Jump to content
Shipfriends

Οι επιπτώσεις της κρίσης στην ακτοπλοΐα


Recommended Posts

Νομίζω ότι υπάρχει και ένας άλλος παράγοντας για την πεσμένη κίνηση που δεν έχει αξιολογηθεί όσο πρέπει. Ενώ άλλες χρονιές τέτοια εποχή ο κόσμος ασχολιόταν για το που θα πάει διακοπές, όσο και όσοι τέλος πάντων μπορούσαν, φέτος ασχολούνται με την συμπλήρωση των φορολογικών τους δηλώσεων, που λήγουν στις 16/7 και πιθανώς να πάνε και μέχρι τον Αύγουστο. Οπότε αντί να σχεδιάζουν διακοπές, ακόμα και αυτοί που εχουν την δυνατότητα, παίρνουν ηρεμιστικά με τα εκκαθαριστικά που εκτυπώνουν.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 400
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Χωρίς να λέει ουσιαστικά κάτι καινούριο το άρθρο επιβεβαιώνει ( ...ξανα) την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ακτοπλοϊα, και προετοιμάζει (ισως) για αλλαγές οι οποίες έρχονται. Αν βέβαια μέχρι τότε έχει μείνει και κανενας παίκτης στην αγορά. :huh:

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

240.000 λιγότεροι επιβάτες σε σχέση με το 2011, αναχώρησαν το δίμηνο Ιουνίου - Ιουλίου από τα 3 βασικά λιμάνια της Αττικής (μείωση 16%).

Μειωμένη ήταν η επιβατική κίνηση στα λιμάνια του Πειραιά, του Λαυρίου και της Ραφήνας τον Ιούνιο και τον Ιούλιο σε σύγκριση με τους αντίστοιχους μήνες του 2011.

Ειδικότερα, τον Ιούλιο ταξίδεψαν από τον Πειραιά προς τα νησιού του Αιγαίου 567.832 επιβάτες, έναντι 695.661 τον ίδιο μήνα πέρυσι, δηλαδή 127.829 επιβάτες λιγότεροι. Λιγότεροι κατά 42.496 ήταν και όσοι πήγαν σε κάποιο νησί του Αργοσαρωνικού, καθώς τον περασμένο μήνα ταξίδεψαν 160.057 έναντι 202.553 τον Ιούλιο του 2011.

Από το λιμάνι της Ραφήνας αναχώρησαν 161.429 επιβάτες έναντι 174.815 πέρυσι, δηλαδή 13.386 επιβάτες λιγότεροι. Από το Λαύριο αναχώρησαν 40.967 επιβάτες, έναντι 52.026 τον ίδιο μήνα πέρυσι, δηλαδή 11.059 λιγότεροι.

Συνολικά και από τα τρία λιμάνια τον Ιούλιο του 2012 αναχώρησαν 930.285 επιβάτες φέτος, έναντι 1.125.055 τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.

Τον Ιούνιο αναχώρησαν από τον Πειραιά για κάποιο νησί του Αιγαίου 188.076 επιβάτες, έναντι 218.498 πέρυσι και για Αργοσαρωνικό 81.588 επιβάτες έναντι 91.794 τον Ιούνιο του 2011.

Από τη Ραφήνα αναχώρησαν 57.413 επιβάτες έναντι 62.607 πέρυσι και από το Λαύριο 16.304 έναντι 15.174 πέρυσι.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

Σε σχέση με το 2009 η ακτοπλοϊα έχασε 5 εκ επιβάτες :huh: σύμφωνα με αυτό το άρθρο, στο οποίο τουλάχιστον βλέπουμε σκέψεις για μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια και προτάσεις για μειωσεις στις κρατήσεις υπέρ τρίτων.

Κρατώ μια φράση : ^_^ "Οπως σημείωσαν ακτοπλοϊκοί κύκλοι στη «Ν», «το ζητούμενο αυτή τη στιγμή δεν είναι η βελτίωση των υπηρεσιών στην ακτοπλοΐα, που είναι ήδη ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ,(δικά μου τα κεφαλαία) το θέμα είναι να μην υποβαθμισθούν»."

Μακάρι όλο αυτό να βγάλει κάπου.

