Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

12/04/05
Αποκάλυψη σοκ

Ο Π. Κυπριώτης τα λέει χύμα:

«Βόμβα στο λιμάνι της Ζακύνθου»!

«Το πετρελαιοφόρο θα ελλιμενίζεται δίπλα στο επιβατηγό»!

«Παράνομη και επικίνδυνη η απόφαση»!

«Εάν υλοποιηθεί το Νομαρχιακό Συμβούλιο θα πάει φυλακή»!

«Δε θα επιτρέψω να σκοτώσουν κόσμο. Θα μένω με το πλοίο μου αρόδου»!

Το ΥΕΝ ζητά επείγοντα έλεγχο των σχεδίων και απειλεί με διακοπή της χρηματοδότησης

Η κατάσταση στο λιμάνι της Ζακύνθου έχει φτάσει στο μη περαιτέρω. Αυτό αποτελεί κοινή διαπίστωση όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Η εφημερίδα μας έχει ασχοληθεί, επανειλημμένως, με το σοβαρό αυτό θέμα, πραγματοποιώντας αποκαλυπτικά ρεπορτάζ για τα χάλια που παρουσιάζει η μία από τις δύο εισόδους στο νησί μας.

Όμως, όλα τα ρεπορτάζ ωχριούν μπροστά στο θάρρος και την τόλμη ενός ανθρώπου που φαίνεται ότι έχει θέσει σκοπό της ζωής του να στηλιτεύει τα κακώς κείμενα, προκειμένου να καταστεί το λιμάνι λειτουργικό και ακίνδυνο, χωρίς να υπολογίζει τις συνέπειες των λεγομένων του.
Πρόκειται για τον Πέτρο Κυπριώτη, Πλοίαρχο του πλοίου «Πρωτεύς», ο οποίος, κατά το παρελθόν, έχει καταπλήξει τους Ζακυνθινούς με την παρρησία του λόγου του.

Ο κ. Κυπριώτης, ως γνήσιος θαλασσινός, λέει τα πράγματα σταράτα και οι «ριπές» που χρησιμοποιεί κατά των ιθυνόντων για το μαύρο χάλι του λιμανιού είναι ευθύβολες.
Ο έμπειρος καπετάνιος επανέρχεται δριμύτερος και από τις στήλες της εφημερίδας μας στηλιτεύει ένα καινούριο «λαχείο», που έτυχε στο άμοιρο νησί μας: Όπως διατείνεται και αποδεικνύει, δημοσιοποιώντας τα ανάλογα σχέδια, «τοποθετούμε μία βόμβα στο λιμάνι της Ζακύνθου, δεδομένου ότι θα ελλιμενίζονται τα επιβατηγά πλοία δίπλα σε αυτό που μεταφέρει καύσιμα, με αποτέλεσμα να ελλοχεύει κίνδυνος σοβαρού ατυχήματος, γι’ αυτό το λόγο, εάν υλοποιηθεί το έργο, τότε το Νομαρχιακό Συμβούλιο πρέπει να πάει φυλακή»!
Τέλος, ο κ. Κυπριώτης επισημαίνει ότι τα προβλήματα στο λιμάνι της Ζακύνθου δεν επιδέχονται βελτίωσης, τα χαρακτηρίζει τριτοκοσμικά, ενώ υπογραμμίζει ότι μόνη λύση αποτελεί η κατασκευή ενός νέου λιμένος.
Εν τω μεταξύ, την ώρα που ολοκληρωνόταν το παρόν άρθρο, έγινε γνωστό από έγκυρη πηγή ότι το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, μόλις ενημερώθηκε από τους πλοιάρχους της γραμμής για τον παράλληλο ελλιμενισμό επιβατηγού και πετρελαιοφόρου απέστειλε επείγον σήμα στο Λιμεναρχείο Ζακύνθου, με το οποίο ζητά να διεξαχθεί περαιτέρω έλεγχος των σχεδίων του κ. Σιώρη, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν είναι σύμφωνα με τους νόμους και τις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Λιμένος, προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα διακόψει τη χρηματοδότηση του έργου.

ΕΡ.: Συμμετείχατε, για πρώτη φορά, σε σύσκεψη για το λιμάνι, η οποία πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στη Νομαρχία. Ποιες οι εντυπώσεις σας;
ΑΠ.: Ήταν η πρώτη φορά που ένας πλοίαρχος της γραμμής παρευρέθηκε σε σύσκεψη για το λιμάνι. Φυσικά, δεν ήμουν προσκεκλημένος της Νομαρχίας, αλλά του κ. Τιμόθεου Ζώντου, ο οποίος μού ζήτησε να λάβω μέρος. Επισημαίνω ότι οι πλοίαρχοι της γραμμής έχουμε πιο εμπεριστατωμένη άποψη για τα τεκταινόμενα στο λιμάνι και θεωρώ θετικό το γεγονός ότι μου δόθηκε η δυνατότητα να παρακολουθήσω αυτή τη σύσκεψη.
Ωστόσο, εκλήθην κατόπιν εορτής, διότι οι αποφάσεις για τις παρεμβάσεις είχαν, ήδη, ληφθεί, τα σχέδια ήταν εγκεκριμένα και είχαν προηγηθεί απειράριθμες συζητήσεις τα προηγούμενα δύο χρόνια για τα έργα στο λιμάνι.
Συζητήσαμε, λοιπόν, για τα προβλήματα του λιμανιού, τα οποία έχω επισημάνει τρεις φορές από τις στήλες της εφημερίδες σας.
Αυτά ακριβώς τα ζητήματα συζητήσαμε, στα οποία δε δόθηκε καμία λύση. Απλώς, ελήφθη απόφαση να ξανασυζητήσουμε αυτά τα θέματα, προκειμένου να αρχίσει, σιγά – σιγά, η προώθηση της επίλυσής τους.

ΕΡ.: Επί δύο συναπτά έτη επισημαίνετε δημόσια την τραγική κατάσταση του λιμανιού. Μέχρι σήμερα έχουν διορθωθεί τα κακώς κείμενα;
ΑΠ.: Όχι. Όπως γνωρίζουν όλοι οι Ζακυνθινοί, δεν υπάρχει λύση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το λιμάνι μας. Φυσικά, θα αποκατασταθούν οι ζημιές στις προβλήτες, αλλά η κατάσταση δε θα βελτιωθεί, διότι θα παραμείνουν τα βασικά προβλήματα των αβαθών, η έλλειψη χώρων για φορτοεκφόρτωση φορτίων και κίνησης επιβατών. Απλώς, ορισμένα μέρη, που έχουν βυθιστεί, θα πάψουν να είναι βυθισμένα. Εμείς, πάντως, λιμάνι δε θα έχουμε! Όμως, δε θα κινδυνεύει, πλέον, να σκοτωθεί κάποιος συμπολίτης μας, γεγονός, το οποίο είχα επισημάνει παλαιότερα. Εάν αυτό θεωρείται επιτυχία, τότε μπράβο μας!


«Παράνομα και επικίνδυνα τα σχέδια για το λιμάνι»!
«Αν ελλιμενίζονται πετρελαιοφόρο και οχηματαγωγό δίπλα – δίπλα, πρέπει το Νομαρχιακό Συμβούλιο να πάει φυλακή»!


ΕΡ.: Το λιμάνι θα εξακολουθήσει να είναι άχρηστο, δυσλειτουργικό και επικίνδυνο, όπως είχατε υποστηρίξει παλαιότερα;
ΑΠ.: Βέβαια. Το λιμάνι δε θα είναι, πλέον, επικίνδυνο για τους επιβάτες, αλλά μόνο για τα πλοία, επειδή είναι αβαθές, με ακατάλληλο φωτισμό. Η κατάσταση δεν επιδέχεται καμίας βελτίωσης, διότι το υπάρχον λιμάνι είναι αδύνατον να διορθωθεί, γι’ αυτό πρέπει να κατασκευαστεί νέο.
Ήρθαν στα χέρια μου, όλως τυχαίως, κάποια σχέδια, που αφορούν στο λιμάνι μας, τα οποία κρίνω επικίνδυνα και παράνομα.

