Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Γεια σας,

πρόσφατα έπεσαν στα χέρια μου, τα δρομολόγια της Ionian Lines του καλοκαιριού 1983. Σκέφτηκα, ότι μπορεί να ενδιαφέρει κανένα λάτρη της παλιάς καλής Επτανησιακής ακτοπλοΐας :)

Καθημερινά: Ιθάκη - Σάμη - Πάτρα
Καθημερινά: Πόρος - Κυλλήνη
Κάθε Πέμπτη και Κυριακή: Σάμη - Ιθάκη - Νυδρί
Κάθε Δευτέρα: Πάτρα - Σάμη - Φισκάρδο - Παξοί - Κέρκυρα
Κάθε 2η ημέρα: Πάτρα - Σάμη - Ιθάκη - Παξοί - Κέρκυρα - Μπρίντιζι

Η τιμή για Πάτρα - Μπρίντιζι σε 2-/4-κλινη εξωτερική, κυμαίνοταν ανάλογα με την περίοδο, μεταξύ 4900 - 8000 δρχ.

Για Μπρίντιζι πήγαινε το Ιονίς.
Υποθέτω, για Κυλλήνη το Αίνος και από Σάμη το Κεφαλληνία. Σωστά;

Και ποιο πλοίο πήγαινε στο Νυδρί;
Επίσης, τη γραμμή της Δευτέρας για Κέρκυρα, ποιο την έκανε; Πρέπει να ήταν μεγαλούτσικο. Έμπαινε ποτέ μεγάλο καράβι μέσα στο Φισκάρδο;

Φιλικά
Μάρκος

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

To κεφαλληνία όπως έχει γραφτεί στο παρελθόν έπιανε Φισκάρδο κι αν διααβάσεις στα θέματα που αφορούν το ΙΟΝΙΣ , το Αργσστόλι, Κεφαλληνία και το θέμα για την Ελληνική ακτοπλοία πιστεύω θα βρεις πολλές ααπαντήσεις στις ερωτήσεις σου.:confused:

Link to comment
Share on other sites

Η Ionian Lines ηταν κοινοπραξια 3 εταιρειων. Της Ν.Ε.Κ.Ι (Αργοστολι), της Επτανησιακης Ν.Ε. (Ιονις) και της οικογενειας Στριντζη (Κεφαλληνια, Αινος) που εκεινη την εποχη πρωτοχρησιμοποιουσε το Brand Strintzis Lines.

Πρωτοεμφανιστηκε το καλοκαιρι του 1979, αφου ειχε προηγηθει το 1978 μια χροονια εντονου και ζημιογονου ανταγωνισμου στη γραμμη της σαμης. τοτε (το 1978) κεφαλληνια, ιονις και αργοστολι αναχωρουσαν απο πατρα και σαμη με διαφορα μισαωρου, με το ιονις να πηγαινει μεχρι ιθακη και 2 φορες την εβδομαδα παξους κερκυρα, το αργοστολι να κανει και την αγονη των εχιναδων/αιτωλοακαρνανιας και το κεφαλληνια αστακο για καυσιμα (δεν θυμαμαι αν πηγαινε και κερκυρα.

το 1979 αργοστολι και κεφαλληνια βαφονται μπλε, μαζι με το αινος που ηδη ηταν και το σιελ ιονις, φορανε ολα αυτο το σινιαλο.

τα καλοκαιρια 1979, 1980, 1981, 1983 δουλευαν και τα 4 πλοια. το καλοκαιρι του 1982 το αργοστολι ηταν δεμενο λογω χρεων στο Ληξουρι. ενω το 1984 η Επτανησιακη Χρεωκοπησε και το Ιονις ηταν δεμενο. το 1985 το ιονις ταξιδεψε με την Ελληνικη Ακτοπλοια (για λιγο πατρα σαμη ιθακη και μετα κυλληνη αργοστολι). Η ΝΕΚΙ φυτοζωουσε. πρωτα ειχαμε μια επισχεση εργασιας στην πατρα το γεναρη και μετα το σεπτεμβρη στη σαμη, οποτε επαψε να υπαρχει η ΝΕΚΙ και διαλυθηκε η κοινοπραξια.

οταν δουλευαν και τα 4 βαπορια, το αινος ηταν στον πορο, το ιονις πατρα σαμη ιθακη παξους κερκυρα brindisi, και κεφαλληνια/αργοστολι εναλλακτικα πατρα σαμη και πατρα σαμη ιθακη. συνηθως το αργοστολι εκανε πατρα σαμη ιθακη και το κεφαλληνια πατρα σαμη, μια φορα την εβδομαδα (δευτερα) πατρα, σαμη φισκαρδο, παξους, κερκυρα. καθε τεταρτη και κυριακη το κεφαλληνια εφευγε απο σαμη το πρωι πηγαινε βαθυ, νυδρι και το μεσημερι επεστρεφε μεχρι πατρα. επιση το κεφαλληνια εκανε και τα καυσιμα.

το καλοκαιρι του 1980 πηγαιναν εναλλαξ μια βδομαδα το κεφαλληνια μια το αργοστολι στη γραμμη της ιθακης, ενω τον αυγουστο το κεφαλληνια εκανε πατρα σαμη ιθακη και το αργοστολι σαμη. το καλοκαιρι του 1982 το κεφαλληνια εκανε πατρα σαμη ιθακη, με προεκταση μεχρι κερκυρα τη δευτερα. το 1984 και το 1985 το αργοστολι πατρα σαμη ιθακη και το κεφαλληνια πατρα σαμη καθως και τις προεκτασεις σε κερκυρα και νυδρι. το παξοι κερκυρα ηταν αγονη τοτε.