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Βουλιαζει και η ακτοπλοια στην Ιταλια...

Το 'καλο' ευρω 'φροντιζει' σιγα σιγα για ολους B)

Απο Γενοβα σε σχεση με περσι λιγοτεροι:150.000 για Σαρδηνια,50.000 για Bastia,20.000 για Σικελια.Αντιθετα αυξηση παρουσιασε η κινηση απο/προς βορεια Αφρικη κατα 20.000επιβατες ενω η κρουαζιερα(ολες η εταιριες που φευγουν απ το λιμανι)εχασε 38.000 τουριστες.

Απο Λιβορνο -124.000 για Σαρδηνια ενω ελαχιστες ειναι οι απωλειες για την Κορσικη λογω της μικροτερης αποστασης και των χαμηλοτερων τιμων απο το συγκεκριμενο λιμανι.

Πηγη

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Δεν εχουν περασει πολλοι μηνες που διαβαζαμε(σε αυτο το θεμα)οτι οι ακτοπλοοι ζητουσαν την βοηθεια του κρατους για να επιβιωσουν και τωρα στηνουν τα πλοια τους το ενα μετα το αλλο για να ξεκινησουν 'πολεμο' :ph34r:

Τον Σεπτεβρη θα αρχισει παλι η κλαψα(και οι κηδειες)και για ολα θα φταιει η κριση... :rolleyes:

30% κατω η φετινη(καλοκαιρινη?)κινηση και σιγα σιγα θα αρχισει το κλαμα παλι :wub:

Link to comment
Share on other sites

Η μειωση 30% αφορα τις αγονες γραμμες.Για τι υπολοιπες:

Ενδεικτικά από τις 15 έως και τις 20 Αυγούστου, εβδομάδα που παραδοσιακά η κίνηση είναι αυξημένη, φέτος έφυγαν για τα νησιά από τον Πειραιά 103.000 επιβάτες ενώ πέρσι έφυγαν 118.000, δηλαδή ποσοστό μείωσης 13%.

Συνολικά για τους τρεις μήνες του καλοκαιριού, τα στοιχεία δείχνουν ότι στη Μυτιλήνη το 2011 μετακινήθηκαν 98.600 επιβάτες ενώ το 2012 80.000, δηλαδή μείωση 18,9%. Στη Θήρα το 2011 μετακινήθηκαν 358.000 επιβάτες, ενώ το 2012 295.000 καταγράφοντας μείωση 17,6%. Στη Χίο το 2011 μετακινήθηκαν 82.000 επιβάτες, ενώ το 2012 76.000 επιβάτες, δηλαδή μείωση 7,3%.

Link to comment
Share on other sites

Η αναδημοσιευση του παραπανω αρθρου με ενα επιπλεον σχολιο

σύμφωνα με τα αθηναϊκά ΜΜΕ αναμένεται μέσα στο προσεχές διάστημα η πτώχευση τουλάχιστον μίας εταιρείας

Ποια ειναι ρε παιδια διοτι εγω δεν εχω διαβασει πουθενα οτι περιμενουν καποια εταιρια να σκασει :rolleyes::ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Στο link του politischios, αναφέρεται πτώση 7% στην επιβατική κίνηση της Χίου και 18% της Μυτιλήνης. Με μιά χονδρική στάθμιση, έστω -13% συνολικά στη γραμμή Χίος-Μυτιλήνη. Αν ανακαλύψετε σε οποιονδήποτε κλάδο Οικονομικής δραστηριότητας με YTD απόδοση καλύτερη του -13%, παρακαλώ να το ποστάρετε να μάθουμε όλοι, ποιοί γίγαντες μαζεύουν το χρήμα των Ελλήνων εν μέσω κατάρρευσης.

Τα προβλήματα του κλάδου δεν τα αμφισβητώ και πολλοί εδώ μέσα τα γνωρίζουν καλύτερα, αλλά η καταστροφολογία αφ' ενός είναι εξίσου επικίνδυνη με την υπεραισιοδοξία (εκθέσεις XRTC 2012 vs. 2008, για όσους θυμούνται B)), αφ' ετέρου υπονομεύει το απαραίτητο morale για το επιχειρείν και δημιουργείν.

