυτά που έχουμε αναφέρει στα προηγούμενα μηνύματα.

Για να ελπίζαμε σε μειώσεις τιμών στην περίπτωση που οι τιμές του πετρελαίου πέσουν και από +60-80% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση (που ήταν το μεγαλύτερο διάστημα του έτους), φτάσουν το +40-60%, θα έπρεπε οι αυξήσεις τιμών που είχαν εφαρμόσει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να ήταν τέτοιες που να είχαν ως αποτέλεσμα την πλήρη μετακύλιση του αυξημένου κόστους στους επιβάτες.

Η εκτίμηση μου είναι πως καμία εταιρεία δεν έκανε τέτοιου είδους αυξήσεις γι’ αυτό άλλωστε όλοι αναμένουν πως οι συνέπειες από την αύξηση των καυσίμων θα είναι ιδιαίτερα αρνητικές για τον κλάδο.

Link to comment
Share on other sites

Η εικόνα που παρουσίασε το τελευταίο τρίμηνο η ακτοπλοΐα στο σύνολό της θεωρείται ότι είναι η απαρχή σημαντικών εξελίξεων από το φθινόπωρο, καθώς το υψηλό κόστος πετρελαίου «πιέζει» τα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Mε μείωση κατά 6,73% στα δρομολόγια και μείωση κατά 3,89% των επιβατών και 4,04% των ΙΧ, αύξηση φορτηγών 4,92% και μείωση 5,76% στα δίκυκλα κλείνει το τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου 2008 ένα από τα πιο προβληματικά θερινά τρίμηνα της ακτοπλοΐας των τελευταίων χρόνων ελέω πετρελαίου.

Η μείωση δρομολογίων αποδίδεται τόσο στην έλλειψη κάποιων πλοίων όσο και στις προσπάθειες των εταιρειών να μειώσουν τα κόστη λειτουργίας, μέσω αναδιάρθρωσης των δρομολογίων, ενώ η μείωση της επιβατικής κίνησης μπορεί ως ένα βαθμό να αποδοθεί και στις αυξημένες τιμές των καυσίμων πέραν της μείωσης των δρομολογίων.

Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας μέχρι και προχθές 26 Αυγούστου το 2007, διακινήθηκαν από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου (εξαιρουμένου του Αργοσαρωνικού 4.779.133 επιβάτες, 659.868 ΙΧ αυτοκίνητα, 129.599 φορτηγά και 151.853 δίκυκλα, με 9.867 δρομολόγια).

Αντιστοίχως την περυσινή περίοδο διακινήθηκαν 4.973.067 επιβάτες, 687.648 ΙΧ αυτοκίνητα, 123.520 φορτηγά και 161.145 δίκυκλα.

Η εικόνα που παρουσίασε το τελευταίο τρίμηνο η ακτοπλοΐα στο σύνολό της θεωρείται ότι είναι η απαρχή σημαντικών εξελίξεων από το φθινόπωρο καθώς το υψηλό κόστος πετρελαίου «πιέζει» τα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Μετοχικές ανακατατάξεις, αναδιαρθρώσεις στόλων, φυγή πλοίων σε ναυλώσεις στο εξωτερικό είναι τα σενάρια που ακούγονται στην Ακτή Μιαούλη, ενώ παράλληλα όλοι αναμένουν την προκήρυξη για τις άγονες γραμμές η οποία στο βαθμό που δεν ικανοποιήσει τον κλάδο θα αποτελέσει τη θρυαλλίδα των εξελίξεων.

Το όλο κλίμα επιτείνεται από τα "άσχημα μαντάτα" που φαίνεται ότι έρχονται και από την Αδριατική όπου παρατηρήθηκε, σύμφωνα με εκτιμήσεις ναυτικών πρακτόρων πτώση της επιβατικής κίνησης, σε αντίθεση με τα φορτία που φαίνεται να έχουν μία σταθερή συγκρατημένη άνοδο.

