Jump to content
Shipfriends

Οι επιπτώσεις της κρίσης στην ακτοπλοΐα


Recommended Posts

Και τωρα...? Να πατε να πνιγειτε!

Κίνδυνος κατάρρευσης της ακτοπλοϊαςκαι επιβάρυνσης της ελληνικής οικονομίας με 3 δισ. ευρώ... :rolleyes:

Μετα το παραπανω,διαβασα σημερα στο πρωτοσελιδο της ΑΛΗΘΕΙΑΣ,οτι μεχρι το τελος του ετους ΑΝΕΚ,HSW,ATTIKA,MINOAN,NEL θα εμφανισουν ζημιες που θα ξεπερνουν τα 150 εκ.ευρω κ υπαρχει κινδυνος να δεσουν τα πλοια τους.

Αυτες οι εταιριες,αντι να κανουν συναντησεις με τον Υπουργο η να παραπονιουνται για την οικονομικη κριση,ας κοιταξουν πρωτα να περικοψουν δρομολογια κ πλοια που τις ζημιωνουν ;) Υποχρεωσε κανεις την ΑΝΕΚ να εχει 2 πλοια στο Β.Αιγαιο(ΛΙΣΣΟΣ,Ν.ΧΙΟΣ),υποχρεωσε κανεις την ΑΤΤΙΚΑ να βαλει 2 πλοια στην Κρητη,την ΜΙΝΟΑΝ να κανει 500δρομολογια την εβδομαδα στο Ηρακλειο η την ΝΕΛ να ναυλωνει οτι επιπλεει? Δεν φταιει για ολα η οικονομικη κριση κυριοι.. B)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 403
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία έχουμε 3 εταιρείες στο Αιγαίο να σφάζονται μεταξύ τους κι αν σε κάποιες γραμμές που είναι τα κάστρα τους την παλεύουν ακόμη έστω και με σημαντικές απώλειες , σε κάποιες άλλες τα έσοδα των πλοίων τους δεν γεμίζουν ούτε τσέπη από σορτσάκι.

Εγώ πιστεύω ότι επειδή τα αποτελέσμα θα είναι τραγικά η λύση ενος μορατόριουμ κι ο διαχωρισμός των γραμμών σε δικές μου και δικές σου μου φαντάζει ως η μόνη κι αναπόφευκτη λύση.

Edited by Earl Granville
Link to comment
Share on other sites

Ειδικά για την Κρήτη, είναι πολύ δύσκολο να έχουμε αποχώριση. Η πίττα είναι μεγάλη και οι γραμμές του νησιού λιγότερο εποχιακές από Κυκλάδες, Δωδεκάνησα. Η αποχώριση HSW από Κω Ρόδο φαίνεται πιο πιθανή. Πιστεύω πως πιο πιθανές είναι οι συγχωνεύσεις παρά το μοίρασμα των γραμμών πάντως.

Link to comment
Share on other sites

Σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία έχουμε 3 εταιρείες στο Αιγαίο να σφάζονται μεταξύ τους κι αν σε κάποιες γραμμές που είναι τα κάστρα τους την παλεύουν ακόμη έστω και με σημαντικές απώλειες , σε κάποιες άλλες τα έσοδα των πλοίων τους δεν γεμίζουν ούτε τσέπη από σορτσάκι.

Εγώ πιστεύω ότι επειδή τα αποτελέσμα θα είναι τραγικά η λύση ενος μορατόριουμ κι ο διαχωρισμός των γραμμών σε δικές μου και δικές σου μου φαντάζει ως η μόνη κι αναπόφευκτη λύση.

Και εαν γινει κατι τετοιο τοτε θα αρχισουν παλι τα καθεστωτα μονοπωλειου τα εισητηρια θα παρουν την ανηφορα και παλι δεν θα βγαινουν οποτε μπρος γκρεμος και πισω ρεμα

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Συνεχιζεται η κλαψα και η γκρινια:rolleyes: οτι η πτωχευση ειναι προ των πυλων...και ποιος φυσικα θα κληθει να πληρωσει για τις καημενες ακτοπλοικες εταιριες...μα φυσικα το ελληνικο κρατος(ολοι εμεις δηλαδη) B)