Link to comment
Share on other sites

Τα προβλήματα του κλάδου δεν τα αμφισβητώ και πολλοί εδώ μέσα τα γνωρίζουν καλύτερα, αλλά η καταστροφολογία αφ' ενός είναι εξίσου επικίνδυνη με την υπεραισιοδοξία

Τις ίδιες περιπου σκέψεις έκανα κι εγώ g.e., διαβάζοντας στο περιοδικό της Blue Star (Φθινόπωρο 2012) το editorial του Μιχ. Σακέλλη. ...βαρύ κλίμα, πτώση κίνησης, αβεβαιότητα κλπ...αλλά η BSF επιμένει να επενδύει κλπ. Ομολογώ ότι με ψυχοπλάκωσε, το περιοδικό που υποτίθεται θα πρέπει να χαλαρώνει τον επιβάτη. Και προσωπικά το βρήκα μάλλον άστοχο.

Link to comment
Share on other sites

Αμεση στήριξη από τις τράπεζες και την κυβέρνηση ζητούν οι ακτοπλόοι

Οι παραδοσιακά καλύτεροι μήνες της ακτοπλοΐας, Ιούλιος και Αύγουστος, κινήθηκαν στη σκιά της μειωμένης κίνησης και των ακριβών καυσίμων.

Στήριξη από τις τράπεζες και την πολιτεία αναμένει ο ακτοπλοϊκός κλάδος, όπως προκύπτει από τις εκθέσεις οικονομικών καταστάσεων των εισηγμένων στο Χ.Α. εταιρειών, ενώ αίσθηση προκαλεί η αναφορά της διοίκησης της ΑΝΕΚ στην ανάγκη ενίσχυσης των συνεργασιών.

Στα «ψιλά γράμματα» των εξαμηνιαίων εκθέσεων των τριών από τις τέσσερις εταιρείες, αναφέρεται ότι οι διοικήσεις τους είναι σε συζητήσεις με τις τράπεζες, προκειμένου να εξασφαλίσουν αλλαγές των όρων των δανείων και αναδιαρθρώσεις, γιατί διαφορετικά δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, ενώ ορισμένες από τις εταιρείες εξετάζουν την πώληση πλοίων (όπως π.χ. η Minoan Lines του «Ικαρος») και άλλες αποδρομολογήσεις, αλλά και αναστολή των ζημιογόνων δρομολογίων.

Τα αποτελέσματα εξαμήνου δεν προσφέρουν καμία νότα αισιοδοξίας στις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη και οι παραδοσιακά δύο καλύτεροι μήνες της ακτοπλοΐας (Ιούλιος και Αύγουστος) δεν έδωσαν ευκαιρίες στις εταιρείες να «ρεφάρουν», καθώς αφενός μεν η κίνηση ήταν μειωμένη σε επίπεδα 15% σε επιβάτες, 10% σε φορτηγά και 20% περίπου σε Ι.Χ., αφετέρου δε το κόστος καυσίμων, ύστερα από μία πτωτική πορεία προς τον Ιούνιο από τα πολύ υψηλά του περασμένου Μαρτίου, κινήθηκε και πάλι ανοδικά για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο.

Οι τέσσερις εισηγμένες στο Χ.Α. ακτοπλοϊκές εταιρείες, ως αποτέλεσμα της μείωσης της κίνησης και της μείωσης δρομολογίων, έχασαν, στη διάρκεια του πρώτο εξαμήνου, έσοδα ύψους 60 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Τα έσοδά τους ανήλθαν συνολικά στα 283,6 εκατ. ευρώ, έναντι 343,8 εκατ. ευρώ πέρυσι. Λόγω αποδρομολογήσεων πλοίων, μέτρων περιορισμού του κόστους καυσίμων (μείωση ταχύτητας κ.ά.), αλλά και πρωτοβουλιών συνεργασίας (π.χ. κοινοπραξία ΑΝΕΚ - Superfast), οδηγήθηκαν σε μία μείωση των ζημιών κατά μόλις 9,53 εκατ. ευρώ, στα 93,34 εκατ. ευρώ, έναντι 102,8 εκατ. ευρώ πέρυσι το ίδιο διάστημα.