ΕΡ.: Τι εννοείτε;
ΑΠ.: Ο μελετητής κ. Σιώρης εκπόνησε μία μελέτη, η οποία άκουσα, με μεγάλη λύπη, ότι ενεκρίθη από τη Νομαρχία. Όταν επέδειξα το σχέδιο αυτό στους παρευρισκόμενους στη σύσκεψη και τους είπα ότι είναι παράνομο, κάποιος Νομαρχιακός Σύμβουλος μού είπε: «Δυστυχώς, δε γίνεται τίποτα, διότι το σχέδιο αυτό εγκρίθηκε εδώ και δύο χρόνια και άμα δεν προχωρήσουμε στην υλοποίηση του έργου, θα χάσουμε τη χρηματοδότηση».
Δε γνωρίζω κατά πόσο επιθυμούν να είναι νόμιμοι ή όχι, διότι επαναλαμβάνω ότι το σχέδιο είναι παράνομο και αν υλοποιηθεί το έργο, πρέπει σύσσωμο το Νομαρχιακό Συμβούλιο να πάει φυλακή, διότι σύμφωνα, με τη μελέτη του κ. Σιώρη, στο λιμενοβραχίονα του Αγίου Διονυσίου, δίπλα από το οχηματαγωγό θα ελλιμενίζεται το πλοίο που μεταφέρει καύσιμα, καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Δηλαδή, το επιβατηγό θα «ακουμπά» πάνω στο πετρελαιοφόρο και το ένα πλοίο θα ξεφορτώνει καύσιμα, ενώ το άλλο θα αποβιβάζει και θα επιβιβάζει επιβάτες!
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, τα πλοία που μεταφέρουν καύσιμα πρέπει να φορτοεκφορτώνουν σε απόσταση πεντακοσίων μέτρων από την επιβατική κίνηση, παρουσία πυροσβεστικού οχήματος και λαμβανομένων όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας. Σίγουρα, δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι τα πενήντα μέτρα είναι ασφαλής απόσταση, διότι αν συμβεί κάποια έκρηξη τότε θα σκοτωθούν άτομα, ενώ στα πεντακόσια μέτρα δε θα υπάρξουν θύματα.

Ήρθε, λοιπόν, ο κ. Σιώρης και έλυσε το πρόβλημα, τοποθετώντας δίπλα – δίπλα, στην προβλήτα Αγίου Διονυσίου, οχηματαγωγό και πετρελαιοφόρο.
Δηλώνω, εκ των προτέρων, ότι οι πλοίαρχοι της γραμμής έχουμε αποφασίσει να μην ελλιμενίζουμε τα πλοία μας δίπλα στο πετρελαιοφόρο. Γι’ αυτό, με όσους επιβάτες κι αν μεταφέρουμε, θα περιμένουμε έξω από το λιμάνι, μέχρι να απομακρυνθεί από την προβλήτα το πλοίο με τα καύσιμα. Δε θα αράξω το πλοίο μου δίπλα στο πετρελαιοφόρο για να σκοτώσω τον κόσμο!
Εάν το Νομαρχιακό Συμβούλιο είναι άσχετο και αν οι Νομαρχιακοί Σύμβουλοι δεν ξέρουν τι τους γίνεται, τότε να πάνε σπίτια τους και για το λιμάνι να αποφασίζουν οι ειδικοί!
Θα μου πείτε, βέβαια, ότι και ο κ. Σιώρης είναι ειδήμων στα λιμάνια. Σας δηλώνω ότι αυτός είναι ο πιο επικίνδυνος από όλους και όσο πιο γρήγορα τον διώξουμε από τη Ζάκυνθο, τόσο πιο γρήγορα θα γλιτώσουμε!
Αυτά που προτείνει να πάει να τα κάνει στην οικογένειά του. Τη δική μου οικογένεια δε θα την πάω φυλακή επειδή αυτός είναι άσχετος!


«Τριτοκοσμική η κατάσταση στο λιμάνι»!
«Βάλαμε βόμβα στα θεμέλιά του»!


ΕΡ.: Προβαίνετε σε σημαντικές καταγγελίες. Είναι τόσο σοβαρή η κατάσταση;
ΑΠ.: Πηγαίνετε σ’ οποιοδήποτε λιμάνι του κόσμου, και δεν εννοώ τα σύγχρονα της Αμερικής και της Ευρώπης, αλλά αυτά που βρίσκονται στην Αφρική και ειδικότερα στη Νιγηρία. Εάν παρατηρήσετε ότι υπάρχει παρόμοια κατάσταση, τότε θα αναιρέσω όσα είπα και θα παραδεχτώ ότι έχω άδικο κι έχουν δίκιο όσοι επέκρινα. Η κατάσταση στο λιμάνι της Ζακύνθου δεν υπάρχει σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου! Είναι τριτοκοσμική!
Εμείς βάζουμε «βόμβα» στα θεμέλια της Ζακύνθου. Κάποτε, σας είχα δηλώσει ότι έχουμε ένα λιμάνι μπάχαλο σ’ ένα νησί μπάχαλο. Σήμερα, του βάλαμε και «βόμβα» στα θεμέλιά του κι έτσι ολοκληρώθηκε το «καρέ»!
Και το λέω αυτό, διότι, στατιστικά, θα γίνει ατύχημα. Προκαλούμε την τύχη μας και η κατάσταση μοιάζει με ένα μικρό παιδί να παίζει με ΤΝΤ και χειροβομβίδες. Επαναλαμβάνω, λοιπόν, ότι θα έχουμε ατυχήματα!

Ο ελλιμενισμός, δίπλα – δίπλα, επιβατηγού και πετρελαιοφόρου είναι, πέρα για πέρα, παράνομος. Μάλιστα, στα σχέδια «ταυτίζονται» τα δύο πλοία!
ΕΡ.: Θέσατε τους προβληματισμούς σας στη σύσκεψη και σας είπαν ότι πρόκειται περί ειλημμένης απόφασης, οπότε τι θα γίνει;
ΑΠ.: Στη σύσκεψη, όταν ανέφερα τα παραπάνω, μου είπαν: «Τώρα μας τα λες; Το σχέδιο εγκρίθηκε εδώ και δύο χρόνια. Αν πούμε όχι θα χάσουμε τα χρήματα»! Ε, λοιπόν, ας πάρουν τα λεφτά γιατί έχουν να κάνουν πολλές κηδείες και θα τους χρειαστούν τα χρήματα!!!
Όμως, επειδή αρνούμαι να κάνουν τη δική μου κηδεία, θα παραμένω με το πλοίο μου έξω από το λιμάνι και δε θα έρχομαι μέσα, όσο είναι δεμένο το πετρελαιοφόρο. Θα μείνω έξω από το λιμάνι όσες μέρες χρειαστεί!
ΕΡ.: Ούτως ή άλλως θα μένετε έξω, γιατί, από ό,τι φαίνεται δε χωρούν και τα δύο πλοία στην ίδια προβλήτα. Είναι έτσι;
ΑΠ.: Έτσι είναι. Δε χωρούν τα δύο πλοία στην ίδια θέση, διότι δεν υπάρχουν περιθώρια για ελιγμούς. Είναι αδύνατον να ελλιμενιστούμε δίπλα στο πετρελαιοφόρο. Μόνο μέσω δορυφόρου μπορεί να γίνει αυτό, διότι ανθρωπίνως είναι αδύνατο, επειδή, όπως φαίνεται από το σχέδιο, τα δύο πλοία ταυτίζονται σε ένα. Φαίνεται η απόσταση από το κόκκινο φανάρι. Πώς είναι δυνατόν να έρχεται το οχηματαγωγό και να δένει σε μία ράμπα, που θα είναι ήδη κατειλημμένη από το πλοίο με τα καύσιμα;


«Δε θα τα βγάλουμε πέρα το Πάσχα»!
«Θα υπάρξουν καθυστερήσεις και κυκλοφοριακό χάος»!


ΕΡ.: Είναι αλήθεια ότι το Πάσχα θα αντιμετωπίσετε ιδιαίτερα προβλήματα, επειδή δεν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στις προβλήτες;
ΑΠ.: Δεν πρόκειται να τα βγάλουμε πέρα το Πάσχα! Το πολύ – πολύ, να γίνουμε θέμα στις αθηναϊκές εφημερίδες, γιατί δε θα μπορούν τα πλοία ούτε να φορτώσουν ούτε να ξεφορτώσουν. Στην περιοχή όπου θα λάβουν χώρα τα έργα, θα υπάρχουν δύο θέσεις για ελλιμενισμό των πλοίων. Όμως, κατά τη γνώμη μου, υπάρχει μόνο μία, γιατί η δράγα, που θα σκάβει στην περιοχή των εκτελούμενων εργασιών, πρέπει να ρίξει άγκυρες για να μην την «παίρνει» ο καιρός. Με τις άγκυρες, λοιπόν, και τα συρματόσχοινα, θα είναι δύσκολο να ελλιμενίζεται και δεύτερο πλοίο.

Εν πάση περιπτώσει, οι πλοίαρχοι της γραμμής θα κάνουμε υπομονή, θα ρισκάρουμε και λίγο, προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα.
Έστω ότι τα πλοία είναι δύο, όμως, από πού θα φεύγουν οι επιβάτες; Όπως γνωρίζουμε, στη νησίδα, έμπροσθεν του λιμεναρχείου, μπορεί να περνά ένα μόνο αυτοκίνητο τη φορά. Φανταστείτε να κινούνται 300 Ι.Χ., ταυτόχρονα, στην παραλιακή και το κυκλοφοριακό χάος που θα προκληθεί.
Θα δημιουργηθούν, με μαθηματική ακρίβεια, προβλήματα καθυστερήσεων στις αφίξεις και αναχωρήσεις των πλοίων, κυκλοφοριακή συμφόρηση στην παραλιακή και τροχαία ατυχήματα, διότι είναι λογικό να συμβαίνουν δυστυχήματα όταν επικρατεί μπάχαλο στον κόμβο μπροστά από το Λιμεναρχείο. Φοβάμαι ότι η περίοδος του Πάσχα δεν θα κυλήσει ήρεμα και ότι δε θα μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε το κοινό.