αυτα τα καλοκαιρια. τους χειμωνες το κεφαλληνια εκανε την επισκευη/ακινησια του αινος, ενω στην πατρα μοιραζονταν το χειμωνα αργοστολι και ιονις.

απο την κοινοπραξια αυτη αναδειχθηκε ο μιχαλης σακελης που εγινε το δεξι χερι του Γερασιμου Στριντζη (μεχρι να του παρει τη θεση:D). ηταν αρκετα πρωτοποριακη για την εποχη της και σαν κοινοπραξια και σαν σχεδιασμος δρομολογιων.

περισσοτερα για τα πλοια και την εποχη στα threads: ιονις, αργοστολι, κεφαλληνια, καθελκυση αργοστολι, πατρα σαμη ιθακη, strintzis ferries, Ε.Α..

αν θελεις σκαναρε και το φυλλαδιο και ανεβασε το.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστώ και τους δύο πάρα πολύ!

Έπρεπε να είχα ψάξει το θέμα καλύτερα ...

Τα Link είναι χρησιμότατα. Δεν περίμενα τέτοιο όγκο πληροφοριών, περί του θέματος!!!

Βρίσκω πολύ ενδιαφέρον θέμα, την ακτοπλοϊα της Επτανήσου, μεταξύ 1975-1990. Μπορώ να χαστουκίσω τον εαυτό μου, που δεν άρχισα να ενδιαφέρομαι για αυτά πιο νωρίς ... Ούτε καν φωτογραφίες δεν έχω από τότε, εκτός από μια δυο του θείου μου.

Ξανά ευχαριστώ!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Καλημέρα,

κάθησα τις τελευταίες ημέρες και προσπάθησα να ανακεφαλαιώσω τα γραφόμενά σας, σχετικά με τα δρομολόγια της κοινοπραξίας Ionian Lines. Μαζί με πληροφορίες που βρήκα στο διαδίκτυο και προσωπικές αναμνήσεις, συνέθεσα την παρακάτω λίστα. Ελπίζω να βοηθήσει όποιους έχουν τυχόν απορίες και συνάμα, παρακαλώ όποιον ανακαλύψει λάθη ή παραλείψεις, να το αναφέρει ;)

Τα χρόνια της κοινοπραξίας ήταν βεβαίως από το 1979 έως το 1985, αλλά με βόλευε καλύτερα να πάρω όλη τη δεκαετία (1977-1986)!

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ κ´ ΙΘΑΚΗΣ

(1977 - 1986)

1977

Argostoli

Καθημερινά: Argostoli-Patras

Ionis

Καθημερινά: Vathy-Sami-Patras

Kefallinia

Καθημερινά: Sami-Patras

3x την εβδομάδα: Vathy-Sami-Patras

1x την εβδομάδα: Patras-Sami-Vathy-Astakos

Κάθε ΔΕ: Patras-Sami-Fiscardo-Paxi-Corfu

1978

Argostoli

Καθημερινά: Sami-Patras

1x την εβδομάδα: Patras-Sami-Vathy-Frikes-Astakos-Mytikas-Kalamos-Nydri

Ionis

Καθημερινά: Vathy-Sami-Patras

2x την εβδομάδα: Patras-Sami-Vathy-Paxi-Corfu

Kefallinia

Καθημερινά: Sami-Patras

3x την εβδομάδα: Vathy-Sami-Patras

1x την εβδομάδα: Patras-Sami-Vathy-Astakos

Κάθε ΔΕ: Patras-Sami-Fiscardo-Paxi-Corfu

1979

Argostoli

??????

Ionis

??????

Kefallinia

??????

Κάθε ΔΕ: Patras-Sami-Fiscardo-Paxi-Corfu

1980

Argostoli

Καθημερινά: Vathy-Sami-Patras (εβδομαδιαία εναλλάξ με το Kefallinia)

Ionis

Κάθε 2η ημέρα: Patras-Sami-Vathy-Paxi-Corfu-Brindisi

Kefallinia

Καθημερινά: Sami-Patras (εβδομαδιαία εναλλάξ με το Argostoli)

Κάθε ΔΕ: Patras-Sami-Fiscardo-Paxi-Corfu

1981

Ainos

Καθημερινά: Poros-Kyllini

Argostoli

??????

Ionis

??????

Kefallinia

??????

Κάθε ΔΕ: Patras-Sami-Fiscardo-Paxi-Corfu

1982

Ainos

Καθημερινά: Poros-Kyllini

Argostoli

??????