περισσότερα στην ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

Εγω δεν το καταλαβαινω αυτο... Οι συγκεκριμενες εταιριες εχουν κανει οικονομικα εγκληματα. Γιατι θα πρεπει να τα πληρωνω εγω και ο καθενας. Εγω αν πεσει εξω το ψιλικατζιδικο μου θα μου το παρουν, κι αυτο και το αυτοκινητο και το σπιτι μου και θα παω και φυλακη. Οπως στρωσανε τοσα χρονια ας κοιμηθουνε. Οταν ανακοινωναν κερδη και αυξησεις κερδων (ασχετα οτι ηταν απο πωλησεις πλοιων και οχι απο τη λειτουργια της εταιριας) με φωναξαν να τα μοιραστουμε?

Link to comment
Share on other sites

...το BEST SELLERS του καλοκαιριου ειναι εδω για να σπαει ολα τα κοντερ!με μ.ο. ανα ταξιδι 2300ατομα κ 350 ι.χ.εφερε πολλα λεφτα στα ταμεια της εταιρειας του.να σας δωσω να καταλαβαιτε περιληπτικη κινηση ημερας 6500 ατομα 750 ι.χ. κ 40φορτηγα...

Μπράβο στο βαπόρι και σίδερο στη μέση του, αλλά επειδή οι πιστωτές, οι Τράπεζες, τα καύσιμα και οι μισθοί δεν πληρώνονται ούτε με αριθμό επιβατών ούτε με μέτρα φορτηγών, θα μπορούσε κανείς να υπολογίσει (ή μήπως γνωρίζει) τί έσοδο (σε ρευστό, άντε και σε επιταγές μεταφορικών) αντιπροσωπεύουν οι παραπάνω αριθμοί; Διότι cash is the king και όποιος το έχει στο χέρι είναι ευτυχής. Οι υπόλοιποι.....

Link to comment
Share on other sites

Απο τα Δηκτικα του ΕΜΠΡΟΣ

Το Υπουργείο Ναυτιλίας ασκεί πιέσεις προς τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών να συνεχίσουν να προμηθεύουν με καύσιμα τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ώστε να μη μείνει το Αιγαίο αβάπορο. Αυτό είναι το συμπέρασμα των όσων είπε στα στελέχη τής Π.Ν.Ο. ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου,Κωστής Μουσουρούλης.

Οι παραπάνω αναφορές του υπουργού επιβεβαιώνουν με δραματικό τρόπο τους κινδύνους που εδώ και πολύ καιρό επισημαίνουμε. Οι κινήσεις του είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, φοβόμαστε ωστόσο πως σύντομα θα αποδειχθούν ανεπαρκείς.

Εμεις παντως,αν δεν πληρωσουμε το ρευμα μας κοβουν το φως,οι ακτοπλοικες ομως συνεχιζουν να ζουν... :ph34r:

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Η ΝΕΛ ταξιδευει ακομα και στο Ιραν η στην Ισπανια :D αλλα συμφωνα με τα ΝΕΑ θα ειναι το πρωτο θυμα της κρισης

Ενα από τα πρώτα θύματα της κρίσης από την οποία μαστίζεται η ελληνική ακτοπλοΐα θα είναι πιθανόν και σύμφωνα με τραπεζικές πηγές η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, ο συνολικός δανεισμός της οποίας ανέρχεται στα 105 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία των πλοίων της ανέρχεται σε μόλις 163 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία είναι πιθανόν να ζητήσει την ένταξή της στο άρθρο 99.

Τα αντίστοιχα μεγέθη της Attica Group είναι αξία πλοίων 725 εκατ. ευρώ και δάνεια 279 εκατ. ευρώ, των Μινωικών Γραμμών 424 εκατ. ευρώ και 253 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, της ΑΝΕΚ 378 εκατ. ευρώ έναντι 215 εκατ. ευρώ, της HSW 351 εκατ. ευρώ έναντι 128 εκατ. ευρώ.