«Στον αέρα τα κρηπιδώματα»!
«Θα πέσει η παραλία μαζί με το δρόμο»!

ΕΡ.: Η κατάσταση στο λιμάνι πάντως δεν πρόκειται να βελτιωθεί…
ΑΠ.: Για τους γνωστούς λόγους, είναι αδύνατον τεχνικά να συμβεί αυτό. Είναι αδύνατον να παρέμβει κανείς δυναμικά, διότι δεν μπορεί να υλοποιηθεί κανένα έργο κοντά στα κρηπιδώματα, γιατί είναι στον «αέρα» και κούφια! Θα πέσει η παραλία μαζί με το δρόμο! Μόνη λύση είναι η κατασκευή ενός νέου λιμανιού!
Εν τω μεταξύ, προέκυψε κι άλλο πρόβλημα, το οποίο ανέφερε ο κ. Λιμενάρχης. Πρόκειται για το πλοίο «Ούγκο Φώσκολος», το οποίο είναι ελλιμενισμένο στην προβλήτα του Αγίου Νικολάου. Ως γνωστόν, το πλοίο έχει κατασχεθεί και δεν έχουμε δικαίωμα, βάσει του νόμου, να το μετακινήσουμε. Η θέση αυτή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, ως εναλλακτική λύση για ένα ακόμα πλοίο, αλλά πρέπει να το ξεχάσουμε.
Μάλιστα, θα υπάρξει κι άλλο πρόβλημα, επειδή πρέπει, σε λίγες μέρες, να απαντήσουμε σε ιταλική εταιρία αν μπορούμε να δεχτούμε το πλοίο, που θα εκτελεί τα δρομολόγια Ζακύνθου – Ιταλίας. Οπότε θα αναγκαστούμε να πούμε «όχι», διότι δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς και αυτό θα αποβεί εις βάρος του νησιού.

Σε ό,τι αφορά τα ημερόπλοια, άκουσα στη σύσκεψη αν οι επιβάτες βγάζουν φωτογραφίες από το «Ναυάγιο», αν φτιάχνουν πρωινά και αν έχουν ξύλινες σκάλες. Προσωπικά, έθεσα το εξής σοβαρό θέμα: Αυτά τα πλοία πραγματοποιούν πλόες στην ανατολική και δυτική πλευρά του νησιού. Από το Σχοινάρι μέχρι το Κερί (όλη η δυτική πλευρά) είναι εκτός επικοινωνίας VHF. Αν, ο μη γένοιτο, συμβεί κάτι, δεν πρόκειται να τους ακούσει κανείς. Θα πνίγονται άνθρωποι και οι αρμόδιοι δε θα έχουν πάρει χαμπάρι!
Οπότε, πριν μας απασχολήσει αν οι τουρίστες βγάζουν φωτογραφίες στο «Ναυάγιο», θα ήταν καλό να τοποθετήσουμε μία κεραία VHF, προκειμένου να ακούμε τα ημερόπλοια όταν βρίσκονται στις δυτικές μας ακτές, διότι είναι έρμαια της τύχης τους!
Αυτό για μένα αποτελεί εξόχως σοβαρό ζήτημα, και, δευτερευόντως, με απασχολεί αν θα μετακινηθούν σε άλλες θέσεις, προκειμένου να διευκολυνθεί η κυκλοφορία μέσα στο λιμάνι.
Φυσικά, θα ήταν καλό να μεταφερθούν στο χώρο της μαρίνας, εάν το επιθυμούν. Εάν αποφασίσουν να κάνουν μία παραχώρηση και να ελλιμενίζονται στο χώρο της μαρίνας, θεωρώ ότι θα ήταν θετικό.
Θυμάστε που είχα αναφέρει, παλαιότερα, ότι η τραπεζοειδής προβλήτα δεν είναι καλό έργο; Είναι γνωστό ότι «βούλιαξε» και διόρθωσαν τη ζημιά με τσιμεντοενέσεις. Επισημαίνω ότι πρόκειται να βυθιστεί κι άλλο σημείο της. Δυστυχώς, επαληθεύτηκα όταν έλεγα ότι φτιάξαμε έναν ύφαλο στη μέση του λιμανιού, ο οποίος κατέληξε πάρκιν και ουρητήρια και στη συνέχεια «βούλιαξε»!

Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να σημειώσω ότι όσα σας είπα τα αναφέρουμε, με το «νι και με το σίγμα», σε επιστολή, που αποστείλαμε όλοι οι πλοίαρχοι της γραμμής στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, επισυνάπτοντας το σχέδιο του κ. Σιώρη, προκειμένου να προλάβουμε, ώστε να μην ελλιμενιστεί τελικά το επιβατηγό της γραμμής δίπλα στο πλοίο με τα καύσιμα.
Επαναλαμβάνω ότι λύση στον ορίζοντα δεν υπάρχει για τα ζωτικά προβλήματα του λιμανιού. Απλώς, θα «βουλώσουμε» δύο «τρυπούλες» κι εκεί τελειώνουν τα προβλήματα του λιμένος. Κατά τα άλλα, θα παραμείνει ένα άχρηστο και δυσλειτουργικό λιμάνι, επικίνδυνο για τα πλοία! Άρα, ζούμε ένα απίστευτο και ατελείωτο δράμα!

Συνέντευξη στην Ντιάνα Χαϊκάλη
Πηγή: Ημέρα τση Ζάκυθος
Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Χειμαρρος ο πλοιαρχος, και ειναι για γελια να γινονται λιμενικα εργα χωρις να συμβουλευεται κανεις τους αμεσους χρηστες. Ειχα επισκεφθει τη Ζακυνθο πριν 10 χρονια και ο χωρος μεσα στο λιμανι ειναι αρκετα μεγαλος η τουλαχιστον ετσι μου φανηκε. Το προβλημα με τις φωτογραφιες του ναυαγιου και τα ημεροπλοια ποιο ειναι?

Link to comment
Share on other sites

μωρε καλα τα λεει και να αγιασει αλλα και που τα λεει ποιος τον ακουει...

ή αυτοι που κανουν τις μελετες ειναι πιο σχετικοι.

το προβλημα με ναυαγιο ειναι οτι επειδη πανε πολλα ημεροπλοια και ειναι πολυσχναστη παραλια πρεπει να μπουν ναυαγοσωστες. αλλα αυτο κοστιζει. τα εξοδα δεν τα αναλαμβανει ο τοπικος δημος και η μπαλα παει στα ημεροπλοια. οι τελευταιοι φυσικα δεν... με αποτελεσμα να υπαρχει πιθανοτητα να μην χαρακτηριστει πολυσυχναστη κ φυσικα το αν και για ποση ωρα θα επιτρεπεται αυτα τα πλοια να σταματαει στην περιοχη.

με αλλα λογια τεννις.

Link to comment
Share on other sites

Με… αποκλεισμό απειλείται η Ζάκυνθος!

Έφτασε στο απροχώρητο η κατάσταση στο λιμάνι

Με… αποκλεισμό απειλείται η Ζάκυνθος!

Ανύπαρκτες… οι θέσεις για να «δένουν» τα πλοία!

Την παύση λειτουργίας του μόλου Αγίου Διονυσίου ζήτησε η ΥΑΣ!

Αναμένεται νέα αυτοψία-βιντεοσκόπηση από μηχανικό του ΥΕΝ!

Σε «αναμμένα κάρβουνα» κάθονται οι τοπικές αρχές!

Ορατός, όσο ποτέ άλλοτε, είναι πλέον ο κίνδυνος του θαλάσσιου αποκλεισμού του νησιού μας, με όσες τραγικές συνέπειες αυτός μπορεί να συνεπάγεται ενόψει τον εορτών του Πάσχα αλλά και της θερινής περιόδου, λόγω των έντονων προβλημάτων που αντιμετωπίζει το λιμάνι.

Συγκεκριμένα, μετά την εγκατάσταση του εργολάβου στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι εργασίες αποκατάστασης της ζημιάς που έχει υποστεί το λιμάνι στο μόλο του Αγίου Διονυσίου, πραγματοποιήθηκε και νέα αυτοψία αλλά και βιντεοσκόπηση στο σημείο που έχει δημιουργηθεί η σπηλαίωση από δύτη, για λογαριασμό της αναδόχου εταιρίας και σε συνεργασία με την υπάλληλο της Υπηρεσίας Αποκατάσταση Σεισμοπλήκτων του ΥΠΕΧΩΔΕ, προκειμένου να διαπιστωθεί ξανά η κατάσταση στην οποία βρίσκεται συνολικά ο μόλος.