Ionis

Κάθε 2η ημέρα: Patras-Sami-Vathy-Paxi-Corfu-Brindisi

Kefallinia

Καθημερινά: Vathy-Sami-Patras

Κάθε ΔΕ: Patras-Sami-Fiscardo-Paxi-Corfu

1983

Ainos

Καθημερινά: Poros-Kyllini

Argostoli

Καθημερινά: Vathy-Sami-Patras

Ionis

Κάθε 2η ημέρα: Patras-Sami-Vathy-Paxi-Corfu-Brindisi

Kefallinia

Καθημερινά: Sami-Patras

Κάθε ΔΕ: Patras-Sami-Fiscardo-Paxi-Corfu

Κάθε ΠΕ + ΚΥ: Sami-Vathy-Nydri

1984

Ainos

Καθημερινά: Poros-Kyllini

Argostoli

Καθημερινά: Vathy-Sami-Patras

Ionis

------ Παροπλισμένο

Kefallinia

Καθημερινά: Sami-Patras

Κάθε ΔΕ: Patras-Sami-Fiscardo-Paxi-Corfu

Κάθε ΠΕ + ΚΥ: Sami-Vathy-Nydri

Kostis Kavafis

Καθημερινά: Vasiliki-Frikes-Fiscardo

1985

Ainos

Καθημερινά: Poros-Kyllini

Argostoli

Καθημερινά: Vathy-Sami-Patras

Ionis

Καθημερινά: Argostoli-Kyllini

Kefallinia

Καθημερινά: Sami-Patras

Κάθε ΔΕ: Patras-Sami-Fiscardo-Paxi-Corfu

Κάθε ΠΕ + ΚΥ: Sami-Vathy-Nydri

Kostis Kavafis

Καθημερινά: Vasiliki-Frikes-Fiscardo

1986

Afrodite L

Καθημερινά: Vasiliki-Frikes-Fiscardo

Ainos

Καθημερινά: Poros-Kyllini

Argostoli

Καθημερινά: Igoumenitsa-Kerkyra

Ionis

Καθημερινά: Vathy-Sami-Patras

Kefallinia

Καθημερινά: Vathy-Sami-Patras

Κάθε ΔΕ: Patras-Sami-Fiscardo-Paxi-Corfu

Meganisi

Καθημερινά: Meganisi-Nydri-Frikes-Fiscardo

Ευχαριστώ πολύ

Μάρκος

Link to comment
Share on other sites

να θυμηθουμε πρωτα την Ιonian Lines και τις εταιρειες που την αποτελεσαν.

πραγματι, ο βιος της ηταν 1979-1985. το 1984 και το 1985 συμμετειχαν μονο κεφαλληνια, αινος και αργοστολι, ενω το 1979 το αινος δεν εκανε ακομη κυλληνη πορο.

οσο καιρο ηταν το κεφαλληνια μονο του , εκανε στανταρ το πατρα σαμη (9 απο σαμη και 13.30 απο πατρα) και ειχε τρεις φορες την εβδομαδα προεκταση για βαθυ, μια για κερκυρα (δε νομιζω οτι επαιζε παντα το φισκαρδο) και μια για βαθυ αστακο. τα ιδια ισχυαν μεχρι και το καλοκαιρι του 1977. (το ιονις ξεκινησε οκτωβριο του 1977)

το 1977

το αργοστολι εκανε πατρα αργοστολι (πολυ... επιτυχως) με αναχωρησεις απο την πατρα το απογευμα. αφ'οτου ηρθε το ιονις, εκανε καθημερινα πατρα σαμη ιθακη (για πρωτη φορα η ιθακη ειχε καθημερινη συγκοινωνια με την πατρα) και μια φορα την εβδομαδα πηγαινε μεχρι παξους κερκυρα. το αγιος γερασιμος εκανε κυλληνη αργοστολι και αγονη αιτωλοακαρνανιας. (δε γνωριζω πως εγιναν οι ακινησιες εκεινο το χειμωνα). για μεγαλο διαστημα το καλοκαιρι του 1977, το κεφαλληνια ηταν στο αιγαιο και στη γραμμη της πατρας ηταν το ιονιο

το 1978

το αργοστολι εκανε πατρα σαμη (εφευγε 08.30 απο σαμη και 14.00 απο πατρα). θυμαμαι να φευγει απο σαμη με διαφορα πανω απο μιση ωρα απο το ιονις (εφευγε στις 9.00) και να φτανουν μαζι. οταν φευγαν κανονικα, το ιονις το περναγε. επισης το θυμαμαι σε απογευματινη προσεγγιση στις φρικες (οταν εκανε την αγονη αιτωλοακαρνανιας), να ερχεται στον κολπο των φρικων, να μενει στο κραττει και οι επιβατες να πηγαινουν με βαρκα και να μπαινουν απο το μπαρκαριζο. το ιονις εκανε πατρα σαμη ιθακη (7 το πρωι απο ιθακη, 9 απο σαμη και 13.30 απο πατρα) και καθε δευτερα και παρασκευη πηγαινε μεχρι παξος κερκυρα και την επομενη το δρομολογιο πηγαιε μια ωρα πισω. το κεφαλληνια εκανε πατρα σαμη. 7.00 απο σαμη και 11.30 απο πατρα. δεν θυμαμαι αν πηγαινε αστακο (πολυ πιθανο να πηγαινε μια φορα την εβδομαδα) δεν πηγαινε παντως ιθακη ή κερκυρα. το 1978 τα τρια πλοια κυνηγουσαν το ενα το αλλο. το ιονις ηταν το γρηγοροτερο, το αργοστολι το πιο αργο, αλλα το πιο ανθεκτικο ηταν το κεφαλληνια, λογω μακρας παρουσιας στη γραμμη, αλλα και τις καλης δικτυωσης των στριντζαιων. τα αλλα δυο, λογω εταιρειων λαϊκης βασης, καλης διαχειρισης αλλα και δανειων σε συναλλαγμα που ετρεχαν, εμπαιναν για τα καλα μεσα. το αγιος γερασιμος εκανε και αυτο αγονη, γιατι το θυμαμαι να πιανει φρικες.