Link to comment
Share on other sites

Το επόμενο επεισόδιο στο σήριαλ της ακτοπλοϊας είναι τη Δευτέρα. Εύχομαι, για το καλό όλων, πέραν από τις συνήθεις αντιρρήσεις και τους κλασσικούς διαξιφισμούς για το τι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να κάνουν, να καταλήξουν και σε κάποιες λύσεις. Και στο σημείο που έχουν φτάσει τα πράγματα, δεν ξέρω αν υπάρχει μεγάλο περιθώριο για ελιγμούς, τακτικισμούς και μεγαλοστομίες...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

o μουσουρουλης συστηνειστις εταιρειες να συγχωνευθουν για να επιβιωσουν.

www.naftemporiki.gr

Πρόταση προς τους ακτοπλόους να προχωρήσουν γρήγορα σε επιχειρηματικές πρωτοβουλίες για συγχωνεύσεις ή συνεργασίες ώστε να πετύχουν οικονομίες κλίμακας απηύθυνε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά. Παράλληλα ο υπουργός αναφέρθηκε σε όλα τα θέματα που απασχολούν το υπουργείο και την ελληνική ναυτιλία στο σύνολό της.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, ο κ. Μουσουρούλης αναφέρθηκε στα μεγάλα προβλήματά της, που είναι η μείωση της κίνησης μέχρι και 30% αλλά και η κατακόρυφη αύξηση του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων.

Πρόσθεσε όμως ότι το «κλειδί της επιτυχίας το κρατούν εκείνοι», και αυτό δεν είναι άλλο από την αναδιάταξη του εμπορικού χάρτη. «Ερμηνεύστε το όπως θέλετε. Πριν την έξοδο από τη κρίση υπάρχει η βιωσιμότητα, και αυτή βρίσκεται στα χέρια των ακτοπλόων. Και αυτοί θα πρέπει να προχωρήσουν στην πράξη στην αναδιάταξη του κλάδου», συμπλήρωσε.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Και συνεχίζουμε με διαβουλεύσεις και κόντρα διαβουλεύσεις. Μην ανησυχείτε, χρόνο έχετε ! :) (Το άρθρο από τη Ναυτεμπορική)

Παράθυρο διαλόγου με την ακτοπλοΐα

Σε δημόσια διαβούλευση θέτει τα θέματα ακτοπλοΐας και ναυτεργασίας ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης. Ο υπουργός αναμένεται να απευθύνει σήμερα πρόσκληση διαλόγου σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και για τα δύο ζητήματα, ενώ ήδη χθες συζήτησε τα θέματα αυτά με αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).

Πρόθεση του κ. Μουσουρούλη είναι να ανοίξει ένας ουσιαστικός και ευρύς διάλογος στον οποίο να συμμετάσχουν όχι μόνο οι ακτοπλοϊκοί φορείς, αλλά και νησιωτικοί και άλλοι όπως και ιδιώτες που ενδεχομένως δεν έχουν άμεση και στενή σχέση με την ακτοπλοΐα ή τη ναυτεργασία.

Από το υπουργείο διευκρινίζονταν χθες ότι πρόκειται για δύο ξεχωριστές διαδικασίες διαβούλευσης (μία για ακτοπλοΐα και μία για ναυτεργασία). Και για τις δύο διαδικασίες ο διάλογος έχει κατάληξη το Μάρτιο του 2013.

Στο μνημόνιο

Υπενθυμίζεται ότι οι διαδικασίες διαβούλευσης περιγράφονται στο μνημόνιο που συνομολογεί η κυβέρνηση με την τρόικα. Σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, το μνημόνιο προβλέπει αλλαγή του νόμου 2932 του 2001 η οποία θα πρέπει να συντελεσθεί μέχρι τον προσεχή Μάρτιο. Οι αλλαγές θα πρέπει να είναι στην κατεύθυνση ενίσχυσης της ευελιξίας σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις επάνδρωσης των πλοίων, οι οποίες αποσυνδέονται από τις ελάχιστες υποχρεώσεις δρομολόγησης. Επίσης, η ευελιξία θα κυριαρχεί και στο καθεστώς αποδοχής και εκτέλεσης των δρομολογίων, αλλά και των μεγεθών των πλοίων.