Η ελληνική πολιτεία, εάν πτωχεύσουν οι ακτοπλοικές εταιρείες θα χρειαστεί να επιδοτήσει με 1 δισ. τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Δηλαδη τα τελευταια χρονια που η μια εταιρια παει να φαει την αλλη,και μπλεκει ο ενας στα χωραφια του αλλου,με τιμες σαντουιτς στα εισητηρια για να παρει ο ενας απο τον αλλο επιβατες κ οχηματα,δεν οδηγησαν τις εταιριες στον γκρεμο αλλα για ολα φταει η οικονομικη κριση και η μειωμενη ζητηση <_< Εγω ειλικρινα εξοργιζομαι που ζητανε τα ρεστα απο το ελληνικο κρατος :angry:

Link to comment
Share on other sites

κ βγαινει ο ΒΕΝΤΟΥΡΗΣ κ λεει οτι δεν βγαινουμε κ θα πτωχευσουμε κ.τ.λ. να φυγετε κυριοι αμα δεν βγαινετε καποιος αλλος θα ερθει ποιο καθαρος απο ολους εσας να ασκησει το κοινωνικο συγκοινωνιακο σας εργο!βγαινει κ μιλαει αυτος που ελεγε σε συνεντευξεις του οτι το Π.Χαζοβιωτισα κ το Π.Τηνου ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΝΗ που εκαιγαν ενα κουβα πετρελαιο κ εβριζε τον μανουση κ τον αγουδημο οτι λαδωνουν για να παρουν την αγονη αλλα ΜΟΛΙΣ ΤΗΝ ΠΗΡΕ εκανε το παγωνι...εγω προτεινω να κοψουμε κ το μισθο των πληρωματων για να τους ενισχυσουμε κ αλλο τους κακομοιρους

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Μυρτιδιώτισσα[...] γιατί μας προϊδεάζει για το ακτοπλοϊκό μέλλον μας
Τουλάχιστον ας μας γίνει μάθημα και να προσέξουμε. A και να προσέξουμε μην θρηνήσουμε κάναν επιβάτη από το πολύ κόψιμο εξόδων.

το 35 χρονο μυρτιδιωτισσα επανερχεται δοξη και τιμη, το πανοραμα που ηταν ξεχασμενο στο trinidad 5 χρονια, ανασταινεται για τον ευβοϊκο, καμια 10ρια πλοια των αρχων των 70s (αγιος γεωργιος, πηνελοπη α, μυτιληνη, superferry II, κεφαλονια και πολλα αλλα), οχι μονο ταξιδευουν, αλλα αν κρινουμε και απο τις δουλειες που γινονται σε αυτα (προσπαθειες να εναρμονιζονται με τα ισχυοντα), σημαινει οτι θα μεινουν για καιρο. σε τετοιο κλιμα, δεν θα ηταν εκπληξη αν δουμε και αλλους νεκρους (πχ ανθη μαρινα, εξπρες λημνος κλπ) να ξαναζωντανευουν. απο οτι φαινεται στις γραμμες φιλετα (κυκλαδες, δωδεκανησα, κρητη, αδριατικη) θα ταξιδευουν νεοτευκτα, αλλα μαλλον σε μονοπωλειακο καθεστως και στις αγονες και σε γραμμες της football league (β' εθνικη B) ), θα ταξιδευει το ΚΑΠΗ ΕΓ/ΟΓ;)

Link to comment
Share on other sites

Αν και ψηφοφόρος του Φούρα:D, ορθώς εμίλησες. Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, ακόμα και οι μεγαλύτερες και πιο ποιοτικές είναι στα κόκκινα και ο ευρών μαντήλι για να κλάψουνε, αμοιφθήσεται. Και για να το πάω ακόμα παραπέρα, δεν είναι μόνο οι επενδύσεις και το επίπεδο συντήρησης/παροχή υπηρεσιών πάνω στα πλοία που θα επηρρεαστούν από όλη αυτήν την κατάσταση. Θα είναι και οι ναυτικοί, όχι μόνο με μειώση οργανικών συνθέσεων αλλά πιθανολογώ ακόμα και με τη σταδιακή εισαγωγή φθηνότερων αλλοδαπών, όσο κι αν αυτό φαίνεται απίθανο. Και οι ναυτικοί της ακτοπλοίας, όπως και όλοι μας άλλωστε, θα πρέπει να συνηθίσουν σιγά-σιγά στην ιδέα πως επαγγελματικά οι ανταγωνιστές τους δεν είναι μόνο οι Έλληνες συνάδελφοί τους, αλλά η παγκόσμια αγορά.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