το 1979

καλος ο ανταγωνισμος, αλλα το μονοπωλειο ακομη καλυτερο . η Ionian Lines ξεκινα, τα πλοια φορανε το γνωστο σινιαλο, βαφονται μπλε και δρομολογουνται ως εξης: το αργοστολι πατρα σαμη ιθακη, το ιονις πατρα σαμη ιθακη παξους κερκυρα μπριντιζι, με βραδυνες αναχωρησεις απο πατρα μερα παρα μερα και το κεφαλληνια πατρα σαμη, με αναχωρηση μια ωρα πριν το αργοστολι και διπλα οποτε χρειαζοταν. το κεφαλληνια και το αργοστολι πηγαιναν και αστακο για τα καυσιμα των νησιων. η κοινοπραξια και τα συνδυασμενα δρομολογια αρεσαν στον κοσμο. μεσημεριανες αναχωρησεις απο ιθακη, τρεις αναχωρησεις απο πατρα για σαμη και αντιστροφα, συνδεση των νησιων με ιταλια αλλα και παξους κερκυρα, αν σκεφτει κανεις οτι το 1976 υπηρχε μονο το κεφαλληνια και τωρα υπαρχει δικτυο που συνδεει σταθερα με πολλα δρομολογια με την πατρα, αλλα και τα 4 ιονια (κεφαλονια, ιθακη, παξους, κερκυρα) μεταξυ τους, το αλμα ειναι μεγαλο.

το 1980

το ιονις παραμενει ως ειχε στη γραμμη του brindisi, το αργοστολι και το κεφαλληνια εναλλασσονται. μεχρι τελος ιουλιου, μια εβδομαδα κανει το ενα πατρα σαμη ιθακη και το αλλο πατρα σαμη διπλα δρομολογια και τον αυγουστο το κεφαλληνια μενει μονιμα στο πατρα σαμη ιθακη και το αργοστολι πατρα σαμη, λογω μεγαλυτερου γκαραζ. το αγιος γερασιμος εχει πουληθει και το αινος απο το αιγαιο ερχεται στο ιονιο στη γραμμη κυλληνη πορος. δεν θυμαμαι αν γινοταν και το εβδομαδιαιο για παξους κερκυρα μεσω φισκαρδου απο το αργοστολι και το κεφαλληνια.

το 1981

λιγο πολυ τα ιδια. με το αργοστολι μονιμα πατρα σαμη ιθακη και το κεφαλληνια πατρα σαμη. διπλα δρομολογια επι το πλειστον και απαξ της εβδομαδος φισκαρδο, παξοι, κερκυρα. το αινος στη θεση του

το 1982

το καλοκαιρι του 1982 το αργοστολι εμεινε δεμενο στο ληξουρι (λογω επισχεσεων και κατασχεσεων). το ιονις και το αινος στις γραμμες τους και το κεφαλληνια πατρα σαμη ιθακη & εβδομαδιαιο παξοι κερκυρα και καυσιμα και διπλα για πατρα (απ ευθειας απο βαθυ).

το 1983

το αργοστολι ειναι ξανα στη γραμμη, με τον γερασιμο παξινο στα χειριστηρια. πατρα σαμη ιθακη, με αναχωρηση απο πατρα στις 2μμ. το ιονις πατρα σαμη ιθακη παξοι κερκυρα brindisi, το αινος στην κυλληνη και το κεφαλληνια πατρα σαμη. κυριακη και πεμπτη εκανε εκδρομη στο νυδρι. σαμη βαθυ νυδρι και επιστροφη μεχρι πατρα και ξανα πισω στη σαμη. ηταν αγαπημενη επιλογη για επιστροφη τις κυριακες, γιατι εφευγε απο το θιακι το μεσημερι μετα το ιονις.

το 1984

τα ιδια ακριβως δρομολογια, πλην του ιονις το οποιο εχει κατασχεθει (αφου εκανε καποια ταξιδια για brindisi το πασχα).

το 1985

ειναι η τελευταια χρονια της κοινοπραξιας. σε γενικες γραμμες τα δρομολογια ειναι τα ιδια με το 1984. εκεινο το χειμωνα ομως, εχει ιδρυθει η Ελληνικη Ακτοπλοϊα που εχει αναλαβει και το ιονις. μετα το πασχα το αργοστολι εχει δεσει, για επισκευη υποτιθεται, αλλα στην ουσια λογω των πολλων προβληματων. τελη μαιου, λιγο πριν τις εκλογες της 02/06/1985, ξεκινα το ιονις, μετα σινιαλα της ΕΑ. το κεφαλληνια κανει πατρα σαμη ιθακη, το ιονις ποτε πατρα σαμη ιθακη και ποτε πατρα αργοστολι και το αργοστολι πατρα σαμη. μετα τις εκλογες το αργοστολι ξαναδενει για επισκευη, ενω το ιονις παθαινει στροφαλο. το κεφαλληνια μονο του στην πατρα και το αινος στον πορο. το αργοστολι ερχεται αρχες ιουλιου και επανερχομαστε στο σκηνικο του 84 και το ιονις τελη ιουλιου δρομολογειται κυλληνη αργοστολι. (δυο δρομολογια τον αυγουστο και μετα μονο ενα, αλλα με οβερταγια ). οπως ειδαμε και στα λινκ που εβαλα, το σεπτεμβριο του 1985 η πλοιοκτητρια του αργοστολι βαρεσε κανονι και η Ionian Lines ελαβε τελος.