Σε ό,τι αφορά τις εργασιακές σχέσεις των ναυτικών, το μνημόνιο προβλέπει την έναρξη κοινωνικού διαλόγου σαν συνέχεια της υλοποίησης της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, ώστε να προσαρμοστούν οι ρυθμίσεις εργασίας. Παράλληλα, ζητείται η τροποποίηση του νόμου 3276/1944, για να επιτραπεί η δυνατότητα υπογραφής σύμβασης σε επίπεδο επιχείρησης, όπως επίσης και να υπάρχει δυνατότητα συμβάσεων ορισμένου χρόνου.

Υπενθυμίζεται επίσης ότι ο κ. Μουσορούλης έχει ήδη συστήσει μία επιτροπή για την ακτοπλοΐα με σκοπό τη μελέτη και αξιολόγηση των συμπερασμάτων και προτάσεων που έχουν διατυπωθεί στο πλαίσιο της διακομματικής επιτροπής και των δημοσιοποιημένων εκθέσεων θεσμικών φορέων και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

Στο μεταξύ, σήμερα αναμένεται να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις σε ό,τι αφορά την κάλυψη 14 άγονων γραμμών με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης ή της παράτασης των συμβάσεων.

Σύμφωνα με ανώτερο στέλεχος του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, δεν θα υπάρξουν ιδιαίτερα προβλήματα στην κάλυψη των γραμμών εκτός δύο περιπτώσεων που χαρακτηρίζονται ως «δύσκολες». Η πρώτη είναι η άγονη γραμμή Πειραιάς-Ικαρία-Σάμος στην οποία ήταν δρομολογημένο το πλοίο «Ιεράπετρα» με παράταση σύμβασης και τώρα θα πρέπει να δοθεί η γραμμή στη C Link, καθώς αναδείχθηκε μειοδότης στο διαγωνισμό που αφορούσε την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο που λήγει σήμερα.

Απόρριψη

Στο μεταξύ, όμως, η επιτροπή που αξιολόγησε τις αιτήσεις συμμετοχής των εταιρειών στο διαγωνισμό (που αφορά τη συγκεκριμένη γραμμή) για τη νέα δρομολογιακή περίοδο (2012-2013) απέρριψε την αίτηση της C Link με το σκεπτικό ότι «έχει καταθέσει αίτηση, σύμφωνα με τα άρθρα 99 επ. του v.3588/2007 και συγκεκριμένα σύμφωνα με το άρθρο 103 παρ. 2 του νόμου αυτού» σε προπτωχευτική διαδικασία. Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους θα αποφανθεί ίσως και σήμερα τι μέλλει γενέσθαι στη συγκεκριμένη περίπτωση και εάν μία εταιρεία που έχει εμπλακεί σε προπτωχευτική διαδικασία μπορεί στο μεταξύ να αναλάβει εξυπηρέτηση άγονης γραμμής.

Το δεύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων που εκτελούσε το πλοίο Διαγόρας της Blue Star Ferries (θυγατρικής της Αttica group), το οποίο η εταιρεία προτίθεται να αποσύρει σήμερα από τα δρομολόγια, καθώς αποκλείστηκε στο νέο διαγωνισμό.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - [email protected]

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Και απ' ότι είδα δεν υπάρχει κάποια μείωση τιμής για την αύξηση της διάρκειας ταξιδιού.. Μάλλον ζητάω πολλά, ε;

Η μείωση του αριθμού των δρομολογίων καθώς και η ελάττωση της ταχύτητας γίνεται προκειμένου να μην αυξηθούν περεταίρω οι τιμές των εισιτηρίων. Βάσει των σημερινών δεδομένων κόστους και μεταφορικής κίνησης, οι τιμές των εισιτηρίων θα έπρεπε να αυξηθούν 10-30%, κάτι που δεν είναι φυσικά δυνατό, συνεπώς προκειμένου να περιορίσουν τις τεράστιες ζημιές τους (και όχι να αυξήσουν τα κέρδη τους), οι εταιρείες εφαρμόζουν τις παραπάνω μεθόδους.

Link to comment
Share on other sites

Όπου όλως τυχαίως αυτά συμβαίνουν σε γραμμές που δεν υπάρχει (ή σχεδόν δεν υπάρχει) ανταγωνισμός.. Θα μου επιτρέψεις να κρατήσω τις επιφυλάξεις μου..

