Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Σε συνέχεια της κουβέντας περί "πράσινης" χρηματοδότησης(όχι αυτής που παίρναμε επί ΠΑΣΟΚ:D), παρακολούθησα ένα σεμινάριο του DNV σχετικό με το θέμα. Για να δούμε λοιπόν τι είναι ήδη εδώ που συνδέεται και με τα Poseidon Principles που αναφέραμε παραπάνω, η χρηματοδότηση που έχει να κάνει με την απόκτηση πλοίων (green ship finance) είναι προφανώς συνδεδεμένη με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πλοίων, το καύσιμο που καίνε και γενικά με το ενεργειακό τους αποτύπωμα.

 

Το άλλο προιόν που είναι διαθέσιμο σε μια εταιρεία, έχει να κάνει με τη βελτίωση του ενεργειακού της προφίλ και του αποτυπώματός της, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για βελτιώσεις σε πλοία μεταξύ άλλων. Αυτό λέγεται sustainability finance και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα εταιρείας που μάλιστα ήταν πρωτοπόρος στο συγκεκριμένο πράγμα είναι η ΔΕΗ αν το πιστεύετε! Τους κράζουμε μεν, αλλά να λέμε και τα σωστά τους. Η διαδικασία είναι πως υπάρχει ένα σημείο αναφοράς(benchmark που λένε και στο Πλεβούνοβο) στο 2008 όσον αφορά τις εκπομπές οπότε και μπήκαν εν ισχύ οι σημερινές περιβαλλοντικές διατάξεις. Η χρηματοδότηση δίνεται με βάση συγκεκριμένες ενέργειες και στόχους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα προκειμένου σταδιακά να μειωθεί το συνολικό ενεργειακό αποτύπωμα μιας εταιρείας. Για παράδειγμα, αν είσαι εταιρεία κοντέινερ, μπορείς να ανανεώσεις το στόλο σου των reefer containers ώστε να μειωθεί η ενέργεια που χρειάζονται και κατά συνέπεια η κατανάλωση καυσίμων τους/εκπομπές CO2.

 

Δεν μπαίνω σε περισσότερες λεπτομέρειες, νομίζω καταλάβατε το πνεύμα και πως τα χρηματοδοτικά προιόντα αυτά θα μπορούσαν να έχουν εφαρμογή και στην ακτοπλοία. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...