Όπως είχε αναφερθεί τότε και είχε δημοσιευθεί από την «Η.τ.Ζ.» (φύλλο Δευτέρας 4 Απριλίου), από τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρίας Θεόδωρο Λύρα, λόγω του χρόνου που είχε μεσολαβήσει από την σύνταξη της μελέτης (16 μήνες), έως την έναρξη των εργασιών, αλλά και του φόρτου στο λιμάνι, ήταν απαραίτητη η επανεξέταση της κατάστασης, έτσι όπως αυτή έχει ως σήμερα.

Μάλιστα, στο ίδιο δημοσίευμα της εφημερίδας μας, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Νίκος Ακτύπης, είχε αναφέρει, ότι ίσως χρειαστεί τροποποίηση της αρχικής μελέτης, θέμα για το οποίο θα γινόταν σύσκεψη στην ΥΑΣ την περασμένη εβδομάδα, παρουσία του μελετητή του έργου κ. Σιώρη, ενώ ο ίδιος κάλεσε τους τοπικούς φορείς να βρίσκονται σε εγρήγορση.

Μετά την πραγματοποίηση της σύσκεψης στην ΥΑΣ, τα πράγματα εξελίχθηκαν ραγδαία και άκρως αρνητικά για το νησί μας. Από την ανάδοχο εταιρία, διαπιστώθηκε ότι η ζημιά ήταν πολύ μεγαλύτερη από ότι στην αρχική μελέτη είχε υπολογιστεί, συνεπώς χρειάζεται η τροποποίησή της. Επίσης, απεστάλη την Παρασκευή το μεσημέρι έγγραφο από το ΥΠΕΧΩΔΕ προς το Λιμεναρχείο Ζακύνθου, με το οποίο δινόταν εντολή στο Λιμενάρχη, Δημήτρη Δεδεμάδη, προκειμένου να παύσει τη λειτουργία του μόλου του Αγίου Διονυσίου, λόγω κινδύνου πρόκλησης ατυχήματα κατά τη φορτοεκφόρτωση των πλοίων!

Κάτι τέτοιο ουσιαστικά, θα σήμαινε και την παύση της λειτουργίας του λιμανιού, μιας και παρόμοιο πρόβλημα με σπηλαίωση αντιμετωπίζει και ο μόλος του Αγίου Νικολάου στο ένα του σημείο (από τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου), ενώ στην άλλη θέση βρίσκεται ακινητοποιημένο εδώ και πολλούς μήνες το «Ούγκο Φώσκολο».

Το Σάββατο το μεσημέρι, ο Λιμενάρχης κάλεσε τις τοπικές αρχές στο γραφείο του, αλλά και τους εκπροσώπους των πλοιοκτητριών εταιριών, προκειμένου να βρεθεί άμεση λύση, διότι το νησί θα παρέμενε αποκλεισμένο για περίπου δύο μέρες, δεδομένου ότι ο κ. Δεδεμάδης, δεν μπορούσε να πάρει από μόνος του την ευθύνη πραγματοποίησης δρομολογίων στην πορθμιακή γραμμή Ζακύνθου-Κυλλήνης, έχοντας μάλιστα εντολή για παύση λειτουργίας του μόλου Αγίου Διονυσίου.

Το «παρών» στη σύσκεψη του Σαββάτου, από την πλευρά των τοπικών αρχών, έδωσαν ο Βουλευτής, Δημήτρης Βαρβαρίγος, ο Νομάρχης, Διονύσης Γάσπαρος, ο Δήμαρχος Ζακυνθίων και ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Άκης Τσαγκαρόπουλος και Διονύσης Ακτύπης αντίστοιχα, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Νίκος Ακτύπης, ο Νομαρχιακός Σύμβουλος, Στάθης Μπετίνης, αλλά και άλλοι φορείς.

Με δεδομένο, ότι το λιμάνι δεν μπορούσε ουσιαστικά να λειτουργήσει, αναζητήθηκε λύση, πάρά τις όποιες διαφωνίες και αντεγκλήσεις υπήρχαν, ακόμη και με έντονες φραστικές αντιπαραθέσεις. Μάλιστα, ο Νομάρχης κάλεσε το Βουλευτή, από κοινού να κινηθούν νομικά κατά της εταιρίας που έχει αναλάβει την αποκατάσταση της ζημιάς, για το λόγο ότι δεν υπήρξε ενημέρωση από την πλευρά της για τις όποιες κινήσεις η τελευταία έκανε, αλλά και για να αναζητηθούν τυχόν νομικές ευθύνες. Να σημειωθεί ότι για τα τεκταινόμενα είχε ενημερωθεί και η Εισαγγελέας, η οποία είχε ζητήσει να βρεθεί νομική λύση για το πρόβλημα, πριν γίνει οποιαδήποτε άλλη κίνηση.

Στις λύσεις που προτάθηκαν, ακούστηκε και η άποψη για μεταφορά του «Ούγκο Φώσκολο» από τη θέση που βρίσκεται σήμερα στη ράμπα που «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια, όμως πρώτον οι εκπρόσωποι της πλοιοκτήτριας εταιρίας απείχαν από τη σύσκεψη και δεύτερον, το θέμα περιπλέκεται ακόμη περισσότερο λόγω των κατασχέσεων που έχει υποστεί το πλοίο. Αναφέρθηκε η λύση του τραπεζοειδή, όμως εκεί μπορεί να «δέσει» μόνο ένα πλοίο, ενώ δεν υπάρχει ράμπα.

Ωστόσο, αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί και νέα αυτοψία, αυτή τη φορά από το ΥΕΝ. Για το λόγο αυτό ζητήθηκε και θα έλθει στη Ζάκυνθο σήμερα ή το αργότερο αύριο, ιδιώτης λιμενολόγος μηχανικός, ο οποίος έχει αναλάβει από το ΥΕΝ την καταγραφή της κατάστασης όλων των κρηπιδωμάτων στα λιμάνια των νησιών του Αιγαίου, προκειμένου να πραγματοποιήσει νέα αυτοψία και βιντεοσκόπηση στο μόλο του Αγίου Διονυσίου, η οποία και θα συγκριθεί με αυτή που πραγματοποιήθηκε από την ανάδοχο εταιρία.

Για το λόγο αυτό άλλωστε, από τους εκπροσώπους των τοπικών Αρχών, υπογράφηκε το Σαββάτο πρακτικό το οποίο εστάλη στο ΥΠΕΧΩΔΕ και την ΥΑΣ, και εν συνεχεία υπογράφηκε από τον αρμόδιο υπάλληλο, με την εντολή να παρθούν επιπρόσθετα μέτρα ασφαλείας στο μόλο του Αγίου Διονυσίου, έως ότου πραγματοποιηθεί η νέα αυτοψία από το ΥΕΝ.

Το πρόβλημα ωστόσο, είναι αρκετά σοβαρό αφού όπως δήλωσε στην «Η.τ.Ζ.» ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου «αν τα πράγματα είναι έτσι όπως αναφέρονται από την ΥΑΣ, τότε θα πρέπει άμεσα να βρεθούν εναλλακτικές θέσεις για να δένουν τα πλοία και εν συνεχεία να επιλυθεί το πρόβλημα εξ’ ολοκλήρου και όχι αποσπασματικά. Η Ζάκυνθος θα πρέπει να έχει στάνταρ έξι θέσεις για να δένουν τα πλοία και όχι δύο και αυτές να είναι προβληματικές. Θα πρέπει επίσης όλοι να γνωρίζουν ότι είναι διαφορετικός ο φορέας διαχείρισης του λιμανιού, που είναι το Λιμενικό Ταμείο και το οποίο θα αναλάβει και τα έξοδα για να έλθει ο λιμενολόγος μηχανικός του ΥΕΝ και διαφορετικός ο φορέας εκτέλεσης των έργων.

Αυτό που τουλάχιστον εμένα ενδιαφέρει, είναι να εκτελεστεί ένα έργο σωστό από οποιονδήποτε φορέα και όχι προβληματικό. Θα πρέπει επίσης να τονιστεί ότι εμείς σαν Λιμενικό Ταμείο, έγκαιρα είχαμε ενημερώσει για τη ζημιά στο μόλο του Αγίου Νικολάου, όλες τις Υπηρεσίες, όμως από τον Οκτώβρη έως και σήμερα, δεν έχουμε λάβει συγκεκριμένες απαντήσεις».