Όσο δε για τις ζημιές, απάντησα στο αντίστοιχο thread

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι καθόλου έτσι, αποδρομολογήσεις, περικοπές δρομολογίων και μείωση ταχύτητας έγιναν σχεδόν σε όλες τις γραμμές: Αδριατική, Ηράκλειο, Χανιά, Σποράδες, Δυτικές Κυκλάδες, Σαρωνικό, Ικαρία-Σάμο κλπ (ακόμα και στη Χίο Μυτιλήνη, αν και στη συγκριμένη περίπτωση, αθροιστικά τα δρομολόγια αυξήθηκαν).

Από εκεί και πέρα, δεν αντιλαμβάνομαι τις επιφυλάξεις σου, αφού τα δημοσιευμένα αποτελέσματα ΟΛΩΝ των εταιρειών, τα στοιχεία των λιμενικών αρχών και όλες οι λοιπές παράμετροι που επηρεάζουν την οικονομική κατάσταση ων εταιρειών (margins, euribor, τιμές πετρελαίου κλπ) είναι διαθέσιμα σε όλους μας.

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

Μάλλον πρέπει να μεταφερθούμε σε άλλο κατάλληλο thread μιας και μιλάμε για γενικότερο από τη γραμμή θέμα.

Από τις γραμμές που αναφέρεις, οι μόνες γραμμές που δεν είναι μονοπωλιακές (ή σχεδόν μονοπωλιακές) είναι η Αδριατική κ το Ηράκλειο. Στο μεν Ηράκλειο οι ταχύτητες δεν μειώθηκαν (εκτός αν εννοείς προ κοινοπραξίας) η δε Αδριατική έχει άλλα πασίγνωστα προβλήματα (όπου βέβαια ακόμα και εκεί όλως τυχαίως η μείωση των ταχυτήτων έγινε ταυτόχρονα απ' όλους).

Καλα τα margins, τα euribor (σε ιστορικά χαμηλά και δεν καταλαβαίνω το πως επιβαρύνει αυτό τις λογιστικές καταστάσεις), οι τιμές πετρελαίου, τα ebitda κλπ. Όπως θίγω και σε άλλο thread, είδες κάποιον να αναλαμβάνει την ευθύνη για την κακή τους οικονομική κατάσταση; Γιατί εγώ μόνο τις συνθήκες και το κλίμα είδα να φταίνε..

Link to comment
Share on other sites

....είδες κάποιον να αναλαμβάνει την ευθύνη για την κακή τους οικονομική κατάσταση; Γιατί εγώ μόνο τις συνθήκες και το κλίμα είδα να φταίνε...

Για να είμαστε και δίκαιοι, όχι δεν άκουσα ούτε μισό έστω, αλλά ειλικρινές mea culpa. Εγώ βλέπω μόνο αθώους enterpreneurs που τους τσάκισε η κακούργα η κρίση, ενώ αυτοί τις επιχειρήσεις που διηύθυναν ή ήταν δικές τους τις είχαν θωρακίσει άπό δέκα μεριές B). Κατά σύμπτωση, τώρα με την επικείμενη ανακεφαλαιοποίηση των Τραπεζών και την ουσιαστική Κρατικοποίησή τους (ποιός ζεί, ποιός πεθαίνει σε πέντε χρόνια να τις ξαναδιεκδικήσει), βλέπω πολλές χήρες και ορφανά να κλαίνε που αφελληνίζονται οι επιχειρήσεις (τους), λές και αυτοί δεν είχαν δώσει ποτέ δάνεια σε Κόμματα, θνησιγενείς businesses που στηρίζονταν στην διαπλοκή και τώρα πεθαίνουν, αλλά ούτε εορτοδάνεια, ούτε στεγαστικά,ούτε διακοποδάνεια σε όποιον περνούσε έξω από την Τράπεζα. Εγώ λέω ότι αφού αγαπούν τόσο πολύ τις επιχειρήσεις που έστησαν και φούσκωσαν δεόντως, ας τις στηρίξουν από την προσωπική τους περιουσία, ώστε και να μείνουν ανέγγιχτες από την Τρόικα που εποφθαλμιά τόν παραγωγικό ιστό της χώρας και να μην αποξενωθούν ποτέ από αυτές.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...