Jump to content
Shipfriends

Οι επιπτώσεις της κρίσης στην ακτοπλοΐα


Recommended Posts

  • Replies 403
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Μα ρε παιδια πλακα κανουμε?Το εχουμε ξαναπει 1000 φορες,δεν ξερω αν βγαινουν αν μπαινουν οι εταιριες μεσα(ουτε με ενδιαφερει),αλλα τα εισητηρια ειναι ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ.Για να παει ενα ζευγαρι με το αμαξι τους διακοπες θελει πανω απο 250ε να παει και να ερθει.Μην γελιομαστε,δεν γινεται η διαμονη να γινεται χρονο με το χρονο πιο φτηνη,ενω η μεταφορα να ακριβαινει συνεχεια.Δεν γινεται πχ η Blue Star να ακριβαινει τα εισητηρια της και να κοβει μιλια,δεν γινεται να πεφτουν οι κρατησεις προς τριτους και παλι να την αποροφανε οι εταιριες προς οφελος τους.Δεν γινεται πχ ενα νησι που ειναι πιο κοντα απο ενα αλλο να ειναι ακριβοτερο το εισητηριο στο κοντινο νησι.Δεν γινεται η καθε εταιρια οταν μπαινει στις γραμμες της Κρητης να κανει προσφορες που δελεαζουν(εκει δεν ξερουν απο πριν αν μπουν μεσα η οχι??) και οι ιδιες εταιριες σε αλλους προορισμους να ειναι απαγορευτικη να ταξιδεψεις και να σε συμφερει καλυτερα να παρεις αεροπλανο.Οπως εστρωσαν ας κοιμηθουν,ας τα παροπλισουν ολα,και αυτη η καραμελα με τα πετρελαια ας σταματησει επειτελους γιατι αναλογως ανεβαιζουν και τα εισητηρια.

Link to comment
Share on other sites

Το οπως εστρωσαν να κοιμηθουν,το εχουμε σημειωσει αρκετες φορες.

Απο κει κ περα η κατασταση με το πετρελαιο και τα ακριβα εισητηρια δεν ειναι μονο ελληνικο φαινομενο αλλα παγκοσμιο.Λιγο πιο πανω φερνω σαν παραδειγμα την Ιταλια που μαλιστα εχει δημιουργηθει μεγαλο θεμα για τις τιμες των εισητηριων αφου οι εταιριες για να περιορισουν τις ζημιες τους,μειωνουν δρομολογια και αυξανουν τις τιμες η μια μετα την αλλη(καρτελ κλπ).

Αν θες το φαινομενο στην Ελλαδα ειναι πιο εντονο καθως με την κριση εχει μειωθει η αγοραστικη ικανοτητα του καθε Ελληνα ξεχωριστα(περικοπες σε μισθους/συνταξεις,υψηλη φορολογια)οποτε ειναι λογικο να μην μπορει κανεις να κανει τα εξοδα που εκανε παλιοτερα.(βαλε και σε ολα αυτα οτι το κρατος μας ειναι διαλυμενο B))

ΥΓ.Ελπιζω να μην νομιζεις οτι στο παρον thread συμπονουμε τις ακτοπλοικες εταιριες :P,απλα καταγραφουμε που οδηγει σιγα σιγα η οικονομικη κριση.Και μενα στην ουσια δεν με ενδιαφερει αν μπαινουν μεσα οι εταιριες η παροπλιζουν τα πλοια τους ΑΛΛΑ καποια στιγμη αναγκαστικα θα επηρεαστει η τσεπη μας απο αυτη την κατηφορα που εχουν παρει.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Για να δούμε πως κινήθηκαν οι βασικές γραμμές, το πρώτο εξάμηνο του 2011.

post-1819-0-60174300-1311004589_thumb.pn

από τη Ναυτεμπορική

Αντιμέτωπη με τη μειωμένη επιβατική κίνηση και την σημαντικά αυξημένη τιμή των καυσίμων βρίσκεται η ακτοπλοΐα, η οποία απειλείται τώρα και από απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτικών στην κορύφωση της θερινής περιόδου.

Τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους δείχνουν σημαντική υποχώρηση της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης και προκαλούν τον έντονο προβληματισμό στους επικεφαλής των ακτοπλοϊκών εταιρειών οι οποίοι βέβαια έχουν να αντιμετωπίσουν και το μεγάλο κόστος που προκαλεί η αύξηση της τιμής των καυσίμων το ίδιο διάστημα. Παράλληλα ο κλάδος και συνολικά η τουριστική και νησιωτική οικονομία ενδέχεται να έρθει αντιμέτωποι και με μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών οι οποίοι διαμαρτύρονται για τις αλλαγές που έφερε το «μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα» στο συνταξιοδοτικό καθεστώς των ναυτικών.

Οι ακτοπλόοι από την πλευρά τους αισθάνονται ότι «βρίσκονται στη μέση» καθώς θεωρούν ότι τα συγκεκριμένα αιτήματα απευθύνονται στην κυβέρνηση και ως ένα βαθμό είναι και δίκαια. Ωστόσο σημειώνουν ότι μία απεργία στη συγκεκριμένη περίοδο θα πλήξει ανεπανόρθωτα τον κλάδο και τις νησιωτικές οικονομίες. Μία απεργία θα είναι πλήρης καταστροφή για τον κλάδο σημειώνουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι.

Η εβδομάδα που ξεκίνησε σήμερα είναι από τις πλέον κρίσιμες, καθώς την προσεχή Πέμπτη 20 Ιουλίου λήγει η προθεσμία που έδωσε στην κυβέρνηση η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία προκειμένου να πάρει πίσω τις ρυθμίσεις για το συνταξιοδοτικό. Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Χάρης Παμπούκης, δήλωσε πρόσφατα ότι «εμείς θα κάνουμε κάθε προσπάθεια ώστε όλα τα θέματα που υπάρχουν να επιλυθούν με κοινωνικό διάλογο, αλλά δεν είναι νοητό σε αυτή την περίοδο να κλείσει το λιμάνι και να τρωθεί η χώρα».

Στη δήλωση αυτή «απάντησαν» με κοινή ανακοίνωση τους, τέσσερα ναυτεργατικά σωματεία (Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού-ΠΕΜΕΝ, «Στέφενσων», Πανελλήνια Επαγγελματική Ενωση Μαγείρων Ναυτικού-ΠΕΕΜΑΓΕΝ, Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών-ΠΕΠΡΝ) σημειώνοντας ότι οι αγώνες «αποφασίζονται από τα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων και αυτό το δικαίωμα όπως και το δικαίωμα της απεργίας δεν τα παραχωρούμε». Επίσης και το συνδικάτο των ναυτών (ΠΕΝΕΝ) σε ανακοίνωσή της τόνισε ότι «πρόκειται για σαφέστατη απειλή που αφορά το δικαίωμα της απεργίας».

Πάντως ο κ. Παμπούκης φαίνεται να επεξεργάζεται κάποιες λύσεις, τις οποίες αναμένεται να ανακοινώσει στην ΠΝΟ

Πτώση κίνησης

Τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου για την ακτοπλοΐα δείχνουν μία πτώση της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης σε όλες σχεδόν τις γραμμές. Εξαίρεση αποτελούν σε ό,τι αφορά τους επιβάτες οι γραμμές των Χανίων, των Δυτικών Κυκλάδων και της Χίου-Μυτιλήνης που τα στοιχεία δείχνουν μία μικρή αύξηση. Την ίδια περίοδο τα καύσιμα κινούνται με τιμές αυξημένες κατά 25% περίπου σε σύγκριση με πέρυσι.

Edited by proud_ionian
source
Link to comment
Share on other sites

Τα στοιχεία είναι εντυπωσιακά αν πρωτίστως δεν ήταν άκρως ανησυχητικά.

Γραμμές με παράδοση (Ραφήνα-Τήνος-Μύκονος, Δωδεκάνησα, Μυτιλήνη-τα φορτηγά-, Ικαρία-Σάμος) καταποντίζονται, ενώ η Κρήτη υφίσταται σοβαρές ζημιές.

