Jump to content
Shipfriends

Ποιος επηρεασε περισσοτερο, τις εξελιξεις τις τελευταιας 20ετιας στην ακτοπλοΐα;


O most influential ακτοπλοος της 20ετιας  

3 members have voted

  1. 1. O most influential ακτοπλοος της 20ετιας

    • Περικλης Παναγοπουλος (αλλαξε τα δεδομενα, εφερε νεοτευκτα);)
    • Γερασιμος Στριντζης (για τα πλοια που εφτιαξε):)
    • Παντελης Σφηνιας (προσπαθησε):(
    • Κωνσταντινος Κληρονομος (ο πατερας των Μινωικων)
    • Καπτα Μακης the eternal :D
    • Γιαννης Σ. Βαρδινογιαννης (το μελλον; )
      0
    • Κωσταντινος Βεντουρης (για τον απολλωνα και για ο,τι ξεκινησε)
    • Κωστας Αγαπητος (παντα παρων)
    • Αλλος :cool:

This poll is closed to new votes


Recommended Posts

Μετα την αποχωρηση του Μακη του Στριντζη απο τη HSW, αλλα και την αδρανεια των παναγοπουλαιων, με τρωει το χερι μου:P για μια δημοσκοπιση, για το ποιος επιρρεασε περισσοτερο τις εξελιξεις της τελευταιας 20ετιας στην ακτοπλοΐα εσωτερικων και διεθνων γραμμων.

γιατι 20ετια; περα απο την στρογγυλοποιηση, το 1988 και το 1989 ειχαμε πολλες αλλαγες. πρωτα απο ολα αρχισε το κυμα μετασκευων ιαπωνεζικων ferries με πρωτη δρομολογηση το Ionian Galaxy το 1988 και αμεσως μετα το king minos. επισης το 1989 ειχαμε την αποχωρηση της οικογενειας παναγοπουλου απο την κρουαζιερα και τη σταδιακη στροφη της στην ακτοπλοΐα. το 1988 ηρθε και ο καπτα μακης, ενω το 1989 η ΑΝΕΚ εκανε το ανοιγμα στην αδριατικη. Το 1988 ηρθε και η απολλωναρα.;)

ας μην ψηφισουμε ποιον γουσταρουμε περισσοτερο σαν ατομο, ουτε ποια εταιρεια σημερα. ας διαλεξουμε με βασει ποιανου την παρουσια θεωρουμε περισσοτερο καταλυτικη. δεν αναφερομαι στη φυσικη παρουσια, αλλα στις αποφασεις που πηρε, στα βαπορια που (αμεσα ή εμμεσα εφερε) και στη νοοτροπια του.

τα ονοματα που βαζω ειναι αντιπροσωπευτικα της 20ετιας, σιγουρα αυθαιρετα. ο καθενας θα εχει και καποιον αλλον να προτεινει. γι αυτο και στο poll εχει και επιλογη αλλος.

ολοι βεβαια εχουν ενα κοινο. με τον ενα η τον αλλο τροπο εμπλεκονται στη MFD/HSW;)

Link to comment
Share on other sites

ε τι να πω τωρα. γερασιμο στριντζη ψηφισα. α) γιατι προερχεται απο παραδοσιακη ακτοπλοϊκη οικογενεια. β) για τις 2 κορες του: τη strintzis lines που νοσταλγουμε και τη HSW που καμαρωνουμε γ) για τα βαπορια που εφερε (ionian glory, αινος, επτανησος, δηλος, ionian sun, ionian galaxy, ionian island, ionian star 1992, superferry, superferry II, κεφαλονια, ionian victory/sky, superferry hellas/blue horizon blue star 1, blue star 2, blue star ithaki, Nissos Mykonos, Nissos Chios, Ariadne, Highspeed 5 και παραλειπω τα διερχομενα και οσα δε μετασκευαστηκαν).