Ο προϋπολογισμός του έργου έτσι όπως αρχικά είχε υπολογιστεί αγγίζει τα 660.000€, ενώ άγνωστο πλέον είναι σε τι ποσό μπορεί να φτάσει, αν όντως οι ζημιές είναι τέτοιες, έτσι όπως από την ανάδοχο εταιρία και την ΥΑΣ έχουν υπολογιστεί. Εκείνο πάντως που προβλημάτισε έντονα τις τοπικές αρχές, ήταν το γεγονός ότι δεν είχαν ενημέρωση για τις κινήσεις που έγιναν, έως ότου έγινε γνωστό, ότι θα πρέπει να μην λειτουργεί ο μόλος του Αγίου Διονυσίου. Όπως και να έχει, ωστόσο, οι εξελίξεις των επομένων ημερών αναμένονται με μεγάλη αγωνία, διότι η κατάσταση έχει πλέον φτάσει στο απροχώρητο και απαιτούνται άμεσα λύσεις.

Συντάκτης Σπύρος Μπέτσης

Πηγή: Ημέρα τση Ζάκυθος

Link to comment
Share on other sites

Το λιμάνι της αγωνίας

«Μανούβρες για να μην κλείσει ο μόλος του Αγ. Διονυσίου

Αλλεπάλληλες συσκέψεις στη Νομαρχία

Η υπόθεση στο γραφείο της Εισαγγελέως

30.000 ευρώ συν ΦΠΑ το κόστος της αυτοψίας

Μετακίνηση του «Ούγκο Φώσκολος» στην προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια

Δ. Βαρβαρίγος: «Σκοπιμότητα για την αύξηση του προϋπολογισμού του έργου»!

Δ. Γάσπαρος: «Δραματική η κατάσταση στο λιμάνι»!

Η απόφαση της Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων του ΥΠΕΧΩΔΕ να «κλείσει» ο λιμενοβραχίονας του Αγίου Διονυσίου, λόγω των εκτεταμένων σπηλαιώσεων που παρουσιάζουν τα κρηπιδώματα, προκάλεσε σάλο και αναταραχή, δεδομένου ότι ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος να μείνουμε, κυριολεκτικά, χωρίς λιμάνι, αποκλεισμένοι, επ’ άπειρον από θαλάσσης.

Το ζήτημα αυτό αποτέλεσε αντικείμενο έκτακτης σύσκεψης, η οποία έλαβε χώρα, άρον – άρον, το περασμένο Σάββατο, στο κτίριο του Λιμενικού Ταμείου, όπου οι συναρμόδιοι φορείς αποφάσισαν να παρέμβουν, δυναμικά, στο ΥΠΕΧΩΔΕ, προκειμένου να αρθεί η δυσμενής εξέλιξη για το νησί μας.

Πράγματι, μετά από αλλεπάλληλες παρεμβάσεις, το ΥΠΕΧΩΔΕ έδωσε ρητή διαβεβαίωση ότι οι δύο θέσεις πρόσδεσης επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων στην προβλήτα του Αγίου Διονυσίου, μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις και μετά από λήψη επιπρόσθετων μέτρων ασφαλείας.

Η χθεσινή μέρα βρήκε Νομάρχη και Βουλευτή με το τηλέφωνο στο χέρι, δεδομένου ότι οι δύο άνδρες προσπαθούσαν να βρουν λύση στα σοβαρά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.

Ο Βουλευτής Ζακύνθου, Δημήτρης Βαρβαρίγος, αποφάσισε να καταθέσει άμεσα ερώτηση στη Βουλή για τα μαύρα χάλια του λιμανιού, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με το Γενικό Γραμματέα Λιμένων του ΥΕΝ, κ. Βλάχο, ο δεύτερος διαβεβαίωσε τον πρώτο ότι σε συνεννόηση που είχε με το ΥΠΕΧΩΔΕ ελήφθη η αμετάκλητη απόφαση να μετακινηθεί το πλοίο «Ούγκο Φώσκολος» στην προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια, η οποία βρίσκεται έξω από το λιμάνι, προκειμένου να απελευθερωθεί μία θέση πρόσδεσης.

Από την άλλη πλευρά, ο Νομάρχης Ζακύνθου, Διονύσης Γάσπαρος είχε αλλεπάλληλες συσκέψεις και επαφές για το θέμα αυτό, ενώ ενημέρωσε τηλεφωνικά την κ. Εισαγγελέα Ζακύνθου.

Εν τω μεταξύ, φθάνει σήμερα το μεσημέρι στο νησί μας κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων – λιμενολόγων της Διεύθυνσης Λιμενικών Υποδομών του ΥΕΝ, προκειμένου να εκτιμηθεί η επακριβής κατάσταση των κρηπιδωμάτων του λιμενοβραχίονα του Αγίου Διονυσίου και να ληφθούν οριστικές αποφάσεις.

Το κόστος της επίσκεψης είναι ολίγον «τσουχτερόν», αφού θα στοιχίσει στο Λιμενικό Ταμείο 30.000 ευρώ, προστιθεμένου και του ΦΠΑ.

Δ. Βαρβαρίγος: «Σκοπιμότητα για την αύξηση του προϋπολογισμού του έργου»!

Κληθείς από την «Η.τ.Ζ.» να σχολιάσει τις σοβαρές εξελίξεις ο Βουλευτής Ζακύνθου, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Ενημερώθηκα τελευταίος για τη σύσκεψη, η οποία διεξήχθη το Σάββατο το πρωί, ενώ ο Νομάρχης γνώριζε για το πρόβλημα από την Παρασκευή το μεσημέρι.

Θεωρώ απαράδεκτο να έρχεται τελεσίγραφο την Παρασκευή, για να «κλείσει» το λιμάνι, χωρίς άλλη προειδοποίηση, και ιδιαίτερα σε χρονικό διάστημα, όπου δε λειτουργούν οι δημόσιες Υπηρεσίες.

Πιστεύω ότι η απόφαση αυτή υποκρύπτει σκοπιμότητα και ότι κάποιοι προσπαθούν να εκβιάσουν καταστάσεις, λόγω της επικείμενης αυξημένης κίνησης του Πάσχα, προκειμένου να αυξηθεί ο προϋπολογισμός του έργου.

Θα καταθέσω ερώτηση στη Βουλή για το θέμα αυτό».

Δ. Γάσπαρος: «Δραματική η κατάσταση στο λιμάνι»!

Ερωτηθείς από την «Η.τ.Ζ.» περί του θέματος αυτού, ο Νομάρχης Ζακύνθου, Διονύσης Γάσπαρος, ανέφερε τα κάτωθι:

«Ενημέρωσα, τηλεφωνικώς, την κ. Εισαγγελέα Ζακύνθου για τις εξελίξεις που αφορούν στο λιμάνι. Στο σημείο αυτό, θέλω να επισημάνω ότι στις περιπτώσεις, που οι φορείς του νησιού μας εμφανίζονται ενωμένοι, γεγονός που συνέβη το περασμένο Σάββατο, τότε βρίσκονται λύσεις στα προβλήματα.

Η τακτική αυτή πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση, όπου όλοι οι φορείς (Νομάρχης, Βουλευτής, Δήμαρχος Ζακυνθίων, Πρόεδρος της Λιμενικής Επιτροπής, Λιμενάρχης) κάθισαν στο ίδιο τραπέζι και συζήτησαν, πολιτισμένα, προκειμένου να επιλύσουν το ζήτημα που ανέκυψε.

Πρόκειται για ένα στόχο, τον οποίο είχα θέσει από την αρχή της πολιτικής μου καριέρας και θεωρώ ότι βρισκόμαστε σε πολύ σωστό δρόμο.

Σε ό,τι αφορά τα προβλήματα του λιμανιού, θα θυμούνται οι πολίτες ποιες ήταν οι απόψεις του Νομάρχη και της πλειοψηφίας του Νομαρχιακού Συμβουλίου, ως προς το θέμα αυτό, δεδομένου ότι είχα δηλώσει, επανειλημμένως, ότι είμαι αντίθετος στην κατασκευή ενός νέου λιμανιού, ενώ οι ανάγκες του υπάρχοντος, για να καταστεί λειτουργικό, άγγιζαν πολλά δισεκατομμύρια δραχμές.

Μάλιστα, τότε, κάποιοι ισχυρίζονταν ότι οι απόψεις μας δεν ήταν σωστές και ότι θέλαμε να κάνουμε έργα στο λιμάνι, πετώντας χρήματα, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή του νέου.

Δικαιωθήκαμε για τις απόψεις μας^ όμως, λυπηθήκαμε για την κατάσταση, η οποία είναι δραματική.

Υπενθυμίζω ότι, προ καιρού, στη σύσκεψη των τεσσάρων Νομαρχών με την Περιφερειάρχη, στη Λευκάδα, εκμεταλλευόμενος, τότε, την ευαισθησία του Υπουργείου για τις σεισμοπαθείς περιοχές, εντάξαμε μία πίστωση για την επισκευή του μόλου του Αγίου Διονυσίου.

Έκτοτε, δεν ενημερώθηκα από κανέναν για όσα ελάμβαναν χώρα στο Υπουργείο και την Περιφέρεια και δε γνώριζα για την εκπόνηση των μελετών, η οποία πραγματοποιείτο από άλλους φορείς.