Το ζητούμενο είναι λοιπόν η επιβίωση. Απεργίες ΠΝΟ, δρομολογήσεις δήθεν κατ΄ απαίτηση του κοινού, υψηλές ταχύτητες κλπ, διακόπτουν την ροή αίματος από το κέντρο προς την περιφέρεια και ο εγκεφαλικός θάνατος δεν θα αργήσει B) .

Link to comment
Share on other sites

Στα στοιχεία των φορτηγών περιλαμβάνεται άραγε και η κίνηση των RoRo ή αφορά μόνο τα ferries?

Επίσης παρατήρησα στην Συροτηνομυκονία μιά ανέλπιστη αύξηση της κίνησης, ενώ αντίθετα στην "συγγενή" Ανδροτηνομυκονία πολύ μεγάλη μείωση. Μήπως έχουμε μια μετατόπιση της κίνησης (κυρίως των φορτηγών) της Τήνου και της Μυκόνου από την Ραφήνα προς τον Πειραιά?

Link to comment
Share on other sites

Οι αριθμοί λένε πολλά κι είναι αφορμή για εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων.

ο βασικός λόγος είναι η οικονομική ύφεση η οποία έχει επηρεάσει τα πάντα.

Ένας σημείο όμως που θα ήθελα να σταθώ είναι ότι πλέον μείναμε με ακριβά βαπόρια χωρίς το επιβατικό κοινό να έχει την δυνατότητα να τα υποτηρίξει.Καλά τα νεότευκτα, πολύ σημαντική η υψηλή ταχύτητα που προσφέρουν, η άνεση, η πολυτέλεια κι η ασφάλεια αλλά το αυξημένο κόστος χρήσης και διαχείρισης αυτών των πλοίων επιβάλουν, για να γίνουν βιώσιμα, υψηλά ναύλα. Κι αυτά πλέον το Ελληνικό επιβατικό κοινό δεν έχει την δυνατότητα στο μεγαλύτερο ποσοστό του να τα πληρώσει στις μετακινήσης του. Οπότε είτε δεν ταξιδεύει είτε μειώνει τις μετακινήεις του στις πλέον απαραίτητες.

Η κατάσταση πλέον θα την παρομοίαζα με το να χαρίσεις μια πόρσε σε έναν μέσο Έλληνα κι όταν πηγαίνει στο βενζινάδικο ή στο συνεργείο για σέρβις να βάζει τα κλάματα.

Προς θεού δεν εννοώ να επιστρέψουμε σε εποχές με πλοία των 12 μιλίων ή σε πλοία που πριν το Αλάνγκ κάνουν μια στάση εδώ για τα τελευταία τους ένσημα.Αλλά και πλοία των 70εκατ$ είναι απίθανο πλέον στην ελληνική ακτοπλοία να αποσβέσουν το κόστος χρήσης τους.

Δυστυχώς πλέον είναι μετρημένα κουκιά.

Χώρια που αυτός ο παραλογισμός με σούπερ ταχύτητες όταν η τιμή του πετρελαιου έχει ανέβει στην ταράτσα ουρανοξύστη είναι δύσκολο να κατανοηθεί. Το επιβατικό κοινό ζητάει την ταχύτητα κι είναι θεμιτό αλλά κάπου να υπάρχει και μια λογική τόσο από τους ίδιους όσο κι από της εταιρείες. Εγώ κοιτάζω τις ταχύτητες των πλοίων στην Ευρώπη και τα περισσότερα τα πάνε 18-19μίλια και στις μικρες αποστάσεις 17. Για παράδειγμα το COLOR FANTASY φεύγει από το Κίελο και πάει με 18 μίλια σε ένα ταξίδι 20 ωρών.

Πρέπει για μένα να επανεξεταστεί το προιόν που λέγεται ακτοπλοία να επανασχεδιαστεί και να προσφερθεί προσαρμοσμένο στις σημερινές συνθήκες κι όχι σε ονειρικές συνθήκες που προσφέρεται τώρα.