η οικονομικη κριση και η αυξηση της τιμης των τροφιμων και των καυσιμων, οδηγησε σε αναταραχες και διαδηλωσεις σε αλγερια και τυνησια (ανεξελεγκτες στην τελευταια). ειναι αναμενομενη η μειωση του τουριστικου ρευματος προς αυτες και αναρωτιεμαι αν θα ειναι απαραιτητα φετος ο βενιζελος και το αριαδνη

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Αυτη η πτωση δεν εχει να κανει ουτε με τους Μυτιληνιους,ουτε με τα φορτηγα της ΝΕΛ αλλα και ουτε με τα λαθη της ΑΝΕΚ/HSW.Δεν υπαρχει πλεον 'κινηση' λογω της κρισης,ουτε σε επιβατες ουτε σε οχηματα και ισχυει σε ολες τις γραμμες.

...ο κοσμος πλεον σκεφτεται πολυ σοβαρα αν θα ταξιδεψει κ εχει περιορισει στο ελαχιστο τις μετακινησεις του.Το ιδιο πιστευω συμβαινει και με τις μεταφορικες αφου εχει μειωθει το αγοραστικο ενδιαφερον και αρα τα προιοντα και οι πρωτες υλες που πρεπει να μεταφερουν.

Τα πραγματα δεν πανε καλα σε κανενα τομεα της οικονομιας μας και η υφεση συνεχιζεται...

Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα, και όχι μόνο στη γραμμή της Χίου, αλλά σε όλες τις γραμμές. Ο κόσμος έχει σφιχτεί πολύ ακόμα και αξιολογεί κάθε έξοδο με πολύ διαφορετική ματιά σε σχέση με πέρυσι ή πρόπερσι. Αυτή η αβεβαιότητα έχει αλλάξει την οπτική γωνία που βλέπει ο κόσμος πολλά πράγματα.

Το ζήτημα είναι μέσα σε αυτό το τοπίο ποιές εταιρείες θα καταφέρουν να επιβιώσουν. Προσωπικά εύχομαι να στηριχθούν και να μπορέσουν να επιβιώσουν οι εταιρείες με τα πιό νέα και σύγχρονα πλοία.Γιατί εάν η κρίση οδηγήσει σε πώληση των νεότερων και καλύτερων πλοίων...δεν αποκλείεται σε 4-5 χρόνια να βρεθούμε με ένα στόλο μέσης ηλικίας 35-40 ετών. Και τότε θα είναι πολύ δύσκολο να επανέλθουμε στα σημερινά επίπεδα ηλικίας και ποιότητας του στόλου.

Link to comment
Share on other sites

Ετσι ακριβως ειναι ΝΗΡΕΑ.Στην εποχη του ΔΝΤ ειναι πλεον υπερβολη να υπαρχει,το ΧΙΟΣ στο Β.Αιγαιο,ο ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ στα Χανια,το Ν.ΡΟΔΟΣ στα Δωδεκανησα,οι 3 εταιριες σε Ανκονα&Ηρακλειο και οι 2 Κρητικες στην Βενετια.Η θα συνεχισουν να μπαινουν μεσα ολοι μαζι,η θα κοψουν δρομολογια η τελος θα συνεργαστουν.

Τωρα αν σου πω οτι δεν εχει σημασια πια με τι στολο θα βρεθουμε σε 4-5 χρονια,γιατι ισως τοτε να ειναι ακομα χειροτερα τα πραγματα,ρισκαρω να χαρακτηριστω καταστροφολογος :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μήπως κάποιος μπορεί να ερμηνεύσει αυτή την αφύσικη αύξηση της κίνησης? Βέβαια δεν μπορούμε να βγάλουμε ασφαλές συμπέρασμα εάν δεν γνωρίζουμε και σε ποιές μέρες και γραμμές αναφέρεται.

[...]Μεγάλη ήταν χθες η επιστροφή από νησιά του Αργοσαρωνικού και τα κοντινά νησιά των Κυκλάδων, ενώ σταδιακά επιστρέφουν οι εκδρομείς από μακρινούς προορισμούς, όπως Δωδεκάνησα, Ικαρία, Σάμο, Βόρειο Αιγαίο και Κρήτη, σύμφωνα πάντα με εκτιμήσεις των υπεύθυνων αξιωματικών του ΛΣ.