Τα αποτελέσματα που αναμένεται να αρχίζουν να ανακοινώνουν από σήμερα οι εισηγμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πιστοποιήσουν όπως εκτιμάται την κρίσιμη περίοδο που διέρχεται ο κλάδος

Απο το ΑΙΠΕ www.aegeanews.gr

Link to comment
Share on other sites

Η Stena αποφάσισε να αποδρομολογήσει από 1ης Σεπτεμβρίου το ταχύπλοο Stena Carisma από την γραμμή Goteborg-Fredrikshavn. Αιτία είναι η υψηλή τιμή των καυσίμων...σε συνδυασμό με την μικρή πτώση της κίνησης. Το πλοίο συνήθως ήταν δρομολογημένο από Απρίλιο έως Νοέμβριο. Αποτέλεσμα είναι να μείνουν χωρίς δουλειά 80 άνθρωποι και 5.000 επιβάτες που έχουν ήδη εισιτήρια θα πάνε με άλλα πλοία της εταιρείας.

Εννοείται ότι κάθε ομοιότης με την Ελληνική πραγματικότητα...είναι συμπτωματική. ;)

Link to comment
Share on other sites

Από τα αποτελέσματα που δημοσίευσαν οι 4 εισηγμένες (Attica, ANEK, Minoan, NEL) μπορούμε να δούμε τη συνολική εικόνα του κλάδου για το πρώτο εξάμηνο του 2008:

Τα συνολικά έσοδα έφτασαν τα 388 εκ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 7% (363 εκ. το 2007), ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) μειώθηκαν κατά 49% φτάνοντας μόλις τα 29 εκ. ευρώ (57 εκ. το 2007).

Με λίγα λόγια, τα μισά λειτουργικά κέρδη των εταιρειών έγιναν πετρέλαιο…

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

1. Λουκέτο έβαλε το τρίτο μεγαλύτερο τουριστικό γραφείο της Αγγλίας (XL Leisure Group που περιλαμβάνει και την XL Airways), αφήνοντας με το εισιτήριο στο χέρι περισσότερους από 85.000 επιβάτες. Οι λόγοι της πτώχευσης αποδίδονται στις υψηλές τιμές των καυσίμων και στην γενικότερη οικονομική ύφεση…

2. Ένα βήμα πιο κοντά στη χρεοκοπία βρίσκεται πλέον η Alitalia.

Κι εμείς αναρωτιόμαστε για το μέλλον της GA Ferries…. :o

Link to comment
Share on other sites

Συνεχίζουμε λοιπόν τα ευχάριστα νέα...εντός θέματος όμως.:rolleyes: Η Ιαπωνική Higashi Nihon Ferry σταματάει από 1η Νοεμβρίου τα ταχύπλοα NATCHAN RERA και NATCHAN WORLD, γιατί η εκμετάλλευσή τους έγινε ασύμφορη, εξαιτίας της τιμής των καυσίμων. Τα 2 αυτά ταχύπλοα (τα μεγαλύτερα της Incat) παραδόθηκαν πέρυσι και είχαν θεωρηθεί ότι θα έφερναν επανάσταση στην Ιαπωνική ακτοπλοϊα.

ΥΓ Όπως πάμε...βλέπω να δίνουν 2-3 Highspeed για να πάρουν πίσω τον Απόλλωνα και να είναι και ευχαριστημένοι.:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Είπαμε ότι από Σεπτέμβρη θα σφίξουν τα πράγματα, αλλά αυτό που συμβαίνει μάλλον πρόκειται για κατάρρευση του (όποιου) ακτοπλοϊκού συστήματος. Βλάβες και "βλάβες"...αυθαίρετες ακινησίες...επισχέσεις εργασίας...οι διαγωνισμοί για τις άγονες στον αέρα...ζημιές των εταιρειών...άρσεις ελευθεροπλοϊας...προβλήματα με τον Ελληνικό Νηογνώμονα...έλλειψη μετρητών...κλειστές οι κάνουλες των δανείων...κλπ. Και νομίζω ότι ακόμα δεν έχουμε δει τα χειρότερα...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Η ταυτόχρονη μείωση των τιμών δεν είναι αυτονόητη για λόγους που έχουμε εξηγήσει. Άλλωστε μόνο στο πρώτο εξάμηνο (πριν δηλαδή από την κορύφωση των τιμών του πετρελαίου που έγινε Ιούλιο-Αύγουστο), οι εταιρείες είχαν χάσει το 50% των λειτουργικών τους κερδών, απόδειξη πως οι αυξήσεις που είχαν επιβληθεί δεν κάλυπταν σε καμία περίπτωση το αυξημένο κόστος λειτουργίας τους.

Παρόλα αυτά, έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται σημαντικές μειώσεις σε κάποιες γραμμές.