Edited by Earl Granville
Link to comment
Share on other sites

...Ένας σημείο όμως που θα ήθελα να σταθώ είναι ότι πλέον μείναμε με ακριβά βαπόρια χωρίς το επιβατικό κοινό να έχει την δυνατότητα να τα υποτηρίξει.Καλά τα νεότευκτα, πολύ σημαντική η υψηλή ταχύτητα που προσφέρουν, η άνεση, η πολυτέλεια κι η ασφάλεια...Πρέπει για μένα να επανεξεταστεί το προιόν που λέγεται ακτοπλοία να επανασχεδιαστεί και να προσφερθεί προσαρμοσμένο στις σημερινές συνθήκες κι όχι σε ονειρικές συνθήκες που προσφέρεται τώρα...

Όνειρο θα είναι η ακτοπλοϊα από το φθινόπωρο και μετά: Κρήτη Ι & ΙΙ, Blue Horizon, Πήγασος, Σαντορίνη ;). Θα ξαναμυρίσουμε θάλασσα και μηχανόλαδο :) .

Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα είναι...μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Εάν φύγουν τα νεώτερα πλοία γιατί δεν βγαίνουν, θα μείνουμε με τα 35-40χρονα. Και ποιά θα είναι η προοπτική? Να τα καμαρώσουμε και 50χρονα. Εάν φύγουν τα γερόντια και μείνουν τα νεώτερα...θα έχουμε σημαντική περικοπή δρομολογίων και ταχυτήτων, μεγαλύτερες ακινησίες και μάλλον τσιμπημένα ναύλα που στη συγκεκριμένη συγκυρία θα είναι πανάκριβα για τους ιθαγενείς. Τι θα προτιμούσα? Ενδεχομένως να μείνουν τα νεώτερα, αλλά γνωρίζω ότι μιλάω εκ του ασφαλούς, καθώς ταξιδεύω από επιλογή και όχι από ανάγκη. Οι νησιώτες που ταξιδεύουν από ανάγκη δεν ξέρω τι θα προτιμούσαν. Και είτε μας αρέσουν είτε όχι τα γερόντια, θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι αποτελούσαν την εναλλακτική (αν και όχι πάντα φθηνότερη) επιλογή και σίγουρα δημιουργούσαν μια ισορροπία στην αγορά. Εάν εκλείψουν σίγουρα θα λείψουν σε πολλούς, αλλά νομίζω πλέον ότι δεν τους χωράει όλους το Αιγαίο. Το ποιοί θα φύγουν και το ποιοί θα μείνουν...θα το μάθουμε σύντομα.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Kαι μια επιβεβαίωση των στοιχείων που μας παρέθεσε ο Οrestis σήμερα πήρα τηλ σε πρακτορείο κι έκλεισα εισιτήριο για Εύδηλο για την Παρασκευή σε θέση deck παρακαλώ.

Πέρυσι ή πρόπερσυ ανάλογη Παρασκευή γινόταν σκοτωμός και τα εισιτήρια αποτελούσαν μαγικά χαρτάκια. Όχι να έχεις την επιλογή του φτηνότερου εισιτηρίου όπως φέτος

Link to comment
Share on other sites

Η εικόνα της μεταφορικής του πρώτου εξαμήνου από μόνη της δεν δείχνει την πραγματική εικόνα του κλάδου. Θα πρέπει να προσθέσουμε την πτώση του 2010 (σε γενικές γραμμές περίπου 10%) και να συνυπολογίσουμε την αύξηση των καυσίμων (στη διετία είναι περίπου 80-90%).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Τωρα καλα μας τα λεει. Αλλα αυτος δεν ειναι που το 2005 ελεγε οτι ειναι ωρα επενδυνσεων, ανανεωσης στολου, ευκαιρια να αλλαξει η ακτοπλοια κτλ?