τα χρυσα χρονια της Ionian Lines (79-83) το κεφαλληνια το χειμωνα σκαντζαριζε στην κυλληνη το αινος για την επισκευη του (οχι ολον τον χειμωνα εννοειται), ενω αργοστολι και ιονις μοιραζονταν το χειμωνα στη γραμμη της πατρας. μια φορα την εβδομαδα ειχε παξους κερκυρα. επισης το πλοιο της πατρας το χειμωνα εκανε και τα καυσιμα (απο αστακο). τα καλοκαιρια οποιο ηταν πατρα σαμη ιθακη εκανε δευτερο δρομολογιο (απ ευθειας απο βαθυ πατρα και μετα πατρα σαμη ιθακη) τις μερες που δεν περναγε το ιονις, ενω μια φορα την εβδομαδα οποιο επιανε ιθακη (συνηθως το αργοστολι) και αλλη μια αυτο που εκανε μονο πατρα σαμη (συνηθως το κεφαλληνια), πηγαιναν αστακο για τα καυσιμα. το ιονις ηταν παντα το πιο γρηγορο και το καμαρωναν οι θιακοι, το κεφαλληνια παντα ηταν σταθερη αξια και το αργοστολι το εβριζαν ολοι λογω ταχυτητας .

να (ξανα)πω μονο οτι το αργοστολι, εκανε για λιγο το χειμωνα 86-87 ηγουμενιτσα κερκυρα, αλλα δεν στεριωσε λογω αντιδρασεων απο τις παντοφλες. ανοιξη του 1986 εκατσε ενα μηνα (ως ΕΑ) πατρα σαμη ιθακη για το πασχα και μετα πηγε κυλληνη να σκαντζαρει το ιονις για την επισκευη του. τον ιουλιο που γυρισε το ιονις, μπηκε πατρα σαμη ιθακη, με 2φορες παξους κερκυρα και μια φορα αστακο για καυσιμα (οπως 1978), ενω μεχρι και το χειμωνα 86-87 το πλοιο της πατρας (οποιο ηταν) εκανε μια φορα την εβδομαδα και παξους κερκυρα. το κεφαλληνια εκανε μονο πατρα σαμη το 86.

τα χρονια εχουν περασει, οι χρονοι εχουν μειωθει, αλλα αν κατι λειπει απο εκεινα τα χρονια (περα απο την παιδικη ηλικια ορισμενων εδω μεσα, αλλα και γενικα το ολο κλιμα της ακτοπλοιας της εποχης) ειναι η συνδεση των νησιων μεταξυ τους. ποτε δεν ειχαν ξανα τοσο καλη συνδεση μεταξυ τους, η κεφαλονια και η ιθακη, με τους παξους και την κερκυρα.

ΥΓ1: ο κωστης καβαφης (πρωην ποταμοπλοιο της ΔΕΗ) εκανε το 84-85 φρικες βασιλικη φισκαρδο, ενω απο το 86 ηρθε το μεγανησι (νυν νησος πορος) νυδρι φισκαρδο φρικες

ΥΓ2: επειδη ειπαμε και για αλλες γραμμες, θυμιζω οτι στην κοινοπραξια ανηκαν τα: ΑΙΝΟΣ, ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ, ΙΟΝΙΣ, ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ και η κοινοπραξια εζησε εξι χρονια 1979-1985

Edited by proud_ionian
links
Link to comment
Share on other sites

Πατριώτη Proud,

ότι και να πω θα είναι λίγο ... πρέπει να συνέλθω τώρα και να καθίσω τις επόμενες ημέρες, να μελετήσω τις γραφές σου ;)

Σε ευχαριστώ πολύ για τις λεπτομέρειες που αναφέρεις!

Θα επανέλθω λίαν συντόμως

Μάρκος

Link to comment
Share on other sites

η συγκεκριμενη κοινοπραξια, ηταν "πρωτοποριακη" για τα δεδομενα της εποχης (και οσον αφορα τη διαχειριση της και την εκμεταλλευση των πλοιων και οσον αφορα τον τροπο υπολογισμου ποσοστων κλπ) και η εμπειρια απο την Ionian Lines αποτελεσε τη βαση και για τις αλλες τρεις κοινοπραξιες στις οποιες συμμετασχε η Strintzis Lines: α)η κοινοπραξια με την πνοη (επτανησος, δηλος, μυρτος, θιακι) 1992-1995, β)η κοινοπραξια της ραφηνας με γιωργο βεντουρη και μιμη αγουδημο (στα τελη των 90s) και γ) η κοινοπραξια Minoan Strintzis στην αδριατικη (11/1994-12/1996).