Link to comment
Share on other sites

Είπαμε ότι από Σεπτέμβρη θα σφίξουν τα πράγματα, αλλά αυτό που συμβαίνει μάλλον πρόκειται για κατάρρευση του (όποιου) ακτοπλοϊκού συστήματος. Βλάβες και "βλάβες"...αυθαίρετες ακινησίες...επισχέσεις εργασίας...οι διαγωνισμοί για τις άγονες στον αέρα...ζημιές των εταιρειών...άρσεις ελευθεροπλοϊας...προβλήματα με τον Ελληνικό Νηογνώμονα...έλλειψη μετρητών...κλειστές οι κάνουλες των δανείων...κλπ. Και νομίζω ότι ακόμα δεν έχουμε δει τα χειρότερα...
Τί ψάχνουμε να βρούμε τώρα και εμείς οι έρμοι?

Εδώ καταρρέουν παγκόσμιοι κολοσσοί...η ελληνική ακτοπλοϊα θα παραμείνει αλώβητη?

Και βεβαίως το τελευταίο που ενδιαφέρει πλέον είναι η τιμή του πετρελαίου...

Link to comment
Share on other sites

αν οντως οι σχεσεις των δυο ομιλων ειναι αυτες που φαινονται και η attica θελησει να στριμωξει την sea star, τοτε

σεναριο ειναι αυτο που λεω, αλλα ειναι πολυ ευκολα υλοποιησιμο αν θελησουν να σηκωσουν το γαντι.

Με αφορμή τις παραπάνω αμφιβολίες του proud, θα ήθελα να πω και κάτι άλλο σχετικό. Με δεδομένο ότι οι 2 κυρίαρχοι όμιλοι της ακτοπλοϊας ανήκουν σε επενδυτικά σχήματα (MIG και Sea Star) ... και λαμβάνοντας υπ' όψη ότι αυτή η περίοδος (και κυρίως στο άμεσο μέλλον) δεν είναι και ό,τι καλύτερο για αυτά τα σχήματα...τι μέλλει γενέσθαι στις μεταξύ τους σχέσεις?

-Θα παγώσουν τα επενδυτικά τους σχέδια? Μάλλον ναι, θα έλεγα.

-Θα συνεχίσουν ανταγωνιστικά με στόχο όποιος αισθάνεται ισχυρότερος να καταπιεί τον άλλον? Μεγάλο ρίσκο και για τους 2, θα έλεγα...σε μια εποχή που δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει.

-Θα υπάρξει moratorium μεταξύ τους, με τον φόβο κατάρρευσης και των δύο? Πολύ πιθανόν, θα έλεγα.

Link to comment
Share on other sites

Για το αύριο , εγώ πιστεύω ότι τα πλοία θα κόψουν στροφές, πολλά από αυτά θα εκμεταλλευτούν την ταχύτητά τους περισσότερο πλέον ως προς την προσέγγιση περισσοτέρων λιμανιών αντί για την όσο το δυνατόν μείωση της ώρας ταξιδιού που υπήρχε μέχρι τώρα, πιθανόν να ενωθούν γραμμές με νέους συνδυασμούς δρομολογίων και τα ταχύπλοα δύσκολα θα ξαναβγουν 7μηνα .

Και βεβαίως οι μικρές εταιρίες θα σφίξουν πολύ το ζωνάρι και θα δούμε παρετεταμένες ακινησίες πλοίων.

Για παράδειγμα τα 4 της Ραφήνας Από τέλη σεπτέμβρη μέχρι πριν το Πασχα θα είναι εναλλάξ 1-2 το πολύ.

Αυτά βέβαια θα έχουν αντίκτυπο και στα πληρώματα και στους επιβάτες και στους πράκτορες.

Ότι θα γίνουν περεταίρω αυξήσεις εισιτηρίων είναι δεδομένο αλλά το ζητούμενο είναι σε ποιο σημείο θα συγκρατηθεί , διότι αν για παράδειγμα το ατομικό για Νάξο φτάσει 60 ευρω με συμβατικο τότε θα πάρουν φωτιά οι εξουσιοδοτήσεις και τα ασυνόδευτα δέματα τον χειμώνα :D και το καλοκαίρι θα ταξιδεύουν ως επί τω πλείστον οι έχοντες.

Από την άλλη αναμένεται ψαλλίδισμα των ποσοστών επί των εισιτηρίων των κεντρικών και μη πρακτόρων.