Επίσης, δεν είχαν την ευαισθησία να με ενημερώσουν για την εξέλιξη των πραγμάτων. Έτσι, λοιπόν, ενεκρίθησαν οι 600.000 ευρώ, μετά από μεγάλη καθυστέρηση και παρεμβάσεις πολλών φορέων.

Ανεδείχθη, λοιπόν, ο εργολάβος, με όλες τις σύννομες διαδικασίες, ο οποίος, με τη σειρά του, ανέθεσε σε ιδιώτη δύτη να διαπιστώσει το μέγεθος των ζημιών στα κρηπιδώματα του Αγίου Διονυσίου και σύμφωνα με τα σχετικά πορίσματα, οι βλάβες είναι εκτεταμένες και μεγάλες.

Κατόπιν, ο κ. Λιμενάρχης έλαβε το γνωστό έγγραφο για το κλείσιμο της προβλήτας του Αγίου Διονυσίου, ο οποίος μάς ενημέρωσε - και τον συγχαίρω γι’ αυτό - για τον κίνδυνο που ελλοχεύει να μείνει το νησί μας χωρίς λιμάνι.

Έτσι, λοιπόν, όλοι οι φορείς προσπαθήσαμε από κοινού να επιλύσουμε το πρόβλημα, πιέζοντας τους αρμόδιους παράγοντες των υπουργείων, οπότε και ανεστάλη, προφορικά, η αρχική εντολή του ΥΠΕΧΩΔΕ για κλείσιμο του λιμενοβραχίονα του Αγίου Διονυσίου.

Όλα αυτά συνέβησαν γιατί κάποιοι, εδώ και καιρό, ήθελαν να κάνουν έργα, χωρίς να ενημερώνουν τους συναρμόδιους φορείς.

Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να αναφέρω ότι τα έργα στο λιμάνι, τα οποία πρόκειται να δημοπρατηθούν, εντός δέκα ημερών, προϋπολογισμού 4,5 εκ. ευρώ, τα υλοποιεί ο Νομάρχης, μετά την άδεια του αρμόδιου Υπουργείου.

Για τα έργα, λοιπόν, καλό είναι να αποφασίζουν οι σχετικοί φορείς και για την αποκατάσταση των ζημιών τα αρμόδια υπουργεία.

Γι’ αυτό το λόγο, είχα τονίσει ότι για να προοδεύσει η Ζάκυνθος και η Ελλάδα, πρέπει να εξαφανιστούν από την πολιτική ζωή τα μικροκομματικά ή ψηφοθηρικά οφέλη, γιατί, εάν τα πράγματα είχαν γίνει σωστά και είχε αναλάβει η Νομαρχία την αποκατάσταση των ζημιών στις προβλήτες, θα αναλάμβανε τις ευθύνες της, ενώ τώρα ψάχνουμε να βρούμε ποιος ήταν υπεύθυνος, εδώ και καιρό, στην Περιφέρεια και στα Υπουργεία. Το θέμα είναι τι κάνουμε εμείς οι Ζακυνθινοί.

Δυστυχώς, αυτή τη στιγμή, διαθέτουμε το συγκεκριμένο λιμάνι και δεν είναι δυνατόν, από τη μία στιγμή στην άλλη, να λύσουμε όλα τα προβλήματα.

Ωστόσο, έχουμε ηθική υποχρέωση να εκσυγχρονίσουμε το υπάρχον λιμάνι, ώστε να καταστεί λειτουργικό και, ταυτόχρονα, να διεκδικήσουμε την κατασκευή ενός νέου λιμανιού».

Συντάκτης Ντιάνα Χαϊκάλη

Πηγή: Ημέρα τση Ζάκυθος

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

ο φοσκωλος παραμενει στην Λαμψη του πρασινου της ζακυνθου κρατωντας την καλυτερη θεση του λιμανιου, ενω στη ραμπα διπλα του που πλαγιοδετουν πλοια της γραμμης υπαρχει μια εμφανεστατη σπηλαιωση.

δεν ξερω τι γινεται και τι αποφασιζεται. οντως τα εργα θα παρουν καιρο, αλλα ποτε θα ειναι ετοιμα;

Link to comment
Share on other sites

Πάντως αυτό που μου έχει κάνει εντύπωση από αυτό το λιμάνι είναι η θέση για το κρουαζιερόπλοιο, ΕΞΩ :confused: από τον κυματοθραύστη. Απλά καταπληκτική ιδέα. Κι εγώ έλεγα ότι τα λιμάνια τα φτιάχνουμε για να μπαίνουν τα πλοία μέσα!

Link to comment
Share on other sites

καλά εργάρα και ο τραπεζοειδής, k ο ντόκος απέξω. και καλά ο ντόκος, πες ότι τα κρουαζιερόπλοια δένουν καλοκαίρι και δεν έχει βοριάδες, ποιος καπετάνιος σοβαρού κρουαζιερόπλοιου θα το φέρει έστω k με 4 τόσο κοντά στις πέτρες, με 2 stands που αμφιβάλλω αν έχουν μετρηθεί ώστε να είναι σε frames και όχι σε σκέτη λαμαρίνα και με 4 κάμπους όλους "κιολλους".

όσο για το λιμάνι με την "υπόγεια απορρόφηση υδάτων προπέλας" που με κόπο έφτιαξαν τα καραβια μας τόσο καιρό, στην θέση εκείνη δεν φορτώνουν ξεφορτώνουν εδώ και 2 χρονια. μονο μεθορμίσεις για να μένουν άδεις οι θέσεις. δεν ξέρω αν το φτιάξουν κιόλας μια και το πόδι του ag νικόλα είναι μονόδρομος και δεν λέει να "ξεφορτενουν" 200 αμάξια από εκεί. Να πω για τις πέτρες που έχουν κάνει για βραχίονα ακριβώς διπλα που σία φαίνονται χωρίς φωτισμό και ένα σωρό giot το καλοκαίρι πάνε ευθεία μέχρι κάποιος να τους δει k να τους φωνάξει? K όταν είχα βρεθεί στο YEN υπηρεσία λιμένων η απάντηση του πολιτικού μηχανικού για καινούργιο λιμάνι είναι ότι ο γενικός λέει ότι είναι μεγάλο και αρκεί! ναι μεγάλο είναι σε εμβαδό και μονο σε αυτό το λιμάνι. μια υπεροχη μαρίνα θα γινόταν. αλλα ας περιμένουμε μετά από 2-3 μεγάλα ατυχήματα ίσως το κάνουν. για την ώρα ας πληρώνει το λιμενικό ταμείο τα φώτα της παραλίας μαζί και της εκκλησιας του αγίου Διονυσίου. Γιατί τα έχει ανάγκη η εκκλησια και όχι το λιμάνι.

με τση υγειές μας και να μας φωτίσει ο Άγιος....

Link to comment
Share on other sites

όσο για το λιμάνι με την "υπόγεια απορρόφηση υδάτων προπέλας" που με κόπο έφτιαξαν τα καραβια μας τόσο καιρό, στην θέση εκείνη δεν φορτώνουν ξεφορτώνουν εδώ και 2 χρονια. μονο μεθορμίσεις για να μένουν άδεις οι θέσεις. ..

προχτες παντως απο εκει φυγαμε. απο το βαπορι ειναι τραβηγμενη η φωτο

Link to comment
Share on other sites

σοβαρα μιλας?

τουλ το καραβι που φυγατε ειχε καλα συρματοσχοινα στον καταπελτη? γιατι ετσι οπως το πανε εκει στο νησι, θα χρειαστουν.

Κατι ακουγα για @γερο το λιμανι μεχρι σεπτεμβρη@ αλλα νομιζα αναφεροντουσαν στο ποδι του Αγ Διονυση.

Α ρε εγκληματιες!

Link to comment
Share on other sites

και ναι μολις το διασταυρωσα με διαφορα δημοσιευματα

8α παραθεσω μονο τιτλους και ημερομηνιες και οποιος 8ελει ας δει τα αρθρα γιατι ειναι μεγαλα για κοπυ/παστε

11/04/05 Με… αποκλεισμό απειλείται η Ζάκυνθος!

12/04/05 «Μανούβρες για να μην κλείσει ο μόλος του Αγ. Διονυσίου

13/04/05 Σήμερα η νέα αυτοψία στο λιμάνι

26/04/05 Μικρότερες από ό,τι είχε υπολογιστεί οι ζημιές στο λιμάνι

και για να σας σωσω απο τον κοπο

Να σημειωθεί ότι το κόστος για την δεύτερη αυτοψία και βιντεοσκόπηση του λιμανιού, ανέρχεται στα 30.000€ χρήματα που καλείται να δώσει το Λιμενικό Ταμείο, προκειμένου να λάβει τα τελικά αποτελέσματα για την κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι. Σύμφωνα πάντως με όσα έχουν αναφερθεί οι ζημιές ήταν μικρότερης έκτασης, από ότι λίγο πριν την έναρξη των εργασιών στο μόλο του Αγίου Διονυσίου, είχε διαπιστωθεί.