ηταν μια μοναδικη ευκαιρια για να επιβιωσουν οι δυο εταιρειες λαϊκης βασης: ΝΕΚΙ (Αργοστολι) & Επτανησιακη (Ιονις), γιατι εξασφαλιζαν σταθερα εσοδα και απο την κινηση της εδρας τους (κεφαλονια και ιθακη), αλλα και απο τη συνδεση των 4 νησιων (κεφαλονια, ιθακη, παξοι, κερκυρα) και μεταξυ τους και με την πατρα και με την ιταλια. μιλαμε για μια εποχη, που απο πατρα για κερκυρα, επιβατες επαιρναν μονο το γεωργιος και το ιονις, ενω οι παξοι, ειχαν συνδεση κυριως με την κερκυρα, 1-2 φορες την εβδομαδα μονο με Μουρτο (Συβοτα Θεσπρωτιας) και με πρεβεζα μονο για επιβατες. δυστυχως ομως οι εταιρειες αυτες χαντακωθηκαν, αφ'ενος απο την κακοδιοικηση και την κακοδιαχειριση και αφ'εταιρου απο τα δανεια σε συναλλαγμα που ειχαν συναψει, σε μια εποχη που η δραχμη κατρακυλαγε. την ιδια περιοδο, η strintzis lines χωρις ανταγωνισμο και με σιγουρα δεκανικια στην εδρα της, επεκτεινοταν σε αλλες γραμμες.

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Proud,

επίτρεψέ μου πρώτα μια μικρή διόρθωση. Κάποιο άλλο μέλος του φόρουμ είχε ανεβάσει παλαιότερα μια αφίσα με τα δρομολόγια του Κεφαλληνία το 1978. Το πλοίο δεν πήγαινε Αστακό τότε, πήγαινε όμως για Παξούς και Κέρκυρα μέσω Φισκάρδου (κάθε Δευτέρα).

Συμφωνώ μαζί σου, ότι η κοινοπραξία ήταν άκρως πρωτοποριακή και αποτέλεσε παράδειγμα για μεταγενέστερες. Εκτός όμως από την κοινοπραξία στη Ραφήνα, καμία από τις άλλες δεν είχε την ίδια επιτυχία. Π.χ. θυμάμαι ακόμα όταν διαλύθηκε κάπως βιαστικά η κοινοπραξία μεταξύ Στρίντζη και Μινωικές, ότι ακουγόταν παράπονα από τη μεριά του Στρίντζη για τις προσπάθειες επικυριαρχίας των Μινωικών!

Πάντως, τότε είχαμε εταιρείες και πλοία. Μπορεί οι μικρότερες εταιρείες να είχαν οικονομικά και διαχειριστικά προβλήματα, αλλά ως επί το πλείστον, τα πλοία ταξιδεύανε και εξυπηρετούσαν πάρα πολύ κόσμο. Ειδικά η σύνδεση με Κέρκυρα θυμάμαι να είχε πολύ κόσμο και τα λιμάνια της Αιτωλοακαρνανίας δεν είχαν και ούτε θα ξαναδούν ποτέ τόσες γραμμές και τόσα μεγάλα πλοία να τα προσεγγίζουν. Σκεφτείτε και τους Παξούς. Τι έχουν τώρα; Δύο δελφίνια και δύο παντόφλες με ότι συνεπάγεται αυτό το Χειμώνα. Ενώ τότε ταξίδευαν σαν κύριοι με μεγάλα καράβια και απευθείας για Πάτρα. Όχι καθημερινά, αλλά πιστεύω πολλοί θα ήταν αυτοί που θα αντάλλαζαν ευχαρίστως τα σημερινά δρομολόγια με τα τότε!

Είχαμε τότε δύο μικρότερες εταιρείες (4 εάν συνυπολογίσουμε και το Αφροδίτη και το Θιάκι από το 1984) και μια μεγαλούτσικη, το άστρο της οποίας είχε ήδη αρχίσει να λάμπει. Είχες πληθώρα επιλογών και δινόταν η ευκαιρία σε εκαντοντάδες νησιώτες να δουλέψουν!

Έλεγες ότι ήσουν από την Κεφαλλονιά ή την Ιθάκη και όλοι σε ζήλευαν για τα πλοία και τις εταιρείες που είχες. Ή ταξίδευες με το Στρίντζη για την Ιταλία και μόλις βλέπανε ότι ήσουν και εσύ από τα τιμημένα νησιά είχες περιποίηση VIP!

Και τι μας έμεινε τώρα, μετά από 30 χρόνια; Μια εταιρεία Στρίντζη με 2 καράβια και από ό,τι ακούω προβλήματα στον Πόρο, μια ανταγωνίστρια στον Πόρο με ένα καράβι ας τα να πανε (Κάλβος - προσωπική εκτίμηση) και 3 παντόφλες ... Εάν είμαστε μεγαλόψυχοι, μπορούμε να μετρήσουμε και την Endeavor ως Κεφαλλονίτικη εταιρεία, αν και βεβαίως δεν έχει επ´ουδεμία την αίγλη της Strintzis Lines.

Γεννιέται βεβαίως το ερώτημα, εάν η κοινοπραξία θα μπορούσε να δουλέψει με τον ίδιο τρόπο και τις ημέρες μας. Δυστυχώς, πιστεύω όχι ... Οι οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες έχουν αλλάξει κατά πολύ προς το χειρότερο με ότι αυτό συνεπάγεται.

Εκτός από αυτό, πιστεύω ότι με την ανάπτυξη της εταιρείας Στρίντζη θα δημιουργούνταν αργά ή γρήγορα προβλήματα στη σχέση της με τις μικρότερες εταιρείες. Δεν είμαι σίγουρος, εάν ο Στρίντζης θα δεχόταν αργότερα (1987, 88, 89, κτλ.) άλλες εταιρείες δίπλα του, εφόσον αρκούσαν τα δικά του καράβια και δε χρειαζόταν να μοιράζεται τα έσοδα με άλλους. Ίσως τον αδικώ, δεν ξέρω, μπορεί ...