Χωρίς να θέλω να δικδικήσω δάφνες γκουρού της ακτοπλοίας , θέλω να πω ότι όσο κι αν φαίνονταν πολλά από αυτά τραγικά και κινδυνολογίες εν τούτοις βγήκαν και πόσα έχουμε ακόμα να δούμε που δεν έχουμε σκεφτεί.

Για την εκμετάλλευση της ταχύτητας των πλοίων με το να ενωθούν γραμμές ήδη ξεκίνησε η HSW και θα το εφαρμόσει σε λίγες ημέρες αυξάνοντας τις ώρες πλου για τα λιμανια που μέχρι τώρα εξυπηρετούσε.

Επίσης η Blue Star σχεδιάζει εναλλακτικά δρομολόγια για τα μεγάλα με κυκλάδες και δωδεκάνησσα μέσα.

Για τους πράκτορες είχα επιβεβαιωθεί λίγες μόνο ημέρες μετά:

Τέλος, αναφέρει ότι παράλληλα με την τελευταία αύξηση των ναύλων έγινε και μείωση των ποσοστών των πρακτόρων, όπως είχε προβλέψει παραπάνω και ο Earl Granville.

Από ότι βλέπουμε πολλά πλοία έφαγαν δεσιμο με συνοπτικές διαδικασίες μόλις πέρασε η σεζόν (ΜΑΡΙΝΑ ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ-ΑΝΘΗ ΜΑΡΙΝΑ-ΕΞΠΡΕΣ ΛΗΜΝΟΣ...) ενώ ταχύπλοα έδεσαν κι αυτά μόλις έληξε η σεζόν(ΑΙΟΛΟΣ-ΚΟΡΣΙΚΑ...). Μόνο η Hsw μπόρεσε και κράτησε κάποια χάισπιντ μεχρι τελος οκτωβρη κι αυτα όμως με περικομμένα δρομολόγια σε σχέση με πέρυσι.

Από ότι αντιλαμβανόμαστε οι ρόλοι των πλοίων στο Αιγαίο για τον χειμώνα είναι αποκλειστικά δύο.Αυτά που έχουν την ταχύτητα ,την ηλικία και την ποιότητα υπηρεσιών που προτιμούν οι επιβάτες και δουλεύουν στις βασικές γραμμές κι αυτά που έχουν άγονες.

Στην μεν πρώτη περιπτωση υπάρχουν 6-7 πλοία πλην της Κρητης που θα πηγαινοέρχονται ασταματητα και στην άλλη αυτά που συντηρούνται με τις επιδοτήσεις.Και να φανταστείς κανείς ότι πριν 8-9 χρόνια 6-7 πλοία είχε διαθέσιμα από μόνη της η Παροναξία.:eek:

Όποια δεν έχουν τέτοιο ρόλο απλά συμβάλουν επικουρικά στην ακτοπλοική συγκοινωνία έχουν να φάνε δέσιμο που θα πάει συννεφο.

Για το αύριο πολύ φοβάμαι ότι σε κάποιες άγονες θα υπάρξει πρόβλημα.Ηδη έχω πει για τα Κύθηρα ότι ενδεχομένως να πλησιάζει όσο ποτέ άλλωτε τα τελευταια 8 χρόνια η στιγμή που θα μείνουν χωρις πλοιο από Πειραιά ενώ και για την Λήμνο δεν είμαι αισιόδοξος .Η ΣΑΟΣ δεν κατέβηκε ,άλλο ενδιαφέρον δεν υπήρξε οπότε έχουμε και βλέπουμε.

Link to comment
Share on other sites

Με μιά μικρή βόλτα σε... μικρές εταιρείες επί τη ευκαιρία της ξενάγησής μου σε... μαιευτήριο των Αθηνών αποκόμισα ότι πλείστες οι μικρές εταιρείες βλέπουν το μέλλον σκοτεινό ... έως κατάμαυρο...Και αυτό όχι λόγο της οικονομικής κρίσης μόνο αλλά και της επικείμενης μονομαχίας των μεγάλων (BS v HSW).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Orestis...αυτές οι "αλυσιδωτές αντιδράσεις" άραγε θα φθάσουν και μέχρι την Ελληνική ακτοπλοϊα? Ας μην ξεχνάμε ότι στους 2 μεγάλους ακτοπλοϊκούς ομίλους συμμετέχουν και ποντοπόροι εφοπλιστές. Είτε αμέσως στη Sea Star...είτε εμμέσως (MIG) στην Attica.