η τελευταια παραγραφος του τελευταιου

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Polla apo ta erwthmata parakatw aforoun to limani ths Zakyn8ou kata kyrio logo (kai to ti paleuoun h oxi)

- Ιούλιος μήνας και ακόμη δεν μπορούμε στη Ζάκυνθο, να αποφασίσουμε αν θέλουμε ή δεν θέλουμε τουρισμό…

- Μπορεί να μας περισσεύει και να θέλουμε να διώξουμε κιόλας…!

- Αυτό άλλωστε δείχνουν οι συμπεριφορές και οι πολιτικές ορέξεις των «δημοσίων υπαλλήλων» που έχουμε εκλέξει να μας διοικούν… και να αποφασίζουν αν θα μας καταστρέψουν ή όχι!

- Το νέο κτίριο του αεροδρομίου πάει για λειτουργία το 2006… και είναι λογικό (τα έχουμε γράψει μόνο εμείς)!

- Με το λιμάνι τι γίνεται;

- Ακόμη ψάχνεται η ναυτιλιακή εταιρία να βρει τρόπο να δέσει στη Ζάκυνθο, συνδέοντας το νησί μας κατευθείαν καλοκαιριάτικα με την γείτονα χώρα (Ιταλία) και εμείς «αγρό αγοράζουμε…»

- Η πρακτόρευσή του πλοίου είναι δεδομένη στο νησί και δεν υπάρχει τρόπος να δέσει!!!

- Αν αυτό συνέβαινε στη γειτονική Κεφαλονιά, το Νομαρχιακό Συμβούλιο και τα Δημοτικά, θα έπαιρναν αποφάσεις με κοινοποιήσεις στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και στα υπουργεία που θα γινόταν σεισμός… μεγαλύτερος από του ’53!

- Εδώ συνεδρίαζαν τα αιρετά όργανα στην Κεφαλονιά και αποφάσιζαν ποια συγκεκριμένα, νεότερα και άνετα πλοία της κοινοπραξίας θα έπρεπε να πηγαίνουν εκεί, με τσαμπουκά… για την πολυτέλειά τους (έχουν φαρδύτερους και πιο επιδέξιους πισινούς) αδιαφορώντας για την εξυπηρέτηση της Ζακύνθου… Μπράβο τους και ξαναμπράβο τους γιατί μπορούν και αποφασίζουν!!!

- Πρόσφατη είναι η δυναμική πολιτική αντίδραση τους που ανέτρεψε σε μία νύχτα, τη δρομολόγηση μεγάλου φέρυ, της κοινοπραξίας ζακυνθινών πλοίων, από το λιμάνι της Ζακύνθου στο Αργοστόλι!!!

-

- Και η πολιτική παρέμβαση, σαφώς ήταν προς όφελος της «παντόφλας» που κάνει το δρομολόγιο Αγ.Νικόλαος Βολιμών – Πεσάδα…σε δύο ώρες!!!

- Έτσι για να ξέρουμε που βρισκόμαστε… εν έτη 2005 και πόσο καλές και γρήγορες και ασφαλείς συγκοινωνίες έχουμε και πόσο μπορούν να αναπτυχθούν οι νησιωτικές συνεργασίες και το εμπόριο και η περιφέρειά μας κλπ… ΜΠΡΑΒΟ ΜΑΣ!!!

- Και μπράβο και στους Κεφαλλονίτες που το ανέτρεψαν… κ. Νομάρχα της γείτονος και κ. Περιφερειάρχα των νησιών!!!

- Κατά τα άλλα, τρεχάτε στις διανησιωτικές συναντήσεις και συνεργασίες της Μεσογείου και στις προσταγές της Ευρωπαϊκής Ενωσης, για να κάνετε μια βδομάδα διακοπές στη Μαγιόρκα…

- Στη Ζάκυνθο λοιπόν, ποιες είναι οι δυνάμεις, που κρατούν από το λαιμό και δεν αφήνουν όλα τα αιρετά συμβούλια και την τοπική διοίκηση να προασπίσει τα συμφέροντα και την οικονομία του νησιού, το βιοτικό επίπεδο του πολίτη, το αύριο;;;

- Τι είναι εκείνο που εμποδίζει τη σύνδεση με την Ιταλία; Γιατί κάποιοι στερούν από τον ταλαίπωρο Ζακυνθινό επιχειρηματία και εργαζόμενο, τον Ιταλικό τουρισμό;

- Γιατί δεν φεύγει από τη θέση που έχει καταλάβει στο λιμάνι το πλοίο Ουγκο Φώσκολος; Ποιος το κρατάει εκεί και δεν μπορεί να δέσει άλλο οχηματαγωγό;

- Καταλαβαίνουμε ότι η ζακυνθινή εταιρία έχει προβλήματα και δικαστικές μάχες, όμως δεν μπορεί να αποτελεί τροχοπέδη στον προβληματικό τουρισμού του νησιού μας; Ούτε να πιέσει πολιτικά καταλαμβάνοντας μία θέση στο προβληματικό λιμάνι μας…

- Πως γίνεται ο καθένας να φέρνει και να αράζει σε καίρια θέση στο διαλυμένο λιμάνι μας… το κάθε πλοίο που αγοράζει;

- Καρνάγιο ή ναυπηγείο, κάμαμε το λιμάνι και δεν το ξέρουμε; Τι λέει και το λιμενικό ταμείο; Όλα εντάξει; Νόμιμα;

- ΦΤΑΝΕΙ αιρετοί αφεντάδες, η τροχοπέδη και τα συμφέροντα… ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ….

- Ευθύνες βεβαίως έχει και η κάθε αντιπολίτευση, διότι δεν έχουν φέρει το θέμα σε μια συνεδρίαση και να βάλουν από κάτω, ξενοδόχους, δωματιάδες, εστιάτορες, εργαζόμενους και κάθε λογής ταλαιπωρημένο ζακυνθινό οικογενειάρχη που τον κυνηγάνε φέτος χίλιοι διαόλοι και δεν ξέρει αν θα βγάλει χειμώνα… να ακούσει τις γνώμες και τις απόψεις των εκλεγμένων που τον εκπροσωπούν για τα δίκαιά του…!!!

- Να τα βάλουμε με τις ναυτιλιακές εταιρίες; Όχι, διότι λογικά και αυτές με το λιμάνι που έχουμε, έπρεπε να έχουν σταματήσει τα δρομολόγια μέχρι νεοτέρας και να κλείσει η Ζάκυνθος καλοκαιριάτικα να τελειώνουμε…

- Άλλωστε με την ζεύξη Ζακύνθου – Ιταλίας τι σχέση έχουν τα πλοία και οι εταιρείες της γραμμής μας;

- Όλα κρέμονται σε μία κλωστή… βρε που στο καλό να πάμε να ζήσουμε με τούτη τη ξεφτίλα;;;

- Εκλογές έρχονται και δεν ιδρώνει αυτί!!! Ευτυχώς που η τοπική αυτοδιοίκηση, στην πλειοψηφία της, πολιτικά πρόσκεινται στο κυβερνών κόμμα και κάνουμε τη δουλειά μας…!

Συντάκτης: Σπύρος Μπέτσης

Πηγή: Ημέρα τση Ζάκυθος

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

καλα νεος μωλος δραπετσωνας εχει γινει η ζακυνθος. και το ωκεανις εκει ειναι δεμενο. κατατοπιστικο το ρεπορταζ απο την ημερα τσι ζακυνθος

Μετ’ εμποδίων η αποκατάσταση στο μόλο του Αγίου Διονυσίου

Απομάκρυνση του «Ωκεανίς» ζήτησε το Λιμεναρχείο

Μετ’ εμποδίων η αποκατάσταση στο μόλο του Αγίου Διονυσίου

Γ. Ζαχαρόπουλος:

«Σε καμία περίπτωση δεν θα σταματήσουν τα έργα στο λιμάνι»

Όπως είχαμε αναφέρει και σε παλαιότερο φύλλο της «Η.τ.Ζ.» την προηγούμενη εβδομάδα, δημιουργείται έντονο πρόβλημα σχετικά με την αγκυροβολία των πλοίων που πραγματοποιούν δρομολόγια στη γραμμή Ζακύνθου-Κυλλήνης, αφού αυτά είναι τέσσερα και οι θέσεις πρόσδεσης που θα μείνουν από σήμερα κενές θα είναι τρεις.

Για το λόγο αυτό από την προηγούμενη εβδομάδα, το Λιμεναρχείο από κοινού με τις πλοιοκτήτριες εταιρίες αναζητούσε λύση στο πρόβλημα, μιας και αυτή που αρχικά είχε προβλεφθεί πριν από περίπου ένα μήνα (να παραμένει στο λιμάνι της Κυλλήνης ένα πλοίο τις νυχτερινές ώρες), δεν πρόκειται να υλοποιηθεί.