Ο άσχημος καιρός στις Κυκλάδες όλη τη Μ. Εβδομάδα και το Πάσχα, με βοριάδες έντασης 7 μποφόρ, σε συνδυασμό με τα οικονομικά προβλήματα ανάγκασαν τους εκδρομείς να αρχίσουν να επιστρέφουν στον Πειραιά, στη Ραφήνα και στο Λαύριο από χθες το πρωί. Ειδικά από την Πάρο, χθες τα πλοία απέπλευσαν σχεδόν με 100% πληρότητα, ενώ από τη Σύρο, σύμφωνα πάντα με τις κατά τόπους λιμενικές αρχές, έφυγαν και πλοία μισογεμάτα.

Οπως τόνισε στο «Εθνος» ο κεντρικός λιμενάρχης Πειραιά, αρχιπλοίαρχος ΛΣ-ΕΑ Ιωάννης Μπατσολάκης, φέτος σε σχέση με πέρυσι η κίνηση στα πλοία από τον Πειραιά για επιβάτες ήταν αυξημένη κατά 30% και για οχήματα κατά 40%.

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=62977046

Link to comment
Share on other sites

Μήπως η ακτοπλοϊα τσίμπησε λίγο από το κομμάτι της πίτας των οδικών εκδρομών μιας και βενζίνη + διόδια είχαν αυξηθεί αναλογικά περισσότερο από τα ναύλα;

Link to comment
Share on other sites

Εγω πιστευω οτι επειδη ολοι εχουν περιορισει στο ελαχιστο τις μετακινησεις τους(πχ μινι ταξιδακια τα ΣΚ η τις αργιες)το 4ημερο του Πασχα ηταν καλη ευκαιρια για να πανε καπου επιτελους.Κατι αναλογο εχω την εντυπωση οτι θα συμβει και το καλοκαιρι,που ισως Ιουνιος/Ιουλιος να μην εχουν αρκετη κινηση αλλα 2βδομαδες τον Αυγουστο θα πανε παλι ολοι μαζι διακοπες.

Link to comment
Share on other sites

Μεγάλο ρόλο έπαιξε και το γεγονός πως το Πάσχα φέτος ήταν 3 εβδομάδες αργότερα από πέρσι (4 Απριλίου). Αυτό επηρεάζει πάντοτε τις κινητές αργίες/εξόδους (Καθαρά Δευτέρα, Πάσχα & Αγίου Πνεύματος).

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με τις εύστοχες παρατηρήσεις των προλαλησάντων. Να προσθέσω ότι ο παράγοντας «δικό μας κεραμίδι σε ελληνικό νησί» έπαιξε αναμφίβολα σημαντικό ρόλο στη θεαματική αύξηση της κίνησης. Θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε νούμερα επιβατών/οχημάτων σε νησιά που παρουσιάζουν χαμηλό ποσοστό παραθεριστικών κατοικιών. Στην Πάρο για παράδειγμα, η αύξηση στην τουριστική κίνηση κινήθηκε σε διψήφιο νούμερο σε σχέση με πέρυσι το Πάσχα.

post-1918-0-93472700-1304012340_thumb.pn

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Μια που μας φαινεται παραξενο να παροπλιζονται τα ΚΡΗΤΗ,το BLUE HORIZON και αλλα ferries,διαβαζα αυτες τις μερες την κριση που εχει πληξει την Ιταλικη ακτοπλοια.Παρατηρειται μειωση της κινησης σε ολες τις γραμμες και ετσι οι Ιταλοι ακολουθουν την ιδια τακτικη με μας:περικοπες δρομολογιων και παροπλισμο σε πλοια που δεν χρειαζονται.Προσφατα μαλιστα ηταν να δρομολογηθουν καποια ταχυπλοα στην γραμμη Livorno-Elba(καινουργια γραμμη)αλλα μαλλον οι τιμη του πετρελαιου και η περιορισμενη κινηση εβαλαν φρενο στις οποιες σκεψεις υπηρχαν απο την πλευρα των πλοιοκτητων.

Link to comment
Share on other sites

Η μειωμένη κίνηση φέρνει πιο κοντά τους ομίλους στην ακτοπλοΐα

Με μειωμένη την επιβατική και μεταφορική κίνηση στις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές γραμμές η ελληνική ακτοπλοΐα δεν μπαίνει στη θερινή περίοδο με τους καλύτερους οιωνούς. Τα στοιχεία δείχνουν ότι στις μεγάλες γραμμές από την αρχή του έτους μέχρι και τέλους Μαΐου, η κίνηση είναι σημαντικά μειωμένη σε σύγκριση με πέρυσι, σαν αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης.