Οπου φυσαει ο ανεμος δηλαδη :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

...Τωρα καλα μας τα λεει. Αλλα αυτος δεν ειναι που το 2005 ελεγε οτι ειναι ωρα επενδυνσεων, ανανεωσης στολου, ευκαιρια να αλλαξει η ακτοπλοια κτλ? Οπου φυσαει ο ανεμος δηλαδη :rolleyes:...

Το έχω αντιγράψει από κάπου (δεν θυμάμαι πιά από που και πότε): "η ιστορία μας έχει διδάξει ότι καμιά χρηματοοικονομική κατάρρευση δεν έχει συμβεί όταν τα πράγματα δείχνουν άσχημα και απαισιόδοξα. Το αντίθετο μάλιστα, τα μακροοικονικά μεγέθη δείχνουν πολύ καλά πριν τα κραχ. Πριν από κάθε κατάρρευση, οι οικονομολόγοι βρίσκουν συνήθως την οικονομία να βρίσκεται σε άριστη φόρμα".

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω από που είναι, Γεώργιε, αλλά μου θυμίζει έντονα Γκαλμπρέιθ "Το μεγάλο κραχ του 1929"...και εκεί ο αείμνηστος έχει κάνει πολλές παρόμοιες διαπιστώσεις...που οι υπόλοιποι δεν βλέπουν ή κάνουν πως δεν βλέπουν.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ας δούμε και την κίνηση του οκταμήνου από τη Ναυτεμπορική:

Η πτώση της επιβατικής κίνησης, η αύξηση του κόστους καυσίμων και η αδυναμία των τραπεζών ελέω και... BlackRock να στηρίξουν με κεφάλαια κίνησης, δημιουργούν συνθήκες οικονομικής ασφυξίας στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, φαινόμενο που αναμένεται να κορυφωθεί από τον προσεχή Οκτώβριο.

Ολοι σχεδόν οι ακτοπλοϊκοί παράγοντες εκτιμούν ότι οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες από τον επόμενο μήνα (έναρξη της χειμερινής περιόδου), καθώς τα έσοδα μειώνονται στο ελάχιστο και δεν θα υπάρχει ρευστό σε επίπεδα που να καλύπτονται οι υποχρεώσεις των εταιρειών.

Ηδη τα επιτελικά γραφεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών εξετάζουν την περίπτωση προσφυγής εκ νέου στους μετόχους, προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η δραστηριότητά τους και τον επόμενο χρόνο, ενώ ταυτόχρονα έχουν πέσει στο τραπέζι τα σενάρια περικοπής δρομολογίων, σε όλες τις γραμμές του Αιγαίου.

Το τρίτο τρίμηνο του έτους έδωσε, όπως κάθε χρόνο, μια μικρή ανάσα στις ακτοπλοϊκές να αντιμετωπίσουν τις άμεσες ανάγκες τους σε καύσιμα και χρηματοδότηση, ωστόσο το τέταρτο τρίμηνο -παραδοσιακά το χειρότερο του έτους- προμηνύεται ιδιαίτερα δύσκολο. Ταυτόχρονα οι ίδιοι παράγοντες τονίζουν ότι η πολιτεία είναι απούσα λόγω των συχνών αλλαγών στο διοικητικό φορέα της ναυτιλίας.

«Ο κλάδος μας, ένας κλάδος ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση του κοινωνικού ιστού της χώρας δεν έχει κάποιον συνομιλητή από πλευράς πολιτείας» τονίζουν.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι αναμένουν σημαντικό διάστημα για την υπογραφή απλών αποφάσεων που αφορούν σε αλλαγές δρομολογίων ή αντικαταστάσεις πλοίων. Ηδη στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2011, η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 7,5% περίπου σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Ειδικότερα, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων των ακτοπλοϊκών, στις κύριες γραμμές το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2011 η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 7,5%, η μεταφορική κίνηση Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 10%, η μεταφορική κίνηση των φορτηγών κατά 9,5% και ο αριθμός των δρομολογίων κατά 10,1%. Τα παραπάνω ποσοστά σημαίνουν ότι φέτος ταξίδεψαν από και προς τα νησιά του Αιγαίου σχεδόν 500.000 λιγότεροι επιβάτες, ενώ μεταφέρθηκαν περίπου 75.000 λιγότερα Ι.Χ. και 25.000 λιγότερα φορτηγά.