Συγκεκριμένα, το λιμάνι της Κυλλήνης δεν μπορεί να υποδεχθεί άλλο πλοίο, αφού εκεί θα παραμένει κάθε βράδυ και το «Επτάνησος» που πραγματοποιεί δρομολόγια στην Κεφαλονιά.

Έτσι αναζητήθηκε κατεπείγουσα λύση, αφού από σήμερα το πρωί, στο λιμάνι του νησιού μας αναμένεται να βρεθεί πλωτή πλατφόρμα και γερανός που θα εγκατασταθούν πλησίον του τραπεζοειδούς προβλήτα, για τη συνέχιση των εργασιών στο μόλο του Αγίου Διονυσίου.

Με δηλώσεις του στην εφημερίδα μας, ο Λιμενάρχης, Γιώργος Ζαχαρόπουλος αναφέρθηκε στο θέμα, αλλά και στη λύση που προτάθηκε από την Υπηρεσία του, σημειώνοντας μεταξύ άλλων πως «το έργο είναι ανεξάρτητο από την αγκυροβολία των πλοίων και πρέπει να συνεχιστεί ανεξάρτητα από το πόσες κενές θέσεις πρόσδεσης υπάρχουν. Τα έργα θα προχωρήσουν όπως και να έχει και αύριο (σ.σ. σήμερα), θα ξεκινήσει η αποκατάσταση στο υποθαλάσσιο τμήμα».

Ο ίδιος τόνισε ότι «υπάρχει πρόβλημα με δύο θέσεις, οι οποίες χρησιμοποιούνται από πλοία που δεν πραγματοποιούν δρομολόγια της γραμμής και συγκεκριμένα το «Ωκεανίς» και το «Φώσκολο». Κανείς δεν μπορεί να σκεφτεί ότι θα μένει εκτός λιμανιού το βράδυ ένα πλοίο της γραμμής και να παραμένουν εντός λιμένα δύο που δεν εκτελούν δρομολόγια.

Δυστυχώς, για ένα διάστημα 2 ½ μηνών ένα πλοίο θα πρέπει να «πληρώσει τη νύφη» και επειδή δεν έχει ξεκαθαρίσει το καθεστώς με το «Φώσκολο», που από ό,τι γνωρίζουμε προχωρά, ζητήσαμε να απομακρυνθεί το «Ωκεανίς». Δεν μπορεί να γίνει κάτι άλλο και πλέον είναι υποχρεωτική η συγκεκριμένη κίνηση».

Μάλιστα, ο Λιμενάρχης ανέφερε ότι σε διαφορετική περίπτωση προβλέπεται η επιβολή προστίμου προς την ιδιοκτήτρια Εταιρία το ύψος του οποίου μπορεί να φτάσει σε αρκετά εκατομμύρια δραχμές, καθώς και η ενημέρωση του Εισαγγελέα και η αυτόφωρη διαδικασία, αν οι ιδιοκτήτες οποιουδήποτε πλοίου εμμένουν στις θέσεις τους, παρακάμπτοντας τις εντολές του Λιμεναρχείου...

αγριευουν τα πραγματα. στην κυλληνη κοιμαται το επτανησος και ενα απο τα δυο ζακυνθινα του πορου στη ζακυνθο οι μισοι ντοκοι εχουν κατσει και στους αλλους μισους ειναι ντανα κουραγιο

Link to comment
Share on other sites

καλα αυτη η ζακυνθος, χειροτερο και απο το νεο λιμανι της πατρας ειναι

...Σημειωτέον, ότι στη συνεδρίαση εκλήθησαν από τη Νομαρχιακή Αρχή κι έδωσαν το «παρών» οι πλοίαρχοι του «Ιόνιαν Σταρ», Αγαμέμνονας Ζαμπάζας, του «Ιονίς», Σπύρος Γιακουμέλος, του «Διονύσιος Σολωμός», Κυριάκος Μουζάκης, και του «Πρωτεύς», Πέτρος Κυπριώτης, οι οποίοι συμφώνησαν με τα έργα που πρόκειται να γίνουν στο λιμενοβραχίονα του Αγίου Νικολάου και στην εκβάθυνση του λιμανιού, αλλά εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους για τον ελλιμενισμό του πλοίου που μεταφέρει οχληρά φορτία δίπλα στα επιβατηγά πλοία της γραμμής, καθώς και στη δημιουργία της νέας θέσης ελλιμενισμού, η οποία, όπως υποστήριξαν πρόκειται να δημιουργήσει προβλήματα ελλιμενισμού, γιατί, αφ’ ενός, καθιστά ανενεργή μία θέση πρόσδεσης και, αφ’ ετέρου, εάν «δέσει» στη θέση αυτή ένα από τα μεγάλα πλοία της γραμμής, τα οποία έχουν μήκος 120 μέτρα (Δ. Σολωμός, Ιόνιαν Σταρ), τότε θα εξέχουν από το φανάρι κατά 20 μέτρα, με αποτέλεσμα να κλείνουν την είσοδο του λιμανιού και να εμποδίζουν την είσοδο και την έξοδο των άλλων πλοίων.

Όμως, παρά τις αντιρρήσεις των πλοιάρχων και Νομαρχιακών Συμβούλων και παρά το γεγονός ότι αποχώρησαν από τη συνεδρίαση εις ένδειξη διαμαρτυρίας οι κ.κ. Στάθης Μπετίνης και Γιάννης Τουρίκης, οι παρεμβάσεις στο λιμάνι θα προχωρήσουν, διότι έχουν εγκριθεί, ήδη, από την Περιφέρεια και πρόκειται να δημοπρατηθούν στις 14 του τρέχοντα μήνα, ενώ η συζήτηση είχε καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα...

απο το go zakynthos η ειδηση και αφορα τη συνεδριαση του νομαρχιακου συμβουλιου. σας κανει δε σας κανει το λιμανι αυτο μας ενεκριναν αυτο θα φτιαξουμε

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

ξεκινησαν τα εργα στολιμανι της ζακυνθου και η δραγα με τα παρελκομενα πιανει τη θεση του σολωμου. λογω των ανεζοβαπορων και της παραμονης του ΤΑΝΙ στην κυλληνη τα βραδυα λειπουν θεσεις και ισως να χρειαζεται ενα βαπορι να μενει ραδα.

Το αρθρο της "Η" εχει καποιες ασαφειες. μιλα για 4 πλοια της γραμμης ενω 2 ειναι δεμενα (ανεζ) και απο τα 4 της κοινοπραξιας το ενα κανει πορο

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ολημερις το χτιζανε το βραδυ εγκρεμιζοταν.

στην προβλητα αγιου διονυσιου (το "νεο" λιμανι) μια εκτεταμενη ρωγνη διαχωριζει τα μπλοκια απο την ασφαλτο. σε καποιο φευγαλεο πλανο ο αρμοδιος διαβεβαιωνε οτι δεν ειναι σοβαρο.

αυτα μετα τον πρωινο σεισμο. τωρα με τον βραδυνο θα μαθουμε αυριο τι παιζει μιας και υπαρχουν και εργα σε εξελιξη.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

οργασμος εργων στο λιμανι της Ζακυνθου. η προβλητα Αγ Διονυσιου (το κοκκινο φαναρι) ειναι ετοιμη και οι 4 ραμπες ειναι active. επισης μια δραγα ειναι μεταξυ του "τραπεζοειδους" και του ναου του αγιου και κανει εκβαθυνσεις.

τα ferries δενουν στην προβλητα Αγ Διονυσιου, αφου στην προβλητα αγ νικολαου ειναι ο φοσκωλος (μονιμως) και το ωκεανις.

στις 14/7 σε ταυτοχρονη αφιξη του Ζακυνθος και του Ιονις τα (γεματα) βυτια και τα φορτηγα του Ζ "εμβολιζαν" τα ΙΧ και τους επιβατες του Ιονις. ISPS σε πληρη εφαρμογη με τους watercops ειτε να ρεμβαζουν αμεριμνοι ειτε να σφυριζουν ακαταπαυστα.

η μεγαλες εκπληξεις ηταν 2. η παρουσια ρυμουλκου στο λιμανι και η παρουσια κοκκινης τσαμαδουρα γυρω στο ενα σταδιο ανατολικα του πρασινου φαναριου. προφανως για να μην μπερδευονται η μη ζακυνθινοι ναυτικοι. (το κοκκινο μπαστουνι οταν ερχεσαι απο κυλληνη το βλεπεις δεξια του πρασινου).

post-13-12832695868_thumb.jpg

post-13-128326958683_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

H shmadoura ekei einai palia kai an den kanw la8os markarei enan yfalo pou ouk oliga apo ta ferries exoun faei ta yfala tous, me teleutaio peristatiko autot ou Solomou prin kana 2 xronia. Kapou ekei konta yparxei kai ena arxaio nauagio pou den mporei na anelky8ei giati 8a liwsei to 3ylo kai h tsamadoura einai de3ia tou. Mporei na eimai kai la8os omws gia to teleutaio.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...