Link to comment
Share on other sites

Η ψήφος ΔΕΝ είναι μυστική, άρα μπορώ να αποκαλύψω ότι ψήφισα τον μακαρίτη τον Παντελή γιατί οι κινήσεις του έφεραν στο προσκήνιο την ακτοπλοϊα και ανακάτεψαν το καζάνι the unusual way, έστω και με ισχυρές δόσεις διαπλοκής και αλληλεξαρτήσεων. Γνώμη μου είναι ότι είχε σχέδιο, αλλά "άλλα εκέλευσεν" το Golden Samina. Η αυτοχειρία του ήταν ακόμη θεαματικότερη και υπαγόρευσε και αυτή μείζονες εξελίξεις.

(Και κάτι φαινομενικά άσχετο: Το σημείο του πεζοδρομίου της Ακτής Κονδύλη που εξέπνευσε, είναι στίγμα για όσους είχαν σχέση μαζί του-οικογένεια, φίλοι, συνεργάτες... Όσοι περνάτε απο εκεί και βλέπετε σακούλες σκουπιδιών πάνω σε ένα διαλυμένο προσκυνητάρι αντιλαμβάνεσθε τι εννοώ :()

Link to comment
Share on other sites

Εγω ψηφισα Περικλη Παναγοπουλο γιατι τα εκανε ανω κατω οχι μονο στην ακτοπλοια αλλα και στην κρουαζιερα. Οπως θα φερει και την επανασταση ακομα και στα διαστημοπλοια αν ασχοληθει. Τρομερες ικανοτητες, μαντης γεγονοτων, καλων για να χωθει αλλα και κακων ωστε να αποχωρησει παντα στο σωστο χρονο. Εφερε πρωτος τη νοοτροπια των νεοτευκτων και αδερφων πλοιων την ωρα που ολοι μετασκευαζαν second hand γιαπωνεζικα. Ο Παντελης Σφηνιας ειναι ο επομενος που θα ψηφιζα αλλα με την αυτοκτονια χαλασε μονος του τα πολλα που ειχε προσφερει μεχρι τοτε.

Link to comment
Share on other sites

Και εγώ Παναγόπουλο ψήφισα γιατί αυτός άλλαξε τα δεδομένα στη ακτοπλοία, πατάει πάντα σε γερές βάσεις και είναι άνθρωπος εμπιστοσύνης.;)

Link to comment
Share on other sites

Ψηφισα τον Στρίντζη, α)γιατί το μεράκι τού για τα πλοία και την θαλασσα δεν το έφτασε κανένας απ΄τους υπολοίπους, και δεν κρυβόταν σε κανένα σημειο της μεγάλης καριέρας του που πιστεύω ότι θα έχει και συνέχεια, και β)απλά γιατί είμαι στριντζικός.:)

Link to comment
Share on other sites

Εμένα η καρδιά μου λέει Στρίντζης, αλλά η λογική μου λέει Παναγόπουλος.

Φυσικά όμως, ως παρορμητικός και άμυαλος νέος:P, θα ψηφίσω Στρίντζη. :)

Όσον αφορά αυτά που λέει ο φίλος g.e., για τον Σφηνιά, θα διαφωνήσω. Τα οράματα και οι προσπάθειες (υπερ)συγκέντρωσης της ακτοπλοΐας, δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. Χρονολογούνται από τα πρώτα βήματα της, από την ίδρυση της Συριανής και της Πανελληνίου Ατμοπλοΐας. Και κατά διαστήματα (και στις μέρες μας βεβαίως) έχουμε τις απόπειρες εφαρμογής ενός τέτοιου οράματος. Και λέω απόπειρες, γιατί ποτέ δεν ολοκληρώθηκαν, καθώς πάντα υπήρχαν σθεναρές αντιστάσεις από όσους έβλεπαν πέρα από την μύτη τους. Και φίλε Γεώργιε γνωρίζεις πολύ καλά με τι είναι σπαρμένος ο δρόμος για την κόλαση…;)