Επίσης ακτοπλοϊκοί παράγοντες είναι πολύ συγκρατημένοι σε ό,τι αφορά τη θερινή περίοδο, καθώς υπάρχουν μία σειρά αστάθμητων παραγόντων που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την κίνηση όπως π.χ. τυχόν εκλογές εν μέσω θέρους. Έντονα αρνητικά επενεργεί και ο παράγων «καύσιμα» οι τιμές των οποίων παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με πέρυσι.

Η εικόνα της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης είναι απογοητευτική. Στις βασικές γραμμές της Δωδεκανήσου η επιβατική κίνηση έχει μειωθεί κατά 15% όπως επίσης και στα ΙΧ ενώ στα φορτηγά η μείωση φθάνει το 10%. Στη γραμμή Χίου-Μυτιλήνης η μεταβολή στην κίνηση επιβατών είναι οριακή ενώ αντιθέτως στα ΙΧ φαίνεται μειωμένη κατά 15% περίπου και στα φορτηγά κατά 17%. Στην Παροναξιά διαπιστώνεται μία μικρή μείωση στην επιβατική κίνηση (περίπου 2%) ενώ στα ΙΧ είναι υψηλότερη περίπου 5% και στα φορτηγά φθάνει το 20%.

Ανάλογη είναι η εικόνα και στις υπόλοιπες γραμμές. Στη γραμμή Ικαρίας Σάμου η μείωση της επιβατική κίνησης έχει αγγίξει στο πεντάμηνο τα επίπεδα του 12%, στα φορτηγά ξεπέρασε το 20%, ενώ στη γραμμή Σύρο-Τήνο-Μύκονο η πτώση της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης είναι στα επίπεδα του 10% και 5% αντίστοιχα.

Στη βάση όλων των παραπάνω εκτιμάται ότι και φέτος οι ζημίες στην ελληνική ακτοπλοΐα θα είναι σημαντικές εάν δεν υπάρξουν δραματικές επί το θετικότερο εξελίξεις (αύξηση κίνησης και σημαντική πτώση της τιμής των καυσίμων). Όλες σχεδόν οι γραμμές στην ακτοπλοΐα είναι ζημιογόνες εκτός από ορισμένες των Ανατολικών Κυκλάδων που «αντέχουν» ακόμη σημειώνουν ακτοπλοϊκοί παράγοντες προσθέτοντας ότι ζημιογόνες παραμένουν και οι γραμμές της Αδριατικής.

Αν η τρέχουσα εικόνα διατηρηθεί και το δεύτερο εξάμηνο, η επιβίωση για ορισμένες μικρότερες εταιρείες θα καταστεί προβληματική τονίζουν.

Περισσότερα στη Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

Και για να πάρουμε μια γεύση από αυτά που λέει ο orestis, ας δούμε και τον ενημερωμένο πίνακα αφιξοαναχωρήσεων από το λιμάνι της Τήνου. Η κίνηση του πρώτου τετραμήνου του 2011 είναι μάλλον απογοητευτική σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές. Η δε μεγάλη μείωση στα φορτηγά, που αναφέρει η Ναυτεμπορική, δείχνει και την ύφεση των τοπικών οικονομιών.

Link to comment
Share on other sites

Posidonia: Κινδυνεύει να πέσει σε «ύφαλο» η ακτοπλοΐα

Σταδιακή απόσυρση των νεότευκτων πλοίων, μείωση δρομολογίων, μέχρι και ολοκληρωτική καταστροφή του κλάδου, διαβλέπουν οι ακτοπλοϊκοί παράγοντες εάν η πολιτεία δεν λάβει μέτρα περαιτέρω προσαρμογής του θεσμικού πλαισίου στα ευρωπαϊκά δεδομένα, σύμφωνα με όσα υποστήριξαν στη διάρκεια του «Posidonia Sea Tourism Forum».

Ο χρόνος θα δείξει εάν το έτος 2011 θα είναι έτος επιβίωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ή ολοκληρωτικής καταστροφής τους, είπε μιλώντας στο Forum, ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, Απόστολος Βεντούρης.

Ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης σημείωσε ότι αν δεν βρεθούν λύσεις είναι βέβαιο ότι τον Οκτώβριο του 2011, θα παρατηρηθεί «σταδιακή απόσυρση των νεότευκτων πλοίων» και «μείωση των δρομολογίων, λόγω αδυναμίας κάλυψης των εξόδων εκτέλεσής τους».