Link to comment
Share on other sites

οντως το κεφαλληνια πρεπει να πηγαινε και το 78 φισκαρδο παξους (το screenshot απο το thread του κεφαλληνια χαθηκε στο conversion το καλοκαιρι). οσο για τις κοινοπραξιες, η κοινοπραξια με την ΠΝΟΗ, (θιακι, μυρτος) διαλυθηκε γιατι η ΠΝΟΗ διεκοψε τις εργασιες της με ανταλλαγμα μετοχες της strintzis & μετρητα (ετσι λεγοταν τοτε.). η κοινοπραξια με τις μινωικες εληξε αδοξα, για δυο λογους: γιατι οι μινιωικες συμπεριφερονταν στην strintzis οπως η strintzis στις μικρες εταιρειες των νησιων μας biggrin.gif και γιατι η strintzis καθυστερησε να ανανεωσει το στολο της/

γενικα παντως ειμαστε πολυ καλυτερα και οχι χειροτερα τωρα. παμε αρκετα γρηγοροτερα στα νησια μας, εχουμε καλυτερα πλοια και βεβαια πολυ μεγαλυτερη μεταφορικη δυνατοτητα (το επτανησος και ο καλβος μπορουν ναμεταφερουν καθε μερα 6 φορες περισσοτερα αυτοκινητα, απο οσα το αινος, ενω το κεφαλονια μπορει να μεταφερει σε ημερησια βαση διπλασια ΙΧ απο οσα μετεφεραν τοτε κεφαλληνια, ιονις και αργοστολι μαζι). σημερα επισης η κεφαλονια περισσοτερο και οι παξοι λιγοτερο, εχουν πολυ καλη συγκοινωνια με την ιταλια.

τι λειπει σημερα; λειπει η συνδεση των νησιων μεταξυ τους (που τη ζητα ο κοσμος ακομη και τωρα) και η απ ευθειας συνδεση ιθακης ιταλιας. (αν εξαιρεσει κανεις μια σαιζον που επιανε πισαετο το Poseidonia της ΕΛΜΕΣ και μια αλλη που επιαναν βαθυ τα baroness & viscountess της marlines), απο το 90 και μετα δεν ξαναειχε η ιθακη απ ευθειας συγκοινωνια με την ιταλια.

η συνδεση των παξων με πατρα σταματησε, γιατι οι παξινοι (με εξαιρεση καποιους μεμονωμενους επιβατες και καλοκαιρινους τουριστες) προτιμουν τη μεταβαση απο ηγουμενιτσα.

την εποχη της Ionian Lines να τη θυμομαστε ευχαριστα, για πολλους λογους. γιατι ημασταν πολυ νεωτεροι (παιδακι ημουν εγω), γιατι γενικα η εποχη ηταν διαφορετικη απο τη σημερινη, γιατι τα πλοια ηταν ομορφοτερα εξωτερικα και με περισσοτερους εξωτερικους χωρους, γιατι τα 3 απο τα 4 ηταν made in greece (αργοστολι, ιονις, κεφαλληνια), αλλα και τοτε στην πραξη υπηρχε μονοπωλειο και τοτε γκρινιαζαν για την τιμη των εισητηριων και βεβαια τοτε ηθελες 3.40-3.50 τη σαμη και 5-5.30 ωρες το βαθυ.

ΥΓ: στο χτεσινο ποστ (παραπανω), εχω βαλει καποια links, σε σποτ στα τοπικ του "αργοστολι", του "ιονις", της "Ελληνικη Ακτοπλοια ΑΕ", του "ιονιον" και της "καθελκυσης του αργοστολι". για καποιο τεχνικο λογο (ειναι παρα πολλα) δεν λειτουργουν. εχω κανει ticket στο tecnical support cool.gif να λυθει το θεμα

Link to comment
Share on other sites

Σχετικά με τη διάλυση της κοινοπραξίας με τις Μινωικές, πρέπει να ομολογήσω ότι ένιωσα ανακούφιση όταν το έμαθα. Ο ολοένα και μεγαλύτερος έλεγχος που ασκούσαν οι Μινωικές στον προγραμματισμό της κοινοπραξίας ανησυχούσε το απλωικό νεανικό μυαλό μου.

Για το Θιάκι, το θεωρώ κρίμα και κοροϊδία στον πελάτη. Αποτελούσε πάντα μια εναλλακτική λύση και για να φτάσεις στη Στερεά, αλλά και για να περάσεις απέναντι στην Ιθάκη. Ήταν πολύ λυπητερό το γεγονός, ότι πουλήσανε τον εαυτό τους στο Στρίντζη ...

Όσον αφορά τη σημερινή ακτοπλοϊκή κατάσταση των νησιών μας, παραδέχομαι ότι μπορεί να παρασύρθηκα λιγάκι από τις αναμνήσεις της νιότης μου J))

Αλλά, είναι η κατάσταση πράγματι τόσο καλύτερη;

Από την Πάτρα έχουμε ένα καταπληκτικό πλοίο, αλλά μόνο ένα, όπου παλαιότερα είχαμε τουλάχιστον δύο.