Για τα υπόλοιπα, είναι βέβαιο ότι λίγοι έκλαψαν τον μακαρίτη, σε αντίθεση με τους πολλούς που έκλαψαν τα λεφτά τους και μόνο. Θλιβερό, δεν λέω…αλλά και ο ίδιος ο μακαρίτης το ήξερε πολύ καλά αυτό, όταν διαχειριζόταν κεφάλαια ανθρώπων που η μόνη τους σχέση με την θάλασσα ήταν τα πολυτελή τους κότερα. Και αυτό βεβαίως δεν αποτελεί κανενός είδους μομφή, επενδυτές ήταν οι άνθρωποι και όχι το φιλόπτωχο της ενορίας.

Link to comment
Share on other sites

Σε αυτή την κτηγορία όλοι έβαλαν το δικο τους λιθαράκι στην ακτοπλοία.Ο καπτα Μάκης έφερε την αλλαγή το 1989 :D με τα νεοδρομολογηθέντα πλοία του τότε να ξεπερνούν σε πολυτέλεια και την πιο απαιτητική φαντασία.

Ο καπτα Κώστας Βεντούρης μας χάρισε μια πλειάδα πανέμορφων ευρωπαικών σκαριών ανεβάζοντας τα στανταρτς του τονάζ και της ταχύτητας.

Ο Κώστας Αγαπητός έφερε το ΕΞΠΡΕΣ ΟΛΥΜΠΙΑ:D κι αυτό τα λέει όλα.Επιπλέον δεν έμεινε ποτέ χωρίς ρόλο στην ακτοπλοία μέχρι σήμερα.

Ο Γ.Στρίντζης εγινε ο μετρ των μετακευών, μεταμόρφωσε πλοία απρόσωπα σε αριστουργήματα και το superferry 2 υπάρχει ακόμα για να θυμίζει τις δυνατότητες αυτού του ανθρώπου.Εσχάτως στην hsw απέδειξε ότι μπορεί να δημιουργήσει ένα σταθερό οικοδόμημα και να βάλει τις βάσεις οι οποίες θα προλαβαίνουν τις εξελίξεις.Με άλλα λόγια υπήρξε ο Μπάγιεβιτς της ακτοπλοίας όπου έπερνε χαλκό και το έκανε χρυσάφι.

Για τον Παντελή Σφηνιά δεν μπορώ να τον κρίνω.Δυστυχώς απεβίωσε νωρίς και το σχέδιο που οραματιστηκε δεν το είδα να εκπληρώνεται με δικές του ενέργειες.Παράλληλα δεν γνωρίζω αν οι διαδοχοί του βασίστηκαν στα οράματά του ή αν διάλεξαν άλλα μονοπάτια με διαφορετικούς προσανατολισμούς.Όπως και να έχει όμως όταν ένας άνθρωπος ξεκινάει από απλός ναυτικός πράκτωρας και φτάνει στο σημείο να είναι ο νούμερο ένα παράγοντας του παιχνιδιού είναι μεγάλη υπόθεση.

Όμως εγώ ψήφισα τον Περικλή Παναγόπουλο για τους λόγους που έχω αναφέρει εδώ κι εδώ.

Ο συγκεκριμένος άνθρωπος εχει το μοναδικό προσόν να έρχεται από τα αποδυτήρια και πρωτου προλάβει καλά καλά ο διαιτητής να σφυρίξει την έναρξη του αγώνα έχει ήδη σημειώσει γκολ.

Είναι κι ένας άνθρωπος με φυσική ευγένεια και ηρεμία που κερδίζει τον συνομιλητή του με την αριστοκρατική αύρα που εκπέμπει και με τις πάντα τεκμηριωμένες και πρωτοπόρες ιδέες και σκέψεις του.