Οι αιτίες στις οποίες οφείλεται η προβληματική αυτή κατάσταση είναι σύμφωνα με τον κ. Σακέλλη η μείωση της κίνησης, σαν αποτέλεσμα της μείωσης της αγοραστικής δύναμης, λόγω της κρίσης που περνάει η χώρα μας, η συνεχής αύξηση της τιμής των καυσίμων, η υψηλή φορολογία που επιβάλλεται στα εισιτήρια και τέλος οι αναγκαστικές υποχρεώσεις που επιβάλλονται στα ακτοπλοϊκά πλοία και αφορούν κυρίως το χρόνο δρομολόγησης, την επάνδρωση και τις υποχρεωτικές εκπτώσεις.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΕΝ κ. Βεντούρης τόνισε ότι η ακτοπλοΐα κινδυνεύει να πέσει σε ξέρα. «Το κύριο θέμα είναι αν στο τέλος του φετινού καλοκαιριού θα βιώσουμε το τέλος του κλάδου» είπε ο ομιλητής και συμπλήρωσε ότι ο «κίνδυνος είναι υπαρκτός και ορατός. Οι ζημιές του κλάδου για το 2009, οι ζημιές για το 2010 και οι ζημιές που φαίνεται ότι θα έχουμε φέτος είναι αρκετές για να τον γονατίσουν».

Τέλος, ο πρόεδρος του HATTA, Γιώργος Τελώνης υπογράμμισε ότι η ελληνική ακτοπλοΐα, είναι βασικός πυλώνας ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού και του συνόλου της νησιωτικής μας χώρας, κρίσιμος παράγοντας για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας και αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα τα οποία δεν έχουν επιλυθεί επί σειρά ετών.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

Eίναι μία εξέλιξη που την φανταζόμαστε όλοι αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Σε όλες τις γραμμές υπάρχει πλέον πολύ μικρό μεταφορικό έργο, τα καύσιμα είναι στην κορυφή του Everest και πλέον όλα τα πλοία όχι απλά μπαίνουν μέσα τον χειμώνα, αλλά μπαίνουν μέχρι τα μπούνια.

Πολλοί φανταζόμαστε και τα έχουμε πει εδώ μέσα ότι μπορεί να μην είναι μακριά η ημέρα που η ακτοπλοία θα επιστρέψει στις ταχύτητες των 90s και σε πλοία των 80s και 70s.

Όταν ένα βαπόρι παλαιάς τεχνολογίας , σε γραμμή πολύ γνωστή που ήταν μόνο του μπήκε τον ΄Μάρτιο και τον Απρίλιο 1εκατ μέσα αντιλαμβάνεται κανείς τι συμβαίνει με τα νεότευκτα συμβατικά και τις ταχύτητες των 26 και 27 μιλίων.

Link to comment
Share on other sites

Παντως η αληθεια ειναι οτι δεν υπαρχουν και πολλες γραμμες που χρειαζονται 'οικονομια'.Στην Κρητη επεσε προσφατα μοιρασια(πιθανον να εμπλεκεται εμμεσα και ο Grimaldi),στα Δωδεκανησα η Blue Star εχει μειωσει τις ταχυτητες,στις Κυκλαδες αντε τα μικρα μπλε αντι 22-23 να πηγαινουν με 20 τον χειμωνα,στις Δυτικες υπαρχουν ηδη πλοια του 70,στις αγονες πηγαινουν τα πλοια τους με 15 εως 17 μιλια και στο Ιονιο κοβουν λιμανια και δρομολογια.

Αρα τι μας μενει :D ,Χιος-Μυτιληνη(αντιο ΝΗΣΟΣ) και Ικαρια-Σαμος που ειναι μεν μονοπωλειο αλλα αν πηγαινει το ΜΥΚΟΝΟΣ με συμβατικη ταχυτητα θα γλιτωνουν οποια χασουρα εχουν λογω της περιορισμενης κινησης.

Φυσικα μεσα σε ολα αυτα πρεπει να βαλουμε και πιθανον χρεοκοπιες 'μικρων'(η εστω 'λαικης' βασης)εταιριων που μπορουν να αλλαξουν τα ακτοπλοικα δεδομενα και 'βοηθησουν' τους μεγαλους ομιλους να σταθουν καλυτερα στην αγορα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...