post-1916-0-87233400-1316523080_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Όλο και στενεύει ο κλοιός για την ακτοπλοία και έρχεται ζόρικος χειμώνας. Πιστεύω πως οι εταιρίες θα μειώσουν αρκετά τα δρομολόγια. Η αλήθεια είναι πως χρειάζεται επανασχεδιασμός έτσι κι αλλιώς και ειδικά στις άγονες. Για παράδειγμα είναι υπερβολή το χειμώνα η BLUE STAR να πηγαίνει Αμοργό σχεδόν κάθε απόγευμα (πλην Σαββάτου). Έξι δρομολόγια είναι πολλά για τέτοια εποχή. Για την άγονη του ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ τα έχουμε ξαναπει χιλιάδες φορές. Για την Κασοκαρπαθία ίσως να ήταν καλύτερα 2 αναχωρίσεις από Πειραιά και ένα τοπικό δρομολόγιο μεταξύ Ρόδου και Σητείας. ίσως θα έπρεπε και να ξαναδουλέψει το θέμα των ανταποκρίσεων τουλάχιστον για νησιά που είναι πολύ κοντά σε άλλα μεγαλύτερα. Χάλκη και Σύμη από Ρόδο, Ανάφη από Σαντορίνη,κ.ο.κ. Κάτι άλλο που βλέπω υπερβολικό είναι τα 3 επιδοτούμενα ενδοκυκλαδικά μέσα στο χειμώνα(JEWEL,SPIRIT, ΑΡΤΕΜΙΣ). Από 1/11 έως 31/3 θα μπορούσαν να ταξιδεύουν τα 2 από τα 3 και το άλλο να κάνει ετήσια..Για τα Δωδεκάνησα η blue star το χειμερινό 5μηνο μπορεί πχ να έχει ένα μεγάλο μπλε κάθε Δευτέρα,Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο και τον ΔΙΑΓΟΡΑ με τα άγονα τρίτη,Πέμπτη, Κυριακή. Τα απογευματινά Blue Star των Κυκλάδων κάποιες μέρες θα μπορούσαν να πηγαίνουν μόνο Πάρο, Νάξο (αρκεί βέβαια να είναια σφαλής μια διανυκτέρευση στη Νάξο επί 10-11 ώρες!).

Edited by gpap2006
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Καλα παμε για αρχη: η ΝΕΛ μενει με ενα πλοιο στην βασικη της γραμμη,το Ν.ΜΥΚΟΝΟΣ μειωνει ταχυτητες και δρομολογια,στην Ραφηνα πανε για κοινοπραξια,η ΑΝΕΚ εχει δεσει τον μισο της στολο και στις γραμμες της Αδριατικης πουλανε πλοια - καπου εδω θα εμφανιστει και η ΑΤΤΙΚΑ να πουλησει κανενα(το VI μαλλον).Ευτυχως υπαρχουν ακομα οι αγονες :rolleyes: για να 'τρωνε' αυτοι που πρεπει,αλλα που θα παει,πλησιαζει και η ωρα τους.

Οι γραμμες του Ιονιου φαινεται να κρατανε ακομα καλα αλλα φανταζομαι σιγα σιγα θα τις παρει η μπαλα και αυτες.Και μεσα σε αυτο το ωραιο κλιμα,ερχεται το ΔΗΛΟΣ...να κανει τι? :D

Link to comment
Share on other sites

Είμαι περίεργος να δω αν η ΑΤΤΙΚΑ διατηρήσει τις 6 εβδομαδιαίες προσεγγίσεις στην Αμοργό μέσα στο καταχείμωνο. Λογικά θα καταργήσουν και το απογευματινό δρομολόγιο του Σαββάτου για Παροναξία όταν έρθει το ΔΗΛΟΣ και μπει στο πρωινό..