Δεν πιστεύω πως η συγκεκριμένη κρίση θα επηρεάσει άμεσα τους δύο ακτοπλοϊκούς ομίλους. Η μεν Attica έχει επάρκεια κεφαλαίων και δεν βρίσκεται σε διαδικασία ΑΜΚ ώστε να χρειάζεται αιμοδοσία από τους βασικούς μετόχους, η δε Sea Star αναζητά μεν νέα κεφάλαια, αλλά όχι από τους υφιστάμενους μετόχους αφού η ΑΜΚ θα γίνει με παραίτηση του δικαιώματος των παλαιών μετόχων.

Βέβαια ένα θετικό περιβάλλον είναι πάντοτε θετικότερο για οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα.

Link to comment
Share on other sites

Από τα στοιχεία του εννιαμήνου που δημοσίευσαν οι 5 εισηγμένες εταιρείες του κλάδου, προκύπτει πως ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 5,5% (712 εκ. vs 675 εκ.), ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) μειώθηκαν κατά 39% (104 εκ. vs 171 εκ.).

Link to comment
Share on other sites

1. Τα κέρδη αυτά που αναφέρω δεν είναι τα καθαρά αλλά τα λειτουργικά. Τα καθαρά κέρδη του κλάδου υπέστησαν καθίζηση αφού μειώθηκαν κατά 78% (26 εκ. vs 121).

2. Το να έχει κέρδη μια εταιρεία ή ένας κλάδος δεν σημαίνει απόλυτος τίποτα. Το θέμα είναι ποια είναι η απόδοση τους επί των υπενδεδυμένων κεφαλαίων. Μια εταιρεία που βγάζει 1 εκ. και έχει επενδύσει 10 εκ. έχει λόγους να είναι πολύ ευχαριστημένη, μια εταιρεία που βγάζει 1 εκ. και έχει επενδύσει 100 εκ. έχει αρκετούς λόγους για να κλείσει. Όταν λοιπόν η καθαρή θέση του κλάδου (με απλά λόγια η αξία όλων των εταιρειών) ξεπερνά το 1 δις ευρώ και τα κέρδη είναι μόλις 26 εκ. (στο εννιάμηνο, γιατί στο τέλος του έτους μπορεί να είναι ακόμα λιγότερα), γίνεται κατανοητό πως απόδοση 2% δεν αποτελεί λόγο για να είναι κανείς ευχαριστημένος.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Η πτώση αυτών των ημερών είναι σημαντική αλλά αυτό δε σημαίνει πως με το βαρέλι στα 125$, οι εταιρείες θα κάνουν ανάσταση…

Με τις σημερινές “μειωμένες” τιμές η αύξηση των ναυτιλιακών καυσίμων σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο είναι 50% για το Gas Oil και 60% για το Fuel Oil.

...με 35 δολλάρια το βαρέλι...πως το βλέπεις...θα κάνουν Χριστούγεννα οι αναξιοπαθούντες?:rolleyes:

Πάντως, σε όλο το κόσμο σιγά σιγά καταργείται ο επίναυλος καυσίμου. Άντε και στα δικά μας...να επιστρέψουμε στις παλιές τιμές.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Στο γιουνανιστάν είναι σύνηθες φαινόμενο να μεταλλάσονται πρόσκαιρα χαράτσια σε πάγιο τέλος ή φόρο.Όπως το σπατόσημο που ενδεχομένως ακόμα να πληρώνουμε και το οποίο να έχει μεταλλαχτεί ή να έχει διανεμηθεί στους φόρους και τα τέλη.:rolleyes:

Πάντως η γενικευμένη οικονομική κρίση έχει περιλάβει και την ακτοπλοία ασχέτως του πετρελαίου.

Εδώ και καιρό που όταν κάνω καμια γύρα στα λιμάνια και βλέπω την κίνηση των πλοίων είναι φτώχεια καταραμένη σχεδόν σε όλες τις γραμμές.Εντάξει μπορεί να είναι μια νεκρή περίοδος αλλα υπήρχαν ανάλογες εποχές με καλύτερες περιληπτικές των πλοίων.

Στην Παροναξία έβλεπα το ΠΡΕΒΕΛΗΣ να έχει καμια 20αρια φορτηγά μόνο και λιγοστούς επιβάτες, είδα τον ΕΛΥΡΟ κανα δυο φορές που πέρασα απέξω να μην γεμίζει το γκαράζ,τα βαπόρια της Ικαροσαμίας με χαμηλότερους μ.ο από άλλες χρονιές, το ΜΑΡΙΝΑ για δρομολόγιο 5 λιμανιών να πέρνει 90 επιβάτες και να μην γεμίζει το γκαράζ ούτε με φορτηγά,...