Link to comment
Share on other sites

θεωρω οτι ο Κ.Βεντουρης κατω απο τελειως διαφορετικες συνθηκες και εποχες ειχε κατορθωσει να δημιουργησει μια εταιρεια (με πολυ καλα πλοια) η οποια διαδραματησε πολυ σπουδαιο ρολο στην ελληνικη ακτοπλοια και ιδιαιτερα στις γραμμες των Κυκλαδων για μεγαλο χρονικο διαστημα. Ο μετεπειτα κατακερματισμος της εταιρειας ειναι ενα αλλο θεμα το οποιο δεν αφορα την συγκεκριμενη δημοσκοπηση.

Link to comment
Share on other sites

Με το χερι στην καρδια και γω εκει ηθελα να ριξω τη ψηφο μου λογω Παναγια Τηνου, Γεωργιος Εξπρες, Απολλωνα κτλ αλλα λεει ο τιτλος για τελευταια 20ετια.:mad: Το 1988 δεν ασχολουνταν πλεον με την ακτοπλοια. Αρα η δημοσκοπηση εχει λαθος τιτλο :P Θα επρεπε να λεμε για την τελευταια 30ετια :D

Link to comment
Share on other sites

Η επιλογή μεταξύ των τριών προσώπων δεν είναι εύκολη καθώς και οι 3 έγραψαν τη δική τους ιστορία. Υπάρχουν πολλά επιχειρήματα με τα οποία μπορείς να υποστηρίξεις τον καθένα και πολλές οπτικές γωνίες για να εξετάσεις το θέμα.

Εγώ θα επιλέξω τον Παντελή Σφηνιά, ο οποίος αν και έφυγε πριν από 7 χρόνια, έθεσε σε μεγάλο βαθμό τις βάσεις για τη σημερινή μορφή της ακτοπλοΐας.

Οι περισσότερες κριτικές για το πρόσωπο του επικεντρώνονται στα δύο τελευταία χρόνια της ζωής του, όταν σχεδίαζε (χωρίς ποτέ να προλάβει να υλοποιήσει) τη σημερινή HSW.

Η συμβολή του όμως στην ελληνική ακτοπλοΐα ξεκινάει πολλά χρόνια νωρίτερα. Είναι ο άνθρωπος στον οποίο οι Μινωικές οφείλουν τον εκσυγχρονισμό τους. Αν ξεχάσουμε όλες τις μετοχικές ανακατατάξεις που έγιναν τα τελευταία 2 χρόνια, η μοναδική εταιρεία λαϊκής βάσης που μπόρεσε και στάθηκε απέναντι στον όμιλο Attica, είναι με διαφορά οι Μινωικές Γραμμές. Τόσο από πλευράς πλοίων, όσο και από πλευράς υπηρεσιών και οργάνωσης.

Ήταν ο άνθρωπος που πίστεψε πως η Μινωικές Γραμμές θα πρέπει να αποκτήσουν εξωστρέφεια, να δραστηριοποιηθούν και εκτός της Κρήτης και έτσι ξεκίνησαν την κατάλληλη στιγμή στην Αδριατική, δραστηριοποίηση που τους έδωσε την κερδοφορία και την ώθηση για περεταίρω ανάπτυξη.

Λάτρης της νέας τεχνολογίας (από τους πρώτους που επένδυσαν στα online συστήματα), πίστευε ακράδαντα πως με τη λήξη του cabotage θα έπρεπε να υπάρχουν στην ελληνική ακτοπλοΐα 2-3 μεγάλοι παίκτες, δυνατοί αρκετά ώστε να έχουν προλάβει να εκσυγχρονίσουν τον κλάδο και να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό.

Τα επτά (!!!) νεότευκτα πλοία που παρέλαβε ο όμιλος των Μινωικών το 2000-1 αποτελούν αριθμό ρεκόρ που δύσκολα θα ξεπερασθεί στο μέλλον.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...