Link to comment
Share on other sites

οι γραμμες του Ιονιου φαινεται να κρατανε ακομα καλα αλλα φανταζομαι σιγα σιγα θα τις παρει η μπαλα και αυτες.
στις γραμμες του ιονιου (κυλληνη ζακυνθος/κυλληνη κεφαλονια) εχουν ηδη γινει περικοπες σε καλοκαιρινα και χειμωνιατικα δρομολογια απο περσυ. τουλαχιστον 30% λιγοτερα δρομολογια (δειτε και τα σχετικα threads). στην πατρα εγιναν ελαχιστα σαββατιατικα διπλα φετος και απο οτι ακουγεται πιθανον να κοπει και ενα απογευματινο μεσοβδομαδα
Link to comment
Share on other sites

Στη διάρκεια του χειμώνα θα υπάρξουν μειώσεις δρομολογίων, είπε ο κ. Σακέλλης, ενώ δεν απέκλεισε και ακυρώσεις δρομολογίων, με αποτέλεσμα κάποια νησιά να μην εξυπηρετούνται.

Δεν είναι θέμα βούλησης των εταιρειών, αλλά της κατάστασης που διαμορφώνεται τόνισε ο αντιπρόεδρος του ΣΕΕΝ και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι κάποιες εταιρείες μπορεί να μην έχουν να πληρώσουν καύσιμα. Οι τράπεζες δεν δίνουν δάνεια, επομένως τα πλοία θα σταματήσουν.

Υπάρχει πρόβλημα ρευστότητας, αναγνώρισε. Επίσης στράφηκε και κατά της πολιτείας τονίζοντας για μία ακόμη φορά ότι η ακτοπλοΐα δεν έχει συνομιλητή από το κράτος, καθώς δεν υπάρχει από ό,τι φαίνεται επαφή με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι υπάρχουν ακτοπλοϊκές εταιρείες που εκτελούν άγονες γραμμές και δεν έχουν λάβει κανένα μίσθωμα για το 2011.

Τέλος, αναφερόμενος στους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές που καθυστερούν, σημείωσε ότι σε περίπτωση που οι αρμόδιες υπηρεσίες ζητήσουν παράταση της σύμβασης δεν είναι σίγουρο ότι οι εταιρείες θα το δεχθούν αφού δεν είναι υποχρεωτικό.

Αν μία εταιρεία δεν καλύπτει το κόστος λειτουργίας της γραμμής γιατί να συνεχίσει να την εκτελεί, αναρωτήθηκε.

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Βασικά με αφορμή τη συγκεκριμένη περίπτωση (όπου ακινησία και ατύχημα συνέπεσαν, χωρίς να δημιουργηθεί πρόβλημα), αναφερόμουν σε όλες τις γραμμές. Σχεδόν παντού υπάρχουν περικοπές και θεωρώ πως θα υπάρξουν και άλλες. Φυσικά και δεν εννοούσα από την κατάσταση της τελευταίας εβδομάδας.

Συμφωνώ με τον Ορέστη. Στην Ικαρία Σάμο είχαμε μείωση των δρομολογίων από 5 σε 3, στα δωδεκάνησα που πάντα η μπλου αντικαθιστούσε τα βαπόρια της με κάποιο άλλο (π.χ BLUE HORIZON) τώρα η λύση δόθηκε με το ΔΙΑΓΟΡΑΣ που ήταν ήδη δρομολογημένο στην γραμμή, τα μεγάλα Μπλου σταρ θα κάνουν 2-3 μήνες ακινησία φέτος απο εκεί που έκαναν 3 εβδομάδες, στην Χίο-Μυτιλήνη τα έχουμε πει, κι έπονται κι άλλα...Κι αν το κονδυλι των άγονων γραμμών πέσει στα 80 εκατ ευρω ετησίως που ψιθυρίζεται τότε πολλές θα κοπούν , άλλες θα συρρικνωθούν και πολλές θα μείνουν χωρίς ενδιαφέρον με προφανές αποτέλεσμα να δέσουν κι άλλα πλοία.Ο χειμώνας είναι μακρύς και δύσκολος

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...