Από την Κυλλήνη έχουμε βεβαίως ασύγκριτα μεγαλύτερα πλοία από το Αίνος, αλλά το Κάλβος είναι ... τέλος πάντων, όχι και το ιδανικότερο πλοίο και το οδικό δίκτυο μεταξύ Κυλλήνης και Πάτρας, εξακολουθεί να έχει τα μαύρα του τα χάλια!

Για Αστακό ξεκινήσαμε με καράβια (Αργοστόλι, Κεφαλληνία), περάσαμε στα καραβάκια (Άγιος Ανδρέας ΙΙ, Θιάκι) και κατάληξαμε στις κλειστές παντόφλες (Άνζελα, Ιόνιον Πέλαγος). Εδώ πιστεύω, ότι έχουμε μια χειροτέρευση των πραγμάτων.

Αυτό που λες για του Παξινούς, με κάθε καλή διάθεση, δεν μπορώ να το πιστέψω εύκολα. Εάν ήμουν Παξινός, γιατί να προτιμήσω να περάσω με δελφίνι ή παντόφλα στην Ηγουμενίτσα και από εκεί οδικώς ή με πλοίο μέσω Πάτρας να πάω Αθήνα και να μην προτιμήσω ένα αξιοπρεπές καράβι απευθείας για Πάτρα;

Αναφορικά με την Ιταλία, τις καλύτερες συνδέσεις τις είχαμε αρχές της δεκαετίας του 90, με τις Μινωικές να πηγαίνουνε Αγκώνα και Βενετία και μικρότερες όπως η ΕΛΜΕΣ, να πηγαίνουν Μπρίντιζι. Τώρα, εφόσον θελήσεις να ταξιδεύσεις στην Κεντρική ή Βόρεια Ευρώπη, έχεις να διανύσεις και όλη την Ιταλία αρχικά.

Θα έχει ενδιαφέρον τα επόμενα 1-2 χρόνια να δούμε, εάν με την ενδυνάμωση των περιφερειών, θα προκύψει νέα πιεστική ανάγκη για ημερήσια σύνδεση των νησιών μεταξύ τοτς και εάν κάποια από τις εταιρείες μας, θα αρπάξει την ευκαιρία. Το εύχομαι πολύ!

Υ.Γ.: Το Αίνος πρέπει να ήρθε τελικά στο νησί μας, μόλις το 1981

Link to comment
Share on other sites

το αινος ειχε ενα συντομο περασμα στη γραμμη πατρα αργοστολι και μετα ηρθε στο αιγαιο απο ραφηνα, για να ξαναγυρισει το 1980 απο κυλληνη για πορο πλεον.

οσο για το ιθακη νυδρι, το καλοκαιρι του 1978, δεν ξερω αν εγιναν καποιες προσεγγισεις σε ιθακη και νυδρι, παντως μεχρι μεσα ιουλιου το θυμαμαι να κανει μονο πατρα σαμη στις 11.30

Link to comment
Share on other sites

Φίλε gtogia,

να σε ευχαριστήσω για την πανέμορφη και άκρως ενδιαφέρουσα διαφήμιση :D Από ποιο περιοδικό είναι; Εάν έχεις και άλλες, θα ήταν άκρως ευπρόσδεκτες!

Να παρατηρήσω και κάτι: Αναφέρεται, ότι το Αίνος εκτελεί δρομολόγια μεταξύ Πάτρας και Αργοστολίου, τα απογεύματα όμως. Όλη την υπόλοιπη μέρα, τι έκανε; Πού ταξίδευε;

Φίλοι Proud και Gtogias,

αναφορικά με το Αίνος, έχω μια μπροσούρα του 1980 της κοινοπραξίας και αναφέρει μόνο το Κεφαλληνία και το Αργοστόλι στα τοπικά δρομολόγια (με το Ιονίς να πηγαίνει Μπρίντιζι)! Για αυτό, επιτρέψτε μου να έχω μια μικρή επιφύλαξη αν όντως το Αίνος άρχισε το 1980 ή το 81 στον Πόρο ;)

Link to comment
Share on other sites

το αινος απο οτι εχω ακουσει, (δεν το θυμαμαι στην πατρα), εφευγε μεσημερι απο αργοστολι και απο πατρα 6 το απογευμα. βαλε οτι ηθελε σκαρτες 5 ωρες να ερθει, μια να κατσει πατρα και αλλες 5 να γυρισει, δεν θελει και παραπανω. αλλωστε εκ του αποτελεσματος, το δρομολογιο πατρα αργοστολι δεν πετυχε ποτε (ουτε με το αργοστολι, ουτε με το αινος, ουτε με το ιονις αργοτερα). για το 80 δεν θα τα χαλασουμε. νομιζω οτι ταξιδευε, αλλα δεν κοβω και το κεφαλι μου, για. αργοστολι κεφαλληνια ιονις, τα θυμαμαι πολυ καλα;).

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ. Λάθος μου που δε σκέφτηκα, ότι έφευγε από Αργοστόλι ...

Σχετικά με το αν ήταν το 80 ή το 81, έχεις δίκιο, δε θα τα χαλάσουμε για αυτό ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Το αυτοκόλλητο της καλύτερης κοινοπραξίας που γνώρισαν ποτέ η Κεφαλλονιά, η Ιθάκη και γενικότερα τα Επτάνησα:

gallery_2359_9_398979.jpg

Edited by Ariadne
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...