Η άδεια τσέπη του κοσμάκι έχει συνέπεια στις μετακινήσεις επιβατών κι οχημάτων αλλά και στα φορτηγά.Όταν δεν έχει λεφτά να χτίσει κανα σπίτι,ή κανένα ενοικιαζόμενο δωμάτιο όταν γίνονται περικοπές στα ψώνια και στις αγορές μοιραία και η διακίνηση των φορτηγών μειώνεται.

Αλυσίδα είναι όλα αυτά κι επηρεάζει τα ακτοπλοικά.Δεν υπάρχουν τα χάλια της ποντοπόρου αλλά δεν είναι και χρυσές οι ημέρες παρόλο την ανακουφιση που έφερε η πτωση της τιμής του πετρελαίου.

Link to comment
Share on other sites

Πράγματι ειδικά μετά από την εβδομάδα που έκλεισε σήμερα (με πτώση των τιμών του πετρελαίου της τάξεως του 20%), οι τιμές των ναυπλιακών καυσίμων εκφρασμένες σε ευρώ βρίσκονται μειωμένες κατά 40% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Δεν έχω πρόσφατη εικόνα από το τι γίνεται στις τιμές των εισιτηρίων διεθνώς, αλλά αυτή τη στιγμή στην Ελληνική ακτοπλοΐα οι τιμές στη μεγάλη τους πλειοψηφία είναι σε επίπεδα του 2007 ή και κάτω από αυτά (αναφέρομαι σε Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη και Β.Α. Αιγαίο).

Αν οι τιμές των καυσίμων σταθεροποιηθούν σε αυτά τα επίπεδα, νομίζω πως θα δούμε ακόμα μεγαλύτερη μείωση των ναύλων.

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

εχουμε αναφερθει στις επιπτωσεις της τιμης του πετρελαιου και της κρισης της ποντοπορου στην ακτοπλοϊα, αλλα μας εχει... ξεφυγει η υφεση στην ευρωπαικη και ελληνικη οικονομια.

εχουμε τα κανονια. ο ορεστης μας ειπε για ενα σε μεταφορικη, αλλα ακολουθουν και αλλα. ακουσα για δυο μεγαλα κανονια σε χονδρεμπορους σε ζακυνθο και κερκυρα, ενω ακουγονται και επικειμενα κανονια σε ξενοδοχεια. κανονια=χρεωκοπιες και χρεωκοπιες=φεσια σε καθε ειδους πιστωτες και συνεπως και στις ακτοπλοϊκες. ειμαι σιγουρος οτι σε ολες τις περιοχες υπαρχουν αναλογα κρουσματα.

περα απο τα φεσια εχουμε και συρικνωση της παραγωγικης δραστηριοτητας. πχ στις ιχθυοκαλλιεργειες υπαρχει μια ταση συγχωνευσης εταιρειων και περιορισμου των μοναδων (σε μικρο νησι εκλεισε προσφατα μοναδα παραγωγης γονου). επισης εχουμε θεαματικο περιορισμο της οικοδομικης δραστηριοτητας. κατι το οτι το τραπεζικο χρημα στερεψε κατι οτι η κριση σε ΗΠΑ, Βρετανια και Γερμανια εχει περιορισει τη ζητησει για καταλυματα ποιοτητας (βιλες κλπ) εχουν παγωσει τα περισσοτερα projects τουριστικων καταλυματων ενω αντιστοιχη ειναι και η κατασταση στην οικοδομηση παραθεριστικης κατοικιας. βαλτε κατω τωρα ποσες γραμμες ζουν το χειμωνα απο τη μεταφορα οικοδομικων υλικων και ψυγειων απο τα ιχθυοτροφεια και θα καταλαβετε τι θα γινει στην ακτοπλοια μεχρι (τουλαχιστον το πασχα).

αυτα για τα φορτηγα, για επιβατες δε συζηταω. τα 3μερα με καρτες και εορτοδανεια τελειωνουν και πολυ φοβαμαι οτι φετος το καλοκαιρι θα δουμε πολλες περικοπες (απο τα ηδη περικομενα περσυ) δρομολογια, ειδικα στα ταχυπλοα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...